Hop til indhold
Guest fickenstein

velkommen til en ny luder herinde

Recommended Posts

Gæst

Et ord = fire sider, 75 indlæg.

 

Gaaaaaaaaaab !!!!!!

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

men DU talte dem :wink:

Næh, tallet står på dit indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et ord = fire sider, 75 indlæg.

 

Gaaaaaaaaaab !!!!!!

 

Tjah .... skulle det være mere kedeligt end det skænderi, du har med Filosoffen andetsteds om tørre juristerier?

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tjah .... skulle det være mere kedeligt end det skænderi, du har med Filosoffen andetsteds om tørre juristerier?

 

Uhhhhh jeg har vist tisset på din sukkermad.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uhhhhh jeg har vist tisset på din sukkermad.

 

Næh, nej da, jeg faldt bare i søvn midt i meningsudvekslingen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

absolut en hurtig knallert på kajen... men hun rammer selv hovedet på sømmet hvorfor det ord ikke dur i almindelighed... jeg har markeret med rødt

 

 

Hvorfor må jeg ikke kalde mig luder, når det netop er, hvad jeg er?!
Det er jo ikke ordet ”luder”, der er noget galt med, men derimod folks opfattelse af en luder, og det ændres ikke af, at man pludselig kaldes for Gudinde, der i øvrigt slet ikke har noget med prostitution at gøre, men netop er et ekstremt eksempel på politisk korrekthed
, der blot vil gøre virkeligheden smukkere. :idea:

Jeg er luder og føler ingen afmagt eller nedværdigelse ved at være luder.
Når adm. så skriver til mig, at mænd og leksika opfatter ordet luder som nedladende, så er problemet vel snarere, at mænd og magthavere i tusindvis af år har benyttet sig af vores service, men samtidig ikke har respekteret os og derfor stille og roligt har givet både os og ordet et nedsættende anstrøg.
 

 

Som fønord - dvs luder/madonna komplekset.... der har jeg ikke noget at udsætte på ordet i sig selv fordi der er tale om et modsætningsforhold hvor det ord bruges til at illustrere forskellen mellem det "rene" og det "beskidte"

 

Jeg har altid hadet referencer til komplekset da jeg mener det deminuerer kvinder i almindelighed - men jeg mener som udgangspunkt at adm. på venuslogen begik en fejl da det var Camillas eget valg... 

 

MEN

 

det bruges lige netop til at referere til noget "beskidt" og som jeg har markeret med rødt - så er ordet i sig selv med til at forringe den respekt der er om vores personer - jf det argument Camilla fuldstændig rigtigt bringer til torvs.. 

 

Det er en respekt vi har al mulig grund til at fortjene, men som bliver os frataget alene i kraft af ordet når det bruges om os i vanlig/daglig tale fordi det nu engang er sådan betydningen af ordet har udviklet sig. 

 

 

Når man bruger ord og især ord med kraftig ladning (positiv som negativ), så kan man ikke fraskrive sig enhver anerkendt kulturel udvikling og tilskrivning og bare sige... "jamen jeg synes det betyder"  og det er lidt det Camilla gør...  hun vil både blæse og have mel i munden... 

 

 

Der er ikke tale om at "gøre virkeligheden smukkere" som Camilla siger - det er noget sludder..... der er tale om at virkeligheden ER smuk i forvejen men at vi er nogen der blot forlanger at i ikke anvender ord der "gør den grimmere"... 

 

 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gameguy

@Gameguy: Som konsulent vil jeg spagt anføre, at min høje timeløn skyldes, at jeg har nogle spidskompetencer, som der ikke er så mange der tilbyder. Det er helt klassisk udbud/efterspørgsel - og har ikke noget med gråzone at gøre. Hvis der var dobbelt så mange piger, der solgte deres ydelser - eller halvt så mange kunder - så ville der formentligt også ske noget med timelønnen. Vi kan jo allerede se, at de østeuropæiske/sydeuropæiske piger giver prisen et nøk nedad.

