Hop til indhold
weber

Fart rabat

Recommended Posts

Gæst

I køre bil som en pakke røde pølser! Rutine ja, det sku ikke jeres reflexeer der redder jer! 

Dagens tåbeligste kommentar, helt uden konkurrence. Håber at der findes en mulighed for ar placere dette indlæg hvor det høre rhjemme

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dagens tåbeligste kommentar, helt uden konkurrence. Håber at der findes en mulighed for ar placere dette indlæg hvor det høre rhjemme

Mindst halvdelen af min kommentar er sand. Mindst!

Redigeret af DETH

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Måske, men næppe nogen der er imponeret at dit intetsigende skriv.

Redigeret af comeback

Del dette indlæg


Link til indlæg

Klart nok, men hvornår er man 'ældre'? Nogle er det omkring 50, andre omkring 80. Og mht det du skriver om orienterings- og reaktionsevne er væsentlig ringere end de yngre er en gang sludder, hvor ved du det fra?

At teoriprøverne er forældede er jo ikke ligefrem en overraskelse, og hvad har det så med kørekortet IRL at gøre?  De (vi) ved jo netop hvordan man opfører sig i  trafikken, (det kalder man rutine) og derfor er en ny køreprøve ikke relevant. men du vægter åbenbart en gammel teoriprøve højere end praksis, lidt rystende.

 

Hvis man har haft kørekort i +40 å  mener du så ikke at man kender færdselsreglerne og derfor har en vis rutine men alligevel skal til en ny køreprøve, :mad:

Du kan prøve at tage en test her http://www.bedrebilist.dk/gratis-teoriproeve/

Se om du består :lol:

Det er korrekt at øvelser holder os skarpe, nogle har kørekort i 40+ år men kører sjældent bil, så dit argument holder ikke...

Kan ældre køre samtidig med de sms'er eller tjekker FB på smartphonen (det er ulovligt) men faktum er at mange gør det og de tilegner sig multitasking evnen og deres reaktionsevne bliver udfordret og forbedres. Vores hjerner kan godt håndtere multitasking det hvis vi øver os.

Man er ældre når man har mistet tilstrækkelige hjerneceller.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske, men næppe nogen der er imponeret at dit intetsigende dit skriv.

Arhhh lad være, du vild med det :D 

Redigeret af DETH

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du kan prøve at tage en test her http://www.bedrebilist.dk/gratis-teoriproeve/

Se om du består :lol:

Det er korrekt at øvelser holder os skarpe, nogle har kørekort i 40+ år men kører sjældent bil, så dit argument holder ikke...

Kan ældre køre samtidig med de sms'er eller tjekker FB på smartphonen (det er ulovligt) men faktum er at mange gør det og de tilegner sig multitasking evnen og deres reaktionsevne bliver udfordret og forbedres. Vores hjerner kan godt håndtere multitasking det hvis vi øver os SWikke noget sludder. Er ikke på acebook 

Man er ældre når man har mistet tilstrækkelige hjerneceller.

Ad 1. Linket virkede ikke

Ad 2. Noget du ved noget om eller bare et udtryk for dine fordomme indtil du bliver gammel nok

Ad 3. Er ikke på fb og det interesserer mig ikke, så glem det, og checker i øvrigt aldrig sms'er, når jeg kører bil (eller på cykel), så din fordom en endnu en gang ude i hampen

Ad 4. Dit skriv er en bekræftelse på at man også gør det som yngre ( hvis du altså er det ? ), så endnu et tåbeligt argument

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ad 1. Linket virkede ikke

Ad 2. Noget du ved noget om eller bare et udtryk for dine fordomme indtil du bliver gammel nok

Ad 3. Er ikke på fb og det interesserer mig ikke, så glem det, og checker i øvrigt aldrig sms'er, når jeg kører bil (eller på cykel), så din fordom en endnu en gang ude i hampen

Ad 4. Dit skriv er en bekræftelse på at man også gør det som yngre ( hvis du altså er det ? ), så endnu et tåbeligt argument

Dine argumenter er lige så tåbelige...  der er forskel på om man er en 30 årig eller 70-80 årig billist - har jeg ikke ret ?

Der er også forskel på mænd og kvinder i trafikken - synes du også det er en fordom :lol:

Selvfølgelig virker linken jeg har lige taget teoritesten. Kom igen.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Mener at

Dine argumenter er lige så tåbelige...  der er forskel på om man er en 30 årig eller 70-80 årig billist - har jeg ikke ret ?

