Hop til indhold
Slowman

Er utroskab med GP i visse tilfælde acceptabelt?

Recommended Posts

etspil5moden skrev, for 11 minutter siden:

Sådan som jeg ser det er at man skal gøre hvad man har samvittighed til om det så er med dårlig eller god samvittighed Vil jeg være min partner utro ? Nej aldrig ! Men jeg skal Heller ikke sidde og gøre mig til dommer overfor andre herinde.

men jeg vil dog sige hvis man nu vendte den om, hvordan ville man selv have det hvis ens kone rendte og lad os sige betalte en mand for sex i smug eller rendte og bollede med en masse mænd i smug . Som sagt jeg skal ikke gøre mig til dommer overfor hvad andre gør men man skal huske og tænke over hvordan man selv vil have det hvis det var omvendt.

Jeg tror jeg selv ville have taget det og sagt til min kone at hun kunne gøre hvad hun ville. Men jeg er ikke hende og hun er ikke mig.

Man siger man skal behandle andre som man selv vil behandles, men egentlig ved vi vist godt at man skal behandle andre, som de helst vil behandles.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min definition af utroskab er at gå over sin partners grænser i forhold til sex og intimitet og efter min mening er det aldrig ok - hverken med gp eller andre.

Hvis man får lov af sin partner, er det ok med mig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 10 minutter siden:

Man siger man skal behandle andre som man selv vil behandles, men egentlig ved vi vist godt at man skal behandle andre, som de helst vil behandles.

Det er også en anden måde at formulere det jeg skrev på. Men ja igen gør hvad din samvittighed tillader.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 6 minutter siden:

Min definition af utroskab er at gå over sin partners grænser i forhold til sex og intimitet og efter min mening er det aldrig ok - hverken med gp eller andre.

Hvis man får lov af sin partner, er det ok med mig. 

Fint forklaret faktisk. Jeg vil så også sige min definition på utroskab og det er utroskab (for mig) er også hvis man skjuler alt muligt for sin partner.

Og med det sidste jamen så er det jo enig heller ikke utroskab hvis man får lov af sin partner men du har ret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 28 minutter siden:

Du er spot on, tror jeg. Jeg vil gerne gøre det der er ordentlig, jeg har bare vurderer at det er ikke at dele dette problem med min kone, men jeg har det jo ikke godt med det - og derfor nok brug for at tale om det. Jeg ved jo ikke hvordan det ville have set ud hvis jeg havde delt problemet. Måske bedre, måske værre.

men tak for dit input.

Du kender din kone, du kender dig selv bedst. Hvorfor kalde det et problem -og hvad er problemet så -du har et behov/lyst til sex -det er jo ikke et eller andet bizzart/grænseoverskridende -men et ganske almindeligt behov for sex/nærværd/intimitet -det har du så holdt for dig selv/ undertrykt i alt for mange år (det er måske problemet i virkeligheden) det er jo helle ikke noget med du elsker din kone mindre -det er jo sådan noget i skal tale om...;-) Problemet er du går med dig selv med det i ægteskabet (det er ikke sundt) ondt i samvittigheden -det kan æde en op indefra...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 32 minutter siden:

Min definition af utroskab er at gå over sin partners grænser i forhold til sex og intimitet og efter min mening er det aldrig ok - hverken med gp eller andre.

Hvis man får lov af sin partner, er det ok med mig. 

-Man ejer ikke hinanden selv om, man er partnere -dvs. det er ikke din partners afgørelse -det er ene og alene din -din partner kan have en mening om det -men det er din afgørelse i sidste ende;-) Din partner kan ikke give dig lov til, at være utro -så er du ikke utroskab -men en aftale i har...

Mange kvinder og mænd giver deres partner alt for meget "magt" over den anden -og det bliver et meget ulige forhold (grænseoverskridende) -f.eks. "hvis jeg ikke har lyst til sex -har du helle ikke" -det er jo på den måde utroskab/hemmeligheder opstår -og løgnene overfor hinanden "gennensyrer" til sidst hele ægteskabet... Har set flere mænd rende rundt som en lille skødehund for deres "kælling" af en kone -og ikke tør sige hende i mod -og altid lader hende få sin vilje  -de er så bange for en konflikt, så helle føje hende i et og alt -og hvis de har været rigtig dygtig, får de sex en gang om måneden... Og det er ikke kun ens skyld, når det ender sådan... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er enig i det ikke er utroskab hvis man har fået lov af den ene eller anden grund. Det var måske ikke så klart skrevet. 

