Hop til indhold

Bedrag eller kloster?

Featured Replies

Skrevet
Moon skrev, for 3 minutter siden:

Er du single?

Det er en ret naiv tilgang du beskriver. Det er der ikke mange kvinder der vil acceptere.

Ja det er jeg 

nej præcis vil de ikke accepterer det. 
Derfor må man også stå til ansvar og ikke bedrage den anden. 
enten vil hun accepter det, ellers må man skilles. 
man kan ikke undskylde det med fordi hun ikke har lyst må jeg godt. 
det er egoistisk tilgang. 
hvad er det næste 

hvis hun ikke vil have anal sex så er det ok at gå i byen. 
eller hun giver mig kun sex 2 gange om igen og jeg har lyst 3 gange så er det ok jeg tager 3 gang i byen. 

• Svar 179
  • Visninger 15.1k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Jeg ser først denne tråd nu. Disse tråde får altid rigtigt mange indlæg og er sommetider rigtigt interessante at læse.   Der er mange flere tråde med samme eller lign. emne.  Det er et af de em

• Der kan selvfølgelig være mange årsager til hun mister lysten. Alt efter alder.  Men min personlige erfaring er, at trods mit store sexdrive. Så har jeg mistet lysten længe før vi endte de fejlslagn

• Det er alligevel dejligt at de hele er så nemt for så mange. Man ønsker indimellem at verden kun var befolket af mennesker med den slags uantasteligt moralskt højtstående kvalitet. Når i alligevel er

Postede billeder

Skrevet
Larschristian skrev, for 15 minutter siden:

Så må du sige til hende fair nok men så må vi lave en aftale om jeg gå i byen. 
så har du givet hende muligheden for selv at bestemme om hun synes det er ok.

EnsomSjæl skrev, for 9 minutter siden:

Det er fair nok, men hvorfor fortæller du hende ikke at du så besøger GP er i stedet ? 

Jamen det er der helt sikkert en del, som vil være enig med jer i. Det er jeg bare ikke, givet den konkrete situation.

Med en sådan udmelding gør man sit eget problem (manglende sex) til hendes problem (hvis ikke du vil give mig sex, så finder jeg andre, som gør det i stedet). Det gør ikke en i forvejen presset situation mindre presset for den forsmåede part.

Det er slemt nok i forvejen, at jeg føler behov for at få dækket sexbehovet ude, og agerer på det via GP-besøg en gang imellem. Det er jeg ikke stolt af, men det er med til at få det hele til at hænge bedre sammen.

Alternativet havde været et næsten sexløst samvær, og det ville for mig at se være værre. Er mit valg egoistisk? Ja, i den grad. Men som nævnt nok den mindst dårlige løsning i den givne situation, vurderer jeg. Ville min bedre halvdel være enig? Nej, bestemt ikke, men for hende er det sexløse alternativ heller ikke lige så uholdbart, som det er for mig.

Skrevet
Larschristian skrev, for 8 minutter siden:

enten vil hun accepter det, ellers må man skilles.

“My Way or the Highway” er ikke en egoistisk tilgang?

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, 1 time siden:

Er jeg mon den eneste, som sidder med en fornemmelse af, at de mange EG-medlemmer, som i denne tråd byder ind med skarp fordømmelse af utroskab, alle er singler? Det virker lidt til, at nogle nuancer går tabt med så markante fordømmelser, når man ikke selv har noget i klemme.

Anderledes forholder det sig selvfølgelig, hvis man HAR været i forhold, men afbrudt det, fordi man hellere ville gå til GP end “nøjes med” konen/kæresten, og alene af den grund afsluttede forholdet. Dem er der til gengæld nok ikke mange af.

Jeg er selv i forhold og er ikke stolt af, at jeg fra tid til anden besøger en GP eller et massagested, men jeg kom efter et langt tilløb frem til, at det var den mindst dårlige løsning. Er det bedrag? Ja, det er det. Men jeg har valgt, at den dårlige samvittighed må jeg leve med og bære selv.

