Hop til indhold
ZEUS

Thailand.. Planlægning af tur

Recommended Posts

 

 

Nu har jeg nok forplumret den her tråd endnu mere, det var ikke meningen det skulle være så langt, men mit råd til dig vil være, bestil nu bare den rejse og bestil et hotel, det er ikke flyveturen eller hotellet der er det vigtigste, det er Pattaya der er vigtig (paradiset), så pyt med om der ikke er styr på alt, hotellet kan skiftes ud hvis det ikk dur og hvis du tager den forkerte bathbus den første dag, så ved du det til næste dag :smile: osv. (god tur når du kommer der til)

Nej, du har da ikke forplumret noget som helst. Tværtimod kommer du jo her med de gode guldkorn. Takker mange gange... :wink: selvom jeg risikerer at få skyld for at udstille folk som idioter. :rolleyes: 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan ikk lade være med at knytte endnu en kommentar eller flere til, der er rigtig mange inde over den her tråd, i starten var den ok, men nu er den faktisk noget rodet, og problemet er bl.a. at der er alt for mange spørgsmål.

Det er selvfølgelig fint at lave research inden rejsen, ved at stille spørgsmål, men mange af spørgemålene kan man fakrisk allerede finde svarene på hvis man læste alle tråde om Thailand/Pattaya her på Eroguide samt søgte på google (hvilket jeg gjorde inden min første tur).

 

Med hensyn til hotel, jeg havde også de samme overvejelser som dig, da jeg skulle af sted første gang, dvs. jeg søgte og søgte, læste og læste hvad folk skrev, det brugte jeg nok en uge på, hvor jeg skrev ned hvilke hoteller der var interessante, herefter havde jeg så en lille håndfuld som skulle tjekkes nærmere. Aftenen efter søger jeg så igen, finder flere interessante hoteller, læser review fra andre på nogle af de hoteller jeg har gemt, og finder også nogle negative af slagsen, sletter hotellet fra listen, søger videre finder andre/flere, læser review, kassere en eller flere af dem som man næsten bookede, og sådan kan man blive ved, der er altid en og anden der skriver noget negativt om hotellet, eller også er der ingen balkon, eller der står ikke om der er køleskab, eller om rygning er tilladt (derfor balkon :smile:), eller eller eller, man kan ikke finde det perfekte hotel (jo måske hvis prisen ikk betyder noget)

 

Så det opgav jeg simpelthen, besluttede mig så for at det næste hotel jeg synes var ok, ville jeg booke, men uden at betale hjemmefra, på den måde, ville jeg kunne fortryde efter et par dage, det læste jeg flere steder at man kunne, altså bare tjekke ud og betale for de dage man havde været der, og nej det skal vi ikke diskutere her om man kan eller ej :smile: (det står der masser om på nettet i forvejen).

Det viste sig så at det bestilte hotel var ok, men lidt dyrere end nødvendig, omkring 300 pr. nat, snakkede med flere som boede for det halve, men da hotellet var ok blev jeg.

 

Sidst jeg var i Pattaya fulgte jeg så et af de råd jeg fik, prøv Hotel Dania http://hoteldaniapattaya.com/, det er billigt og godt til prisen, og det har jeg ikke fortrudt, det er et dansk ejet hotel, der er pool (ikk så stor, men det er jo ikke en badeferie :smile:) og der er aircondition, køleskab, fri wifi og der må ryges overalt, girlfriendly, dansk mad (også smørebrød), de arrangere ture poolparty m.m, ja jeg manglede ikke noget.

 

På den anden side af vejen er der en dansk-ejet bar, og her kan man altid få en snak om alt muligt samt spørge om alt muligt (på dansk, og ikk for at være spydig eller andet, men med alle de spørgsmål du har, tror jeg det vil være en rigtig god ide at kunne spørge dansker som bor i Pattaya, jeg gjorde det selv, og fik altid noget brugbart som svar, nu snakker jeg fint engelsk, men dansk er jo trods alt bedre :smile:).

Du skrev hvis på et tidspunkt, at du ikke ville være et sted hvor der er mange dansker, på Dania, mærker man det overhoved ikke, der sidder måske et par stykker og spiser når du kommer ned om morgenen eller hjem om aftenen, men det er jo ikke sådan at man bliver antastet eller noget, det styrer man jo hel selv, og om du har en dame med hjem på hotellet eller ej, har heller ingen betydning, de andre er der jo for det samme, og hvis du først kommer hjem til hotellet efter 24, så har restauranten lukket og der sidder kun en søvnig receptionist. Og det bedste er at det kun koster fra 110 kr pr. nat, jeg valgte et værelse med balkon til 130,- men man kan også vælge en hel lejlighed til kun 225,-.

Jeg skal bo der nu her igen (om 6 dage :smile:), og jeg ved det bliver godt, ejeren er utrolig flink, og meget hjælpsom og snaksalig (men det styrer man selv :smile:).

 

Nu har jeg nok forplumret den her tråd endnu mere, det var ikke meningen det skulle være så langt, men mit råd til dig vil være, bestil nu bare den rejse og bestil et hotel, det er ikke flyveturen eller hotellet der er det vigtigste, det er Pattaya der er vigtig (paradiset), så pyt med om der ikke er styr på alt, hotellet kan skiftes ud hvis det ikk dur og hvis du tager den forkerte bathbus den første dag, så ved du det til næste dag :smile: osv. (god tur når du kommer der til)

 

 

Ja den her tråd er blevet lang :) -og også skrevet i den nogle gange at jeg til sidst vil opsummere -eller starte en ny -hvor kun de væsentlige ting står.

