Hop til indhold
Jomfruen26

26 år og stadig jomfru :-(

Recommended Posts

Ligesom trådstarter havde jeg også min debut i en sen alder, og var faktisk 29 år, da jeg endelig fik taget mig sammen til at kontakte en GP.

Sexdebut eller købesex-debut?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det tvivler jeg stærkt på vil virke:

Taler imod: Du vil måske stadig sige til dig selv, at nu er du godt nok ikke jomfru længere, men det var kun fordi du betalte for det. Kan risikere at ødelægge dit selvværd endnu mere.

Taler for: Du får det afsmystificeret - "Nåh, var det bare det?". Og får derigennem brudt et dårligt mønster.

 

Det der "taler for" gælder dog kun, hvis det der gør dig nervøs er tanken om at have sex med en kvinde. Det ser ikke ud som om det er det, der problemet. Og derfor vil det næppe virke.

EDIT: inden jeg læste tråden skrev jeg forslag til et par selhvjælps-bøger. Det dropper jeg, nu jeg har set du har ADHD og en autismespektrum-forstyrrelse.

I stedet vil jeg spørge:

Er det sex eller fx at kysse en pige du er mest nysgerrig efter i første omgang?

Har du overvejet at nævne for psykologen, hvad du savner? (Han/hun har hørt alt! før, så du kan være rolig for at han/hun ikke vil undre sig)

Jeg har kysset før. Det er bare mange år siden, og begge de gange jeg har haft en kæreste, var det hende der tog initiativ til at indlede et forhold. Eller det var det i hvert fald med nummer to. Jeg er lidt usikker på, hvordan det startede med min første kæreste. Siden dengang har jeg taget meget på i vægt, plus at der er opstået nogle andre problemer, som gør mig meget usikker. Det plus at jeg er meget genert, og at jeg har et meget lavt selvværd(hvis jeg da overhovedet har et) har gjort det umuligt at møde en kvinde og indlede et forhold. Men det er sex jeg er nysgerrig efter at prøve. Det som du mener taler imod at betale for det er nøjagtigt hvad jeg tænkte mht. om det kunne give bagslag. På den anden side kunne det måske gøre, at jeg er mere afslappet blandt kvinder og ikke fx falder over ordene(eller hvad man nu kalder det), når jeg forsøger at sige noget.

Redigeret af Jomfruen26

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har kysset før. Det er bare mange år siden, og begge de gange jeg har haft en kæreste, var det hende der tog initiativ til at indlede et forhold. Eller det var det i hvert fald med nummer to. Jeg er lidt usikker på, hvordan det startede med min første kæreste. Siden dengang har jeg taget meget på i vægt, plus at der er opstået nogle andre problemer, som gør mig meget usikker. Det plus at jeg er meget genert, og at jeg har et meget lavt selvværd(hvis jeg da overhovedet har et) har gjort det umuligt at møde en kvinde og indlede et forhold. Men det er sex jeg er nysgerrig efter at prøve. Det som du mener taler imod at betale for det er nøjagtigt hvad jeg tænkte mht. om det kunne give bagslag.

Du virker så opgivende, at det er svært at hjælpe dig... men hvis du kan bruge købesex til at få mere selvværd og selvtillid så grib chancen !.... om ikke andet får du prøvet det, så kan du se om det er noget for dig,... alle andre som har prøvet sex, bliver afhængig af det resten af livet - så den risiko bør du vide :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

alle andre som har prøvet sex, bliver afhængig af det resten af livet - så den risiko bør du vide :D

Mener du at man bliver afhængig af købesex fordi man prøver det en enkelt gang eller 2 ?  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mener du at man bliver afhængig af købesex fordi man prøver det en enkelt gang eller 2 ?  

Jeg snakker helt generelt om sex... man bliver mere eller mindre afhængig af sex resten af livet...købesex fylder så mere eller mindre i livet alt efter om man kan/vil score...

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg snakker helt generelt om sex... man bliver mere eller mindre afhængig af sex resten af livet...købesex fylder så mere eller mindre i livet alt efter om man kan/vil score...

Der er jeg så uenig med dig. Jeg er ikke blevet afhængig af sex fordi jeg har prøvet det nogle få gange i mit liv. 