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad du mener med resten, men blot sige at for mig er det ens partner der bestemmer hvad der er utroskab, og utroskab er ikke ok for mig. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har du sex med andre mennesker uden din partners accept? Hvis ja, så er du utro.

Så kan man fortælle sig selv en masse historier og "formidlende omstændigheder" for at retfærdiggøre det over for sig selv og for at opnå andres støtte så man ikke føler sig sådan "rigtig" utro.

Er du utro, så er du utro og det uanset om du knalder sekretæren, en GP eller en etbenet dværg.

At det er 2024 og alt kan lade sig gøre er noget vrøvl for parforholdet er opstået og rammerne defineret i 1970'erne - ikke i 2024.

Det er drøn ærgerligt at når sex er så vigtig en del af vores parforhold, at det samtidig er det første vi holder op med at snakke med hinanden om.

For jeres vedkommende er nok for sent at tage den snak, det skulle i have gjort for 20 år siden. Bringer du det op nu, vil hun ikke kunne genkende den mand hun i sin tid forelskede sig i og stadig går og tror er præcis den samme som dengang idet at den manglende sex ikke bliver italesat af dig, er den i hendes verden stiltiende accepteret.

Men nej, i min optik er utroskab ikke acceptabelt, uanset hvem du er utro med, men jeg er klar over at mange utro parter ønsker en slags green card til at gøre det, frem for at tage snakken og konsekvenserne med sin partner.

"Hvad så med dig selv, er dine gæster ikke også deres koner utro?" Det kan du godt regne med at de er og jeg tænker ikke dårligt om dem, men deres privatliv er ikke mit ansvar og har han opsøgt mig så har han taget en beslutning som ikke vedkommer mig i mit virke som GP.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

Der er så mange elementer i selve handlingen, der skal med før man i mine øjne kan retfærdiggøre utroskab eller ej… 

jeg har svært ved at bakke de mænd op der knalder udenom fordi “hun er altid så sur derhjemme” eller “hun gider aldrig sutte min pik”… for hvis du bare er en nar og sætter dine beskidte tallerkener i vasken og forventer hun samler dine sure sokker op fra gulvet, så er det klart at hun ikke gider onsdags-bolle… 

kvinder er anderledes end mænd - og nogle kvinder har ikke de samme behov som størstedelen af mændene… det er ren biologi.. er der hormonel ubalance? Traumer? Sygdom? Dårlig selvværd/selvtillid? Stress? Manglede tiltrækning og gnist? Manglende sexlyst kan have mange grunde, og en gang imellem bør man som mand vende blikket indad. Hvad gør jeg for at (gen)skabe gnisten? Har jeg holdt min kone i hånden, kigget hende i øjnene og fortalt hende hvor meget jeg værdsætter hende? 

hvis ikke, så er det måske på tide.. og så kræver det måske mere end en eller to gange.. (som udgangspunkt tror jeg på at de mænd der kommer til mig, som er lykkeligt gift i et sexløst forhold har gjort deres forsøg med konen. Og hvis jeg fornemmer at det ikke er tilfældet, er jeg ikke bange for at fortælle dem hvordan kvinder virker, og give råd - hvis det altså ønskes…. Mange mænd mangler helt enkelt en kvinde at spare med… og selvom jeg lige har sutte din pik, så er jeg gerne den kvinde…) 

Når men,, nej, det er ikke altid så nemt - det ved jeg.. som sagt er der mange elementer der spiller ind… og det sker også at hende derhjemme bare har ændret sig til en kvinde der absolut ikke ønsker fysisk kontakt. Hvor manden handler ind, laver mad, henter børn, vasker tøj og sørger for stabilit, tryghed, anerkendelse, respekt og nærvær - som alt i alt er nøglen til 9 ud af 10 kvinders kyskhedsbælte…. Og selvom der har været utallige samtaler, kvinden kan se hvad det gør ved hendes mand, hun anerkender problemet, og der alligevel ikke bliver ændret noget i dobbeltsengen - så forstår jeg godt frustrationen fra manden…. Jeg har endda som kvinde selv været der, og selv oplevet frustrationen ved at leve i et sexløst forhold… der er intet værre for ens selvværd, end konstant at blive afvist af sin partner - og så handler det ikke kun om ens behov for sex… det føles tværtimod som en afvisning af ens person og alt hvad man bidrager med til det fælles liv… 

selvom man oplever en kæmpe frustration i den forbindelse, kan man alligevel elske personen til himlen og ikke ønske at ændre noget i ens samliv. Og hvad er så alternativet? 
Man kan måske ikke sætte sig ind i det, hvis man ikke selv har prøvet det.. men i mine øjne skal man ikke udskamme én der har forsøgt og forsøgt… hvis noget ikke virker, må man prøve noget andet - og så kan det “andet” være utroskab, og pludselig løser det en spænding der er i ægteskabet. I nogens øjne på falske premisser og løgne, men når man som 90-årige sidder sammen, og kan stadig kan holde hinanden i hånden - hvad er så det vigtigste her i livet? 
 