 

Syntes faktisk ikke det er nemmere at finde i de tråde der ligger herinde.. Også meget blandet det hele og man skal virkelig læse meget for at finde de mest basale ting.  Nu håber jeg at kunne samle det i en ny hvor mange detaljer bliver beskrevet.

 

Looool ja godt nikke genkendende til det du skriver vedr valg af hotel :)  Føler det dog ikke som et pres.. Grunden til at jeg går i dybden med rigtigt mange ting her, er at jeg måske pt har masser af tid da jeg går ledig og dels nyder at fokusere på en forhåbentlig  god rejse jeg skal på om 3-4 mdr :)

 

Men det her hotel du linker kan helt sikkert være noget jeg nu overvejer kraftigt !! :)  -måske ikke superstil, men man får faneme noget for pengene..

Som du selv siger det til 700 Baht /130 DDK absolut fint..

Og for 1200 Baht /225 DDK så får man altså noget  for en pris man ikke finder andre steder.

Beliggenheden  er her hvis jeg ikke tager helt fejl..

https://www.google.dk/maps/place/Soi+Buakhao,+Muang+Pattaya,+Amphoe+Bang+Lamung,+Chang+Wat+Chon+Buri+20150,+Thailand/@12.9291918,100.8850533,16z/data=!4m2!3m1!1s0x3102960ea61408b1:0x66815d3663480168

 

Med hensyn til det med andre danskere så mere at jeg altid har foretrukket at være den ensomme ulv når jeg skulle ud på de der jagter :)  Jeg er normalt meget social men elsker på den anden side at kun at skulle tænke på mig selv under sådan en ferie.. Kender mig for godt til at man lynhurtigt kommer i hak med nogle og der måske binder sig an på nogle forpligtelser :)

 

På den anden side så virker stedet virkeligt hyggeligt og det med dansk mad tæller også op :)  Normalt når folk tager på ferie så er en af oplevelserne fremmed kulturs mad og helt sikker på Thailand der har meget at byde på.. Men er bare ekstrem  kræsen :)

-jeg tager i hvert fald ikke på ferie for at spise anderledes :)  -det er nogle helt andre turistattraktioner jeg vægter ha ha...

 

Overvejer at splitte mine 14 dage op på 2 hoteller.. Og når jeg ser det her, så absolut godt finde på at tage det.. Og endda droppe planen med at dele det op på to forskellige steder..

 

Men nu får vi se :)  Jeg har ikke travlt.. Kan godt lide at gå og pusle lidt med planer.. Og vente.. Der er stadig masser af tid til at bestemme sig.. Når jeg har bestemt mig, så lukker jeg dog helt i, og gider ikke ærge mig om andre ting man måske skulle have valgt.. Men nyder faktisk tiden hen til man 100 % har bestemt sig.

 

PS: lige et hurtigt spørgsmål hvis du stadig læser tråden.. Ellers kan jeg lige skrive til hotellet for svar.

Nu kan man ikke læse noget eller se noget vedr toiletter eller bad, men når du selv har oplevet det, så meget gerne uddybe det man ikke kan se på deres hjemmeside.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Så en anden gang makker, i stedet for at fremstille mig som en idiot , både med hensyn til de her priser, hvor jeg jo intet får ud af at dele min viden andet end risikere at når jeg bestiller så er de dyre, samt dine kommentarer om jeg aldrig må have fløjet før da jeg kunne spørge så dumt vedr tøj til vintermåneder i Danmark kontra 30 grader i Thailand - så syntes jeg du burde sætte dig lidt mere ind i det.. Eller lade være med at komme med sådant et tonefald..  Man bliver ikke klogere af at undervurdere andre :wink:

 

Med hensyn til kuffert syntes jeg også du skulle prøve at have en sådan en med de der mål der angivet foran dig i virkeligheden.. Du vil blive overrasket over hvor store de er.  Jeg kan ligesom dig svare på samme måde.. Jeg fatter ikke du vil slæbe  2 eller flere kufferter med når alt er så billigt dernede.. Har man brug for noget ekstra så køb det dog og smid det ud når du rejser..  Men der er altså masser af plads i sådan en kuffert, -og gider ikke smide penge og besvær med at indtjekke den når man kan tage den med op i flyet..  Det er netop en af fiduserne hvor et flyselvskab forsøger at malke folk bagefter når de har solgt meget billige billetter.. sådan noget hopper jeg ikke på, -og gider ikke give 1000 kr ekstra for det , samt æde noget opvarmet uspiseligt flymad..  Men der er vi heldigvis så forskellige..

 

Men som du kan se så masser af afgange med direkte flyvning fra KBH til under 3000,-

 

Det er ved at være tid jeg får bestilt.. Bare stadig i tvivl om hvornår jeg tager derned..  Men ligeså snart jeg har, -så smider jeg linket her..  Ved ikke hvorfor du eller andre har svært ved at se det.. Husk når du i starten kommer ind på siden, hvor du skriver fra KBH og til Bangkok , så aktiver : Vis lavpris kalender.

 

Så burde du og andre tydeligt kunne se det..  Der er masevis af billige afgange og man kan næsten frit vælge hvilken uge man vil afsted og hjem igen -og stadig få det super billigt..

