Hop til indhold
Gæst

Nysgerrighed eller stalking?

Recommended Posts

Guest Michelangelo

drifter der krænker andre fordømmer du vel som udgangspunkt ??? 

 

 

vil det sige at du heller ikke fordømmer pædofili så ? for det er jo "bare" en drift... 

 

hvad med voldtægt ? det er jo "bare" en kønsdrift der er gået lidt for langt - eller hvad ? 

 

 

uanset hvilke drifter man har - så har man værsgo at styre dem.... i det mindste i det omfang det ikke krænker andre at udøve dem... 

 

og titman krænker uanset hvordan han vender og drejer det og uanset hvor uskyldigt han prøver at udstille det - de piger han ikke kan lade være med at søge info om... thats a fact... 

 

man behøver ikke være fysisk i nærheden af nogen for at krænke dem... og nej - bare fordi pigen ikke ved det har krænkelsen STADIG fundet sted.... man er ikke uskyldig bare fordi ingen ved det... 

 

 

Jeg fordømmer som udgangspunkt ikke mennesker.

 

Jeg kan godt se at menneskers handlinger kan være skadelige og bør stoppes. Det er til det, vi har politi og domstole.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Okay. Men har du så forståelse for hvorfor at dem, som er blevet udsat for denne form for voyeurisme, ikke finder det så uskyldigt og derfor fordømmer det?

Som Nille er inde på, så er denne tråd nok ikke startet for at dele ud af privatlivet, men for at provokere. Men når der så findes nogen, der ikke tager afstand fra dette, så bliver jeg ærlig talt bekymret. :(

 

Ja, jeg har forståelse for at der findes fordømmende mennesker.

 

Dem vil jeg også prøve at vise tolerance.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Jeg vil sammenligne situationen med at naboens brev/pakke dumper ind af din postkasse eller du finder et brev/pakke på din gade, brevet/pakken er ikke til dig...men af nysgerrighed åbner du brevet/pakken for at se indholdet, i stedet for at aflevere det til posthuset eller til den rette ejermand.

Jeg tror de fleste har samvittighed/viljestyrke nok til ikke at åbne indholdet !... Ville du åbne brevet/pakken/FB-profilen, hvis det ikke var til dig ?

 

Den sammenligning holder vist ikke helt. Det ene er ulovligt, men det er ikke ulovligt at stalke facebook profiler. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Som Nille er inde på, så er denne tråd nok ikke startet for at dele ud af privatlivet, men for at provokere. Men når der så findes nogen, der ikke tager afstand fra dette, så bliver jeg ærlig talt bekymret. :(

 

Jeg må blankt afvise at der er tale om en provokation, men hvis det er sådan du opfatter det, så fred være med det. Jeg føler mig også provokeret af dit skriv. 

Jeg debattere og giver udtryk for min holdning til forskellige emner og sådan er det bare. Hvis du ikke kan lide det, så anmeld mig. 

Og iøvrigt Nikita. Du er nød til at lære at du ikke kan få ret hver eneste gang ;)

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

EGs debatforum er som "Put & Take" med piratfisk i :lol:  (Fishing)

 

Man kaster maddingen ud og straks strømmer folk til (incl. undertegnede).

Folk vælter over hinanden med for- og modargumenter, man kører ping pong frem og tilbage "og så går vi i ring, Hey ! Åh boogie woogie" :lol:

 

Lad os se om vi når op på 17 sider som i går med diverse mudderkastning, mv.... det var pinligt.

 

Jeg har ydret min mening om emnet, jeg vil ikke gentage mig selv...jeg trækker mig tilbage på reservebænken og kigger på :lol:

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man vil, kan man også følge efter mig, når jeg får fri, og finde min privat adresse... Det er heller ikke ulovligt, men vi er vel alle vokset op med en forståelse for hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Den med Facebook er rigtigt svær, især fordi det er noget der er så nyt og så stort at det har delt generationerne. Jeg er generation Facebook, og folk i min generation er så meget under dens indflydelse, at det er en del af vores identitet.

Jeg kunne kører dette meget længere ud i et samfundsanalytisk perspektiv, men summa summarum er, at Facebook er en del af pigens private identitet, det er ikke en del af hendes "glædespige identitet". Er det ikke nok? Pigens privatliv skal aldrig krænkes, ej heller kundens. Jeg vil ikke sammenligne det at glo på en fb med voldtægt, jeg syntes det er ubehageligt og det er bare endnu et pres man lægger på pigerne, så lad nu bare være ikke?!

også dig titman, nu ved du at vi ikke vil ha det, vil du så ikke stoppe med at søge efter piger på Facebook?

På forhånd tak..

Redigeret af Ida sunshine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Titman - hvordan finder du pigerne på Fb?

Dette er et helt alvorligt ment spørgsmål.

