Hop til indhold

Bedrag eller kloster?

Featured Replies

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 6 timer siden:

Er jeg mon den eneste, som sidder med en fornemmelse af, at de mange EG-medlemmer, som i denne tråd byder ind med skarp fordømmelse af utroskab, alle er singler? Det virker lidt til, at nogle nuancer går tabt med så markante fordømmelser, når man ikke selv har noget i klemme

Jeg tror du har ret. Det er nemt at sidde og være moralsk dommer, når man ikke selv har noget i klemme. Jeg er enig med dem i, at det ikke er ok at være utro. Det er bare ikke så enkelt at smutte fra det hele, når man sidder med den "fulde pakke".  Der er mange hensyn at tage, ikke kun til konen, men også de, som ellers er involveret.

I øvrigt, hvor er moralen med hensyn til at besøge gp'er? Mange har en trist historie med i bagagen.

Redigeret af Moon

• Svar 179
  • Visninger 15.1k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Jeg ser først denne tråd nu. Disse tråde får altid rigtigt mange indlæg og er sommetider rigtigt interessante at læse.   Der er mange flere tråde med samme eller lign. emne.  Det er et af de em

• Der kan selvfølgelig være mange årsager til hun mister lysten. Alt efter alder.  Men min personlige erfaring er, at trods mit store sexdrive. Så har jeg mistet lysten længe før vi endte de fejlslagn

• Det er alligevel dejligt at de hele er så nemt for så mange. Man ønsker indimellem at verden kun var befolket af mennesker med den slags uantasteligt moralskt højtstående kvalitet. Når i alligevel er

Postede billeder

Skrevet
Larschristian skrev, for 59 minutter siden:

Ja men det ændre ikke på det er egoistisk og bedrag. 

Burde hun egentlig ikke selv have snakket med ham om det? Forklaret at hun ikke vil længere, hvordan det påvirker ham, om hun kan gøre noget for at det bliver nemmere.

Hun vil ikke have sex og hun beslutter at han heller ikke må have sex. Ærgerligt hun afviser at være intim med ham. Der er mange ting de kunne have gjort ud over dansk. Enig i at det ville være ideélt hvis de kunne finde en løsning i fællesskab. Så er der bare en stor risiko for at det bliver slut og han prøver at bevare ægteskabet.

Skrevet
latinas4ever skrev, for 44 minutter siden:

Burde hun egentlig ikke selv have snakket med ham om det? Forklaret at hun ikke vil længere, hvordan det påvirker ham, om hun kan gøre noget for at det bliver nemmere.

Hun vil ikke have sex og hun beslutter at han heller ikke må have sex. Ærgerligt hun afviser at være intim med ham. Der er mange ting de kunne have gjort ud over dansk. Enig i at det ville være ideélt hvis de kunne finde en løsning i fællesskab. Så er der bare en stor risiko for at det bliver slut og han prøver at bevare ægteskabet.

Nej hun burde ikke noget for hun kender ikke han snyder hende. 
han skulle sige til hende kan ikke leve uden vi må finde en løsning. 
hun ved måske det betyder noget for ham. 
men hun kender intet til hvad han laver. 

du prøver at retfærdiggøre hans bedrag. 

Skrevet
Moon skrev, for 3 timer siden:

Der er mange hensyn at tage, ikke kun til konen, men også de, som ellers er involveret.

Men netop ved ikke at tage ansvar og lyve overfor både konen og andre i familie og vennekreds tages der jo ikke hensyn man vælger bare egoistisk at fokusere på ens eget behov over alt andet og når korthuset så falder sammen så vil de færreste der berøres af det mene man tog hensyn ;)

Skrevet
latinas4ever skrev, for 2 timer siden:

Enig i at det ville være ideélt hvis de kunne finde en løsning i fællesskab. Så er der bare en stor risiko for at det bliver slut og han prøver at bevare ægteskabet.

Modsat hvis hun opdager det og at han har været utro med flere og skjult det for hende nåh nej så er det nemlig også slut i de fleste tilfælde og risikoen for at både børn og venner bebrejder ham ensidigt er ret stor og arene på sjælen for konen / kæresten kan være store.

Var det så det værd i baklogskabets lys ? Eller skulle man have været den ærlige og taget samtalen og bruddet inden en situation der kom helt ud af kontrol og hvor man for alvor ender med at være skurken. 