Der er også forskel på mænd og kvinder i trafikken - synes du også det er en fordom :lol:

Selvfølgelig virker linken jeg har lige taget teoritesten. Kom igen.

Ad 1. Måske, det passer nok bedst i din selvforståelse indtil videre

Og ja. selvfølgelig er der forskel om man er 30 eller 70, er der nogen fornuftige mennesker der har sat spørgsmålstegn ved dette? eller der bare 'Nille'-spin'? 

Ad 2. Ja. men er det noget jeg har udtalt mig om???

Ad3. Næh, ikke da jeg  prøvede.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den situation har jeg lige oplevet for en time siden på motorvejen.

'Sjovt' nok 3 søndags bilister langt over de 65 år og i spritnye store biler.

Fartgrænsen var 110 og de kørte omkring 88 (målt på GPS'en).

Mange ældre bilister kører desværre særdeles langsomt og usikkert.

 

Ville det være bedre at de kørte hurtigt og usikkert? :?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Generelt synes jeg tyskerne er bedre til at holde til højre efter en overhaling end danskerne - der er bare nogle herhjemme som mener det er deres ret at køre langsomt eller køre knap det tilladte i overhalingsbanen. Det er også irriterende at man køre langsomt i midtersporet ved en 3 sporet motorvej, hvorfor kan folk ikke lære at holde helt til højre når banen er tom ?

Tyskerne er meget gode til at køre motorvej, de er også i al almindelighed mere hensynsfulde i trafikken.

Skal man rundt om havnen i Flensborg i myldretiden er der fyldt med biler også i sidegaderne, her lader man en bil fra sidegaden slippe ud og kører frem. Det samme sker ved næste gade.

I Danmark klæber man kofangerne sammen og slipper ingen ud.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ældre folk kører måske mere ansvarlige og langsommere, men deres reaktionsevne og orientering er væsentlig dårligere end de yngre. Deres teoriprøver er for længst forældet. de vil alle dumpe til en ny teoriprøve :P

Tag en bilist der har kørt i ti år og giv dem en teoriprøver, her og nu. Langt de fleste vil dumpe.

For to år siden tog jeg hængerkort, det var rigtig godt at komme ud og køre med en kørelærer, der var mange små selvfølgeligheder som at se sig over skulderen og sådanne ting der var gået i glemmebogen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tag en bilist der har kørt i ti år og giv dem en teoriprøver, her og nu. Langt de fleste vil dumpe.

For to år siden tog jeg hængerkort, det var rigtig godt at komme ud og køre med en kørelærer, der var mange små selvfølgeligheder som at se sig over skulderen og sådanne ting der var gået i glemmebogen.

Alle burde op til en orienterende køreprøve hver 10 år, jo længere tid man har kørt bil - jo flere dårlige vaner tilegner man sig, man tror man er verdensmester - men det er man jo ikke. Men det kan Comeback (kom igen) ikke se...

Jeg tror vi også vi har Janteloven med os i trafikken, mange tænke, "Han skal fanden ikke overhale mig, jeg kører 110/130kmt og skal ikke vige for nogen" især ikke vige for folk som kommer i hurtige, store biler eller MC'er. - jeg ser hver dag folk i mikrobiler bliver hængende i venstre overhalingsbane i en 3 sporet motorvej, dum ikke ?

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alle burde op til en orienterende køreprøve hver 10 år, jo længere tid man har kørt bil - jo flere dårlige vaner tilegner man sig, man tror man er verdensmester - men det er man jo ikke. Men det kan Comeback (kom igen) ikke se...

Jeg tror vi også vi har Janteloven med os i trafikken, mange tænke, "Han skal fanden ikke overhale mig, jeg kører 110/130kmt og skal ikke vige for nogen" især vige for ikke folk som kommer i hurtige biler eller MC. - jeg ser hver dag folk i mikrobiler bliver hængende i venstre overhalingsbane på en 3 sporet motorvej, dum ikke ?

Kunne ikke have sagt det halvt så godt.

Har du ikke også bemærket på landevejene hvis du lige pludselig kører mega kangsomt, man ser lastbilen forude og tænker aha! Derfor. 

Men nej! Det er en eller anden skodabe i en 107 der ligger forrest, eller sådan noget andet billigt lort (kunne også være en Aygo eller C1, er alligevel den samme bil.)

Redigeret af Fjends

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Man er ældre når man har mistet tilstrækkelige hjerneceller.

