Hop til indhold
modenelsker

Windows 10

Recommended Posts

Øh nej :?

Jeg har opgraderet den til den seneste udgave. 

Jeg har ingen problemer med standby det må være din skærm driver eller hardware som driller. Hvis du har taget backup ruller du bare til bare til din tidligere Windows version, det er ret nemt hvis du fik lavet backup'en under w10 opgraderingen. Men du er jo en troldmand så du kan trylle :lol: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvordan synes I Win10 er ift. fx. Win7?
Jeg kan ikke klare Win8, så jeg håber ikke den ligner Win8s opbygning?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvordan synes I Win10 er ift. fx. Win7?
Jeg kan ikke klare Win8, så jeg håber ikke den ligner Win8s opbygning?

Den grafiske brugergrænseflade og især startmenuen minder meget om windows 7.

Dog mangler de stadig at fjerne det crap som dukker op i højre side af startmenuen. 

windows10_gui.thumb.png.a7fd2bdf21f07109

Del dette indlæg


Link til indlæg

Denne tråd illustrerer sådan set hvorfor det er så pokkers svært at lave et styresystem til et åbent hardware system. Hos mange, inkl. mig selv, kører det fejlfrit, men andre oplever fejl. Sådan var det også med tidligere Windows og skyldes i nogen grad, at der er tusindevis af forskellige hardwarekonfigurationer. 

Jeg er hel vild med Windows og er ikke et øjeblik i tvivl om at det er det bedste system til nu. Jeg er sikker på Microsoft og de enkelte hardwareproducenter nok skal få glattet fejl og opdateret drivere snarest. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Dog mangler de stadig at fjerne det crap som dukker op i højre side af startmenuen. 

 

Det skal du selv fjerne, højreklik og frigør...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Egde vil ikke lukke mig ind i denne tråd. Der er ikke problemer med andre tråde.

Andre der har samme problem?(dette er skrevet gennem frirefox)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske et sidespring - og dog!

da jeg kørte Windows 7 slukkede strømmen til USB-portene, når jeg slukkede computeren, da jeg konverterede til Windows 8 slukkede portene ikke længere - og det gør de heller ikke i 10'eren. Er der nogen her, der. Ved, hvad jeg skal gøre. Det er jo oplagt et softwareproblem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske et sidespring - og dog!

da jeg kørte Windows 7 slukkede strømmen til USB-portene, når jeg slukkede computeren, da jeg konverterede til Windows 8 slukkede portene ikke længere - og det gør de heller ikke i 10'eren. Er der nogen her, der. Ved, hvad jeg skal gøre. Det er jo oplagt et softwareproblem.

Det kan være en indstilling i bios kan klare det (sådan er det hos mig).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kan være en indstilling i bios kan klare det (sådan er det hos mig).

Har prøvet forskellige biosindstillinger uden held, men jeg er heller ikke en supernørd.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske et sidespring - og dog!

da jeg kørte Windows 7 slukkede strømmen til USB-portene, når jeg slukkede computeren, da jeg konverterede til Windows 8 slukkede portene ikke længere - og det gør de heller ikke i 10'eren. Er der nogen her, der. Ved, hvad jeg skal gøre. Det er jo oplagt et softwareproblem.

Skal det ikke være sådan? Min Mac er der også strøm på USB porten, selv om skærmen er lukket. Så kan man lade tlf i tasken. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skal det ikke være sådan? Min Mac er der også strøm på USB porten, selv om skærmen er lukket. Så kan man lade tlf i tasken. 

Problemet bare, at min USB-strøspareskinne ikke slår periferiudstyret fra. Min computer er i øvrigt stationær.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sæt en SSD harddisk i din gamle bærbare, så får du en ren turbo PC... :-)

 

Problemet ligger i problemer med AMD-driveren, så en SSD-harddisk hjælper næppe, men tak for forslaget. :-)

Jer er tilbage på win 10, den første dag var opstart lynhurtig (under 30 sek), men desværre opdaterede den en AMD-driver, så nu er jeg tilbage til 1,5-2 minuts opstart (hvoraf ca 1-1,5 minut er helt sort skærm). Nu venter jeg på en ny AMD-opdatering. :-)

Tænker at der kan være andre der kan have glæde af at prøve nedenstående forslag. Jeg har benyttet fejlsøgningen og kunne konstatere at den booter hurtigt, når AMD-kortet deaktiveres.

http://www.expertreviews.co.uk/software/operating-systems/1403760/how-to-fix-the-windows-10-slow-boot-bug

Del dette indlæg


Link til indlæg

En god ven med begrænsede IT-kundskaber har netop ringet og klaget sin nød.

