Hop til indhold
weber

Fart rabat

Recommended Posts

Hvis der ti biler længere henne  er en lastbiloverhaling, skal alle de der ligger bag den overhalende last bil så trække ind så du kan komme først fordi du blinker med lygterne. Selvfølgelig er der noget der hedder plads i køen; men nogen tror at de har krav på at alle andre flytter sig, for her kommer jeg i min egoistøse..

Det kommer an på at læse trafikken.

Del dette indlæg


Link til indlæg

..... Nej, manglende opmærksomhed dræber mange mennesker hvert år.

Der er aldrig nogen der er død af at køre for stærkt!

Måske ikke, men i kombination med det første kan det gå grueligt galt. Her er især mobilsnakkeri en storsynder. Det er sørgeligt at iagttage, hvor mange, der ikke kan holde fingrene fra den under kørslen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, det er nemlig det at med fri hastighed, så betyder det ikke så meget,om man i et kort stykke tid, skal nedsætte hastigheden, da det hurtigt kan indhentes igen.

Langt farligere end fri hastighed er de bilister, der totalt har misforstået det med at holde til højre: De tror at hver gang de har overhalet en bil, så skal de partout ind til højre igen, selvom de faktisk kører med næsten samme hastighed som de andre biler i overhalingssporet - så når de trækker ud igen, opstår der uvægerligt gang på gang farlige situationer, da bilisten de trækker ud foran ofte må bremse op, for igen at opnå en passende bremseafstand - bliv da enten inde i højresporet og tilpas hastigheden dertil, eller bliv ude i overhalingssporet, indtil der igen er en rimelig afstand med frit forude i højresporet - så er det nemlig først at man skal trække ind til højre.

De har ikke misfostået det med at holde til højre, de har misfostået hvornår man kan/må/skal trække ud i overhalningsporet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis der ti biler længere henne  er en lastbiloverhaling, skal alle de der ligger bag den overhalende last bil så trække ind så du kan komme først fordi du blinker med lygterne.

Hvad laver de derude i forvejen??

De er jo helt tydeligt IKKE i færd med at overhale en bil i højre spor ...det er jo tomt!

En anden ting er så, at man selvfølgelig ikke skal føle sig presset til at køre hurtigere pga bagfra kommende; MEN man skal AFVIKLE sin overhaling inden for en rimelig tid og distance!

Og kan man ikke det, må man blive i højre spor og tilpasse sin hastighed!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad laver de derude i forvejen??

De er jo helt tydeligt IKKE i færd med at overhale en bil i højre spor ...det er jo tomt!

En anden ting er så, at man selvfølgelig ikke skal føle sig presset til at køre hurtigere pga bagfra kommende; MEN man skal AFVIKLE sin overhaling inden for en rimelig tid og distance!

Og kan man ikke det, må man blive i højre spor og tilpasse sin hastighed!

Helvede er fosset til is, og grise kan flyve, er enig med dig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis der ti biler længere henne  er en lastbiloverhaling, skal alle de der ligger bag den overhalende last bil så trække ind så du kan komme først fordi du blinker med lygterne. Selvfølgelig er der noget der hedder plads i køen; men nogen tror at de har krav på at alle andre flytter sig, for her kommer jeg i min egoistøse..

Det kommer an på at læse trafikken.

De sidste skal blive de første!

Du mener altså at hvis man ligger med 130 km.t. bag en anden bil og hastigheden pludselig sænkes pga. en overhaling længere fremme, så skal alle holde til højre så du kan komme forbi og ligge først bag det langsomme overhalende køretøj.

Igen, det handler om at læse trafikken.

Redigeret af Gungner

Del dette indlæg


Link til indlæg

Generelt synes jeg tyskerne er bedre til at holde til højre efter en overhaling end danskerne - der er bare nogle herhjemme som mener det er deres ret at køre langsomt eller køre knap det tilladte i overhalingsbanen. Det er også irriterende at man køre langsomt i midtersporet ved en 3 sporet motorvej, hvorfor kan folk ikke lære at holde helt til højre når banen er tom ?