Måske er jeg bare undtagelsen fra reglen ? ;-) 

Redigeret af troldmanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan du undvære sex ? hvad laver du så hos GP'er?

bar fordi man KAN undvære betyder det da ikke at man har lyst til at undvære :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kan du undvære sex ? hvad laver du så hos GP'er?

Okay jeg har nok misforstået dig.  

Når du skrev at man blev afhængig af sex, så troede jeg du mente at man fik et regelmæssigt behov for sex, som fx behov for sex en gang om måneden. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nille jeg synes din rådgivning til unge mænd virker en smule patroniserende. 

I en anden tråd, skriver du til en ung mand, der har et lignende problem:

Så har du ikke set at folk også kan komme op at toppes :lol:

Pas på glædespigerne, de kan være vanedannede og lokke dig i fordærv :PDu skal gøre op med hvad du vil og hvad dit mål er, du kan bruge et GP-besøg som en del af din læringsproces og bruge det som et springbræt til at komme videre og møde alm. piger, men pas på det ikke bliver den nemme løsning for dig at få sex, for så bliver du hængende med at besøge GP-er resten af livet. Normalt råder jeg unge under 30 til at score/date på normal vis...

Det er da ikke nødvendigvis sådan at man bliver afhængig af købesex bare fordi man prøver det en enkelt gang eller 2. Jeg er ikke blevet afhængig af købesex eller "lokket i fordærv" og jeg har prøvet det nogle ganske få gange i mit liv. Jeg har også en ven som har prøvet købesex og aldrig vil prøve det igen, så det er altså også en mulighed. 

Jeg havde min købesex debut (og seksuelle debut), da jeg var 29 (og ivørigt, har jeg ligesom trådstarter også en autisme diagnose). Derfor forstår jeg heller ikke, hvorfor du ikke råder unge under 30 til at købe sex. Det har da ikke noget med alder at gøre. Man skal gøre det, når man er klar til det og hverken før eller siden.        

 

Redigeret af troldmanden
rettelser

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har kysset før. Det er bare mange år siden, og begge de gange jeg har haft en kæreste, var det hende der tog initiativ til at indlede et forhold. Eller det var det i hvert fald med nummer to. Jeg er lidt usikker på, hvordan det startede med min første kæreste. Siden dengang har jeg taget meget på i vægt, plus at der er opstået nogle andre problemer, som gør mig meget usikker. Det plus at jeg er meget genert, og at jeg har et meget lavt selvværd(hvis jeg da overhovedet har et) har gjort det umuligt at møde en kvinde og indlede et forhold. Men det er sex jeg er nysgerrig efter at prøve. Det som du mener taler imod at betale for det er nøjagtigt hvad jeg tænkte mht. om det kunne give bagslag. På den anden side kunne det måske gøre, at jeg er mere afslappet blandt kvinder og ikke fx falder over ordene(eller hvad man nu kalder det), når jeg forsøger at sige noget.

O.k. - jeg synes stadig dit første skridt burde være at tage dine tanker om sex og seksuel debut op med den psykolog du taler med, hvis det er et nogenlunde regelmæssigt samtaleforløb.

Ellers skal du nok tænke det med selvværd og købesex som en vej til debut som to helt forskellige ting. Købesex kan være en måde at debutere på, men regn ikke med at det ændrer noget ved dit selvværd eller din selvsikkerhed i forhold til kvinder. Det er ikke til at sige, hvordan du vil reagere på oplevelsen, men hvis du er forberedt på at du nok ikke føler dig som supermand ovenpå, så kan det forebygge at det påvirker dig negativt. Altså at du tænker det igennem og fokuserer på, at det handler om at få prøvet det.

Derfor er det, som andre er inde på, også vigtigt, at du (hvis du vælger købesex) finder en dansk pige, som er forberedt på din situation og som du selv tror på er med på det. Hun skal helt sikkert ikke være for ung - både sådan at hun er moden nok til at gå ind i sådan et møde og så du bagefter føler at det hele har været okay også for hende! Ellers kan du slå dig selv i hovedet med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kom lige til at tænke på, at der er vist masser af mænd, som godt kan lide at have sex med uerfarne kvinder og lære dem nogle ting. Mon ikke også at der findes kvinder, som ville få et kick ud af at oplære uerfarne mænd?

