Hop til indhold
weber

Fart rabat

Recommended Posts

Ja det er rigtig og det gælder også for de uheld hvor fart grænsen blev overholdt, og så er det faktum at hvis man så havde kørt endnu hurtigere så havde man været forbi, så heller ingen ulykke. ;) 

Det er naturligvis ingen der siger at der skal være fri fart, men men den er for lav som den er nu. 

Jo hurtigere man kører desto kortere tid opholder man sig i trafikken.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du skal nok studere statistikken over trafikdræbte fra 1970 - 2014. Bilernes sikkerhedsudstyr har en betydning, men fartgrænser og færdselskontrol spiller også en meget vigtig rolle i at nedbringe dødstallet fra 1200 årligt til ca 200.

Selvfølgelig skal vi have fartgrænser; men da fartgrænsen på motorveje blev hævet fra 110 km.t til 130 km.t, spåede de frelste et blodbad. Fakta er at der nærmest ikke er sket en målbar øgning af uheld af den grund.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig skal vi have fartgrænser; men da fartgrænsen på motorveje blev hævet fra 110 km.t til 130 km.t, spåede de frelste et blodbad. Fakta er at der nærmest ikke er sket en målbar øgning af uheld af den grund.

Nej der kører alle jo også den samme vej (undtagen spøgelsesbilisterne). Det store problem ved at have hævet hastigheden på motorvejene er miljøpåvirkningen. Det er da lidt tankevækkende, at Spanien sænkede hastigheden på motorvejene af miljøhensyn, kort før Danmark hævede den...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

It is not the fart that kills, it is the smell!  Udtalt af Peter Solberg der har et meget dårligt engelsk. Smell på norsk betyder slag.

 

Egentlig pudsigt, det kunne oversættes til, det er ikke prutten der dræber, det er lugten

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej der kører alle jo også den samme vej (undtagen spøgelsesbilisterne). Det store problem ved at have hævet hastigheden på motorvejene er miljøpåvirkningen. Det er da lidt tankevækkende, at Spanien sænkede hastigheden på motorvejene af miljøhensyn, kort før Danmark hævede den...

Der er så bare det at, hvis fordelen ved at køre på motorvej i form af højere hastighed og større trafiksikkerhed, udhules ved at folk istedetfor vælger en kortere rute, hvor de pga. mange op- og nedbremsninger bruger mere brændstof og skaber flere uheld - så kan miljøhensynet ligge et meget lille sted!

Ligeledes udhules fordelene ved motorveje også ved, at der flere steder opkræves betaling for at bruge motorvejene - dels kræver det tid at ordne betalingen, dels så vil folk gerne spare betalingen og vælger istedet gerne en omvej, som nok er hverken mere sikker eller brændstoføkonomisk.

I Tyskland er den anbefalede hastighed på motorvejene 130 km/t, men ofte kører folk kun ca. 125 km/t.

Del dette indlæg


Link til indlæg
I Tyskland er den anbefalede hastighed på motorvejene 130 km/t, men ofte kører folk kun ca. 125 km/t.

 

Jeg kører altså med sømmet i bund, når der er fri hastighed, tilgengæld overholder jeg 100% hastighedsgrænser på strækninger med vejarbejde og fartsbegrænsninger fx. på 100/110

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg kører altså med sømmet i bund, når der er fri hastighed, tilgengæld overholder jeg 100% hastighedsgrænser på strækninger med vejarbejde og fartsbegrænsninger fx. på 100/110

Ja, det er nemlig det at med fri hastighed, så betyder det ikke så meget,om man i et kort stykke tid, skal nedsætte hastigheden, da det hurtigt kan indhentes igen.

Langt farligere end fri hastighed er de bilister, der totalt har misforstået det med at holde til højre: De tror at hver gang de har overhalet en bil, så skal de partout ind til højre igen, selvom de faktisk kører med næsten samme hastighed som de andre biler i overhalingssporet - så når de trækker ud igen, opstår der uvægerligt gang på gang farlige situationer, da bilisten de trækker ud foran ofte må bremse op, for igen at opnå en passende bremseafstand - bliv da enten inde i højresporet og tilpas hastigheden dertil, eller bliv ude i overhalingssporet, indtil der igen er en rimelig afstand med frit forude i højresporet - så er det nemlig først at man skal trække ind til højre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så fik jeg lige en hilsen fra firmaet med fotovognene. Derfor 1000 kr mindre til det sjove i denne måned. 

Så er spørgsmålet. 

Kan man få tilskud fra sygesikringen Danmark,  det offentlige eller skal jeg virkelig til at spørge efter fart rabat? Eller skal jeg bare tage på gør det selv messe i weekenden? 

