Hop til indhold
weber

Fart rabat

Recommended Posts

Så fik jeg lige en hilsen fra firmaet med fotovognene. Derfor 1000 kr mindre til det sjove i denne måned. 

Så er spørgsmålet. 

Kan man få tilskud fra sygesikringen Danmark,  det offentlige eller skal jeg virkelig til at spørge efter fart rabat? Eller skal jeg bare tage på gør det selv messe i weekenden? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så fik jeg lige en hilsen fra firmaet med fotovognene. Derfor 1000 kr mindre til det sjove i denne måned. 

Så er spørgsmålet.  Eller skal jeg bare tage på gør det selv messe i weekenden? 

Ja, gør du bare det. Det er jo straffen for at køre for hurtigt. Du kommer ikke til at knalde - men hvis du kan holde fartgrænsen, er der bedre chancer for at du ikke knalder nogen ned..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja ja fart er roden til alt ondt. Bla bla.

Nej, manglende opmærksomhed dræber mange mennesker hvert år.

Der er aldrig nogen der er død af at køre for stærkt!

Redigeret af Fjends

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Nej, manglende opmærksomhed dræber mange mennesker hvert år.

Helt enig.

 

Der er aldrig nogen der er død af at køre for stærkt!

Nej, du har ret. Men der er mange, der dør af at stoppe meget pludseligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig.

Nej, du har ret. Men der er mange, der dør af at stoppe meget pludseligt.

og i tilgift bliver en halv bil kortere af at gøre det lige foran en lastbil :):):)  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig.

Nej, du har ret. Men der er mange, der dør af at stoppe meget pludseligt.

Ja som regel fordi nogen sad og sov og kørte lige ud foran dem ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så fik jeg lige en hilsen fra firmaet med fotovognene. Derfor 1000 kr mindre til det sjove i denne måned. 

Så er spørgsmålet. 

Kan man få tilskud fra sygesikringen Danmark,  det offentlige eller skal jeg virkelig til at spørge efter fart rabat? Eller skal jeg bare tage på gør det selv messe i weekenden? 

Tilskud til fartbøder - den har jeg aldrig hørt om - er det en joke ?

Betalt ved kasse 1, du har jo gjort noget strafbart.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja som regel fordi nogen sad og sov og kørte lige ud foran dem ;) 

Og havde man kørt langsommere, havde man kunne nå at bremse ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og havde man kørt langsommere, havde man kunne nå at bremse ;)

Ja det er rigtig og det gælder også for de uheld hvor fart grænsen blev overholdt, og så er det faktum at hvis man så havde kørt endnu hurtigere så havde man været forbi, så heller ingen ulykke. ;) 

Det er naturligvis ingen der siger at der skal være fri fart, men men den er for lav som den er nu. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja det er rigtig og det gælder også for de uheld hvor fart grænsen blev overholdt, og så er det faktum at hvis man så havde kørt endnu hurtigere så havde man været forbi, så heller ingen ulykke. ;) 

Det er naturligvis ingen der siger at der skal være fri fart, men men den er for lav som den er nu. 

Hvem siger det? ;)
Måske gør den øgede fart, at du netop er på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt ;)

Fartgrænsen er allerede for høj.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det er rigtig og det gælder også for de uheld hvor fart grænsen blev overholdt, og så er det faktum at hvis man så havde kørt endnu hurtigere så havde man været forbi, så heller ingen ulykke. ;) 

Det er naturligvis ingen der siger at der skal være fri fart, men men den er for lav som den er nu. 

Du skal nok studere statistikken over trafikdræbte fra 1970 - 2014. Bilernes sikkerhedsudstyr har en betydning, men fartgrænser og færdselskontrol spiller også en meget vigtig rolle i at nedbringe dødstallet fra 1200 årligt til ca 200.

Redigeret af leraar

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er farligt at befinde sig i trafikken. Så derfor. Jo hurtigere man kører jo hurtigere er man i sikkerhed igen. ;-) 

Selvfølgelig er det mit problem at jeg fik en bøder. Jeg har jo kørt 6 km for stærkt. 

De 6 km betyder bare mindre sex. Thats life. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvem siger det? ;)
Måske gør den øgede fart, at du netop er på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt ;)

Fartgrænsen er allerede for høj.

Du skal nok studere statistikken over trafikdræbte fra 1970 - 2014. Bilernes sikkerhedsudstyr har en betydning, men fartgrænser og færdselskontrol spiller også en meget vigtig rolle i at nedbringe dødstallet fra 1200 årligt til ca 200.

Det bliver vi aldrig enige om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Det bliver vi aldrig enige om.

