Hop til indhold
modenelsker

Windows 10

Recommended Posts

Fnis! Mac næste gang? 

Jeg har en Mac hjemme og troede det var lykken, men det er heller ikke uden problemer, bare andre problemer. Men den er hurtig og altid villig, bare lidt klodset at arbejde med. Feks. at man ikke kan copy/paste en vedhæftet fil til en ny mail, uden at save på skrivebordet først.

Men så igen, PC'en er jo kun 30 år gammel, så klart de stadig har lidt begyndervanskeligheder og det at man bare køber en og slutter den til, er stadig fremtid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min ven havde samme problem, og han fik det løst ved at gå over til browseren Firefox.

Jeg har også Firefox hjemme, men kan ikke bruge den til vores bookingsystem, som kun vil køre på IE.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har en Mac hjemme og troede det var lykken, men det er heller ikke uden problemer, bare andre problemer. Men den er hurtig og altid villig, bare lidt klodset at arbejde med. Feks. at man ikke kan copy/paste en vedhæftet fil til en ny mail, uden at save på skrivebordet først.

Men så igen, PC'en er jo kun 30 år gammel, så klart de stadig har lidt begyndervanskeligheder og det at man bare køber en og slutter den til, er stadig fremtid.

Perfekt blir det aldrig, hvad skulle it drengene så lave? Er blevet et lykkelige menneske af at skrotte MS. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sorry Nille, der var ingen taleboble, og da jeg af gammel vane søgte efter tilføj og fjern programmer,  var det heller ikke muligt at finde et kontrolpanel.

Jeg måtte p.g.a. den korte tid, jeg havde til rådighed, kaste håndklædet i ringen.

Jeg savner én, jeg kan ringe til og have online i løbet af tirsdagen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sorry Nille, der var ingen taleboble, og da jeg af gammel vane søgte efter tilføj og fjern programmer,  var det heller ikke muligt at finde et kontrolpanel.

Jeg måtte p.g.a. den korte tid, jeg havde til rådighed, kaste håndklædet i ringen.

Jeg savner én, jeg kan ringe til og have online i løbet af tirsdagen.

Tryk på derefter tryk Indstillinger/settings, find ikonet Update, derefter Recovery.

Den nemmeste måde er at skrive "kontrolpanel" i søgefeltet - tryk på ikonet med luppen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har installeret W10 og er stort set tilfreds.

Dog kan jeg ikke finde home-ikonet, når jeg bruger Edge.

 

Kan nogen hjælpe?

Hvad skal du bruge Home til ? Du åbner et nyt faneblad og har en masse ikoner/links som du ofte bruger. Det er da bedre end Home. Man skal bare lære nye måder at gøre tingene på :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad skal du bruge Home til ? Du åbner et nyt faneblad og har en masse ikoner/links som du ofte bruger. Det er da bedre end Home. Man skal bare lære nye måder at gøre tingene på :)

Jeg kan forstå på det, du skriver, at home-ikonet er væk og borte. Snøft !!!    R.I.P.

 

Jeg plejer at bruge home-ikonet til at komme hurtigt ind på min startside, google.dk.   Uden ikonet skal jeg skrive det. Noget besværligere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg kan forstå på det, du skriver, at home-ikonet er væk og borte. Snøft !!!    R.I.P.

 

Jeg plejer at bruge home-ikonet til at komme hurtigt ind på min startside, google.dk.   Uden ikonet skal jeg skrive det. Noget besværligere.

Du kan konfigurere så du starter op i den side du ønsker, når du åbner en ny side.

Homeknappen kan faktisk også komme tilbage ved at gå ind i adv. indstillinger og slå den til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tryk på derefter tryk Indstillinger/settings, find ikonet Update, derefter Recovery.

Den nemmeste måde er at skrive "kontrolpanel" i søgefeltet - tryk på ikonet med luppen.

 

Tryk på hvad?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan man installere Windows 10 på en mac?

Ja selvfølgelig - det er super let via Bootcamp. Køre selv Win 10 på 3 forskellige iMac's med stor tilfredshed. Har aldrig været mere tilfreds med mit setup.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja selvfølgelig - det er super let via Bootcamp. Køre selv Win 10 på 3 forskellige iMac's med stor tilfredshed. Har aldrig været mere tilfreds med mit setup.

Kan man hente windåse 10 gratis, selv om man ikke har et product key fra en 7'er?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er flere måder at gøre det på, du kan fx købe en PC/laptop med W7 /W8 og få W10 opgraderingen gratis :P De ulovlige metoder, er jo ulovlige :P

Så vil jeg hellere vælte på cykel, nøgen! :lol: 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Thx, prøver at tage ud til ham, når jeg har fået slugt mprgenkaffen. :)

"Kontrolpanel" hedder bare "indstillinger" nu og findes her (derefter følg Nilles første anvisning):

 

krtl-panel w10.JPG

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Kontrolpanel" hedder bare "indstillinger" nu og findes her (derefter følg Nilles første anvisning):

 

krtl-panel w10.JPG

Også mange tak til dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg kan forstå på det, du skriver, at home-ikonet er væk og borte. Snøft !!!    R.I.P.

 

Jeg plejer at bruge home-ikonet til at komme hurtigt ind på min startside, google.dk.   Uden ikonet skal jeg skrive det. Noget besværligere.

Klik på de tre prikker i øverste højre hjørne af Edge, vælg Indstillinger, kør ned i bunden og klik på Vis avancerede indstillinger. Øverst er der så et punkt, Vis startsideknappen, den skal du slå til, og så kommer Home ikonet frem i øverste venstre hjørne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...