Hop til indhold
kanonkongen

DR1. Dokumentar. Bonnie og de tusinde mænd.

Recommended Posts

Søndag d 13 september. Kommer dokumentaren om Bonnie og de tusinde mænd. Her er hvad DR1 selv skriver om programmet.

DR1 Dokumentaren: Bonnie og de tusinde mænd

Bonnie var 18 år, da hun begyndte i prostitution. Efter sin første kunde græd hun, men efter nogle dage blev det lettere, og hun kunne bruge pengene til en ferierejse til Caribien. Det er nu tyve år siden. Bonnie er i dag mor til tre børn og bor i et rækkehus i provinsen. Ude på landet arbejder hun på bordellet. Hun er stolt af sit arbejde, er flittig og pligtopfyldende, og mændene holder i kø i deres biler udenfor bordellet. Men Bonnie er syg og hendes krop siger fra. Selvom hun forsøger at beskytte sig selv ved blandt andet at kalde sig Patricia på jobbet, så ved hun, at arbejdet forværrer lidelsen. "Folk siger, at sådan nogle som mig kobler hovedet fra kroppen. Men det kan jeg ikke. Kroppen er jo en del af mig," forklarer Bonnie. Det bliver en smertefuld kamp for Bonnie - en kamp på liv og død. 
Instruktør: Mette Korsgaard, Producent: Malene Flindt Pedersen.

Ha en dejlig tirsdag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hm igen en ensidig beskrivelse eller hvad?

Hej Warmgun.

Ja det er jo ikke til, at sige. Har ikke set udsendelsen. Men kan, da håbe at det er Bonnies historie der fortælles, udfra de 20 år hun har været i branchen. både optur og nedture. Men det ved vi jo. Når programmet er slut på søndag.

God dag til dig.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Efter at have læst de to artikler og kigget lidt på foto-sessionen, tror jeg næppe det vil blive en dokumentar, der fremstiller kvinden og hendes liv som specielt positivt. Det kunne så være interessant hvis dokumentaren forsøgte at afklare om det er branchen der skaber "kedelige liv" eller om de "kedelige liv" tiltrækkes af branchen. Personligt hælder jeg mest til sidst nævnte. 

Hvis dokumentaren ikke giver nogen fakta omkring hvor mange piger/kvinder i branchen der har kedelige eksistenser, så har jeg fantasi nok til at tro, at ganske mange vil generaliserer kraftigt på baggrund af en sådan dokumentar.  

Jeg vil højest tænkeligt se dokumentaren - Tænke "trist skæbne og efterfølgende tænke, burde der ikke også fortælles gode historier, således at seerne, kan sætte tingene lidt i perspektiv".

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Dokumentaren er da ikke ny - eller er der kogt videre på de gamle ben?

. Så vidt jeg husker blev den bragt i TV for 2-3 år siden. Bla husker jeg en scene hvor Bonnie vasker gulv, iført ikke så meget, og børnene tumler rundt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dokumentaren er helt ny og har både biograf- og tv-premiere på søndag. Tv-versionen er sandsynligvis kortere end den til biografen.

Jeg tænker det vil være klædeligt, at se filmen, før man bedømmer den. Og iøvrigt huske på, at selvom man har set én film om en lastbilchauffør, så har man ikke set alle film om alle lastbilchauffører ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dokumentaren er helt ny og har både biograf- og tv-premiere på søndag. Tv-versionen er sandsynligvis kortere end den til biografen.

Jeg tænker det vil være klædeligt, at se filmen, før man bedømmer den. Og iøvrigt huske på, at selvom man har set én film om en lastbilchauffør, så har man ikke set alle film om alle lastbilchauffører ;-) 

Hej Liv.

Takker for du lige opsummerede, disse fakta. Ja jeg skal se udsendelsen. Så må vi jo se, hvilke billeder vi allesammen sidder tilbage med. Og før kan vi jo ikke udtale os som Liv rigtigt skriver.

Her er et fraklip, som DR1 har lagt ud. https://www.facebook.com/dr1/videos/422685441268198/

McQueen.

Don t kill the messenger.:lol:

God dag til jer alle.

KK

Redigeret af kanonkongen
indsættelse af link

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Jeg tænker det vil være klædeligt, at se filmen, før man bedømmer den. Og iøvrigt huske på, at selvom man har set én film om en lastbilchauffør, så har man ikke set alle film om alle lastbilchauffører ;-) 

Så er det jo skønt at ingen har gjort det. :) Jeg har blot givet udtryk for mine forventninger - lidt ligesom når tøserne skal ind og se en ny sex & City :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dokumentaren er helt ny og har både biograf- og tv-premiere på søndag. Tv-versionen er sandsynligvis kortere end den til biografen.