 

Det er da sjovt at høre, at du også kloger dig indenfor det økonomiske område! Så vil jeg tage skridtet videre og se lidt på, hvorfor udbudet er så begrænset? Efterspørgselskurven er nok rimeligt uændret omend en generel højere indkomst antageligt vil skyde efterspørgselskurven opad. Udbudet er begrænset fordi faget er stigmatiseret og imod kvindernes natur. Hvis rollerne mellem mænd og kvinder var byttet om ville der jo være langt flere ludere til en given pris! Hannerne vil jo nærmest udbyde denne serviceydelse gratis. Så der er jo netop tale om en gråzone - ellers ville udbudet jo være langt højere til en given pris. Hvis rengøring fx blev aflønnet med 1100 kr. per halve time ville der jo være flere hundredetusinde som ville udbyde denne service. Der er altså en lang række forhold som gør, at vi ikke har flere hundredetusinde prostituerede som var villige til at levere deres service til 1100 kr. per halve time. Markedet er i balanance der omend balancepunktet i øjeblikket forskydes nedad fordi de udenlandske udbydere er villige til at sælge billigere. Dit skriv underbygger jo netop, at der er særlige forhold til at balancen mellem udbud og efterspørgsel ligger på en så høj pris! Da jobbet ikke fysisk er hårdere end fx rengøring må denne modvilge til at udbyde ligge i nogle psykologiske/socioøkonomiske årsager. Dette er hvad jeg kalder grå zone - at job som man ikke skilter med og som er stigmatiseret. Ret banalt faktisk!!

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gameguy

Det var da interessant at læse om, hvilken ballade der engang har været på VL, hvor både ledelsen og medlemmerne ofte satte hård mod hård, men helt ærligt "Hvad kan vi bruge det til her på EG" ??

 

Som Thorshammer som ganske udmærket beskriver, så er/var der tale om en sætning, der for de fleste vil henlede opmærksomheden på luder/madonna komplekset.

 

De fleste mørke bryder sig ikke om, at blive kaldt neger. Jamen det er jo neutralt kan jeg sige og give følgende eksempel "Jeg køber ofte negerboller".

Nu forholder det sig jo ikke således, at blot fordi et ord anvendes overvejende fordømmende, at ordet så ikke kan indgå i en spændende ordkombination og pludselig have en helt anden betydning.

 

I øvrigt har jeg så aldrig helt forstået, hvorfor en eller flere brugere på et medie kan blive så pist, at man forlader et site, pga af den slags uenigheder. Jeg håber bestemt ikke, at medlemmerne her har de samme besværligheder ved, at acceptere de regler man har udsted på et site. Man kan være uenig eller enig, men på et tidspunkt stopper debatten, og så må alle rette sig efter reglerne.

 

Negerboller er sgu da noget af det mest nedsættende og politisk ukorrekte udtryk man kan bruge og et særdeles dårligt eksempel. Du bryster dig af selv at være så perfekt, men er åbenbart ikke udviklet videre end til at forstå hvor grelt dette udtryk er. Det er på niveau med historien om lille sorte Sambo som du måske ikke kender grundet din alder. Luder er langt mindre nedladende i min optik end dette eksempel. Men jeg må respektere at ordet åbenbart er så stigmatiserende og nedladende, at det kan opfattes provokerende. Det kan man ikke rigtigt ændre, så man bør anvende det varsomt med mindre man selvfølgelig ønsker at bruge det provokerende. Ordet kan dog også virke lettere ophidsende og indgå i verbale rollespil. Så er det vel ok!

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da sjovt at høre, at du også kloger dig indenfor det økonomiske område! Så vil jeg tage skridtet videre og se lidt på, hvorfor udbudet er så begrænset? Efterspørgselskurven er nok rimeligt uændret omend en generel højere indkomst antageligt vil skyde efterspørgselskurven opad. Udbudet er begrænset fordi faget er stigmatiseret og imod kvindernes natur. Hvis rollerne mellem mænd og kvinder var byttet om ville der jo være langt flere ludere til en given pris! Hannerne vil jo nærmest udbyde denne serviceydelse gratis. Så der er jo netop tale om en gråzone - ellers ville udbudet jo være langt højere til en given pris. Hvis rengøring fx blev aflønnet med 1100 kr. per halve time ville der jo være flere hundredetusinde som ville udbyde denne service. Der er altså en lang række forhold som gør, at vi ikke har flere hundredetusinde prostituerede som var villige til at levere deres service til 1100 kr. per halve time. Markedet er i balanance der omend balancepunktet i øjeblikket forskydes nedad fordi de udenlandske udbydere er villige til at sælge billigere. Dit skriv underbygger jo netop, at der er særlige forhold til at balancen mellem udbud og efterspørgsel ligger på en så høj pris! Da jobbet ikke fysisk er hårdere end fx rengøring må denne modvilge til at udbyde ligge i nogle psykologiske/socioøkonomiske årsager. Dette er hvad jeg kalder grå zone - at job som man ikke skilter med og som er stigmatiseret. Ret banalt faktisk!!

 

Nej, og du er netop en af de fyre, som med din nedladende holdning til glædespiger ved bl.a. at kalde dem ludere er med til stigmatisere og gøre til noget man ikke skilter med og ikke så gerne udbyder - derfor er du selv skyld i de højere priser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, og du er netop en af de fyre, som med din nedladende holdning til glædespiger ved bl.a. at kalde dem ludere er med til stigmatisere og gøre til noget man ikke skilter med og ikke så gerne udbyder - derfor er du selv skyld i de højere priser.

Jeg kunne aldrig drømme om at kalde nogen for noget som helst nedsættende. Så fremover vil jeg kalde dig for Metalgris.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kunne aldrig drømme om at kalde nogen for noget som helst nedsættende. Så fremover vil jeg kalde dig for Metalgris.

 

HeHe, jeg har bemærket at mange - især flere af de søde glædespiger har lidt problemer med jernsvinet og har da også overvejet et andet - men både jern og jernet er taget af andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

HeHe, jeg har bemærket at mange - især flere af de søde glædespiger har lidt problemer med jernsvinet og har da også overvejet et andet - men både jern og jernet er taget af andre.

 

Nå, jeg havde misforstået navnet. Som enhver metalarbejder vil kunne fortælle dig, så er jern jo en forholdsvis blød metal. Så jeg trodeede det skulle læses som synonym til Bløddyret, da du maske havde potensproblemer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå, jeg havde misforstået navnet. Som enhver metalarbejder vil kunne fortælle dig, så er jern jo en forholdsvis blød metal. Så jeg trodeede det skulle læses som synonym til Bløddyret, da du maske havde potensproblemer.

 

Nej kun potensielle problemer  :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bøh, ja det var mig, der nikkede "Camilla Guldborg" en skalle den gang. Det var mig, "der smed hende ud".

Hun var ung, men begavet, i gang med en høj uddannelse, som hun fuldførte, som hun bedriver den dag i dag.

På daværende tidspunkt, var der meget "rebel" i pseudonymet "Camilla Guldborg", kan i huske underskriften: "Hader lange gå ture og så videre.."

 

I hendes job idag, er hun rigtig glad for, at jeg var dobbelt så gammel som hende, og tænkte på at: Der kommer en dag: med et arbejde, der kommer en dag med forældremøde, måske en dag med faktisk indflydelse, men også en dag, med genkendelse.

 

Jeg tog den beslutning, jeg skrev masser af mails og fik mange tilbage (som jo ikke er her). Jeg gjorde det rigtige uagtet at hun på det tidspunkt hadede mig for det. Hun var ung, havde en mening, det er i orden.

 

Med andre ord: "Far" var i huset og far bestemmer, og når det er sagt, så kan man som et voksent menneske (ikke kun af alder) sagtens sende "en besked" til et menneske, som et forældrepar måske burde have gjort.

 

Camilla Guldborg har et dejligt liv i dag, det skal vi være glade for, i en verden hvor vi ofte bliver syge.

 

mvh

Bendix

Redigeret af Bendix Westinghouse
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Det var da interessant at læse om, hvilken ballade der engang har været på VL, hvor både ledelsen og medlemmerne ofte satte hård mod hård, men helt ærligt "Hvad kan vi bruge det til her på EG" ??

 

Som Thorshammer som ganske udmærket beskriver, så er/var der tale om en sætning, der for de fleste vil henlede opmærksomheden på luder/madonna komplekset.

 

De fleste mørke bryder sig ikke om, at blive kaldt neger. Jamen det er jo neutralt kan jeg sige og give følgende eksempel "Jeg køber ofte negerboller".

Nu forholder det sig jo ikke således, at blot fordi et ord anvendes overvejende fordømmende, at ordet så ikke kan indgå i en spændende ordkombination og pludselig have en helt anden betydning.

 

I øvrigt har jeg så aldrig helt forstået, hvorfor en eller flere brugere på et medie kan blive så pist, at man forlader et site, pga af den slags uenigheder. Jeg håber bestemt ikke, at medlemmerne her har de samme besværligheder ved, at acceptere de regler man har udsted på et site. Man kan være uenig eller enig, men på et tidspunkt stopper debatten, og så må alle rette sig efter reglerne.

Nej Bluejacket..... du køber ikke negerboller længere :-) det er ved at være mange år siden de hed det, idag hedder de flødeboller. Dette skyldes producenterne (og mange andre) mente ordet var politisk ukorrekt.

 

Her kan man så diskutere om man ikke går i for små sko. En ting er man ikke skal kalde en person for luder, perker etc men et "madprodukt" kan måske være lidt ligegyldigt

Del dette indlæg


Link til indlæg

HeHe, jeg har bemærket at mange - især flere af de søde glædespiger har lidt problemer med jernsvinet og har da også overvejet et andet - men både jern og jernet er taget af andre.

 

Hæhæ, hvad med "jerndrageren" eller "ståldrageren"? Jeg kan forstå, at du også kommer langt omkring :lol: :lol:

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hæhæ, hvad med "jerndrageren" eller "ståldrageren"? Jeg kan forstå, at du også kommer langt omkring :lol: :lol:

IPE100 eller rundjern ø60 :D

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hæhæ, hvad med "jerndrageren" eller "ståldrageren"? Jeg kan forstå, at du også kommer langt omkring :lol: :lol:

 

En af pigerne kalder mig "Jernelastic"  :mrgreen:  (måske skulle jeg så bare sætte en "H" foran?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Negerboller er sgu da noget af det mest nedsættende og politisk ukorrekte udtryk man kan bruge og et særdeles dårligt eksempel. Du bryster dig af selv at være så perfekt, men er åbenbart ikke udviklet videre end til at forstå hvor grelt dette udtryk er. Det er på niveau med historien om lille sorte Sambo som du måske ikke kender grundet din alder. Luder er langt mindre nedladende i min optik end dette eksempel. Men jeg må respektere at ordet åbenbart er så stigmatiserende og nedladende, at det kan opfattes provokerende. Det kan man ikke rigtigt ændre, så man bør anvende det varsomt med mindre man selvfølgelig ønsker at bruge det provokerende. Ordet kan dog også virke lettere ophidsende og indgå i verbale rollespil. Så er det vel ok!

 

 

Jeg er sådant set enig i, at det ikke er det bedste eksempel, med mindre kan skelne imellem politisk ukorrekte ord, og så ord hvor der ikke hersker tvivl om, at betydningen er nedsættende. Mig bekendt har alle producenterne også skiftet ordet ud, så det nu kaldes flødeboller m.v. Men det ændre sådant set ikke på, at ordet beskriver/beskrev et produkt, samt at anvendelsen aldrig har været opfattet som fordømmende.

 

Jeg er helt med på at man ud fra et ønske om, at fjerne enhver association imellem neger Niger, set ud fra et politisk korrekt synsvinkel har forsøgt at skrive negerboller, negerkys og hvad vi ellers har ud af det danske sprog.  Det er vist lidt det samme som er ved at ske eller allerede er sket, når lakridsfigurer ligner nogle afrikanere.

 

I øvrigt læser jeg dit indlæg i retning af, at vi trods alt ikke er himmelvidt fra hinanden, når du skriver "Men jeg må respektere, at ordet åbenbart er så stigmatiserende og nedladende, at det kan opfattes provokerende".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Luder....sexarbejder......prostitueret....eller glædespige......ja kært "barn" har mange navne ;-)
Selv foretrækker jeg glædespige......for det er vel det som det handler om.....at sprede glæde ;-)......og ben.....hi hi....

 

En gæst kaldte mig for....en drøm...:-)
Flottere kompliment kan man da ikke få ;-)

 

Vel?

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bøh, ja det var mig, der nikkede "Camilla Guldborg" en skalle den gang. Det var mig, "der smed hende ud".

Hun var ung, men begavet, i gang med en høj uddannelse, som hun fuldførte, som hun bedriver den dag i dag.

På daværende tidspunkt, var der meget "rebel" i pseudonymet "Camilla Guldborg", kan i huske underskriften: "Hader lange gå ture og så videre.."

 

I hendes job idag, er hun rigtig glad for, at jeg var dobbelt så gammel som hende, og tænkte på at: Der kommer en dag: med et arbejde, der kommer en dag med forældremøde, måske en dag med faktisk indflydelse, men også en dag, med genkendelse.

 

Jeg tog den beslutning, jeg skrev masser af mails og fik mange tilbage (som jo ikke er her). Jeg gjorde det rigtige uagtet at hun på det tidspunkt hadede mig for det. Hun var ung, havde en mening, det er i orden.

 

Med andre ord: "Far" var i huset og far bestemmer, og når det er sagt, så kan man som et voksent menneske (ikke kun af alder) sagtens sende "en besked" til et menneske, som et forældrepar måske burde have gjort.

 

Camilla Guldborg har et dejligt liv i dag, det skal vi være glade for, i en verden hvor vi ofte bliver syge.

 

mvh

Bendix

 

Ja, man kan synes hvad man vil om VL og historien. Men man kan i hvert fald ikke tage fra dem at de prøvede at ændre på en kultur der ikke altid var så charmerende. Sådan er det jo altid for dem der går først - nogle gange går man gal og nogle gange ret. Det var i hvert fald en site der ville noget.

 

Og EG havde ikke eksisteret uden forgængeren VL.

 

B

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gameguy

Nej, og du er netop en af de fyre, som med din nedladende holdning til glædespiger ved bl.a. at kalde dem ludere er med til stigmatisere og gøre til noget man ikke skilter med og ikke så gerne udbyder - derfor er du selv skyld i de højere priser.

 

ØØh var det ligesom dagsordenen?? Men velbekomme og flot at du lige kunne genere mig endnu engang med denne totalt irrelevante kommentar. Fremover skal vi måske bytte luder ud med variablen X hvis dette ikke støder dig. Jeg lægger intet nedladende i X og hvis du læste mit skriv ordentligt ville du sande at jeg jo netop siger, at man måske bør træde varsomt. Hvad jeg så har skrevet andetsteds vedkommer jo ikke nærværende debat. Men bliv da endeligt ved med at komme med disse smålige personangreb og så må vi se hvad moderatoren siger!

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, og du er netop en af de fyre, som med din nedladende holdning til glædespiger ved bl.a. at kalde dem ludere er med til stigmatisere og gøre til noget man ikke skilter med og ikke så gerne udbyder - derfor er du selv skyld i de højere priser.

 

 

 

 

Metalgrisen har faktisk ret i at du er medvirkende årsag til høje priser jf at du lige har skrevet at udbuddet er styret af en stigmatisering af erhvervet...

denne stigmatisering kommer fra mænd der vælger at tilsidesætte den respekt der burde være os piger til del hvormed der gennem århundreder er sket en systematisk nedgørelse af pigerne

De høje priser har - i min optik - intet at gøre med jobbet som sådan - det er hazard pay fordi vi står til en tilværelse som pariaer hvis det opdages... et slags risikotillæg om man vil

Grunden til at det overhovedet kommer dertil skyldes at mænd - som dig Gameguy - holder denne stigamtisering i live ved at skrive så deminuerende som du gør.... du kalder det "provokererende" og dækker det ind under humor - men det er i virkeligheden den værste form...

det er der hvor man har svært ved at sige dig noget på - for det var jo bare en joke.... men joken havde sine ofre der ingenting betød for dig da du lavede joken

Hvis alle behandlede os med respekt, hvis det var et erhverv på linie med alle andre... så var prisen nok også derefter.... men sålænge at vi ikke kan blive behandlet ordentligt - så holder vi priserne hvor vi gør

 

De udenlandske piger kan være ligeglade med at blive "opdaget" - de er i et fremmed land uden familie eller tilhørsforhold - så selvfølgelig kan de presse prisen - de har intet på spil ifht os andre... 

 

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...