McQueen 5064 Skrevet 13. Juni, 2015 (edited) (Ja du mener venstrefløjen har en pointe i deres kritik, men det mener jeg ikke. Du har ikke ret i det du skriver mener jeg. Socialdemokraterne har gjort meget for udviklingen i Danmark, selvfølgelig har de det, men det er fortid.)Det er slet ikke det vigtige for mig i denne debat. Du kan råbe og skrige dit venstrefløjssludder som ingen relevans har til debatten om hvilken asylpolitik vi skal have i Danmark.Du forholder dig desværre ikke ret meget til substansen. Det er ikke et spørgsmål om at finde syndebukke. For mig i hvert fald. Det kan du ikke forstå. Du kører ud af det sædvanlige venstrefløjsspor.Debatten kører på hvilken asylpolitik man ønsker i landet. Det skrev jeg en masse om, men du ønsker slet ikke at forholde dig til detHvordan hjælper man bedst muligt flest mennesker.Du kan hjælpe 20.000 flygtning for det som det koster at tage 1 flygtning ind i Danmark. Vi skal hjælpe mere i nærområderne og mindre i Danmark så hjælper vi flest menneskeskæbner.Vi har store problemer med at integrere flygtninge fra Mellemøsten og Afrika i Danmark, det viser statistikkerne også, derfor skal vi i højere grad hjælpe i nærområderne i stedet for at få dem ind i landet.Problemerne i Syrien, Irak, Libyen skal løses.Menneskesmuglerne skal stoppes før de kommer på havet og så må vi samarbejde noget mere med Libyen.Der skal være en bedre fordeling af flygtningene i EU. De rige lande i Mellemøsten skal også tage imod flygtning fra deres nabolande.Yderligere forklaringer findes i mine tidligere indlæg, og egentlig er der bred konsensus om det jeg skriver også fra socialdemokraterne som vel også i dine øjne er på højrefløjen ?Det du ellers skriver er jo noget vrøvl, men hvilken asylpolitik mener du man skal føre ? Er det så svært for dig at skrive noget om det i stedet for at hælde vrøvl ud som intet relevans har til emnet ?Selvfølgelig er overgangen fra feudalsamfunden fortid....Doh!Jeg orker dig ikke.Du tillægger mig konkrete holdninger, jeg ikke har udtrykt.Og en diskussion af et bredere perspektiv og din stråmandsargumentation kalder du "vrøvl".Sorry men vi spiller ikke i samme liga! Redigeret 13. Juni, 2015 af McQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 13. Juni, 2015 (edited) Selvfølgelig er overgangen fra feudalsamfunden fortid....Doh!Jeg orker dig ikke.Du tillægger mig konkrete holdninger, jeg ikke har udtrykt.Og en diskussion af et bredere perspektiv og din stråmandsargumentation kalder du "vrøvl".Sorry men vi spiller ikke i samme liga!Selvfølgelig vil du ikke forholde dig til debattens oprindelige emne eller gå ind i det som debatteres i disse dage i landet i en ordentlig diskussion. Det ville også overraske hvis du evnede det Dit første svar til mig i denne debat var jo ret tåbeligt også og blottet for enhver substans men ren vrøvl og floskler. Jeg er glad for ikke at spille i din liga, det må vel være serie 5 du er spiller i, men ingen er jo forpligtiget til at være bedre end ens evner, så du er undskyldt Du skulle vist i øvrigt ikke snakke for højt om at tillægge andre holdninger de ikke har givet udtryk for. Bredere perspektiv, kalder du dine vrøvle-ekstreme-venstrefløjs-indlæg det som kun har til formål at svine højrefløjen incl socialdemokraterne til uden at du forholder dig til hvad de mener, og hvorfor de mener det og hvordan man rent faktisk får hjulpet flest mennesker, men det betyder ikke så meget for dig åbenbart siden du ikke helliger det punkt nogen opmærksomhed og det er ret væsentlig i debatten og mine indlæg. Men igen er du helten over alle når du selv skal sige det Tak for dagens grin Redigeret 13. Juni, 2015 af Frasier Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 13. Juni, 2015 Frasier, lad nu være med at overvurdere McQueen, han når aldrig at rykke op i serie 5, for hans hold i serie 6 ender med at blive udelukket p.g.a. voldelig optræden i og omkring banen. Til de evigt plagede af dårlig samvittighed over vikingernes hærgen (hvis det da har fundet sted - altså hærgen), Med mindre arvesynden er et validt begreb hos jer ukristelige, så rager det mig faktisk en høstblomst, jeg forholder mig i stedet til den verden, vi lever i i dag, hvor det desværre er sådan, at ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer, med ABB som undtagelsen, der bekræfter reglen, det bliver jeg jo nødt til at skrive, ellers vil I jo skrive lange epistler om den idiot og storforbryder.BX, jeg skal nok svare dig, det bliver nok i en PM, da jeg ikke ønsker, at vores meningsudvekslinger skal forplumres af en masse tåbesnak.Og til jer andre, jer har Frasier svaret så udmærket, og jeg kan helt bakke op om hans velformulerede synspunkter, som jeg ikke liker, da jeg ikke bryder mig om fjolsbogs-likening.Jeg skal hjælpe en god ven på arbejde, så jeg skrider nu, men vender frygteligt tilbage. Skrevet af en sønderjyde, som kan følge sine forfædres kamp for danskhed tilbage til Sankelmark i 1848, en kamp, som verdensfjerne idealister nu kaster for svinene. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 13. Juni, 2015 (edited) Til Bear- jeg synes du om noget bevæger dig rundt nede på mikroniveau - jeg har STOR respekt for dit arbejde med indvandrere og flygtninge i din dagligdag - respekt for det. Men det er altså på tide du bevæger dig op på makroniveau og oplever - ser - og analyserer hvordan grusomhederne i verdens brændpunkter på den globale klode fremmer flygtninges bevægelighed. Blandt flygtninge har vi altså ingen garanti for at det er de aller svageste (f.eks alle torturofre, plagede mødre med deres børn, osv) - kunne det tænkes at der blandt disse, er personer der burde vige pladsen for mere trængende - kan det passe at jeg fornemmer at der er en overvægt af mandlige flygtninge - hvad har de gjort af deres kvinder og børn.Her ud over så er der måske andre på vej mod Europa - hvis Grækenland ikke klarer deres egne selvskabte kvaler, så er der økonomiske flygtninge på vej, og det samme gælder for krisen mellem Ukraine/Rusland.Kun et stærkt Europa er i stand til at skære igen/hjælpe hvor grusomhederne befinder sig - i Rusland/Ukraine, bruges den økonomiske "skrue" - dvs klemme Rusland og støtte Ukraine. I Syrien - Irak er det ved gud noget helt andet der ender ud i menneskelig armod - fordrivelse i store mængder, så store at det er urealistisk at alle kan opsuges i Europa, og det kan meget vel være selvforstærkende!!!, -og på et tidspunkt nægter befolkningerne også - dvs = flertallet og det bliver du henvist til at indrette dig under.Jeg mener tiden forlængst er nået dertil, at du indser nødvendigheden af at forstå, at den sædvane tænkning med at tage mod så mange som muligt + et tillæg oveni, er passe`- det er simpelthen denne sædvanlige betontænkning : vi gør som vi plejer. Det løser problemerne for nogle få - ikke de andre.Det er nødvendigt du begynder at forstå at en større del!!!! - af den hjælp som den velstillede del af Europa SKAL YDE - skal søges anvendt ude i brændpunkterne, og jeg ved også godt det gør ondt hos dig når jeg selv mener følgende : more for less = mindre komfortabelt for de mange - og ikke less for more = mere komfortabelt for de få udvalgte.I more for less ligger efter min mening også at der sandsynligvis skal anvendes mere på "krudt og kugler" - desværre er det nok med IS som med Nazityskland, at nazismen skulle tæskes og skydes helt i bund og sluttede ikke før Berlin centrum ( og alligevel fortsatte en lille enklave nazister planlægningen af Det 4. Rige fra Spanien - nå et sidespring)Det er nødvendig du begynder at tænke andreledes og stort som ansvarlige verdensmænd når nok er blevet nok dvs når diplomatiet ikke rækker længere.I det sidste ligger, at en større del af den humanitære hjælp skal ligge i brændpunkterne og lidt mindre i Europa = vi skal stadig væk tage imod flygtninge.Jeg mener mindset mere skal være : hvordan får vi mest mulig hjælp for de midler vi har til rådighed.Mange hilsnerNyder livet ( og jeg er helt klar over at mit nick er meget upassende i denne streng; men jeg anede intet om EG for vist 1½ år siden da jeg lavede mit nick) Redigeret 13. Juni, 2015 af Nyder livet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. Juni, 2015 MCqueen/Beer: Alle de flygtninge som nu engang kommer hertil. Nogle (læs: NOGLE) af dem er ganske Kriminelle. Hvad er Jeres tanker om dem og hvad ønsker i egentlig man skal gøre ved dem? sende dem hjem… smide dem i fængsel… ansætte flere pædagoger til at snakke med dem.. eller noget helt andet? Jeg formoder i erkender disse NOGLE er et problem for os, et problem som vel skal løses på bedste vis ligesom alle andre problemmer ?Til de mere højreorienterede… i er vel klar over alle muslimmer/Afrikanere ikke er kriminelle/terrorister/nassere og andet "godtfolk" At rigtig mange faktisk bare er så uheldige at være født det forkerte sted. Mange af dem ønsker et almindelig samfund med arbejde, familie, tag over hovedet etc ganske som os. Det kan jo være lidt svært, når IS lige kommer forbi og gør de smukkeste af Kvinderne til sexslaver og henretter Mændene. Selvom det altid virker som en håbløs situation i mellemøsten/Afrika med evindelige borgerkrige/krige/tildels Menneskeskabt hungersnød/ diktatorer osv så ønsker mange dernede jo ikke det skal være sådan! Disse folk i nød skal vi vel hjælpe? en af Jer skrev man skulle hjælpe i nærområderne da man kunne hjælpe 20.000 dernede for en pris herhjemme. Skal det forståes som, i kun ønsker at hjælpe en lille smulle at det ikke må belaste vores økonomi alverden? eller er det mere som mine tanker.. at det på sin vis er ok vi bruger så mange Penge på flygtninge som vi gør idag, men det hjælper bare meget mere at bruge pengene dernede? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 13. Juni, 2015 MCqueen/Beer: Alle de flygtninge som nu engang kommer hertil. Nogle (læs: NOGLE) af dem er ganske Kriminelle. Hvad er Jeres tanker om dem og hvad ønsker i egentlig man skal gøre ved dem? sende dem hjem… smide dem i fængsel… ansætte flere pædagoger til at snakke med dem.. eller noget helt andet? Jeg formoder i erkender disse NOGLE er et problem for os, et problem som vel skal løses på bedste vis ligesom alle andre problemmer ?Til de mere højreorienterede… i er vel klar over alle muslimmer/Afrikanere ikke er kriminelle/terrorister/nassere og andet "godtfolk" At rigtig mange faktisk bare er så uheldige at være født det forkerte sted. Mange af dem ønsker et almindelig samfund med arbejde, familie, tag over hovedet etc ganske som os. Det kan jo være lidt svært, når IS lige kommer forbi og gør de smukkeste af Kvinderne til sexslaver og henretter Mændene. Selvom det altid virker som en håbløs situation i mellemøsten/Afrika med evindelige borgerkrige/krige/tildels Menneskeskabt hungersnød/ diktatorer osv så ønsker mange dernede jo ikke det skal være sådan! Disse folk i nød skal vi vel hjælpe? en af Jer skrev man skulle hjælpe i nærområderne da man kunne hjælpe 20.000 dernede for en pris herhjemme. Skal det forståes som, i kun ønsker at hjælpe en lille smulle at det ikke må belaste vores økonomi alverden? eller er det mere som mine tanker.. at det på sin vis er ok vi bruger så mange Penge på flygtninge som vi gør idag, men det hjælper bare meget mere at bruge pengene dernede?Fatter ikke at myndighederne ikke laver et baggrundstjek på folk som kommer til landet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. Juni, 2015 Fatter ikke at myndighederne ikke laver et baggrundstjek på folk som kommer til landet.Hvis det er flygninge kunne jeg forestille mig det er svært/umuligt. Angående Indvandrere burde det som oftes kunne lade sig gøre og ville nok kunne sortere nogle af problembørnene fra Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 13. Juni, 2015 Hvis det er flygninge kunne jeg forestille mig det er svært/umuligt. Angående Indvandrere burde det som oftes kunne lade sig gøre og ville nok kunne sortere nogle af problembørnene fraIntet er umuligt, der skal bare indføre bedre afhøringsmetoder samt løgne-detektorer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. Juni, 2015 Intet er umuligt, der skal bare indføre bedre afhøringsmetoder samt løgne-detektorer Det kunne jo være snildt hvis man kunne få sorteret rakket fra allerede inden de kommer indenfor grænsen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 13. Juni, 2015 Det kunne jo være snildt hvis man kunne få sorteret rakket fra allerede inden de kommer indenfor grænsen Det bedste ville være at der ikke var flygtninge, de ville nok hellere være i deres hjemland hvis der ikke var krig og nød.Det er alt sammen amerikanernes skyld, de trækker i trådene og er indblandet/forårsager i krigene og urolighederne, de ved at de bor så lang væk at flygtningene ikke kommer til dem, men søger til Europa. Amerikanerne er egoistiske. Fx. holder de på deres oliereserver og køber olie fra andre... de ved en dag så mangler der olie... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 13. Juni, 2015 (edited) MCqueen/Beer: Alle de flygtninge som nu engang kommer hertil. Nogle (læs: NOGLE) af dem er ganske Kriminelle. Hvad er Jeres tanker om dem og hvad ønsker i egentlig man skal gøre ved dem? sende dem hjem… smide dem i fængsel… ansætte flere pædagoger til at snakke med dem.. eller noget helt andet? Jeg formoder i erkender disse NOGLE er et problem for os, et problem som vel skal løses på bedste vis ligesom alle andre problemmer ?Til de mere højreorienterede… i er vel klar over alle muslimmer/Afrikanere ikke er kriminelle/terrorister/nassere og andet "godtfolk" At rigtig mange faktisk bare er så uheldige at være født det forkerte sted. Mange af dem ønsker et almindelig samfund med arbejde, familie, tag over hovedet etc ganske som os. Det kan jo være lidt svært, når IS lige kommer forbi og gør de smukkeste af Kvinderne til sexslaver og henretter Mændene. Selvom det altid virker som en håbløs situation i mellemøsten/Afrika med evindelige borgerkrige/krige/tildels Menneskeskabt hungersnød/ diktatorer osv så ønsker mange dernede jo ikke det skal være sådan! Disse folk i nød skal vi vel hjælpe? en af Jer skrev man skulle hjælpe i nærområderne da man kunne hjælpe 20.000 dernede for en pris herhjemme. Skal det forståes som, i kun ønsker at hjælpe en lille smulle at det ikke må belaste vores økonomi alverden? eller er det mere som mine tanker.. at det på sin vis er ok vi bruger så mange Penge på flygtninge som vi gør idag, men det hjælper bare meget mere at bruge pengene dernede?Det er jo mig du mener bl.a. og nok 2-3 andre også, man er jo stærkt højreorienteret herinde når man er næsten enig i selv socialdemokraterne i deres asylpolitik Jeg skriver højt og tydeligt at vi skal hjælpe flest muligt. Jeg skriver videre i mine indlæg at vi ikke har ressourcer til at løse alle flygtningeproblemer men at vi kan hjælpe mange flere i nærområderne, 20.000 menneskeskæbner om året for det det koster at tage imod en flygtning om året i Danmark. Som jeg skriver så vil jeg meget gerne hjælpe menneskeskæbner på flugt i deres nærområder.Skal det forståes