Hop til indhold
Lillemorten

Astrid Kragh's hjerneblødning

Recommended Posts

Trinetease skrev, Lige nu:

Jeg tænker bare at når man er bange for menneskehandel ( som er et af deres tunge argumenter ), så burde man kigge mere på muligheder for at undgå det ( menneskehandel), istedet for bare at lade lort være lort.

Jamen, det kan du da sagtens have ret i... men lige dét løsningsforslag går så bare ikke ift EU-lovgivning - det betyder ikke at jeg mener at man så bare skal give fortabt, men det er bare ikke så simpelt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 12 minutter siden:

@TheVoice Burde en skat/Moms betalende GP, ikke have de samme muligheder/rettigheder som dig ( som selvstændig)? 

 

Jeg ønsker ikke at sexarbejder skal opfylde et produkt/ydelses ansvar. Jeg ønsker ej heller at de pludselig ikke længere kan fraskrive sig lysten til at betjene bestemte etniske grupper, handicappede m.v.   Blot for at nævne nogle enkelte ting. 

Så vil jeg hellere spørge, hvad er det for rettigheder jeg har, som du gerne vil have ?  Jeg er bestemt ikke imod en forbedring af sexarbejdernes forhold, jeg siger blot at som selvstændig følger der hurtigt noget lovgivning med, som ligesom spænder ben for, at man kan betragte salg af seksuelle ydelser som et erhverv.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
TheVoice skrev, for 4 minutter siden:

Jeg ønsker ikke at sexarbejder skal opfylde et produkt/ydelses ansvar. Jeg ønsker ej heller at de pludselig ikke længere kan fraskrive sig lysten til at betjene bestemte etniske grupper, handicappede m.v.   Blot for at nævne nogle enkelte ting. 

Så vil jeg hellere spørge, hvad er det for rettigheder jeg har, som du gerne vil have ?  Jeg er bestemt ikke imod en forbedring af sexarbejdernes forhold, jeg siger blot at som selvstændig følger der hurtigt noget lovgivning med, som ligesom spænder ben for, at man kan betragte salg af seksuelle ydelser som et erhverv.

 

Mener du at rettigheder, vil fratage os muligheden for de ting du skriver ?

Rettigheder behøver jo ikke at være tvang til at modtage gæster vi ikke ønsker osv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 2 minutter siden:

Mener du at rettigheder, vil fratage os muligheden for de ting du skriver ?

Rettigheder behøver jo ikke at være tvang til at modtage gæster vi ikke ønsker osv. 

I udgangspunktet kan et erhverv ikke fraskrive sig fra at betjene bestemte befolkningsgrupper.  Nå men tilbage til mit spørgsmål, hvad er det for nogle fordele jeg har, så du godt kunne tænke dig ?  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Retten til A-kasse, mulighed for at lave en sygeforsikring, mulighed for rent faktisk at trække alle de faktiske udgifter fra bla.

Udover det så vil rettigheder være med til at påbegynde en afstigmatisering. 

Det vil være umuligt at sidestille sexsalg med alle andre erhverv mht køb/salg. Pigens krop er pigens krop. Men derfor skal man da stadig have rettigheder, og behandles ordentligt af det system som vil have mine skattepenge.

En natklub eller en restaurant må gerne afvise kunder, hvis de ikke lever op til stedet dresscode eller lign. Så der er altså erhverv hvor man godt må sige nej tak :-) 

Redigeret af Trinetease
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 5 minutter siden:

Retten til A-kasse, mulighed for at lave en sygeforsikring, mulighed for rent faktisk at trække alle de faktiske udgifter fra bla.

Udover det så vil rettigheder være med til at påbegynde en afstigmatisering. 

Det vil være umuligt at sidestille sexsalg med alle andre erhverv mht køb/salg. Pigens krop er pigens krop. Men derfor skal man da stadig have rettigheder, og behandles ordentligt af det system som vil have mine skattepenge.

Jeg har lige googlet mine muligheder for at stå i en A--kasse.  Nedenfor ses betingelserne.  Reelt betyder det jo, at jeg ikke i dårlige tider kan erklære mig arbejdsløs. Jeg skal afvikle min virksomhed.  

- Hjælp til dig som er selvstændig.