Hvis du nu runder beløbet op med et par millioner, kan du jo prøve at trække det fra i skat - der er jo tilsyneladende ressourcer til at checke den slags beløb

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

 

Du skal nok studere statistikken over trafikdræbte fra 1970 - 2014. Bilernes sikkerhedsudstyr har en betydning, men fartgrænser og færdselskontrol spiller også en meget vigtig rolle i at nedbringe dødstallet fra 1200 årligt til ca 200.

Selvfølgelig skal vi have fartgrænser; men da fartgrænsen på motorveje blev hævet fra 110 km.t til 130 km.t, spåede de frelste et blodbad. Fakta er at der nærmest ikke er sket en målbar øgning af uheld af den grund.

Når jeg kører på motorvej har jeg en lidt bedre brændstoføkonomi end når jeg kører på landevej.

Redigeret af Gungner

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg kører altså med sømmet i bund, når der er fri hastighed, tilgengæld overholder jeg 100% hastighedsgrænser på strækninger med vejarbejde og fartsbegrænsninger fx. på 100/110

Det bedste er at følge trafikken, der er selvfølgelig nogen der kører hurtigere eller langsommere; men som oftest er der et bestemt flow på motorvejen hvor man ikke skal bremse så ofte.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det bedste er at følge trafikken, der er selvfølgelig nogen der kører hurtigere eller langsommere; men som oftest er der et bestemt flow på motorvejen hvor man ikke skal bremse så ofte.

Jeg undgår at bremse på motorvejene ved at tilpasse hastigheden og være forudseende. Man kan godt fornemme om folk vil trække ud.

Jeg er nød til at være forudseende, jeg kører også MC og ser ofte for mange dumme bilister der ikke ser sig bagud, de overser ofte en hurtig  MC.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er nød til at være forudseende, jeg kører også MC og ser ofte for mange dumme bilister der ikke ser sig bagud, de overser ofte en hurtig  MC.

Ja, som motorcyklist lærer man at være mere forudseende end de alm. bilister, men der er stadig mange motorcyklister, der kører motorcykel, som om de kører bil og f.eks glemmer at en motorcykel altså ikke syner ret meget i den blinde vinkel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Langt farligere end fri hastighed er de bilister, der totalt har misforstået det med at holde til højre: De tror at hver gang de har overhalet en bil, så skal de partout ind til højre igen, selvom de faktisk kører med næsten samme hastighed som de andre biler i overhalingssporet - så når de trækker ud igen, opstår der uvægerligt gang på gang farlige situationer, da bilisten de trækker ud foran ofte må bremse op, for igen at opnå en passende bremseafstand - bliv da enten inde i højresporet og tilpas hastigheden dertil, eller bliv ude i overhalingssporet, indtil der igen er en rimelig afstand med frit forude i højresporet - så er det nemlig først at man skal trække ind til højre.

Hojrek0rsel-1.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hojrek0rsel-1.jpg

Ja, der må jo ligge en eller anden langt ude foran, der er i gang med en langsom overhaling eller som ikke har så travlt med at trække ind til højre. Det kan også typisk være 2 lastbiler der ligger og laver elefantræs :sad:

Men typisk bliver folk liggende i overhalingssporet, fordi de er bange for at blive lukket inde i højresporet, så hvis folk var mere flinke til lige at afpasse hastigheden, så folk bedre kunne komme ud i overhalingssporet, ville færre blive liggende i det :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, der må jo ligge en eller anden langt ude foran, der er i gang med en langsom overhaling eller som ikke har så travlt med at trække ind til højre. Det kan også typisk være 2 lastbiler der ligger og laver elefantræs :sad:

Men typisk bliver folk liggende i overhalingssporet, fordi de er bange for at blive lukket inde i højresporet, så hvis folk var mere flinke til lige at afpasse hastigheden, så folk bedre kunne komme ud i overhalingssporet, ville færre blive liggende i det :)

Du har ramt min yndlingsaversion, ;) måske lige bortset fra dem der insisterer på at ligge i midtersporet på 3 sporede motorveje. Man burde faktisk indføre den amerikanske regel hvor det er tilladt at "overhale" venstre om på motorveje med flere spor.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, som motorcyklist lærer man at være mere forudseende end de alm. bilister, men der er stadig mange motorcyklister, der kører motorcykel, som om de kører bil og f.eks glemmer at en motorcykel altså ikke syner ret meget i den blinde vinkel.

