Hop til indhold
ZEUS

Thailand.. Planlægning af tur

Recommended Posts

Er netop vendt hjem fra både Pattaya og Bangkok. Der er ingen tvivl om, at Pattaya er langt billigere end Bangkok, men niveauet afhænger selvfølgelig af dine krav. Det er ikke umuligt at finde en longtime girl for 1000 bath ( 180 kroner) i Pattaya og det tilsvarende koster det dobbelte i Bangkok. Ølpriserne, som jo godt kan fylde en del på et samlet rejsebudget, er også langt billigere i Pattaya, for i verdens største barområde er konkurrencen til at mærke. Min erfaring er at f.eks. agoda har virkelig gode tilbud på hoteller i alle prisklasser. Den offentlige bus til Pattaya fra lufthavnen koster kun 134 bath og kører med mange daglige afgange. Den er komfortabel og hurtig og det er blot at stille sig op i køen ved udgang nr. 8. Det er muligt at Norwegian har returbilletter til omkring 3000 kroner, hvis man er heldig, men de afgange jeg har været inde og kigge på har alle haft minimum et stop undervejs. Derudover skal der betales ekstra for både bagage og forplejning og så det allerværste: Til sammenligning med Thai Airways så har Norwegian nogle elendige afgangs- og ankomsttider, som gør at deres fly slet ikke kan leve op til mine krav. Hvis du kan så prøv at bestille billetten cirka 2 mdr. før afrejse, så får du de bedste priser og afgange med Thai Airways, som naturligvis flyver direkte og med den helt rigtige servise ombord. Jeg ville ønske, at det var mig, der skulle afsted, men god rejse alligevel. :cool:

 

Tak for de mange oplysninger tårn !! :)

 

Vedr. billetter, så netop været inde og kigge igen, da bange for de billige forsvinder..

 

Men sikker på du så rigtigt med hensyn til mellemlandinger ?.. De afgange jeg har tjekket, der var det direkte fra København.. Og var massevis af de afgange til en samlet pris lige under 3000 kr..

 

Man kan næsten frit vælge hvilke uger man vil afsted og hjem fra maj måned til juni hvorefter priserne begynder af stige med ca 500 kr..

 

Undersøgte hvad det kostede i bagage og hvad jeg kunne læse mig frem til ca lige over 530 kr i alt for begge afgange.

 

Mener den afgang jeg kiggede på der var det afgang om eftermiddagen -og kunne det passe de var dernede omkring 07 morgen thaitid ?

Men vil helt sikkert undersøge Thai Airways !! :)

 

Ja glæder mig sku også nu :)  Været lidt i tvivl om jeg skulle, men nu bestemt mig.. Vil dog da der stadig er masser af afgangstider med de der billetter til 3000,. + 500 til bagage, - stadig lige tjekke helt op og se hvor jeg køber fly billetter og helt præcist bestemmer mig for afrejsedag :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Anbefales det at man tager nogle vaccinationer når man tager til Thailand ?

 

Vedrørende forsikringer, der vil jeg forhøre mig hos mit forsikringsselskab og bank og høre om min indbo forsikring/hævekort dækker -ellers få tegnet en.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kiggede inde hos thai Airways og pt har de kun en rejse til 5500,- og er kun 11 marts... Måske med bagage men stadig 2000 dyrere :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

De priser jeg nævner, er fra denne måned.

 

Priserne afhænger selvfølgelig af dine forhandlingsevner. Jeg skulle lige over, at man gerne må forhandle prisen ret langt ned.

 

Husk at smile til pigerne og opfør dig med respekt, så når du langt. Hvis du ikke kan forhandle prisen ned, så sig pænt nej tak og gå videre, der er masser af piger.

 

Nemlig lige mine ord :)  Med smilet og respekt så når man langt.. Og dernede bliver man formodenligt aldrig desperat med alle de piger :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Husk at slette cookies hver gang du kigger på fly billetter, jeg har lagt mærke til at nogle fly selskaber bla. EasyJet lige hæver prisen hvis de kan se man har luret på deres side før.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Husk at slette cookies hver gang du kigger på fly billetter, jeg har lagt mærke til at nogle fly selskaber bla. EasyJet lige hæver prisen hvis de kan se man har luret på deres side før.

 

Ha ha sådan tænker jeg også :)  Lukker altid siden ned bagefter, og lader den ikke bare stå åben, da bange for de tolker det som en der er ved at bestille og netop der finder på at hæve pris sidenhen.