Mht. selvværd(eller selvtillid, usikker på hvilken) har jeg fået at vide af en på universitetet, at noget så simpelt som at have øjenkontakt med dem man går forbi på gaden kan have en meget positiv effekt. Det er dog ikke noget, som jeg har prøvet(bortset fra nogle få gange efter at jeg havde taget LSD, hvor jeg af en eller anden grund var meget fascineret af folks øjne), så jeg ved ikke, om det virker. Måske jeg skulle prøve det. Altså uden at det virker creepy på folk :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kom lige til at tænke på, at der er vist masser af mænd, som godt kan lide at have sex med uerfarne kvinder og lære dem nogle ting. Mon ikke også at der findes kvinder, som ville få et kick ud af at oplære uerfarne mænd?

Mht. selvværd(eller selvtillid, usikker på hvilken) har jeg fået at vide af en på universitetet, at noget så simpelt som at have øjenkontakt med dem man går forbi på gaden kan have en meget positiv effekt. Det er dog ikke noget, som jeg har prøvet(bortset fra nogle få gange efter at jeg havde taget LSD, hvor jeg af en eller anden grund var meget fascineret af folks øjne), så jeg ved ikke, om det virker. Måske jeg skulle prøve det. Altså uden at det virker creepy på folk :)

din ven har fuldkommen ret  :)  mange af os piger (os der tænder på øjenkontakt altså - og det er ikke alle for vi er jo meget forskellige) er i øjenkontakt underskud...

men - hvis du nu spørger yours truly - så er der simpelthen ikke noget mere sexet end en mand der ikke slår øjnene ned når man flirter med ham :) men for alt i verden... HUSK SMILET :) det er forskellen på om det virker creepy.... det varme glade smil... ikke Arnie i Terminator5 smilet...  :):)  

Basically - så det at du holder øjenkontakten signalerer "jeg ved hvem jeg er, jeg har noget at tilbyde - vil du se hvad jeg har?" og samtidig så virker fyren stærk og selvsikker og som om han selv tror på det og sig selv!! ... 

Fair nok hvis det ikke ER sådan... det er fuldkommen ligemeget... for det er det signal du sender og det er sexet!! og det er vejen ind :)  i det tilfælde er "fake it til u make it" ikke det værste at huske på for det er lidt en vane at gøre det :) og så er det selvforstærkende når pigen reagerer positivt... 

Dog en ting... hvis pigen så slår øjnene ned - så stop der... og vent til hun kigger op.... hvis du overdriver kan det blive intimiderende... 

Men en lille romantisk note... ... jeg er selv øjenkontakt typen... jeg har no fear og slår så godt som aldrig øjnene ned først :) hvorfor jeg EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELSKER mænd der tør blive ved med at holde kontakten... det går lige i trussen på mig :) 

Det var det allerførste jeg faldt for ved min nye mand.... han var fearless og slog på intet tidspunkt øjnene ned... det var bare så majormega sexet og det var da han smilede og bare blev ved med at fortabe sig i mine øjne at jeg vidste han bare måtte være noget helt særligt!!! :) weeeeeee  ( ja jeg ved det godt - min verden er lyserød ok :):):)  ) 

 

PS: der er absolut nogle stykker af os der er vilde med nybegyndere... der er ikke noget mere nuser end at se en totalt nervøs rookie der ikke er sikker på op og ned forvandle sig til en meget mere sikker og rolig og ikke mindst inititativrig elsker .... så jo - vi er bestemt piger der elsker noobs... der er bare noget særligt over at være en af de første og se det, man kan og ved, smitte positivt af :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kom lige til at tænke på, at der er vist masser af mænd, som godt kan lide at have sex med uerfarne kvinder og lære dem nogle ting. Mon ikke også at der findes kvinder, som ville få et kick ud af at oplære uerfarne mænd?

Jo det har jeg også hørt og måske handler det om kontrol; altså at de bedre kan styre de mænd som er uerfarne. Ved ikke om det gælder generelt, men i forhold til GPs, så tror jeg, at der er mange, som godt kan lide usikre og uerfarne unge mænd af den årsag. 

