Hop til indhold
Slowman

Er utroskab med GP i visse tilfælde acceptabelt?

Recommended Posts

Det er kun dig selv der kan afgøre om det er i orden.

Mit take er at i din situation synes jeg ikke man kan klandre dig for at søge alternative kilder til at få dit behov dækket, det ville jeg selv gøre. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig tog jeg emnet op for at høre alles mening herinde. Andres relevante, konstruktive, underbyggede og nuancerede meninger er noget af det vigtigste i dannelsen af en selv. Og det er vi min optik vigtig at være åben og ikke fastlåst. Mennesker hvis meninger og moral er hugget i granit er er ikke min kop te. Situationer, dilemmaer, forskellige hensyn, livssituationer kan og skal påvirke.
 

Selvfølgelig beholder jeg retten til selv at bestemme hvordan jeg handler og selvfølgelig tager jeg også ansvaret for det. Der er kommet meninger frem her som påvirker mig og jeg takker alle der deltager men reflekterede indlæg. Især de der også har læst ind i den interessante tråd på det andet forum. Også interessant at se forskellen på debatten her og der.

Jeg er sikker på min kone er ked af at hendes sygdom forhindrer os i at leve det liv vi gerne ville. Man kan så overveje om hun ville føle det som en lettelse at vide at jeg trods alt nyder god sex/massage fra tid til anden eller om hun ville blive endnu mere ked af det fordi det bare er for svært at acceptere utroskab. Jeg har fået det bedre (humør og overskud) efter jeg har fået skøn massage og sex og vil ikke undvære det og fortryder ikke noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, for 11 timer siden:

så forstår jeg godt frustrationen fra manden…. Jeg har endda som kvinde selv været der, og selv oplevet frustrationen ved at leve i et sexløst forhold… der er intet værre for ens selvværd, end konstant at blive afvist af sin partner

Jeg kan godt følge den her del og forstå og sætte mig ind i hvad det kan gøre for ens selvværd. 

Der hvor jeg stadig har det rigtigt svært med utroskab er hemmelighedskræmmeriet og løgnene fordi vi jo også har fortællinger fra folk som er udsat for utroskab og hvor meget det bedrag og den løgn de har levet på kan smadre personens selvværd fuldstændigt og samtidig skabe et tillidsbrud der kan være så traumatisk at de ikke tør stole på en partner fremover. 

 

Det er nogen virkelig svære mentale ar begge dele kan skabe i dem der udsættes for begge dele og derfor lidt et tveægget sværd. 

 

Jeg synes stadigvæk det nogen gange virker som om at de brugere der er utro aldrig har taget de der vigtige dybere samtaler med deres partner. 

Det virker mere som om man har taget samtalen ala jeg har behov for mere sex, kan vi ikke have sex noget oftere eller den slags og netop ikke den dybe sårbare samtale hvor man forklarer partneren hvordan afvisningen af sex ødelægger selvtilliden, hvordan manglen på sex også kan betyde at noget mangler selvom man er intim på andre måder Osv. osv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 13 timer siden:

H-o-o-ld da op :D:D
Jeg begynder efterhånden at tænke, det er nok meget godt, sådan som jeg er skruet sammen, at jeg ikke har haft en nær relation til en kvinde de sidste mange år ... 
Jeg er også mere eller mindre nået dertil, at jeg forstår, hvad det er jeg ikke forstår, i forbindelse med diskussionen af bl. a. utroskab ... 

Jeg kan godt se, at min position både er udsædvanlig og vanskelig, men jeg har så også set at jeg ikke er helt alene omkring de dilemmaer ...
Det vil jeg dog ikke besvære denne tråd med - i det hele taget tænker jeg, jeg holder mig lidt ude af de diskussioner om utroskab.
Ikke fgordi jeg har skiftet mening, mere fordi jeg godt kan se der er nogle ting jeg har lidt svært ved rigtig at sætte mig ind i ... 

Jeg vil dog lige for god ordens skyld sige, at jeg regner mig selv for at være et både kærligt og ansvarligt menneske ...
Det er ikke der mit problem ligger - men det er der mit dilemma opstår ... 
 

:lol: Bare rolig - jeg er nok ikke som kvinder er flest... Mine meninger om netop det her emne er både kontroversielle, upopulære og umoralske... Og det har ført til mange ophedede diskussioner over middagsbordet med veninder og ikke mindst deres kærester. Og med god grund, det stider så meget imod alt hvad vi er opdraget til er rigtigt/forkert. 

Men det ændrer ikke på, at jeg står ved den - og ikke mindst at der ikke er noget der er sort/hvidt.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes tit og ofte af sex få en utrolig stor magt.. Det som om man bare ikke kan leve uden det og få man det ikke et sted så er man død og pine nødt til at få det et andet sted fra fordi man kan jo umuligt leve uden pik-i-fisse-sex..