Måske undrede jeg mig bare over at du ret mange gange har skrevet her på forum, om at komme billigt til Thailand for 3000 kr. Men når vi andre tosser ikke selv kan finde ud af at finde dem til den pris, så undrede jeg mig bare over at du ikke linkede til noget brugbart, eller om ikke andet noget jeg kunne forstå.

At det så var fordi du ville hemmeligholde informationen, af frygt for at de så skulle stige inden du nåede at bestille, det havde jeg ikke lige set komme, og da slet ikke med alle de gange det bliver nævnt. Troede mere at der kom info så alle kunne drage nytte heraf. Men undskylder da hermed min misforståelse.

At du vælger og mene at jeg fremstiller dig som idiot, og skal sætte mig mere ind i det, må stå for din egen regning.

Alt info modtages da med kyshånd, ligesom du sikkert også modtager nyttige ting med kyshånd. Forum her er jo til at dele ting, meninger osv. Men man må også forvente at der så både kommer lidt ros og lidt ris.

Du skal da have stor ros og tak fordi at du har startet den her tråd, til nytte for mig og andre newbees som tænker tur til Thailand.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bestemt en nyttig tråd.

Jeg var afsted i December og er taget herned igen, det meste af Januar.

Jeg rejser denne gang rundt uden de store planer, men ender helt sikkert tilbage i Pattaya inden længe. Jeg er ikke den store backpacker og de thailandske kulinariske delikatesser er ikke lige noget for mig, har jeg fundet ud af.

Jeg drikker ikke alkohol og er ikke til barer med høj musik, så jeg søger nok tilbage til North Pattaya, hvor jeg også boede sidst.

Det meste af second Road og tilhørende soi's kan være ret højlydte, det er jo en fest by.

Dog er hotel Dania, da et rigtigt godt bud og ikke et hotel, der dukker op på de vanlige hotel søgemaskiner.

Disse hoteller hører jeg da gerne mere om. :)

Når først man er her og har været her før, forstår man, at det kan være ret nemt, at finde hotel eller skifte til et andet.

Zeus stiller mange spørgsmål og det giver jo en hel del nyttige svar. Rart at se, at denne tråd ikke er kørt helt af sporet. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Looool nej mener mere hvad der er mest praktisk at have på når man stiger omborg.. Jeg har i forvejen en halv lang tur, og kan jo stadig være vinter temperaturer der i Danmark.. Så vil jeg sikkert tage noget af i forvejen når jeg skal på fly, men på anden side gider ikke at småfryse nu turen er så lang derned og man vil forsøge at sove noget af turen.. Skal siges jeg af natur er en der let fryser..

 

Og kan forestille man får et varme chok når man ankommer der i lufthavnen i Bangkok.. 

 

Jeg synes det er lidt køligt at sidde i flyet med aircon på.

Men normalt får du udleveret et tæppe til at varme dig lidt med. (ved ikke om du gør med Norwegian)

Du kan jo putte jakken i kufferten i Kastrup.

På flyet plejer jeg altid at have et par løse lange bukser på. T-shirt og en langærmet tynd skjorte.

Evt. jogging sko. Husk at dine ben hæver efter 10 timers rejse, så du bør tage skoene af, og gå nogle ture til toilettet under rejsen, for at få gang i cirkulationen.

(Der er faktisk folk der dør af blodpropper under sådan en rejse) (Høj alder, dårligt blodomløb og for meget sprut er en kedelig kombination)

 

Man kan så tage skjorten af i BKK. Du kan sagtens rejse videre med lange bukser og T-shirt. (bus med aircon, ikke sandt?)

 

Husk på at de 40 grader er i tør luft. Så det river lidt i halsen, men sveden fordamper med det samme. Så det er ikke nogen en rask viking tager sig af :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lang og god tråd, men jeg har måtte give fortabt i den :)

Jeg er stort set lige stået af flyet fra Bangkok efter 12 dage i Pattaya.

 

Jeg valgte at booke en condo lige ved siden af Festival Mall med fri adgang til Beach road og second road. 48m2 med en kæmpe balkon og herlig udsigt udover bugten, ned mod Walking Street. Dvs. jeg havde udsigt til Pattaya skiltet hver aften, jeg havde en dame med hjem ;)

Noget dyrere end Zeus' budget, men det er jo smag og behag.

 

Brugte baht busser flittigt frem og tilbage, intet problem i at skifte hvis den kører den forkerte vej et sted. Ellers de flade konvolutter, og en moto-taxi i ny og næ, særligt med en pige på slæb.

Der findes taxameter-taxa'er, men de er lige som i Bangkok kun interesserede i ture man aftaler på forhånd. Glem alt om at få slået meteret til nu om dage, de er drøn uforskammede!

 

Jeg havde denne gang udvidet mit repertoire med at date piger og fik også et par free-bee ture, omend det selvfølgelig koster lidt mad og en drink, og evt. lidt på shopping-kontoen.

 

Jeg endte på omkring 8-900,- pr. dag i forbrugt lommepenge, dertil kommer rejsen og hotel.

 

P.S: Jeg skal nok komme med en rejsebeskrivelse også ;)

 

BB

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg var for nogle år siden med børn og daværende hustru i Thailand i februar/marts, og det var bitterligt koldt da vi tog afsted. Men det gik jo alligevel selvom det var koldt at stå på stationen i den provins vi skulle ta´toget fra. Vi havde tynde bukser på med aflynelige ben og en tynd vindjakke og tynd trøje, og da vi først var i toget var der jo ikke problemer. Det samme på hjemturen, hvor der var sne da vi kom til Danmark.

