Hop til indhold
Gæst

Nysgerrighed eller stalking?

Recommended Posts

Gæst

Stalking har vist altid været der.
Det er først nu at fænomenet har fået et navn.
Før blev det bare kaldt for nysgerrighed.
Jeg må indrømme at jeg selv har stalket nogle glædespigers FB profiler, men det er jo bare nysgerrighed og det er der ikke noget galt i, eller hvad ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kowalski

sålænge du ikke deler oplysningerne med andre herinde, hverken privat eller offentligt, må det være en sag mellem dig og din samvittighed.

 

men personligt gør jeg det ikke, altså tjekker pigerne private profiler

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må indrømme at jeg selv har stalket nogle glædespigers FB profiler, men det er jo bare nysgerrighed og det er der ikke noget galt i, eller hvad ?

det er dårlig stil... virkelig dårlig stil...

men sålænge du kan holde bøtte med info du får snuset op og ikke deler eventuel info med andre så er det jo kun din samvittighed der kan lægges til last

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

sålænge du ikke deler oplysningerne med andre herinde, hverken privat eller offentligt, må det være en sag mellem dig og din samvittighed.

 

men personligt gør jeg det ikke, altså tjekker pigerne private profiler

 

Jeg kunne selvfølgelig aldrig drømme om at dele nogle oplysninger, hverken privat eller offentligt, men jeg kan ikke se noget galt i at prøve at finde de glædespiger, som jeg har været sammen med på facebook.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad kan du bruge det til??

 

Virker på mig lidt underligt, lad dog pigerne være i fred.

 

Redigeret af Spaden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad kan du bruge det til??

Tja jeg kan bruge det til at få stillet min nysgerrighed. Desuden skal man jo finde på noget at bruge sin tid på. Det er trods alt mere fornuftigt end at læse: Hjemmet ;)

 

Virker på mig lidt underligt, lad dog pigerne være i fred.

 

Nej fordi jeg genere ikke nogen piger ved at prøve at finde dem på FB. Jeg deler ikke nogen oplysninger om pigen hverken her eller andre steder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad kan du bruge det til??

 

Virker på mig lidt underligt, lad dog pigerne være i fred.

Det gør han jo også. Der er jo ikke en lov, der forbyder at man går på facebook.

 

Men hvis man nu udnytter det positivt er det så amoralsk. Lad os sige at pigen er chocoholic, og man så overdynger hende med chokolade den næste gang. Er det forkert, når man har "udnyttet" hendes facebookprofil. Hvis facebook er offentligt tilgængeligt, så har man vel ikke gjort noget galt? Alternativet er, at man i branchen må lade være med at være på facebook.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stalking har vist altid været der.

Det er først nu at fænomenet har fået et navn.

Før blev det bare kaldt for nysgerrighed.

Jeg må indrømme at jeg selv har stalket nogle glædespigers FB profiler, men det er jo bare nysgerrighed og det er der ikke noget galt i, eller hvad ?

 

Jeg synes det er dårlig stil.

Hvis du af bagveje har fundet frem til pigernes private info. er det lusket.

 

Og hvor mange gange og hvor ofte kigger du på pigerne og deres privat liv ?

Det er at spionere og snage,

en dag kommer du til at tale over dig eller kommer til at dele din viden med andre... så ruller lavinen.

 

Så ja det er dårlig stil, lusket og ikke særlig mandigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er max dårlig stil, og én af grundene til, at jeg ikke er på FB eller andre sociale medier. Hvis pigen mener du skal kende hendes rigtige navn, vide hvem hun er i familie med og hvad hun laver i fritiden, så havde hun fortalt det til dig. Det andet er at snage i andres private forhold. Der er en grund til at vi har dæknavne....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Yes. Max dårlig stil at prøve at finde private oplysninger på pigerne, også på fb. Men lad os ikke blande tingene sammen. Stalking er forfølgelse! Det er ikke det samme som at kigge på en fb.

Modsat så mange andre piger herinde har jeg heldigvis altid oplevet politiet som enormt hjælpsomme når jeg har haft problemer, både med stalkers og i enkeltstående tilfælde.

Min fb er privat, man kan ikke søge på den, heller ikke hvis man kender mit navn eller mail.

I sidste ende hvis en mand virkelig ønsker at finde private oplysninger om en pige, er der ikke meget mn kan gøre, de kan følge efter en mm. Men det er rigtigt smart aldrig at dele sit navn online og altid læse brugerbetingelserne. Om det så er EG, Facebook eller chess.com :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

en dag kommer du til at tale over dig eller kommer til at dele din viden med andre... så ruller lavinen.

