Hop til indhold
modenelsker

Windows 10

Recommended Posts

Tak for vejledning. Jeg sidder dog med to pc'er, der er for gamle til nye tricks er jeg bange for, henholdsvis 8 og 4 år. Jeg tror jeg venter, til jeg har købt en ny. Men et godt råd at slå tracking fra, det vil jeg huske at gøre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for vejledning. Jeg sidder dog med to pc'er, der er for gamle til nye tricks er jeg bange for, henholdsvis 8 og 4 år. Jeg tror jeg venter, til jeg har købt en ny. Men et godt råd at slå tracking fra, det vil jeg huske at gøre.

8 og 4 år gamle!! Så skal du nok slå al form for opdatering fra!

Upgrading killed the computer.Et gammelt svenskt ordsprog.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for vejledning. Jeg sidder dog med to pc'er, der er for gamle til nye tricks er jeg bange for, henholdsvis 8 og 4 år. 

Jeg har lige installeret på en ca 4-5 årig: Intet problem (bortset fra et endnu ældre udvidelseskort, som jeg måtte pille ud, for at de ikke gik i stå under driveropdateringerne).

Rettelse: Der er faktisk bøvl med det trådløse net, men det kører med en win7-driver, som altså fungerer under win10.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

W10 er gratis at opgradere, de vil tjene penge på reklamer senere og sælge apps/musik/cloudspace fx via app-store. De har også slået en masse tracking til, så de kan vise reklamer senere. Jeg har slået alt tracking fra under "Privacy"

Jeg har W10 på 2 PC'er nu og det kører fint :) det er en keeper.

Nogle tips: http://www.computerworld.dk/art/234447/10-ting-du-skal-goere-naar-du-har-installeret-windows-10

Desværre har jeg smidt min kode til Windows 8 væk og kan ikke opgradere.

Windows 8 er det værste program der er skabt i nyere tid.

Egentlig savner jeg Windows XP det var et program der tilfredsstillede de fleste forbrugere, nemt t overskue og navigere i.

Desværre bliver programmer udviklet af nerder, til nerder og bedømt af nerder. Den almindelige forbruger bliver totalt overset.

Sidder lige nu på Mac, har laptop med W-8, arbejde W-7000, tablet og mobil Android.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Sidder lige nu på Mac, har laptop med W-8, arbejde W-7000, tablet og mobil Android.

Det lyder nørdet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Desværre har jeg smidt min kode til Windows 8 væk og kan ikke opgradere.

Windows 8 er det værste program der er skabt i nyere tid.

Egentlig savner jeg Windows XP det var et program der tilfredsstillede de fleste forbrugere, nemt t overskue og navigere i.

Desværre bliver programmer udviklet af nerder, til nerder og bedømt af nerder. Den almindelige forbruger bliver totalt overset.

Sidder lige nu på Mac, har laptop med W-8, arbejde W-7000, tablet og mobil Android.

koden til Win8 kan genskabes, så længe du har det kørende,

hvad er W-7000 ? Windows 7000 ? :lol:

Win3.1 var simpel at bruge :lol: 

Del dette indlæg


Link til indlæg

koden til Win8 kan genskabes, så længe du har det kørende,

hvad er W-7000 ? Windows 7000 ? :lol:

Win3.1 var simpel at bruge :lol: 

Nille den kode jeg mangler er den meget lange kode man får når man køber PC og program, kan den gendannes vil jeg gerne vide hvordan. Det kan jo kun blive bedre end Windows 8.  Jeg har ledt efter koden og kan købe en ny til en alt for høj pris.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille den kode jeg mangler er den meget lange kode man får når man køber PC og program, kan den gendannes vil jeg gerne vide hvordan. Det kan jo kun blive bedre end Windows 8.  Jeg har ledt efter koden og kan købe en ny til en alt for høj pris.

Hvad skal du bruge den til, Du kan jo bare opgradere? (Eller er det fordi du ikke har windows 8 installeret for tiden?)

Win3.1 var simpel at bruge :lol: 

Arh, var det også solskin om sommeren og høj sne om vinteren i din barndom?

Prøvede du at gå på internettet med 3.1?

- Installere en ny printerdriver? ... Separat driver til hvert program, der kunne udskrive og ikke bare en gang for alle? Og få den til at skrive æ, ø og å rigtigt hver gang?

- redigere config.sys/autoexec.bat for at få et eller andet udvidelseskort til at køre?

- afvikle andre spil end solitaire og minestryger?

- BSOD?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad skal du bruge den til, Du kan jo bare opgradere? (Eller er det fordi du ikke har windows 8 installeret for tiden?)

 

Arh, var det også solskin om sommeren og høj sne om vinteren i din barndom?

Prøvede du at gå på internettet med 3.1?

- Installere en ny printerdriver? ... Separat driver til hvert program, der kunne udskrive og ikke bare en gang for alle? Og få den til at skrive æ, ø og å rigtigt hver gang?

- redigere config.sys/autoexec.bat for at få et eller andet udvidelseskort til at køre?

- afvikle andre spil end solitaire og minestryger?

- BSOD?

