Bear 8098 Skrevet 15. Juni, 2015 Ja så mangler vi jo egentlig bare vi ansætter noget Politi, så loven kan håndhæves Så vi ryddet op i de brådne kar uanset om vi snakker flygtninge, egne kriminelle eller østeropæere Det står jo ikke så slemt til som man skulle tro, kriminaliteten er faldende og har været det et godt stykke tid efterhånden, selvom man ikke skulle tro det når man hører debatten rundt omkring.http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/12/03/181741.htm Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 16. Juni, 2015 Det står jo ikke så slemt til som man skulle tro, kriminaliteten er faldende og har været det et godt stykke tid efterhånden, selvom man ikke skulle tro det når man hører debatten rundt omkring.http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/12/03/181741.htm Det er faldet 17 % siden 2009. Men 2009 var jo det værste år nogensinde. Men ret skal være ret, det går den rigtige retning og det skal man glædes over. Så det vil jeg gøre Men…. alt kriminalitet er jo ikke faldet siden 2009. Personfarligt kriminalitet og sædelighedsforbrydelser er jo faktisk steget. Det er nogle former for kriminalitet, hvor det kommer rigtig tæt på folk hvor man virkelig mærker det. At Stein Bagger snørede Bankerne ret så kraftig tænker vi jo ikke så meget over. Så nok derfor det bliver diskuteret så meget, det kommer tæt på og folk er ved at være rigtig trætte af det.http://www.bt.dk/krimi/danmark-har-europa-rekord-i-indbrudSom du kan se havde Danmark Europarekord i indbrud per indbygger i 2010. Og der er en ret vild rekord i forhold til vores nærmeste Lande. 4 x sverige og 5 x Tyskland per indbygger. Ved godt indbrud er faldet med 25 % siden 2009, så måske 20 % siden 2010. Men ændrer jo ikke på, der er voldsom mange indbrud herhjemme i forhold til Nabolandende.Indbrud er ligeledes noget der påvirker folk stærkt. Ikke så meget at vinduet er smadret og de småting der er taget. ( det er jo bare et forsikringsspørgsmål) Nej det psykiske i man kommer hjem til et fuldstændig rasseret hus, hvor alt er endevendt. Man ved nogle har været overalt i ens ting og man har måske mistet uerstattelige ting som billeder etc. Det kommer igen tæt på og der er altså et voldsomt antal indbrud herhjemme.Kigger vi på økonomien i det. Hvor meget betaler folk for meget i indbo forsikring? godt nok slipper Tyvene ofte kun afsted med noget de kan omsætte for relativt for penge. Men forsikringsselvskabet skal jo både dække skader+ materielle ting som bliver indkøbt til mere normale priser end hælermarkedet. Og de Penge bliver jo bare lægget på din forsikringspræmie.Så tilbage til min oneliner……. Ja så mangler vi jo egentlig bare vi ansætter noget Politi, så loven kan håndhæves…. for Danmark er et af de Lande i Verdenen med færrest Politibetjente per indbygger. Og det lider Danskerne under gennem indbrud etc. Er faktisk ikke sikker på, det vil koste alverden at have et ordentlig Politikorps sådan samfundsøkonomisk. For hvis antallet af indbrud falder til hvad det eksempelvis er i Tyskland, så bliver der jo sparet enorme summer der. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 16. Juni, 2015 Det er faldet 17 % siden 2009. Men 2009 var jo det værste år nogensinde. Men ret skal være ret, det går den rigtige retning og det skal man glædes over. Så det vil jeg gøre Men…. alt kriminalitet er jo ikke faldet siden 2009. Personfarligt kriminalitet og sædelighedsforbrydelser er jo faktisk steget. Det er nogle former for kriminalitet, hvor det kommer rigtig tæt på folk hvor man virkelig mærker det. At Stein Bagger snørede Bankerne ret så kraftig tænker vi jo ikke så meget over. Så nok derfor det bliver diskuteret så meget, det kommer tæt på og folk er ved at være rigtig trætte af det.http://www.bt.dk/krimi/danmark-har-europa-rekord-i-indbrudSom du kan se havde Danmark Europarekord i indbrud per indbygger i 2010. Og der er en ret vild rekord i forhold til vores nærmeste Lande. 