Jeg blev fundet - så jeg er virkeligt nysgerrig!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

EGs debatforum er som "Put & Take" med piratfisk i :lol:  (Fishing)

 

Man kaster madingen ud og straks strømmer folk til (incl. undertegnede).

Folk vælter over hinanden med for- og modargumenter, man kører ping pong frem og tilbage "og så går vi i ring, Hey ! Åh boogie woogie" :lol:

 

Lad os se om vi når op på 17 sider som i går med diverse mudderkastning, mv.... det var pinligt.

 

Jeg har ydret min mening om emnet, jeg vil ikke gentage mig selv...jeg trækker mig tilbage på træningsbænken og kigger på :lol:

 

Jeg har ofte set tråde med mudderkastning, men jeg synes nu ikke denne tråd nærmer sig noget der går i den retning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Titman - hvordan finder du pigerne på Fb?

Dette er et helt alvorligt ment spørgsmål.

Jeg blev fundet - så jeg er virkeligt nysgerrig!

Det har jeg forklaret i svar >#49

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil sammenligne situationen med at naboens brev/pakke dumper ind af din postkasse eller du finder et brev/pakke på din gade, brevet/pakken er ikke til dig...men af nysgerrighed åbner du brevet/pakken for at se indholdet, i stedet for at aflevere det til posthuset eller til den rette ejermand.

Jeg tror de fleste har samvittighed/viljestyrke nok til ikke at åbne indholdet !... Ville du åbne brevet/pakken/FB-profilen, hvis det ikke var til dig ?

Nu har Titman jo selv svaret på netop denne sammenligning, så jeg vil bare støtte ham i at fb i grunden ER at betragte som et udstillingsvindue. Sådan var det i hvert fald tænkt fra starten, men nu hvor stort set alle bruger det, er der så løbet en masse privathed ind over de "sociale medier". Det er absolut ikke ulovligt at søge efter personer derinde, basta!

Jeg har set profiler for fire kvinder jeg har haft et kundeforhold til. De to var med på den, fordi vi har talt om det direkte og havde/har et længerevarende forhold. Den tredie fandt jeg ved en tilfældighed på en bekendts venneliste. Den sidste fordi hun benyttede en emailadresse på annoncelight, som bestod af hendes rigtige navn. Hvem gør det?? Ja hun gjorde altså. Og jeg har fortalt hende at det virker risikabelt.

Hun er lidt ligeglad. Både med mailadressen og fb-profilen, der står helt åben. Jeg har set hendes side, jeps! Men jeg snager ikke. Kunne bare ikke styre min undren over om hun mon virkelig var så letsindig at benytte sit eget navn i mailadressen. Jeg har ikke kigget derind siden og afslører sgutte nogetsomhelst.

Del dette indlæg


Link til indlæg

For min skyld kan titman finde hele verden på facebook. Det gør jo ingen forskel når han ikke røber noget om nogen som helst . Han kan jo også bare sige at han lader være med at kigge i facebook og så bare gøre det. Og så er der vel ikke mere at komme efter.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som udgangspunkt så er det vist ikke titman I skal komme efter, han vil tydeligvis ikke misbruge det som han har fundet ud af. Problemet er snarere at hvis han har kunnet finde frem til pigernes FB profiler, så kan andre også, og det er langt fra sikkert at de er ligeså diskrete som titman.

I virkeligheden kunne man sige at titman ville gøre pigerne en tjeneste ved at kontakte dem og fortælle hvordan han har kunnet finde fem til deres "private" identitet. Bagsiden af dette er selvfølgelig at så vil pigerne først for alvor føle sig "stalket".

Piger, hvad er jeres mening om dette, ville I egentlig ikke helst have at vide hvis man kunne finde jeres private navn mm. og hvordan det var blevet gjort, så I kunne lukke hullet, eller vil det være ubehageligt at vide at det evt. kan lade sig gøre?

Men han har vel ikke skrevet til dem, og gjort opmærksom på at deres profil er offentlig tilgængelig? Det er dårlig stil at lure passivt med.

Hvis man finder noget, skal man gøre vedkommende opmærksom på det, med det samme.

Privat info, film, billeder, moderatorer der klokker i det :D U name it.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er privatindstillinger man kan slå til hvis man ikke ønsker uvedkommende skal se dele af- eller hele facebook profilen. Det er vel op til den enkelte at beskytte sig selv?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo ikke uden grund, at det site blandt indviede betegnes som Fjolsbog.

 

Et forum for narcissistiske klaphatte, hvis stort set eneste budskab er.: Se mig, hør mig, like mig. 

 

Og så klager man fandeme over, at der er nogen, der tager opfordringen alvorligt.

 

Hellige enfold. :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
......Men er det ikke lidt underligt at netop brugerne på Eroguide fordømmer at andre udlever deres tilbøjeligheder på en anden måde end de selv, når nu vi er enige om at der ikke er nogen det tager skade?