De fleste MC-lister med erfaringer vil gerne beholde livet og kører fornuftig, jeg kører hurtigt, men tager ingen dumme chancer, som de nye, mindre erfarende og unge MC-lister (de er livsfarlige på en hurtig MC) - jeg vil gerne leve længe og knalde i mange år fremover :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

De fleste MC-lister med erfaringer vil gerne beholde livet og kører fornuftig, jeg kører hurtigt, men tager ingen dumme chancer, som de nye, mindre erfarende og unge MC-lister (de er livsfarlige på en hurtig MC) - jeg vil gerne leve længe og knalde i mange år fremover :D

Jeg lærte som ung MC kører af en ældre erfaren at jeg skulle betragte enhver bil som en fjende der kan finde på at angribe mig.

Det er selvfølgeligt en generelisering men en god huskeregel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, der må jo ligge en eller anden langt ude foran, der er i gang med en langsom overhaling eller som ikke har så travlt med at trække ind til højre. Det kan også typisk være 2 lastbiler der ligger og laver elefantræs :sad:

Men typisk bliver folk liggende i overhalingssporet, fordi de er bange for at blive lukket inde i højresporet, så hvis folk var mere flinke til lige at afpasse hastigheden, så folk bedre kunne komme ud i overhalingssporet, ville færre blive liggende i det :)

I den situtiasjon bliver jeg også ude i overhalingssporet, det er irriterende når der så kommer en bagfra og blinker eller kører helt op bag i, fordi han mener han har krav på pladsen i køen. Typisk BMW, Audi og Mercedes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig skal vi have fartgrænser; men da fartgrænsen på motorveje blev hævet fra 110 km.t til 130 km.t, spåede de frelste et blodbad. Fakta er at der nærmest ikke er sket en målbar øgning af uheld af den grund.

Den vil jeg godt give dig, Gungner. Jeg og mange andre var faktisk bekymrede for at ulykkestallet ville stige. Det gjorde det heldigvis ikke, men argumentet "folk overtræder alligevel hastighedsgrænserne, så lad os bare hæve dem", syntes jeg nu var temmelig tåbeligt. Det var vistnok Venstres daværende trafikpolitiske ordfører, der fremkom med dette argument. Han er så i mellemtiden blevet skatteminister (spændende om han vil bruge en lignende argumentation på sit nye resortområde ;))

Men det korte af det lange er jo, at der bliver dræbt væsentligt færre i trafikken end før i tiden, hvor folk "kørte efter forholdene".

Del dette indlæg


Link til indlæg

I den situtiasjon bliver jeg også ude i overhalingssporet, det er irriterende når der så kommer en bagfra og blinker eller kører helt op bag i, fordi han mener han har krav på pladsen i køen. Typisk BMW, Audi og Mercedes.

For fanden er da netop adfærd som din, der skaber situationer som på billedet!

Hvor indersporet er mindre end kvart fyldt ... Ineffektiv udnyttelse af vejen!

Træk da ind og lad være med at agere selvbestaltet færdselspoliti!

Der er ikke noget, der hedder "plads i køen på motorvejen"!

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig skal vi have fartgrænser; men da fartgrænsen på motorveje blev hævet fra 110 km.t til 130 km.t, spåede de frelste et blodbad. Fakta er at der nærmest ikke er sket en målbar øgning af uheld af den grund.

- næ selvfølgelig skete der ikke nogen særlig øgning af uheld!! - de 110km.t var jo for en stor dels vedkommende i forvejen overskredet. Nu blev det sådan set bare lige pludselig legalt "at overskride" de 110km.t

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Undskyld mig, men måske har jeg misforstået noget :?

Er overhalingssporet ikke beregnet til at overhale, og ikke til at ligge og blokere og kun køre 110 km/t i ? 

Selvom fartgrænsen er på 110 km/t, så er det vel ikke iorden at nogle bilister bruger overhalingssporet til at blokere for andre bilister, som måske er i en nødsituation og har brug for at overhale med 180 km/t ? ;-) 

Redigeret af troldmanden
tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg undgår at bremse på motorvejene ved at tilpasse hastigheden og være forudseende. Man kan godt fornemme om folk vil trække ud.

Jeg er nød til at være forudseende, jeg kører også MC og ser ofte for mange dumme bilister der ikke ser sig bagud, de overser ofte en hurtig  MC.

uh.. Nu har vi båe en sushi date, en mc date og en fly date :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For fanden er da netop adfærd som din, der skaber situationer som på billedet!

Hvor indersporet er mindre end kvart fyldt ... Ineffektiv udnyttelse af vejen!

Træk da ind og lad være med at agere selvbestaltet færdselspoliti!

Der er ikke noget, der hedder "plads i køen på motorvejen"!

Hvis der ti biler længere henne  er en lastbiloverhaling, skal alle de der ligger bag den overhalende last bil så trække ind så du kan komme først fordi du blinker med lygterne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...