Hop til indhold
kanonkongen

DR1. Dokumentar. Bonnie og de tusinde mænd.

Recommended Posts

Glæder mig til at se filmen. Er nu ikke så nervøs for fremstillingen af Bonnie/Patricia og hendes liv. Hun er næppe lykkelig i den forstand, men hun er fuldt afklaret med jobbet og det er godt nok for mig. Desuden tænker jeg at en så lang karriere i branchen nødvendigvis har en pris (i lighed med andre brancher). Ifht kunder, så oplever prostituerede nok en side af os som vi holder skjult for mange andre, og det er vel ikke noget som vi selv bryder os om at få fremstillet for Gud og hvermand, og desuden ofte aspekter der ikke fremstillet os i det bedste lys som f.eks banan og camembert manden i klippet, men han gør jo heller ingen skade...

Har iøvrigt selv haft fornøjelsen af både hende og moren for nogle år siden - yderst prof og dygtig til sit arbejde, hun var iøvrigt ikke så tynd dengang..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Theprince

 

Jeg tror "Patricia" gør det fordi A. hun elsker/kan lide at være kendt eller

B. Hun laver dokumentaren, filmen, artikler osv. for at tjene penge.

Kan også være motiv A og B, måske nok mest sandsynligt.

Jeg tror hvert fald ikke hun gør det for, at give et sandfærdigt billede af sexarbejere. 

- Da enhver der enten er lidt kvik i pæren, eller har prøvet at bruge medier på sådan en måde i sex branchen. Burde vide at medierne ikke ønsker at vise et sandfærdigt billede, de ønsker at skrive en saftig artikel som er vinklet, så de kan sælge en masse aviser.

Det er trods alt salg af artikler, tv'seere osv. der betaler deres løn.

Mediers interesse/incitament er ikke i at skrive om sandheden - Men  at skrive om det der sælger. Ja også ting der kan fremme deres egen karriere hvis muligt.

Lige som med politikerne. 

sexarbejdere + de danske medier = efter hvert forsøg på at bruge medierne positivt, er konsekvenser at der bliver snakket om forbud af købesex i Danmark, da de altid bliver vinklet som offre, og mænd som onde og forbrydere. 

Der var måske kun én undtagelse for reglen, Hende der 40+ sexarbejderen der sælger nøgenmassage + happy ending på tv. Den blev vist som det eneste forsøg ikke vinklet. 

Håber jeg fik åbnet jeres øjne lidt for nye vinkler på emnet. 

Redigeret af Theprince

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så fik jeg set dokumentaren.
Det er svært at kommentere fornuftigt på udendelsen, synes jeg. For ja, Bonnies erhverv er nok "specielt", men hendes tilværelse og situation er bestemt ikke ualmindelig. Som så ofte, er det komplet umuligt at sige om prostitutionen her haft nogen afgørende indflydelse på hvordan hun har det idag. På nogle områder er hun jo glad og godt tilfreds med at hun er "ombejlet" og at mændene synes at hun er dejlig. På den anden side er der hele tiden prostitutions-elementet inde over, som en slags "sort hest". Måske mest fordi samfundet, og dermed også hendes egen selvforståelse, gør det til en sort hest.
Og selvfølgelig er det derfor programmet overhovedet er kommet istand. Men hvorfor egentlig? Bonnie deler "skæbne" med tusinder af kvinder og mænd, som ikke føler sig helt vellykket i samfundet, og som klarer sig igennem på bedste beskub. Nogle rimeligt ok, andre knap så ok. Det har som sådan intet med prostitution at gøre. Men det får den drejning. rimeligt eller ej.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Jeg fik rigtig meget ondt af hende da jeg så udsendelsen. Jeg fik lyst til inde i mig at hjælpe, fordi hun har det jo af helvede til, både primært mentalt men også fysisk, selvom hendes fysike problemer vist hænger sammen med de mentale.

Det er Bonnies historie  og kun hendes, det er et hårdt nærgående portræt af hendes tilværelse. Jeg ser det ikke som en udsendelse generelt om branchen eller om hendes erhverv som sådan. Udsendelsen kommer fint omkring at det ikke er erhvervet det har ødelagt Bonnie for hun var ødelagt da hun startede i branchen ligesom hendes søster var ødelagt og døde som narkoman som 16 årig. Den kommer fint omkring hendes barndom som har været ualmindelig hård og faderen eller manden i huset viser sig via videooptsgelserne at have en underlig interesse i de to børn i familien og Bonnie fortæller løbende om den hårde barndom og at hun fortrænger den.

