Hop til indhold
Gæst

Nysgerrighed eller stalking?

Recommended Posts

Som udgangspunkt så er det vist ikke titman I skal komme efter, han vil tydeligvis ikke misbruge det som han har fundet ud af. Problemet er snarere at hvis han har kunnet finde frem til pigernes FB profiler, så kan andre også, og det er langt fra sikkert at de er ligeså diskrete som titman.

I virkeligheden kunne man sige at titman ville gøre pigerne en tjeneste ved at kontakte dem og fortælle hvordan han har kunnet finde fem til deres "private" identitet. Bagsiden af dette er selvfølgelig at så vil pigerne først for alvor føle sig "stalket".

 

Piger, hvad er jeres mening om dette, ville I egentlig ikke helst have at vide hvis man kunne finde jeres private navn mm. og hvordan det var blevet gjort, så I kunne lukke hullet, eller vil det være ubehageligt at vide at det evt. kan lade sig gøre?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

FÅ FOR HELVEDET ET LIV OG LAD OS PIGER HAVE DEN SMULE PRIVATLIV VI HAR!

Undren hilsen fra Line

 

Uha jeg må hellere søge i dækning  :ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Som udgangspunkt så er det vist ikke titman I skal komme efter, han vil tydeligvis ikke misbruge det som han har fundet ud af. Problemet er snarere at hvis han har kunnet finde frem til pigernes FB profiler, så kan andre også, og det er langt fra sikkert at de er ligeså diskrete som titman.

I virkeligheden kunne man sige at titman ville gøre pigerne en tjeneste ved at kontakte dem og fortælle hvordan han har kunnet finde fem til deres "private" identitet. Bagsiden af dette er selvfølgelig at så vil pigerne først for alvor føle sig "stalket".

 

Piger, hvad er jeres mening om dette, ville I egentlig ikke helst have at vide hvis man kunne finde jeres private navn mm. og hvordan det var blevet gjort, så I kunne lukke hullet, eller vil det være ubehageligt at vide at det evt. kan lade sig gøre?

 

Endelig en der har fattet det.

Jeg vil selvfølgelig fortælle pigen det, hvis jeg har fundet hende på nettet og jeg skal mødes med hende. 

Alt andet vil da være moralsk forkasteligt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Titman du er sikkert ikke farlig. Men det er ubehageligt!

Bear man skal selvf ikke søge efter private oplysninger, men finder man dem, så vil jeg gerne ha det afvide, ligesom jeg selv altid vil informere andre om det, hvis de laver en "brøler" :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Piger, hvad er jeres mening om dette, ville I egentlig ikke helst have at vide hvis man kunne finde jeres private navn mm. og hvordan det var blevet gjort, så I kunne lukke hullet, eller vil det være ubehageligt at vide at det evt. kan lade sig gøre?

selvfølgelig vil jeg gerne vide det det hvis det var muligt - nu har jeg så ikke noget man kan finde mig på men HVIS - så naturligvis

og så ville jeg i øvrigt ikke have noget at gøre med en der uden mit samtykke har snaget for at finde mig ... for i min optik fortjener det intet mindre end hjul og stejle i sig selv

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men i skal ikke komme og sige at Titman kigger efter private fb profiler for at være sød og Titman la vær med at ride på det kompliment når du lige har sagt, at det er ren nysgerrighed..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille jeg kan forsikre dig om at jeg aldrig vil dele min viden med andre. 

Jeg kender mig selv og hvilke værdier, som jeg står for, så det kommer ikke til at ske. 

 

Kære titman,

Hvordan finder du frem til pigernes rigtige navne og private oplysninger ?

 

Jeg efterlyser ikke en opskrift her, for det kunne friste svage sjæle...

 

Jeg tænker på, du må opsnappe denne info. fra andre kilder end bare at sidde og surfe på nettet.

 

Har pigerne i fortrolighed fortalt dig deres civile navne eller følger du efter dem for at finde deres navne ?

 

Du må have en ledetråd at gå efter... så jeg tror der ligger mere i det end bare at surfe tilfældig på nettet/FB og vupti så finder du pigernes FB-profil. Det er for godt til at være sandt og man skal være heldig, næsten som at vinde i lotto.

 

Personlig tror jeg du laver denne tråd som en provokation -  en hypotese for at få gang i debatten og for at få folk op af stolen. Har jeg ret ?

 

Jeg har efterhånden fået det indtryk at du ynder at skabe debat, provokation og lidt ballade --- det er åbenbart din stil/profil her på EG ?? Nogle emner er gode andre emner er skod !

 

VH.