 

I øvrigt forstår jeg ikke at man kan hidse sig så voldsomt op over at debatterne her på forummet ikke tager den vej man selv ønsker - der er jo ikke læsetvang, så lad da vær med at læse de debatter I der ikke længere finder interessante

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men det her hotel du linker kan helt sikkert være noget jeg nu overvejer kraftigt !! :)  -måske ikke superstil, men man får faneme noget for pengene..

Som du selv siger det til 700 Baht /130 DDK absolut fint..

Og for 1200 Baht /225 DDK så får man altså noget  for en pris man ikke finder andre steder.

Beliggenheden  er her hvis jeg ikke tager helt fejl..

https://www.google.dk/maps/place/Soi+Buakhao,+Muang+Pattaya,+Amphoe+Bang+Lamung,+Chang+Wat+Chon+Buri+20150,+Thailand/@12.9291918,100.8850533,16z/data=!4m2!3m1!1s0x3102960ea61408b1:0x66815d3663480168

 

Med hensyn til det med andre danskere så mere at jeg altid har foretrukket at være den ensomme ulv .......

 

PS: lige et hurtigt spørgsmål hvis du stadig læser tråden.. Ellers kan jeg lige skrive til hotellet for svar.

Nu kan man ikke læse noget eller se noget vedr toiletter eller bad, men når du selv har oplevet det, så meget gerne uddybe det man ikke kan se på deres hjemmeside.

 

Beliggenhed er næsten for enden af vejen ved South Pattaya Road http://hoteldaniapattaya.com/index.php/kort eller https://www.google.dk/maps/@12.9257408,100.8811585,3a,90y,125.04h,82.88t/data=!3m4!1e1!3m2!1sc2LR3fci-xcKB851f34ugQ!2e0

 

Med hensyn til at være den ensomme ulv, det styrer man selv, man kan jo gå over og snakke på baren, når det er det man har lyst til, og ellers bare gå forbi, jeg ynder at slappe af der, når jeg er fyldt op med hensyn til sex :smile:, ja utrolig nok bliver man det, men det holder højst til dagen derpå, så er det jagt igen :smile:

 

Med hensyn til værelserne, så skal du nok som minimum tag en med balkon, det gør jeg, og det er også nok til mig, da jeg kun opholder mig på hotellet for at sove eller knalde, og der er det nice at ku stå på balkonen efter/i mellem akterne :smile: og få lidt frisk luft, uden balkon tror jeg det bliver får indelukket.

Og ja der er et badeværelse med bruser, håndvask og toilet, varm vand er via en elvarmer (gennemstrøm), der er ikke så meget tryk på hvis det skal være varmt, men til gengæld er det konstant, da det ikke påvirkes af om andre gæster går i bad, så for mig var/er det helt ok.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg var for nogle år siden med børn og daværende hustru i Thailand i februar/marts, og det var bitterligt koldt da vi tog afsted. Men det gik jo alligevel selvom det var koldt at stå på stationen i den provins vi skulle ta´toget fra. Vi havde tynde bukser på med aflynelige ben og en tynd vindjakke og tynd trøje, og da vi først var i toget var der jo ikke problemer. Det samme på hjemturen, hvor der var sne da vi kom til Danmark.

 

I øvrigt forstår jeg ikke at man kan hidse sig så voldsomt op over at debatterne her på forummet ikke tager den vej man selv ønsker - der er jo ikke læsetvang, så lad da vær med at læse de debatter I der ikke længere finder interessante

 

Ja sidst jeg var af sted, var det også sk... koldt, at gå fra p-pladsen til terminalen i kun en skjorte og sommerjakke (og modsat ved ankomst), men jeg nægter at slæbe rundt med en stor vinterjakke, og selv en sommerjakken er lidt træls at sku have med, den fylder unødig, når man er ankommet.

 

Og god pointe, med hensyn til at hidse sig op over debatten, for det er det samme når jeg på f.eks. eb.dk læser hvordan folk brokker sig helt vild over artikler eller tv-udsendelser, fatter ikke at de ikke bare skifter kanal, eller lader være med at læse en artikel som de ikke interesserer sig for, men der er så meget man ikk forstår :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske undrede jeg mig bare over at du ret mange gange har skrevet her på forum, om at komme billigt til Thailand for 3000 kr. Men når vi andre tosser ikke selv kan finde ud af at finde dem til den pris, så undrede jeg mig bare over at du ikke linkede til noget brugbart, eller om ikke andet noget jeg kunne forstå.

At det så var fordi du ville hemmeligholde informationen, af frygt for at de så skulle stige inden du nåede at bestille, det havde jeg ikke lige set komme, og da slet ikke med alle de gange det bliver nævnt. Troede mere at der kom info så alle kunne drage nytte heraf. Men undskylder da hermed min misforståelse.

At du vælger og mene at jeg fremstiller dig som idiot, og skal sætte mig mere ind i det, må stå for din egen regning.

Alt info modtages da med kyshånd, ligesom du sikkert også modtager nyttige ting med kyshånd. Forum her er jo til at dele ting, meninger osv. Men man må også forvente at der så både kommer lidt ros og lidt ris.

Du skal da have stor ros og tak fordi at du har startet den her tråd, til nytte for mig og andre newbees som tænker tur til Thailand.

