Hop til indhold
ZEUS

Thailand.. Planlægning af tur

Recommended Posts

 

Super !! :)  -for eget vedkommende så vil jeg nok bare booke en gennem det der burue.. -nu prisforskellen jo er minimal.. Men dejligt at have den sikkerhed, hvis der nu opstod noget med feks den ikke dukkede op.

Da også et ukristeligt tidspunkt, som du skal af sted på Zeus... :shock: Ikke lige aftenen før man vælter rundt på beer-bar halvdelen af natten. :cool:

Troede nu egentlig, at Norwegian fløj samme tidspunkt alle dage fra Bangkok, men det gør de så ikke. Jeg skal nemlig først flyve 10.10

Og havde også samme tanker som dig, om hvordan hulen man skulle komme sikkert af sted om morgenen. Regner selv med at køre omkring 5.30. Hellere lidt i god tid, så ikke man misser flyet.   :roll:  hmmm.... og som om, at 5.30 ikke er ukristeligt, når man er B-menneske. :sad:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da også et ukristeligt tidspunkt, som du skal af sted på Zeus... :shock: Ikke lige aftenen før man vælter rundt på beer-bar halvdelen af natten. :cool:

Troede nu egentlig, at Norwegian fløj samme tidspunkt alle dage fra Bangkok, men det gør de så ikke. Jeg skal nemlig først flyve 10.10

Og havde også samme tanker som dig, om hvordan hulen man skulle komme sikkert af sted om morgenen. Regner selv med at køre omkring 5.30. Hellere lidt i god tid, så ikke man misser flyet.   :roll:  hmmm.... og som om, at 5.30 ikke er ukristeligt, når man er B-menneske. :sad:

 

Looooool :)

nej jeg har heller ikke set der var forskellige afgangstider afhængigt af datoer man valgte.. -ellers nok også valgt den sene..

Jeg er også af natur hundred procent B menneske :)

Men okay tidspunktet vel fint nok.. Mit fly afgår så et par timer før, men man kan jo altid lige nå at putte sig med en der sen nat kort før man skal afsted fra Pattaya.. Og så  lade være med at gå i seng den nat... Så er man også dejlig træt når man skal flyve :)

 

Hvilken dato skal du afsted ? :)

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 man kan jo altid lige nå at putte sig med en der sen nat kort før man skal afsted fra Pattaya.. Og så  lade være med at gå i seng den nat... Så er man også dejlig træt når man skal flyve :)

 

Hvilken dato skal du afsted ? :)

Jeps, eller sove om eftermiddagen dagen inden, for så lige at finde en på long time mand kan ordne hele natten. Bare så man kommer hjem helt ny og frisk tømt. Hahaha...

Tager derned d. 12/3 og så 16 dage frem. Bliver sgu vildt...  hehe...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeps, eller sove om eftermiddagen dagen inden, for så lige at finde en på long time mand kan ordne hele natten. Bare så man kommer hjem helt ny og frisk tømt. Hahaha...

Tager derned d. 12/3 og så 16 dage frem. Bliver sgu vildt...  hehe...

 

Ja jeg glæder mig sku også :)

Desværre noget tid før jeg jo skal afsted, men dit nærmer sig :)   En god periode du skal ned.. Tror det er meget varmt når jeg lander der.

Men overlever nok :wink: -tror ikke jeg vil savne det grå og iskolde og dyre Danmark der ha ha

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej ZEUS , Har fulgt din planlægning. Der er kommet mange gode oplysninger. Var i Jomtien for et par år siden i 2 uger. Har planer om at tage derud i april eller maj i 3-4 uger. Hvornår skal du afsted, muligt du har skrevet det tidligere men kan ikke huske det. Det kunne være morsomt om vi kunne mødes derude. jeg er pensionist så kan rejse når det er billigt.