Så er du Satangalemig godt nok gammel. :D:P

Sorry, men jeg kunne ikke lade være ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men nej! Det er en eller anden skodabe i en 107 der ligger forrest, eller sådan noget andet billigt lort (kunne også være en Aygo eller C1, er alligevel den samme bil.)

Vores afgift system er skruet helt forkert sammen, vi er blevet til en mikrobiler samfund, fordi de små biler slipper med billigere afgift, biler som er usikre i trafikken (farlige at lave overhalinger på landeveje pga. lille motorkraft, dårlige bremse evne), har begrænset levetid, ringe sikkerhed, ruster op, fordi der er sparet på undervognsbehandling,

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vores afgift system er skruet helt forkert sammen, vi er blevet til en mikrobiler samfund, fordi de små biler slipper med billigere afgift, biler som er usikre i trafikken (farlige at lave overhalinger på landeveje pga. lille motorkraft, dårlige bremse evne), har begrænset levetid, ringe sikkerhed, ruster op, fordi der er sparet på undervognsbehandling,

For helvede, hvor du bare generaliserer, men det jo vist kun forkert, når det er os andre, der hopper på den galaj.

Lad mig give dig et personligt eksempel.:

I sommeren 2012 solgte jeg min store BMW med 6-benet diesel, det var en rigtig god bil, men havde nu næsten nakket 800.000 km og p.g.a. manglende vedligeholdelse (rustbehandling) var den ved at ruste fra hinanden, men den havde tjent mig trofast i 15 år, og den blev absolut ikke sparet og da slet ikke i mine mange år i Tyskland.

I kraft af min fremskredne alder, du ved, valgte jeg at sælge den til en driftig ukrainer, der ville få den shinet op i hjemlandet, og købte i stedet for en mikrobil, som primært skulle bruges til de 35 km frem og tilbage på arbejdet og måske på ferieturen, hvis situationen ikke forekom helt ulidelig.

Den (Renault Twingo diesel) er nu 3 år gammel, har kørt små 100.000 km, og jeg må med skam tilstå, at den har været til service  de samme 3 gange, fået skiftet olie og filter, og hold nu fast for en lortebil (motoriseret konservesdåse), den har fået skiftet 3 pærer, en baglygte-, en bremselygte- og en nummerpladelygtepære. Og så er den i øvrigt punkteret 2 gange, endda på samme hjul. Nedtour ikke?

Og ved du hvad, sådanne 75 dieselheste har lange ben, den kører faktisk lige knap 180 på toppen målt efter GPS'en, og som gammel mand rækker det jo til mit beskedne behov, jeg har jo ikke cigaret i mundvigen, armen i vinduet og plysbjørne i snore fra spejlet.

Men når jeg lægger de ca. 30.000 km privatkørsel sammen med de erhvervsmæssige i store køretøjer, så sniger jeg mig op på ca. 70.000 km m året, langt fra de 120.000, jeg kørte i Tyskland, men dog stadig nok til at kunne begå mig i tragikken, som den daske udgave af fænomenet bedst kan betegnes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

For helvede, hvor du bare generaliserer, men det jo vist kun forkert, når det er os andre, der hopper på den galaj.

Lad mig give dig et personligt eksempel.:

I sommeren 2012 solgte jeg min store BMW med 6-benet diesel, det var en rigtig god bil, men havde nu næsten nakket 800.000 km og p.g.a. manglende vedligeholdelse (rustbehandling) var den ved at ruste fra hinanden, men den havde tjent mig trofast i 15 år, og den blev absolut ikke sparet og da slet ikke i mine mange år i Tyskland.

I kraft af min fremskredne alder, du ved, valgte jeg at sælge den til en driftig ukrainer, der ville få den shinet op i hjemlandet, og købte i stedet for en mikrobil, som primært skulle bruges til de 35 km frem og tilbage på arbejdet og måske på ferieturen, hvis situationen ikke forekom helt ulidelig.

Den (Renault Twingo diesel) er nu 3 år gammel, har kørt små 100.000 km, og jeg må med skam tilstå, at den har været til service  de samme 3 gange, fået skiftet olie og filter, og hold nu fast for en lortebil (motoriseret konservesdåse), den har fået skiftet 3 pærer, en baglygte-, en bremselygte- og en nummerpladelygtepære. Og så er den i øvrigt punkteret 2 gange, endda på samme hjul. Nedtour ikke?

Og ved du hvad, sådanne 75 dieselheste har lange ben, den kører faktisk lige knap 180 på toppen målt efter GPS'en, og som gammel mand rækker det jo til mit beskedne behov, jeg har jo ikke cigaret i mundvigen, armen i vinduet og plysbjørne i snore fra spejlet.