Som medlem af Virksoms a-kasse, A-kassen LH, kan du få dagpenge, hvis du stopper som selvstændig. Dette gælder både hvis du sælger din virksomhed, hvis uheldet er ude og du er nødt til at lukke, eller hvis du på anden vis ikke længere er selvstændig, så giver vi økonomisk tryghed.  Hvis jeg så vælger at melde mig ind i en A-kasse ville jeg typisk kunne få 18.000 - 20.000 brutto pr. måned.  

Hvis jeg så ved siden at min virksomhed har et alment lønmodtager job, det er der jo også sexarbejdere der har.  Så skal man nok ikke regne med, at det vælter ind med penge.  Jeg har så valgt at sætte penge til side, men det er selvfølgelig individuelt hvad folk ønsker.   Jeg kan så bare ikke få øje på, at jeg kan modtage dagpenge ligeså let som en lønmodtager.

Omkring sygeforsikring kan jeg frivilligt tegne en sygeforsikring, men for mit vedkommende er satsen pr. time så lav, at det ikke kommer i nærheden af mine timepriser.  Jeg kan såmænd også godt tegne en lønforsikring, men det squ ej heller noget at skrive hjem om

Så reelt går jeres ønske nok mere i retning af, at i ønsker samme rettigheder som almindelige lønmodtagere end samme rettigheder som selvstændige, hvor man mere eller mindre selv skal tegne diverse forsikringer.   

Som du selv afslutter med 

Citat

Det vil være umuligt at sidestille sexsalg med alle andre erhverv mht køb/salg.

Netop, så hvis man ikke skal gå den vej, så er man jo nødt til at udvide særlovgivningen for sexarbejdere.  Det samme vil vel ligeledes gøre sig gældende hvis jeg lukker konsulentvirksomheden og vil etablere et fkk-sted, eller udleje lokaler, eller meget apropos  Per Z vil tjene penge på at arrangere GB.  

Det er ikke så lige til, menjeg bakker bestemt op omkring jeres initiativ, men hvis det skal lykkedes er man jo også nødt til at vide hvilke rettigheder andre har, samt at man ikke blander lønmodtagere og selvstændig sammen.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

@TheVoice Hvis du ønsker at blive medlem af en a-kasse skal du oplyse dit erhverv - De ønsker ikke prostituerede. 

Det samme gælder en sygeforsikring. selv en indbosforsikring kan være bøvlet af få som registeret prostitueret. Hvis du altså er ærlig.

Man kan så kalde sig kropsmassør eller lign, og så bliver det mere appetitligt. Men det er at lyve, og du risikere at blive smidt ud. 

Jeg blander ikke lønmodtager og selvstændig sammen. Jeg fortæller om de oplevelser jeg selv har haft, som moms/skattebetalende GP. 

Redigeret af Trinetease

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 37 minutter siden:

Udover det så vil rettigheder være med til at påbegynde en afstigmatisering. 

 

Der er desværre ikke meget belæg for at hævde, at stigmatiseringen skulle blive mindre af flere rettigheder.  Man kan jo med rette hævde at stigmatiseringen næppe kan påvises at være mindre i de lande hvor sexarbejde er et fuld ud lovligt erhverv.   Stigmatisering handler nok mere om moral, etik, kultur m.v.  end om ansættelsesforhold, rettigheder som erhvervsdrivende.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
TheVoice skrev, for 1 minut siden:

Der er desværre ikke meget belæg for at hævde, at stigmatiseringen skulle blive mindre af flere rettigheder.  Man kan jo med rette hævde at stigmatiseringen næppe kan påvises at være mindre i de lande hvor sexarbejde er et fuld ud lovligt erhverv.   Stigmatisering handler nok mere om moral, etik, kultur m.v.  end om ansættelsesforhold, rettigheder som erhvervsdrivende.

 

Men et eller andet sted skal det jo begynde - altså den afstigmatiserende behandling. Og hvis Staten starter, så kommer resten nok også....om 3-400år :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, Lige nu:

@TheVoice Hvis du ønsker at blive medlem af en a-kasse skal du oplyse dit erhverv - De ønsker ikke prostituerede. 

Det samme gælder en sygeforsikring.

Man kan så kalde sig kropsmassør eller lign, og så bliver det mere appetitligt. Men det er at lyve, og du risikere at blive smidt ud. 

Jeg blander ikke lønmodtager og selvstændig sammen. Jeg fortæller om de oplevelser jeg selv har haft, som moms/skattebetalende GP. 