 

 

Nille jeg kan forsikre dig om at jeg aldrig vil dele min viden med andre. 

Jeg kender mig selv og hvilke værdier, som jeg står for, så det kommer ikke til at ske. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stalking har vist altid været der.

Det er først nu at fænomenet har fået et navn.

Før blev det bare kaldt for nysgerrighed.

Jeg må indrømme at jeg selv har stalket nogle glædespigers FB profiler, men det er jo bare nysgerrighed og det er der ikke noget galt i, eller hvad ?

 

Så blev jeg lige chokeret igen.....

 

Nej, før i tiden blev det ikke kaldt for nysgerrighed. Før i tiden blev det kaldt for en "forfølger med en (ulovlig eller) sygelig besættelse". Og undskyld sproget - jeg blev fandme forarget her - intet har ændret sig.

 

Hvis du har en aftale med pigen om at du kan lede efter hende, og hun kan lede efter dig, er det sikkert i orden, men ellers er det altså HELT ved siden af at kalde stalking for almindelig nysgerrighed. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg fatter ikke nogen gider bruge tid på at snage rundt på FB og andre tilgængelige, og utilgængelige sider, for at finde ud af noget om en pige, uden at kunne dele denne viden med nogen. 

Det er da topmålet af idiotisk tidsspilde, og tegn på en næsten sygelig trang til at snage. 

Hvis man endelig har så meget tid til overs, så tilbyd da en eller anden velgørende organisation noget af den overskydende tid. Så glæder man nogen, og dermed sig selv. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det gør han jo også. Der er jo ikke en lov, der forbyder at man går på facebook.

 

Men hvis man nu udnytter det positivt er det så amoralsk. Lad os sige at pigen er chocoholic, og man så overdynger hende med chokolade den næste gang. Er det forkert, når man har "udnyttet" hendes facebookprofil. Hvis facebook er offentligt tilgængeligt, så har man vel ikke gjort noget galt? Alternativet er, at man i branchen må lade være med at være på facebook.

 

Det er stadig dårlig stil, hvad siger du til at andre spionerer på din FB-profil og spiller den af til dine billeder ? :lol:

 

Jeg er på FB med nogle G-piger, men det er fordi vi stoler på hinanden og har udvekslet profiler.

 

Det kan være tilfældig hvis en profil/billeder er offentligt, pigen er måske ikke opmærksom på at den er offentlig eller ikke kan finde ud at at slå det fra.

 

Jeg vil sammenligne situationen med at naboens brev/pakke dumper ind af din postkasse eller du finder et brev/pakke på din gade, brevet/pakken er ikke til dig...men af nysgerrighed åbner du brevet/pakken for at se indholdet, i stedet for at aflevere det til posthuset eller til den rette ejermand.

Jeg tror de fleste har samvittighed/viljestyrke nok til ikke at åbne indholdet !... Ville du åbne brevet/pakken/FB-profilen, hvis det ikke var til dig ?

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg fatter ikke nogen gider bruge tid på at snage rundt på FB og andre tilgængelige, og utilgængelige sider, for at finde ud af noget om en pige, uden at kunne dele denne viden med nogen. 

Det er da topmålet af idiotisk tidsspilde, og tegn på en næsten sygelig trang til at snage. 

Hvis man endelig har så meget tid til overs, så tilbyd da en eller anden velgørende organisation noget af den overskydende tid. Så glæder man nogen, og dermed sig selv. 

 

Tjah nogen bruger tid på at læse ekstrabladet og hjemmet.

Det er da også topmålet af idiotisk tidsspilde.

Et eller andet skal man jo få tiden til at gå med :)

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjah nogen bruger tid på at læse ekstrabladet og hjemmet. Det er da også topmålet af idiotisk tidsspilde. Et eller andet skal man jo få tiden til at gå med.

og den tid bruger du så på at snage i andres liv.... det er usmageligt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

og den tid bruger du så på at snage i andres liv.... det er usmageligt

 

Okay jamen fair nok. Det er så din holdning :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Tjah nogen bruger tid på at læse ekstrabladet og hjemmet.

Det er da også topmålet af idiotisk tidsspilde.

Tænk vi er sgu enige ;) 

 

Et eller andet skal man jo få tiden til at gå med :)

Det har nu aldrig været et problem for mig at bruge tiden fornuftigt, og det tror jeg heller ikke det er for hovedparten af befolkningen. Men jeg gav dig et råd, følg det og bliv værdsat og glad. 

