Hop til indhold
Klodendrejer

Har vi glemt covid 19 ?

Recommended Posts

Guest Kammerherre
ppd skrev, for 16 timer siden:

Puha. Tallene skal ikke stige meget over 40.000 smittede i Danmark, før Regeringen kommer med endnu en nedlukning..

Måske skal vi allerede nu bestille tis hos lysthusene og tid hos frisøren inden det for alvor er for sent..?

Jeg tror også vi skal se at komme afsted mens tid er, Statsministeren har allerede meddelt at danskerne godt kan indstille sig på at de traditionelle julefrokoster bliver aflyst. Jeg har hende mistænkt for det ikke kun er på grund af corona, julefrokoster er højsæson  for politikere der ikke kan lade være med at gramse på deres kvindelige kollegaer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 6 timer siden:

18:30

 

Det bliver forbudt at sælge alkohol efter klokken 22 i detailhandlen som supermarkeder og kiosker.

Forsamlingsloftet bliver sat ned fra 50 til 10 personer.

Og så mundbind:

Fra på torsdag skal man bære mundbind de steder, hvor offentligheden har adgang. Det gælder blandt andet i detailhandelen og i lokaler, hvor der udøves sports- og fritidsaktiviteter.

Også biografer, hospitaler, kulturinstitutioner og ungdomsuddannelser er omfattet af de nye krav om mundbind. Der er dog ikke krav om at dække munden, når man sidder ned.

Derer krav om mundbind eller visir, når man står eller går på en restaurant, bar eller café. Det gælder både gæster og ansatte.

Indtil videre gælder ovenstående indtil 2. januar 2021.

https://nyheder.tv2.dk/2020-10-23-overblik-her-er-alle-de-nye-restriktioner-og-anbefalinger

Spændende om det hjælper? 

 

 

 

 

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 2 timer siden:

Indtil videre gælder ovenstående indtil 2. januar 2021.

Arg hvis helt korrekt, eller sådan som jeg har forstået det, så gælder forsamlingsforbuddet foreløbigt kun 4 uger frem.

Men gætter på det er meget tvivlsomt at det bliver hævet der om 4 uger.    

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er nysgerrig.

Hvis man bliver testet positiv (med PCR testen) for Coronavirus, uden at være syg, er man da ikke immun ligesom med enhver anden virus???

Hvad synes folk om at Statens Serum Institut har svært ved at påvise eksistensen af SARS coV-2, og at denne virus føre til Covid-19?

Jeg forstår heller ikke hvorfor regeringen beder folk tage mundbind på når man ifølge Arbejdstilsynet højst må bruge filtermaske 3timer om dagen, når de ovenikøbet ikke beskytter mod virus i luften?

Jeg vil meget gerne forstå disse ting bedre.

 

Afgørelse.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
easykid123 skrev, for 2 timer siden:

Jeg er nysgerrig.

Hvis man bliver testet positiv (med PCR testen) for Coronavirus, uden at være syg, er man da ikke immun ligesom med enhver anden virus???

Hvad synes folk om at Statens Serum Institut har svært ved at påvise eksistensen af SARS coV-2, og at denne virus føre til Covid-19?

Jeg forstår heller ikke hvorfor regeringen beder folk tage mundbind på når man ifølge Arbejdstilsynet højst må bruge filtermaske 3timer om dagen, når de ovenikøbet ikke beskytter mod virus i luften?

Jeg vil meget gerne forstå disse ting bedre.

 

Afgørelse.jpg

 

Til spørgsmål 1.   Så er man sikkert immun.   Mener det kun er 4 tilfælde i hele verden hvor beviseligt en person som har været immun, siden er blevet smittet.  Skal dog siges der er et stort mørketal.   Og skræksceneriet er stadig at virus mutere, og en eventuel vaccine ikke hjælper.

Spørgsmål 2.  Svar skyldig.  Det må du spørge en om som er klogere.