Jeg er single og fordømmer utroskab, men jeg har selv endt flere forhold gennem mit liv grundet at jeg ikke blev tilfredsstillet seksuelt, som jo hører med i et monogamt forhold. Vil det så sige at jeg har ret til at være fordømmende? 

Hvorfor skal man egentlig være i situationen for at have ret til at have en holdning om det? Vil det betyde at hvis jeg ser en helikopter sidde fast i et træ, må jeg heller ikke tænke at nogen har gjort noget forkert, bare fordi jeg ikke selv ved hvordan man flyver en helikopter? Vil nogle nuancer være tabt i den situation?

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 6 minutter siden:

Med en sådan udmelding gør man sit eget problem (manglende sex) til hendes problem (hvis ikke du vil give mig sex, så finder jeg andre, som gør det i stedet). Det gør ikke en i forvejen presset situation mindre presset for den forsmåede part.

I er i et monogamt forhold. Dine problemer er hendes problemer og ligeledes omvendt. Desuden vil jeg mene at utroskab også gør dit problem til hendes problem, men du kan jo lige prøve at spørge hende om ikke det er et problem når ens partner er utro.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 24 minutter siden:

“My Way or the Highway” er ikke en egoistisk tilgang?

Nej det er hende der skal bestemme det ikke dig. 
det er hende der udsat for bedraget ikke dig. 
du prøver at retfærdiggøre dit bedrag og vende den til at det er bedre du er utro. 

hun skal have valget om hun vil accepterer det. 
Det er ikke dig der skal vurdere om det er den bedste løsning at du fodre rotten i byen. 

Skrevet
Moon skrev, for 50 minutter siden:

Det er en ret naiv tilgang du beskriver. Det er der ikke mange kvinder der vil acceptere.

Der skriver du det jo selv og understreger de andres pointer og besvarer trådstarters spørgsmål på en og samme tid. 

“Det er der ikke mange kvinder der vil acceptere”

Fordi det er bedrag kort og kontant. 

Og alle de andre såkaldte gode ting i forholdet forsvinder som dug for solen i de fleste tilfælde hvis hun opdager det fordi ikke alene er det bedrag og utroskab men man har løjet og holdt det skjult og den tillid er i de fleste tilfælde brudt efter. 

Når der skrives om at det er den bedste løsning og bedre sådan så gør man regning uden vært. 

Så trækker man igen en egoistisk konklussion for at retfærdiggøre uden at ens kone eller partner har noget at sige. Og her er hvor det ikke giver mening for mig at man elsker sin kone / partner men er utro i de fleste af forholdene hvor utroskab bliver opdaget der er konsekvensen ikke kun et brud i parforholdet. 

Det er ofte beskrevet af kvinderne hvordan løgnen og det tillidsbrud trækkes med videre ind i resten af ens liv og fremtidige parforhold. Hvordan selvværdet og selvtilliden knækker og hvordan de efterfølgende har vanskeligt ved at have tillid til andre mænd og partnere efterfølgende. 

Jeg har svært ved at forstå hvordan man kan elske et andet menneske og være okay med at man potentielt giver dem ar på sjælen som de bærer med sig nogen gange resten af livet. 

Ja jeg er single men så må de kloge utro mænd jo prøve at forklare hvordan det hænger sammen ifølge dem for jeg kan ikke forstå det. Der er en klar kortslutning i logikken efter min mening hvis det var bedste løsning for alle parter så ville man jo spille med åbne kort. 

Det er meget skarpt trukket op ligesom bankrøveren der retfærdiggør bankrøveriet med at han ikke stjæler folks penge men kun bankens / bankens forsikringsselskabs penge og så bare glemmer at medarbejderen i kassen der fik pistolen i ansigtet kan have PTSD, angst eller andet resten af livet men den var ikke lige med i ens retfærdiggørende ligning. 

Skrevet

Jeg tror meget på " karma " Dvs at jeg tror alt det vi gør her i livet, både gode og dårlig ting, vil ramme os selv på et tidspunkt, ligesom en boomerang .