Jeg tænker det vil være klædeligt, at se filmen, før man bedømmer den. Og iøvrigt huske på, at selvom man har set én film om en lastbilchauffør, så har man ikke set alle film om alle lastbilchauffører ;-) 

Hold da op hun får lavet meget tv om sit liv

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej..

bliver da spændende at se hvad der kan gøre ved luderne at betjene så mange mænd...

man skal være åben for at nogle kvindes skades af det...:-)

flot hun står frem...

 

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej..

bliver da spændende at se hvad der kan gøre ved luderne at betjene så mange mænd...

man skal være åben for at nogle kvindes skades af det...:-)

flot hun står frem og fortæller hendes historie.....

instruktør fortæller også at hun ikke ønsker stigmatiserer kvinder og at alle er de individer....

 

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hm igen en ensidig beskrivelse eller hvad?

Se det nu før du kan bedømme noget som helst og hvad ved du egenligt om hvad den enkelte pige føler og har det med det på den lange bane ????

Del dette indlæg


Link til indlæg

Undrer mig over at der er en instruktør på en dokumentar.

Skjold.

Hvordan tænker du så at den skal laves? Hvem skal afgøre hvad som skal filmes, og i hvilken hensigt? Hvem skal sætte sit præg på filmen? Alle dokumentarer - hvis de er nogenlunde for real, har instruktører, og det er oftest et langt hårdere slid og i længere tid, end at instruere et kontrolleret drama.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig skal indholdet styres, så det bilver interessant for andre end de medvirkende. Og producenten skal have en vis viden om hvad "sandheden" er og hvad man kan få af god dokumentation. For en god/troværdig dokumentar skal indholdet være på deltagernes præmisser. I en dokumentar må man tage det man kan få en medvirkende til at levere af sig selv ud fra passende spørgsmål/hint. Ellers har man ikke noget.

Instruktør på en dokumentar lyder for mig lidt for meget af styring af indholdet. Drejebogen med konklusion ligger klar inden man går igang. Skulle der komme en enkelt sandhed med, er det kun et tilfældigt, ekstra krydderi.

Skjold.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Må indrømme at jeg undrer mig lidt over flg. udsagn: I dag er Bonnie syg af spiseforstyrrelser. Hun har svært ved at spise, fordi hun har smerter i hals og tænder

Når man ser dette klip, hvor hun har rigeligt gang i mundtøjet på både den ene og den anden måde samtidigt:

https://www.facebook.com/dr1/videos/422685441268198/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mnjahh :-? - det kan jo godt være at sexkunder der har næret bare det allermindste håb om gensidig hengivenhed/respekt i købesex-relationer, endelig, en gang for alle bliver fravristet den sidste illusion, der vil nok være nogle filmsekvenser og kommentarer der vil kværne noget rundt i hovedet næste gang man køber sig en oplevelse, med mindre man da er en meget følelseskold "skid" :-? .

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hm igen en ensidig beskrivelse eller hvad?

Igen en fordom eller hvad?

Portrætter af enkeltpersoner med dem selv som kilde er per definition "ensidige."

Det kunne så være interessant hvis dokumentaren forsøgte at afklare om det er branchen der skaber "kedelige liv" eller om de "kedelige liv" tiltrækkes af branchen. Personligt hælder jeg mest til sidst nævnte. 

Det ene udelukker ikke det andet. Fx at et trist liv bliver tristere.

 

Instruktør på en dokumentar lyder for mig lidt for meget af styring af indholdet. Drejebogen med konklusion ligger klar inden man går igang.

Du forveksler instruktør med manusforfatter. Der findes også dokumentarer med manus. :-) Instruktøren dirigerer optagelser og beslutter overordnet vinkling og (i dansk tradition) en del af klipningen.

 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Må indrømme at jeg undrer mig lidt over flg. udsagn: I dag er Bonnie syg af spiseforstyrrelser. Hun har svært ved at spise, fordi hun har smerter i hals og tænder

Når man ser dette klip, hvor hun har rigeligt gang i mundtøjet på både den ene og den anden måde samtidigt:

https://www.facebook.com/dr1/videos/422685441268198/

Lyder som bulimi (syren fra de mange opkast ødelægger slimhinde i spiserøret og tandemalje).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej

ja det lyder som bulimi.

Modigt af hende at stå frem og hun må være en populær dame, med at de holder i kø..

jeg læste også artikle serie hvor hun var med.

 

prøvemanden

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...