 

Var lige indenfor dog og kigge.. Er masser af ledige stadige.. Med direkte afgang.. Man skal så betale ca 2x250,- for bagage udover prisen. 

Og vil man have bagage, mad og reservation på plads så i alt regne med 500 kr ekstra på billet.  Maden den kan rende mig.. Hært fra en at det er skod.. Undværer heller eller tager selv noget spiseligt med.

 

Men hvordan skal det der forstås med reservation ?  -nogle der ved det ?

Er det sådan at man risikere at de har overbooket flyet og pludselig ikke kan komme med planlagte afgang ?

 

Hvis ingen svar -så må jeg lige ringe til deres kundeservice i morgen.. For en vigtig detalje :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ha ha sådan tænker jeg også :)  Lukker altid siden ned bagefter, og lader den ikke bare stå åben, da bange for de tolker det som en der er ved at bestille og netop der finder på at hæve pris sidenhen.

 

Var lige indenfor dog og kigge.. Er masser af ledige stadige.. Med direkte afgang.. Man skal så betale ca 2x250,- for bagage udover prisen. 

Og vil man have bagage, mad og reservation på plads så i alt regne med 500 kr ekstra på billet.  Maden den kan rende mig.. Hært fra en at det er skod.. Undværer heller eller tager selv noget spiseligt med.

 

Men hvordan skal det der forstås med reservation ?  -nogle der ved det ?

Er det sådan at man risikere at de har overbooket flyet og pludselig ikke kan komme med planlagte afgang ?

 

Hvis ingen svar -så må jeg lige ringe til deres kundeservice i morgen.. For en vigtig detalje :)

 

Hvad angår biletter så er min årlige tur til Asien altid med afrejse i Maj og så hjem i starten af Juni. Jeg plejer altid at rejse med Thai og det er lige nu for dyrt at købe biletter. De plejer nemlig altid at blive billigere omkring 2-3 måneder før afgang, men det er nu jeg plejer at begynde at tjekke priser. Sidste år's pris kan ikke rigtigt bruges til noget da jeg bookede hele rejsen (også videre frathailand) på samme billet og ikke på den billigste booking klasse så jeg kunne bruge mine bonus miles til at opgradere til Premium economy. Men mener ikke prisen har været meget under 4300 kr de sidste 4-5 år. så regn med 4500 med thai.  

 

Så hvis du kan leve med fly tiderne så er der intet galt i at booke med Norwegian nu, du finder ikke nogen direkte biletter billigere. Selv med Emirates etc og mellemlanding får du det ikke til under 3500 kr.

 

Personligt betaler jeg gerne lidt ekstra for at flyve med Thai, men det skyldes at jeg altid tager mad med hjem til konen og hos Thai får man 10 ekstra kg baggage når man har sølvkort og samtidig er de meget flinke med at ikke beregne overvægt. i sommers havde jeg 42 kg indtjekket baggage med uden problemer. 

 

Hvad angår reservation er det bare at man kan vælge sæde. Du rejser alene og medmindre du er meget høj eller vil side et specielt sted i flyet så spring bare den option over. Så hvis du ikke vælger sæde så placerer de dig et tilfældigt sted i flyet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Anbefales det at man tager nogle vaccinationer når man tager til Thailand ?

 

Vedrørende forsikringer, der vil jeg forhøre mig hos mit forsikringsselskab og bank og høre om min indbo forsikring/hævekort dækker -ellers få tegnet en.

 

Prøv at kigge på Statens Serum Instituts hjemmeside.

Der kan du få et overblik over hvad de anbefaler.

 

Hvis du skal være i BKK og Pattaya, er der ikke den store risiko for eksotiske sygdomme (måske lige Dengue feber?)

Ellers tror jeg du kan nøjes med et skud mod Hepatitis A.

 

 

Mht. forsikring:

Det er vigtigt at du har en rejseforsikring. Hvis du bliver syg, er du virkelig på skideren uden en forsikring.

Prøv lige at undersøge om din familieforsikring dækker. Det gør min nemlig. (ellers har jeg tidligere brugt Gouda)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad angår biletter så er min årlige tur til Asien altid med afrejse i Maj og så hjem i starten af Juni. Jeg plejer altid at rejse med Thai og det er lige nu for dyrt at købe biletter. De plejer nemlig altid at blive billigere omkring 2-3 måneder før afgang, men det er nu jeg plejer at begynde at tjekke priser. Sidste år's pris kan ikke rigtigt bruges til noget da jeg bookede hele rejsen (også videre frathailand) på samme billet og ikke på den billigste booking klasse så jeg kunne bruge mine bonus miles til at opgradere til Premium economy. Men mener ikke prisen har været meget under 4300 kr de sidste 4-5 år. så regn med 4500 med thai.  