Spørgsmål 3.   Der er den misforståelse at mundbind skulle beskytte en person.  Det gør den muligvis også, men er i forsvindende lille grad.   Derimod der hvor mundbind har sin effekt, er at den sikrer at en smittet person ikke smitter andre.    Akkurat ligesom kirurger og sygeplejersker bærer dem ved en opperation for at forhindre de ikke smitter en patient med bakterier.

Mundbind er uhyre effektive hvis ALLE bærer dem.   Netop fordi de forhindre en syg person at smitte andre. 

At en person bærer dem for at beskytte sig selv hjælper ikke meget.   Da øjnene  jo ikke er dækket. 

 

Der er lavet en dansk undersøgelse om mundbind virker beskyttende.  Har været noget omtale af det i medierne på det seneste, da ingen vil udgive det.  Nogle spekulerer i om testens resultat er årsagen.

Til den undersøgelse bare sige den er plat.   For det første er der kun 6000 personer der har deltaget i den.  Normalt er 6000 personer sikkert rigeligt til at få en sandfærdigt billede.   Men for Covid19 er det (heldigvis) faktisk yderst sjældent at folk bliver smittet.  Trods tallene er gået op, så er 600 daglige smittede, altså ikke mere end 1 til 10.000 danskere der dagligt bliver smittet.   .   Dvs chansen for at blive smittet er trods alt kun 1 til 10.000.

Og misforstå mig ikke.  Jeg mener Covid19 er noget meget alvorligt og man skal selvfølgelig tage det meget alvorligt når smitten stiger som den gør i øjeblikket.  

Men min poingte.   Med 1 til 10.000 chance for at blive smittet, der mener jeg ikke 6000 personer der var med i den her undersøgelse giver et sandfærdigt billede.  Men mere tilfældigheder, om den gruppe på 3000 der bar mundbind eller den anden gruppe på 3000 der ikke bar mundbind, er blevet smittet.    Tilfældigt om 1 eller max 2 er endt i den ene gruppe eller den anden.

Skulle en sådan undersøgelse have lidt form for evidens, så skulle der minimum have deltaget 100.000.  Og helst mange flere.

Derudover så tænker jeg , uden at vide hvad test resultatet har endt med at blive, at det med højst sandsynlighed viser at mundbind beskytter minimalt.  Men som jeg skrev ovenover, så ligegyldigt.   Da der hvor mundbind er effektive og har sin virkning, er at forhindre smittede personer i at smitte videre.  Sidst nævnte er bare ikke det den her test med 6000 mennesker der har deltaget i, har undersøgt.  Derfor vil jeg mene hvis test resultatet blev offenliggjort ikke gøre andet end at sprede misinformation.  Og mange vil tro mundbind ikke hjælper.

For det gør de helt sikkert.  Hvis alle bærer dem.

Men hvis en person går med det og møder en der er smittet som ikke bærer mundbind, så hjælper de intet, eller forsvindende lidt.

 

Vil man derimod beskytte sig selv, så er det visir man skal bruge.   Det dækker meget bedre end et mundbind.   Og dem der føler det er en genne at have mundbind på, kan jo bare bruge et visir istedet.  Det beskytter begge veje.   Dog ikke så godt som mundbind, når det handler om ikke at smitte andre.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Klodendrejer skrev, den 25.9.2020 at 17:11:

Skal jeg udstille de to glædespiger jeg har besøgt hvis jeg får et positivt svar imorgen . Selvfølgelig skal jeg det men hvordan ?

Den bedste måde at fortælle pigen/pigerne på, at du er så uheldig at væren smittet med corona eller anden smitsom sygdom er at skrive en mail sms eller give hende et kald. Alle vil være anonyme og hvis hun har respekt for andre så vil hun kontakt de mænd som har besøgt hende siden du forlod lokalet. Jeg ville gøre det samme for dig da jeg, som resten af befolkningen, er pisse træt af dette her. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
DinaG skrev, for 3 timer siden:

Den bedste måde at fortælle pigen/pigerne på, at du er så uheldig at væren smittet med corona eller anden smitsom sygdom er at skrive en mail sms eller give hende et kald. Alle vil være anonyme og hvis hun har respekt for andre så vil hun kontakt de mænd som har besøgt hende siden du forlod lokalet. Jeg ville gøre det samme for dig da jeg, som resten af befolkningen, er pisse træt af dette her. 

Godt svar, men trådstarter blev udelukket fra denne tråd da han kaldte en anden et fjols. Og derefter i en anden tråd han startede bagefter for at have to brugere og diskutere (med sig selv) i tråden om hvordan det ville være relevant at udstille de pågældende piger. Så han kan desværre ikke svare dig :)

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg


Link til indlæg
easykid123 skrev, for 10 timer siden:

Jeg er nysgerrig.

Hvis man bliver testet positiv (med PCR testen) for Coronavirus, uden at være syg, er man da ikke immun ligesom med enhver anden virus???

Nej, ikke nødvendigvis, hvis du tester positiv på antistof testen er du sandsynligvis immun. PCR testen tages i svælget, og det er først når Covid-19 inficerer lungerne at man for alvor bliver syg på en måde hvor kroppen for alvor reagerer mod infektionen. Derfor kan man godt teste positiv på PCR testen, uden at ens immunforsvar for alvor er gået i gang.

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

Hvad synes folk om at Statens Serum Institut har svært ved at påvise eksistensen af SARS coV-2, og at denne virus føre til Covid-19?

Nedenstående betyder ikke at SSI ikke kan påvise eksistensen af SARS-Cov-2, men at de ikke kan (eller har tid) til at bruge ressourcer på at grave dokumentationen frem til en eller anden der har søgt aktindsigt.

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

Jeg forstår heller ikke hvorfor regeringen beder folk tage mundbind på når man ifølge Arbejdstilsynet højst må bruge filtermaske 3timer om dagen, når de ovenikøbet ikke beskytter mod virus i luften?

Mundbind nedsætter risikoen for smitte. Er det en 100% garanti for ikke at blive smittet/smitte andre? Nej selvfølgelig ikke, men det er en af måderne hvor man kan nedsætte smittetrykket.

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

Jeg vil meget gerne forstå disse ting bedre.

 

Afgørelse.jpg

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 26.10.2020 at 03:31:

Akkurat ligesom kirurger og sygeplejersker bærer dem ved en opperation for at forhindre de ikke smitter en patient med bakterier.

Mundbind er uhyre effektive hvis ALLE bærer dem.   Netop fordi de forhindre en syg person at smitte andre. 

Mnjaaaah..... Selvfølgelig er det rigtigt at læger og sygeplejersker bærer mundbind for ikke at smitte patienter med bakterier.

Også at de er uhyre effektive hvis ALLE bærer dem...... for så vidt angår bakterier. Men er det nu også tilfældet for virus???

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 29 minutter siden:

Mnjaaaah..... Selvfølgelig er det rigtigt at læger og sygeplejersker bærer mundbind for ikke at smitte patienter med bakterier.

Også at de er uhyre effektive hvis ALLE bærer dem...... for så vidt angår bakterier. Men er det nu også tilfældet for virus???

Ja, vi skal bare have ALLE til at bruge dem. 

Her et studie fra USA:

https://www.healthaffairs.org/doi/10.1377/hlthaff.2020.00818

https://www.dr.dk/nyheder/indland/stor-stigning-i-coronasmitte-blandt-indvandrere-i-danmark

Heldigvis er sidstnævnte gruppe også blevet bedre til at bruge maske, men det er også nødvendigt med yderligere tiltag med snart 43.000 smittede.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så lad mig forstå ret. Covid-19 er en ekstrem sjælden ubehagelig ikke dødelig lungesygdom, som ministerierne ikke kan påvise stammer fra en virus, men man antager, og derfor nedlægger hele verdens økonomien ved tvinge folk fra at forsamles, og til at gå med mundbind som ikke beskytter imod virus blot spytpartikler, og i følge arbejdstilsynet svækker lungerne så man derfor ikke bør bære dem mere en tre timer om dagen. På baggrund af denne ekstrem sjældne sygdom som man ikke kan påvise stammer fra virus, nedfælder man lov om at kunne tvangsvaccinere hele befolkningen med en eksperimental RNA virus vaccine som indtil videre kun har gjort forsøgsdyr dødeligt syge, men som man regner med at kunne udrulle i befolkningen indenfor et år uden kontrolgruppe eller placebo forsøg, og om miraklet/heldet var at den virkede i år, sandsynligvis ikke ville virke til næste år da virus muterer, men igen bør SARS CoV-2 kunne påvises at eksistere og skabe Covid-19 (som der i øvrigt blev patenteret en test på i 2015 https://nl.espacenet.com/searchResults?ST=singleline&locale=nl_NL&submitted=true&DB=&query=covid+rothschild).

Det jeg ikke kan forstå er hvorfor gør man ikke mere for at teste overfor immunitet omkring denne ekstrem sjældne ubehagelige ikke dødelige sygdom, som man ikke kan påvise stammer fra en virus? For patogen årsagssammenhæng skal Kochs postulat være opfyldt. Jeg mener hvis det virkelig var et stort nok problem til at man ommøblere hele samfundet ved ødelægge folks levegrundlag og fjerne deres frihedsrettigheder, burde smittede mennesker så ikke være ekstrem syge?? Det virker lidt overdrevent, og hysterisk det man har gang i, når det mest af alt er antagelser man handler på, og dødeligheden er så lav og man ikke konkret har påvist at folk er døde af selve virusset.

Et studie omkring mundbind som man ikke udgiver, men heller ikke vil kommentere er vel det man kalder et coverup? Man kunne vel kommentere at sample størrelsen var for lille, men ingen kommentar er jo dybt underligt, især når bekendtgørelserne omkring mundbind er truffet ud fra antagelser uden forgående studier omkring effektiviteten i en bredere befolkning. Når man ikke har en kontrol gruppe at teste sit forsøg imod, er ens resultater spekulative, derfor mangler der stadig et konkret studie for at påvise effektiviteten af maskebrug i den bredere befolkning mod en virus som angiveligt ikke beviseligt skaber en sjælden ubehagelig ikke dødelig lungesygdom.

Tak for kommentarerne, der er god tone, og godt høre hvordan folk tænker, og begrunder tingenes tilstand, jeg ser dog blot et par store huller som godt må udfyldes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ikke glemt Covid og afholder mig nok fra besøg foreløbigt.

Pigerne går en hård tid i møde, vi vil nok se lavere priser og flere tilbud - det er mit gæt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mens @easykid123 skriver mange ord om noget, man nærmest ikke kan påvise virkelig eksisterer, så er sundhedsvæsenet i Belgien tæt på et kollaps.

En fiktiv, ikke eksisterende sygdom er tæt på at knække Belgiens sundhedssystem. Rundt om i Europa bliver der indført restriktioner og udgangsforbud imod en ikke eksisterende fare.

:D  Jeg er glad for at lovgivningen giver mulighed for at spærre folk inde og særligt dem med sølvpapirshat..........

Redigeret af Connoisseur

Del dette indlæg


Link til indlæg
easykid123 skrev, 1 time siden:

Så lad mig forstå ret. Covid-19 er en ekstrem sjælden ubehagelig ikke dødelig lungesygdom, som ministerierne ikke kan påvise stammer fra en virus, men man antager, og derfor nedlægger hele verdens økonomien ved tvinge folk fra at forsamles, og til at gå med mundbind som ikke beskytter imod virus blot spytpartikler, og i følge arbejdstilsynet svækker lungerne så man derfor ikke bør bære dem mere en tre timer om dagen.

Ifølge https://coronavirus.jhu.edu/map.html konstaterer man 1/2 million smittede hver dag i øjeblikket. Og der er yderst sandsynligt et enormt mørketal, som er 2-3 gange større.

 

easykid123 skrev, 1 time siden:

Når man ikke har en kontrol gruppe at teste sit forsøg imod, er ens resultater spekulative, derfor mangler der stadig et konkret studie for at påvise effektiviteten af maskebrug i den bredere befolkning mod en virus som angiveligt ikke beviseligt skaber en sjælden ubehagelig ikke dødelig lungesygdom.

Der er tilsyneladende mange senfølger. F.eks. folk, der bliver uarbejdsdygtige måske for livstid. Jeg er ikke læge, og giver mig heller ikke ud som om. Men andre muligvis overveje til at holde igen med give svaret på alting, når man ikke kender det mindste til den lægelige situation. I en alvorlig sundhedskrise er det ikke festligt at se alting kørt gennem gadens parlament og laveste fællesnævner.

Del dette indlæg


Link til indlæg
pacer skrev, for 3 timer siden:

Jeg har ikke glemt Covid og afholder mig nok fra besøg foreløbigt.

Pigerne går en hård tid i møde, vi vil nok se lavere priser og flere tilbud - det er mit gæt.

Vel Ikke på etablerede klinikker med danske piger.

Jeg har aldrig set "tilbud" ( ikke køtilbud) på nogen massageklinik/bordel  med danske piger. Desværre! :P

Den største frygt er at der lukkes ned, og pga. økonomi, ikke åbnes op igen..

Hvor går de smukke danske piger ellers hen når de er liderlige og vil tjene penge 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 5 timer siden:

Vel Ikke på etablerede klinikker med danske piger.

Jeg har aldrig set "tilbud" ( ikke køtilbud) på nogen massageklinik/bordel  med danske piger. Desværre! :P

Den største frygt er at der lukkes ned, og pga. økonomi, ikke åbnes op igen..

Hvor går de smukke danske piger ellers hen når de er liderlige og vil tjene penge 

De danske piger vil nok forsøge at holde fast i priserne og det forstår jeg godt for ryger de først ned er det rigtig svært at få dem op igen, men så kan man jo kører pd i stedet for til lidt billigere penge, hvis det går som jeg tror.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For at svare på overskriften først: Nej, der er vist ikke rigtig nogen, som har mulighed for at glemme covid-19 i øjeblikket. Til gengæld er der forskel på, hvor meget vi hver især bliver påvirket af stemningen, og hvordan det spiller ind i forhold til vores valg med at besøge GP’er eller ej.

pacer skrev, for 9 timer siden:

Pigerne går en hård tid i møde, vi vil nok se lavere priser og flere tilbud - det er mit gæt.

Det forekommer mig, at ganske vist ikke alle, men forholdsvis mange af de udenlandske GP’er kører med lidt lavere priser i dag, end hvad de gjorde for godt et år siden. Det kan dog snyde lidt, for ofte skal der betales ekstra for f.eks kys og superfransk, men hvor udgangspunktet for en time tidligere var 1500kr, ligger mange nu på 1200-1300kr. Tidligere var 1000kr for en time det billigste, der kunne opstøves, men det ser man nu til 800kr.

Til gengæld tror jeg ikke, at de danske pigers priser samt priserne i thaisegmentet har bevæget sig, sidstnævnte kører dog vist lidt flere tilbud af forskellig art end tidligere.

Da første bølge af coronaen kom i foråret, medførte det ofte en ulidelig stemning mellem corona-slappere og corona-strammere. Uenighederne er der stadig, men i min optik er gemytterne heldigvis lidt mere beherskede nu. Hvilket er godt, for det kommer til at vare længe endnu. Husk på, at det stadig er et godt stykke under 1% af den danske befolkning, som har været konstateret smittet, så at komme af med alle restriktioner inden næste sommer lyder optimistisk. Det er møgtræls, men uanset vores individuelle standpunkt må vi indstille os på, at der de næste mange måneder vil være en stor del af befolkningen (og ens egen omgangskreds), som man er ret uenig med, når man taler om coronasituationen. Men kan vi undgå at fare i flæsket på hinanden ved bare den mindste lejlighed, er vi da kommet et stykke videre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
easykid123 skrev, for 10 timer siden:

Så lad mig forstå ret. Covid-19 er en ekstrem sjælden ubehagelig ikke dødelig lungesygdom, som ministerierne ikke kan påvise stammer fra en virus, men man antager,

Det er påvist at Covid-19 er en virus der kan medføre en lungesygdom der indtil videre har slået rigtig mange mennesker ihjel.

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

og derfor nedlægger hele verdens økonomien ved tvinge folk fra at forsamles, og til at gå med mundbind som ikke beskytter imod virus blot spytpartikler, og i følge arbejdstilsynet svækker lungerne så man derfor ikke bør bære dem mere en tre timer om dagen.

Hvis man har et problem med at bære mundbind, kan man tage et visir på istedet.

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

På baggrund af denne ekstrem sjældne sygdom

Den er ikke ekstrem sjælden. 

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

som man ikke kan påvise stammer fra virus,

Der ER påvist at den stammer fra en virus infektion.

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

nedfælder man lov om at kunne tvangsvaccinere hele befolkningen

Hvor er der lavet en lov om tvangsvaccinering?

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

med en eksperimental RNA virus vaccine som indtil videre kun har gjort forsøgsdyr dødeligt syge, men som man regner med at kunne udrulle i befolkningen indenfor et år uden kontrolgruppe eller placebo forsøg,

Der er vist ikke nogen der mener at vaccinen skal udrulles i befolkningen uden kliniske forsøg (pånær i Rusland)

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

og om miraklet/heldet var at den virkede i år, sandsynligvis ikke ville virke til næste år da virus muterer, men igen bør SARS CoV-2 kunne påvises at eksistere og skabe Covid-19 (som der i øvrigt blev patenteret en test på i 2015 https://nl.espacenet.com/searchResults?ST=singleline&locale=nl_NL&submitted=true&DB=&query=covid+rothschild).

Din søgning har givet 0 (nul!) hits på Covid-19.

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

Det jeg ikke kan forstå er hvorfor gør man ikke mere for at teste overfor immunitet omkring denne ekstrem sjældne ubehagelige ikke dødelige sygdom, som man ikke kan påvise stammer fra en virus? For patogen årsagssammenhæng skal Kochs postulat være opfyldt. Jeg mener hvis det virkelig var et stort nok problem til at man ommøblere hele samfundet ved ødelægge folks levegrundlag og fjerne deres frihedsrettigheder, burde smittede mennesker så ikke være ekstrem syge??

Jeg synes at du skal spørge nogle af de læger og sygeplejersker i f.eks. NordItalien om ikke at der var RIGTIG mange af de patienter de havde i foråret det var ekstremt syge.

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

Det virker lidt overdrevent, og hysterisk det man har gang i, når det mest af alt er antagelser man handler på, og dødeligheden er så lav og man ikke konkret har påvist at folk er døde af selve virusset.

Langt de fleste mennesker lider af flere ting når de dør, men der er vist ikke ret mange af de personer der ved noget om det, der er i tvivl om at voldsomt nedsat lungekapacitet som følge af en Covid-19 infektion er en kraftigt medvirkende dødsårsag. 

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

Et studie omkring mundbind som man ikke udgiver, men heller ikke vil kommentere er vel det man kalder et coverup? Man kunne vel kommentere at sample størrelsen var for lille, men ingen kommentar er jo dybt underligt, især når bekendtgørelserne omkring mundbind er truffet ud fra antagelser uden forgående studier omkring effektiviteten i en bredere befolkning.

Grunden til at man ikke kan kommentere på undersøgelsen er at den ikke er offentliggjort, hvilket er noget forfatterne har valgt ikke at gøre. Hvis de ville, kunne de offentliggøre artiklen på https://www.biorxiv.org/ men det vil de ikke. Det kan man jo så overveje om hvad årsagen er til?

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

Når man ikke har en kontrol gruppe at teste sit forsøg imod, er ens resultater spekulative, derfor mangler der stadig et konkret studie for at påvise effektiviteten af maskebrug i den bredere befolkning mod en virus som angiveligt ikke beviseligt skaber en sjælden ubehagelig ikke dødelig lungesygdom.

Her kan du se Sundhedstyrelsen rapport om baggrunden for brug af mundbind. 

https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Mundbind/Brug-af-mundbind-i-det-offentlige-rum--Dokumentation-og-sundhedsfaglige-anbefalinger_15_08_20.ashx?la=da&hash=47F101C7F279F9B0808C4E16ECF6B87A1358505B

 

easykid123 skrev, for 10 timer siden:

Tak for kommentarerne, der er god tone, og godt høre hvordan folk tænker, og begrunder tingenes tilstand, jeg ser dog blot et par store huller som godt må udfyldes.

Jeg håber at jeg har fået udfyldt nogle hullerne. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kammerherre

Der er mange ting man endnu ikke ved om corona, det startede på et uhumsk marked i Kina hvor man spiser hunde og det menes smitten stammer fra dyr. Mink er nu også smittet med corona og nu er man igang med at nedslagte en stor del af den danske minkbestand. Når mink kan få corona skulle det være mærkeligt om ikke andre dyr kan få corona, hvad med hunde og katte, jeg har ikke hørt noget om det er noget man har testet, måske man helst ikke vil vide det, tænk hvis folk fik at vide de skulle aflive deres elskede fido.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 1 time siden:

Jeg håber at jeg har fået udfyldt nogle hullerne. :)

Du udviser beundringsværdig tålmodighed. Men jeg tror desværre at det er spildte ord. :mellow:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Røvslikker
pacer skrev, for 14 timer siden:

Pigerne går en hård tid i møde, vi vil nok se lavere priser og flere tilbud - det er mit gæt.

….på et eller andet plan må man jo håbe, at det ikke bliver penge der styrer driften men derimod fornuften, både hos udbudet men så sandelig også hos efterspørgelsen :)

generelt er forlystelses branchen inde i en hård tid, og det vil uden tvivl tære på resurserne ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er 100% ligeglad med Coronavirus, og jeg besøger piger som jeg altid har gjort og er lige kommet hjem fra et fantastisk besøg hos en ung lækker en som snavede og var en oplevelse uden lige og kan stadig dufte hende på mine fingre..:wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg

  

Brutus skrev, for 11 timer siden:

Du udviser beundringsværdig tålmodighed. Men jeg tror desværre at det er spildte ord. :mellow:

Jeg vil selvfølgelig læse igennem hvad der blev kommenteret på mit indlæg, og hvis det viser sig at der er nogen som kan komme Statens Serum Institut til hjælp og dokumentere at SARS-CoV-2 forsager Covid-19 vil det hjælpe en hel del,  jeg selv og SSI mangler dog stadig denne evidens, så derfor beder jeg om hjælp. Hvis nogen kan finde frem til studier som opfylder Kochs postulat omkring Corona->Covid-19 sammenhængen, ville mange ting falde bedre på plads.

Jeg citerer Zeus i det han påstod Covid-19 er en ekstrem sjælden sygdom, og at en undersøgelse på 6000 mennesker ikke er gældende. Jeg benægter ikke at det som betegnes Covid-19 er ekstremt ubehageligt.

Det er pudsigt at denne ikke dødelige sygdom bliver behandlet som AIDS på steroider, når den kan overkommes. Sygehuse lagt tomme, og man tvinger samfundet i fattigdom på én gang, uden at undersøge nærmere hvad immunitetsraten er som ved almindelige pandemier -som sker årligt da WHOs definition siden 2009 på en pandemi er en ny sygdom som spreder sig omkring kloden, den årlige influenza.

Undskyld men uden empirisk evidens stoler jeg ikke på at give afkald på retten til at råde over min egen krop, som den nye pandemilov tager fra os.

Jeg håber bare inderst inde at folk forholder sig til evidensen og behandler hinanden pænt, frygt er en forfærdelig ting at gå med for længe af gangen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...