Mht. selvværd(eller selvtillid, usikker på hvilken) har jeg fået at vide af en på universitetet, at noget så simpelt som at have øjenkontakt med dem man går forbi på gaden kan have en meget positiv effekt. Det er dog ikke noget, som jeg har prøvet(bortset fra nogle få gange efter at jeg havde taget LSD, hvor jeg af en eller anden grund var meget fascineret af folks øjne), så jeg ved ikke, om det virker. Måske jeg skulle prøve det. Altså uden at det virker creepy på folk :)

Jo der er noget om det gamle ordsprog: smil til verden og verden smiler tilbage til dig. Jeg har det selv sådan at jeg er pisse nervøs og genert, når jeg omgås mennesker IRL og har det også sådan at jeg helst vil undgå øjenkontakt med andre mennesker. Jeg tror det er en del af den ASF-diagnose som vi lider af og jeg tror også, at vi bruger meget mere energi på at bearbejde de indtryk som vi oplever i løbet af dagen. 

Jeg har egentlig indtryk af at du virker til at være en meget reflekteret og intelligent ung mand og jeg genkender bestemt din situation. Din største styrke er også din største svaghed, som jeg ser det. Du tænker for meget over tingene, hvor andre bare vil lade det passere. 

Jeg tror ikke det hjælper kun at snakke med en psykolog. Jeg har kun dårlig erfaringer med psykologer, men det betyder ikke nødvendigvis, at du har det. Som jeg ser det bør du tage kontakt til en seksual-vejleder, hvis du har mulighed for det. Jeg ved at nogle af disse fagpersoner også har mulighed for at formidle kontakt til sexarbejderer / prostituerede.  Jeg har selv haft et møde med sådan en før jeg fik taget mig sammen til at tage kontakt til en GP. 

Til sidst vil jeg rose dig for dit mod og din åbenhed. Det har i hvertfald også hjulpet mig til at være lidt mere åben omkring mine problematikker :)    

Redigeret af troldmanden
tilføjet smiley :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

@troldmanden
Jeg er også ret sikker på, at det med at undgå øjenkontakt er meget normalt for autistiske mennesker. Da jeg var mindre, var øjenkontakt direkte ubehageligt, men jeg har tvunget mig selv til at se folk i øjnene, når jeg snakker med dem, og nu er det ikke længere på nogen måde ubehageligt. Jeg kan dog få en fornemmelse af at blive lidt rundtosset eller svimmel i hovedet og have svært ved at koncentrere mig om, hvad der bliver sagt, hvis folk snakker for længe. Mht. at tage kontakt til en seksualvejleder, så har jeg svært ved at forestille mig selv sidde og snakke med en om mit manglende sexliv. Planen lige nu er at træne 1-2 timer hver dag efter skole, og så tage kontakt til en ekspert i lagengymnastik, når jeg har en krop, som jeg synes, jeg kan være bekendt at byde et andet menneske. Vægten er ca. 90 kg, så jeg skal lige have forbrændt 140.000 kalorier først(20 kg).

Redigeret af Jomfruen26

Del dette indlæg


Link til indlæg

Planen lige nu er at træne 1-2 timer hver dag efter skole, og så tage kontakt til en ekspert i lagengymnastik, når jeg har en krop, som jeg synes, jeg kan være bekendt at byde et andet menneske. Vægten er ca. 90 kg, så jeg skal lige have forbrændt 140.000 kalorier først(20 kg).

Nu skriver du ikke din højde og selvfølgelig er det et bedre udgangspunkt, hvis du selv er tilfreds med din krop. Men 90 kg lyder altså ikke voldsomt ift. hvad mange gp'er er vant til at tumle med (medmindre måske du er meget lav - fx Jasmin har jo en grænse ved kraftig overvægt).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu skriver du ikke din højde og selvfølgelig er det et bedre udgangspunkt, hvis du selv er tilfreds med din krop. Men 90 kg lyder altså ikke voldsomt ift. hvad mange gp'er er vant til at tumle med (medmindre måske du er meget lav - fx Jasmin har jo en grænse ved kraftig overvægt).