For mig ryger kæden af, når man i et “lykkeligt forhold” opsøger bekræftelsen i form af andre kærlighedsrelationer… at man “spiller på to heste”.. det skal jeg ikke bede om. 

Redigeret af SweetKisses

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Vekseleren

At være tro?
Er man utro, når man nægter ens partner noget som gavner parforholdet, selvværd og livskvalitet 
Det vil jeg mene, men jeg er også bare en simpel person ;-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
SweetKisses skrev, for 17 minutter siden:

Der er så mange elementer i selve handlingen, der skal med før man i mine øjne kan retfærdiggøre utroskab eller ej… 

jeg har svært ved at bakke de mænd op der knalder udenom fordi “hun er altid så sur derhjemme” eller “hun gider aldrig sutte min pik”… for hvis du bare er en nar og sætter dine beskidte tallerkener i vasken og forventer hun samler dine sure sokker op fra gulvet, så er det klart at hun ikke gider onsdags-bolle

Og den part høre man jo ikke om ! Synes sgu egenlig du rammer ret spot on der må jeg sgu sige…. Man har som mand også selv et ansvar for at holde flammen på bålet igang. Tit har man det jo med at smide ansvaret fra sig og sige “ amen det er sgu også min partners skyld” istedet for også lige og kigge ind af engang 

Redigeret af etspil5moden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 45 minutter siden:

For jeres vedkommende er nok for sent at tage den snak, det skulle i have gjort for 20 år siden. Bringer du det op nu, vil hun ikke kunne genkende den mand hun i sin tid forelskede sig i og stadig går og tror er præcis den samme som dengang idet at den manglende sex ikke bliver italesat af dig, er den i hendes verden stiltiende accepteret.

Jeg er ikke enig med dig på alle punkter, men det du skriver i ovenstående citat er en super god og relevant betragtning, og lige så elegant beskrevet. +1 herfra.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak SweetKisses for et nuanceret indlæg, som inkluderer ikke alene mig........

......men sikkert også mange andre mænd i sexløse ægteskaber, hvor alt er forsøgt.

Seks år uden sex derhjemme! Nej som i nej. Er man så en slem mand, hvis man stadig har lyst og behov, og har to GP besøg på en måned uden at fortælle konen noget, som hun ikke ønsker at vide? Jeg synes det ikke og imødeser kritik med fred og ro.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
etspil5moden skrev, for 44 minutter siden:

Og den part høre man jo ikke om ! Synes sgu egenlig du rammer ret spot on der må jeg sgu sige…. Man har som mand også selv et ansvar for at holde flammen på bålet igang. Tit har man det jo med at smide ansvaret fra sig og sige “ amen det er sgu også min partners skyld” istedet for også lige og kigge ind af engang 

Ja, der skal mere og andet til hos kvinder, for at tænde op… en gang i mellem avler anerkendelse lyst, andre gange avler lyst endnu mere lyst og så er der de tilfælde, hvor lysten er slukket for good - i takt med det biologiske ur har talt ned, og muligheden for formering er slut hos kvinden… men nogle kvinder kan give manden kærlighed og nærvær på andre måder, andre kan ikke… 

som kvinde vil jeg aldrig leve uden nærvær og intimitet igen…. Og jeg ville aldrig ønske det for min (fremtidige…?) mand heller…. Så hvis min sexlyst skulle ændre sig i takt med jeg bliver ældre, vil jeg da for alt i verden ønske ham glæde et andet sted, i form af sex… men jeg ville ikke tøve et sekund med at hukke pikken af ham, hvis han hviskede “jeg elsker dig” i øret på en anden kvinde eller inviterede en anden på date.. for der kan man i mine øjne snakke om utroskab der ikke er acceptabelt… så heller en glædespige, hvor alle kender præmissen for besøget… 

Redigeret af SweetKisses

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Signor Cuoco skrev, for 15 minutter siden:

Tak SweetKisses for et nuanceret indlæg, som inkluderer ikke alene mig........