 

Så hvis du kan leve med fly tiderne så er der intet galt i at booke med Norwegian nu, du finder ikke nogen direkte biletter billigere. Selv med Emirates etc og mellemlanding får du det ikke til under 3500 kr.

 

Personligt betaler jeg gerne lidt ekstra for at flyve med Thai, men det skyldes at jeg altid tager mad med hjem til konen og hos Thai får man 10 ekstra kg baggage når man har sølvkort og samtidig er de meget flinke med at ikke beregne overvægt. i sommers havde jeg 42 kg indtjekket baggage med uden problemer. 

 

Hvad angår reservation er det bare at man kan vælge sæde. Du rejser alene og medmindre du er meget høj eller vil side et specielt sted i flyet så spring bare den option over. Så hvis du ikke vælger sæde så placerer de dig et tilfældigt sted i flyet.

 

Okay :)  Overvejer også stærkt at bestille nu.. Lidt i tvivl om hvilken periode..

Du skriver du plejer at tage afsted der omkring sidst i maj og hjem først i Juni.. Er der en speciel grund til det ?

-mener grundet der du har ferie, eller fordi den periode er bedre end feks April dernede ?

 

Hvad jeg har læst til mig så være meget varmt der... Men jeg rejser også i den periode.. Bare i tvivl om det skal være April , Maj eller Juni..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prøv at kigge på Statens Serum Instituts hjemmeside.

Der kan du få et overblik over hvad de anbefaler.

 

Hvis du skal være i BKK og Pattaya, er der ikke den store risiko for eksotiske sygdomme (måske lige Dengue feber?)

Ellers tror jeg du kan nøjes med et skud mod Hepatitis A.

 

 

Mht. forsikring:

Det er vigtigt at du har en rejseforsikring. Hvis du bliver syg, er du virkelig på skideren uden en forsikring.

Prøv lige at undersøge om din familieforsikring dækker. Det gør min nemlig. (ellers har jeg tidligere brugt Gouda)

 

Super tak for oplysning :)

Forsøger lige at undersøge om det er nødvendigt... Og med hensyn til rejseforsikring der helt sikkert være sikker på jeg har en :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tæt på bestilling af billetter..  Vil dog lige sikre mig at få den bedste periode, af valget mellem April,Maj eller Juni... Det er lavsæson og vist meget varmt der, og regntid der omkring Maj..  Men for mit vedkommende så skal det være 14 dage indenfor den periode.. Så bare hvad der bedst ? hvis der da  er forskel..

 

Derudover spørgsmål vedr hoteller... Er det et must med pool nu når der er så varmt i den periode ?.. Hvad plejer i at vælge når i tager hoteller ? -med eller uden pool ?

Jeg vil som tidligere nævnt sætte et lav budget, men man kan virkeligt få meget for pengene her.. Og faktisk finde mange fine hoteller til lav pris hvor der er pool.. Anbefaler i at man får et med en ?

Selv nu ikke specielt badedyr, men kan tænke mig det måske var meget rart at kunne køle sig indimellem sex´en :)

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og med hensyn til hoteller og afstande.. Der blevet anbefalet ikke i centrum af det hele, da priserne ofte dyre der. Og taxi jo virkeligt billigt..

Ved så ikke om de priser stadig gælder på taxier : http://rejse-til-thailand.dk/paa-rejsen

 

Men hvor langt fra centrum af det sjove vil i mene grænsen går.. Hvis feks 2 km i fuglelinie hvor meget så regne med taxi koster ?

 

Overvejer et par hoteller der ligger meget tæt på walking street og som er i gå afstand.. Men når jeg kigger i alternative, så i tvivl om hvor lang radius jeg kan kigge efter hoteller.

 

For andre der som mig overvejer en tur til Pattaya, og nybegynder som mig, -så anbefale man bruger Hotel.com og Agoda til at finde hotel... Agoda virker umiddelbart billigere, men der er prisen ikke inclusiv skatter og gebyrer.   Man kan derfor få mange forskellige resultater når man forsøger at finde ud af hvor man kan få et eventuelt hotel billigst :)   Og derudover svinger priserne også meget hvis man vælger 10 eller 14 dage.. For så har nogle eller langt de fleste hoteller  forskellige rabatter.. -men ikke ens på henholdsvis Hotel.com og Agoda.

