Hop til indhold
weber

Fart rabat

Recommended Posts

De små biler er livsfarlige med små dæk, dårlige undervogn, især når bilen er lastet med fuldvoksne personer med på 100+ 

Har en makker der er dækmand, de fik en eller anden smadder kasse fra østen ind. Kunden ville have de samme dæk på som bilen var født med. De dæk og den størrelse den var inpoteret med kunne kun købes i Kina. Så det endte op med nye fælge og EU godkendte dæk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er de fleste ulykker er soloulykker hvor man mister kontrollen over bilen og kører i "hegnet" eller grøften, De små biler er livsfarlige med små dæk, dårlige undervogn, især når bilen er lastet med fuldvoksne personer med på 100+ kg. kommer bilen i udskridning så kan du umulig "redde" den, med større bil med lavprofildæk og stram undervogn har du en god chance for at redde en udskridning, en stram undervogn giver mindre krængningen og "wobbling" effekt.

Det kan være du mener, du er verdensmester, men det er de andre bilister du skal passe på, kører de ind i dig eller du skal lave en undvigelsesmanøvre og du ryger i grøften, så er det dig og din bil det går ud over. Som sagt jeg vil ikke gamble med sikkerheden.

Jeg er ikke verdensmester og opfører mig heller ikke som sådan, men dine udredninger bunder vist kun i ukendskab til den type biler, at folk ikke kan køre, kan da aldrig være bilproducenternes skyld.

Sagt ligeud, så minder dine begrundelser mere om, at du har brug for en penisforlænger end en bil, men trøst dig, jeg har tidligere forfægtet de samme synspunkter, og de var nok sande for + 10 år siden, men i dagens teknologiske verden ser tingene anderledes ud. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er de fleste ulykker er soloulykker hvor man mister kontrollen over bilen og kører i "hegnet" eller grøften, De små biler er livsfarlige med små dæk, dårlige undervogn, især når bilen er lastet med fuldvoksne personer med på 100+ kg. kommer bilen i udskridning så kan du umulig "redde" den, med større bil med lavprofildæk og stram undervogn har du en god chance for at redde en udskridning, en stram undervogn giver mindre krængningen og "wobbling" effekt.

Det kan være du mener, du er verdensmester, men det er de andre bilister du skal passe på, kører de ind i dig eller du skal lave en undvigelsesmanøvre og du ryger i grøften, så er det dig og din bil det går ud over. Som sagt jeg vil ikke gamble med sikkerheden.

Lyder lidt hult at du har så meget mod små biler pga. deres manglende sikkerhed, når du selv af og til kører motorcykel - alt andet lige, så er risikoen for at komme alvorligt til skade ved et trafikuheld altså mange gange højere på en motorcykel.

Mht. bremseevne, så behøver mikrobiler f.eks. ikke vinterdæk, da de bremser udmærket uden - og jeg har selv på køreteknisk anlæg oplevet at de både kunne bremse og styre særdeles tilfredsstillende, hvor min egen noget større bil havde alvorlige problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har altid været (og er til dels stadig) skeptisk overfor franske biler, denne skepsis er nu blegnet med hensyn til Renault, og det er vel heller ikke tilfældigt, at de indtil elektro æraen i F1 var dominerende, når det gjaldt motorer.

Og hvori består den simple mekanik i en moderne dieselmotor? Eller er det ABS ESC eller klimaanlægget, du henviser til?

Fordomme Nille, intet over og intet ved siden af fordomme.

Men når det så er skrevet, så ville jeg da hellere have en M5D. ;)

Hvis du tror en Renault Formula1 racer har noget tilfælles med en Renault Twingo, så er du bundnaivt :lol:

En Fiat er heller ikke en Ferrari, selv det er samme selskab.

Du har en Renault Twingo 1.5 dCi med 75 KH ikke ? - det er en ok motor til bilen, den bruges også til Clio, Megane og en del Darcia'er (skod biler fra Rumænien)

Prøv at se på de andre mikrobiler med simpel 2-3-cylindre symaskine motorer. Det er da simpel og billig teknologi. Det er fakta ikke fordomme.

Tja Twingo'en er ikke for køn :lol:

Renault_Twingo_dCi_75_Authentique-129376

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lyder lidt hult at du har så meget mod små biler pga. deres manglende sikkerhed, når du selv af og til kører motorcykel - alt andet lige, så er risikoen for at komme alvorligt til skade ved et trafikuheld altså mange gange højere på en motorcykel.

Mht. bremseevne, så behøver mikrobiler f.eks. ikke vinterdæk, da de bremser udmærket uden - og jeg har selv på køreteknisk anlæg oplevet at de både kunne bremse og styre særdeles tilfredsstillende, hvor min egen noget større bil havde alvorlige problemer.

Landet er oversvømmet med mikrobiler, de er en plage hver morgen jeg skal på arbejde. De kører uansvarligt, zigzagger i trafikken, masser sig ind i køer og blokere venstre sporet, det siger nok noget om bilisterne som kører i mikrobiler...

Vinterdæk er et must for mig om vinteren, uanset bilstørrelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den farligste trafikant er ikke den dårlige, det er ham der tror han er god.

Jeg havde fornyelig kørt med en taxichauffør i ulandet, som troede han var Michael Schumacher (F1 verdensmester), han brugte ikke seler og sagde jeg heller ikke behøver seler, men jeg tog dem på alligevel... jeg skal love for det var en vild køretur- direkte livsfarlig han var meget tæt på at kollidere med en lastbil.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det var kun et svar på Nilles generalisering om, at alle små biler er lortebiler, stolt er jeg ikke, bare glad, for værkstedsregninger pynter ikke på mit budget.