Nille

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Stalking har vist altid været der.

Det er først nu at fænomenet har fået et navn.

Før blev det bare kaldt for nysgerrighed.

Jeg må indrømme at jeg selv har stalket nogle glædespigers FB profiler, men det er jo bare nysgerrighed og det er der ikke noget galt i, eller hvad ?

 

 

Jeg kan ikke se noget galt i det. Du er bevidst om, hvad du gør, og du skader ikke nogen. Som Facebook-bruger har man mulighed for at lave indstillinger, så det kun er vennerne der kan se billeder og opslag. Det har de piger ikke gjort. Så har de selv valgt at det skal være offentligt.

 

Det kan ikke undre at du bliver mødt med fordømmelse. På nogle områder er tolerancen meget lille.

Redigeret af Michelangelo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det er virkelig dårlig stil.

 

Enhver form for personlige oplysninger skal man ikke begynde og søge efter på nettet. Det skal være pigens privilegie, at bestemme hvor meget af den slags hun vil dele.

 

Jeg må altså også stille mig lidt undrende over, havd du egentlig vil med den slags oplysninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan ikke se noget galt i det. Du er bevidst om, hvad du gør, og du skader ikke nogen. Som Facebook-bruger har man mulighed for at lave indstillinger, så det kun er vennerne der kan se billeder og opslag. Det har de piger ikke gjort. Så har de selv valgt at det skal være offentligt.

 

Det kan ikke undre at du bliver mødt med fordømmelse. På nogle områder er tolerancen meget lille.

 

Som jeg nævnte overfor, er det ikke sikkert pigen ved at hendes profil er offentlig eller også kan hun ikke finde ud af at slå den fra.

 

Ikke alle er dygtig til IT, sociale medier er stadig nyt for mange !

 

Din hoveddør står vidt åben, fordi du glemte at låse den - betyder det at alle folk kan vade ind i dit hjem ??? Nej vel.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen jeg er sandelig også farlig ;)

 

Er du ?

 

Det kan jo godt være du ikke er. 

Det er der jo ingen der ved, for ingen ved hvem du er, når du gemmer dig bag ved dit anonyme handle her.

DET burde vi måske..... måske burde pigerne prøve at finde frem til dig via Facebook eller andre media...???

 

Nej vel? selvfølgelig burde de ikke det. Lige så vel som du ikke burde lede efter pigerne....

 

Skam dig !!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må altså også stille mig lidt undrende over, havd du egentlig vil med den slags oplysninger.

 

Jeg tror det giver nogle mennesker et tilfredsheds-boost, et ego-boost.

Nogle tror at information/viden = magt, stoltheden over at finde disse oplysninger som andre ikke ved...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det virker lidt som om at I skyder budbringeren her, titman har indrømmet at han har fundet ud af private oplysninger om nogen af pigerne, det er hvad det er, hvis han ikke på nogen måde benytter sig af den viden, synes jeg egentlig ikke at han gør  skade.

Det reelle problem her er at det åbenbart (relativt nemt?) kan lade sig gøre, og det er dybt naivt at tro at blot fordi man skriver herinde at det er "dårlig stil" eller at man skal "på hjul og stejle", så holder alle mænd sig selvfølgelig fra at gøre det. Der har de sidste par dage/uger været en hel del opmærksomhed i medierne omkring HVOR mange spor vi efterlader på nettet, og det er ualmindeligt vigtigt for alle de af os hvor en "afsløring" af vores identiter kunne få voldsomme konskevenser, at vi lærer at undgå at efterlade os spor der kan identificere os. En debat omkring HVOR der typisk efterrlades spor, og hvordan man undgår det, kunne være rigtig gavnlig for mange af os.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det virker lidt som om at I skyder budbringeren her, titman har indrømmet at han har fundet ud af private oplysninger om nogen af pigerne, det er hvad det er, hvis han ikke på nogen måde benytter sig af den viden, synes jeg egentlig ikke at han gør  skade.

Det reelle problem her er at det åbenbart (relativt nemt?) kan lade sig gøre, og det er dybt naivt at tro at blot fordi man skriver herinde at det er "dårlig stil" eller at man skal "på hjul og stejle", så holder alle mænd sig selvfølgelig fra at gøre det. Der har de sidste par dage/uger været en hel del opmærksomhed i medierne omkring HVOR mange spor vi efterlader på nettet, og det er ualmindeligt vigtigt for alle de af os hvor en "afsløring" af vores identiter kunne få voldsomme konskevenser, at vi lærer at undgå at efterlade os spor der kan identificere os. En debat omkring HVOR der typisk efterrlades spor, og hvordan man undgår det, kunne være rigtig gavnlig for mange af os.