Og for at gøre forvirringen total :) -så ikke altid samme type værelser de tilbyder.. Og umiddelbart svært at se, men afsløres feks i angivne kvm værelserne har.. 

Derudover har de forskellige rabatordninger.. Agoda har en hvor man optjener beløb man bruger, hvor Hotel.com har en enkel der hedder at har man bestilt 10 overnatninger, så får man 1 gratis.

 

Det er dog min overbevisning at Hotel.com samlet set er billigst så godt som alle gange... Dog har du valgt et endelig hotel ud, så dobbeltjek eventuelt og se om Agoda kan gøre det billigere når deres skatter og afgifter er medregnet.

 

Enkelte hoteller florerer dog ikke på de 2 søgemaskiner, -men kun hos den ene af dem, så vil man have det fulde udbytte, så bliver man nødt til at bruge begge søgemaskiner fra start.

 

For eget vedkommende nogle krav jeg vil have opfyldt.. Rimeligt flot værelse.. Man opholder sig trods alt måske helt op til 14 dage der, så derfor vigtigt også at læse anmeldelser fra brugere der ligger på henholdsvis Hotel.com og Agora... Derudover som krav at der er godt internet og jeg kan ryge på værelset eller der er balkon.. - der bliver min udvalg af hoteller begrænset meget..  Ved så ikke om når de skriver : ikke ryger, at der bare menes at man kan få et "ikke ryger værelse" , eller der menes med det er helt umuligt så at få et ryger værelse.. Men vil tage kontakt for at sikre mig der..

Sidst men ikke mindst så krav at der er en udendørs pool..

Beliggenhed betyder også en del.. Ville være rart man bare kunne spadsere ud til det sjove.. På anden side ligger det længere væk end gå afstand, så kan man ligeså godt vælge en længere afstand, da priserne på hotellerne falder der.

 

Jeg er fra flere blevet anbefalet fra flere , bare at bestille hotel et par dage, og så købe dernede, da man sikkert kan få dem til en god pris.. Nu hvor det er lavsæson jeg skal derned så sikkert også større chance for at hotellerne vil dumpe deres priser jo tættere de kommer på udsalgsdag..      Men når jeg ikke kender området, så ikke noget jeg tør løbe an på.. Og derudover så får man helt sikkert også en god rabat dels ved at bestille tidligt som her, og dels en stor rabat ved at købe mange dage på samme hotel.. Ulempen er at man så ikke rigtigt kan fortryde, hvis man opdager det er et skodsted :) -til gengæld ville ulempen at vente med at købe til man kom derned, at man skulle styrte rundt til en masse hoteller og risikere at det var meget dyrere end man kan få dem til nu ved at bestille i god tid.

Så som uerfaren i Pattaya vælger jeg det sikre..

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tæt på bestilling af billetter..  Vil dog lige sikre mig at få den bedste periode, af valget mellem April,Maj eller Juni... Det er lavsæson og vist meget varmt der, og regntid der omkring Maj..  Men for mit vedkommende så skal det være 14 dage indenfor den periode.. Så bare hvad der bedst ? hvis der da  er forskel..

 

Derudover spørgsmål vedr hoteller... Er det et must med pool nu når der er så varmt i den periode ?.. Hvad plejer i at vælge når i tager hoteller ? -med eller uden pool ?

Jeg vil som tidligere nævnt sætte et lav budget, men man kan virkeligt få meget for pengene her.. Og faktisk finde mange fine hoteller til lav pris hvor der er pool.. Anbefaler i at man får et med en ?

Selv nu ikke specielt badedyr, men kan tænke mig det måske var meget rart at kunne køle sig indimellem sex´en :)

 

I Pattaya har jeg altid boet på hotel med pool. (Jeg tror sgu de fleste har pool nu om dage)

Trods mere end 50 besøg, har jeg aldrig nogensinde badet på stranden ved Pattaya.

Jeg synes simpelthen ikke den virker særlig hygiejnisk i mine øje. Desuden risikerer man at træde på knuste flasker og andre spændende sager.

Mht. strand ture, kan du med held suse til en af de andre steder i området. (Wong A Mat nord for, eller Jomtien syd for) Det er lige rundt om hjørnet i forhold til Central Pattaya.