4 x sverige og 5 x Tyskland per indbygger. Ved godt indbrud er faldet med 25 % siden 2009, så måske 20 % siden 2010. Men ændrer jo ikke på, der er voldsom mange indbrud herhjemme i forhold til Nabolandende.Indbrud er ligeledes noget der påvirker folk stærkt. Ikke så meget at vinduet er smadret og de småting der er taget. ( det er jo bare et forsikringsspørgsmål) Nej det psykiske i man kommer hjem til et fuldstændig rasseret hus, hvor alt er endevendt. Man ved nogle har været overalt i ens ting og man har måske mistet uerstattelige ting som billeder etc. Det kommer igen tæt på og der er altså et voldsomt antal indbrud herhjemme.Kigger vi på økonomien i det. Hvor meget betaler folk for meget i indbo forsikring? godt nok slipper Tyvene ofte kun afsted med noget de kan omsætte for relativt for penge. Men forsikringsselvskabet skal jo både dække skader+ materielle ting som bliver indkøbt til mere normale priser end hælermarkedet. Og de Penge bliver jo bare lægget på din forsikringspræmie.Så tilbage til min oneliner……. Ja så mangler vi jo egentlig bare vi ansætter noget Politi, så loven kan håndhæves…. for Danmark er et af de Lande i Verdenen med færrest Politibetjente per indbygger. Og det lider Danskerne under gennem indbrud etc. Er faktisk ikke sikker på, det vil koste alverden at have et ordentlig Politikorps sådan samfundsøkonomisk. For hvis antallet af indbrud falder til hvad det eksempelvis er i Tyskland, så bliver der jo sparet enorme summer der. Jeg har selv haft indbrud for et par måneder siden, og du har ret, det er belastende og hårdt, at mange af de ting der havde affektionsværdi forsvandt var næsten det værste. Nu skete der så det at politiet rent faktisk fangede tyven, men desværre først efter at han havde skaffet sig af med alle tyvekosterne. Om flere politibetjente ville hjælpe på indbrud skal jeg lade være usagt, men jeg har da ikke som udgangpunkt noget imod at der kommer flere betjente på gaderne.Om hvorfor lige at Danmark har flere indbrud end Sverige og Tyskland aner jeg ikke, har de en højere opklaringsgrad? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 16. Juni, 2015 Flere betjente = højere skatter (ceteris paribus)Flere betjente på gaden skaber sjældent mere tryghed....snarere tværtimod.Det synes at være erfaringen fra andre lande, der næsten har udviklet deres politi i militaristisk retning gennem enorme økonomiske indsprøjtninger. Hvad er det de autonome råber: "Politikontrol avler mere vold!" ....he he Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 16. Juni, 2015 Om hvorfor lige at Danmark har flere indbrud end Sverige og Tyskland aner jeg ikke, har de en højere opklaringsgrad?Europarekord i indbrud og færrest Politibetjente…. jeg ser en sammenhæng. Hvis der ikke bliver holdt alverden øje og der ikke rigtig er ressourcer til at gøre et seriøst stykke politiarbejde, ja så bliver det vel derefter? at det er relativ risikofrit at lave indbrud i DK.@ mcqueen jeg er ikke autonom og ønsker på ingen måde en Politistat. Men kunne godt tænke mig, vi havde et mere tryg samfund, hvor Politiet er til stede for at holde lov og orden til vores alles bedste. Synes det er ærgerlig de tager lang tid om at komme ud og der er mange ting de ikke rigtig vil tage sig af. Bebrejder ikke Politibetjentene, er overbevist om de gør deres bedste, men klart når vi er et af de lande i Verdenen med færrest betjente, at de må sortere meget i opgaverne for at kunne nå dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 16. Juni, 2015 Europarekord i indbrud og færrest Politibetjente…. jeg ser en sammenhæng. Hvis der ikke bliver holdt alverden øje og der ikke rigtig er ressourcer til at gøre et seriøst stykke politiarbejde, ja så bliver det vel derefter? at det er relativ risikofrit at lave indbrud i DK.@ mcqueen jeg er ikke autonom og ønsker på ingen måde en Politistat. Men kunne godt tænke mig, vi havde et mere tryg samfund, hvor Politiet er til stede for at holde lov og orden til vores alles bedste. Synes det er ærgerlig de tager lang tid om at komme ud og der er mange ting de ikke rigtig vil tage sig af. Bebrejder ikke Politibetjentene, er overbevist om de gør deres bedste, men klart når vi er et af de lande i Verdenen med færrest betjente, at de må sortere meget i opgaverne for at kunne nå dem. Der skal godt nok mange politibetjente til hvis man vil bekæmpe indbrud ved at "holde øje" med huse, villakvarterer osv.. Jeg er ikke sikker på at sammenhængen er helt så ligetil. Hvordan ser forholdet indbrud/politibetjente ud i andre lande end lige netop Sverige og Tyskland? F.eks. England, Holland eller USA? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 16. Juni, 2015 Om hvorfor lige at Danmark har flere indbrud end Sverige og Tyskland aner jeg ikke, har de en højere opklaringsgrad?Der er sikkert ikke så mange slyngler fra østlandende, som kommer til de lande, eller også er afregnings metoden anderledes der.Venligst Landsbytossen - nu med tablet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 16. Juni, 2015 Der skal godt nok mange politibetjente til hvis man vil bekæmpe indbrud ved at "holde øje" med huse, villakvarterer osv.. Jeg er ikke sikker på at sammenhængen er helt så ligetil. Hvordan ser forholdet indbrud/politibetjente ud i andre lande end lige netop Sverige og Tyskland? F.eks. England, Holland eller USA?Kender ikke USA men som sagt har vi Europa rekord. Vi ligger næsten 3 gange højere end EU gennemsnittet som du kan se. Med "holde øje" mener jeg politi i nærområdet. Når du ringer og anmelder et igangværende indbrud er de over alle bjerge inden politiet når frem. I det Jyske er det langt fra alle byer der i det hele taget forefindes Politi om natten. Har ikke selv haft indbrud, men folk der har, siger de kun laver en hurtig rapport, så er de smuttet igen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 16. Juni, 2015 Det er da et faktum, at Venstre i en lang række debatindlæg og kommentarer i aviser, tv og på nettet har angrebet pressen for at være efter deres formand.... Selvom det for alle andre er tydeligt, at deres formand gennem 20 år har haft problemer med bilag, forbrug på andres regning og regelbrud.Wilders vil forbyde koranen....alligevel hyldes han af Trykkefrihedsselskabet ... Det er da paradoksalt, ikke sandt?Her et frisk eksempel:http://www.politiko.dk/nyheder/venstre-beskylder-dr-vaert-du-hader-loekke Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 17. Juni, 2015 (edited) Her et frisk eksempel:http://www.politiko.dk/nyheder/venstre-beskylder-dr-vaert-du-hader-loekke Ja, det ser faktisk ud som om at Venstres valgkamps strategi er at forsøge at få medlidenhed med Lars Løkke fordi "alle er ude efter ham".Hvis ikke lige det var fordi Venstre igennem en længere årrække har kørt MEGET personlige skræmmekampagner, presset TV stationer og andre medier til at slette ufordelagtige klip af Lars Løkke, sikre sig mod uhensigtmæssige spørgsmål til Lars Løkke, og brugt BT som Venstres pressetjenestes forlængede arm i sidste valgkamp, kulminerende med lækagen og offentliggørelsen af fortrolige skattepapirer en uge før valget, så kunne man MÅSKE synes at det var synd for Lars Løkke, men det ER DET IKKE. Han ligger som han har redt. Iøvrigt er der slet ikke belæg for deres klynkeri om at Helle Thorning skulle være forfordelt. Det kommer nok mest af alt an på øjnene der ser. Redigeret 17. Juni, 2015 af Bear 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 17. Juni, 2015 Ja, det ser faktisk ud som om at Venstres valgkamps strategi er at forsøge at få medlidenhed med Lars Løkke fordi "alle er ude efter ham".Hvis ikke lige det var fordi Venstre igennem en længere årrække har kørt MEGET personlige skræmmekampagner, presset TV stationer og andre medier til at slette ufordelagtige klip af Lars Løkke, sikre sig mod uhensigtmæssige spørgsmål til Lars Løkke, og brugt BT som Venstres pressetjenestes forlængede arm i sidste valgkamp, kulminerende med lækagen og offentliggørelsen af fortrolige skattepapirer en uge før valget, så kunne man MÅSKE synes at det var synd for Lars Løkke, men det ER DET IKKE. Han ligger som han har redt. Iøvrigt er der slet ikke belæg for deres klynkeri om at Helle Thorning skulle være forfordelt. Det kommer nok mest af alt an på øjnene der ser.Helt enig....men du mener 'klynkeri om at Lars Løkke skulle være forfordelt'.... he he....Og ja...Lars Løkke har alle dage været en 'politisk mobber'...var det 'hindbær-Helle' han kaldte Thorning!?INGEN skal have medlidenhed med ham...han får allerhøjst sin egen medicin...selvom jeg ikke mener, han mobbes....det er snarere sandheden, der udstilles! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 17. Juni, 2015 Helt enig....men du mener 'klynkeri om at Lars Løkke skulle være forfordelt'.... he he....Pokkers, du har ret. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 17. Juni, 2015 Der burde være en lov imod at komme med Personangreb eller personrelaterede ting i Valgkampen. For i guder det skygger over det væsentlige, nemlig hvordan Landet fremadrettet skal ledes. Det kører meget på Løkke og Helle som er frontfigurer i hver sin Lejr. Som om de enevældig dikterer Politikken… nej et minimum på 90 Personer dikterer Politikken+ baglandet, så alle disse Personsager er fuldstændig irrelevante for, hvordan Landet udvikler sig.Hvor ville det være ærgerlig, hvis vores Land får en regering de næste 4 år baseret på en historie, der måske viser sig at være en And. Ja man må jo formode disse Personangreb/personrelaterede ting flytter stemmer, for ellers brugte man vel ikke så meget tid på at finde det frem/opdigte det og trække det ind i alle debatter.Og folk er vanvittig trætte af at høre på det!!! Mister helt gnisten til at følge med i, hvad de enkelte partier gerne vil!!! åhhhhhh neeejjjjjj Valgkamp, vi gider det ikke. skæmmende for Demokratiet.Nej forbyd personangreb/personrelaterede ting/ politikkerævl og få Politikken og hvordan man ønsker Landet skal ledes de næste 4 år i højsædet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 18. Juni, 2015 Så kom valgdagen287 har indtil videre afgivet deres stemme i Eroguidevalget.Foreløbig resultat:Blå blok 59,59Rød blok 37,97tvivlere 2,87Dejligt med så fornuftige mennesker på EG!!!! håber valgaftenen forløber på samme måde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 18. Juni, 2015 Dejligt med så fornuftige mennesker på EG!!!! håber valgaftenen forløber på samme måde Nu hverken tror eller håber jeg at EG brugere er særlig repræsentative for den danske befolkning Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 18. Juni, 2015 (edited) Nu tror jeg ikke at EG brugere er særlig repræsentative for den danske befolkning Efter at have manipuleret lidt med din sætning er vi ganske enige Jeg kan fornemme, udfra hvad du skriver, at du håber blå blok fik et mere konfortabelt forspring Personligt er jeg egentlig lidt splittet. For kan hverken stå bag en blå eller rød blok. De vil hver især noget godt, men der er dæleme også meget hø imellem. Har det lidt nemmere med et enkelt parti (selvom det nu også giver udfordringer).... men i demokratiet skal man jo desværre have hele blokken med for at opnå flertal Det bedste var egentlig, hvis jeg fik tildelt de 90 mandater, så skulle i sgu bare se løjer Redigeret 18. Juni, 2015 af Liderlig-fyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 18. Juni, 2015 Jeg kan fornemme, udfra hvad du skriver, at du håber blå blok fik et mere konfortabelt forspring Personligt er jeg egentlig lidt splittet. For kan hverken stå bag en blå eller rød blok. De vil hver især noget godt, men der er dæleme også meget hø imellem. Har det lidt nemmere med et enkelt parti (selvom det nu også giver udfordringer).... men i demokratiet skal man jo desværre have hele blokken med for at opnå flertal Det bedste var egentlig, hvis jeg fik tildelt de 90 mandater, så skulle i sgu bare se løjer Når man (som du og jeg) i virkeligheden har problemer med både rød og blå blok, så kan man smide sin stemme et sted som prøver at komme udenom blok politikken. Belært af erfaringerne op igennem 00'erne, hvor blokpolitikken blev indført, er jeg af den helt klare overbevisning at hvis DF sidder med de afgørende mandater, så bliver der blokpolitik. Så derfor stemmer jeg mod et scenarie med DF i den rolle. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 18. Juni, 2015 (edited) Når man (som du og jeg) i virkeligheden har problemer med både rød og blå blok, så kan man smide sin stemme et sted som prøver at komme udenom blok politikken. Belært af erfaringerne op igennem 00'erne, hvor blokpolitikken blev indført, er jeg af den helt klare overbevisning at hvis DF sidder med de afgørende mandater, så bliver der blokpolitik. Så derfor stemmer jeg mod et scenarie med DF i den rolle.Er der forskellige udlægninger af Nogle mener man ikke ville samarbejde over midten i 00 erne andre mener Venstre blokken ikke havde alverden lyst til at samarbejde. Man skulle nok have sat i forhandlingsrummet, for at vide svaret. Andet kan ikke