Hop til indhold
modenelsker

Windows 10

Recommended Posts

Vil lige oprette en tråd hvor vi kan hjælpe hinanden med windows 10.

Har fået installeret i dag. Det tog såmænd kun 2,5 timer. Edge virker meget app basseret. Kan ikke se om der er et dropdown gardin så man kan se adr. man allerede har skrevet i adr. linjen det er irriterende. Man skal vælge ny fane hvor der er de mest besøgte sider.

Håber Bigdick kommer forbi fra tid til anden, han er vist en mand der ved hvad han taler om:smile:

Jeg kæmper videre god afen

Del dette indlæg


Link til indlæg

holder mig bare til google crome i stedet for edge eller hvad det hedder, crome kør' sgu meget godt!.

ellers er win10 godt nok betydelig bedre end 8,1 det fik jeg aldrig lært.

det er ligesom pc'en er faldet til ro eller noget....

fisse og out!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her er det klart firefox der er foretrukket, et par plugíns i FF og det hele kører bare, har smidt Win10 på datterens PC sidste weekend, og hun virker meget tilfreds, men hun var også vandt til win8.1 med FF i forvejen så ikke det store spring, selvfølgelig er det FF som også  standard browseren i hendes WIn10 nu.

Det er værre når man sidder på win7, så bliver det et større spring, tror jeg starter med at smide win10 på HTPCén, så kan man lige se om det er noget man selv skal rykke over på også.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil ikke opdatere til Windows 10 da det har en masse af børnesygdomme, ALDRIG har jeg haft så meget bøvl med et styre program som den. Mine Browser er langsom og flere af hjemmesiderne er ikke kompatibel med den nye Explorer og skal bruge en anden. Opdateringer af hardware er der heller ikke lavet software til, så det kan den heller ikke finde ud af. Der stadig masser af tid til de får lavet det så det virker bedre. Inden den gratis opdatering løber ud.

 

Redigeret af Krone

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok, så haster der altså ikke.

Jeg hørte i øvrigt et rygte om, at Windows 10 ville kræve et betalt månedligt abonnement. Og at Microsofts chef i Danmark har benægtet dette. Nogen tanker eller info om det?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håber Bigdick kommer forbi fra tid til anden, han er vist en mand der ved hvad han taler om:smile:

Jamen det gør han da sikkert så vidt tiden formår det efterhånden. Jeg har IKKE erfaringer mht. Win 10, jeg holder mig til Win 8 og  Win XP på en maskine som IKKE er på nettet.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg har installeret Windows 10 på flere PC'er og alle kører upåklageligt, ingen problemer med manglende drivere el. lign., har kun et meget gammelt billede editerings program der ikke kører optimalt- Windows 10 er helt sikkert det største spring, siden Windows 3.11.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen jeg får et pop-up vindue der foreslår at jeg opgraderer, hver gang jeg starter PC'en. Men PC'en er alligevel 4-5 år gammel, så jeg er usikker på om den kan håndtere det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen jeg får et pop-up vindue der foreslår at jeg opgraderer, hver gang jeg starter PC'en. Men PC'en er alligevel 4-5 år gammel, så jeg er usikker på om den kan håndtere det.

Hvis den kan håndtere Windows 7, kan den også håndtere Windows 10...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skal snart opgradere fra 8, som jeg aldrig har kunnet lide. Var tilfreds med 7 og elskede XP. Måske er 10 det  nye XP. Microsoft har jo noget med at lave katastrof-operativer hver anden gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nogen der har en løsning på manglende video på windows 10. Kan ikke se video på f.eks Ekstrabladet og youtube. ellers fungerer det super godt og hurtigt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogen der har en løsning på manglende video på windows 10. Kan ikke se video på f.eks Ekstrabladet og youtube. ellers fungerer det super godt og hurtigt

Lyder underligt - det burde køre i html5:

https://en.wikipedia.org/wiki/HTML5_video#Browser_support

Kan du se videoen på denne side: http://www.videojs.com/ ?

 

Ellers prøv en anden browser?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Har nu prøvet med 3 forskellige browsere og det virker ikke på nogen af dem. Håber der kommer en klog mand forbi her med en god ide:wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har nu prøvet med 3 forskellige browsere og det virker ikke på nogen af dem. Håber der kommer en klog mand forbi her med en god ide:wink:

O.k. det tog mig 11 forsøg at installere windows 10 ... (opdaterede bl.a. bios og måtte hive noget hardware ud). Derfor tog det lidt tid, men jeg kan trøste dig med jeg har samme problem.

på eb.dk kører de "flash". Flash er integreret i Edge, men kan slås fra. Hvis du slår det fra, så virker youtube og den slags igen (fordi de både kører flash og html5), men eb.dk virker ikke. Når jeg har en løsning på det skal jeg nok poste igen.

Metode til at slå flash fra i edge: Læs vejledningen her, men slå fra i stedet for at slå til :-)

https://helpx.adobe.com/flash-player/kb/flash-player-issues-windows-10-edge.html

EDIT: Svar venligst om du kunne se videoen, jeg postede link til ovenfor - ellers er det lidt svært at hjælpe.

EDIT 2: I min Chrome virker eb-videoer fint. Jeg har intet gjort ved chrome - kørte den uændret efter opgraderingen til win10 (flash er også integreret i chrome).

EDIT 3: Efter jeg slog flash til igen i Edge, så virker det nu fint på eb.dk

 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Windows 10 kører upåklageligt hos mig... og til Louie, jeg kunne ogaå sagtens finde ud af windows 8, som efter min mening er kritiseret lige hårdtnok, særligt efter 8.1 kom.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvornår gør den det?

Juli 2016.

Edit:
Det svar har du jo allerede fået. Men interessant så forskelligt opgraderingen lykkes godt eller skidt for folk, men det er vel sådan, at man ofte hører om dem der har problemer enten rent teknisk eller mentalt ved overgangen til nyt. En nævnte noget med børnesygdomme. Mig bekendt er der ingen nævneværdige problemer i systemet, men det er helt åbenlyst, at den store test, med rettelser til følge, altid kommer når styresystemet rulles ud til millioner af brugere og ikke bare køres i Technical Preview eller Betaversioner i begrænset omfang. Sådan er det også med Apples iOS

Redigeret af Hedonis
Havde ikke læst tråden før svar...!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok, så haster der altså ikke.

Jeg hørte i øvrigt et rygte om, at Windows 10 ville kræve et betalt månedligt abonnement. Og at Microsofts chef i Danmark har benægtet dette. Nogen tanker eller info om det?

W10 er gratis at opgradere, de vil tjene penge på reklamer senere og sælge apps/musik/cloudspace fx via app-store. De har også slået en masse tracking til, så de kan vise reklamer senere. Jeg har slået alt tracking fra under "Privacy"

Jeg har W10 på 2 PC'er nu og det kører fint :) det er en keeper.

Nogle tips: http://www.computerworld.dk/art/234447/10-ting-du-skal-goere-naar-du-har-installeret-windows-10

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...