 

Ja de gode gamle dage var altid godt, hvor pigerne havde hår på fissen :lol:

Jeg er nu ret tilfreds med W10 som jeg nu bruger på 2 laptops.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille den kode jeg mangler er den meget lange kode man får når man køber PC og program, kan den gendannes vil jeg gerne vide hvordan. Det kan jo kun blive bedre end Windows 8.  Jeg har ledt efter koden og kan købe en ny til en alt for høj pris.

ja det kan lade sig gøre at få den lange kode frem med lidt snilde. Sender dig en PM.

Del dette indlæg


Link til indlæg

ja det kan lade sig gøre at få den lange kode frem med lidt snilde. Sender dig en PM.

Takker og bukker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der er nu ikke så meget hukus pokus

Gem dette i en fil, giv den f.eks. navnet produktnummer.vbs - det skal ende på vbs, ellers bestemmer du selv navn

Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))

Function ConvertToKey(Key)
Const KeyOffset = 52
i = 28
Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
i = i -1
KeyOutput = "-" & KeyOutput
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function

 

Når du har gemt filen, dobbeltklikker du blot på den, så vises dit produktnummer

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er godt tilfreds med opgraderingen fra Win 8.1 til Win 10.

Det eneste problem jeg har, er at jeg ikke kan finde en equalizer der passer til Win 10, og som kan køre med Spotify.. :/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Win 10 virkede fint. Indtil jeg startede min laptop op i går.

Nu virker min start menu ikke mere, heller ikke søge funktionen eller Cortana. Og mit edge er forsvundet...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Win 10 virkede fint. Indtil jeg startede min laptop op i går.

Nu virker min start menu ikke mere, heller ikke søge funktionen eller Cortana. Og mit edge er forsvundet...

Det kører stadig fint her, det lyder som om du har korruptet noget, enten er Windows ikke slukket på ordentligt vis eller du har fået virus. Hjælper en genstart ikke ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kører stadig fint her, det lyder som om du har korruptet noget, enten er Windows ikke slukket på ordentligt vis eller du har fået virus. Hjælper en genstart ikke ?

Det er en ret almindelig fejl kan jeg læse mig frem til på nettet.

Og nej en genstart hjalp ikke.

Men nu har jeg givet MS fingeren og downloadet et anden parts start menu.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan supplere med, at jeg netop er gået tilbage til windows 7 efter at have kørt win10 i en uge. Nedgraderingen var overraskende helt let og ingen problemer efterfølgende. Var egentlig glad for windows 10, men indtil videre er der problemer der gør at min gamle bærbare HP simpelthen var for sløv til opstart med windows 10 (1 minut for at komme ud af dvale, som jeg ofte bruger) og 2 minutter fra slukket. Jeg googlede det, men fandt ingen løsninger, kun andre der havde samme problem og besværlige løsninger der ikke holdt længe, så nu er jeg tilbage på windows 7 og forsøger opgradering igen om en måneds tid i håb om at der er lavet flere fejlretninger. :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan supplere med, at jeg netop er gået tilbage til windows 7 efter at have kørt win10 i en uge. Nedgraderingen var overraskende helt let og ingen problemer efterfølgende. Var egentlig glad for windows 10, men indtil videre er der problemer der gør at min gamle bærbare HP simpelthen var for sløv til opstart med windows 10 (1 minut for at komme ud af dvale, som jeg ofte bruger) og 2 minutter fra slukket. Jeg googlede det, men fandt ingen løsninger, kun andre der havde samme problem og besværlige løsninger der ikke holdt længe, så nu er jeg tilbage på windows 7 og forsøger opgradering igen om en måneds tid i håb om at der er lavet flere fejlretninger. :-)

Sæt en SSD harddisk i din gamle bærbare, så får du en ren turbo PC... :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forsager Windows 10 og alle dets gerninger.

Hold nu k... hvor er jeg træt af Windows 10.Når jeg tænder min pc og går på nettet med edge, så går der 5 minutter så er der ikke forbindelse. Heller ikke med mine andre browsere. Jeg er nød til at genstarte pcen. Derefter kan jeg måske bruge edge igen, men det er oftest ikke tilfældet. Der er dog mulighed for at bruge en anden browser. Min pc er under 1 år gammel og der har ikke været problemer før.

Her er virkelig et eksempel på at pris kvalitet passer sammen:mad: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg forsager Windows 10 og alle dets gerninger.

.....

Her er virkelig et eksempel på at pris kvalitet passer sammen:mad: 

Jeg er osse træt af windows 10. Hvordan nedgraderer jeg til 8.1 igen? 

Jeg oplever tit at skærmen ikke tænder igen efter at have været i standby/dvale og kan ikke gøre andet end at trykke på reset knap. 

Der er vist mange børne-sygdomme, som skal rettes. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er osse træt af windows 10. Hvordan nedgraderer jeg til 8.1 igen? 

Jeg oplever tit at skærmen ikke tænder igen efter at have været i standby/dvale og kan ikke gøre andet end at trykke på reset knap. 

Der er vist mange børne-sygdomme, som skal rettes. 

Du skal opgradere din bios

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...