Men når jeg lægger de ca. 30.000 km privatkørsel sammen med de erhvervsmæssige i store køretøjer, så sniger jeg mig op på ca. 70.000 km m året, langt fra de 120.000, jeg kørte i Tyskland, men dog stadig nok til at kunne begå mig i tragikken, som den daske udgave af fænomenet bedst kan betegnes.

Så du er stolt over din 3 år gamle bil ikke har fejlet noget særligt endnu? Eller har jeg fuldstændig misforstået dit indlæg?

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Men når jeg lægger de ca. 30.000 km privatkørsel sammen med de erhvervsmæssige i store køretøjer, så sniger jeg mig op på ca. 70.000 km m året, langt fra de 120.000, jeg kørte i Tyskland, men dog stadig nok til at kunne begå mig i tragikken, som den daske udgave af fænomenet bedst kan betegnes.

Fra slot til skrot - Du går fra BMW til en Renault Twingo ??? Er du fra forstanden :lol:

Føler du dig ikke usikre i en Renault Twingo på de tyske motorveje, jeg vil ikke turde køre i en mikrobil i Tyskland. Jeg lejede en BMW 325D i Tyskland, her føler jeg mere hjemme. :) 

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så du er stolt over din 3 år gamle bil ikke har fejlet noget særligt endnu? Eller har jeg fuldstændig misforstået dit indlæg?

 

Det var kun et svar på Nilles generalisering om, at alle små biler er lortebiler, stolt er jeg ikke, bare glad, for værkstedsregninger pynter ikke på mit budget.

Men det var med bange anelser, jeg købte den, har tidligere haft VW og Audi som firmabil, og da var vi altid nødt til at have en reservebil stående.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fra slot til skrot - Du går fra BMW til en Renault Twingo ??? Er du fra forstanden :lol:

Føler du dig ikke usikre i en Renault Twingo på de tyske motorveje, jeg vil ikke turde køre i en mikrobil i Tyskland. Jeg lejede jeg en BMW 325D i Tyskland, her føler jeg mere hjemme. :) 

Næ, hvorfor skulle jeg føle mig usikker, jeg kører jo sådan, at jeg ikke kommer ud for ulykker, og møder du en lastbil på den hårde måde, så er det ligegyldigt, hvilket mærke der er på køleren.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Det var kun et svar på Nilles generalisering om, at alle små biler er lortebiler, stolt er jeg ikke, bare glad, for værkstedsregninger pynter ikke på mit budget.

Men det var med bange anelser, jeg købte den, har tidligere haft VW og Audi som firmabil, og da var vi altid nødt til at have en reservebil stående.

Du kan da ikke mene at Renault er i samme kvalitetsklasse som tyske biler.

Mikrobiler har simple mekanik med små vedligeholdelsesudgifter - det er korrekt og de vælter ikke budgettet - men sikre og sjove er de ikke. Jeg vægter køreglæden og sikkerheden højere end budgettet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har altid været (og er til dels stadig) skeptisk overfor franske biler, denne skepsis er nu blegnet med hensyn til Renault, og det er vel heller ikke tilfældigt, at de indtil elektro æraen i F1 var dominerende, når det gjaldt motorer.

Og hvori består den simple mekanik i en moderne dieselmotor? Eller er det ABS ESC eller klimaanlægget, du henviser til?

Fordomme Nille, intet over og intet ved siden af fordomme.

Men når det så er skrevet, så ville jeg da hellere have en M5D. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Næ, hvorfor skulle jeg føle mig usikker, jeg kører jo sådan, at jeg ikke kommer ud for ulykker, og møder du en lastbil på den hårde måde, så er det ligegyldigt, hvilket mærke der er på køleren.

Nu er de fleste ulykker er soloulykker hvor man mister kontrollen over bilen og kører i "hegnet" eller grøften, De små biler er livsfarlige med små dæk, dårlige undervogn, især når bilen er lastet med fuldvoksne personer med på 100+ kg. kommer bilen i udskridning så kan du umulig "redde" den, med større bil med lavprofildæk og stram undervogn har du en god chance for at redde en udskridning, en stram undervogn giver mindre krængningen og "wobbling" effekt.

Det kan være du mener, du er verdensmester, men det er de andre bilister du skal passe på, kører de ind i dig eller du skal lave en undvigelsesmanøvre og du ryger i grøften, så er det dig og din bil det går ud over. Som sagt jeg vil ikke gamble med sikkerheden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...