 

Jeg ved ikke, hvor enige "vi" er i det. Jeg bryder mig ikke om dette kollektive "vi", og fordi der - måske - ikke i øjeblikket er nogen, "der tager skade", er det jo ingen garanti for, at det kan ske. Måske allerede i morgen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
.... Og iøvrigt Nikita. Du er nød til at lære at du ikke kan få ret hver eneste gang ;)

 

Det var dog et tåbeligt argument. "Nødt til at lære" - som om der findes en fastsat kvote for, hvor ofte man kan få ret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det var dog et tåbeligt argument. "Nødt til at lære" - som om der findes en fastsat kvote for, hvor ofte man kan få ret.

 

Kommentaren "nød til at lære" skal ses i en sammenhæng.

Nikita anklagede mig for kun at skrive for at provokere. Derfor kom den kommentar. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kommentaren "nød til at lære" skal ses i en sammenhæng.

Nikita anklagede mig for kun at skrive for at provokere. Derfor kom den kommentar. 

 

Titman: Det er ikke for at spille Moderator - MEN...hvis jeg skal give dig et godt råd (hvad du naturligvis ikke har bedt om), så skal du overveje et par dages skrivepause på EG :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo ikke uden grund, at det site blandt indviede betegnes som Fjolsbog.

 

Et forum for narcissistiske klaphatte, hvis stort set eneste budskab er.: Se mig, hør mig, like mig. 

 

Og så klager man fandeme over, at der er nogen, der tager opfordringen alvorligt.

 

Hellige enfold. :(

Du har så evig ret - IGEN

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et forum for narcissistiske klaphatte, hvis stort set eneste budskab er.: Se mig, hør mig, like mig.

Du glemte lige: overvåg mig, sælg mig (mine info), og sidst men ikke mindst: glem mig aldrig og nægt mig mine rettigheder til at bestemme over egne private data.

Trist at menneskeheden som en flok lemminger, hovedløst har kastet sit liv ud på facebook m.fl., uden at overveje konsekvenserne.

..

Men i forhold til topic, så undskylder det ikke, at man bevidst prøver at opspore anden information, udover den man oprindelig er givet.

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Jeg ved ikke, hvor enige "vi" er i det. Jeg bryder mig ikke om dette kollektive "vi", og fordi der - måske - ikke i øjeblikket er nogen, "der tager skade", er det jo ingen garanti for, at det kan ske. Måske allerede i morgen.

 

Jeg må nok indrømme at jeg antog at der var bred enighed om at ikke blot var der ingen af de kvinder som titman stalkede der tog skade, men også at der ikke var nogen af dem der kunne tage skade.

 

Som jeg har opfattet det, består titmans brøde alene i at han frekventerer gp'eres Facebook-profiler som er oprettet i disses borgerlige navne og derfor er gp-erhvervet uvedkommende.

 

Med mindre pigerne benytter sig af telepati, hacking, spionage eller lignende, kan jeg ikke, hvordan de skulle kunne få kendskab til titmans hobby.

 

Hvad handler det så om?   At de fleste skribenter i denne tråd mener at titmans handling er forkastelig, fordi pigerne ville få ubehag, hvis de vidste, hvad han gjorde, hvad de ikke gør.

 

Hvis du - Borende X - mener at pigerne kan tage skade, måske allerede i morgen, så skylder du en forklaring.

Redigeret af Michelangelo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må nok indrømme at jeg antog at der var bred enighed om at ikke blot var der ingen af de kvinder som titman stalkede der tog skade, men også at der ikke var nogen af dem der kunne tage skade.

 

Som jeg har opfattet det, består titmans brøde alene i at han frekventerer gp'eres Facebook-profiler som er oprettet i disses borgerlige navne og derfor er gp-erhvervet uvedkommende.

 

Med mindre pigerne benytter sig af telepati, hacking, spionage eller lignende, kan jeg ikke, hvordan de skulle kunne få kendskab til titmans hobby.

 

Hvad handler det så om?   At de fleste skribenter i denne tråd mener at titmans handling er forkastelig, fordi pigerne ville få ubehag, hvis de vidste, hvad han gjorde, hvad de ikke gør.

 

Hvis du - Borende X - mener at pigerne kan tage skade, måske allerede i morgen, så skylder du en forklaring.

 

Nu talte jeg helt generelt.

Jeg mistænker ikke specielt Titman for at ville volde skade, men han er næppe alene om denne hobby. Der sidder sikkert en del Titmænd derude og snuser, og ingen kender vel deres motiver/hensigter?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Nu talte jeg helt generelt.

Jeg mistænker ikke specielt Titman for at ville volde skade, men han er næppe alene om denne hobby. Der sidder sikkert en del Titmænd derude og snuser, og ingen kender vel deres motiver/hensigter?

 

 

Min præmis var titman og hans trådstart

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...