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Generelt synes jeg tyskerne er bedre til at holde til venstre efter en overhaling end danskerne - der er bare nogle herhjemme som mener det er deres ret at køre langsomt eller køre knap det tilladte i overhalingsbanen. Det er også irriterende at man køre langsomt i midtersporet ved en 3 sporet motorvej, hvorfor kan folk ikke lære at holde helt til venstre når banen er tom ?

Hvad sker der for dem, der efter man endelige har fået dem presset ind i et hel tomt inder spor, trække ud igen lige så snart man er forbi, WTF? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Generelt synes jeg tyskerne er bedre til at holde til venstre efter en overhaling end danskerne - der er bare nogle herhjemme som mener det er deres ret at køre langsomt eller køre knap det tilladte i overhalingsbanen. Det er også irriterende at man køre langsomt i midtersporet ved en 3 sporet motorvej, hvorfor kan folk ikke lære at holde helt til venstre når banen er tom ?

Jeg foretrækker nu, at folk efter endt overhaling holder til HØJRE . . . ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad sker der for dem, der efter man endelige har fået dem presset ind i et hel tomt inder spor, trække ud igen lige så snart man er forbi, WTF? 

Få dig nu et liv!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2

Generelt synes jeg tyskerne er bedre til at holde til højre efter en overhaling end danskerne - der er bare nogle herhjemme som mener det er deres ret at køre langsomt eller køre knap det tilladte i overhalingsbanen. Det er også irriterende at man køre langsomt i midtersporet ved en 3 sporet motorvej, hvorfor kan folk ikke lære at holde helt til højre når banen er tom ?

Den situation har jeg lige oplevet for en time siden på motorvejen.

'Sjovt' nok 3 søndags bilister langt over de 65 år og i spritnye store biler.

Fartgrænsen var 110 og de kørte omkring 88 (målt på GPS'en).

Mange ældre bilister kører desværre særdeles langsomt og usikkert.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvilket spor kørte de i, højre eller venstre?

De kører jo ikke langsommere end lastbilerne.

 

For en del år siden havde jeg en onkel der ikke måtte køre mere en 60 km.t for konen.

Min bror og jeg kom på motorvejen og så en grøn Morris Marina i slowmotion , ganske rigtigt det var onkel og tante, vi lo resten af vejen hjem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2

Hvilket spor kørte de i, højre eller venstre?

De kører jo ikke langsommere end lastbilerne.

 

For en del år siden havde jeg en onkel der ikke måtte køre mere en 60 km.t for konen.

Min bror og jeg kom på motorvejen og så en grøn Morris Marina i slowmotion , ganske rigtigt det var onkel og tante, vi lo resten af vejen hjem.

De kørte i midt sporret og overhalede knapt nok lastbilerne.

Jeg lagde mig bag dem for at måle hastigheden (eller rettere manglen på hastighed), før jeg overhalede venstre om.

Det er ikke første gang jeg har oplevet langsomme ældre bilister, værste eksempel var en stor Mercedes ført af en grå dame.

Hun kørte 40 efter speedometeret hvor man måtte køre 60

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske ikke, men i kombination med det første kan det gå grueligt galt. Her er især mobilsnakkeri en storsynder. Det er sørgeligt at iagttage, hvor mange, der ikke kan holde fingrene fra den under kørslen.

Ja jeg synes bare det er så dumt et argument, at bruge det at folk snakker i mobil, ligger makeup eller hvad fanden folk nu kan finde på, som en grund til at jeg skal køre som Hr. og Fru. Danmark. Hvis man ikke vil have folk snakker i mobil eller bruger deres opmærksomhed på noget andet uhensigtsmæssigt, så sæt straffene så folk ikke tør gøre det. Og så lad mig køre en passende fart, med min fulde opmærksomhed på min kørsel!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Undrer mig lidt over at bilister på 50+ skal lægges 'for had' på denne tråd.

Facts er at de får nedsat forsikringspræmie, og når man kender forsikringsselskabernes præmiepolitik må der være en grund til det, og det er nok fordi de kører sikkert  og ansvarsfuldt  og har en lavere ulykkesfrekvens end gennemsnittet.

Selvfølgelig er der måske også andre grunde, måske bl.a. at ældre bilister ofte kører færre kilometer end en gennemsnitsbilist, men den slags er der uden tvivl taget højde for i præmiefastsættelsen.