blive meget andet end gætterier.Den nuværende regering var nød til at gå over midten. Hvordan ville politikken have set ud, hvis s,sf og r havde haft flertal? hvordan havde den set ud hvis s,sf havde haft flertal ? (formentlig væsentlig færre løftebrud) Politik er forhandling... havde S+R i nullerne tilbudt nogle bedre kompromier end DF havde man nok i større omfang kigget den vej. Havde Enhedslisten i nuværende regering spillet mere med, var de nok ikke gået så meget over midtenHver Regering har sine problemmer og må sluge Kameler udfra det Redigeret 18. Juni, 2015 af Liderlig-fyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 18. Juni, 2015 Dejligt med så fornuftige mennesker på EG!!!! håber valgaftenen forløber på samme måde tænk jeg mener der er mange tåber her! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 18. Juni, 2015 Efter at have manipuleret lidt med din sætning er vi ganske enige Jeg kan fornemme, udfra hvad du skriver, at du håber blå blok fik et mere konfortabelt forspring Personligt er jeg egentlig lidt splittet. For kan hverken stå bag en blå eller rød blok. De vil hver især noget godt, men der er dæleme også meget hø imellem. Har det lidt nemmere med et enkelt parti (selvom det nu også giver udfordringer).... men i demokratiet skal man jo desværre have hele blokken med for at opnå flertal Det bedste var egentlig, hvis jeg fik tildelt de 90 mandater, så skulle i sgu bare se løjer Du er da en skidt karl, at ændre i hvad andre har skrevet!! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 18. Juni, 2015 Er der forskellige udlægninger af Nogle mener man ikke ville samarbejde over midten i 00 erne andre mener Venstre blokken ikke havde alverden lyst til at samarbejde. Man skulle nok have sat i forhandlingsrummet, for at vide svaret. Andet kan ikke blive meget andet end gætterier.Den nuværende regering var nød til at gå over midten. Hvordan ville politikken have set ud, hvis s,sf og r havde haft flertal? hvordan havde den set ud hvis s,sf havde haft flertal ? (formentlig væsentlig færre løftebrud) Politik er forhandling... havde S+R i nullerne tilbudt nogle bedre kompromier end DF havde man nok i større omfang kigget den vej. Havde Enhedslisten i nuværende regering spillet mere med, var de nok ikke gået så meget over midtenHver Regering har sine problemmer og må sluge Kameler udfra detJeg er helt uenig i at Fogh og Løkke ikke kiggede ind over midten pga manglende samarbejdsvilje fra oppositionen. Jeg kender faktisk en person der sad med inde ved forhandlingerne dengang, og det generelle billede var at hovedpunkterne var klappet af med DF inden de øvrige partier blev indkaldt til forhandlinger. Jeg mindes også en TV udsendelse hvor Krarup og Langballe begge sad og pralede med hvordan de havde sikret sig at ingen andre fik indflydelse på udlændingepolitikken i de år. Betalingen for det var til gengæld at DF ikke opstruerede ret meget på den økonomiske politik, hvilket igen sikrede at VK ikke behøvede at kigge over midten for at hente sit flertal. Jeg nævner i flæng ting der blev indgået næsten udelukkende med DF stemmer, finanslove, udlændingestramninger, IRAK KRIGEN!, dagpengeforringelser, afskaffelse af efterløn osv..osv..Fogh var den ringeste statsminister Danmark har haft i mange år, Løkke var lidt bedre, men ikke meget. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 18. Juni, 2015 Jeg er helt uenig i at Fogh og Løkke ikke kiggede ind over midten pga manglende samarbejdsvilje fra oppositionen. Jeg kender faktisk en person der sad med inde ved forhandlingerne dengang, og det generelle billede var at hovedpunkterne var klappet af med DF inden de øvrige partier blev indkaldt til forhandlinger. Jeg mindes også en TV udsendelse hvor Krarup og Langballe begge sad og pralede med hvordan de havde sikret sig at ingen andre fik indflydelse på udlændingepolitikken i de år. Betalingen for det var til gengæld at DF ikke opstruerede ret meget på den økonomiske politik, hvilket igen sikrede at VK ikke behøvede at kigge over midten for at hente sit flertal. Jeg nævner i flæng ting der blev indgået næsten udelukkende med DF stemmer, finanslove, udlændingestramninger, IRAK KRIGEN!, dagpengeforringelser, afskaffelse af efterløn osv..osv..Fogh