Han har installeret skidtet og er nu helt på Herrens mark.

Da min arbejdsgiver ønsker min tilstedeværelse, har jeg meget lidt tid til rådighed, så vil ét af jer dejlige mennesker være så sød og rar at fortælle mig, hvordan man kommer frem til gendannelsespunktet i W10, jeg har aldrig været i en situation, hvor den slags har været nødvendigt, så meget gerne med "man tager med venstre hånds pege- og tommelfinger" maner. ;)

På forhånd tak.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En god ven med begrænsede IT-kundskaber har netop ringet og klaget sin nød.

Han har installeret skidtet og er nu helt på Herrens mark.

Da min arbejdsgiver ønsker min tilstedeværelse, har jeg meget lidt tid til rådighed, så vil ét af jer dejlige mennesker være så sød og rar at fortælle mig, hvordan man kommer frem til gendannelsespunktet i W10, jeg har aldrig været i en situation, hvor den slags har været nødvendigt, så meget gerne med "man tager med venstre hånds pege- og tommelfinger" maner. ;)

På forhånd tak.

Vil du rulle tilbage ? gå ind gendan/recovery:

 

rollback-to-Win-10-d-600x453.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak, og hvor finder jeg menuen, jeg har som sagt aldrig været i situationen og har max ½ time. Jeg tror, jeg skal tilbage til W7.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak, og hvor finder jeg menuen, jeg har som sagt aldrig været i situationen og har max ½ time. Jeg tror, jeg skal tilbage til W7.

settings/indstillinger i taleboblen ved siden af uret/dato.

Du kan ikke rulle tilbage på 30min.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg installerede W10 for 2 uger siden. I starten gik det meget godt, bortset fra at flere af de hjemmesider jeg bruger arbejdsmæssigt, ikke kan køre i Edge (det gælder i øvrigt også EG), så jeg har startet IE op igen og sat den som standard browser. Det resulterer så i, at jeg efter en times tid, mister forbindelsen til internettet, først bliver det langsomt og så kan det slet ikke. Når jeg så genstarter, bruger den ca. 30 minutter på lave opdateringer, som altid resulterer i, at det ikke kan lade sige gøre -og så andre 30 min. hvor den afinstallere det hele igen.

Så ca. en time om dagen, hvor jeg glor på en stupid computer opdatere og derefter afinstallere. Det kan jo næsten ikke være rigtigt! Gid fanden havde..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg installerede W10 for 2 uger siden. I starten gik det meget godt, bortset fra at flere af de hjemmesider jeg bruger arbejdsmæssigt, ikke kan køre i Edge (det gælder i øvrigt også EG), så jeg har startet IE op igen og sat den som standard browser. Det resulterer så i, at jeg efter en times tid, mister forbindelsen til internettet, først bliver det langsomt og så kan det slet ikke. Når jeg så genstarter, bruger den ca. 30 minutter på lave opdateringer, som altid resulterer i, at det ikke kan lade sige gøre -og så andre 30 min. hvor den afinstallere det hele igen.

Så ca. en time om dagen, hvor jeg glor på en stupid computer opdatere og derefter afinstallere. Det kan jo næsten ikke være rigtigt! Gid fanden havde..

Fnis! Mac næste gang? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg installerede W10 for 2 uger siden. I starten gik det meget godt, bortset fra at flere af de hjemmesider jeg bruger arbejdsmæssigt, ikke kan køre i Edge (det gælder i øvrigt også EG), så jeg har startet IE op igen og sat den som standard browser. Det resulterer så i, at jeg efter en times tid, mister forbindelsen til internettet, først bliver det langsomt og så kan det slet ikke. Når jeg så genstarter, bruger den ca. 30 minutter på lave opdateringer, som altid resulterer i, at det ikke kan lade sige gøre -og så andre 30 min. hvor den afinstallere det hele igen.

Så ca. en time om dagen, hvor jeg glor på en stupid computer opdatere og derefter afinstallere. Det kan jo næsten ikke være rigtigt! Gid fanden havde..

Min ven havde samme problem, og han fik det løst ved at gå over til browseren Firefox.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...