Forsikringsselskaberne er vist ikke ligefrem en social institution, som bare forærer aktionærernes penge væk.:shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Undrer mig lidt over at bilister på 50+ skal lægges 'for had' på denne tråd.

Facts er at de får nedsat forsikringspræmie, og når man kender forsikringsselskabernes præmiepolitik må der være en grund til det, og det er nok fordi de kører sikkert  og ansvarsfuldt  og har en lavere ulykkesfrekvens end gennemsnittet.

Selvfølgelig er der måske også andre grunde, måske bl.a. at ældre bilister ofte kører færre kilometer end en gennemsnitsbilist, men den slags er der uden tvivl taget højde for i præmiefastsættelsen.

Forsikringsselskaberne er vist ikke ligefrem en social institution, som bare forærer aktionærernes penge væk.:shock:

Eller at de køre så langsomt så det ikke gir de vilde buler når de rammer noget ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Undrer mig lidt over at bilister på 50+ skal lægges 'for had' på denne tråd.

Facts er at de får nedsat forsikringspræmie, og når man kender forsikringsselskabernes præmiepolitik må der være en grund til det, og det er nok fordi de kører sikkert  og ansvarsfuldt  og har en lavere ulykkesfrekvens end gennemsnittet.

Selvfølgelig er der måske også andre grunde, måske bl.a. at ældre bilister ofte kører færre kilometer end en gennemsnitsbilist, men den slags er der uden tvivl taget højde for i præmiefastsættelsen.

Forsikringsselskaberne er vist ikke ligefrem en social institution, som bare forærer aktionærernes penge væk.:shock:

Ældre folk kører måske mere ansvarlige og langsommere, men deres reaktionsevne og orientering er væsentlig dårligere end de yngre. Deres teoriprøver er for længst forældet. de vil alle dumpe til en ny teoriprøve :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Eller at de køre så langsomt så det ikke gir de vilde buler når de rammer noget ;) 

Noget du kender til det eller bare endnu en fordom? eller et tåbeligt argument:shock:

Og hvorfor tror du at forsikringsselskaberne giver rabat? Næppe fordi vi køre uansvarligt langsomt men pga vores rutine.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er sikker på, at de 100vis af billister, der ligger fast i overhalingsbanen på feks den Fynske Motorvej og leger  Thorkild Thyrring for  langt langt størstepartens vedkommende IKKE er Tante Oda typer med cerut og blåt hår!

Nej det er helt alm. danske DÅRLIGE bilister, der alle mener, at DE og netop de har retten på deres side og selvfølgelig ret til een lang overhalingsmanøvre på 80 km....mens de drømmer sig hen som Fandens Karle til den årlige skiferie i Østrig... Og tyske autobahns med fri hastighed....

 

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Noget du kender til det eller bare endnu en fordom? eller et tåbeligt argument:shock:

Og hvorfor tror du at forsikringsselskaberne giver rabat? Næppe fordi vi køre uansvarligt langsomt men pga vores rutine.

 

I køre bil som en pakke røde pølser! Rutine ja, det sku ikke jeres reflexeer der redder jer! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ældre folk kører måske mere ansvarlige og langsommere, men deres reaktionsevne og orientering er væsentlig dårligere end de yngre. Deres teoriprøver er for længst forældet. de vil alle dumpe til en ny teoriprøve :P

Klart nok, men hvornår er man 'ældre'? Nogle er det omkring 50, andre omkring 80. Og mht det du skriver om orienterings- og reaktionsevne er væsentlig ringere end de yngre er en gang sludder, hvor ved du det fra?

At teoriprøverne er forældede er jo ikke ligefrem en overraskelse, og hvad har det så med kørekortet IRL at gøre?  De (vi) ved jo netop hvordan man opfører sig i  trafikken, (det kalder man rutine) og derfor er en ny køreprøve ikke relevant. men du vægter åbenbart en gammel teoriprøve højere end praksis, lidt rystende.

 

Hvis man har haft kørekort i +40 å  mener du så ikke at man kender færdselsreglerne og derfor har en vis rutine men alligevel skal til en ny køreprøve, :mad:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...