 

Den første del er jeg ikke enig i. Det er ligemeget om han misbruger oplysningerne eller ej. En Facebook profil er vel ikke noget man sådan lige falder over helt tilfældigt.

 

En debat omkring hvordan man undgår det, kunne da være interressant, men jeg synes ikke lige det var det titman ligger op til.

 

Redigeret af Elsker Piger

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror lige at titman er blevet blokkeret af samtlige piger og klinikker på EG :D :D :D

Redigeret af Prinz

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan ikke se noget galt i det.

Hvis man var klar over, hvor ubehageligt og krænkende det føles for pigerne - bare tanken om det! - og man ikke er ligeglad med det, så gør man det bare ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Hvis nu jeg skulle gå meget langt i at følge tankegangen hos dem der nu som frådende ulve kaster sig over den stakkels titman som har været så flink at berige os med en del af sit privatliv;  så kunne jeg overveje om det titman beskriver, er en form for voyeurisme.

 

I så fald vil jeg mene at det er en uskyldig en af slagsen, lidt ligesom da jeg som skoledreng sad med klassebilledet og med dådyrøjne betragtede den pige jeg var forelsket i.

 

Men er det ikke lidt underligt at netop brugerne på Eroguide fordømmer at andre udlever deres tilbøjeligheder på en anden måde end de selv, når nu vi er enige om at der ikke er nogen det tager skade?

 

Personligt kunne jeg ALDRIG NOGENSINDE finde på at deltage i et gangbang - jeg væmmes ved tanken. Men jeg kunne heller aldrig finde på at fordømme de der deltager, for de må bedst selv vide, hvad de gør.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personligt kunne jeg ALDRIG NOGENSINDE finde på at deltage i et gangbang - jeg væmmes ved tanken. Men jeg kunne heller aldrig finde på at fordømme de der deltager, for de må bedst selv vide, hvad de gør.

Ved et gangbang er alle parter (forhåbentlig) indforstået med situationen. Men at en gæst snager sig frem til private oplysninger om pigen, er der vist mindst én, der ikke er med på... Pigen. Så den sammenligning holder ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Ved et gangbang er alle parter (forhåbentlig) indforstået med situationen. Men at en gæst snager sig frem til private oplysninger om pigen, er der vist mindst én, der ikke er med på... Pigen. Så den sammenligning holder ikke.

 

 

Du har ikke forstået, hvad sammenligningen går ud på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis nu jeg skulle gå meget langt i at følge tankegangen hos dem der nu som frådende ulve kaster sig over den stakkels titman som har været så flink at berige os med en del af sit privatliv;  så kunne jeg overveje om det titman beskriver, er en form for voyeurisme.

 

I så fald vil jeg mene at det er en uskyldig en af slagsen, lidt ligesom da jeg som skoledreng sad med klassebilledet og med dådyrøjne betragtede den pige jeg var forelsket i.

 

Men er det ikke lidt underligt at netop brugerne på Eroguide fordømmer at andre udlever deres tilbøjeligheder på en anden måde end de selv, når nu vi er enige om at der ikke er nogen det tager skade?

 

Personligt kunne jeg ALDRIG NOGENSINDE finde på at deltage i et gangbang - jeg væmmes ved tanken. Men jeg kunne heller aldrig finde på at fordømme de der deltager, for de må bedst selv vide, hvad de gør.

 

forskellen på den uskyldige skoledreng er at han ikke forfølger pigen til hendes fritidsaktiviteter for at finde ud af hvem hendes venner er, han forfølger hende ikke hjem for at finde ud af hvordan hendes kæledyr ser ud og han forfølger ikke hendes venner og familie for at finde ud af hvad pigen spiser når tante oda og onkel anders er på besøg

 

han sidder med et skolefoto - nøjagtig lige som Titman kunne have siddet med pigens annonce og INTET!!!! andet.... så havde det været uskyldigt... 

 

voyerisme rettet mod folk uden eksibitionistiske tilbøjeligheder er nøjagtig lige så krænkende for den det går ud over som et indbrud føles..... intet er pludselig helligt - intet er privat og intet er ens eget mere... 

 

har nogen af jer nogensinde prøvet et indbrud hvor alt var rodet igennem.... sådan føles det for os piger når mænd med det det så sødt omtales "tilbøjeligheder" snager og lurer og invaderer vores privatsfære... ingen forskel

 

så ingen skal fortælle mig at det ikke skader... fair nok - ingen fysisk skade bevares... men krænkelsen er modbydelig... 