Jeg synes at så længe ens kone gør alt i hendes magt for at tilfredsstille evt behov for hudkontakt (nusse, putte osv) så burde man bare tage en spiller en gang i mellem når trængen er for stor.. Vi er jo udviklet længere end dyrene der lader sig styre af sine behov.. Alle andre behov formår vi uden problemer at tilsidesætte (søvn udsættes for at arbejde, mad udsættes pga tiden ikke er passende osv) men lige sex.. Fandemar nej.. Det har vi jo ret til så det kan vi maks udsætte indtil chancen byder sig eller vi selv skaber den.. 

Oooog så synes jeg folk helt selv skal styrer deres liv og hvad deres moralske kompas kan holde til^_^.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 2 timer siden:

Jeg kan godt følge den her del og forstå og sætte mig ind i hvad det kan gøre for ens selvværd. 

Der hvor jeg stadig har det rigtigt svært med utroskab er hemmelighedskræmmeriet og løgnene fordi vi jo også har fortællinger fra folk som er udsat for utroskab og hvor meget det bedrag og den løgn de har levet på kan smadre personens selvværd fuldstændigt og samtidig skabe et tillidsbrud der kan være så traumatisk at de ikke tør stole på en partner fremover. 

 

Det er nogen virkelig svære mentale ar begge dele kan skabe i dem der udsættes for begge dele og derfor lidt et tveægget sværd. 

 

Jeg synes stadigvæk det nogen gange virker som om at de brugere der er utro aldrig har taget de der vigtige dybere samtaler med deres partner. 

Det virker mere som om man har taget samtalen ala jeg har behov for mere sex, kan vi ikke have sex noget oftere eller den slags og netop ikke den dybe sårbare samtale hvor man forklarer partneren hvordan afvisningen af sex ødelægger selvtilliden, hvordan manglen på sex også kan betyde at noget mangler selvom man er intim på andre måder Osv. osv. 

Jeg har selv været utro - og jeg har også selv været den utro part... Jeg er ikke bedre selv og jeg ønsker ikke for nogen, at de skal leve i et forhold med løgne, emner der ikke tør berøres, frustrationer eller ængstelse... 

Men hvad er alternativet? Som sagt er der mange scenarier, og jeg synes ikke man skal være dommer over hvordan vælger at leve deres liv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, for 1 time siden:

Jeg har selv været utro - og jeg har også selv været den utro part...

Det var dobbeltkonfekt.. Jeg har oplevet utroskab på begge sider af bordet - været den utro part og den der var udsat for utroskab, skulle der selvfølgelig stå ^_^

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 time siden:

(søvn udsættes for at arbejde, mad udsættes pga tiden ikke er passende osv)

Har du prøvet at udsætte søvn og mad i 10 år?
og så er der jo ikke tale om at udsætte behovet. Det handler om ikke at få sex med en kvinde mere - overhovedet. Måske lidt panikalder over det. Skal jeg aldrig have sex med en kvinde mere i mit liv?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

En af mine thaipiger i Thailand, som ellers gav mig sex 2 gange om dagen, for at undgå at jeg gik med andre piger - sagde engang at hun ikke brød sig om at jeg var hende utro - og hvis - så ville hun ikke vide noget om det og jeg skulle huske at bruge kondom ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som man siger - sexdriften og togdriften er to drifter der er svære at styrer :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
bigfoot skrev, for 6 minutter siden:

Som man siger - sexdriften og togdriften er to drifter der er svære at styrer :lol:

Desværre kan sexdriften gå lige så nemt i stå som togdriften.... :ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 6 timer siden:

Hvis du ikke kan lide tråden eller debatten, kan du jo heldigvis springe den over i stedet for en sådan sarkastisk kommentar. 

Jeg synes nu mere det minder om sort humor end sarkasme. Fornemmer et lille blink i bananens øje

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, for 4 minutter siden:

Desværre kan sexdriften gå lige så nemt i stå som togdriften.... :ph34r:

Især når konen kører ud på et sidespor og ind i remisen -  eller når der mangler strøm på føreledningerne, når dampen ikke er oppe, træerne falder ned over skinnerne eller når frost og sne får det hele til at stivne - for meget.;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gamle hest
Signor Cuoco skrev, for 8 minutter siden:

Især når konen kører ud på et sidespor og ind i remisen -  eller når der mangler strøm på føreledningerne, når dampen ikke er oppe, træerne falder ned over skinnerne eller når frost og sne får det hele til at stivne - for meget.;)

Yes, så tager vi skodaen - audien eller lambo'en den dag - eller en Dacia fra Rumænien? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, for 12 minutter siden:

Især når konen kører ud på et sidespor og ind i remisen -  eller når der mangler strøm på føreledningerne, når dampen ikke er oppe, træerne falder ned over skinnerne eller når frost og sne får det hele til at stivne - for meget.;)

Ja, lige som med DSB kan vi kvinder have mange undskyldninger... :rolleyes: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

Bare lige for at holde snuden i sporet.
 

Min kone har altid været med på sex i det omfang vi havde behov. Mere i de unge år og lidt mindre da vi kom i 50’erne og hun gjorde hvad hun kunne for at holde liv i det så længe som muligt. Jeg har aldrig kunnet være utilfreds med hverken hendes vilje eller lyst til sex. Vi have dejlig sex i 35 år, men min kones sygdom har sat en stopper for det. Sex er umuligt og det vil ikke give mening. Så dan har det været i mere end 10 år. Nærhed, ømhed og kærlighed har vi stadig. 


 

 

Redigeret af Slowman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 3 minutter siden:

Bare lige for at holde snuden i sporet.
 

Min kone har altid været med på sex i det omfang vi havde behov. Mere i de unge år og lidt mindre da vi kom i 50’erne og hun gjorde hvad hun kunne for at holde liv i det så længe som muligt. Jeg har aldrig kunnet være utilfreds med hverken hendes vilje eller lyst til sex. Vi have dejlig sex i 35 år, men min kones sygdom har sat en stopper for det. Sex er umuligt og det vil ikke give mening. Så dan har det været i mere end 10 år. Nærhed, ømhed og kærlighed har vi stadig. 


 

 

Du behøver ikke blive ved at retfærdiggøre det. 
du har fået både medhold og det modsatte. 
 

du skal gøre hvad du synes, og er sikker på du er en fin fyr med hjertet på rette sted. 
selv om jeg er modstander af det du gør, er du faktisk en af de personer jeg ville ønske jeg kunne måde i virkeligheden. 
for tror du har meget at byde ind med. 
 

pøj pøj med det 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 38 minutter siden:

Har du prøvet at udsætte søvn og mad i 10 år?
og så er der jo ikke tale om at udsætte behovet. Det handler om ikke at få sex med en kvinde mere - overhovedet. Måske lidt panikalder over det. Skal jeg aldrig have sex med en kvinde mere i mit liv?

Man dør altså ikke pga sexmangel:P.. Så hvor meget sex er et behov eller nærmere en impuls/lyst er måske også værd at debatterer.. 

Jeg føler at et forhold er såååå mange andre og flere ting end bare sex og jeg føler ikke at et manglende/dårligt sexliv bør være grund til brud  eller svigt fordi vi mennesker ikke burde lade sex have så stor en magt over os.. Men jeg forstår godt at andre har det anderledes og for de fleste der er sex utrolig vigtigt..

Jeg kan ikke gøre andet end at prøve at sætte mig i jeres begges sted ud fra de informationer der er givet men jeg finder det utrolig svært for en ting er hvad man tænker man selv havde gjort og en anden er hvad man havde gjort i situationen.. Din kones situation har jeg på en eller anden måde sværere ved at sætte mig i men jeg tror at jeg helst havde været informeret.. Valget omkring om du skal være sammen med andre eller ej er jo så at sige taget fra hende og det virker heller ikke som om det ville være en holdbar situation for dig.. 
 

Jeg fornemmer dog klart at du har en meget stor kærlighed til din kvinde og at det er dine bevæggrunde for at ikke fortælle hende om dine tanker og lyst til at have sex med andre kvinder.. Jeg synes bare altid det er sådan lidt “iffy” med hensyn på andre vegne fordi man gå ud fra at de ikke kan klarer det eller har forståelse for situationen.. Det er lidt at tage valget fra dem.. På den anden side så med den smule “god tid” det virker som om i har sammen er det måske ikke værd at bruge den på den form for samtaler.. 

Som jeg også pointerede i mit originale svar så er det op til hver mand og deres moralske kompas hvorledes de vil leve deres liv.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 12 minutter siden:

Du behøver ikke blive ved at retfærdiggøre det. 
du har fået både medhold og det modsatte. 
 

du skal gøre hvad du synes, og er sikker på du er en fin fyr med hjertet på rette sted. 
selv om jeg er modstander af det du gør, er du faktisk en af de personer jeg ville ønske jeg kunne måde i virkeligheden. 
for tror du har meget at byde ind med. 
 

pøj pøj med det 

Det var mere fordi nogen lisom begyndte at tale om kvinder der ikke ville eller ikke havde lyst til sex….  så måtte jeg lige forsvare min kone:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 6 minutter siden:

Det var mere fordi nogen lisom begyndte at tale om kvinder der ikke ville eller ikke havde lyst til sex….  så måtte jeg lige forsvare min kone:)

Absolut ingen grund til at forsvare din kone - som skrevet tidligere er der mange grund til både kvinder og mænd ikke kan have sex ^_^

Tråden kørte lidt af sporet ja, men det var egentlig bare en smule selvironi som kvinde.. det kan vi nemlig også ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg var sarkastisk. Undskyld for det. Det er ikke altid jeg når at stoppe mig selv, desværre.