 

Hmm nu ikke hemmeligholde noget, men har hele tiden fortalt at jeg var bange for at give et direkte link, da så mange bare loggede på og det måske ville ændre deres priser.. - er du i tvivl om det så læs hvad jeg har skrevet..

Var endda en bruger der netop også advarede om det.

Så at det kommer som en overraskelse for dig undrer mig :)  Tror faktisk det er nævnt hver gang jeg har skrevet noget om de billetter.

 

Efter nærmere omtanke , så tror jeg dog ikke der sker noget, da de netop vil ind på markedet som et lavpris selvskab.. Så måske skal man heller ønske de får reklame så de forsætter med de priser.  Så nok smide linket i dag.. Undrer mig dog stadig hvor nogle havde svært ved at komme ind der hvor jeg var :)  Det var jo bare at logge på deres forside og tage lavpriskalenderen.. Men sidste måske det der har været glippet.

 

Jeg tager også imod konstruktiv ris, men derfor kan man godt skrive ordentlig til hinanden.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Link til Norwigian :)

 

http://www.norwegian.com/dk/fly/lavpris/?D_City=CPH&A_City=BKK&D_Day=01&D_Month=201505&R_Day=01&R_Month=201505&AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=DKK&rnd=3919

 

 

Men mener i dag da jeg bestilte billet, og i går da jeg så efter og skrev afgangs priser, -der var der alle uger afgang fra Bangkok til en pris af 1664,-... Nu står den ene uge dog til 1864,-...  -enten så laver de små juteringer af og til,- eller også har jeg set forkert..

 

Men I kan kigge i måneder frem eller tilbage, og se det er altså ikke løgn med de priser..

 

Hvis i vælger en af de billige afgange, så se nøjagtig flyvetid..  Alle de steder jeg har prøvet, der endnu ikke set én hvor det ikke var direkte fra KBH med en flyvetid på 10 timer..

Underligt nok kan man vælge andre afgange der er dyrere, men hvor man skal omkring Oslo først :)

 

Dog være obs på skal i have sædevalg, flymad og ekstra kuffert så betale ekstra for det..  Hvis valg af alle 3 ting, så ca 500 kr pr tur..

 

Jeg undlod at købe de tillægsydelser, men valgte af købe ekstra kuffert når jeg skal hjem.. Samt en lille afbudsforsikring.. -mener den kostede 30 kr såfremt man eller ens nærmeste familie bliver syg.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bestemt en nyttig tråd.

Jeg var afsted i December og er taget herned igen, det meste af Januar.

Jeg rejser denne gang rundt uden de store planer, men ender helt sikkert tilbage i Pattaya inden længe. Jeg er ikke den store backpacker og de thailandske kulinariske delikatesser er ikke lige noget for mig, har jeg fundet ud af.

Jeg drikker ikke alkohol og er ikke til barer med høj musik, så jeg søger nok tilbage til North Pattaya, hvor jeg også boede sidst.

Det meste af second Road og tilhørende soi's kan være ret højlydte, det er jo en fest by.

Dog er hotel Dania, da et rigtigt godt bud og ikke et hotel, der dukker op på de vanlige hotel søgemaskiner.

Disse hoteller hører jeg da gerne mere om. :)

Når først man er her og har været her før, forstår man, at det kan være ret nemt, at finde hotel eller skifte til et andet.

Zeus stiller mange spørgsmål og det giver jo en hel del nyttige svar. Rart at se, at denne tråd ikke er kørt helt af sporet. :)

 

 

Tak :)

 

Ja jeg har det nok med at stille mange og måske også dumme spørgsmål indimellem.. Men min erfaring er at det kommer der altid noget god viden ud af :)

 

Jeg regner heller ikke med at drikke.. Dvs siger mig bare ikke så meget :)  

Men tror dog -måske specielt nu jeg endnu ikke er kendt i området, det er godt hvis jeg vælger et sted omkring centrum -og måske aller bedst tæt på Beach Road da den vej i særdeleshed har min interesse :)

 

Jeg har kigget lidt efter danske spisesteder.. Det her hjemmeside fandt jeg nyttig.. -og står også om nogle danske hoteller.

http://www.thaiguide.dk/index.php

Ved dog ikke hvor opdatteret den er.

 

Så kan vi håbe at nogle der har erfaringer med nævnte steder kan fortælle noget om det er gode eller mindre gode de steder.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det er lidt køligt at sidde i flyet med aircon på.

Men normalt får du udleveret et tæppe til at varme dig lidt med. (ved ikke om du gør med Norwegian)

Du kan jo putte jakken i kufferten i Kastrup.

På flyet plejer jeg altid at have et par løse lange bukser på. T-shirt og en langærmet tynd skjorte.

Evt. jogging sko. Husk at dine ben hæver efter 10 timers rejse, så du bør tage skoene af, og gå nogle ture til toilettet under rejsen, for at få gang i cirkulationen.

(Der er faktisk folk der dør af blodpropper under sådan en rejse) (Høj alder, dårligt blodomløb og for meget sprut er en kedelig kombination)

 

Man kan så tage skjorten af i BKK. Du kan sagtens rejse videre med lange bukser og T-shirt. (bus med aircon, ikke sandt?)