Eller prøv en tur ud til øen Ko Lan (afgang hver time fra Pattaya, medbring evt. en veninde og brug en lille dag her :cool: )

Se link til Google Map

https://www.google.dk/maps/@12.928364,100.8740348,13z

Del dette indlæg


Link til indlæg

Linket til Stickman

 

http://www.stickmanbangkok.com/StickmanWeeklyColumn2013/Bangkok-bargirls-barfine.htm

 

Der var kommet noget %C2%A0 i enden af det oprindelige link

 

Takker for linket :) Meget inforigt -dog hovedsagligt vedr Bangkok..

På en måde bekræfter det mig i priserne.. Men ligesom  en turist der kommer til Danmark, der vil han typisk møde nogle meget høje priser, sådan vil de fleste turister møde Thailand..  Kun ved kendskab til markedet og ikke bare tage det der bliver smidt i hovedet på en, så finde rigtigt gode priser...

Når en thai tager 3000 for 1 time og  5000 baht for en overnatning, -svarer det nogenlunde til at en dansker tog henholdsvis 3000 og 5000 kroner for samme ydelser.. ( I Thailand vil en månedsløn på 30.000 baht være god ligesom en 30.000 kroner ville være det for en dansker)  Hele natten der finder du dog næppe danske piger der tilbyder til den pris, men det handler nok om marked og efterspørgsel.. Der er ingen der har råd...

Ment alt i alt så priser i den høje ende..   De piger den selvsamme turist ville blive tilbudt hvis han som uerfaren kom til Danmark ville ligge meget højere end det han ville finde hvis han kendte markedet lidt..

 

Jeg er ikke nærig, ej skummel som ham fra det der link antyder når jeg ikke nødvendigvis vil betale minimum 3000 bath for feks shorttime :) -eller jeg er ikke det værd, som kunde, som han korrekt skrev :) 

Jeg har bare altid søgt hvor jeg fik mest udvalg (man har hver sin smag for en drømmepige) og mest for pengene.. Jeg nægter simpelthen at betale overpris et sted når man et andet sted kan få det meget billigere og mange gange bedre kvalitet..

Mange af de oplagte turiststeder der får man også en mekanisk service...

 

Derfor vil mit marked være i Pattaya og hovedsagelig freelancers..  Og heller forkæle nogle af dem end  smide forudbestemte penge væk.. Når det er sagt så selvfølgelig prøve det meste i Pattaya :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

I Pattaya har jeg altid boet på hotel med pool. (Jeg tror sgu de fleste har pool nu om dage)

Trods mere end 50 besøg, har jeg aldrig nogensinde badet på stranden ved Pattaya.

Jeg synes simpelthen ikke den virker særlig hygiejnisk i mine øje. Desuden risikerer man at træde på knuste flasker og andre spændende sager.

Mht. strand ture, kan du med held suse til en af de andre steder i området. (Wong A Mat nord for, eller Jomtien syd for) Det er lige rundt om hjørnet i forhold til Central Pattaya.

Eller prøv en tur ud til øen Ko Lan (afgang hver time fra Pattaya, medbring evt. en veninde og brug en lille dag her :cool: )

Se link til Google Map

https://www.google.dk/maps/@12.928364,100.8740348,13z

 

Godt link at have ;-)

 

Ja den ø må jeg besøge en af dagene jeg er der...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Super god læsning. Mange tak for det...

Ærgerligt at jeg ikke har sparet nok op endnu, for så havde jeg klart taget med dig og samlet erfaring sammen med dig som også helt grøn i det thailandske.

Følger ivrigt med, og mangler dog stadig svaret om hvordan vejret er I de måneder du spørger til. :))

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bommer lige efter et svar vedr. taxi i Pattaya.

 

Hvis man feks vælger et hotel der ligger 2 km i fuglelinie fra hvor det sner - hvor meget så regne med i pris ?

 

I må meget gerne skrive hvilke hotel i boede på, og så hvis i kan huske ca pris på taxi til feks Walkingstreet...

Så kan jeg selv tjekke op på en ca pris fra hvor hotelvalg eventuelt kunne komme på tale.

 

På forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Super god læsning. Mange tak for det...

Ærgerligt at jeg ikke har sparet nok op endnu, for så havde jeg klart taget med dig og samlet erfaring sammen med dig som også helt grøn i det thailandske.