 

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Okay jamen fair nok. Det er så din holdning :)

Ej jeg tror faktisk det er en ret generel holdning :D men folk bør generelt gøre mere for at værne sig mod folk som dig, uanset hvem man er eller hvad man laver, identitetstyveri er en blomstrende ..industri.. Så tænk når i færdes online. Især med sider som Facebook, Twitter, tumblr, LinkedIn, cloud ect. Apps som "disconnect" /disconnectme er super, tænk over hvilet netværk i bruger, hvilken browser og om jeres enheder er forbundede

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

Mit forhold til en GP starter når man går ind af døren, og det slutter

når man går ud af døren igen...hvad pigen, og undertegnede har af

private forhold kan ikke bruges til noget pt...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Yes. Max dårlig stil at prøve at finde private oplysninger på pigerne, også på fb. Men lad os ikke blande tingene sammen. Stalking er forfølgelse! Det er ikke det samme som at kigge på en fb.

Modsat så mange andre piger herinde har jeg heldigvis altid oplevet politiet som enormt hjælpsomme når jeg har haft problemer, både med stalkers og i enkeltstående tilfælde.

Min fb er privat, man kan ikke søge på den, heller ikke hvis man kender mit navn eller mail.

I sidste ende hvis en mand virkelig ønsker at finde private oplysninger om en pige, er der ikke meget mn kan gøre, de kan følge efter en mm. Men det er rigtigt smart aldrig at dele sit navn online og altid læse brugerbetingelserne. Om det så er EG, Facebook eller chess.com :D

:lol: ... Ida du stalker da mig overalt både på chatten og chess.com :P:D

 

"Stalking"/spionage på sociale medie kan være en dårlig glidebane til virkelig stalking.

Via sociale medier kan man få indblik i folks færden, laden og gøren, især hvis folk poster deres lokationsinfo. og poster billeder af alt hvad de laver... og skriver hvor de er og hvor de skal hen.

 

Mange skriver f.eks.: "Lige nu er jeg på Cafe XXX69", så har man afsløret sin lokation, det er fint info. for vennerne, men for uvedkommende er det  ikke smart.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille jeg kan forsikre dig om at jeg aldrig vil dele min viden med andre. 

Jeg kender mig selv og hvilke værdier, som jeg står for, så det kommer ikke til at ske. 

 

Heller ikke hvis jeg satte en pistol eller stor dildo i munden på dig ? :lol:

Mange gange er det bedre ikke at vide for meget....

 

"Curiosity killed the cat"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er lige netop derfor jeg ikke er på nogen medier ( ud over sladder eg her..) overhovedet!!! Jeg skal fandeme ikke dele mit privatliv, billeder, venner, familie med branchens nysgerrige, intet liv, emsige og alt for langt ude mænd !! Hvad er det for et samfund vi ønsker snart? Big brother, overvågning, følg med i min mor og mig, se mig kneppe for åben skærm, min slankekur, mit hjem, min økonomi pis lorte programmer...

Uha jeg bliver sgu provokeret af alt det stalking, snagen, viderbringelse af personlige oplysninger pis altså!!

FÅ FOR HELVEDET ET LIV OG LAD OS PIGER HAVE DEN SMULE PRIVATLIV VI HAR!

Får ondt i maven af sådanne mennesker, bliver ked at det på min families vegende hvis de skal indrages i mit bijob, som jeg VED ville gøre dem bange og kede af det, så stop dog jer selv!

Start herinde!! Stop jeres " spændning" med at udlevere personlige oplysning om nogen, stop jeres syge liderlighed i at skulle vide alt om os fordi i har fået varmen el ønsker den, stop dog det egoisme og vær rar og respektfuld overfor os! Dette kan få fatale koncekvencer for MANGE af os! Fristes til at sige at jeg håber de syge personer får egen medicin at smage..

Ak hvor skal man da tolerer meget for at have det job her efterhånden .. Tænker nogen gange, at det kan være medvirkende til mange pigers stop i branchen at mændene ikke kan finde ud at spillets regler..

Undren hilsen fra Line

Redigeret af Line

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ej jeg tror faktisk det er en ret generel holdning :D men folk bør generelt gøre mere for at værne sig mod folk som dig, uanset hvem man er eller hvad man laver, identitetstyveri er en blomstrende ..industri.. Så tænk når i færdes online. Især med sider som Facebook, Twitter, tumblr, LinkedIn, cloud ect. Apps som "disconnect" /disconnectme er super, tænk over hvilet netværk i bruger, hvilken browser og om jeres enheder er forbundede

 

Jamen jeg er sandelig også farlig ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...