Mht hendes erhverv så synes jeg det skinner igennem at hun mistrives i det. Kommentarerne om det fortæller det, at hun siger hun nyder bekræftelsen er kun på overfladen og det siger hun også selv for hun supplerer det med at hun nyder den bekræftelse fordi hun hader sig selv og sin krop, så er det rart at få lidt bekræftelse, men det fjerner jo ikke hendes selvhad.

Hun lyser op når talen falder på at erhverve pølsevognen, da hun står foran den og er glad, og siger at hun godt kunne tænke sig et job hvor hun har tøj på.

Jeg ser ikke udsendelsen specielt kritisk generelt overfor branchen, dels så kræver det en god psyke at være en velfungerende glædespige, og det har Bonnie aldrig haft, og dels er det Bonnies historie.

Jeg smilte lidt da hun blev spurgt om hun fik orgasme ofte, det skete yderst sjældent men som hun sagde de fleste kunder tror de giver hende en orgasme og hun gav lidt skuespil for at de blev i troen.

En ærlig og nærgående udsendelse af Bonnie.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Ja, det er rigtig sjovt - det dér fraklip med osten og bananen.

Især alle de kommentarer, der følger fraklippet - hold da helt op, hvor har folk moret sig.

Og ham, det hele drejer sig om - kunden med de specielle lyster - må da helt sikkert osse more sig, når han ser og hører, at der bliver gjort grin med ham.

Man kan sige om Bonnie, hvad man vil - hun er ikke min type, og de specielle lyster, der nævnes i fraklippet. ligger også milevidt fra mine præferencer. Men ét eller andet sted sidder der altså en mand, der tænder på de ting, der nævnes - og som har betalt for denne ydelse x antal gange. Han tager det sikkert yderst alvorligt.

Ikke én af de kommentarer, der følger indlægget på facebook etc. (så langt, jeg har gidet læse), tager dén del af historien op - for de fleste er det bare sjov og ballade...

Men når man læser dé kommentarer, forstår man først rigtigt, hvor langt, der er igen, inden hele debatproblematikken omkring prostitution kan tages seriøst. I hvert fald ikke før de, som har hørt den sjove snak om bananer  og ost i fissen, er færdige med at griiiine...

Redigeret af Spider

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har set filmen, det er stærke billeder ! Mette (instruktøren) skildrer Bonnies liv rimelig ufiltreret, Bonnie fik lov at tale ud af posen. Vi ser hendes barndom/ungdom, voksenliv med jobbet som glædespige. Jobbet har sat sine spor efter 20 år i branchen, hun er syg og kæmper for at overleve, samtidig har hun en drøm om at lave noget andet. Hun har børn som hun skal forsøge... men hun har det skidt. Hun er til tider opgivende og hun kan ikke holde til det længere.

Man komme igennem det meste af følelsesregistreret i Bonnies film, man bliver suget ind i hendes hverdag og verden, det er en trist historie, men med enkelte lyspunkter/håb.

Filmen er velklippet med idylliske billeder og landlige omgivelse som står i kontrast til Bonnie. Filmen er krydret med passende musik og lydeffekter, der forstærker publikums følelser i rette mængder. Slutscenen lægger op til at det er sommer, græsset er grønt, Bonnies liv/skæbne svajer i vinden som græsstrå, men alligevel er det grønt og frisk.

Jeg ønsker/håber at Bonnie klarer den.

Jeg synes filmen er "flot" og er ikke fordømmende, den skildrer en trist skæbne. Vi er klar over at ikke alle GP'er lider af samme skæbne - men mon Hr. og Fru Danmark kan differentiere mellem glædespigerne ?

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

 men mon Hr. og Fru. Danmark kan differentiere mellem glædespigerne ?

Efter min erfaring med snart mange års debat om sexarbejde og købesex : - DET KAN HR. OG FRU. DANMARK IKKE :( 

- og det giver prostitutionsmodstanderne let spil :( 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her er også et link til hendes annonce:

http://patricia-massage.dk/

Men forvent ikke at hun har flere tider i denne uge ;-)

Jernsvin vis lidt respekt for pigen.

Jeg så hende i egen person i dag, jeg tror ikke hun har det godt og burde stoppe med at arbejde. Så alle I liderlige, nysgerrige mænd burde tænke på hende som personen Bonnie og ikke som Patricia.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig med Nille og Liv !!

Desværre bliver den allerede "misbrugt" af diverse "eksperter" i medierne: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ekspert-efter-bonnie-doku-den-lykkelige-luder-findes-ikke/5730450

Og det var jo ligesom forudsigeligt - ligesom det er forudsigeligt at der i de kommende dage er mange der vil "kloge" sig betragtelig på hendes situation, både eksperter ude i medierne og herinde :( 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jernsvin vis lidt respekt for pigen.