mvh Livsnyder 75

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej ZEUS , Har fulgt din planlægning. Der er kommet mange gode oplysninger. Var i Jomtien for et par år siden i 2 uger. Har planer om at tage derud i april eller maj i 3-4 uger. Hvornår skal du afsted, muligt du har skrevet det tidligere men kan ikke huske det. Det kunne være morsomt om vi kunne mødes derude. jeg er pensionist så kan rejse når det er billigt.

mvh Livsnyder 75

 

Hej Livsnyderen og tak :)

 

Ja har også tænkt på området rundt omkring Pattaya.. Der måske endnu smukkere og bedre strande, og faktisk endnu billigere hotel priser.. Dog ikke planlagt at udforske det område på denne tur.. Dog  intet helt bestemt endnu, hvorledes de 14 dage skal forløbe.. Jeg så der også er mulighed for leje taxi på sådanne rundture..

 

Jeg har bestilt flybilletter til lørdag d. 9 maj fra KBH og så hjem søndag d 24 maj.. Lige der i maj de var billigst da jeg bestilte, men nu se juni er et par hundrede kroner billigere :)

Jeg overvejer også lidt at tage et par dage først i Bangkok.. For at shoppe og lige se de steder der er blevet anbefalet der som gode steder.. Men som sagt intet 100 % planlagt :)

 

Jeg går pt ledig, og har sådan set også masser af tid, men lidt usikkert for man ved jo intet om fremtiden der :) Men ferien sat der i maj til rejsen..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja har også tænkt på området rundt omkring Pattaya.. Der måske endnu smukkere og bedre strande, og faktisk endnu billigere hotel priser.. Dog ikke planlagt at udforske det område på denne tur.. Dog  intet helt bestemt endnu, hvorledes de 14 dage skal forløbe.. Jeg så der også er mulighed for leje taxi på sådanne rundture..

 

Bare lige til orientering, Jomtien Beach som Livsnyderen nævner er en langt bedre strand end Pattaya Beach, og det er både nemt, hurtigt og billigt at kommer dertil fra Pattaya. På hjørnet af Second Road og South Pattaya Road (dvs. et par hundrede meter fra porten til Walking Street) holder der nogle bahtbusser der kører til Jomtien. Man hopper bare på, og så kører den når der er fyldt op med passagerer. Dette sker typisk indenfor få minutter. Turen koster 20 Baht og tager ca. 10 min. Når man skal tilbage til Pattaya igen hopper man bare på en af dem der kører den anden vej langs Jomtien Beach Road. Så der er intet til hinder for ikke også at udforske det område. :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bare lige til orientering, Jomtien Beach som Livsnyderen nævner er en langt bedre strand end Pattaya Beach, og det er både nemt, hurtigt og billigt at kommer dertil fra Pattaya. På hjørnet af Second Road og South Pattaya Road (dvs. et par hundrede meter fra porten til Walking Street) holder der nogle bahtbusser der kører til Jomtien. Man hopper bare på, og så kører den når der er fyldt op med passagerer. Dette sker typisk indenfor få minutter. Turen koster 20 Baht og tager ca. 10 min. Når man skal tilbage til Pattaya igen hopper man bare på en af dem der kører den anden vej langs Jomtien Beach Road. Så der er intet til hinder for ikke også at udforske det område. :smile:

 

Bare til orientering siger du, og neddrosler det  :)  -det er altså super info !! -du kommer med der   :)

 

Må nok indrømme normalt når jeg er på storbyferier så sjældent jeg får set så mange turistattraktioner.. De gange jeg feks har været i Stettin, Berlin eller Prag, - endnu ikke set feks loppemarkeder og andre normale turist ting ha ha :) Tiden er gået med nogle andre attraktioner :wink:

Men nu hvor man er af sted 14 dage, så masser af tid.  Og dejligt at vide hvordan man nemt og hurtigt kan komme til Jomtien område. Så det skal helt sikkert ses..