 

Husk på at de 40 grader er i tør luft. Så det river lidt i halsen, men sveden fordamper med det samme. Så det er ikke nogen en rask viking tager sig af :cool:

 

Ja kan jeg godt forestille mig :)

Tror jeg satser på en varm trøje, som altid kan tages af..  Håber dog de har tæpper da jeg altid vil have det varmt når jeg skal sove.

 

Og ja vi vikinger må bare tage det med.. Vi skal jo på en vigtig mission :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg var for nogle år siden med børn og daværende hustru i Thailand i februar/marts, og det var bitterligt koldt da vi tog afsted. Men det gik jo alligevel selvom det var koldt at stå på stationen i den provins vi skulle ta´toget fra. Vi havde tynde bukser på med aflynelige ben og en tynd vindjakke og tynd trøje, og da vi først var i toget var der jo ikke problemer. Det samme på hjemturen, hvor der var sne da vi kom til Danmark.

 

I øvrigt forstår jeg ikke at man kan hidse sig så voldsomt op over at debatterne her på forummet ikke tager den vej man selv ønsker - der er jo ikke læsetvang, så lad da vær med at læse de debatter I der ikke længere finder interessante

 

Tak for dit bidrag med erfaring fra sådan en tur også :)

 

Ja bliver nok en omvæltning nu jeg kommer derned hvor der er varmest..  Jeg har hørt man også skal være lidt forsigtig med at skrue op for aircondition da man lidt kan blive forkølet med de temp forskelle..  Ville være surt at være halvsnotten mens man er dernede :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja bliver nok en omvæltning nu jeg kommer derned hvor der er varmest..  Jeg har hørt man også skal være lidt forsigtig med at skrue op for aircondition da man lidt kan blive forkølet med de temp forskelle..  Ville være surt at være halvsnotten mens man er dernede :)

 

Jeg har som regel aircon'en stående på 25-26 grader. Det er for mig bare vigtigt at der bliver kølet i rummet. Desuden plejer pigerne heller ikke være alt for begejstret for en for kold aircon ;)

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja sidst jeg var af sted, var det også sk... koldt, at gå fra p-pladsen til terminalen i kun en skjorte og sommerjakke (og modsat ved ankomst), men jeg nægter at slæbe rundt med en stor vinterjakke, og selv en sommerjakken er lidt træls at sku have med, den fylder unødig, når man er ankommet.

 

Og god pointe, med hensyn til at hidse sig op over debatten, for det er det samme når jeg på f.eks. eb.dk læser hvordan folk brokker sig helt vild over artikler eller tv-udsendelser, fatter ikke at de ikke bare skifter kanal, eller lader være med at læse en artikel som de ikke interesserer sig for, men der er så meget man ikk forstår :smile:

 

Og sikkert ikke den eneste der kan bruge den viden..  For mig at se så findes der ingen dumme spørgsmål.. Hvis man syntes det er noget der er irrelevant, så kan man jo bare springe det over... Ingen ved alt og alle selv de mest erfarne kan få ny indsigt ved sådan en tråd.. Hvis de ønsker det selvfølgelig for jo helt frivilligt :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lang og god tråd, men jeg har måtte give fortabt i den :)

Jeg er stort set lige stået af flyet fra Bangkok efter 12 dage i Pattaya.

 

Jeg valgte at booke en condo lige ved siden af Festival Mall med fri adgang til Beach road og second road. 48m2 med en kæmpe balkon og herlig udsigt udover bugten, ned mod Walking Street. Dvs. jeg havde udsigt til Pattaya skiltet hver aften, jeg havde en dame med hjem ;)

Noget dyrere end Zeus' budget, men det er jo smag og behag.

 

Brugte baht busser flittigt frem og tilbage, intet problem i at skifte hvis den kører den forkerte vej et sted. Ellers de flade konvolutter, og en moto-taxi i ny og næ, særligt med en pige på slæb.

Der findes taxameter-taxa'er, men de er lige som i Bangkok kun interesserede i ture man aftaler på forhånd. Glem alt om at få slået meteret til nu om dage, de er drøn uforskammede!

 

Jeg havde denne gang udvidet mit repertoire med at date piger og fik også et par free-bee ture, omend det selvfølgelig koster lidt mad og en drink, og evt. lidt på shopping-kontoen.

 

Jeg endte på omkring 8-900,- pr. dag i forbrugt lommepenge, dertil kommer rejsen og hotel.

 

P.S: Jeg skal nok komme med en rejsebeskrivelse også ;)

 

BB

 

Glæder mig til at læse om dine rejsebeskrivelser :)

Vil også forsøge når jeg selv kommer derned.. Tror dog max jeg nøjes med at  skrive notater når jeg er dernede..

Og så opsummer og skriver når jeg kommer hjem...  Man skulle nødigt stresse når man er på  ferie :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Beliggenhed er næsten for enden af vejen ved South Pattaya Road http://hoteldaniapattaya.com/index.php/kort eller https://www.google.dk/maps/@12.9257408,100.8811585,3a,90y,125.04h,82.88t/data=!3m4!1e1!3m2!1sc2LR3fci-xcKB851f34ugQ!2e0

 

Med hensyn til at være den ensomme ulv, det styrer man selv, man kan jo gå over og snakke på baren, når det er det man har lyst til, og ellers bare gå forbi, jeg ynder at slappe af der, når jeg er fyldt op med hensyn til sex :smile:, ja utrolig nok bliver man det, men det holder højst til dagen derpå, så er det jagt igen :smile:

 

Med hensyn til værelserne, så skal du nok som minimum tag en med balkon, det gør jeg, og det er også nok til mig, da jeg kun opholder mig på hotellet for at sove eller knalde, og der er det nice at ku stå på balkonen efter/i mellem akterne :smile: og få lidt frisk luft, uden balkon tror jeg det bliver får indelukket.