som, i kun ønsker at hjælpe en lille smulle at det ikke må belaste vores økonomi alverden? skriver du. Svaret er fra mig : Nej, og jeg har aldrig direkte eller indirekte skrevet noget som kunne få nogen til at tro dette i mine indlæg.eller er det mere som mine tanker.. at det på sin vis er ok vi bruger så mange Penge på flygtninge som vi gør idag, men det hjælper bare meget mere at bruge pengene dernede?Ja da helt enig, jeg mener at det er ok at vi bruger så mange penge på flygtninge som vi gør i dag, men vi hjælper mange mange flere menneskeskæbner ved at hjælpe i nærområderne, som jeg vist har skrevet en tre-fire gange efterhånden.Det andet du skriver om til de højreorienterede er igen sætninger som sådan set ikke har grundlag i mine indlæg, men jeg ved heller ikke om det var rettet direkte til mig.Det jeg har skrevet flere gange er at vi har store problemer med at integrere folk fra Mellemøsten og Afrika. Det har ikke så meget at gøre med det du skriver om. Grundlæggende har du sådan set jo ret nok i det du skriver, tror jeg, dog er det min opfattelse, at normer og kultur ligger meget fjernt fra den vestlige opfattelse af disse hos nogen fra Mellemøsten og Afrika som kommer til landet, ikke alle, og deres normer og kulturer har vi svært ved at få koblet sammen med de danske normer og kulturer, og det volder os større problemer end folk der er kommet til landet fra Vietnam, Kina og andre asiatiske landet.Hvis det er mig du mener er så højreorienteret, så tror jeg ikke jeg er længere ude på højrefløjen end dig selv faktisk, og jeg går ud fra at man i debatten her ligesom har sat skillelinjen ved SF som værende midten af dansk politik i dette spørgsmål. Faktisk tror jeg slet ikke vi er ret uenige i spørgsmålet når jeg læser dine indlæg. Det er mest småting og småforumleringer der skiller min holdning fra din. Redigeret 13. Juni, 2015 af Frasier 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 13. Juni, 2015 Det bedste ville være at der ikke var flygtninge, de ville nok hellere være i deres hjemland hvis der ikke var krig og nød.Det er alt sammen amerikanernes skyld, de trækker i trådene og er indblandet/forårsager i krigene og urolighederne, de ved at de bor så lang væk at flygtningene ikke kommer til dem, men søger til Europa. Amerikanerne er egoistiske. Fx. holder de på deres oliereserver og køber olie fra andre... de ved en dag så mangler der olie...Tak for et nyt komisk indlæg fra Nille, dagens grin 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. Juni, 2015 (edited) Det er jo mig du mener bl.a. og nok 2-3 andre også, man er jo stærkt højreorienteret herinde når man er næsten enig i selv socialdemokraterne i deres asylpolitik Jeg skriver højt og tydeligt at vi skal hjælpe flest muligt. Jeg skriver videre i mine indlæg at vi ikke har ressourcer til at løse alle flygtningeproblemer men at vi kan hjælpe mange flere i nærområderne, 20.000 menneskeskæbner om året for det det koster at tage imod en flygtning om året i Danmark. Som jeg skriver så vil jeg meget gerne hjælpe menneskeskæbner på flugt i deres nærområder.Skal det forståes som, i kun ønsker at hjælpe en lille smulle at det ikke må belaste vores økonomi alverden? skriver du. Svaret er fra mig : Nej, og jeg har aldrig direkte eller indirekte skrevet noget som kunne få nogen til at tro dette i mine indlæg.eller er det mere som mine tanker.. at det på sin vis er ok vi bruger så mange Penge på flygtninge som vi gør idag, men det hjælper bare meget mere at bruge pengene dernede?Ja da helt enig, jeg mener at det er ok at vi bruger så mange penge på flygtninge som vi gør i dag, men vi hjælper mange mange flere menneskeskæbner ved at hjælpe i nærområderne, som jeg vist har skrevet en tre-fire gange efterhånden.Det andet du skriver om til de højreorienterede er igen sætninger som sådan set ikke har grundlag i mine indlæg, men jeg ved heller ikke om det var rettet direkte til mig.Det jeg har skrevet flere gange er at vi har store problemer med at integrere folk fra Mellemøsten og Afrika. Det har ikke så meget at gøre med det du skriver om. Grundlæggende har du sådan set jo ret nok i det du skriver, tror jeg, dog er det min opfattelse, at normer og kultur ligger meget fjernt fra den vestlige opfattelse af disse hos nogen fra Mellemøsten og Afrika som kommer til landet, ikke alle, og deres normer og kulturer har vi svært ved at få koblet sammen med de danske normer og kulturer, og det volder os større problemer end folk der er kommet til landet fra Vietnam, Kina og andre asiatiske landet.Hvis det er mig du mener er så højreorienteret, så tror jeg ikke jeg er længere ude på højrefløjen end dig selv faktisk, og jeg går ud fra at man i debatten her ligesom har sat skillelinjen ved SF som værende midten af dansk politik i dette spørgsmål. Faktisk tror jeg slet ikke vi er ret uenige i spørgsmålet når jeg læser dine indlæg. Det er mest småting og småforumleringer der skiller min holdning fra din.Til de mere højreorienterede.. altså udfra mcquenn som første spørgsmål