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bare lige til orientering, Jomtien Beach som Livsnyderen nævner er en langt bedre strand end Pattaya Beach, og det er både nemt, hurtigt og billigt at kommer dertil fra Pattaya. På hjørnet af Second Road og South Pattaya Road (dvs. et par hundrede meter fra porten til Walking Street) holder der nogle bahtbusser der kører til Jomtien. Man hopper bare på, og så kører den når der er fyldt op med passagerer. Dette sker typisk indenfor få minutter. Turen koster 20 Baht og tager ca. 10 min. Når man skal tilbage til Pattaya igen hopper man bare på en af dem der kører den anden vej langs Jomtien Beach Road. Så der er intet til hinder for ikke også at udforske det område. :smile:

 

Hvis der er andre steder du eller andre kan anbefale, og meget gerne hvordan man kommer dertil -eller eventuelt ca pris på taxi så må I meget gerne smide noget info :)

 

Så smider jeg også det over i den anden tråd på et tidspunkt..

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis der er andre steder du eller andre kan anbefale, og meget gerne hvordan man kommer dertil -eller eventuelt ca pris på taxi så må I meget gerne smide noget info :)

 

Så smider jeg også det over i den anden tråd på et tidspunkt..

 

Vandlandet i Pattaya Park, der ligger for foden af Khao Phra Tamnak bjerget mellem Jomtien og Pattaya, plejer at være et populært sted at medbringe sin udkårne barpige (og evt. dennes veninder). Der er et par store vandrutchebaner samt et slags pool flodsystem med konstant flow i, så man bare kan ligge og lade sig flyde med rundt.

 

Der ligger også et tempel på bjerget, som pigerne ynder at slæbe deres farangs med hen. Jeg har selv været slæbt med derop et par gange. :smile: Der er en smuk udsigt udover bugten. Jeg kan se på Google maps, at der ligger flere templer på bjerget, og jeg er ikke lige helt sikker på hvilket af dem det er, men det ved din pige garanteret! ;)

Redigeret af juipui

Del dette indlæg


Link til indlæg

Super info igen !! :)

 

Nu kan jeg ikke huske hvem det var, om det var Ravnen eller en anden, han foreslog også en tur ud til den der ø,Ko Lan, med en eventuel pige man var glad for. Ser dog umiddelbart ud til at ligge langt væk, men tager vel ikke mere end 1 time eller 2 for at komme derud ?

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bare lige til orientering, Jomtien Beach som Livsnyderen nævner er en langt bedre strand end Pattaya Beach, og det er både nemt, hurtigt og billigt at kommer dertil fra Pattaya. På hjørnet af Second Road og South Pattaya Road (dvs. et par hundrede meter fra porten til Walking Street) holder der nogle bahtbusser der kører til Jomtien. Man hopper bare på, og så kører den når der er fyldt op med passagerer. Dette sker typisk indenfor få minutter. Turen koster 20 Baht og tager ca. 10 min. Når man skal tilbage til Pattaya igen hopper man bare på en af dem der kører den anden vej langs Jomtien Beach Road. Så der er intet til hinder for ikke også at udforske det område. :-)

Jeg bor i Jomtien lige nu. Sun Sky Resort. Det koster kun 10 baht ind til Pattaya i baht bus. Thaierne kalder baht bussen for tuk-tuk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bare lige til orientering, Jomtien Beach som Livsnyderen nævner er en langt bedre strand end Pattaya Beach, og det er både nemt, hurtigt og billigt at kommer dertil fra Pattaya. På hjørnet af Second Road og South Pattaya Road (dvs. et par hundrede meter fra porten til Walking Street) holder der nogle bahtbusser der kører til Jomtien. Man hopper bare på, og så kører den når der er fyldt op med passagerer. Dette sker typisk indenfor få minutter. Turen koster 20 Baht og tager ca. 10 min. Når man skal tilbage til Pattaya igen hopper man bare på en af dem der kører den anden vej langs Jomtien Beach Road. Så der er intet til hinder for ikke også at udforske det område. :smile:

Jeg bor i Jomtien lige nu. Sun Sky Resort. Det koster kun 10 baht ind til Pattaya i baht bus. Thaierne kalder baht bussen for tuk-tuk.