Og ja der er et badeværelse med bruser, håndvask og toilet, varm vand er via en elvarmer (gennemstrøm), der er ikke så meget tryk på hvis det skal være varmt, men til gengæld er det konstant, da det ikke påvirkes af om andre gæster går i bad, så for mig var/er det helt ok.

 

Men ligger så ikke der det sted jeg linkede ?

Nårg jeg slår adressen op der står så ender jeg et sted på Google kortet, -og når jeg feks fra dit link slår Tina Suite Hotel op, som vist er nabo så ender jeg et helt tredje sted på Google kortet :)  -eller er det der Tina Hotel et helt andet sted ?

 

Beliggenhed må jeg sige betyder også en del for mig.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men ligger så ikke der det sted jeg linkede ?

Nårg jeg slår adressen op der står så ender jeg et sted på Google kortet, -og når jeg feks fra dit link slår Tina Suite Hotel op, som vist er nabo så ender jeg et helt tredje sted på Google kortet :)  -eller er det der Tina Hotel et helt andet sted ?

 

Beliggenhed må jeg sige betyder også en del for mig.

 

Nej, det ligger der hvor jeg beskriver og som kortet på Hotel Diana viser. Om det så er godt eller skidt beliggenhed skal jeg ikk ku sige, men der køre bathbusser hele tiden, så ingen problem der, plus at der sker rigtig meget på gaden, masser af barer og kvinder, og Beach road ligger ikke langt væk, 10 minutters gang eller der omkring, har aldrig taget tid på det :smile:.

 

Så for mig er beliggenheden perfekt, der er lidt langt til Walking street, hvis man går, men det gør man jo ikke, og personlig kommer jeg ikke så meget på Walking street, Soi Buakhao har stort set det samme, dvs. alm. barer, gogo-barer, massage u name it., men selvfølgelig er jeg også på Walking street, det hører sig jo ligesom til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg læste noget vedr pas..  I får så også bare printet en kopi ud på hotellet, som i altid medbringer ?

Uden kendskab så tror chancen var lille for man blev stoppet af politiet for at fremvise det, men ifølge det jeg læste, så var det almindeligt at have det/en kopi altid på sig ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg læste noget vedr pas..  I får så også bare printet en kopi ud på hotellet, som i altid medbringer ?

Uden kendskab så tror chancen var lille for man blev stoppet af politiet for at fremvise det, men ifølge det jeg læste, så var det almindeligt at have det/en kopi altid på sig ?

 

Ja, jeg har også læst det et par gange...

De 2 første gange jeg var afsted i Bangkok og Pattaya havde jeg ikke noget på mig.

Denne gang tog jeg en kopi af mit pas og bragte med mig til alle tider.

 

Jeg har ikke haft brug for det på noget tidspunkt. Jeg er ikke selv blevet stoppet, og en enkelt gang blev min chauffør på en mototaxi stoppet i Bangkok. Men vi var på den anden side af soi Cowboy, så altså ikke noget mærkeligt sted for en farlang. Jeg blev ikke bedt om at vise noget.

 

Jeg har læst et par gange om folk der bliver stoppet i nærheden af soi Nana og bedt om at vise indholdet af lommer, de plejer heller ikke at vise ID.

 

Sagen er at thai'erne altid skal have et ID på sig, derfor kan det være en god idé at have en kopi af sit pas, så bør man under normale omstændigheder kunne hente sin rigtige legitimation på hotellet, hvis det skulle blive nødvendigt. Jeg ville aldrig tage passet med mig.

Det er i virkeligheden ikke så forbandet anderledes når du rejser i Europa, selv om du ikke skal vise pas inden for Shengen-landene, så skal du sådan set stadig kunne legitimere dig. Hvordan? Dit pas!

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har læst et par gange om folk der bliver stoppet i nærheden af soi Nana og bedt om at vise indholdet af lommer, de plejer heller ikke at vise ID.

 

Det har jeg prøvet en enkelt gang. Det var så ikke lige Soi Nana, men et stykke nede af Sukhumvit Soi 22. To betjente på motorcykel stoppede mig og gav min en hurtig kropsvisitering. Jeg formoder, at de var på udkig efter yaba, og jeg var rimeligt nervøs for, om de kunne finde på at plante noget på mig. Det gjorde de heldigvis ikke, og jeg blev heller ikke bedt om at vise nogen form for ID. Er i det hele taget aldrig blevet bedt om at vise ID, undtagen naturligvis ved indtjekning på hoteller og ved leje af cykel/motorcykel etc. Men nok alligevel en god ide at have en fotokopi af sit pas/visum i sin pung. Eller måske bare et billede taget med mobilen. Det kan vel i princippet være lige så godt (?).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det har jeg prøvet en enkelt gang. Det var så ikke lige Soi Nana, men et stykke nede af Sukhumvit Soi 22. To betjente på motorcykel stoppede mig og gav min en hurtig kropsvisitering. Jeg formoder, at de var på udkig efter yaba, og jeg var rimeligt nervøs for, om de kunne finde på at plante noget på mig. Det gjorde de heldigvis ikke, og jeg blev heller ikke bedt om at vise nogen form for ID. Er i det hele taget aldrig blevet bedt om at vise ID, undtagen naturligvis ved indtjekning på hoteller og ved leje af cykel/motorcykel etc. Men nok alligevel en god ide at have en fotokopi af sit pas/visum i sin pung. Eller måske bare et billede taget med mobilen. Det kan vel i princippet være lige så godt (?).

 

Langt de fleste fortællinger jeg har hørt om folk der bliver stoppet og visiteret for narkotika, har fortalt at de ikke har fået plantet noget og bliver sendt videre igen med det samme. Ligeledes uden at vise ID.

 

Om det er et billede på mobilen eller en kopi er nok lige fedt, hvis de skal inspicere yderligere, vil de jo nok have originalen og hente det på hotellet sammen med dig. Jeg vil dog foretrække en kopi, for så meget, som jeg brugte mobilen på sidste tur, så kan den snildt løbe tør for strøm en sen aften i byen :)

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Sagen er at thai'erne altid skal have et ID på sig, derfor kan det være en god idé at have en kopi af sit pas, så bør man under normale omstændigheder kunne hente sin rigtige legitimation på hotellet, hvis det skulle blive nødvendigt. Jeg ville aldrig tage passet med mig.

Det er i virkeligheden ikke så forbandet anderledes når du rejser i Europa, selv om du ikke skal vise pas inden for Shengen-landene, så skal du sådan set stadig kunne legitimere dig. Hvordan? Dit pas!

 

BB

 

 

Vedr Shengen aftale ja så kun nikke bekræftende :wink:

Engang for ca 15 år siden , da jeg første gang var i Polen der forhørte jeg mig hos dansk politi hvordan reglerne var der.. Jeg kunne nemlig ikke finde mit pas, og meget spontant bestemt  mig for en tur til kolobrzeg og i løbet af nogle få timer arrangeret en tur dertil..  Svaret var at nu det var EU land , så rejse frit , -så bare jeg havde mit kørekort med så fint... Så mig afsted :) Tog dog også mit sømandspas med for en sikkerhedsskyld, -udover EU kørekort...

Da jeg så ankom til Polen der sen aften var jeg nær ej blevet lukket ind.

Efter flere timer med flere militær personer, hvor ingen turde tage noget endeligt ansvar, blev jeg da til sidst lukket ind..

Aner så ikke hvad de frygtede.. Om jeg var en spion eller en der ville søge asyl der i Polen ?????? :)

 

Sjovt at betragte den modsatte vej når jeg skulle hjem 2 dage senere.. Normalt ikke toldere der i Neksø på Bornholm , men var der den dag.. Men her en enlig venlig betjent der med et stort smil lynhurtigt guide os igennem.

Det stod lidt i kontras til de typisk 3 militær personer der er i Kolobrzeg og andre Polske havnebyer, - med pistoler hængende frit fremme og arrogante og bistre udtryk...

 

Der sku glad for at leve i Danmark :)  -en stor forskel på hvilken magt autoriterne har og tror de kan spille - i henholdsvis Polen og Danmark :wink:

 

Vedr Thailand så må svaret så være - eller rådet:

Det er meget usandsynligt at man bliver stoppet for at vise identitet eller indrejsevisums dato, og risikerer bøde for ikke kunne fremvise det... Men god ide at få lavet en kopi af sit pas på sit hotel.. Man kan være uheldig at miste sit pas.. 

Og grunden til at man først får lavet det når man er ankommet til Thailand er at man får nogle stempler i sit pas der på indrejsedato..

Hvis man opholder sig længere tid, hæng mig ikke op på det, men mener , -mere end 1 mdr - så kræves det visum.. Og det ville jo være sådanne ting myndighederne havde interesse i at tjekke, hvis de endelig ville se ens pas.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Link til Norwigian :)

 

http://www.norwegian.com/dk/fly/lavpris/?D_City=CPH&A_City=BKK&D_Day=01&D_Month=201505&R_Day=01&R_Month=201505&AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=DKK&rnd=3919

 

 

Men mener i dag da jeg bestilte billet, og i går da jeg så efter og skrev afgangs priser, -der var der alle uger afgang fra Bangkok til en pris af 1664,-... Nu står den ene uge dog til 1864,-...  -enten så laver de små juteringer af og til,- eller også har jeg set forkert..

 

Men I kan kigge i måneder frem eller tilbage, og se det er altså ikke løgn med de priser..

 

Hvis i vælger en af de billige afgange, så se nøjagtig flyvetid..  Alle de steder jeg har prøvet, der endnu ikke set én hvor det ikke var direkte fra KBH med en flyvetid på 10 timer..

Underligt nok kan man vælge andre afgange der er dyrere, men hvor man skal omkring Oslo først :)

 

Dog være obs på skal i have sædevalg, flymad og ekstra kuffert så betale ekstra for det..  Hvis valg af alle 3 ting, så ca 500 kr pr tur..

 

Jeg undlod at købe de tillægsydelser, men valgte af købe ekstra kuffert når jeg skal hjem.. Samt en lille afbudsforsikring.. -mener den kostede 30 kr såfremt man eller ens nærmeste familie bliver syg.

 

Vedr. om der sker ændringer på priser, så nu med sikkerhed sige det gør der..

Kan jeg med sikkerhed sige da jeg igår bestilte hjemrejse fra Bangkok (søn d 24 maj)... Og der lå den på 1644,-...  Nu er prisen 1864,-

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...