Hop til indhold
Guest TattooGuy

Er det kun

Recommended Posts

Guest Lady C
Bebop skrev, for 2 timer siden:

Problemet med den leveregel er, at den er uden fodfæste i virkeligheden, men det er en diskussion, der nok bedre hører til i andre grupper - se bare på ytringsfriheds- og krænkelsesdebatterne: Hvis nu nogen er så sarte, at de ikke kan tåle at andre siger, hvad deres holdning er, så kan man jo slet ikke udtrykke sin holdning.

Vil det så sige at bare man skriver " jeg synes " foran enhver mishagsytring så har man grønt lys for at skrive hvad som helst ?  - Hvis det er tilfældet så er jeg ikke enig.

Jeg er enig i at krænkelseskulturen er gået for vidt og at der nærmest er gået sport i at føle sig mest krænket og over flest mulige ting. Men det er bare ikke det jeg taler om her.  

Ja vi har ytringsfrihed og vi skal værne om den som et lille barn for det er en af vores absolutte grundsten i vores danske demokrati. MEN vi må bare heller ikke misbruge den magt ytringsfriheden har. For vi har frihed til at ytre os men vi har ikke pligt til det . Og tro mig jeg har deltaget i mange debatter - iltre ophedede debatter gennem tiden, ikke her, men på andre sites. Og det er en kunst at kunne formulere sig på skrift. Men det er virkelig muligt at få sit budskab ud uden at bruge ord der støder andre unødvendigt. 

Nogle gange kan det være nødvendigt at skrive noget der gør andre kede af det. I et højere formål om man så må sige. Men det er bare ikke tilfældet her - synes jeg

Nu har jeg så læst de anmeldelser ( tak for links til  @Styrvolt    og @TheVoice ) og det er faktisk rart at der endelig kom noget konkret på bordet .

Min mening om de anmeldelser kommer senere...:)

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Bebop skrev, for 2 timer siden:

Ja, selvfølgelig. Men giver det mening at formidle i genren "en anmeldelse"? Det handler ofte meget mere om kunden, og hvor han lige var den dag, end om GP'en (ikke for at forklejne dit bidrag til sådan en oplevelse, jeg er overbevist om at du er god til det du gør). Det er jo det, flere skriver, når de ærgrer sig over at den slags anmeldelser har for meget fokus på kunden.

Altså hvis du spørger mig - så ja. Det giver bestemt mening

Uanset hvordan det vendes og drejes så ER det en meget subjektiv oplevelse at være intimt sammen med et andet menneske.  Du kan ikke tage elementer ud af oplevelsen og se på det objektivt for opfattelsen af hvad der skete vil være sløret af dit syn på hende - på dig selv og den følelse du har indeni dig selv omkring helheden af oplevelsen .  Der vil være delelementer som vil være umulige at beskrive helt objektivt - medmindre altså - du er fuldstændig frakoblet dig selv rent emotionelt.  Medmindre du bare er en følelsesløs sexmaskine.  Og alle følelser kun sidder  nede i pikken og dit hjerte og sind er slukket.

Vi møder hinanden med forudfattelser og forforståelser hele tiden. Og de fleste er vi slet ikke bevidste om. Der er intet relationelt der ikke er subjektivt. Den objektive anmeldelse  findes  derfor i virkeligheden slet ikke.   Vi kan sagtens gå og tro at vi har givet en objektiv anmeldelse men det er at lyve overfor os selv. Der vil altid være blinde vinkler. Men man kan jo forsøge  at udforme en anmeldelse der er nøgtern og objektiv men helt ren og objektiv vil den aldrig nogensinde kunne blive.

Det med at det handler om kunden som du skriver. Ja selvfølgelig gør det det. Det handler om kunden uanset hvor "objektiv" anmeldelsen så end fremstår. For det er kunden der har skrevet den og det er hans væsen , hans type og hans personlighed, hans formuleringsevne, hans forforståelse og fordomme og hans baggrund og erfaringer, hans humør - der afgør hvordan anmeldelsen vil blive husket og udformet og nedskrevet.

Den objektive anmeldelse findes derfor ikke - er min påstand....  