Men det var med bange anelser, jeg købte den, har tidligere haft VW og Audi som firmabil, og da var vi altid nødt til at have en reservebil stående.

Altså der en grund til at småbiler koster mindre, og forskellen i pris er ikke noget der ligner forskellen i materiale pris. Hvorfor jo fordi der så er blevet meget mindre tid på at udvikle bilen.

Næ, hvorfor skulle jeg føle mig usikker, jeg kører jo sådan, at jeg ikke kommer ud for ulykker, og møder du en lastbil på den hårde måde, så er det ligegyldigt, hvilket mærke der er på køleren.

Euro NCAP ville nok være pænt uenige med dig der.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Altså der en grund til at småbiler koster mindre, og forskellen i pris er ikke noget der ligner forskellen i materiale pris. Hvorfor jo fordi der så er blevet meget mindre tid på at udvikle bilen.

Euro NCAP ville nok være pænt uenige med dig der.

Nu er der vel heller ingen der kører så farligt som NCAP. :shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er der vel heller ingen der kører så farligt som NCAP. :shock:

Hvorfor har man en forsikring og sikkerhedsudstyr, fordi man kan ikke forudsige ulykker.

Better be safe than sorry.

De nye NCAP standarder er endnu skrappere, alle biler kan stort set opnå 5 stjerner i dag.

(VW-concernen har dog udviklet pre-crash systemer som er implementeret på bla. nye Golf'er, Passat'er)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når det kommer til biler har de fleste nok et køretøj der overstiger deres behov; men ikke deres ønske.

Der er en kraftig økonomisk bevæggrund til dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du tror en Renault Formula1 racer har noget tilfælles med en Renault Twingo, så er du bundnaivt :lol:

En Fiat er heller ikke en Ferrari, selv det er samme selskab.

Du har en Renault Twingo 1.5 dCi med 75 KH ikke ? - det er en ok motor til bilen, den bruges også til Clio, Megane og en del Darcia'er (skod biler fra Rumænien)

Prøv at se på de andre mikrobiler med simpel 2-3-cylindre symaskine motorer. Det er da simpel og billig teknologi. Det er fakta ikke fordomme.

Tja Twingo'en er ikke for køn :lol:

Renault_Twingo_dCi_75_Authentique-129376

Tja, ikke for køn, jeg synes faktisk, at dens smukt formede linjer er en nydelse.

Men nu er jeg jo også til piger af nipsetypen, matronerne må du gerne beholde, hvis dine præferencer går i den retning. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er helt vild med microbiler, syntes de er så utrolig handy, det er så dejligt nemt at parkere, man kan se hele bilen rundt og man kan mærke bilen på vejen. Desværre tillader mine kørsels behov ikke en sådan type bil, derfor er jeg tvunget til at nyde det, når jeg har muligheden, jeg benytter ofte lejebiler og der prøver de altid på at opgradere til støre bil, jeg har ofte gået den anden vej :) jeg glæder mig til den dag jeg kan "nøjes" med en Aygo eller en UP. Bare glæden ved kun at skulle betale 310 kr pr. halvår i grøn afgift ville få smilet frem :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er helt vild med microbiler, syntes de er så utrolig handy, det er så dejligt nemt at parkere, man kan se hele bilen rundt og man kan mærke bilen på vejen. Desværre tillader mine kørsels behov ikke en sådan type bil, derfor er jeg tvunget til at nyde det, når jeg har muligheden, jeg benytter ofte lejebiler og der prøver de altid på at opgradere til støre bil, jeg har ofte gået den anden vej :) jeg glæder mig til den dag jeg kan "nøjes" med en Aygo eller en UP. Bare glæden ved kun at skulle betale 310 kr pr. halvår i grøn afgift ville få smilet frem :D 

Det er en fetish som jeg slet ikke deler med dig. Du kan også leje en Smart4two i Tyskland, uha de ser virkelige livsfarlige ud på de tyske motorveje. Når jeg suser forbi dem med 200+ Km/t. krydser jeg alt det som kan krydset og håber ikke de trækker ud i utide mens jeg overhaler dem.. selv en Polo synes jeg er lovlig lille...så mikrobiler nej tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Det er en fetish som jeg slet ikke deler med dig. Du kan også leje en Smart4two i Tyskland, uha de ser virkelige livsfarlige ud på de tyske motorveje. Når jeg suser forbi dem med 200+ Km/t. krydser jeg alt det som kan krydset og håber ikke de trækker ud i utide mens jeg overhaler dem.. selv en Polo synes jeg er lovlig lille...så mikrobiler nej tak.

Så skulle du dæleme møde sådan en på motorvejen som på nedenstående billede, så kan du sateme tro det giver en sved på panden.

5215d1277523987-first-4-wheeler-04221016

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så skulle du dæleme møde sådan en på motorvejen som på nedenstående billede, så kan du sateme tro det giver en sved på panden.

5215d1277523987-first-4-wheeler-04221016

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone.

BigDick er aktiv igen. wuhuu :)

Er det din nye bil? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

I så fald er det vel et fedt hvilken bil der trækker ud i utide? Men her snakker du jo også om Micro micro bil. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det  er muligt en Smart42 ikke kommer så hurtigt frem på motorvejen - til gengæld overhaler den alle større biler, når der skal parkeres :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

En smart er vel heller ikke bygget til motorvej eller en fart på 200 km/t det er vel en City bil der kører godt med 50 km/t :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men jeg ser dem ofte på tyske motorveje. Og de kører 130 km/t

Jamen så er der vel ikke de store problemer i det?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...