Det forholder sig nok nærmere sådan, at du aldrig bliver enig med fakta.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Det bliver vi aldrig enige om.

Dødstallene omkring 1970 er altså ikke rigtig til diskussion, men vi kan naturligvis diskutere årsagerne til faldet. Der er flere biler på vejene nu om dage, men dødstallet er en sjettedel. Sådan er det altså bare.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er farligt at befinde sig i trafikken. Så derfor. Jo hurtigere man kører jo hurtigere er man i sikkerhed igen. ;-) 

Selvfølgelig er det mit problem at jeg fik en bøder. Jeg har jo kørt 6 km for stærkt. 

De 6 km betyder bare mindre sex. Thats life. 

 

Lær af dine fejl.
Og jeg har bestemt ikke ondt af personer som dig der lider af "tung-højre-fod".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dødstallene omkring 1970 er altså ikke rigtig til diskussion, men vi kan naturligvis diskutere årsagerne til faldet. Der er flere biler på vejene nu om dage, men dødstallet er en sjettedel. Sådan er det altså bare.

Okay jeg er ked af jeg ikke fik mig udtrykt ordentligt.

Vi bliver aldrig enige om hvor fartgrænsen skal ligge. Var det jeg mente.

Ud over at mene at fartgrænsen er for lav, synes jeg også at det er for nemt at have kørekort! Den der med at man kan køre på det samme kort i 50 år, den holder altså ikke.

De ændrer jo konstant på reglerne, ergo burde kørekort fornys mindst hver 5 år hvis du spørger mig. Noget som hver enkelt billist selvfølgelig selv skal betale for.

Og derfor, plus en masse andre ting, synes jeg at fartgrænsen burde hæves. Men ja der er andre ting som også skal laves om før det kan gøres sikkert.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja ja fart er roden til alt ondt. Bla bla.

Nej, manglende opmærksomhed dræber mange mennesker hvert år.

Der er aldrig nogen der er død af at køre for stærkt!

Det er da oplagt forkert. Ydermere er mange blevet dræbt/lemlæstet af at andre har kørt for stærkt!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Okay jeg er ked af jeg ikke fik mig udtrykt ordentligt.

Vi bliver aldrig enige om hvor fartgrænsen skal ligge. Var det jeg mente.

Ud over at mene at fartgrænsen er for lav, synes jeg også at det er for nemt at have kørekort! Den der med at man kan køre på det samme kort i 50 år, den holder altså ikke.

De ændrer jo konstant på reglerne, ergo burde kørekort fornys mindst hver 5 år hvis du spørger mig. Noget som hver enkelt billist selvfølgelig selv skal betale for.

Og derfor, plus en masse andre ting, synes jeg at fartgrænsen burde hæves. Men ja der er andre ting som også skal laves om før det kan gøres sikkert.

Sjovt nok viser uheldsstatistikkerne fra forsikringsselskaberne, at ældre bilister har færrest uheld/skader...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så fik jeg lige en hilsen fra firmaet med fotovognene. Derfor 1000 kr mindre til det sjove i denne måned. 

Så er spørgsmålet. 

Kan man få tilskud fra sygesikringen Danmark,  det offentlige eller skal jeg virkelig til at spørge efter fart rabat? Eller skal jeg bare tage på gør det selv messe i weekenden? 

Var du på vej til en glædespige - så burde hun give rabat i begge sider næste gang :)

PS. jeg har selv prøvet at få en betinget frakendelse, fordi jeg kørte nogle få km for hurtigt - altså hurtigere end til at jeg kun fik en bøde :wacko: - surt show og ca. kr. 7000,- mindre til sjov, men så fik jeg da opfrisket min teori og et par køretimer - og det synes jeg alle med kørekort burde udsættes for en gang imellem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sjovt nok viser uheldsstatistikkerne fra forsikringsselskaberne, at ældre bilister har færrest uheld/skader...

Det muligt, men jeg vil satme ikke køre med min bedstefar selv om han lige har fået forlænget sit kørekort. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

du kan vist godt få den delt op i flere mdr. (ved ikke helt om det er på baggrund af din indtægt at det bestemmes om du kan få lov til det)

er førtidspensionist og fik min på 2500 (og et klip i kortet) delt op for at køre 69 i 50 km/t zone

den dyreste 69er til dato for mit vedkommende :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig.

Nej, du har ret. Men der er mange, der dør af at stoppe meget pludseligt.

It is not the fart that kills, it is the smell!  Udtalt af Peter Solberg der har et meget dårligt engelsk. Smell på norsk betyder slag.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...