Jeg så hende i egen person i dag, jeg tror ikke hun har det godt og burde stoppe med at arbejde. Så alle I liderlige, nysgerrige mænd burde tænke på hende som personen Bonnie og ikke som Patricia.

Har det noget med ikke at vise respekt ???

Ja hvis man vil fordreje og se spøgelser og "onde" mennesker overalt,- så ja forståeligt ;-)

Iøvrigt vidner din kommentar her jo om at du ikke er bedre end prostitutions modstandernes..    Du alene ved hvad Bonnie eller andre GP´er vil og skal..  Det er det der moralske hvor I vil bestemme hvad hun og andre skal..  Hvem siger Bonnie er ked af at der er mange pt der gerne vil besøge hende ?.. Så hun selv kan vælge og vrage,- fremfor dit forslag om boykotte hende, så hun måske som normalt må gå over sine grænser da hun ikke har mange kunder mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har det noget med ikke at vise respekt ???

Ja hvis man vil fordreje og se spøgelser og "onde" mennesker overalt,- så ja forståeligt ;-)

Iøvrigt vidner din kommentar her jo om at du ikke er bedre end prostitutions modstandernes..    Du alene ved hvad Bonnie eller andre GP´er vil og skal..  Det er det der moralske hvor I vil bestemme hvad hun og andre skal..  Hvem siger Bonnie er ked af at der er mange pt der gerne vil besøge hende ?.. Så hun selv kan vælge og vrage,- fremfor dit forslag om boykotte hende, så hun måske som normalt må gå over sine grænser da hun ikke har mange kunder mere.

Jernsvinets kommentar med at man skal ikke regne med hun har tid i næste uge (samtidig linker til hendes hjemmeside og kontakter) mao. opfordrer han mænd til at besøge hende og hentyder at der ville stå en kødrande af nysgerrige mænd og vil til...har du slet ikke set hendes tilstand i filmen ? (jeg har set hende i virkeligheden) Hun kæmper for sit helbred og liv. Lægerne siger hun burde arbejde mindre. Og du opfordrer mellem linjerne hende til at tage flere kunder.

Selvfølgelig bestemmer Bonnie over sit liv. Ville du give mere alkohol til en alkoholiker - fordi vedkommende kan lide det og ikke kan sige stop ? (ja en lidt dårlig analogi) men jeg håber du ser min pointe.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jernsvinets kommentar med at man skal ikke regne med hun har tid i næste uge (samtidig linker til hendes hjemmeside og kontakter) mao. opfordrer han mænd til at besøge hende og hentyder at der ville stå en kødrande af nysgerrige mænd og vil til...har du slet ikke set hendes tilstand i filmen ? (jeg har set hende i virkeligheden) Hun kæmper for sit helbred og liv. Lægerne siger hun burde arbejde mindre. Og du opfordrer mellem linjerne hende til at tage flere kunder.

Selvfølgelig bestemmer Bonnie over sit liv. Ville du give mere alkohol til en alkoholiker - fordi vedkommende kan lide det og ikke kan sige stop ? (ja en lidt dårlig analogi) men jeg håber du ser min pointe.

Jeg opfordrer hende ikke til noget.. Respektere bare at enhver individ selv skal have lov at  bestemmer hvad de vil. -så længe de ikke gør skade på andre..

Jeg kunne forstå din forargelse hvis det var DR du gik efter.. Som i den grad udstiller og  "sælger" hende nøgen og forsvarsløs ..  De vil sikkert sige at alt hun gør er frivilligt.. Ligesom iøvrigt den kunde der smækker nok penge på bordet og går ud over hendes personlige grænser ;-)    De vil sikkert også påstå de blot oplyse om virkeligheden.. Men mon ikke seertal også spiller ind ;-) 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg opfordrer hende ikke til noget.. Respektere bare at enhver individ selv skal have lov at  bestemmer hvad de vil. -så længe de ikke gør skade på andre..

Jeg kunne forstå din forargelse hvis det var DR du gik efter.. Som i den grad udstiller og  "sælger" hende nøgen og forsvarsløs ..  De vil sikkert sige at alt hun gør er frivilligt.. Ligesom iøvrigt den kunde der smækker nok penge på bordet og går ud over hendes personlige grænser ;-)    De vil sikkert også påstå de blot oplyse om virkeligheden.. Men mon ikke seertal også spiller ind ;-) 

Synes du DR udstiller Bonnie som et ofre ? DR fortæller Bonnies historie som hun selv ville fortælle den til sine venner. Mette(instruktøren) har fulgt Bonnies arbejde/hverdag gennem 2 år, så filmen er ikke baseret på et 30 minutters interview, som mange andre udsendelser om købesex er baseret på.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Synes du DR udstiller Bonnie som et ofre ? DR fortæller Bonnies historie som hun selv ville fortælle den til sine venner. Mette(instruktøren) har fulgt Bonnies arbejde/hverdag gennem 2 år, så filmen er ikke baseret på et 30 minutters interview, som mange andre udsendelser om købesex er baseret på.

