Hop til indhold
Guest TattooGuy

Er det kun

Recommended Posts

TattooGuy skrev, for 17 timer siden:

mig som syntes det er enormt kvalmende og omklarmerende at nogle, når det skriver en anmeldelse af en bestemt GP, så lyder det nærmest som et digt, en posi´, ja ligefrem en kærligheds erklæring til pigen ?

Jeg forstår udmærket at man er i ekstase over en dejlig oplevelse, og misforstår mig ikke, for det er bare fedt når nogle oplever dette, men for mig virker det frastødende og kvalmende med lange digte, sange om pigen og kærligheds erklæringer efterfølgende ..

Får nok nogle hug nu, men jeg kan ta det ;-) 

Hvorfor ikke bare skrive en alm anmeldelse, hvor man sagtens kan udtrykke sin begesting alligevel ?

Kom gerne med input, hvis du syntes at jeg er helt gal på den eller jeg har en lille pointe, husk den gode tone .

 

Jeg må nok erklære mig uenig, da jeg virkelig nyder at læse en anmeldelse som er gået helt i de poetiske skyer. Det synes jeg bare viser at mødet har berørt anmelderen følelsesmæssigt, og at den gode energi nu bare må ud og deles med verden. Det gør også mig glad indeni når jeg læser det.

Jeg skriver da selv ret lange og detaljerede anmeldelser - specielt hvis besøget har været helt exceptionelt (og det er sket et par gange nu). Jeg plejer dog lige at vente en dag eller to med at skrive, bare så den værste lyserøde sky er drevet over, og jeg igen kan tænke klart. Ellers kan man let blive helt fjollet at høre på.

Jeg synes da også at mere objektive anmeldelser er ok interessante, men jeg har bare en eller anden aversion overfor karakterer på 10-skalaen. Det synes jeg bare ikke hører hjemme når det er et andet menneskes seksualitet man snakker om.

Redigeret af Lauersen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 3 minutter siden:

... men jeg har bare en eller anden aversion overfor karakterer på 10-skalaen. Det synes jeg bare ikke hører hjemme når det er et andet menneskes seksualitet man snakker om.

Det er jeg sgu også meget enig i. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 56 minutter siden:

... Siden tror jeg også det er klogt at skille anmeldelsen fra pigen. Anmeldelsen er nogle gange en oplevelse i sig - også for skribenten, det er jeg ikke i tvivl om ....

Netop. Når jeg skriver oplevelsesberetninger – jeg kalder det ikke selv anmeldelser, men oplevelser – er det netop min oplevelse af et møde, jeg ønsker at formidle. Det er endda hændt, at pigen næsten er blevet en bifigur i denne – som f.eks  i "På eventyr hos Eventyrpigerne".

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 6 minutter siden:

Den slags er ikke forbeholdt teenagetøser :P

Det er det sgu. Det du siger her ryster mig dybt. Er det altså tøsedrengenes dagbogsfællesskab jeg har været med i siden 2012?:-o

Hvor er døren? Findes der en gang en udgang?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 3 minutter siden:

Det er det sgu. Det du siger her ryster mig dybt. Er det altså tøsedrengenes dagbogsfællesskab jeg har været med i siden 2012?:-o

Hvor er døren? Findes der en gang en udgang?

Med din skrivekløe, vil du snildt kunne udgive et tobinds værk med titlen "Bananale erindringer"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 1 minut siden:

Med din skrivekløe, vil du snildt kunne udgive et tobinds værk med titlen "Bananale erindringer"

Vent bare. Og du vil være med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Bananas skrev, for 12 minutter siden:

Det er det sgu. Det du siger her ryster mig dybt. Er det altså tøsedrengenes dagbogsfællesskab jeg har været med i siden 2012?:-o

Hvor er døren? Findes der en gang en udgang?

Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back to the place I was before
'Relax' said the night man,
'We are programmed to receive.
You can check out any time you like,
But you can never leave!'

(Hotel Carlifornia) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har nu den dybeste respekt for folk som gør noget ekstra ud af sine anmeldelser. Jeg nyder at se man har lagt noget tid og energi bag sit skriv. Og at man så samtidig er en dygtig formidler, kan kun begejstre mig som læser. 