Følger ivrigt med, og mangler dog stadig svaret om hvordan vejret er I de måneder du spørger til. :))

 

Så lidt ven :)  Vi er for at hjælpe hinanden.

 

Regner med jeg til slut laver en opfølgning på alle relevante oplysninger, - eller starter en ny tråd, hvor kun det væsentlige står.

 

Vedrørende økonomi, så er jeg selv arbejdsløs men man kan altså gøre det billigt hvis man vil !!

Selve rejsen kan man få for lige under 3000 kroner.. Med ingen mellemlandinger, og direkte fra København.. Mange køber så en tillægspakke hvor man får reserveret et specielt sæde, mad om borg og kuffert tillæg, som så koster 2x500 i alt..

Men man kan spare det beløb helt !!... Jeg så en kammi der havde sådan en kuffert som man må tage med i flyet.. Er bestemte mål, og overholder den det så tager man den med i flyet.... -og er altså rimelig stor !!.. Var sådan en der lignede en almindelig kuffert, man kunne rulle osv.. Jeg vil se om jeg kan finde sådan en på nettet og evt lige smide et link..... Flymaden kan man med god grund også undvære.. Den er skod.. Der ville jeg under alle omstændigheder heller selv købe noget jeg kan tage med jeg kan lide..

Så prisen på en direkte flyvning fra København (flyvetid 10,5 timer) kan fås for alt inclusiv for under 3000 kroner :)

 

Hoteller er også meget billige.. Vil man bo et sted hvor der måske er lidt skod, så ja få priser helt nede fra 50 kroner pr døgn.. Vælger man at bo rimeligt/rigtigt godt så regn med ca fra 150 til 200 kroner pr døgn.. -og vælger man sidst nævnte "dyre" hoteller så er vi altså ikke oppe i et prisleje mere end mellem 2000 til 2500 kroner for hotel i de 14 dage..

Jeg ville super gerne smide en masse link med de hoteller jeg har i mine overvejelser, men lidt bange for at smide dem herinde, da de mange klip, ville medføre at de måske satte priserne op :)  -så venter lige med at smide de link, til jeg har fået bestilt hotel.

 

Så man kan sige for en pris mellem 5000 og 5500 så har man både flyveturen og et rigtigt godt sted at bo i 14 dage.. Nogle kalder det paradis og må indrømme efter utallige youtubsøgninger give dem ret :)  Virkeligt lækkert land !! :)

 

Du efterspørger hvordan vejret er i den periode jeg overvejer at rejse dertil.. Hvad jeg har læst mig til så starter deres lavsæson der omkring April hvor det bliver meget varmere.. Op til 30 grader i skyggen, og selv thaier syntes at det er varmt... Og omkring Juni så starter en periode hvor der kan komme meget regn..  Så det man i Thailand kalder lavsæson er den periode jeg vil rejse dertil... Ikke så mange turister men stadig masser af piger og måske også økonomisk noget at spare, da mange piger måske i højsæsonen er tilbøjelige til at hæve priserne.. Derudover så helt sikkert noget at spare på alle de hoteller der jo er , når de har færre turister.

 

Så man kan vende det om når du spørger om du er i tvivl om du har råd nu :)

Se det sådan at man kan få 14 dages ferie i et troppeparadis for meget få penge.. Og alt alt andet lige er alt meget billigt dernede.. Jeg er sikker på tager man til de kendte dyre stéder hver dag og lever i en brander alle 14 dage så hurtigt bruge over 1000 eller meget mere pr dag.. Men modsat havde man bare levet rimeligt med god mad og drikke, fundet sig en freelance pige hver dag om eftermiddagen/aftenen og taget hende med hjem og hygge med på hotellet og efterfølgende næste morgen også /-eller valgt 1-2 hurtige pr dag  -så kunne man sikkert også have levet for ca 5-600 kroner pr dag..

Der er jo heller ingen der siger man skal have fisse 12 af døgnets 24 timer -så kunne sikkert gøres endnu billigere..

 

Dog altid vigtigt man har en del mere med end man har planlagt.. Kan meget hurtigt komme ekstra udgifter.. Men sådan havde det nu også været hvis man holdt ferie hjemme i Danmark.. Men pokker til forskel på priserne i Thailland og specielt Pattaya kontra i Danmark :)  Er man ført dernede så billigt.. Det har altid været rejsen derned som  har været meget dyr...   Nu er den pris i hvert fald så langt nede at jeg ikke kan sige nej :)

 

Jeg påtænker at have et budget så jeg kan bruge ca 1000 pr døgn til mad, taxi og ikke mindst piger..