 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 49 minutter siden:

.... Den objektive anmeldelse findes derfor ikke - er min påstand.... 

Nej netop. Verden opfattes subjektivt. Selv inden for de ellers "objektive" naturvidenskaber: Lige meget, hvor mange apparater, linser o.l. man prøver at skyde ind imellem en iagttager og et iagttaget objekt/fænomen, så er det i sidste ende et subjektivt jeg, der iagttager, vurderer og videregiver. Og dette er nok i højere grad tilfældet inden for de humanistiske videnskaber.

Derfor er "objektivitet" også et rent idealbegreb, og følgelig findes den objektive anmeldelse heller ikke.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Lady C skrev, for 47 minutter siden:

 

Vi møder hinanden med forudfattelser og forforståelser hele tiden. Og de fleste er vi slet ikke bevidste om. Der er intet relationelt der ikke er subjektivt. Den objektive anmeldelse  findes  derfor i virkeligheden slet ikke.  

 

Nej, den objektive anmeldelse findes ikke, og det har ligesom været min påstand hele tiden. Det er et ting at anmelde mad - den kan i hvert fald være råden, smagløs elller noget andet. Men lige mennesker ....? Naeh!

Og som du siger: forudfattelser og forfårståelser er noget vi har med os. Men vi skaber jo ikke alle indeni alldeles selv. Nogle kommer herfra. Kombinationen af flotte billeder i annoncer og helt over the top anmeldelser herinde kan jo skabe helt hen i vejret forfårståelser, hvis man ikke bruger det der gran salt hele tiden.

Helt ærligt mener jeg at hele idén med et anmeldelseforum ville være nærmest ubrugelig, hvis vi ikke også havde debatter som nogle gange bliver interessante. Hvor vi kan give vores besyv og erfaringer med og hjælpe hinanden med at reflektere over det vi har været med til eller det vi tænker og mener. Ligesom den her debat, som du jo ikke synes om.

Købesexverden der ude i det offentlige, er en meget unuanceret verden. Herinde har vi mulighed at nuancere.

Jeg kan godt forstå en side som International Sex Guide, som giver tips og idéer til folk som skal rejse andre steder. Men lige pigeanmeldelser for danskere som løber rundt på de samme gader år efter år og bedømmer piger? Det kan i bedste fald bruges som advarsler når noget åbenbart er fup og svindel, og som underholdning. Bortset fra de gange det faktiskt er modsatsen til underholdende.

Og hvis vi skal vende tilbage til TS, så tror jeg stadig at det som forstyrrer hans verden med den slags anmeldelser han omtaler, er at de skaber et billede af købesex som ikke overensstemmer med hvad han mener at det egentlig drejer sig om. Fair enough. Det kan jeg også mene, selv om jeg også nogle gange har romantiseret den her verden - og faktiskt også oplevet meget romantiske eventyr.

Men not so much anymore. Der er ikke kun varme bad derude, men også godt om kolde skyllere som skal og bør gøre tjeneste som ædrulighedsværktøj.

Så det vigtigste er egentlig det som så mange herinde hader: At passe godt på de piger man møder, og på sig selv.

Så tager jeg gerne nogle gode skriv og poetiske betragtelser med på vejen. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig er bundlinjen, at mange anmeldelser er godt. At nogen så mere er til fiskerinoteringer end til poesi, må være deres problem. En positiv anmeldelse indikerer, at chancen for at jeg får en god oplevelse hos pågældende kvinde er større. Og det uanset om anmeldelsen er på to linjer eller fylder tre A4-sider.

Men når ts kalder folk for sleske, så er vi helt derude, hvor det begynder at blive et angreb på selve Eroguides eksistensberettigelse. Det kan jeg kun læse som intimidering af folks motiver og et forsøg på en grov ensretning af bestemte skribenter.

TattooGuy kunne have valgt at formulere sig på en mindre nedladende måde, og komme igennem med sit budskab alligevel. Men han gjorde det til en perfid tilsvining af anderledes tænkende/skrivende. Jeg håber ikke han lykkes med sit formål: at lukke munden på folk, der har svært ved at skjule deres begejstring.