Redigeret af Dillermand Junior

Skrevet
Hmm  kan være både Ja og nej..

JA - Hvis du har benyttet dig af købesex sideløbende med at I havde et aktivt sexliv

NEJ - Hvis du først er begyndt på købe sex efter jeres sexliv definitivt er afsluttet

Så tænker du skal glemme alt om kloster og droppe den dårlige samvittighed så du kan nyde både dine små eskapader og din dejlige hustrus selskab

Skrevet
Dillermand Junior skrev, for 16 minutter siden:

Men netop ved ikke at tage ansvar og lyve overfor både konen og andre i familie og vennekreds tages der jo ikke hensyn man vælger bare egoistisk at fokusere på ens eget behov over alt andet

Præcis hvem skal indvies i hvad, synes du?

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 2 minutter siden:

Præcis hvem skal indvies i hvad, synes du?

I første omgang er det en samtale imellem de to i forholdet. 

Skrevet
Larschristian skrev, for 1 time siden:

hun ved måske det betyder noget for ham. 

Ja, det gør hun måske? I de årtier de har været gift har hun nok godt mærket at han har et stort behov for sex og intimitet. Hun må da have vidst at det kan blive rigtig svært for ham. At hans liv blev svært og trist. Havde det ikke været oplagt at hun havde sagt det ærligt og åbent så de kunne finde ud af hvad de kan gøre? Har hun ikke et ansvar for sin ægtefælle? Ærgerligt hun ikke kan møde ham bare lidt på halvvejen. Lyder som om hun står ret stejlt.

Dillermand Junior skrev, for 30 minutter siden:

risikoen for at både børn og venner bebrejder ham ensidigt er ret stor og arene på sjælen for konen / kæresten kan være store. 

Hvis det ikke opdages påvirker det ikke konen. Hvis det bliver opdaget forsvinder alle nuancer. Så er han skurken. Enig i at det kan give ar på sjælen i mange år, også for konen. Det er risikoen og konsekvenserne snarere end om man ville fordømme ham. Hvis han stiller et ultimatum har de været fælles om beslutningen. Men jeg kan godt forstå han elsker sin kone og gerne vil beholde hende. Det ville jeg personligt kalde utroskab og ikke bedrag.

Skrevet
latinas4ever skrev, for 3 minutter siden:

At hans liv blev svært og trist. Havde det ikke været oplagt at hun havde sagt det ærligt og åbent så de kunne finde ud af hvad de kan gøre? Har hun ikke et ansvar for sin ægtefælle?

Du lægger ansvaret over på hende. 
det retfærdiggøre ikke utroskab. 
hvis de ikke er enige om det. 
må han tage konsekvenserne og blive skilt. 
hvis han vil have sex. 
og hun ikke kan eller vil. 

hun skal i hvertfald have valget at accepter han har sex med andre. 
at gøre det uden samtygge er bedrag utroskab og mangel på empati for den man påstår man elsker. 

Skrevet

Det er alligevel dejligt at de hele er så nemt for så mange. Man ønsker indimellem at verden kun var befolket af mennesker med den slags uantasteligt moralskt højtstående kvalitet. Når i alligevel er igang, kan i ikke - pretty please - også tage jer an klimakrisen. Lige nu er Maui på vej at forsvinde i et ildhav - og det er kun starten på fremtiden.
Verden har brug for folk som jer, og @Signor Cuoco kan go and fuck himself, som ikke en gang har styr på hvordan man opfører sig når man er på vej at dø en langsam død fordi man ikke vil svigte et måske livslangt forhold og en kærlighed som måske er stærk - og man faktiskt ikke vil give op om sig selv og sin libido.

Altså - hvor svært kan det være? 

Please, save us, i som ved hvordan.

Når i alligevel er igang, så tænker jeg at det sanderlig ville være super hvis i også kunne stå frem og anerkende at i køber sex og er stolte af det. Det kunne samfundsdebatten have behov for. Vi har brug for jer. Vi som er lidt bange og ikke så sikre.

Gå foran, bane vejen og led os ved hånden.

Skrevet
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Det er alligevel dejligt at de hele er så nemt for så mange. Man ønsker indimellem at verden kun var befolket af mennesker med den slags uantasteligt moralskt højtstående kvalitet. Når i alligevel er igang, kan i ikke - pretty please - også tage jer an klimakrisen. Lige nu er Maui på vej at forsvinde i et ildhav - og det er kun starten på fremtiden.
Verden har brug for folk som jer, og @Signor Cuoco kan go and fuck himself, som ikke en gang har styr på hvordan man opfører sig når man er på vej at dø en langsam død fordi man ikke vil svigte et måske livslangt forhold og en kærlighed som måske er stærk - og man faktiskt ikke vil give op om sig selv og sin libido.

Altså - hvor svært kan det være? 

Please, save us, i som ved hvordan.

Når i alligevel er igang, så tænker jeg at det sanderlig ville være super hvis i også kunne stå frem og anerkende at i køber sex og er stolte af det. Det kunne samfundsdebatten have behov for. Vi har brug for jer. Vi som er lidt bange og ikke så sikre.

Gå foran, bane vejen og led os ved hånden.

Jeg tager sgu hatten af for dig banan

Du er til stadig istand til at svare i øst når svaret måske var i vest

Det er bare sådan at når man opstiller et dilemma/spørgsmål

Er det ikke altid man får det svar man ønsker

Skrevet
B70 skrev, for 6 minutter siden:

Jeg tager sgu hatten af for dig banan

Du er til stadig istand til at svare i øst når svaret måske var i vest

Det er bare sådan at når man opstiller et dilemma/spørgsmål

Er det ikke altid man får det svar man ønsker

Man takker.

Et ægte dilemma har aldrig nogle simple svar - hvis det havde så var det ikke noget dilemma.

Når man så løfter blikket og ikke finder noget svar i vest, så må man prøve at kigge lidt i øst. Måske findes det ikke heller der; det vigtige er at man prøver at løfte blikket. 

Skrevet
  • Author

Er der mon nogen, der har bemærket, at jeg, trådstarter,  ikke har kommenteret med et ord siden indlæg nr. 9 (ud af nu over 60 indlæg)?

Næppe. Vi lever i en selvhypnose-tid. 

Men jeg svarer. Når tiden er moden.

Skrevet
Signor Cuoco skrev, for 3 minutter siden:

Er der mon nogen, der har bemærket, at jeg, trådstarter,  ikke har kommenteret med et ord siden indlæg nr. 9 (ud af nu over 60 indlæg)?

Hold nu op. Jeg har sgu bemærket det, og tiden er moden siden flere indlæg tilbage. Ellers havde jeg ikke blandet mig ind.

Din selvhypnotiserede italiener

Skrevet
  • Author
Bananas skrev, Lige nu:

Hold nu op. Jeg har sgu bemærket det, og tiden er moden siden flere indlæg tilbage. Ellers havde jeg ikke blandet mig ind.

Din selvhypnotiserede italiener

Ma che Bravo tu sei, Signor Banana.

Jeg trækker ikke desto mindre tiden og pinen lidt endnu. Hvis nogen skulle have bemærket DET, var det da dig, skånske libertiner! Eller nogle få andre, som vi ikke har hørt fra, men helt sikkert sidder derhjemme med skælmske smil på alle læber (idet der også er et par GPs, som jeg forventer morer sig lige nu).

Kommer tid - kommer svar. Men "de" bliver nok ophidsede, når de læser det.

Skrevet

Jeg er langtidssingle - "kronisk kæresteløs"
Jeg ville ikke besøge GP eller have en elskerinde hvis jeg var i et fast forhold.
(Med mindre vi havde aftalt et åbent forhold, selvfølgelig)

Som single, kunne jeg sagtens tænke, hvis forskellen i behov for sex er så forskelligt, og det er et problem, så kunne man "bare" blive skilt og sætte hinanden fri.
Man kan jo sagtens have et udmærket liv, som single - det ved jeg selv af erfaring .. 
Men så enkel er virkeligheden bare ikke.
En skilsmisse kan, som flere skriver ovenfor, have enorme konsekvenser, på grund af fælles børn, vennekreds, fælles økonomi osv osv.

Jeg tror det i mange situationer er et meget svært dilemma, hvordan man forholder sig.
Synes Bananas udtrykker det spot-on:

Bananas skrev, for 2 timer siden:

Et ægte dilemma har aldrig nogle simple svar - hvis det havde så var det ikke noget dilemma.

Redigeret af sneræven

Skrevet
Signor Cuoco skrev, for 2 timer siden:

Taget i betragtning af det ef helt normalt herinde at starte en debat og så stiltiende læse med. Så er det ikke noget særligt du ikke svarer. 
Ydernere har du lagt det i generel debat, til generel diskussion og i første indlæg ikke signaleret at det specifikt er dig det drejer sig om. Det kommer i svarene. 

Men at folk sagtens kan diskutere deres holdninger til emnet uden dine svar, ser jeg intet forkert i. 

Skrevet

Hold da op hvor er der mange hellige herinde. Hvordan kan I fordømme utroskab så hård? Det er en af de mest almindelige synder for både mænd og kvinder. 

Lad den der er ren kaste den første sten. 

Skrevet
wag skrev, for 57 minutter siden:

Hold da op hvor er der mange hellige herinde. Hvordan kan I fordømme utroskab så hård? Det er en af de mest almindelige synder for både mænd og kvinder. 

Tyv tror hver mand stjæler. 
Jeg kaster gerne den første sten. Blev du ramt. 

Skrevet
wag skrev, for 7 timer siden:

Fordi naboen stjæler er det så ok jeg gør det ? 
Og retfærdiggøre det bedrag fordi der er mange der måske gør det ? 

jeg ser ikke ned på folk der er utro. 
men synes det er for lavt at blive ved at gøre det kontinuerligt uden at stå til ansvar over for den person der stoler på en og elsker en og gå rundt fuldstændig uviden 

har selv været utro men valgte at stå ved det og tog konsekvenserne. 
og har også oplevet selv at blive bedraget. 
og jeg var taknemmelig for at hun fortalte mig det. 
så var det mit valg om jeg kunne leve med det. 

det mindste man kan gøre at stå ved sine handlinger. 
Og det gælder alle aspekter i livet. 

Skrevet
wag skrev, for 7 timer siden:

At noget er meget udbredt gør det jo ikke meget bedre for dem der i sidste ende bliver såret over det og påvirket af ens opførsel. 

Skrevet

Det ER faktisk SÅRE SIMPELT. 

Sex sideløbende ægteskab/forhold UDEN partners velvidende/accept - uanfægtet hvem, hvad, hvor og hvorfor, ER løgn og bedrag, samt for hovedparten af os utilgiveligt scenarie.

Jeg er ret så sikker på at ethvert menneske, der af den ene eller anden årsag har begrænset lyst, el ikke (vil/kan) er i stand til sex længere - ER fuldt ud bevidst, om sin partners fortsatte behov. 

(JEG) ville til hver en tid forholde mig til, samt anerkende dette behov, ligeledes være indstillet/villig, til løsninger/tiltag ifht til min partners tilfredsstillelse, i så fald at vi ønskede fortsat samliv. 

Men aldrig, som i ALDRIG være i stand til at acceptere dobbeltlivsførelse, i mine øjne er det netop, det ultimativt værst tænkelige svigt = uoprettelig skade. 

"Det man ikke ved har man ikke ondt af" Vi kan bilde os selv alverdens ting ind, for således at retfærdige os selv , samt undgå at stå til ansvar for vores beskidte handlinger. 

JA, det ER en ulidelig, for mange, nærmest umulig "snak" at skulle tage/åbne op omkring - men HEY det skylder man bare sin partner, længere er den i virkeligheden ikke... Sån det er.. 

Skrevet

@DetStærkeKøn 100%.
Dobbeltlivsførelse holder sgu ikke. Der må være bedre løsninger.
Min ven er gift men en kvinde, der ikke har et stort sexdrive længere. Han tog snakken, og nu har de et princip om "don't ask, don't tell".

Skrevet

Jeg er glad for, at det er så klart forkert at bolle udenom. At det er utilgiveligt og uforståeligt. 
Jeg forstår nu, at når de fleste synes det er forkert, så er det forkert. For det flestes mening er rigtig. Og at når mange gør det alligevel, så er det ikke et argument der kan bruges. For de manges mening er ikke rigtig. 

Jeg er dog også overbevist om at de flestes holdning er, at det er forkert at gå til luder eller at arbejde som luder. Og så må det jo også være utilgiveligt?

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.