 

Overvejer også at bo i det område... Dvs eventuelt dele min ferie op og bo 2 steder.. Den ene periode i det område..

Eneste jeg ser som minus er at jeg er ekstrem kræsen.. Og i Pattaya der er der et utal af spisesteder og muligheder.. På den anden side , hvis det ikke tager længere tid at komme ind til centrum så burde det jo ikke være et problem.

 

Var det i øvrigt dig der foreslog man tog en tur ud til den der ø ? -eller været en anden :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Overvejer også at bo i det område... Dvs eventuelt dele min ferie op og bo 2 steder.. Den ene periode i det område..

Eneste jeg ser som minus er at jeg er ekstrem kræsen.. Og i Pattaya der er der et utal af spisesteder og muligheder.. På den anden side , hvis det ikke tager længere tid at komme ind til centrum så burde det jo ikke være et problem.

Var det i øvrigt dig der foreslog man tog en tur ud til den der ø ? -eller været en anden :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg ville have skrevet i foregående......

Det var ikke mig med øen.

Der er dansk restaurant i Jomtien og mange restauranter har stegt flæsk/persillesovs(jydepesto) og frikadeller.

Her er også nogle beer bars, men udvalget er småt. Der er også nogle få freelancere, men de har 3 ben, fandt jeg ud af...... :(

Det tager 10 minutter ind til Pattaya og koster som sagt kun 10 baht. Der har ikke været mange freelancere de sidste dage, men det er også "kun" 22-23 grader om aftenen og så fryser thaierne.

Jeg troede, at jeg skulle på sexferie, men stemningen og den evige pengefokusering har taget toppen af lysten for mig.

Så jeg nyder bare det gode vejr og den billige levevis....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg ville have skrevet i foregående......

Det var ikke mig med øen.

Der er dansk restaurant i Jomtien og mange restauranter har stegt flæsk/persillesovs(jydepesto) og frikadeller.

Her er også nogle beer bars, men udvalget er småt. Der er også nogle få freelancere, men de har 3 ben, fandt jeg ud af...... :(

Det tager 10 minutter ind til Pattaya og koster som sagt kun 10 baht. Der har ikke været mange freelancere de sidste dage, men det er også "kun" 22-23 grader om aftenen og så fryser thaierne.

Jeg troede, at jeg skulle på sexferie, men stemningen og den evige pengefokusering har taget toppen af lysten for mig.

Så jeg nyder bare det gode vejr og den billige levevis....

 

Nej fik du ikke skrevet :)  det med at det ikke var dig, med øen..

 

Super det med stegt flæsk og persille sovs :)

 

Hvad mener du med det her Ravn ? : Jeg troede, at jeg skulle på sexferie, men stemningen og den evige pengefokusering har taget toppen af lysten for mig.

Så jeg nyder bare det gode vejr og den billige levevis.... 

 

-tænker specielt på stemningen ? og pengefokusering ?.. -har du lavvande rent økonomisk ? -eller mener du der generelt er for meget pengefokusering fra sexbranchen ?

 

Uanset hvad så op med humøret :)  Vi andre går og små fryser her i den grå hverdag..

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Super info igen !! :)

 

Nu kan jeg ikke huske hvem det var, om det var Ravnen eller en anden, han foreslog også en tur ud til den der ø,Ko Lan, med en eventuel pige man var glad for. Ser dog umiddelbart ud til at ligge langt væk, men tager vel ikke mere end 1 time eller 2 for at komme derud ?