Ja det syntes jeg faktisk de gør.. 

Men rigtigt nok er fair dokumenteret og forsøgt at fortælle sandheden...  

Men som altid fortæller en historie/skæbne ikke den hele sandhed.. Og her ikke DR´s skyld eller andre.. Syntes bare den maler endnu en masse fordomme som alle jo i forvejen går med.. 

 

Mange vil efter den her dokumentar, endnu mindre tro på at der vitterligt findes nogle GP´er som har det ganske fint med deres arbejde.. Selv efter et helt liv med det job...        Den almene opfattelse om at alle er nogle stakkels psykisk syge, vil desværre nok blive bekræftet endnu mere efter den dokumentar..

Jeg tror faktisk det værste en glædespige idag oplever er alle de der fordomme og fordømmelser der er.. Så de skal leve et dobbeltliv i skjul.. Langt de fleste psykiske skader stammer derfra...  Samt den påtvungne skam samfundet giver dem..

Iøvrigt hvem er lykkelig for sit arbejde..  Tjaee nogle få privilegerede  er sikkert..  Mens langt de aller fleste har blot et arbejde de holder ud, for det er det der gør at de har smør på bordet..  Og så er der den sidste del hvor det bestemt er et helvede med en masse nederlag hver dag.  Dem hører vi sjovt nok ikke så meget fra.. Man fremstiller ihvertfald ikke alle arbejdsgiverne som nogle onde mennesker fordi de har "udnyttet" en masse i lavlønsjob, hvor de så i en alder af 50-60 år er nedslidte og dårligt kan få invalidepension trods et smertehelvede med en masse piller hver dag.   Men lige her med GP´ere der skal de som minimum være super lykkelige ?.. -ellers er det forbud..  Findes ikke det imellem.. Bliver meget malet sort hvidt når der debatteres efter lignende udsendelser..

Apropo alkoholisme som du bragte på banen før..  Et tænkt eksempel... Tænk hvis det aldrig havde eksisteret blandt menigmand,-men kun været udbredt blandt supkulturer i vores samfund.. Hold da op nogle fordomme der ville være om det.. Folk havde kun fået fortalt den triste historie om alkoholikeren der havde taget frygtelig skade.. At det nu er udbredt blandt menigmand i samfundet gør, at vi som danskere har et lidt mere nuanceret syn på det.. At langt de fleste faktisk godt kan tåle det uden at tage skade..  Den fortælling findes der bare ikke plads til om GP´ere.. Jo vist nogle få har fortalt at de var lykkelige ludere.. Men bliver nærmest set skævt på.. Det passer ikke ind i den "virkelighed" som er skabt med de absolut skal være nogle stakkels svage der helst er tvunget ud i det.

Uanset om man er GP´er, skolelærer, læge, journalist, skraldemand , rengørinsassistent , direktør eller noget helt andet andet, så er der mange, der er tilfredse og stolte af og sætter en dyd i det proffesionelle arbejde de nu en gang har.... Om det er prostituerede eller andre fag, - burde de anerkendes og ikke mindst respekteres... 

Sådan set bare der jeg vil hen..    At de en dag blev respekteret og anerkendt uden alle de her fordomme der er..  Desværre gjorde den her dokumentar det ikke nemmere for dem.

 

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ak ak ak...

http://www.dr.dk/nyheder/indland/chat-med-instruktoeren-bag-bonnie-og-de-tusind-maend

En chat med instruktøren samt en psykolog og en "mentor". Begge "eksperter" fra svanegrupperne.dk, som udspringer fra KFUK og Reden... altså en religiøs organisation, som oprindeligt mente, at sex kun høre til i ægteskabet, og som i dag (så vidt jeg er orienteret) mener, at sex kun bør optræde mellem mennesker der elsker hinanden (jf. kærlighedsbudskabet i deres religion).

Jeg synes, at instruktøren ødelægger sin dokumentar ved at invitere disse to "eksperter" med i chatten. Dokumentaren bliver derved et direkte partsindlæg i prostitutionsdebatten, hvilket jeg synes er ganske usmageligt. Dokumentaren er over Bonnies liv - på godt og ondt - og burde udelukkende respekteres herfor. Jeg synes simpelthen det er mangel på respekt overfor Bonnie og hendes liv, at trække dokumentaren ind i en skinger prostitutionsdebat.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...