 

Vi to har haft snakken, så du ved hvad jeg mener om emnet <3

Redigeret af SweetKisses

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, for 8 minutter siden:

som kvinde vil jeg aldrig leve uden nærvær og intimitet igen

Me neither eller jeg er ikke kvinde men min forrige eks kæreste og jeg havde et forhold uden intimitet (og gud skal vide hvad jeg ikke gjorde for at holde gnisten igang ) hun var mig dog utro med en af mine bedste kammerater og det gjorde fucking ondt. Det gjorde så ondt at jeg næsten tog mit eget liv og det tog mig et halvt år om at komme videre og det at flytte til en helt by var det der gjorde at jeg kom fuldstændig over det. Men jeg har lært at sex i et forhold også er vigtigt for mig.

SweetKisses skrev, for 13 minutter siden:

så heller en glædespige, hvor alle kender præmissen for besøget… 

Hmm tjooo, kan godt følge dig men altså i min verden er utroskab utroskab om man betaler for det eller ej, men jeg kan dog også følge dig, for altså skal man så være utro jamen jo så vil jeg da også sige jamen så skal det være under betalte præmisser, fremfor en fra for eksempel tinder. Håber min forklaring giver mening. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, for 6 minutter siden:

Tak SweetKisses for et nuanceret indlæg, som inkluderer ikke alene mig........

......men sikkert også mange andre mænd i sexløse ægteskaber, hvor alt er forsøgt.

Seks år uden sex derhjemme! Nej som i nej. Er man så en slem mand, hvis man stadig har lyst og behov, og har to GP besøg på en måned uden at fortælle konen noget, som hun ikke ønsker at vide? Jeg synes det ikke og imødeser kritik med fred og ro.

At mange gør det af forskellige årsager ændre jo ikke ved den kendsgerning, at  man først kender  det rigtige svar når partneren udtaler sig.  Der er statistisk stor sandsynlighed for at partneren ikke  vil sige "Jamen det er ok med mig".    Der er er stor sandsynlighed for at partneren måske vil sige

"det værste er nok løgnene og fortielserne og ikke så meget selve utroskaben"    Det bliver typisk også endnu værre hvis ens partner opdager at mange i ens vennekreds faktisk  har vist det.

 

Så et eller andet sted bør pointen nok være, at man bør være  villig til at tage konsekvenserne af ens utroskab, hvis det afsløres og partneren ikke deles samme opfattelse som man selv har omkring ens utroskab   så hvad andre mener kan man ikke bruge til ret meget hvis det afsløres, her er man nødt til at forholde til hvad ens partner mener.   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
SweetKisses skrev, for 31 minutter siden:

men jeg ville ikke tøve et sekund med at hukke pikken af ham, hvis han viskede “jeg elsker dig” i øret på en anden kvinde eller inviterede en anden på date..

H-o-o-ld da op :D:D
Jeg begynder efterhånden at tænke, det er nok meget godt, sådan som jeg er skruet sammen, at jeg ikke har haft en nær relation til en kvinde de sidste mange år ... 
Jeg er også mere eller mindre nået dertil, at jeg forstår, hvad det er jeg ikke forstår, i forbindelse med diskussionen af bl. a. utroskab ... 

Jeg kan godt se, at min position både er udsædvanlig og vanskelig, men jeg har så også set at jeg ikke er helt alene omkring de dilemmaer ...
Det vil jeg dog ikke besvære denne tråd med - i det hele taget tænker jeg, jeg holder mig lidt ude af de diskussioner om utroskab.
Ikke fgordi jeg har skiftet mening, mere fordi jeg godt kan se der er nogle ting jeg har lidt svært ved rigtig at sætte mig ind i ... 

Jeg vil dog lige for god ordens skyld sige, at jeg regner mig selv for at være et både kærligt og ansvarligt menneske ...
Det er ikke der mit problem ligger - men det er der mit dilemma opstår ... 
 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 29 minutter siden:

Så et eller andet sted bør pointen nok være, at man bør være  villig til at tage konsekvenserne af ens utroskab, hvis det afsløres og partneren ikke deles samme opfattelse som man selv har omkring ens utroskab   så hvad andre mener kan man ikke bruge til ret meget hvis det afsløres, her er man nødt til at forholde til hvad ens partner mener.   

