Hop til indhold

Bedrag eller kloster?

Featured Replies

Skrevet
wag skrev, for 4 minutter siden:

Jeg er glad for, at det er så klart forkert at bolle udenom. At det er utilgiveligt og uforståeligt. 
Jeg forstår nu, at når de fleste synes det er forkert, så er det forkert. For det flestes mening er rigtig. Og at når mange gør det alligevel, så er det ikke et argument der kan bruges. For de manges mening er ikke rigtig. 

Jeg er dog også overbevist om at de flestes holdning er, at det er forkert at gå til luder eller at arbejde som luder. Og så må det jo også være utilgiveligt?

Ja, sån er det!

• Svar 179
  • Visninger 15.1k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Jeg ser først denne tråd nu. Disse tråde får altid rigtigt mange indlæg og er sommetider rigtigt interessante at læse.   Der er mange flere tråde med samme eller lign. emne.  Det er et af de em

• Der kan selvfølgelig være mange årsager til hun mister lysten. Alt efter alder.  Men min personlige erfaring er, at trods mit store sexdrive. Så har jeg mistet lysten længe før vi endte de fejlslagn

• Det er alligevel dejligt at de hele er så nemt for så mange. Man ønsker indimellem at verden kun var befolket af mennesker med den slags uantasteligt moralskt højtstående kvalitet. Når i alligevel er

Postede billeder

Skrevet

Jeg er blevet bedragen. Det var muligt at tilgive. Desuden var det nyttigt, eftersom jeg fik øjne på mig selv på en helt anden måde. Jeg stillede mig selv nogle skarpe spørgsmål, og svarene overraskede mig. Dem har jeg haft glæde af alt siden.

Jeg har også været utro, og det var muligt for hende at tilgive. Vi levede siden sammen i mange år, og når vi til sidst blev skilt var det af helt andre grunde.

Idéen om at man skal vide alt om hvad den anden tænker og gør er i min optik usund, og bygger ofte på svag selvtillid.
Hendes utroskab var ikke rettet imod mig, den var rettet for hende. Hun havde ting hun ville finde ud af. Min utroskab var heller ikke rettet imod hende.

Hvad man kan snakke om i et forhold er meget individuelt, der findes ikke nogen formula som gælder for alle.

Ligesom hvad som er tilgiveligt er individuelt - og har aller mest med den eventuelt tilgivende part at gøre - det handler ikke nogen universel sandhed.

Sån er det bare!

Skrevet
wag skrev, for 3 timer siden:

Jeg er dog også overbevist om at de flestes holdning er, at det er forkert at gå til luder eller at arbejde som luder. Og så må det jo også være utilgiveligt?

Det var da en lidt underlig og nærmest desperat sammenligning. 
At den største del af befolkningen ser ned på branchen er helt klart korrekt. Men utilgiveligt? Hvem er det det skal tilgive os? Eller tilgive kunderne? Med mindre du er meget troende i en eller anden religion og mener vi skal  bekende vores synder og bede og syndsforladelse så giver dit argument ingen mening. (Og lille side bemærkning jeg er ateist og tror ikke på nogen højere magt så ingen skal tilgive mig)
Til gengæld kan alle de utro jo netop gå til bekendelse for deres partnere. Så finder I nok ud af om det var forkert og utilgiveligt. Det er ikke alle mennesker på hele jorden der skal dømme jer eller mene rigtigt eller forkert kun en!

Skrevet
asdfpaj skrev, for 17 timer siden:

Der må være bedre løsninger.

@asdfpaj A'er liii præcis du :rolleyes: Dejligt at de har fundet en "ordning" virkelig :)

Skrevet
wag skrev, for 6 timer siden:

HVORFOR ? Fordi du selv har det sådan inderst inde ? 

Op i røven med andres holdninger - så længe ens egen sti er ren du... 

Skrevet
DetStærkeKøn skrev, for 24 minutter siden:

HVORFOR ? Fordi du selv har det sådan inderst inde ? 

Op i røven med andres holdninger - så længe ens egen sti er ren du... 

Hvis du læser han tidligere bidrag til tråden, så Tror han prøver at retfærdiggøre bedrag og utroskab ved at lave sammenligningen med det at gå/være GP. 
For det ved han at han  kan få folk over på hans side. 

men en utrolig dum sammenligning da dette at at være eller gå til en GP ikke misbruger nogens tillid. 
med mindre man er i et forhold. 

Skrevet
Larschristian skrev, for 42 minutter siden:

retfærdiggøre

Givetvis JA.. 

Larschristian skrev, for 42 minutter siden:

utrolig dum sammenligning

ENIG! 

Skrevet
Bananas skrev, for 9 timer siden:

Hendes utroskab var ikke rettet imod mig, den var rettet for hende. Hun havde ting hun ville finde ud af. Min utroskab var heller ikke rettet imod hende.

God og tankevækkende nuancering. Tak for den.

@SweettieDK, prøv at læse indlægget fra @wag med en god portion sarkasme, for ellers fanger du ikke pointen i hans indlæg.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 42 minutter siden:

sarkasme

Pointen i hans sarkasme ER ? 

Ihvertfald IKKE ironi :rolleyes:

Skrevet

Jeg mangler stadig svar fra utroskabets disciple på hvis man gør noget overfor sin partner som man føler man er nød til at holde skjult fra dem fordi de ikke vil acceptere det,fordi det formentlig i de fleste tilfælde vil ende forholdet og som har en stor chance for at påvirke hende fremadrettet mentalt og følelsesmæssigt negativt hvis det opdages hvordan hænger det sammen med illusionen om at man elsker den person ? Hvordan kan man mene man elsker vedkommende men gøre ting imod dem man godt ved vil gøre dem ondt ?

Skrevet
Dillermand Junior skrev, for 2 minutter siden:

Jeg mangler stadig svar

<3

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 54 minutter siden:

@SweettieDK, prøv at læse indlægget fra @wag med en god portion sarkasme, for ellers fanger du ikke pointen i hans indlæg.

Har nu læst det igen. Og tjekket hele tråden igennem for andre kommenterer fra ham som kunne bidrage til at forstå det på en anden måde. Jeg ved ikke hvad du mener den alternative pointe skulle være. 
Så hører gerne din fortolkning. 

Hans pointe som jeg ser det, er at utroskab ikke nødvendigvis er forkert blot fordi de fleste mener det. Og at I så fald er det at være luder/kunde også forkert, fordi de fleste mener det. (Tilgivelsen er så det forvirrende element han prøver at få med i sammenligningen og som ikke giver nogen mening)

Korrekt man skal læse det omvendt. Han forsvarer utroskab. Men ser ingen anden pointe. 

Skrevet
SweettieDK skrev, for 13 minutter siden:

ser ingen anden pointe

Heller ikke her..

Han synes bare flertallet er latterlige, det formidler han med sarkasme - mit bud. 

Skrevet
SweettieDK skrev, for 42 minutter siden:

Hans pointe som jeg ser det, er at utroskab ikke nødvendigvis er forkert blot fordi de fleste mener det. Og at I så fald er det at være luder/kunde også forkert, fordi de fleste mener det.

Enig i den udlægning. Samt I, at han mener, at der er mere end én måde at se tingene på. Det handler ikke om, hvem der har ret, og hvem der tager fejl. Det handler om, at flertallets mening ikke skal presses ned over hovedet på andre. Hvilket jeg er enig med ham i. @wag, du må rette mig, hvis jeg tolker dig forkert.

Dillermand Junior skrev, 1 time siden:

Jeg mangler stadig svar fra utroskabets disciple…

Jeg kan ikke svare for alle “disciple”, men min årsag er angivet tidligere i tråden, mener jeg.

Dillermand Junior skrev, 1 time siden:

Hvordan kan man mene man elsker vedkommende men gøre ting imod dem man godt ved vil gøre dem ondt ?

I princippet har du ret, men virkeligheden rummer ofte flere nuancer. Også i relation til den aktuelle problemstilling i denne tråd. En del røster (primært, måske udelukkende?, fra singler, som ikke har udfordringen inde på livet) slår til lyd for, at disse nuancer er lige meget, for bedrag er bedrag, og så er alt andet ligegyldigt. Personligt mener jeg ikke, at verden er så sort/hvid.

Skrevet

@Den_glade_amatør 

hvem er det der definer om det er tillidsbrud og nedværdigende og om det er ok. 

er det den forrådte eller den der forråder ? 
men kan ikke tage en beslutning ud fra ens egen egoistiske tilgang. 
spørg din kone om hun synes det er ok. 
Hvis det er den bedste løsning for jeres ægte skab er der vel ingen problemer i du fortæller hende det. 

og ja har både været utro og udsat for det. 
men i begge tilfælde blev det sagt.  
det er det mindste man skylder sin partner. 
ja det koster økonomisk og på børn familie mm. 
men sådan er det bare. 
mig selv om det kostede det ene og det andet har jeg ikke fortrudt. 
kæmpe sten for hjertet. 

Skrevet
Larschristian skrev, for 2 minutter siden:

ja det koster økonomisk og på børn familie mm. 
men sådan er det bare. 
mig selv om det kostede det ene og det andet har jeg ikke fortrudt. 
kæmpe sten for hjertet. 

Jamen det lyder da til, at du valgte den for dig rigtige løsning. Det har jeg skam ikke noget problem med, tværtimod. Det er bare ikke sikkert, at hvad der var det rigtige for dig i din situation, også gælder for alle andre.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 9 minutter siden:

Jamen det lyder da til, at du valgte den for dig rigtige løsning. Det har jeg skam ikke noget problem med, tværtimod. Det er bare ikke sikkert, at hvad der var det rigtige for dig i din situation, også gælder for alle andre.

Pointen er du kan ikke selv tage den beslutning hvad der er bedst 

du bliver nød til at indrage din bedre halvdel. 

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 24 minutter siden:

Det handler ikke om, hvem der har ret, og hvem der tager fejl. Det handler om, at flertallets mening ikke skal presses ned over hovedet på andre.

Fuldstændig Korrekt. 

Det handler om, at ingen af os, er berettiget til at vælge for vores partner, fordi VI mener at det er den bedste løsning. 

Skrevet

Præcis  :lol:   @Larschristian

Skrevet
Larschristian skrev, for 31 minutter siden:

Pointen er du kan ikke selv tage den beslutning hvad der er bedst 

du bliver nød til at indrage din bedre halvdel. 

DetStærkeKøn skrev, for 26 minutter siden:

Fuldstændig Korrekt. 

Det handler om, at ingen af os, er berettiget til at vælge for vores partner, fordi VI mener at det er den bedste løsning. 

Vi har forskellige holdninger til dette emne.

I fortæller mig, hvad jeg og andre i samme situation skal/bør gøre. Jeg ønsker ikke at foregive, at jeg ved, hvad der er bedst for andre.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 1 minut siden:

I fortæller mig, hvad jeg og andre i samme situation skal/bør gøre. Jeg ønsker ikke at foregive, at jeg ved, hvad der er bedst for andre.

Jeg synes også at diskutionen er blevet unuanceret. Utroskab er grundlæggende uacceptabelt. Det tror jeg de fleste kan blive enige om. Livet kan dog tage en drejning, omend det ikke ikke var tilsigtet, således at den grundlæggende holdning tages til revurdering. 

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 4 minutter siden:

fortæller mig

På ingen måde - DIT valg suverænt. 

Vi ytrer blot vores syn på sagen :)

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 3 minutter siden:

Du modsiger dig selv. 
du kan godt tage beslutning for hvad der er bedst for din kone. 
men alligevel bliver du ved at pointer med tyg streg under at man ikke kan sige hvad der er bedst for andre :ph34r:

men du er i en position hvor du godt kan vælge hvad der er bedst for din kone uden at indrage hende. 

ja undskyld det er sgu da dobbelt moral så der batter og kun set ud for dine behov og egoisme. 

Skrevet
Moon skrev, for 1 minut siden:

unuanceret

Slet ikke - livet ER og bliver en gåde ofte :rolleyes:

Så længe (JEG) er i stand til at se mig selv i øjnene hver dag, så må andre jo altså gøre liii nøjagtig hvad de nu gør.. 

Skrevet
Larschristian skrev, for 13 minutter siden:

Du modsiger dig selv. 
du kan godt tage beslutning for hvad der er bedst for din kone. 

Næh, det gør jeg ikke. Jeg tager en beslutning om, hvad der er bedst for mig selv. Og ja, det er egoistisk. Skulle jeg tage den beslutning, som er bedst for min bedre halvdel, så var det at acceptere et næsten sexløst samvær.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.