Jeg er alt andet end afholdsmand !! -men lysten til øl og druk siger mig faktisk ikke meget.. Der tror jeg faktisk også jeg sparer en del...  Derudover tænder jeg meget på det ved freelance pigerne som jo også er en del billigere end dem ved en klub/bar eller massage steder..  Jeg elsker simpelthen det at kunne gå lang tid og til sidst udvælge en så naturlig pige som mulig.. 

Så jeg er rimelig sikker på med det budget på 1000 kroner burde være mere end rigeligt for at dække mit behov...

Har dog ekstra penge stående for en sikkerhedsskyld  så  budgettet  kan overskrides hvis behov. 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bommer lige efter et svar vedr. taxi i Pattaya.

 

Hvis man feks vælger et hotel der ligger 2 km i fuglelinie fra hvor det sner - hvor meget så regne med i pris ?

 

I må meget gerne skrive hvilke hotel i boede på, og så hvis i kan huske ca pris på taxi til feks Walkingstreet...

Så kan jeg selv tjekke op på en ca pris fra hvor hotelvalg eventuelt kunne komme på tale.

 

På forhånd tak :)

 

Egentlig taxi i Pattaya er nok ikke så relevant, i hvert fald ikke hvis du har tænkt dig at bo på Beach Road, Second Road, eller Soi Bua Kao, eller i en af deres sidegader (soi's). Der kører såkaldte bahtbusser langs disse gader. Kørsel på Beach Road og Second Road er ensrettet (i hhv. nord-syd og syd-nord gående retning), mens der er kørsel i begge retninger på Soi Bua Kao. Disse tre centrale gaders sidegader er ikke længere end man kan gå imellem dem. Bahtbusserne, som er en slags ombyggede pickup trucks med to rækker af sæder bagpå, kører konstant langs disse gader og man hopper bare på og af som man har lyst og betaler 10 bath til chaufføren efter endt tur. Sørg bare for at hoppe på en der er "in motion" og ikke en der holder stille, for ellers så booker du vedkommende til en solotur, der kan blive betragteligt dyrere. Sidstnævnte kan du selvfølgelig også vælge at gøre, hvis du skal et eller andet bestemt sted hen, hvor der ikke lige er en fast bahtbusrute. Alternativt er der motorcykeltaxier på ethvert gadehjørne i Pattaya, som du kan tage hvorhen du vil. Her er der dog ingen fast pris (i hvert fald ikke for faranger), så du må forhandle dig til en pris.

 

Så hvis du specifikt spørger til en pris fra et hotel i det centrale Pattaya (dvs. indenfor de tre ovennævnte gader) til fx Walking street, er den 10 Baht (ca. 1.50 kr) med Bahtbus og vel ca. 50 Baht (ca. 8 kr) med motorcykeltaxi. Så det er jo overkommeligt.

 

Jeg ved ikke lige hvad jeg ville anbefale af hotel. Det afhænger helt af hvad dit behov er. Jeg er selv meget simpelt anlagt og har ikke det store behov for luksus. Sidst boede jeg på Apex Hotel på Second Road til 500 Baht per nat (walk-in pris). Men det er altså også et skodhotel, så er du advaret.

Redigeret af juipui

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo, tak... er skam helt med på priserne du skriver til de ca. 3000 kr.
Er nu egentlig ret ligeglad med om det er 3000 eller 5000 kr. tur retur, bare det er i et huk, og ikke med lang mellemlanding. Har set rejser dertil på op til 28 timer. Magter jeg ikke..!!
Er nu ikke arbejdsløs, men sidder med hus og delebarn på en indtægt. Banker ret hårdt af på et forbrugslån, så jeg igen har lidt luft. Så først på året kan der igen spares noget heftigere op.
Men sgu fristende at finde penge til det nu og her. Hehe...

Tænker lidt at det måske er bedre at være af sted med nogen man snakkede lidt med på forhånd. Ikke nødvendigvis en nær ven. Ingen af mine nære venner skal vide at jeg skal på tur de fis i Thailand. Haha..!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg ved ikke lige hvad jeg ville anbefale af hotel. Det afhænger helt af hvad dit behov er. Jeg er selv meget simpelt anlagt og har ikke det store behov for luksus. Sidst boede jeg på Apex Hotel på Second Road til 500 Baht per nat (walk-in pris). Men det er altså også et skodhotel, så er du advaret.