Det kunne faktisk ikke forklares mere sobert. Man kan jo egentlig sige at i sidste ende er der ikke andre til at redde ens røv udover en selv… og her mener jeg at spørge om det nu er ok at være utro herinde er andres mening vel i sidste ende fuldstændig irrelevant. Som jeg plejer og sige gør hvad man har samvittighed til, og hvis man har dårlig samvittighed bør man lade være, har man god samvittighed jamen så gør man det. Jeg har  gjordt ting som jeg har haft dårlig samvittighed med og dem gør jeg ikke igen ( har aldrig været utro) og så har jeg gjordt ting hvor min samvittighed er fuldstændig ren. 
 

men ja du har sgu egentlig forklaret hvad der skulle forklares.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fantastiskt. Jeg er så glad for denne her diskussion (igen). Jeg venter nu bare på at Eroguides Utroskabsråd finder frem til den endelige sandhed, så jeg kan komme videre med livet. For det er vel sådan; at der kun findes en sandhed? Det håber jeg sandelig - når sort er sort og hvidt er hvidt så bliver jo livet så meget simplere.

Hvad i al verden ville vi være uden Eroguides moralkompas?


 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 4 timer siden:

Fantastiskt. Jeg er så glad for denne her diskussion (igen). Jeg venter nu bare på at Eroguides Utroskabsråd finder frem til den endelige sandhed, så jeg kan komme videre med livet. For det er vel sådan; at der kun findes en sandhed? Det håber jeg sandelig - når sort er sort og hvidt er hvidt så bliver jo livet så meget simplere.

Hvad i al verden ville vi være uden Eroguides moralkompas?


 

Det handler ikke om hvor vidt tingene er Sort og hvid. 
en bruger opretter en tråd, som omhandler utroskab i generelt debat. 
må man forvente at der kommer alle former for meninger og tilgang til emnet. 

Er det moralkompas fordi man har en anden holdning til utroskab. 
Og at du på bedste måde prøver at gøre grin med det, på din sarkastiske måde,  og prøver at nedgøre andres holdninger. 
 

jeg tror faktisk TS oprettede den tråd, for at høre alles meninger, og ikke kun dem som giver ham ret. 
Og hvis du er så træt af disse spørgsmål kan du jo bare springe over  tråden.

 


 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Høre flere skrive hold nu kæft med alt det moral 

men hvad er moral. 
moral er det der gør vores lille land til det det er. 
at vi er anstændige og over holder udskrevne regler. 
uden moral hos mennesker og i Dk. 
ville vi være en bananrepublik. 
for når embedsmænd siger nej til bestikkelse så er det hans moralskekompas der styrer. 
eller den almindelige Borger ikke snyder i skat og tager fra fællesskabet, 

nå vi ikke bare gør som vi har lyst, fordi det gavner os selv. 
De fleste af os vælger ikke at stjæle eller udnytter andre mennesker. For vi ved godt det er forkert. 
det er vores moral, der fortæller os det er forkert. 
så uden moral i et samfund. Hvor er vi så. 

så i min verden er moral i den grad vigtig for et civiliseret samfund. 
ellers ville det blive en glide bane. 
 

har jeg aldrig gjort noget forkert. 
jeps masser af gange. Men lang de fleste gange har jeg taget ansvar for min handlinger, og de konsekvenser dette måtte give. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 7 timer siden:

Fantastiskt. Jeg er så glad for denne her diskussion (igen). Jeg venter nu bare på at Eroguides Utroskabsråd finder frem til den endelige sandhed, så jeg kan komme videre med livet. For det er vel sådan; at der kun findes en sandhed? Det håber jeg sandelig - når sort er sort og hvidt er hvidt så bliver jo livet så meget simplere.

Hvad i al verden ville vi være uden Eroguides moralkompas?


 

Hvis du ikke kan lide tråden eller debatten, kan du jo heldigvis springe den over i stedet for en sådan sarkastisk kommentar. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

Jeg tror ts ønskede flere vinkler/svar på sit spørgsmål ,men som flere brugere har gjort opmærksom på er det jo umuligt at tage stilling til når man ikke selv står i situationen. Jeg skal ikke gøre mig til dommer men i min verden kan man ikke gradbøje ting så de passer en bedst, utroskab/løgn er når man holder noget hemmeligt for en anden person uanset om man selv mener man gør det i bedste mening.                        ligesom i den virkelige verden udenfor eroguide er der personer som kun kan/vil se en situation fra deres egen vinkel og hvis man har fulgt lidt med herinde kan det vist ikke overraske ret mange

 

De bedste ønsker om en god tirsdag til jer alle

Vh B70

Redigeret af B70

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...