Skrevet

Jeg må give @Den_glade_amatør ret - hvis man i øvrigt elsker sin bedre halvdel og det liv man har sammen, og vitterligt ikke kan leve uden (noget andet) sex - så er det mere skånsomt for alle parter, at man holder sine frustrationer og manglende selvkontrol for sig selv!

Jeg taler af erfaring fra 20 års ægteskab, hvor vi har prøvet både den ene og den anden model....

Skrevet
Konen_13 skrev, for 5 minutter siden:

Jeg må give @Den_glade_amatør ret - hvis man i øvrigt elsker sin bedre halvdel og det liv man har sammen, og vitterligt ikke kan leve uden (noget andet) sex - så er det mere skånsomt for alle parter, at man holder sine frustrationer og manglende selvkontrol for sig selv!

Jeg taler af erfaring fra 20 års ægteskab, hvor vi har prøvet både den ene og den anden model....

Men så kender i det begge 2 

her har han bare konkluderet at det er bedst for ægteskabet han besøger Gp. 
Det er egoistisk. 
Og giver ikke konen en chance for at sige hvad hun synes er ok i den situation. 
Men er 2 om det han kan ikke vurdere hvad der er bedst alene. 

Skrevet

@Signor Cuoco vil gerne starte med at sige at jeg ikke dømmer . synes du er modig for at konfrontere dine valg i dette forum . håber bare det faktisk føre til en konklusion du mener er det rigtige for dig OG din kone , og at det ikke bare er en løs snak . derfor stiller jeg dig også ærlige og direkte spørgsmål , baseret på mit online kendskab til dig

Signor Cuoco skrev, for 11 timer siden:

1) ok 2) ja 3) alder/hormonelle ændringer 4) ja

er du nu helt ærlig med dig selv ?

du har et godt ægteskab dog uden sex . alligevel søger du gper i toppen af gfe . det får mig til at tro du også savner det intime og nærværende gfe element med din kone , selv når sex ikke er involveret . hvis din kone ikke kan sex ,  kan hun vel i det mindste være intim ?

du tager også dine kernepiger på restaurant for at få en sjov og intellektuel samtale ud af det . Det kalder jeg en date . så det tyder jo også på at du mangler dette element i dit ægteskab

Skrevet

Jeg kan ikke lade være at tænke på hvad det er I (som forsvarer utroskab) ikke vil miste. Hvad det er der trods alt fungerer så godt at I hellere vil bedrage end skilles. 
Er det fordi det er børn i forholdet? Er det fordi I økonomisk vil stå værre efter et brud? Er det fordi det bare er rart der er en som vasker tøj og laver mad? Det kendte er trygt men springet til at være alene er utrygt? 
Hvis alting virkelig er så godt som I beskriver, er sex så virkeligt så vigtigt at det er risikoen værd at blive opdaget. 
Et brud efter evt. opdaget utroskab vil være meget mere rodet. Meget mere had imellem jer. 

Jeg tror ikke nogen kvinder dropper sexen med vilje. Mænd og kvinder er som bekendt bare forskellige. Som beskrevet forsvandt min sexlyst med mine partnere når forholdende begyndte at gå skævt. Men som jeg også har skrevet kan der være mange andre årsager. 

Jeg har endda oplevet med kunder, at jeg må bede dem blive væk. Fordi der har været for mange små uenigheder. Og uanset hvor meget jeg prøvede at slå hjernen fra og fortælle mig selv der jo ikke var så store problemer. At de jo var søde nok og vi havde go sex. Endda prøvet at fortælle mig selv, det er dit job “tag dig nu sammen” så kunne jeg bare ikke. Hver en berøring føltes forkert, at være kærlig og smilende når min hjerne kun kunne tænke hvor irriterende de havde været. 

Jeres koner, kærester etc. må jo have deres egne grunde til at blive i forholdet, forvente I bliver trods de har mistet lysten til sex. Men efter er evt brud ville de måske også finde ud af det var netop jer hun ikke længere kunne finde lysten til og ikke sex generelt. 
Sexolog Joan Ørting har sagt og skrevet meget om det. Så hvis I faktisk gerne vil blive i forholdet og genskabe et godt sexliv kan det anbefales at læse hendes bøger. 

Skrevet
Konen_13 skrev, for 14 minutter siden:

Prøv at forhold dig til mit indlæg istedet du har besluttet at det er bedst 

Skrevet
Konen_13 skrev, for 21 minutter siden:

så er det mere skånsomt for alle parter, at man holder sine frustrationer og manglende selvkontrol for sig selv!

Men holder man det virkelig for sig selv, hvis man går bag om ryggen på ens partner og får udløsning for sine frustrationer? Og er det stadig mere skånsomt for alle parter den dag det bliver opdaget?

Skrevet
AgentLeman skrev, for 18 minutter siden:

hvis din kone ikke kan sex ,  kan hun vel i det mindste være intim ?

Helt enig hvis det kun er sexen og udløsningen man mangler hvorfor så være så intim. 
og kysse og tage på date og give gaver. 
det er meget modsigende 

Skrevet
Signor Cuoco skrev, for 14 timer siden:

Når kvinden i et ellers godt ægteskab hverken kan eller vil mere sex, er det så et kritisabelt bedrag, hvis manden, som stadig har lyst,  i hemmelighed går til GP en gang imellem?

Hvis ja  - hvad er jeres råd til manden?

Gå i kloster?

Hvis situationen nu er omvendt, altså at din hustru stadig har meget lyst og gerne vil have sex med mand, og ægtemanden ikke kan, være sig af fysiske årsager eller bare ikke gider sex mere, ville du så acceptere det?

Hvis svarer er et dybtfølt JA, så er der vil ikke noget galt i det.

Men man bør nok være åbne om det, vel også af hensyn til økonomien.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 55 minutter siden:

Jeg kan ikke lade være at tænke på hvad det er I (som forsvarer utroskab) ikke vil miste. Hvad det er der trods alt fungerer så godt at I hellere vil bedrage end skilles. 
Er det fordi det er børn i forholdet? Er det fordi I økonomisk vil stå værre efter et brud? Er det fordi det bare er rart der er en som vasker tøj og laver mad? Det kendte er trygt men springet til at være alene er utrygt? 
Hvis alting virkelig er så godt som I beskriver, er sex så virkeligt så vigtigt at det er risikoen værd at blive opdaget. 
Et brud efter evt. opdaget utroskab vil være meget mere rodet. Meget mere had imellem jer. 

Jeg tror ikke nogen kvinder dropper sexen med vilje. Mænd og kvinder er som bekendt bare forskellige. Som beskrevet forsvandt min sexlyst med mine partnere når forholdende begyndte at gå skævt. Men som jeg også har skrevet kan der være mange andre årsager. 

Jeg har endda oplevet med kunder, at jeg må bede dem blive væk. Fordi der har været for mange små uenigheder. Og uanset hvor meget jeg prøvede at slå hjernen fra og fortælle mig selv der jo ikke var så store problemer. At de jo var søde nok og vi havde go sex. Endda prøvet at fortælle mig selv, det er dit job “tag dig nu sammen” så kunne jeg bare ikke. Hver en berøring føltes forkert, at være kærlig og smilende når min hjerne kun kunne tænke hvor irriterende de havde været. 

Jeres koner, kærester etc. må jo have deres egne grunde til at blive i forholdet, forvente I bliver trods de har mistet lysten til sex. Men efter er evt brud ville de måske også finde ud af det var netop jer hun ikke længere kunne finde lysten til og ikke sex generelt. 
Sexolog Joan Ørting har sagt og skrevet meget om det. Så hvis I faktisk gerne vil blive i forholdet og genskabe et godt sexliv kan det anbefales at læse hendes bøger. 

Jeg er i bund og grund helt enig i det du skriver.

Dybest set skriver du, at sex er indikator for om et forhold er godt eller skidt eller har jeg misforstået dig? Som der også bliver skrevet i tråden, er der mange andre elementer i et forhold end sex. Desværre kan det fylde alt, hvis det ikke fungerer. Hvis det fungerer, fylder det meget lidt.

Jeg tvivler på det de ca. 50% som ikke bliver skilt, alle har det fungerende sexliv. Hvis alle blev skilt pga. manglende sex i forholdet, så tror jeg andelen af skilsmisser var meget større.

Redigeret af Moon

Skrevet

Men uanset hvad vores meninger og holdninger til det, så er det jo i sidste ende dig som skal leve med løgnen .

Jeg kender dig ikke, men hvis jeg havde en nær ven som gik på date, havde dybe intime affærer med andre kvinder/Gper, ville jeg syntes han var en fej kujon over for sin partner og ikke have noget som helst med ham at gøre overhovedet .

Det er meget egoistisk, men det ved du nok godt .

Skrevet
EnsomSjæl skrev, for 34 minutter siden:

hvis jeg havde en nær ven som gik på date, havde dybe intime affærer med andre kvinder/Gper, ville jeg syntes han var en fej kujon over for sin partner og ikke have noget som helst med ham at gøre overhovedet .

Her har du en væsentlig årsag til, at de fleste ikke deler med nogen, heller ikke partneren, at de besøger GPer.

hagbarth skrev, for 47 minutter siden:

Hvis situationen nu er omvendt, altså at din hustru stadig har meget lyst og gerne vil have sex med mand, og ægtemanden ikke kan, være sig af fysiske årsager eller bare ikke gider sex mere, ville du så acceptere det?

Hvis svarer er et dybtfølt JA, så er der vil ikke noget galt i det.

Enig. Det ville være dobbeltmoralsk andet. Ikke desto mindre vil mange i praksis ikke acceptere det, som de selv har gjort mod andre.

AgentLeman skrev, for 1 time siden:

hvis din kone ikke kan sex ,  kan hun vel i det mindste være intim ?

Det er ikke givet, at hun kan og vil det. Det er individuelt, hvad der opfattes som intimt. Det kan være, at hun tolker intim sådan, at man også er intim, hvis man er den eneste, som holder i hånd med sin mand.

SweettieDK skrev, for 1 time siden:

Enig, det tror jeg du har ret i. Også den sidste sætning.

SweettieDK skrev, for 1 time siden:

Forståeligt. Dejligt og sympatisk at høre, at du har dig selv med i det, du laver. 

Skrevet
Moon skrev, for 27 minutter siden:

Dybest set skriver du, at sex er indikator for om et forhold er godt eller skidt eller har jeg misforstået dig?

Med mindre der er helbredsmæssige problemer så ja. Men prøver også at sige problemet måske ikke engang er noget stort. Men at hun måske uden selv at kunne sætte ord på det, kæmper med et eller andet lille irritations moment som gør hun ikke kan overskue at være intim/have sex. Måske er problemet ikke engang så stort at det er synligt i forholdet. Måske hvis hun nævnte det ville manden synes det var en latterlig ting, men som fylder meget for hende. Måske har hun sagt det og det er blev overhørt af ovennævnte årsag. 
Små ting kan så vokse sig store og der kan gå lang tid før det eksploderer. Måske lever hun bare med det (i med og modgang…) og tier for evigt. 
Før I er utro så prøv at tænke over hvordan I griber det an i dagligdagen. Lægger i bare op til sex gang på gang og bliver afvist uden at ændre noget. Bliver det blot en forventning / pligt sex. Signalerer I måske endda at I forventer sex, fordi I jo er i et forhold.

Prøv at yde en ekstra indsats, gør lidt ekstra praktiske opgaver i hjemmet, leg med ungerne, giv blomster, overrask med hende en hjemmelavet middag, evt med ekstra hygge stearinlys eller hvad hun nu kan li. Lyt mere til hende, vær opmærksom. 
Ja kvinder kan være “besværlige”, og kræve hvad I synes er helt latterlige ting for at have lyst til sex.

Måske har hun født og fået morkrop, taget på i vægt, eller andet som gør hun er ubekvem ved at være nøgen foran jer. Måske er I selv faldet af på den efter at have scoret og ikke er så sexuelt tiltrækkende som i starten af forholdet. Det kan være mange ting.

Derfor tag snakken og beslut sammen hvad der er bedst. Og som andre siger tænk over hvordan I selv ville have det hvis det var omvendt. Sygdom/ulykke/varigt handicap som forhindrer I kan have sex, ville I så tillade hun så andre mænd for at I fortsat kunne være sammen, hvis nej. Så skal I slet ikke spørge det ville være dobbelt moralsk. Forestil jer snakken skulle være således, “du skat vi har jo ikke så meget sex mere, vi har bygget så godt et liv op sammen at jeg synes vi skal blive boende sammen, men begge to have lov at have sex med andre”. ?? Begge to!!

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 17 minutter siden:

Det er ikke givet, at hun kan og vil det. Det er individuelt, hvad der opfattes som intimt. Det kan være, at hun tolker intim sådan, at man også er intim, hvis man er den eneste, som holder i hånd med sin mand.

ja netop ? pointen er , at det skal de tale om , siden han opsøger det intime andetsteds . hvis de har forskellige definitioner af intimitet , ja det kan de forhåbentlig snakke om og gøre noget ved

han har et seksuelt behov hun ikke opfylder . men siden det er hormonelt er det svært at gå på kompromis , men de kan jo i et ægteskab godt finde et kompromis for intimiteten ( skrue op eller ned for intimiteten ) så begge parter er glade

Skrevet
EnsomSjæl skrev, 1 time siden:

Jeg kender dig ikke, men hvis jeg havde en nær ven som gik på date, havde dybe intime affærer med andre kvinder/Gper, ville jeg syntes han var en fej kujon over for sin partner og ikke have noget som helst med ham at gøre overhovedet.

Sådan ville jeg også have det hvis det ikke var GPer men almindelige dates. Men nu er det jo GPer. Jeg kan sagtens få GFE uden at elske GPen. Der er forskel på at få sex og på at være forelsket i andre. Jeg ville sige: wink wink, nudge nudge, say no more. Og så ville jeg lytte til ham hvis han ønskede det. Ville du også sladre til andre om hvad han gjorde? Konen kan få en depression hvis alle pludselig griner af det. Folk kan håndtere det meget forskelligt. Det er sikkert en svær situation og det er lose lose hvis jeg cutter ham af. Så tør han ikke snakke med andre igen. Jeg kan godt forstå at han elsker sin kone og ikke vil miste hende men har det svært med en stærk trang. En trang der måske gør ham trist, stresset, føler sig svigtet, ensom, etc. Fordi hun muligvis ikke engang vil give svensk.

I forhold til risiko mener jeg den laveste risiko for alle er at stille et ultimatum, hvis du kan leve med at det måske bliver slut. Hvis det opdages og du står som skurken kan det blive noget møg især for dig men også for konen. Har du overvejet om hun måske allerede ved det?

Skrevet
latinas4ever skrev, for 13 minutter siden:

Men nu er det jo GPer. Jeg kan sagtens få GFE uden at elske GPen. Der er forskel på at få sex og på at være forelsket i andre.

Så når bare man ikke er forelsket er det ikke bedrag og utroskab. ? 
Og med GP så er det da helt ok :shock:

Skrevet
Larschristian skrev, for 38 minutter siden:

Så når bare man ikke er forelsket er det ikke bedrag og utroskab. ? 
Og med GP så er det da helt ok :shock:

Jo, selvfølgelig er det utroskab. Forskellen ligger i at han elsker sin kone og godt vil hende. Det er sikkert en svær situation for ham.

Skrevet
latinas4ever skrev, Lige nu:

Jo, selvfølgelig er det utroskab. Forskellen ligger i at han elsker sin kone og godt vil hende. Det er sikkert en svær situation for ham.

Ja men det ændre ikke på det er egoistisk og bedrag. 
og som han siger det er bedst for forholdet på den måde. 
Ja bedst for ham den beslutning skal han ikke vurdere alene. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.