For mig er det problematiske med den her - tilbagevendende - diskussion, at positionerne altid er faste. Enten at utroskab er bedrag. Basta! Især hvis man ikke fortæller sin ægtefælle om det. Eller at der faktiskt findes mange gråzoner. Sjældent eller aldrig er der nogen som vakler i sin position eller kan forstå den andens mening.

@Signor Cuoco f.eks. har fået på hovedet mange gange herinde fordi han tidligt fortalte om sin utroskab og sine bevægelsegrunder for den. No mercy overhoved hans vej.

Jeg synes også det er på grænsen til meningsløst at diskutere personlige forhold herinde, eftersom man aldrig kan fortælle det hele og ingen egentlig kan lodde dybden af hvordan f.eks @Slowman respektive hans kone har det. Hverken sammen eller hver for sig.

Utroskab. Hvad er det egentlig? Jeg havde en gang en kæreste - en meget flot kvinde - som var temmelig jaloux. Hun noterede selvf at jeg gerne kiggede på smukke kvinder når vi var i byen sammen. Altså ikke flirtede eller sådan noget, kun ... noterede dem. Og hver gang en kvinde lo imod mig eller snakkede med mig så blev det svært for hende. Så vi blev nødt at snakke om det, om hvad problemet egentlig var. "Jeg kan lide kvinder", forklarede jeg. "Jeg kan også fantasere om kvinder. Men kun indeni mit hoved. Jeg knalder kun dig, jeg kommer aldrig at være dig utro. Jeg elsker kun dig". 
Men så fik jeg at vide at utroskaben starter allerede i tanken. Altså var jeg allerede hende utro. Og jeg fik at vide at hendes veninder havde det på samme måde.

Sådan kan det være for nogle. Man skal ikke kun vie sit liv til et eneste menneske, man skal også vie sine tanker til hende. 

Det "sjove" var at hun senere var mig utro. Mange gange. Det gjorde ondt i mig, helt klart. Men efterhånden var jeg også glad for erfaringen. Indsigten om at man ikke kan og heller ikke skal kontrollere et andet menneske - hverken hendes tanker eller krop - var befriende for mig.
På nogen måde afdramatiseredes det seksuelle for mig. At hun var mig utro var hendes problem, ikke mit. Hendes angst - ikke min. Det var en stor indsigt for mig.
At hun elskede  mig var jeg dog aldrig i tvivl om. Det gør hun stadig i øvrigt. 


Jeg ved ikke helt hvor jeg vil hen med dette? Måske dele indsigten om at utroskab er forskellige ting for forskellige mennesker - for nogle er det tilstrækkeligt at tænke seksuelle tanker om et andet menneske, for andre er det måske et kys, og for de fleste er det sex. Men det er de færreste som betragter det som utroskab at man deler sine intresser med et andet menneske, elsker at samtale eller diskutere med hende - selvom det nok oftere fører til kærlighed og at man slår op forholdet, end hvad sex gør. At sex fører til skilsmisse grundes næsten altid i at nogen føler sig snydt og svigtet, ikke i mangel på kærlighed.

Så jeg er enig med @JenniferRomantica om at sex har aldeles for stor magt. Ikke på den vis hun mener, men at vi giver sex alt for meget kontrol over vores følelser.

Det er de færreste af os som vil gøre andre mennesker ondt. Men vi vil heller ikke svigte os selve. Det er balancen som er så svær at opnå.

Min egen konklusion efter alle disse år og konstellationer med forskellige kvinder med utroskab alle vejne, er at det ikke er alt man skal vide om hinanden. Hvad man skal dele og hvad man ikke skal er op til den enkelte. Der findes ikke noget endegyldigt svar, og det som måske ser ud til at være en uantastelig moral, er ikke altid det gode valg.

Nogle gange kan jeg tilmed synes at man simplificerer livet og relationerne med at holde fast i en klippefast moralsk holdning. Men så har man i hvert fald ryggen fri.


 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak til Banans for:

Indsigten, nuancerne, ærligheden, erfaringen, og det at man ikke kan dømme andre, når man mangler nuancerne og forudsætningerne fra netop deres levede liv og ægteskab/forhold.

Trods de hug jeg har fået i tidens løb, synes jeg, at sidesprings-debatten er interessant alligevel. Men som en amerikansk journalist skrev engang: - Til ethvert kompleks problem er der en løsning, som er enkel, klar - og forkert. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...