 

deltagerne i et GB ved hvad de gør og kan lide det... og dem der ikke vil være med ved hvorfor

 

pigerne ved ikke at deres data måske kan findes online - og de bliver snaget i, begloet, udforsket og forulempet på deres privatsfære uden at kunne takke ja eller nej... 

 

der er INTET uskyldigt i det titman foretager sig... det er usmageligehed af værste skuffe... det burde give enhver en dårlig smag i munden at behandle sine medmennesker på den facon.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har ikke forstået, hvad sammenligningen går ud på.

Det er meget muligt... Men når i nu ved, hvordan pigerne har det med det, så kan jeg ikke se argumentet. Medmindre man selvfølgelig er ligeglad...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Det er meget muligt... Men når i nu ved, hvordan pigerne har det med det, så kan jeg ikke se argumentet. Medmindre man selvfølgelig er ligeglad...

 

 

Kernen i mit tankeeksperiment er at drifter er svære at tøjle.

 

Jeg siger jo ikke at voyeurisme er ok. Jeg siger bare at jeg ikke fordømmer det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kernen i mit tankeeksperiment er at drifter er svære at tøjle.

 

Jeg siger jo ikke at voyeurisme er ok. Jeg siger bare at jeg ikke fordømmer det.

 

drifter der krænker andre fordømmer du vel som udgangspunkt ??? 

 

 

vil det sige at du heller ikke fordømmer pædofili så ? for det er jo "bare" en drift... 

 

hvad med voldtægt ? det er jo "bare" en kønsdrift der er gået lidt for langt - eller hvad ? 

 

 

uanset hvilke drifter man har - så har man værsgo at styre dem.... i det mindste i det omfang det ikke krænker andre at udøve dem... 

 

og titman krænker uanset hvordan han vender og drejer det og uanset hvor uskyldigt han prøver at udstille det - de piger han ikke kan lade være med at søge info om... thats a fact... 

 

man behøver ikke være fysisk i nærheden af nogen for at krænke dem... og nej - bare fordi pigen ikke ved det har krænkelsen STADIG fundet sted.... man er ikke uskyldig bare fordi ingen ved det... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis nu jeg skulle gå meget langt i at følge tankegangen hos dem der nu som frådende ulve kaster sig over den stakkels titman som har været så flink at berige os med en del af sit privatliv;  så kunne jeg overveje om det titman beskriver, er en form for voyeurisme.

Fordømmelsen er et vilkår man må leve med her på EG. 

Jeg skal nu nok klare mig alligevel :) 

 

Men i skal ikke komme og sige at Titman kigger efter private fb profiler for at være sød og Titman la vær med at ride på det kompliment når du lige har sagt, at det er ren nysgerrighed..

Ida nu er det faktisk sådan at der ikke er nogen modsætning mellem mit første indlæg i denne tråd og så det som Bear har skrevet. Derfor skal du ikke komme og påstå at jeg ikke kan være enig med Bear i det han skriver.

Jeg har 2 gange fundet frem til en pige på FB. Den ene var en, som jeg fandt igennem en dating side. Hendes nick der og det, at hun var venner med en, som jeg også var venner med gjorde det nemt at finde hende. Jeg fortalte hende ikke noget om at jeg havde fundet hende, men senere tænkte jeg at måske burde have fortalt hende det. Igennem Sugardaters har jeg også fundet frem til en piges identitet. Det var fordi hun var så letsindig at afslutte sine breve med sit rigtige navn. Jeg fortalte hende at jeg havde fundet hende på face og det virkede hun indifferent overfor. Faktisk sagde hun noget i stil med: "Jeg tror ikke der er nogen, der vil stalke mig." Siden hørte jeg så ikke mere til hende.

Men det var altså med de bedste intentioner, at jeg fortalte hende det.

 

Tror lige at titman er blevet blokkeret af samtlige piger og klinikker på EG :D :D :D

Det kan jeg skam godt leve med. Der findes også glædespiger uden for EG  :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kernen i mit tankeeksperiment er at drifter er svære at tøjle.

Jeg siger jo ikke at voyeurisme er ok. Jeg siger bare at jeg ikke fordømmer det.

Okay. Men har du så forståelse for hvorfor at dem, som er blevet udsat for denne form for voyeurisme, ikke finder det så uskyldigt og derfor fordømmer det?

Som Nille er inde på, så er denne tråd nok ikke startet for at dele ud af privatlivet, men for at provokere. Men når der så findes nogen, der ikke tager afstand fra dette, så bliver jeg ærlig talt bekymret. :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...