er til. Spørgsmålet er ikke direkte til dig og har ikke som sådan taget udgangspunkt i lige hvad du skriver ( udover 20.000/1 læs videre) men da du nok ligger til højre for mcqueen så var spørgsmålet naturligvis også til dig. fremhævede: 20.000 menneskeskæbner kan hjælpes for hvad en skæbne koster i DK. Jeg formoder de 20.000 er regnet ud fra hvad det koster at have dem siddende i de nuværende miserable overfyldte flygtningelejre, hvor der er mangel på alting og vold m.m. ikke er ukendt. Altså nærmest en kummerlig opbevaring fremfor en hjælp.16.000 modtog vi sidste år. Med dit tal på 20.000/1 skulle vi kunne hjælpe 320.000.000 millioner flygtninge i mellemøsten for samme mængde Penge. Så mange er der jo på ingen måde og Danmark er jo kun 1 blandt mange lande som hjælper ( vi står ikke alene) Med andre ord ville vi jo spare hulens til mange Penge i forhold til hvad vi bruger idag, hvis vi bruger 20.000/1 modellen.Derfor mit spørgsmål, da det ikke stod helt klart. Og det måske også var blevet lidt plumret af fodboldsnakken hvad for en serie i spiller i, det klassiske politikerævl hvor man har travlt med at hakke de andre fløje ned fremfor at focusere på egne guldkorn. (gælder begge sider)Mine tanker går på Flygtningelejre i en hel anden liga end vi ser idag. Hvor der er sikkert at opholde sig, der er mad nok, medicin nok, skoler evt mulighed for beskæftigelse m.m. Altså en noget anden model end 20.000/1. Kan nu se du mener det er ok, der bliver brugt noget lignende samme mængde Penge som vi gør idag på denne tilspidsede situation som verdenen befinder sig i PT. Altså man hjælper Flygtningene ordentlig, bare på en mere effektiv måde end vi gør idag, så man kan hjælpe flere/alle Redigeret 13. Juni, 2015 af Liderlig-fyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. Juni, 2015 Til de mere højreorienterede.. altså udfra mcquenn som første spørgsmål er til. Spørgsmålet er ikke direkte til dig og har ikke som sådan taget udgangspunkt i lige hvad du skriver ( udover 20.000/1 læs videre) men da du nok ligger til højre for mcqueen så var spørgsmålet naturligvis også til dig. fremhævede: 20.000 menneskeskæbner kan hjælpes for hvad en skæbne koster i DK. Jeg formoder de 20.000 er regnet ud fra hvad det koster at have dem siddende i de nuværende miserable overfyldte flygtningelejre, hvor der er mangel på alting og vold m.m. ikke er ukendt. Altså nærmest en kummerlig opbevaring fremfor en hjælp.16.000 modtog vi sidste år. Med dit tal på 20.000/1 skulle vi kunne hjælpe 320.000.000 millioner flygtninge i mellemøsten for samme mængde Penge. Så mange er der jo på ingen måde og Danmark er jo kun 1 blandt mange lande som hjælper ( vi står ikke alene) Med andre ord ville vi jo spare hulens til mange Penge i forhold til hvad vi bruger idag, hvis vi bruger 20.000/1 modellen.Derfor mit spørgsmål, da det ikke stod helt klart. Og det måske også var blevet lidt plumret af fodboldsnakken hvad for en serie i spiller i, det klassiske politikerævl hvor man har travlt med at hakke de andre fløje ned fremfor at focusere på egne guldkorn. (gælder begge sider)Mine tanker går på Flygtningelejre i en hel anden liga end vi ser idag. Hvor der er sikkert at opholde sig, der er mad nok, medicin nok, skoler evt mulighed for beskæftigelse m.m. Altså en noget anden model end 20.000/1. Kan nu se du mener det er ok, der bliver brugt noget lignende samme mængde Penge som vi gør idag på denne tilspidsede situation som verdenen befinder sig i PT. Altså man hjælper Flygtningene ordentlig, bare på en mere effektiv måde end vi gør idag, så man kan hjælpe flere/alleHe he he, jeg burde have vist du ville fluekneppe videre om småting. Det værste er jo at vi er enige i det vigtige i debatten og det andet er rent flueknepperi, men okay.Ja jeg er også enig med dig omkring flygtningelejre og hvordan ressourcerne skal fordeles. Jeg har svært ved at se uenighederne i vores holdninger til emnet, hvis vi skal prøve, bare prøve at forholde os til emnet og lader det ligegyldige personlige ævl og flueknepperi være. Det jeg skrev var at man får mere for sine penge hvis man hjælper i nærområderne fremfor at hjælpe i Danmark. Jeg gav aldrig udtryk for at det var en spareøvelse. Jeg skrev for at underygge mit argument at man kunne hjælpe så og så mange flygtninge i nærområdet for det som det koster at hjælpe en i Danmark, jeg skrev ikke skulle lave fordelingen lige på den måde, men at man kunne, der er forskel på kunne og skulle. Det blev brugt som et underargument til mit overordnede synspunkt om at man får mere for pengene ved at hjælpe i nærområderne. Når du begynder at fluekneppe på den måde så har du ret i, at jeg kunne have skrevet mere dybdegående om lige det argument, håber det kan tilfredsstille dig trods alt ? og ellers kan jeg nok ikke gøre så meget mere ved det Politikerævl, ja, nu var det jo ikke mig eller Onslow der startede det med serie og liga, men ja da vi svarede igen da det kom på banen i samme dur. Ja det er politikerævl kan du kalde det. Jeg ser det ikke som noget alvorligt herinde men har sku da så meget selvkritik så jeg da godt ved at det var lidt politikerævl og hvad så ? Jeg ved da godt jeg er en flab nogle gange og hvad så, jeg står ved det i det mindste. Dine indlæg kan da af og til også have snert af at være arrogante fluekneppende ævlende og meget andet godt og skidt og hvad så ? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 14. Juni, 2015 Nej hvorfor skulle man da også bare acceptere det???Havde vores forfædre gjort det, havde vi to været fæstebønder på hoveri for herremanden!!!Forskellen er at venstrefløjen har en pointe med deres kritik, fordi den rent faktisk rammer, dem der er årsag til udviklingen....Modsat højrefløjen der er mestre i at finde syndebukke blandt grupper, der reelt ingen magt eller videre indflydelse har på (verdens)samfundets grundliggende strukturer!! I Tyskland var det jødernes skyld, man tabte Verdenskrigen...I Sydafrika var det (ifølge den danske og britiske højrefløj) negernes egen skyld...I Vietnam var krigen risbøndernes skyld...I Danmark er det de arbejdsløses egen skyld...For Venstre er det pressens skyld deres formand har uorden i sine ting....For Trykkefrihedsselskabet er det muslimernes skyld, at Wilders vil begrænse ytringsfriheden (forbyde Koranen)...Kære McQueen- med dine sidste 6 linjer ved jeg faktisk ikke om jeg skal le eller "græde". Le, fordi finurlig humor eller "græde" fordi forsøg på seriøs dokumentation.Men der er nok stadig meget jeg ikke forstår.Mange hilsnerNyder livet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 14. Juni, 2015 Ja jeg er også enig med dig omkring flygtningelejre og hvordan ressourcerne skal fordeles. Jeg har svært ved at se uenighederne i vores holdninger til emnet, hvis vi skal prøve, bare prøve at forholde os til emnet og lader det ligegyldige personlige ævl og flueknepperi være. Nej vi er ikke uenige som jeg nu opfatter det… jeg spurgte for at uddybe, da jeg som nævnt ikke var helt klar over hvordan det skulle forståes. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 14. Juni, 2015 Kære McQueen- med dine sidste 6 linjer ved jeg faktisk ikke om jeg skal le eller "græde". Le, fordi finurlig humor eller "græde" fordi forsøg på seriøs dokumentation.Men der er nok stadig meget jeg ikke forstår.Mange hilsnerNyder livetDet er da et faktum, at Venstre i en lang række debatindlæg og kommentarer i aviser, tv og på nettet har angrebet pressen for at være efter deres formand.... Selvom det for alle andre er tydeligt, at deres formand gennem 20 år har haft problemer med bilag, forbrug på andres regning og regelbrud.Wilders vil forbyde koranen....alligevel hyldes han af Trykkefrihedsselskabet ... Det er da paradoksalt, ikke sandt? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 15. Juni, 2015 men alle terrorister er muslimer, med ABB som undtagelsen, der bekræfter reglen, det bliver jeg jo nødt til at skrive, ellers vil I jo skrive lange epistler om den idiot og storforbryder.Har du ikke hørt om ETA, IRA, de røde brigader, FARC, Lord resistance army, osv..osv..? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 15. Juni, 2015 Jeg skal hjælpe en god ven på arbejde, så jeg skrider nu, men vender frygteligt tilbage. Hej Onslow.Troede ikke bankmanden var din ven mere, nu han ikke vil låne dig til din drøm (motorcyklen) Venligst Landsbytossen - nu med tablet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 15. Juni, 2015 Til Bear- jeg synes du om noget bevæger dig rundt nede på mikroniveau - jeg har STOR respekt for dit arbejde med indvandrere og flygtninge i din dagligdag - respekt for det. Men det er altså på tide du bevæger dig op på makroniveau og oplever - ser - og analyserer hvordan grusomhederne i verdens brændpunkter på den globale klode fremmer flygtninges bevægelighed. Blandt flygtninge har vi altså ingen garanti for at det er de aller svageste (f.eks alle torturofre, plagede mødre med deres børn, osv) - kunne det tænkes at der blandt disse, er personer der burde vige pladsen for mere trængende - kan det passe at jeg fornemmer at der er en overvægt af mandlige flygtninge - hvad har de gjort af deres kvinder og børn.Du har da ret i at det højst sandsynligvis ikke er de svageste eller de mest trængende der når frem til vores grænser, der er en ret enkel løsning på det, nemlig at gøre det muligt at søge asyl via ambassaderne rundt om i verden, samt at mangedoble antallet af kvoteflygtninge som vi tager. Er det en løsning du kunne være med på? (Gerne i EU regi) Og jeg ved godt hvor deres koner og børn er, de sidder i flygtningelejre rundt om, det er mændene der tager den livsfarlige tur ud på Middelhavet for at komme til Europa, og så håber de at de lande som de kommer til følger flygtningekonventionerne og tillader dem familiesammenføring.Her ud over så er der måske andre på vej mod Europa - hvis Grækenland ikke klarer deres egne selvskabte kvaler, så er der økonomiske flygtninge på vej, og det samme gælder for krisen mellem Ukraine/Rusland.Kun et stærkt Europa er i stand