Ved godt at billeder er taknemmelige, men det ser da okay ud på deres hjemmeside. :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej ZEUS 

 

held og lykke med din søgning om priser på hoteller, sex til en billig penge og hvad ved jeg, mit råd til dig Tag det rolig, det virker som om at efter din ven, er kommet hjem, så tag det rolig min ven, ta evt. et par dage i Bangkok inden du drager videre

 

Leif

Redigeret af Leif

Del dette indlæg


Link til indlæg

Egentlig taxi i Pattaya er nok ikke så relevant, i hvert fald ikke hvis du har tænkt dig at bo på Beach Road, Second Road, eller Soi Bua Kao, eller i en af deres sidegader (soi's). Der kører såkaldte bahtbusser langs disse gader. Kørsel på Beach Road og Second Road er ensrettet (i hhv. nord-syd og syd-nord gående retning), mens der er kørsel i begge retninger på Soi Bua Kao. Disse tre centrale gaders sidegader er ikke længere end man kan gå imellem dem. Bahtbusserne, som er en slags ombyggede pickup trucks med to rækker af sæder bagpå, kører konstant langs disse gader og man hopper bare på og af som man har lyst og betaler 10 bath til chaufføren efter endt tur. Sørg bare for at hoppe på en der er "in motion" og ikke en der holder stille, for ellers så booker du vedkommende til en solotur, der kan blive betragteligt dyrere. Sidstnævnte kan du selvfølgelig også vælge at gøre, hvis du skal et eller andet bestemt sted hen, hvor der ikke lige er en fast bahtbusrute. Alternativt er der motorcykeltaxier på ethvert gadehjørne i Pattaya, som du kan tage hvorhen du vil. Her er der dog ingen fast pris (i hvert fald ikke for faranger), så du må forhandle dig til en pris.

 

Så hvis du specifikt spørger til en pris fra et hotel i det centrale Pattaya (dvs. indenfor de tre ovennævnte gader) til fx Walking street, er den 10 Baht (ca. 1.50 kr) med Bahtbus og vel ca. 50 Baht (ca. 8 kr) med motorcykeltaxi. Så det er jo overkommeligt.

 

Jeg ved ikke lige hvad jeg ville anbefale af hotel. Det afhænger helt af hvad dit behov er. Jeg er selv meget simpelt anlagt og har ikke det store behov for luksus. Sidst boede jeg på Apex Hotel på Second Road til 500 Baht per nat (walk-in pris). Men det er altså også et skodhotel, så er du advaret.

 

Takker for alle oplysninger !!  :)

 

Kunne dog ikke åbne linket helt på hotellet, og ligger ikke på Hotel.com , men fandt det via Google.. Det ligger i hvert fald rigtigt godt centralt.. Prisen er dog 650 baht /120 DDK nu. Men jo ikke alverden ;-)  Tror dog man kan finde rigtigt gode alternativer via Hotel.com hvis man bestiller hotel hele ferien der.  Men ligger som sagt rigtigt godt det hotel der..

 

Men ikke rigtigt med når du skriver Second Road ?. Er det den du mener som hedder Pattayasaisong Road ?

Det går jeg ud fra, og se at hvis man ligger i det bælte, og bare benytter Bathbusserne så jo komme virkeligt billigt rundt !!

 

Ville dog gerne vide en ca pris på  taxi kørsel i området... For hvis man nu vælger et hotel langt væk fra selve Walkingstreet, så større og billigere udvalg.   Men skal jeg så feks betale 4x25 kr pr dag, så ingen mening at tage de hoteller :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved godt at billeder er taknemmelige, men det ser da okay ud på deres hjemmeside. :cool:

Personligt var jeg godt nok tilfreds. Har boet der en 7-8 gange over de sidste 10 år (men har dog også boet mange andre steder). Beliggenheden er fin, midt på Second Road og ca. midt i mellem Beach Road og Soi Bua Kao med 5 min gang til hver. Simple rum med satellit tv, seng, bord, varmt vand, etc. Ikke det store luksus, man får hvad man betaler for. Vi er jo alle forskellige. For mig er det udemærket til formålet (masser af sex), men for nogen vil det nok være lige spartansk nok. En ting er sikkert, pigerne er ligeglade. De kommer alligevel typisk fra fattige kår oppe i det nordøstlige Thailand og er vant til det der er MEGET værre!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...