Jeg er nok lidt lavere end gennemsnittet. Ca. 168 cm. Så jeg er nok desværre i kategorien kraftigt overvægtig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Jasmin
Helt enig i det med at det er vigtigt at smile når man har øjenkontakt. Jeg må finde mit bedste Sheldon smil frem. Eller ikke :)

 

 

 

Eller hvorfor ikke bare se helt naturlig ud, som Englands forrige prime minister Ed Millband:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har i andre et indtryk af, om folk på det autistiske spektrum generelt bryder sig om comedy og sitcom programmer. Mit eget indtryk er, at de fleste ikke rigtigt forstår det sjove i den slags programmer, og det har fået mig til at tvivle lidt på den diagnose, jeg har fået, da jeg elsker den slags programmer. Venner, kongen af queens, et umage par, the big bang theory osv. Der er næsten ikke noget bedre. Jeg kan godt se, at jeg nok har nogle af symptomerne, men jeg har taget tre forskellige tests, hvoraf ingen af dem tyder på, at jeg er autistisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har i andre et indtryk af, om folk på det autistiske spektrum generelt bryder sig om comedy og sitcom programmer. Mit eget indtryk er, at de fleste ikke rigtigt forstår det sjove i den slags programmer, og det har fået mig til at tvivle lidt på den diagnose, jeg har fået, da jeg elsker den slags programmer. Venner, kongen af queens, et umage par, the big bang theory osv. Der er næsten ikke noget bedre. Jeg kan godt se, at jeg nok har nogle af symptomerne, men jeg har taget tre forskellige tests, hvoraf ingen af dem tyder på, at jeg er autistisk.

Og så spiser du LSD indimellem :wink:

Er det ikke sådan at man tager det man kan bruge fra tests og diagnoser og så stiller man sin helt egen, måske lidt mer dynamiske, diagnose?  Uanset diagnose, så hvirker det til at det er dit manglende selvværd du skal arbejde med. Hvad siden ekspert A eller B vil kalde dig er vel lige meget, så længe der sker noget i en retnning som du er interesseret i.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og så spiser du LSD indimellem :wink:

Er det ikke sådan at man tager det man kan bruge fra tests og diagnoser og så stiller man sin helt egen, måske lidt mer dynamiske, diagnose?  Uanset diagnose, så hvirker det til at det er dit manglende selvværd du skal arbejde med. Hvad siden ekspert A eller B vil kalde dig er vel lige meget, så længe der sker noget i en retnning som du er interesseret i.

Ja en gang imellem. Men kun tre gange inden for det sidste år. Det virker lidt ligesom alkohol på mig, men effekten er meget stærkere. Jeg bliver ekstremt glad og i stand til at bryde gamle tankemønstre. Men det er bestemt ikke for alle. Nogle mennesker får meget negative bivirkninger, som måske aldrig går væk igen. Og hvis ikke man tester det først risikerer man, at det er 25I-NBOMe eller andet skidt man tager, og det kan være dødeligt.

Du har ret i, at det er mit manglende selvværd, som jeg skal arbejde med. Jeg undrer mig bare over, at man kan få en diagnose efter en times samtale og efterfølgende tage tre tests med sammenlagt omkring 100 spørgsmål, som alle tyder på at man ikke er autistisk.

Redigeret af Jomfruen26

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har ret i, at det er mit manglende selvværd, som jeg skal arbejde med. Jeg undrer mig bare over, at man kan få en diagnose efter en times samtale og efterfølgende tage tre tests med sammenlagt omkring 100 spørgsmål, som alle tyder på at man ikke er autistisk.

Ja, det er sagtens at undre sig over.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Jeg kan godt se, at jeg nok har nogle af symptomerne, men jeg har taget tre forskellige tests, hvoraf ingen af dem tyder på, at jeg er autistisk.

Selvadministrerede test (altså fx den slags du kan finde på nettet) kan du ikke regne med for alvor. De seriøse af dem kan måske give et fingerpeg, hvis du udfylder dem i den rette ånd.

Men hele pointen med ASF er at det er et meget bredt spektrum, og det kan jo sagtens være at du ligger i "den lettere" ende. Mht. comedy vil jeg tro at mange med ASF ikke kan forholde sig til det, men andre vil sikkert godt kunne finde noget sjovt i meget moderne sitcom-humor. Nonsenshumor og ordspil ser ud til at virke (selvom det måske er på en anden måde): https://thepeoplesscience.forumbee.com/t/q4a2m

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...