til at skære igen/hjælpe hvor grusomhederne befinder sig - i Rusland/Ukraine, bruges den økonomiske "skrue" - dvs klemme Rusland og støtte Ukraine. I Syrien - Irak er det ved gud noget helt andet der ender ud i menneskelig armod - fordrivelse i store mængder, så store at det er urealistisk at alle kan opsuges i Europa, og det kan meget vel være selvforstærkende!!!, -og på et tidspunkt nægter befolkningerne også - dvs = flertallet og det bliver du henvist til at indrette dig under.Det er jo INGEN der forventer eller foreslår at Europa skal tage alle de syriske flygtninge, langt over 90% af dem befinder sig da heller ikke i Europa, men i de voldsomt pressede nabolande (minus Israel). Men eftersom at så store flygtningekoncentrationer uværgerligt medfører politisk ustabilitet, så bliver Europa altså nødt til at hjælpe til med at få nogen af dem flyttet væk fra nærområderne, ellers ender det bare med endnu flere flygtninge.Jeg mener tiden forlængst er nået dertil, at du indser nødvendigheden af at forstå, at den sædvane tænkning med at tage mod så mange som muligt + et tillæg oveni, er passe`- det er simpelthen denne sædvanlige betontænkning : vi gør som vi plejer. Det løser problemerne for nogle få - ikke de andre.Jeg siger ikke at vi skal tage imod så mange så muligt, den slags stråmænd gavner intet hvis vi skal debattere på et sagligt plan. Men jeg mener at vi, som et af verdens aller rigeste lande, bør tage vores rigelige del, og så er jeg helt klart med på at der burde være en interne fordelingsnøgle i EU, der sikrede at der blev en ligelig fordeling af asylansøgere i hele EU. Hvis alle EU lande tog pr. indbygger som vi gør med 15.000, så ville der være 1,5 mio flygtninge der kunne komme væk fra nærområderne. Troro du ikke at de lande der har de mange mio flygtninge ville kunne bruge den lettelse?Det er nødvendigt du begynder at forstå at en større del!!!! - af den hjælp som den velstillede del af Europa SKAL YDE - skal søges anvendt ude i brændpunkterne, og jeg ved også godt det gør ondt hos dig når jeg selv mener følgende : more for less = mindre komfortabelt for de mange - og ikke less for more = mere komfortabelt for de få udvalgte.At efterlade mange mio flygtninge i nærområderne er IKKE en løsning, det vil medføre yderligere ustabilitet og endnu flere flygtninge.I more for less ligger efter min mening også at der sandsynligvis skal anvendes mere på "krudt og kugler" - desværre er det nok med IS som med Nazityskland, at nazismen skulle tæskes og skydes helt i bund og sluttede ikke før Berlin centrum ( og alligevel fortsatte en lille enklave nazister planlægningen af Det 4. Rige fra Spanien - nå et sidespring)Det er nødvendig du begynder at tænke andreledes og stort som ansvarlige verdensmænd når nok er blevet nok dvs når diplomatiet ikke rækker længere.I det sidste ligger, at en større del af den humanitære hjælp skal ligge i brændpunkterne og lidt mindre i Europa = vi skal stadig væk tage imod flygtninge.Jeg mener mindset mere skal være : hvordan får vi mest mulig hjælp for de midler vi har til rådighed.Som jeg har skrevet ovenfor, det er ikke kun penge der er vigtigt her, det er også vigtigt hvordan v i undgår at konflikterne spreder sig yderligere.Mange hilsnerNyder livet ( og jeg er helt klar over at mit nick er meget upassende i denne streng; men jeg anede intet om EG for vist 1½ år siden da jeg lavede mit nick)Jeg har svaret i citatet. Iøvrigt, tak for at holde dit indlæg i en sober tone. det er meget værdsat mvhBear Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 15. Juni, 2015 (edited) He he he, jeg burde have vist du ville fluekneppe videre om småting. Det værste er jo at vi er enige i det vigtige i debatten og det andet er rent flueknepperi, men okay.Ja jeg er også enig med dig omkring flygtningelejre og hvordan ressourcerne skal fordeles. Jeg har svært ved at se uenighederne i vores holdninger til emnet, hvis vi skal prøve, bare prøve at forholde os til emnet og lader det ligegyldige personlige ævl og flueknepperi være. Det jeg skrev var at man får mere for sine penge hvis man hjælper i nærområderne fremfor at hjælpe i Danmark. Jeg gav aldrig udtryk for at det var en spareøvelse. Jeg skrev for at underygge mit argument at man kunne hjælpe så og så mange flygtninge i nærområdet for det som det koster at hjælpe en i Danmark, jeg skrev ikke skulle lave fordelingen lige på den måde, men at man kunne, der er forskel på kunne og skulle. Det blev brugt som et underargument til mit overordnede synspunkt om at man får mere for pengene ved at hjælpe i nærområderne. Når du begynder at fluekneppe på den måde så har du ret i, at jeg kunne have skrevet mere dybdegående om lige det argument, håber det kan tilfredsstille dig trods alt ? og ellers kan jeg nok ikke gøre så meget mere ved det Politikerævl, ja, nu var det jo ikke mig eller Onslow der startede det med serie og liga, men ja da vi svarede igen da det kom på banen i samme dur. Ja det er politikerævl kan du kalde det. Jeg ser det ikke som noget alvorligt