Her er jeg faktisk på linje med @Borende X. Så ser jeg det ikke længere som en anmeldelse. Så er det oplevelsesberetning som mest af alt handler om ens eget eventyr. Ikke så meget pigen. Men det gør ikke noget for mit vedkommende, da jeg kun meget sjældent har lænet mig op ad en anmeldelse/beretning til brug for mine valg af piger. 

Jeg ved godt @Bananas bliver sur når jeg siger det. Men jeg kan altså stadig godt begejstres af andres begejstring. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, 1 time siden:

Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back to the place I was before
'Relax' said the night man,
'We are programmed to receive.
You can check out any time you like,
But you can never leave!'

(Hotel Carlifornia) 

 

Det der er værd en applause - bedste beskrivelsen af EG nogensinde. Og tilmed langt før EG fandtes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, 1 time siden:

Jeg ved godt @Bananas bliver sur når jeg siger det. Men jeg kan altså stadig godt begejstres af andres begejstring. 

Det jeg muligtvis bliver sur over er at du gentager omtrent det jeg lige har sagt - om end med andre ord - og siden siger du ved jeg bliver sur når du siger det. Jeg tror du måtte være dansker eller noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Bebop skrev, for 6 timer siden:

Åh, er der ikke et paradoks i, at du synes man skal lade andre skrive noget, fordi de føler for det, men lige dette indlæg skal altså retfærdiggøres?

Nej det er der ikke noget paradoks i. For selvfølgelig skal man skrive noget man føler for sålænge man ikke nedgør, tryner eller på anden vis forsøger at udskamme andre.  

Det er ihvertfald sådan jeg er opdraget. Men det er nok også frygtelig gammeldags ;)

 

 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Bebop skrev, for 6 timer siden:

Du kaldte også de omtalte anmeldelser "harmløse". Det er jeg faktisk ikke sikker på de er. Intet er harmløst, men anmeldelser, der forfalder til urealistisk idealisering og fremstilling af ulige relationer som om de var mere lige, de kan faktisk medvirke til at udbrede en tendens til selvbedrag, som kan være skadeligt for brugeren, for den omtalte og for læseren. I den forstand forstår jeg godt, at man kan opfatte dem som "omklamrende".

Jeg får opfattelsen af at det er ganske bestemte anmeldelser der hentydes til. Dem har jeg så ikke læst.  Jeg læser ikke alle anmeldelser men ville ønske at jeg vidste hvilke anmeldelser der refereres til her for det er da tydeligt at det er nogle ganske specifikke. Overordnet set synes jeg ikke det er de  poetiske kærlige anmeldelser der skader - det er de kyniske menneskefjendske der er skadelige. 

Ved de poetiske anmeldelser kan jeg højst få tanken " en smule naivt " Og det der med at man har besøgt " den smukkeste Domina eller den smukkeste GP " kan ikke få mit pis i kog. For det kan alle vel godt gennemskue hvad dethandler om ? At det er " betagelsens briller " der skrives med idet personen jo formentlig ikke har besøgt alle GP eller alle Dominaer i hele Danmark. Det er jo bare et udtryk for at vedkommende er meget begejstret. Og jo - det er faktisk en smule rørende i mine øjne. Men  ligefrem skadeligt ? - nej det har jeg ikke tænkt endnu :)

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Bebop skrev, for 6 timer siden:

Det betyder ikke, at jeg skriver følelseskoldt, som om det var en oplevelse med supermarkedsindkøb, jeg formidlede min vurdering af, men jeg får heller ikke købesex til at lyde som noget ophøjet og forløsende. 

 

Næææ - men det er der så måske nogle der synes at det er ? Og det skal de vel have lov til ?

Og for nogle er det altså forløsende og ophøjet. Jeg har selv været vidne dertil....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
norisk skrev, for 7 timer siden:

Det var vel for at høre om andre havde samme mening som ham(general debat)

Var det ? Ja det ved jeg ikke for han har stadig ikke svaret ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Bananas skrev, for 6 timer siden:

Jeg kan forstå du ikke bevæger dig ret meget i thaiuniverset. Der er det ikke altid så smukt og rørende. Mange meget talentfulde forretningskvinder der hurtigt identifierer hvor følelseknapperne sidder og gerne trykker lidt på dem.

Du har fuldstændig ret. Det gør jeg ikke. Det er faktisk en verden jeg har meget lidt forstand på. Og læser også sjældent anmeldelser fra den verden.   Så det må jo åbenbart være en eller flere anmeldelser af thai piger som der er årsag til fortørnelsen ? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Bananas skrev, for 6 timer siden:

Men smukt og rørende ved jeg ikke lige. 

Uenig - eller måske - ser det på en anden måde.

For det smukke og rørende består i at de føler sådan. Og at der bliver skrevet om det .  Man kan måske diskutere baggrunden og årsagen til det. Men selve det at kunne blive begejstret og glad. Det er faktisk en evne mange efterhånden har mistet. Mange går i forvejen rundt som søvngængere og kan ikke røres emotionelt.  Men dem der  er istand til at netop - blive rørt . Blive begejsret . Dem der ikke er blevet til følelseskolde skiderikker  efter mange år i denne branche - det er faktisk rørende i sig selv.. 

Lev og lad leve <3

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 5 minutter siden:

Du har fuldstændig ret. Det gør jeg ikke. Det er faktisk en verden jeg har meget lidt forstand på. Og læser også sjældent anmeldelser fra den verden.   Så det må jo åbenbart være en eller flere anmeldelser af thai piger som der er årsag til fortørnelsen ? 

 

Jeg tror nu mere at trådopretter tænker på tråde som https://www.eroguide.dk/forum/topic/115461-lucy-black/page/3/?tab=comments#comment-1086653 

Bortset fra det ligger vi nok på linie angående "varme" kontra "kolde og kyniske anmeldelser"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 5 timer siden:

sålænge man ikke nedgør, tryner eller på anden vis forsøger at udskamme andre.  

Jeps, frihed til alt - så længe det ikke skader andre.

Problemet med den leveregel er, at den er uden fodfæste i virkeligheden, men det er en diskussion, der nok bedre hører til i andre grupper - se bare på ytringsfriheds- og krænkelsesdebatterne: Hvis nu nogen er så sarte, at de ikke kan tåle at andre siger, hvad deres holdning er, så kan man jo slet ikke udtrykke sin holdning.

Men for nu at være konkret: @TattooGuy er netop meget eksplicit med at det er hans helt subjektive opfattelse. Han prøver ikke at almengøre den som noget alle bør mene, som han skriver i trådstart:

"for mig virker det frastødende og kvalmende med lange digte, sange om pigen og kærligheds erklæringer efterfølgende "

Det er vel en ærlig sag at få kvalme og lige så ærligt at undre sig over, at andre ikke har sagt noget lignende før. Det ville kun være ondsindet mobberi, hvis man vidste, at der hurtigt ville være flertal for udskamning, men det signalerer @TattooGuy jo, at han udmærket ved ikke sker, for han regner med at få hug. Det kan han, fordi han jo kan se, at den type anmeldelser får mange likes og verbale roser. Der er altså ingen reel fare for at det udarter til mobning.

På den måde er @TattooGuy jo faktisk meget mere reflekteret og respektfuld end mine fordomme om kraftigt tatoverede mænd tilsiger. ;-)

Jeg overvejede selv at skrive en tråd om emnet, men med en anden vinkel - lidt det jeg skrev om at den slags anmeldelser faktisk kan skade på grund af det element af selvbedrag de ofte rummer. Fx var der for nylig en relativt omfattende kontrovers, som førte til flere låste og slettede tråde som udsprang af den type anmeldelser. Et af problemerne var faktisk, at en GP blev så "omklamret", at hun blev ikke bare krænket, men fik problemer med kunder. Derfor måtte hun tage til genmæle og det løb temmelig meget af sporet.

Et andet eksempel kunne være en bruger herinde, som faktisk besøgte en GP, som han egentlig ikke havde lyst til at besøge, men han gjorde det for at kunne skrive en anmeldelse som støttede hende  mod kritik fra andre brugere. Altså fordi han syntes det var synd, at hun fik kritik. Så er det man efter min mening skal stå af cyklen og få sat kæden på, for ellers virker bremsen ikke.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 5 timer siden:

Og for nogle er det altså forløsende og ophøjet. Jeg har selv været vidne dertil....

Ja, selvfølgelig. Men giver det mening at formidle i genren "en anmeldelse"? Det handler ofte meget mere om kunden, og hvor han lige var den dag, end om GP'en (ikke for at forklejne dit bidrag til sådan en oplevelse, jeg er overbevist om at du er god til det du gør). Det er jo det, flere skriver, når de ærgrer sig over at den slags anmeldelser har for meget fokus på kunden.

Nu vil jeg nævne BorendeX, fordi han selv har skrevet i tråden her: BX skriver som han selv siger om sin oplevelse, og jeg synes han gør det godt og indimellem interessant. Jeg kan slet ikke bruge det som en anmeldelse, men jeg synes han gør det godt alligevel, det kan sagtens være til inspiration eller fx underholdning. Men BX omklamrer ikke, synes jeg, han skriver ud fra sig selv - og det synes jeg klart der skal være plads til. Det er ikke den slags "anmeldelser", jeg kan blive bekymret over.

 

 

 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
Lady C skrev, for 13 timer siden:

Jeg forstår så bare ikke behovet for at udskamme og håne. Ord som " kvalmende og omklamrende "  vil kun kunne ende i konflikt og negative vibes. men hvis man ønsker konflikt og negative vibes så er det vel  sådan det er . Konstruktivt synes jeg bare ikke det er  og en ordentlig dialog synes heller ikke at være det der står først for. 

Jeg kunne ikke være mere enig, og man kan sagtens sige sin mening uden at bruge meget negativt ladet ord, jeg tror ind imellem at der er visse EG brugere der egentlig glemmer at der sidder en levende person i den anden end, som ikke kan gemme sig under anonymitetens  paraply. Der ska dog være højt til loftet i et forum som dette, men lidt mere pli kunne man godt ønske sig en gang i mellem.

Jeg er så i øvrigt en af den der godt kunne fremkomme med højt svungen ord og begejstret reveau over en unik oplevelse. hvis pigen ellers acc. en anmeldelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
TattooGuy skrev, for 12 timer siden:

 

Ligeså så snart man går mod strømmen, så blir man haglet ned af diverse rygklappere.

Det er så ikke korrekt, man kan faktisk sagtens fremsige sin mening herinde, der vil selvfølge altid være nogen der farer i blækhuset, men hvis man bevare roen og ikke lader sig rive med, kan man faktisk godt have en saglig debat herinde.

Redigeret af Misjo1
ordstilling

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
Lady C skrev, for 5 timer siden:

Næææ - men det er der så måske nogle der synes at det er ? Og det skal de vel have lov til ?

Og for nogle er det altså forløsende og ophøjet. Jeg har selv været vidne dertil....

 

Jeps :wub:<3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alene det, at jeg ikke gider citere andre eller læse alle hidtidige indlæg i tråden, siger nok i sig selv noget om min holdning til emnet. 
Nej, @TattooGuy, du er ikke alene om det; jeg vælger bare at springe over den slags anmeldelser, inden kvalmen bliver for voldsom:) Dit synspunkt er rimeligt og relevant, og så skal der være plads til uenighed. 
Generelt er jeg nok af den opfattelse, at det ofte (ingen nævnt, ingen glemt...) virker en smule ynkeligt, når folk giver udtryk for at have købt andet end en seksuel oplevelse. Javel, beskrivelserne kan så have andre, fx retoriske, kvaliteter, men jeg trækker sgu lidt på smilebåndet nogle gange, føler mig lidt bedre og klogere (mindre naiv...) end forfatteren og får en lidt bedre dag på den baggrund; og tak for det:)

Men hellere en fræk og lige på beretning end en længere smøre om, hvor højt et niveau man connectede med pigen på, og hvor dybt man forstod hinanden...

/Svendsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...