var den ringeste statsminister Danmark har haft i mange år, Løkke var lidt bedre, men ikke meget. Vil du være sød at følge op på Dagpengeforringelser og afskaffelse af efterløn?? tilføj LA og R... Ja de gav hver især hvad de gerne ville have.. samarbejde kaldes det.. Oppositionen gav dem ikke hvad de ville have, så kigger man naturligvis ikke den vej. Og klart oppositionen har opfattet det, som de ikke ville samarbejde, når de ikke kunne få deres ting igennem. Men hvis de nu havde spillet med på legen og givet sig 100 % for at slippe for den markante opstramning af udlændingepolitikken, hvad så?? klart de ikke kunne stille krav! det sad de ikke i en position til, så skal man jo handle ud fra det fact. Her vil selv den mindste ting man opnår jo være bedre end ingenting. Igen havde s,sf,r flertal havde de heller set over midten. Havde s,sf flertal havde de heller ikke set over midten nærmere mod EL og politikken havde været ganske anderledes. Thorning har haft armen på ryggen og været nød til at gå over midten og det har kostet hende, for det er ganske lidt af den politik hun gik på valg på, som er gennemført. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 18. Juni, 2015 Vil du være sød at følge op på Dagpengeforringelser og afskaffelse af efterløn?? tilføj LA og R... Ja de gav hver især hvad de gerne ville have.. samarbejde kaldes det.. Oppositionen gav dem ikke hvad de ville have, så kigger man naturligvis ikke den vej. Og klart oppositionen har opfattet det, som de ikke ville samarbejde, når de ikke kunne få deres ting igennem. Men hvis de nu havde spillet med på legen og givet sig 100 % for at slippe for den markante opstramning af udlændingepolitikken, hvad så?? klart de ikke kunne stille krav! det sad de ikke i en position til, så skal man jo handle ud fra det fact. Her vil selv den mindste ting man opnår jo være bedre end ingenting. Igen havde s,sf,r flertal havde de heller set over midten. Havde s,sf flertal havde de heller ikke set over midten nærmere mod EL og politikken havde været ganske anderledes. Thorning har haft armen på ryggen og været nød til at gå over midten og det har kostet hende, for det er ganske lidt af den politik hun gik på valg på, som er gennemført.Sikke da en gang tågesnak! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 18. Juni, 2015 Vil du være sød at følge op på Dagpengeforringelser og afskaffelse af efterløn?? tilføj LA og R... Det var derfor jeg skrev "næsten". Men DF stod for det mest massive løftebrud i den sammenhæng, der står faktisk stadig på deres hjemmeside at de siger nej til at fjerne efterlønnen ( http://www.danskfolkeparti.dk/DF_Nej_til_at_fjerne_efterlønnen_) , og det var DF med Theusen Dahl i spidsen der foreslog dagpengeforringelserne. Ja de gav hver især hvad de gerne ville have.. samarbejde kaldes det.. Oppositionen gav dem ikke hvad de ville have, så kigger man naturligvis ikke den vej. Og klart oppositionen har opfattet det, som de ikke ville samarbejde, når de ikke kunne få deres ting igennem. Men hvis de nu havde spillet med på legen og givet sig 100 % for at slippe for den markante opstramning af udlændingepolitikken, hvad så?? klart de ikke kunne stille krav! det sad de ikke i en position til, så skal man jo handle ud fra det fact. Her vil selv den mindste ting man opnår jo være bedre end ingenting. Imodsætning til den regering vi har haft se sidste 4 år, så kiggede Fogh overhovedet ikke i den retning, han var tilfreds med at læne sig op af DF, der leverede alt hvad han ville på den økonomiske politik (stik mod mange af deres egne løfter), mens Fogh leverede hvad DF ville have på værdi- og udlændingeområderne (stik mod normal liberal Venstrepolitik) Igen havde s,sf,r flertal havde de heller set over midten. Havde s,sf flertal havde de heller ikke set over midten nærmere mod EL og politikken havde været ganske anderledes. Thorning har haft armen på ryggen og været nød til at gå over midten og det har kostet hende, for det er ganske lidt af den politik hun gik på valg på, som er gennemført.Det ender jo nok med at det ikke koster Thorning noget at hun er gået ind over midten, så vidt jeg forstår det, så står S til en betragtelig fremgang. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg