Hop til indhold
Klodendrejer

Har vi glemt covid 19 ?

Recommended Posts

Del dette indlæg


Link til indlæg

For nu at svare på overskriften: "Har vi glemt Covid-19":

Så må svaret være: "Nogen" har! I hvert fald hvis vi taler om arrangørerne (og deltagerne) til nedenstående event

PIGER SØGES TIL STORT EVENT...

I min verden lyder det som et virkeligt dumt event at holde i den nuværende situation, for ikke at tale om (u)lovligheden af dette. :shock:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Dinosdk69 skrev, for 25 minutter siden:

For nu at svare på overskriften: "Har vi glemt Covid-19":

Så må svaret være: "Nogen" har! I hvert fald hvis vi taler om arrangørerne (og deltagerne) til nedenstående event

PIGER SØGES TIL STORT EVENT...

I min verden lyder det som et virkeligt dumt event at holde i den nuværende situation, for ikke at tale om (u)lovligheden af dette. :shock:

 

Jeg ved ikke om det er direkte ulovligt.. men nej, det virker ikke til at være det smarteste i verden. 

Læste lige dette i går: 

https://migogaalborg.dk/politiet-dropper-sigtelse-for-fest/

Hvilket forvirrer mig noget, for hvis forsamlingsforbuddet ikke gælder til private fester... jamen hvad gælder det så for? 

Åbenbart gælder det ikke på privatadresser - hvis jeg forstår det korrekt. Jeg vil indrømme at jeg ikke selv havde nærlæst restriktionerne om forsamlingsforbud, men simpelthen tænkt at 10 personer var maks over alt i det private. 

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest The Dark Knight
Nannas Hjørne skrev, for 18 minutter siden:

Åbenbart gælder det ikke på privatadresser - hvis jeg forstår det korrekt. Jeg vil indrømme at jeg ikke selv havde nærlæst restriktionerne om forsamlingsforbud, men simpelthen tænkt at 10 personer var maks over alt i det private. 

Det er korrekt, at der ikke er strafhjemmel ved fester og lignende forsamlinger i privat hjem over ti deltagere. 
 

Myndigheder har blot henstillet til, at man heller ikke i private hjem mødes flere end 10 personer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det går vist ikke længere som en privat fest, når der tages entre for at deltage.

Men du har ret: Der er en del forvirring omkring fortolkningen af de gældende regler

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 2 timer siden:

Læste lige dette i går: 

https://migogaalborg.dk/politiet-dropper-sigtelse-for-fest/

Hvilket forvirrer mig noget, for hvis forsamlingsforbuddet ikke gælder til private fester... jamen hvad gælder det så for? 

Det afgørende er ikke alene om festen er privat. Det er heller ikke alene afgørende om adressen er privat.

En privat fest må ikke samle mere end 10 personer, hvis den holdes i fx et lejet festlokale.

Man må godt være 100 i fx eget hjem, der holder fest. Men hvis man inviterer vildt fremmede og fx beder dem købe drikkevarer på stedet, så er det ikke en privat fest - uanset om den holdes i et privat hjem. Medmindre måske salgsprisen svarer til kostprisen.

 

Hvis man sælger sex til en fest, så er det ikke en privat, men en erhvervsmæssig handling.

Den fest i Aalborg har de sikkert droppet sigtelsen om, fordi de har vurderet at bevisbyrden var for svær at løfte for, at festen ikke var "privat", og da den var på en privat adresse, kan man ikke sigte deltagere i en privat fest.

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Advarsel skrev, for 8 minutter siden:

Det afgørende er ikke alene om festen er privat. Det er heller ikke alene afgørende om adressen er privat.

En privat fest må ikke samle mere end 10 personer, hvis den holdes i fx et lejet festlokale.

Man må godt være 100 i fx eget hjem, der holder fest. Men hvis man inviterer vildt fremmede og fx beder dem købe drikkevarer på stedet, så er det ikke en privat fest - uanset om den holdes i et privat hjem. Medmindre måske salgsprisen svarer til kostprisen.

 

Hvis man sælger sex til en fest, så er det ikke en privat, men en erhvervsmæssig handling.

Den fest i Aalborg har de sikkert droppet sigtelsen om, fordi de har vurderet at bevisbyrden var for svær at løfte for, at festen ikke var "privat", og da den var på en privat adresse, kan man ikke sigte deltagere i en privat fest.

tak for forklaringen - så står det mere klart for mig :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...