Ko Lan – Strand/Ø

Der er rigtige mange turister der hver eneste dag tager til denne smukke ø med navnet Ko Lan. Øen er beliggende 7 km ud fra Kysten ved Pattaya og man finder her gode strande og masser af mulighed for solbadning. I weekenderne finder mange også mange indbyggere fra Bangkok som benytte de gode strande. Der er masser af vandsportsaktiviteter på Ko Lan. Der er cirka 5 strande på øen og de fleste kan nås ret let. Der afgår både fra Pattaya ved Bali Pier og det koster 30 THB for en enkeltbillet med 5 daglige afgange. Den sidste båd tilbage til Pattaya fra Ko Lan er klokken 18.00

 

Ovenstående er snuppet fra http://tilthailand.dk/da/content/74-pattaya hvor der står lidt om andre attraktioner også.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ko Lan – Strand/Ø

Der er rigtige mange turister der hver eneste dag tager til denne smukke ø med navnet Ko Lan. Øen er beliggende 7 km ud fra Kysten ved Pattaya og man finder her gode strande og masser af mulighed for solbadning. I weekenderne finder mange også mange indbyggere fra Bangkok som benytte de gode strande. Der er masser af vandsportsaktiviteter på Ko Lan. Der er cirka 5 strande på øen og de fleste kan nås ret let. Der afgår både fra Pattaya ved Bali Pier og det koster 30 THB for en enkeltbillet med 5 daglige afgange. Den sidste båd tilbage til Pattaya fra Ko Lan er klokken 18.00

 

Ovenstående er snuppet fra http://tilthailand.dk/da/content/74-pattaya hvor der står lidt om andre attraktioner også.

 

Super !! :) -og virkeligt godt link hvor man kan få en masse info..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Super !! :) -og virkeligt godt link hvor man kan få en masse info..

Jeg har gemt en del info vedr. Koh Lan, men det er på engelsk. Mener at huske at du har nævnt, at du ikke er så stærk i engelsk, så derfor skrev jeg kun det ene link.

Men kan sagtens smide link alligevel, hvis det er. Men det er mere om hvilke strande er er bedst på øen. Der ligger også en ø længere ude... Men tager længere tid at nå dertil.

De søgninger jeg har lavet, er mest baseret på gode snorkle steder i området.

 

Hmm.... Da lidt øv, med det Ravnen skriver angående antal af freelancere osv. At de fryser, ja....  Skal med glæde varme dem lidt.!! Men at de måske er blevet mere griske og penge fixerede.

Hvad med beer barerne mon? Samme mønster her? Kan du svare på det Ravn?

 

P.S.  God info vedr. Koh Lan her: http://kohlarn.com/index.htm

Redigeret af frddblk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Alle

 

Jeg skal til Pattaya for første gang d. 22/2-15

Derfor har jeg haft meget god brug af denne og andre tråde ang. emnet.

Jeg kan læse at de "erfarende" har en Telefon med.

Hvordan "handler" i det......taletidskort ?? og er det nødvendigt / fordelagtigt ?

 

Jeg går ud fra princippet 1000,- kr. pr. dag men har tænkt at jeg vil

tage nogle dansk kr. med i reserve eller skal der være EURO penge.

Hvad er bedst ?

 

Hilsner Gentle

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Alle

 

Jeg skal til Pattaya for første gang d. 22/2-15

Derfor har jeg haft meget god brug af denne og andre tråde ang. emnet.

Jeg kan læse at de "erfarende" har en Telefon med.

Hvordan "handler" i det......taletidskort ?? og er det nødvendigt / fordelagtigt ?

 

Jeg går ud fra princippet 1000,- kr. pr. dag men har tænkt at jeg vil

tage nogle dansk kr. med i reserve eller skal der være EURO penge.

Hvad er bedst ?

 

Hilsner Gentle

 

Jeg brugte sidste gang en iphone med et lokalt simkort og ubegrænset data. Det kostede mig kr. 100,- for hele ferien. Man kan nøjes med et kort kun med telefoni og sms'er, men jeg fandt det super smart at bruge social apps.