herinde men har sku da så meget selvkritik så jeg da godt ved at det var lidt politikerævl og hvad så ? Jeg ved da godt jeg er en flab nogle gange og hvad så, jeg står ved det i det mindste. Dine indlæg kan da af og til også have snert af at være arrogante fluekneppende ævlende og meget andet godt og skidt og hvad så ? Det er ikke kun et spørgsmål om hvormeget "bang for the buck" man kan få, de meget store flygtningekoncentrationer i nabolandene vil uværgerligt føre til yderligere ustabilitet med deraf følgende endnu større flygtningestrømme. Det er også meget vigtigt at forhindre at konflikten spreder sig yderligere. Redigeret 15. Juni, 2015 af Bear Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 15. Juni, 2015 MCqueen/Beer: Alle de flygtninge som nu engang kommer hertil. Nogle (læs: NOGLE) af dem er ganske Kriminelle. Hvad er Jeres tanker om dem og hvad ønsker i egentlig man skal gøre ved dem? sende dem hjem… smide dem i fængsel… ansætte flere pædagoger til at snakke med dem.. eller noget helt andet? Jeg formoder i erkender disse NOGLE er et problem for os, et problem som vel skal løses på bedste vis ligesom alle andre problemmer ?Jeg antager at det er mig du mener med "Beer" (fedt nick iøvrigt )Der er i min optik to slags kriminelle flygtninge, nogen der i virkeligheden slet ikke er forfulgt, men kommer hertil som asylsøgere med det formål at enten begå kriminalitet eller tage illegalt arbejde. Den slags mennesker skal have deres ansgøgning hastebehandlet og så skal de sendes tilbage hvor de kom fra. Så er der flygtninge som er reelt forfulgt, men som alligevel laver kriminalitet når de er her. De skal dømmes og straffes hårdt for deres forbrydelser. (jeg ville ikke have noget imod en ekstra straf oveni for at have begået kriminalitet som asylansøger) men de skal ikke sendes hjem igen, da det i mange tilfælde vil være det samme som en dødsdom, hvilket jeg ikke går ind for. I den periode hvor de sidder inde skal der laves en meget aktiv indsats for at få dem integreret (kald det bare pædagoger der skal snakke med dem). 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 15. Juni, 2015 Jeg antager at det er mig du mener med "Beer" (fedt nick iøvrigt )Der er i min optik to slags kriminelle flygtninge, nogen der i virkeligheden slet ikke er forfulgt, men kommer hertil som asylsøgere med det formål at enten begå kriminalitet eller tage illegalt arbejde. Den slags mennesker skal have deres ansgøgning hastebehandlet og så skal de sendes tilbage hvor de kom fra. Så er der flygtninge som er reelt forfulgt, men som alligevel laver kriminalitet når de er her. De skal dømmes og straffes hårdt for deres forbrydelser. (jeg ville ikke have noget imod en ekstra straf oveni for at have begået kriminalitet som asylansøger) men de skal ikke sendes hjem igen, da det i mange tilfælde vil være det samme som en dødsdom, hvilket jeg ikke går ind for. I den periode hvor de sidder inde skal der laves en meget aktiv indsats for at få dem integreret (kald det bare pædagoger der skal snakke med dem).tak for svar…Vi er egentlig ganske enige. Udfra præmissen vi modtager flygtningene heroppe, er som sagt mest for vi hjælper i nærområderne. Det er nok en dum ide at sende sidst nævnte hjem som du er inde på. Kan godt lide tanken om ekstra straf og egentlig også at det bliver fulgt op af en snak med pædagogerne for at få dem på rette kurs.Et uddybende spørgsmål. Hvis straffen og pædagogindsatsen ikke hjælper og kriminaliteten fortsætter hvad så? same procedure as last time? eller åbner det for en hjemsendelse? åbner det for en endnu hårdere straf? åbner det for en hjemsendelse, hvis borgerkrigen etc er slut? eller hvordan skal vi håndtere disse mennesker, hvor vi trods en indsats ikke rigtig formår at få dem på rette kurs. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 15. Juni, 2015 Et uddybende spørgsmål. Hvis straffen og pædagogindsatsen ikke hjælper og kriminaliteten fortsætter hvad så? same procedure as last time? eller åbner det for en hjemsendelse? åbner det for en endnu hårdere straf? åbner det for en hjemsendelse, hvis borgerkrigen etc er slut? eller hvordan skal vi håndtere disse mennesker, hvor vi trods en indsats ikke rigtig formår at få dem på rette kurs. Hvis straf og pædagog indsats ikke hjælper, så bliver det hårdere straffe for gentagelsestilfælde, og en evt. tilstand "på tålt ophold", hvilket betyder at de bliver sendt hjem ligesåsnart forholdene tillader det. Faktisk som det er i dag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 15. Juni, 2015 Hvis straf og pædagog indsats ikke hjælper, så bliver det hårdere straffe for gentagelsestilfælde, og en evt. tilstand "på tålt ophold", hvilket betyder at de bliver sendt hjem ligesåsnart forholdene tillader det. Faktisk som det er i dag.Ja så mangler vi jo egentlig bare vi ansætter noget Politi, så loven kan håndhæves Så vi ryddet op i de brådne kar uanset om vi snakker flygtninge, egne kriminelle eller østeropæere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg