Hop til indhold
Guest fickenstein

velkommen til en ny luder herinde

Recommended Posts

nå piger... de fleste af os har det ikke godt med det vi gør.... så har vi lært noget nyt af "forsigtig fyr" idag..... hvor informativt

 

 

det må vi huske næste gang vi kalder politiet for HIPPOSVIN og derefter siger de bare ikke er stolte af at være politimænd hvis de ikke smiler retur til os 

 

eller når vi kalder vores soldater for "barnemordere" og "massemordere"  når de kommer hjem fra krigen... det vil de da sikkert elske...  og hvis ikke - så har de det ikke godt med deres arbejde....

 

eller hvad??? 

 

nå måske ikke.... vil du sådan ganske forsigtigt prøve en anden teori "forsigtig fyr" - eller skal enhver modstand mod tilsvining og nedgørelse af et givent erhverv afskrives med at arbejderne bare ikke er stolte af det de laver ?? 

 

 

Kunne det være at vi piger har det dårligt med det ord FORDI vi er stolte af at gøre det vi gør og derfor ikke finder os i at blive gjort mindre af folk i almindelighed og vores kunder - SOM DIG!!!!!!!!!!! - i særdeleshed!!!

 

 

Bare det du sammenligner barnemorder og luder gør sådan set at du virker total afsporet! Har du total rygende fis i kasketten??

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bananas jeg havde sgu aldrig gættet at du var svensker, du skriver noget af det bedste dansk her på siden.

 

Iflg.dansk ordbog bruges ordet "luder" som " skældsord til eller om en kvinde"

 

Bruger det aldrig selv, har ikke behov for at nedgøre andre, og slet ikke piger jeg respekterer som alle andre mennesker

 

the rider

 

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har du total rygende fis i kasketten??

 

Det tvivler jeg på du er den helt rigtige til at bedømme... 

 

at dømme efter antallet af likes mit indlæg fik og den generelle holdning denne tråd giver udtryk for, er jeg faktisk temmelig sikker på at du slet ikke er den rette til at vurdere det :D :D :D :D

Redigeret af Jasmin
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det tvivler jeg på du er den helt rigtige til at bedømme... 

 

at dømme efter antallet af likes mit indlæg fik og den generelle holdning denne tråd giver udtryk for, er jeg faktisk temmelig sikker på at du slet ikke er den rette til at vurdere det :D :D :D :D

 

Jeg er sådan set ligeglad med dine likes, det er 8 ud af 2300 der har kigget på indlægget. Det er totalt sygt i hovedet at sammenligne det at kalde nogen barnemorder og luder for det samme! Hvis du ikke kan se det, er du syg i knolden!!!

Redigeret af Forsigtig fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Blot til orientering, så har EG et regelsæt der skal overholdes, når man i frustration skal formulere, at man ikke forstår modparten.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Forsigtigfyr du skal ikke lave personangreb, stop det nu. Jasmin, vi er enige om at ordet har en negativ klang hos mange, men ordet har ikke en negativ klang hos alle. At beskylde Forsigtigfyr for at tale mindre om jer piger fordi han har en anden opfattelse af ordet end lige du har, er på grænsen til et personangreb også.

Mht moderationen og ordet vil vi være opmærksomme på det i fremtiden med vores lidt skærpede linje og vi vil sikre at ordet ikke bruges negativt for så kan det få en meget ubehagelig klang og det vil vi ikke have. Ønsker en pige at bruge ordet positivt om sig selv må hun det. Ønsker en mand at bruge ordet positivt om en pige, i en rosende eller positiv formulering, vil vi ikke censurere dette væk. Jeg er selv meget enig i at ordet kan have en meget negativ klang og derfor er vi opmærksomme på i fremtiden hvordan det bruges herinde.

Helt personligt ville jeg mene at man ligeså godt kan bruge et andet ord end luder, men vi vil ikke ud i direkte censurering af diverse ord herinde, men folk skal tænke sig om, hvis de bruger ordet.

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er sådan set enig med Moderator og Bluejacket. Men nogle ting er så sygt at man bliver nødt til at reagere! Men taget til efterretning

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gameguy

Og som sædvanligt er det noget fejl på dem som ikke er suckers for rendestensromantiken. Er vi ikke feminister eller politiskt korrekte så har vi været for meget på VL.   Iiihh hvad er det kedeligt og fantasiløst.

Siden er det jo det der at du ikke finder ordet negativt. Men hvad i helvede har det for interesse hvad du finder??? Det er hvad pigerne finder som er intressant, simpelthen fordi det er dem du kalder for luder. Og langt de fleste kan ikke lide det. Du kalder vel ikke dig selv for luder vel?

 

Jeg kalder dig for et idiotiskt, ureflekterende fjols, men det mener jeg jo ikke noget særligt med, så det skal du ikke tage negativt. Jeg synes det er superfrækt at kalde folk idioter, og eftersom jeg synes det så får det tåle det. Idiot! Ikke negativt ment, kun sagligt.

 

Den største gåde er dog hvorfor du overhovedet kommer ind her og skriver det du gør? Og hvorfor jeg gider at svare????

 

Kan du ikke bare kalde folk luder så meget du vil, uden at komme her og prale om det???

 

B

Citat: "Jeg kalder dig for et idiotiskt, ureflekterende fjols, men det mener jeg jo ikke noget særligt med, så det skal du ikke tage negativt. Jeg synes det er superfrækt at kalde folk idioter, og eftersom jeg synes det så får det tåle det. Idiot! Ikke negativt ment, kun sagligt."

 

Så kan jeg ikke lade være igen bananas! Hvad bilder du dig ind at skrive sådant?? Hvorfor har jeg 3 advaselspoints og du ingen?? Jeg spørger bare!! Man kommer nærmest til at tænke på firebanden. Hvorfor skal tingene pakkes ind i cellufan ?? Piger som sælger deres krop er ludere og så er den ikke længere!! Vi kan vælge at kalde det noget andet men det er jo hyklerisk. Grunden til at vi måske føler os stødt over dette ord bunder jo netop i dobbelt moral osv. Når det så er sagt skal vi jo ikke tilsvine pigerne, men ordcensur er jo latteligt. Hvorfor støder ordet så meget?? Men ok hvis det gør bør man måske vare lidt varsom med dette udtryk. Jeg syntes dog ordet er meget frækt og gejler godt op. Opfat ordet som fræk og forførende/lokkende. Men ok jeg indrømmer at ordet har fået en vis negativ klang og måske derfor får man lyst til at bruge det så meget desto mindre.

 

Men at kalde andre for fjolser er jo så totalt uacceptabelt og bør medføre advarselspoints til dig også min gode kammerat! Og netop brugen af dette ord fra i hver tilfælde min side dækker netop over mange reflektioner og må jeg sige også kildrende associationer. Så tingene er ikke altid så enkle som du udlægger det. Rendestenen er faktisk af og til befriende og tabu negligerende! Berøringsangsten skal til livs men respekten for vores kære udbydere skal også være på plads. Lidt af et skisma faktisk ikke ??

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gameguy

Forsigtigfyr du skal ikke lave personangreb, stop det nu. Jasmin, vi er enige om at ordet har en negativ klang hos mange, men ordet har ikke en negativ klang hos alle. At beskylde Forsigtigfyr for at tale mindre om jer piger fordi han har en anden opfattelse af ordet end lige du har, er på grænsen til et personangreb også.

Mht moderationen og ordet vil vi være opmærksomme på det i fremtiden med vores lidt skærpede linje og vi vil sikre at ordet ikke bruges negativt for så kan det få en meget ubehagelig klang og det vil vi ikke have. Ønsker en pige at bruge ordet positivt om sig selv må hun det. Ønsker en mand at bruge ordet positivt om en pige, i en rosende eller positiv formulering, vil vi ikke censurere dette væk. Jeg er selv meget enig i at ordet kan have en meget negativ klang og derfor er vi opmærksomme på i fremtiden hvordan det bruges herinde.

Helt personligt ville jeg mene at man ligeså godt kan bruge et andet ord end luder, men vi vil ikke ud i direkte censurering af diverse ord herinde, men folk skal tænke sig om, hvis de bruger ordet.

 

Så var det måske på plads at dele nye advarselspoints ud!! Det er fuldstændigt uacceptabelt at der kan skrives så groft upåagtet, når jeg fik advarselspoints for langt mindre nedladende kommentarer. Hvis ikke underbygges min firbande teori faktisk bare yderligere!!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kære Gameguy.
Lige precis det var min pointe. Har vi lov at kalde folk hvad vi vil, kun for at vi selve ikke synes det er så farligt, eller nedsættende eller noget andet?
Hvis ordet fjols i min optik er et okej ord, har jeg så lov at kalde Fickenstein det, selv om han har det dårligt med det?
 
Selvfølgelig ikke. Jeg har mange venner med mørk hudfarve der ikke kan lide at blive kaldt for neger. Altså kalder jeg dem ikke neger. Tænker ikke en gang ordet.
Jeg prøvede altså at vende det hele og kalde Fickenstein for noget, på samme gang som jeg forklarede at jeg ikke mente noget negativt med det. Hvis jeg ikke mener noget særligt med det, kan jeg så skide på hvad dem synes der bliver omnævnt på den måden? 
 
Sjovt at du - af alle - denne gang faldt i med begge ben. :wink:
 
Og har du stadig ikke forstået, så: Ja, det er uacceptablet at kalde mennesker for forskellige nedsættende ting. Det er dårlig debatteknik, det er trist og fører ingetsteds.
Og at du synes ordet luder gejler godt op, har jo faktiskt ingen betydning, hvis den du kalder det har det dårligt med det. 
Nu er jeg jo ikke dansk, men ordet luder i Sverige har en utroligt dårling klang, og var et meget nedsættende ord langt inden vores berømte lov.
 
Det har ikke noget som helst med hykleri at gøre at vurdere sit sprog. Det har i stedet med udvikling og reflektion at gøre. At lære andre menneskers reaktioner at kende og tage dem seriøst kan mange gange være langt mer udviklende end at sidde der på sin røv og råbe at sådan har det altid været og sådan skal det altid være.
 
Jeg vil gerne kaste dit spørgsmål tilbage og spørge hvorfor det stødder så meget at IKKE kalde pigerne for luder???
 
B
 
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så foretrækker jeg hellere luder, fordi det er nemmere at stave og ikke minder om noget en maskine udfører  :wink:

 

Ikke at jeg bryder mig om ordet, men der er altså glædespiger derude, som uden skrupler bare vil punge dig for så mange penge som muligt, uden at levere en anstændig service - og her kan ordet måske være på sin plads.

 

Men jeg synes ikke det er i orden at folk ikke kan skrive en anmeldelse af en sober pige herinde, uden at hun absolut skal betegnes som luder eller at man ikke kan skrive en anmeldelse af en sød og pæn pige, som har givet en virkelig mindeværdig GFE oplevelse, uden at andre absolut skal ind og betegne hende som luder, at de også har kneppet vedkommende eller på anden måde forsøge at nedgøre pigen.

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ikke at jeg bryder mig om ordet, men der er altså glædespiger derude, som uden skrupler bare vil punge dig for så mange penge som muligt, uden at levere en anstændig service - og her kan ordet måske være på sin plads.

 

 

Jamen ..... hvis det er sådan ordet skal opfattes i Danmark så er det hele jo fuldstændigt soleklart. Luder er altså et menneske der uden skrupler vil punge andre for så mange penge som muligt....?

 

Jeg ved jo ikke om du er et sandhedsvidne, men hvis du mener det, så er der sikkert mange andre dansker der mener detsamme. Et ord man bruger om et menneske hvis adfærd og opførsel er synderligt dårlig, uretfærdig og umoralsk.

 

B

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Ifølge den danske ordbog er ordet nedsættende.... ifølge de fleste piger er ordet nedsættende.... ergo er ordet nedsættende. Og ifølge den nye moderation fra administrationen, må vi ikke længere bruge nedsættende ord om pigerne.

Så det er vel egentlig ikke så svært??? hvad man siger til gutterne er en privat sag, men herinde er der retningslinier, for at gøre det til et så godt sted som muligt for de fleste :-)

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

I min verden er en kvinde der tager penge for sex en luder.

Har altid været det, og vil altid være det.

 

Hvad i ellers kalder jer af skønord, kan jeg sjældent genkende, har ikke mødt en gudinde endnu.

 

Luder = Tager penge for sex.

Prostitueret = Tager penge for sex.

Gudinde = Tager stadig penge for sex.

 

Så må jeg vel finde det ord der passer mig bedst.

 

Hvis i ikke kan lide det, så har i nok valgt det forkerte erhverv.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gameguy

 

Kære Gameguy.
Lige precis det var min pointe. Har vi lov at kalde folk hvad vi vil, kun for at vi selve ikke synes det er så farligt, eller nedsættende eller noget andet?
Hvis ordet fjols i min optik er et okej ord, har jeg så lov at kalde Fickenstein det, selv om han har det dårligt med det?
 
Selvfølgelig ikke. Jeg har mange venner med mørk hudfarve der ikke kan lide at blive kaldt for neger. Altså kalder jeg dem ikke neger. Tænker ikke en gang ordet.
Jeg prøvede altså at vende det hele og kalde Fickenstein for noget, på samme gang som jeg forklarede at jeg ikke mente noget negativt med det. Hvis jeg ikke mener noget særligt med det, kan jeg så skide på hvad dem synes der bliver omnævnt på den måden? 
 
Sjovt at du - af alle - denne gang faldt i med begge ben. :wink:
 
Og har du stadig ikke forstået, så: Ja, det er uacceptablet at kalde mennesker for forskellige nedsættende ting. Det er dårlig debatteknik, det er trist og fører ingetsteds.
Og at du synes ordet luder gejler godt op, har jo faktiskt ingen betydning, hvis den du kalder det har det dårligt med det. 
Nu er jeg jo ikke dansk, men ordet luder i Sverige har en utroligt dårling klang, og var et meget nedsættende ord langt inden vores berømte lov.
 
Det har ikke noget som helst med hykleri at gøre at vurdere sit sprog. Det har i stedet med udvikling og reflektion at gøre. At lære andre menneskers reaktioner at kende og tage dem seriøst kan mange gange være langt mer udviklende end at sidde der på sin røv og råbe at sådan har det altid været og sådan skal det altid være.
 
Jeg vil gerne kaste dit spørgsmål tilbage og spørge hvorfor det stødder så meget at IKKE kalde pigerne for luder???
 
B

 

 

Tja godt ord igen på sin vis. Så du mener at ordet luder kan sidestilles med fjols hmnn. Men ok giver dig ret i, at hvis nogle bliver stødt over et ord, er det nok ikke så smart at anvende det. Omkring racenedsættende ord som neger og perker er jeg helt enig med dig i øvrigt! Det støder da ikke at kalde dem noget andet såsom massagepige, købepige, glædespige osv. Men nogle vil nok også sige, at man bør kalde en spade for en spade og derfor er luder også godt. Luder er nok ok imellem os mænd men overfor pigerne er det nok ikke lige det bedste at benytte. I skolerne bliver det jo også brugt som et skældsord, men mon ikke det hele bunder i en generel foragt for prostituerede ?? Det er altså rent samfundsmæssigt stadig ikke acceptabelt at være prostitueret eller luder for den sags skyld. Der findes endnu ikke erhvervspraktik i jobbet vel?? Og ingen fædre eller næsten ingen ønsker at se deres egen datter i erhvervet. De høje timepriser som ligger på konsulent niveau er jo også et tegn på, at erhvervet ligger i en gråzone. Der er derfor mange grunde til, at ordet luder har en vis negativ klang!

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Gameguy: Som konsulent vil jeg spagt anføre, at min høje timeløn skyldes, at jeg har nogle spidskompetencer, som der ikke er så mange der tilbyder. Det er helt klassisk udbud/efterspørgsel - og har ikke noget med gråzone at gøre. Hvis der var dobbelt så mange piger, der solgte deres ydelser - eller halvt så mange kunder - så ville der formentligt også ske noget med timelønnen. Vi kan jo allerede se, at de østeuropæiske/sydeuropæiske piger giver prisen et nøk nedad.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Debatten om, hvorvidt "luder" er nedladende og grimt eller ej, har vi haft gentagne gange på diverse internetfora de seneste 10 år eller mere - også i en tidligere tråd her på EG, som jeg dog ikke lige har kunnet finde frem til ved denne lejlighed.
 

Selv hører jeg til dem, der altid bruger ordet "glædespige", men alligevel kun afstår fra at bruge "luder", fordi jeg ved det vil såre nogle af pigerne herinde.
Ordet luder i sig selv anser jeg for neutralt og mener, at selve ordet ikke er det væsentlige her, men derimod holdningen/opfattelsen hos den person, der bruger ordet!
Jeg anerkender selvfølgelig de folk i tråden, der er uenig med mig og håber, det også gælder den modsatte vej... :wink::)

For 10 år siden var der på Venuslogen en lignende debat med udgangspunkt i, at en glædespige som kaldte sig "Camilla Guldborg" havde indrykket en annonce på VL, hvori hun skrev som overskrift: "Jeg er både luder og madonna"!
Det måtte hun ikke, og hun fik at vide, at hendes annoncer ville blive slettet af censuren, med mindre hun fjernede ordet "luder" og erstattede det med Gudinde, skøge eller andet(!)

Camilla Guldborg var dengang en ung ca. 22-årig studerende pige med en masse talenter: kønt ansigt, supervelskabt krop, populær som glædespige, intelligent og med et lixtal i hendes skriftlige udladninger på pænt over 95% af øvrige VL-brugere/annoncører.

Forbudet mod at måtte betegne sig selv som ”luder” i sin egen annonce(!) fik hende til at sende et brev rundt til sine medsøstre/kolleger, hvori hun efterlyste deres holdninger.
Dette brev, som rummer nogle intelligente argumenter er jeg i stand til at gengive nedenfor.

Brevet bliver gengivet i sin helhed med den ene undtagelse, at navnet på administrator i brevet bliver erstattet med ”administrator” eller ”adm.”, fordi hensigten med at bringe brevet her ikke er at rippe op i gammelt nag til VL og en eller flere af deres administratorer fra den gang.
Det håber jeg, folk på EG vil respektere og i den videre debat fokusere på trådens emne og ikke på VL..!
 

Så her er Camilla Guldborgs brev til sine glædespige kolleger fra dengang:

"Hej tøser,
Jeg skriver til jer, fordi jeg sandsynligvis er på vej ud af logen på grund af en uoverensstemmelse med Administrator(adm.), som jeg meget gerne vil have jeres syn på.

Problemet er, at jeg i min annonce på Dream-Girl kalder mig selv for ”luder” i formuleringen: ”Jeg er både luder og madonna” – dette ord er imidlertid nedladende mener adm., og vil derfor systematisk begynde at slette mine annoncer.
I stedet mener han, at jeg bør skrive fx ”Gudinde”, og her begynder sagens stridspunkt, som måske virker lille, men som jeg alligevel mener har principiel karakter.
Jeg ved nogen af jer synes om ordet, og måske har været med til at vælge det, og det respekterer jeg selvfølgelig, men jeg synes, at ”Gudinde” som alle andre politisk korrekte tiltag kun har til hensigt at fjerne begrebet fra virkeligheden i håb om at folk glemmer sandheden…..

Hvorfor må jeg ikke kalde mig luder, når det netop er, hvad jeg er?!
Det er jo ikke ordet ”luder”, der er noget galt med, men derimod folks opfattelse af en luder, og det ændres ikke af, at man pludselig kaldes for Gudinde, der i øvrigt slet ikke har noget med prostitution at gøre, men netop er et ekstremt eksempel på politisk korrekthed
, der blot vil gøre virkeligheden smukkere. :idea:

Jeg er luder og føler ingen afmagt eller nedværdigelse ved at være luder.
Når adm. så skriver til mig, at mænd og leksika opfatter ordet luder som nedladende, så er problemet vel snarere, at mænd og magthavere i tusindvis af år har benyttet sig af vores service, men samtidig ikke har respekteret os og derfor stille og roligt har givet både os og ordet et nedsættende anstrøg.

Det sjove er jo netop, at mænd sagtens kan slå hinanden på skulderen og sige: ”Åhh, din gamle horebuk” – netop fordi at en sexuelt aktiv mand altid har været omgivet med respekt – i modsætning til en sexuelt aktiv kvinde.

Hvis man overhovedet skal kæmpe en sag som luder, må det da i allerbedste fald være at kæmpe for bedre forhold og blive accepteret som sexuelt aktiv kvinde, og den accept opnås IKKE ved at fjerne sig fra virkeligheden og lade mændene gribe fat i en Gudinde-forestilling.
I så fald kan vi jo bare vente yderligere 50 år til mændene også har gjort ordet Gudinde til en ringeagtsytring, og til den tid så kaste et nyt ord i grams for at fjerne os fra virkeligheden
. :idea:
Jeg har foreslået adm., at vi til den tid kan kaldes for ”Solbeskinnede Prinsesser”, for så kan mændene jo gå i seng med os med en sikker overbevisning om, at vi altid er glade, har gode forhold, bliver respekteret af samfundet, aldrig er ulykkelige og i øvrigt ikke har nogen retfærdighed at kæmpe for eller behøver bedre forhold.
For ”Solbeskinnede Prinsesser”, de er jo altid lykkelige, er de ikke? Nøjagtig lige som Gudinder.

Jeg håber, I kan forstå mine argumenter.

Jeg forlanger ikke, at I skal holde med mig – slet ikke, men jeg vil gerne høre jeres syn på ordet ”Gudinde” og på ordet ”luder”.
Skal vi ikke have lov at kalde os selv for ”ludere” i vores egne Dream-Girls annoncer?

Kys
Camilla"

Disse var ordene :)

Vh./TH

 

Redigeret af ThorsHammer
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Debatten om, hvorvidt "luder" er nedladende og grimt eller ej, har vi haft gentagne gange på diverse internetfora de seneste 10 år eller mere - også i en tidligere tråd her på EG, som jeg dog ikke lige har kunnet finde frem til ved denne lejlighed.

 

Den tråd kan jeg huske  :smile: : http://goo.gl/LIWnFz

 

 

-OD

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vauw TH,

 

som jeg husker dig fra vores fælles fortid, så gjorde du dig da ikke som luder/massagepige/glædespige/Gudinde/solbeskinnet prinsesse. :)

 

Så det er mig en gåde, hvordan du er kommet i besiddelse af brevet, som jo så fremragende belyser den dobbeltmoral og  forargelse på andres vegne, som desværre også herinde er fremherskende.

 

Fantastisk skrevet af CG, der, som du jo nævner, også hørte til de absolut hurtigste knallerter på kajen.

 

Og Camilla, hvis du af interesse også læser med her, så alt godt for dig og dine.

 

Med håbet om, at andre sites i andre sammenhænge må få glæde og gavn af din skarpe hjerne, veludviklede retorik og gennemtænkte argumentation. :)

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

som jeg husker dig fra vores fælles fortid, så gjorde du dig da ikke som luder/massagepige/glædespige/Gudinde/solbeskinnet prinsesse. :)

 

Så det er mig en gåde, hvordan du er kommet i besiddelse af brevet, som jo så fremragende belyser den dobbeltmoral og  forargelse på andres vegne, som desværre også herinde er fremherskende.

 

Hey Onslow, du husker rigtigt - jeg har i stedet altid kun benyttet mig af de solbeskinnede prinsessers service... :-P:wink:

Brevet fra Camilla blev jo sendt til masser af glædespiger den gang, så i realiteten behøvede jeg kun at kende en enkelt af slagsen privat for at få adgang til brevet - og jeg kendte op til flere glædespiger privat, dog ikke Camilla selv (desværre!) :grin:

Vh./TH

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Der er jo ingen der siger ordet luder skal erstattes af gudinde eller solstråleprinsesse herinde!