Købte på et tidspunkt en telefon med simkort dernede for omkring kr. 150,-. Folk i butikkerne hjælper gerne med opsætningen osv. I Pattaya findes der et center med lutter den slags teknik forretninger.

 

Ang. kontanter så er det ligemeget om du tager det ene eller det andet. Det skal dog nok ikke være for store sedler. Jeg har personligt aldrig haft kontanter med, bare et par kort.

1000,- pr. dag er fint budget, jeg endte med at ligge lidt under på min sidste tur.

 

BB

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har gemt en del info vedr. Koh Lan, men det er på engelsk. Mener at huske at du har nævnt, at du ikke er så stærk i engelsk, så derfor skrev jeg kun det ene link.

Men kan sagtens smide link alligevel, hvis det er. Men det er mere om hvilke strande er er bedst på øen. Der ligger også en ø længere ude... Men tager længere tid at nå dertil.

De søgninger jeg har lavet, er mest baseret på gode snorkle steder i området.

 

Hmm.... Da lidt øv, med det Ravnen skriver angående antal af freelancere osv. At de fryser, ja....  Skal med glæde varme dem lidt.!! Men at de måske er blevet mere griske og penge fixerede.

Hvad med beer barerne mon? Samme mønster her? Kan du svare på det Ravn?

 

P.S.  God info vedr. Koh Lan her: http://kohlarn.com/index.htm

 

Endnu et rigtigt godt link, -jeg vil smide over på den anden tråd senere...

 

Personligt sagtens forstå det meste engelsk, er bare nogle gange nogle ord jeg er tvivl om, men findes Google translate :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Alle

 

Jeg skal til Pattaya for første gang d. 22/2-15

Derfor har jeg haft meget god brug af denne og andre tråde ang. emnet.

Jeg kan læse at de "erfarende" har en Telefon med.

Hvordan "handler" i det......taletidskort ?? og er det nødvendigt / fordelagtigt ?

 

Jeg går ud fra princippet 1000,- kr. pr. dag men har tænkt at jeg vil

tage nogle dansk kr. med i reserve eller skal der være EURO penge.

Hvad er bedst ?

 

Hilsner Gentle

 

Der er faktisk det meste du har brug for af viden på denne her tråd: '?do=embed' frameborder='0' data-embedContent>>

Læs, og er der noget hvor du ikke får det svar du søger, så spørg på denne tråd, og så kan vi smide svarene over senere på den anden :)

 

Vedr. mobil så er svaret  på den anden tråd : "under nyttige tips" så er der dette her link: http://rejse-til-thailand.dk/paa-rejsen -og der se vedr. simkort i Thailand :)

 

Vedr. Euro så ikke helt med ?.. Personligt tænkt bare at have kort med, og så samtidigt når man hæver penge så jo få dem ud i Baht.. -jeg vil ikke hæve mere end max til 2 dages forbrug ad gangen.. Dvs så har man rigeligt uanset hvad man blev fristet til af tilbud.. -og ikke være en katastrofe hvis man tabte pengene eller blev rullet.. Hvilket jeg i øvrigt  tror der er mindst ligeså stor chance for i KBH :) -dvs ekstrem lille risiko :wink:

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Endnu et rigtigt godt link, -jeg vil smide over på den anden tråd senere...

 

Personligt sagtens forstå det meste engelsk, er bare nogle gange nogle ord jeg er tvivl om, men findes Google translate :)

Nå, men så kan jeg jo godt bombardere dig med link, med nyttige ting jeg selv har gemt. :mrgreen:

 

Vejviser gennem BKK-airport til billig bus og hvor der kan veksles penge, samt købes sim-kort.

 

 

1. How to get from Bangkok airport to Pattaya - Fast, Cheap Bus(2014) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og lidt mere....  Dette simkort kan fyldes op de fleste steder i butiks-centrer og f.eks 7-eleven.  

Er også såden et han får gratis i videoen i forrige indlæg.

 

Bangkok Travel Tips How to Setup Your Mobile Phone SIM Card

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...