Der findes en fornuftig gut på Anm./Kbh, der nidkært irettesætter ligegyldige kommentarer til anmeldelser, så som "jeg er ikke til dit eller dat". For hvad rager det os andre, at x ikke bryder sig om Sloggitrusser. Jeg kan kun istemme mig hans grundtanke: hvad rager det mig, at en tilfældig fyr ikke bryder sig om en vis type af anmeldelser. Han burde i stedet koncentrere sig om at skrive nogle anmeldelser selv.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 1 minut siden:

hvad rager det mig, at en tilfældig fyr ikke bryder sig om en vis type af anmeldelser. Han burde i stedet koncentrere sig om at skrive nogle anmeldelser selv.

 

Åbenbart rager det dig alligevel. Og her findes ikke noget "burde", andet end at alle burde opføre sig anstændigt.

EG's eksistensberettigende trues ikke af at vi ikke er ens eller har forskellige opfattelser, men det ville virkelig trues hvis vi var overens og mente detsamme. Gaaab, hvad uinteressant det ville blive. Ligesom de anmeldelsetråde hvor alle skribenter bliver ved på 4 sider med at bekræfte hinanden.

Personligt mener jeg desuden at Sloggi er noget af det mest erotiske en kvinde kan vise mig sin numse i.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Denne tråd er  deja- vue fra for længe siden. 

Dengang vrimlede det med subjektive, poetiske, begejstrede, kærlige omtaler af varme møder mellem en ridder på hvid damecykle og en af de smukke gudinder. 

Også dengang følte nogen sig kaldet til at kalde de begejstrede cyklister til orden, og vejlede dem i hvordan man som rigtig mand, med et lettere antikveret kvindesyn, skulle skrive om sine møder. Det endte med decideret adfærds regulering, og derfor ser man stort set ikke denne prosa mere på EG: 

Men nu er baren så sænket, så måske skal vi til at skrælle endnu mere begejstring af vore anmeldelser? I disse dage hvor det at føle sig krænket er blevet national sport, er intet emne for ligegyldigt for assessorerne. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Åbenbart rager det dig alligevel. Og her findes ikke noget "burde", andet end at alle burde opføre sig anstændigt.

EG's eksistensberettigende trues ikke af at vi ikke er ens eller har forskellige opfattelser, men det ville virkelig trues hvis vi var overens og mente detsamme. Gaaab, hvad uinteressant det ville blive. Ligesom de anmeldelsetråde hvor alle skribenter bliver ved på 4 sider med at bekræfte hinanden.

Personligt mener jeg desuden at Sloggi er noget af det mest erotiske en kvinde kan vise mig sin numse i.

Det rager mig fordi han bruger udtryk som slesk og omklamrende. Hvilket i min ordbog er meget væmmelige beskyldninger. Hvis han ikke havde anvendt dem, havde jeg højst pippet en enkelt gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan nu godt følge @TattooGuy, når han nævner risikoen for udskældning... Hold da op, hvor nogen herinde føler sig stødt på manchetterne...

For at følge @Lady Cs argumenter, om at den objektive anmeldelse ikke eksisterer, (og det er vel også derfor, hun selv frabeder sig anmeldelser), til dørs, må man i den ånd vel erstatte anmeldelsestrådene med noget, der ikke antyder, at her er tale om noget objektivt? Eller endnu bedre: lave en kategori, det hedder “Oplevelsesberetninger”; så kan vi andre følelsesmæssigt forkvaklede individer, der hellere vil læse om patternes facon, priserne og stedets diskretion, have vores illusion om den objektive anmeldelse i fred i, ja, anmeldelsestrådene:)

Og i øvrigt kan der sagtens findes objektive elementer i en anmeldelse; at sige andet er altså igen en lidt naiv romantisering af området...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Svendsenaalborg skrev, for 6 minutter siden:

Jeg kan nu godt følge @TattooGuy, når han nævner risikoen for udskældning... Hold da op, hvor nogen herinde føler sig stødt på manchetterne...

For at følge @Lady Cs argumenter, om at den objektive anmeldelse ikke eksisterer, (og det er vel også derfor, hun selv frabeder sig anmeldelser), til dørs, må man i den ånd vel erstatte anmeldelsestrådene med noget, der ikke antyder, at her er tale om noget objektivt? Eller endnu bedre: lave en kategori, det hedder “Oplevelsesberetninger”; så kan vi andre følelsesmæssigt forkvaklede individer, der hellere vil læse om patternes facon, priserne og stedets diskretion, have vores illusion om den objektive anmeldelse i fred i, ja, anmeldelsestrådene:)

Og i øvrigt kan der sagtens findes objektive elementer i en anmeldelse; at sige andet er altså igen en lidt naiv romantisering af området...

Åh, så du er en af dem, der går mere op i diskretion end i om pigen er sød? Noget jeg finder uhørt komisk, men ikke orker at kommentere, da man så straks skal høre om nysgerrige tanter med gadespejle og jaloux hustruer... På den måde kunne vi blive ved i en uendelighed om, hvad vi IKKE gider at læse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Bananas skrev, for 27 minutter siden:

Ligesom den her debat, som du jo ikke synes om.

nej der tager du nu fejl. Det var oplæggets ordlyd jeg opponerede imod. Jeg vil til enhver tid opponere imod det jeg kalder udskamning og hån.  Husk på at denne branche i forvejen er præget af menneskers fordømmelse og pegen fingre. Hvorfor så selv pege fingre og bidrage til endnu mere fordømmelse ? 

Grunden til jeg opponerer er også at jeg selv nyder et floromvundet sprog og poetiske måder at udtrykke sig på. Poesien i - ihvertfald @cobham anmeldelse nærmest flyder fra siden som honning ud på ens tastatur når man læser det. Jeg slubrer det i mig og ser nødigt at sådanne små perler forsvinder fra eroguide på grund af nogle menneskers indsnævrede verdensbillede ( sorry ) igen Lev og lad leve <3

Men som debatten har udviklet sig synes jeg faktisk at den er gået hen og blevet konstruktiv og saglig. Jeg mener at kunne mærke at debattørerne rent faktisk gør sig umage for at lave et lødigt indspark og jeg er da blevet lidt klogere på. :) 

Jeg kan sagtens se pointerne i at de anmeldelser der er meget følelsesfulde og idealiserende - kan være misvisende og gøre branchen unødvendigt romantisk - men ærligt - jeg vil meget hellere læse sådanne anmeldelser af den type som @cobham bedriver end at læse en kold og følelsesforladt opsummering af noget der burde være en intim stund mellem to mennesker - penge eller ej involveret.Det er så distancerende og vi er alle blot mennesker . Jeg ser langt hellere at man koncentrerer sig om det relationelle i et besøg fremfor om man fik tømt pikken ordentligt eller fik lov at slikke fisse.        

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 4 minutter siden:

Åh, så du er en af dem, der går mere op i diskretion end i om pigen er sød? Noget jeg finder uhørt komisk, men ikke orker at kommentere, da man så straks skal høre om nysgerrige tanter med gadespejle og jaloux hustruer... På den måde kunne vi blive ved i en uendelighed om, hvad vi IKKE gider at læse.

Win-win, at vi morer hinanden:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes der skal være plads til alle, selv den romantiske, poeten, den gammel sure mand, den forsmåede og den ordblinde som jeg tilhører. Husk dette er et fristed, hvor vi burde være glade når nogle gider at bruge tid på at skrive her inde, jeg er af den overbevisning at hvis vi roser i stedet for at riste, så kommer der nok flere skribenter til, og bedre anmeldelser, vis nu noget respekt til jeres medmennesker.

Hilsen

Zaq

Redigeret af Zaq

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Styrvolt skrev, for 6 minutter siden:

For at følge @Lady Cs argumenter, om at den objektive anmeldelse ikke eksisterer, (og det er vel også derfor, hun selv frabeder sig anmeldelser),

Nej det er ikke årsagen. Men det skal vi ikke ind på. For hvis jeg bliver startet her - så bliver det en laaaaang tråd ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 2 minutter siden:

Nej det er ikke årsagen. Men det skal vi ikke ind på. For hvis jeg bliver startet her - så bliver det en laaaaang tråd ;)

Hvad!? Har jeg virkelig skrevet det? :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Styrvolt skrev, for 2 minutter siden:

Hvad!? Har jeg virkelig skrevet det? :shock:

Hov nej undskyld. Det var et forsøg på at citere @Svendsenaalborg. Ved ikke hvad der gik galt :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Svendsenaalborg skrev, for 38 minutter siden:

For at følge @Lady Cs argumenter, om at den objektive anmeldelse ikke eksisterer ...... til dørs, må man i den ånd vel erstatte anmeldelsestrådene med noget, der ikke antyder, at her er tale om noget objektivt?

Hvorfor dog det? De fleste herinde, hvis ikke alle, er da udmærket godt klar over, at en videregivet oplevelse er subjektiv. Både den positive og den negative.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 19 minutter siden:

Hvorfor dog det? De fleste herinde, hvis ikke alle, er da udmærket godt klar over, at en videregivet oplevelse er subjektiv. Både den positive og den negative.

Det, tror jeg nu, er at have for høje tanker om en del af de mennesker, der læser med i anmeldelserne. Og det er altså sagt i al fredsommelighed og i den bedste mening.

Men mest fordi det fremgår af undertitlerne på de respektive fora, at der er tale om anmeldelser af piger osv.; i mange tilfæde kammer de lange “anmeldelser” over og bliver subjektive beretninger, som primært handler om anmelderen selv, med elementer, som er irrelevante i en anmeldelse, og som kun løseligt er baseret på objektive (ja, jeg brugte faktisk det ord) fakta. 
 

Vi er nok primært uenige om, hvad en anmeldelse egentlig er:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 46 minutter siden:

Men som debatten har udviklet sig synes jeg faktisk at den er gået hen og blevet konstruktiv og saglig. Jeg mener at kunne mærke at debattørerne rent faktisk gør sig umage for at lave et lødigt indspark og jeg er da blevet lidt klogere på. :) 

 

Dejligt, og det mener jeg er EG's grundlag. Anmeldelser kan være sjove eller mindre sjove, men dette at kunne diskutere et univers som man ellers ikke kan drøfte med nogen, er den store beholdningen mener jeg.

 

Lady C skrev, for 47 minutter siden:

Grunden til jeg opponerer er også at jeg selv nyder et floromvundet sprog og poetiske måder at udtrykke sig på. Poesien i - ihvertfald @cobham anmeldelse nærmest flyder fra siden som honning ud på ens tastatur når man læser det. Jeg slubrer det i mig og ser nødigt at sådanne små perler forsvinder fra eroguide på grund af nogle menneskers indsnævrede verdensbillede ( sorry ) igen Lev og lad leve <3

Jeg læser også Cobham med glæde. Hvis man elsker ord og sprog - hvad jeg gør - så er Cobham absolut en fornøjelse. Og jeg stoler på at han ikke trækker sig kun for at der opstår en debat. I ærlighedens navn vil jeg minde om at lige præcis Cobam kritiserede en anden bruger for hans måde at anmelde begejstret (der kan man bare se, alle kan ikke lide alt), og det fik vedkommende at trække sig fra EG.

Det mener jeg nu ikke var Cobhams fejl, og jeg mener heller ikke det ville være TS fejl, hvis Cobham eller nogen anden trækker sig. Som du siger: Live and let live.

Som min salig mor sagde:" Hvis alle kan lige hvad du gør eller siger, så er du lige så interessant som et glas mælk."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Svendsenaalborg skrev, for 14 minutter siden:

 

Vi er nok primært uenige om, hvad en anmeldelse egentlig er:)

Ikke mig.;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 4 minutter siden:

Som min salig mor sagde:" Hvis alle kan lige hvad du gør eller siger, så er du lige så interessant som et glas mælk."

Og det skulle komme fra din mor!? Men heldigt at du fandt hendes mælk interessant :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 9 minutter siden:

Og det skulle komme fra din mor!? Men heldigt at du fandt hendes mælk interessant :P

Ja, det kom fra min mor en dag når jeg var ked over at nogen var vred på mig. Hendes mælk den gang jeg var lille og sød, drak jeg dog ikke fra glas. Er det sådan i gør i Danmark?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...