 

Massagepige, pige, kvinde, glædespige, sexarbejder kan jo også gå :-) eller den mere kliniske betegnelse prostitueret.

 

Hvis en pige vælger at bruge ordet luder om sig selv, så er det naturligvis ok, at kalde hende det. Så ser hun ikke det som nedværdigende eller også tænder hun på det ;-)

 

De fleste piger bryder sig ikke om det, da det bliver opfattet negativt, ligesom f.eks perker gør. Du går ikke hen og kalder en udlænding for en perker, hvorfor så kalde en massagepige for luder??? Almindelig god opførsel og respekt for andre mennesker er en meget god tilgang til livet.

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu ved jeg ikke, hvor velvalgt eksemplet "luder og madonna" er i denne streng.

 

Jeg synes selv, at "luder" er et nedsættende ord, men jeg accepterer "luder og madonna", da det er en fast sentens eller et fyndord, der skal betegne en modsætning i tilværelsen. Noget af det samme med vendingen "to ludere og en lommetyv".

 

I min optik var indgrebet på VL helt ude på heden, for det er jo ikke Camilla selv, der har opfundet konstruktionen ved at sætte to enkeltord sammen. Overskriften skal bare med en kendt sentens angive rummeligheden eller spændvidden i personen.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes selv, at "luder" er et nedsættende ord, men jeg accepterer "luder og madonna", da det er en fast sentens eller et fyndord, der skal betegne en modsætning i tilværelsen. Noget af det samme med vendingen "to ludere og en lommetyv".

 

Udtrykket "luder og madonna" refererer til det såkaldte "luder-madonna kompleks", der angiveligt findes hos mange mænd...

Salig Freud ville næppe være helt enig med dig i, at "luder-madonna" er et fyndord på lige fod med "to ludere og en lommetyv" :cool::D

 

"Luder/madonna-kompleks

Når man taler om mandens luder/madonna-kompleks, tænkes på det fænomen, at nogle mænd har svært ved at forene den ”ærbare” hustru og den villige, lystne kvinde i én og samme person. Komplekset ses som én af årsagerne til at nogle mænd – især i mere puritanske kulturer – har valgt/vælger at tilfredsstille deres ”dyriske” lyster hos en elskerinde eller prostitueret i stedet for at ”besudle” sine børns moder. Mange kvinder i dag giver udtryk for, at de ønsker at være begge dele. Både den ophøjede kvinde, der bliver feteret og beundret, madonnaen – mens de samtidig vil være genstand for mandens rå og utæmmede begær, og selv have lov til at hengive sig til luderens rolle." (Sakset fra: www.bedresex.nu )

 

og lidt mere her:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Madonna%E2%80%93whore_complex

 

Vh./TH :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det var da interessant at læse om, hvilken ballade der engang har været på VL, hvor både ledelsen og medlemmerne ofte satte hård mod hård, men helt ærligt "Hvad kan vi bruge det til her på EG" ??

 

Som Thorshammer som ganske udmærket beskriver, så er/var der tale om en sætning, der for de fleste vil henlede opmærksomheden på luder/madonna komplekset.

 

De fleste mørke bryder sig ikke om, at blive kaldt neger. Jamen det er jo neutralt kan jeg sige og give følgende eksempel "Jeg køber ofte negerboller".

Nu forholder det sig jo ikke således, at blot fordi et ord anvendes overvejende fordømmende, at ordet så ikke kan indgå i en spændende ordkombination og pludselig have en helt anden betydning.

 

I øvrigt har jeg så aldrig helt forstået, hvorfor en eller flere brugere på et medie kan blive så pist, at man forlader et site, pga af den slags uenigheder. Jeg håber bestemt ikke, at medlemmerne her har de samme besværligheder ved, at acceptere de regler man har udsted på et site. Man kan være uenig eller enig, men på et tidspunkt stopper debatten, og så må alle rette sig efter reglerne.

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...