Jeg er da bestemt enig i, at hvis man kun ernærer sig via salg af sex, så burde man da kunne tegne de samme forsikringer som jeg.  Jeg siger så også bare, at jeg ikke betragter mine muligheder som særlige attraktive.  Jeg synes ikke det er særligt interessant jeg først skal have solgt eller afviklet mit selskab.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, Lige nu:

Men et eller andet sted skal det jo begynde - altså den afstigmatiserende behandling. Og hvis Staten starter, så kommer resten nok også....om 3-400år :D

Man kunne jo også starte som Sofie Brandvarm har gjort.  Men vi kan sikkert godt blive enige om, at uagtet hvor og hvem der starter, så tager det nok 3-400 år :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

I prostitution har man, pga. de intime kropslige "behandlinger" som man udfører på hinanden, et stort ansvar overfor hinanden. Erstatningsmæssigt, sikkerhedsmæssigt, efterforskningsmæssigt, samfundets mulighed for overvågning osv., betyder at hvis prostitution skal "normaliseres", så skal køber og sælger kunne identificeres.

Jeg tror ikke på at dette kan lade sig gøre.

Efter mine egne erfaringer i "branchen", er det for mig klart, at prostitution primært er et socialt problem.

I Danmark sker størstedelen af omsætningen hos de udenlandske prostituerede, såsom de østeuropæiske og thai'erne. Begge grupper kommer fra lande der er væsentligt fattigere end Danmark. Altså en klar indikation på at der er tale om et socialt problem.

Tilsvarende ses det i Tyskland/Holland/Spanien/Italien. Det er primært udenlandske prostituerede fra fattigere lande, der udgør størstedelen af markedet.

I New Zealand udgør størstedelen af markedet den ekstremt fattige originalbefolkning maorierne, samt udefra kommende asiater der kommer fra fattigere lande. Igen et tydeligt socialt problem.

Generelt kan man sige, at prisen på en prostitueret, er høj for de prostituerede som har adgang til et godt socialt sikkerhedsnet. For prostituerede uden et sikkerhedsnet, er prisen meget lav. Dette er grunden til, at vi i Danmark ser udenlandske prostituerede med priser under halvdelen af hvad etniske danske prøver at opretholde.

Dette er i mine øjne en klar indikator på, at prostitution netop er et socialt problem.

Redigeret af Droopy

Del dette indlæg


Link til indlæg
Droopy skrev, for 18 minutter siden:

... I Danmark sker størstedelen af omsætningen hos de udenlandske prostituerede, såsom de østeuropæiske og thai'erne. Begge grupper kommer fra lande der er væsentligt fattigere end Danmark. Altså en klar indikation på at der er tale om et socialt problem.

Sådan synes jeg ikke, du kan stille det op. Det kunne lige så godt kaldes profitbegær. Altså at folk søger hen, hvor fortjenesten er størst. Det ses jo også i erhvervslivet, hvor virksomheder outsourcer til lande, hvor fortjenesten er større end herhjemme. Og det er vel ikke et socialt problem?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 7 timer siden:

Men når nu man er så bekymret for handlede piger, at man rammer Danske statsborgeres ( manglende) rettigheder, så må man kunne gøre et eller andet i forhold til de EU regler. 

Og da prostitution ikke er et anerkendt erhverv, så er det jo egentligt lidt sært, at man har lov til at udøve det

Det er ikke kun bekymring for handlede, men også for andre typer problemer, som nok er temmelig meget overrepræsenteret hos sexsælgere. Derfor handler det i høj grad også om danskere.

At det ikke er anerkendt som erhverv gør det netop ureguleret (som erhverv). Derfor er det egentlig snarere logisk, at man må - man kan bare ikke sige, at det er et erhverv man udøver. Men det er skattemæssigt ligestillet, fordi man tjener penge ved det.

Men det betyder til gengæld også at argumentet om arbejdskraftens fri bevægelighed ikke er gyldigt på nogen simpel måde. Når det ikke er et erhverv kan man heller ikke simpelt hævde, at det er arbejde at sælge sex. Derimod sikrer unionsborgerskabet bevægeligheden og opholdsretten, så længe man ikke ligger værtslandet til last. En måde at forbyde udlændinge at sælge sex på kunne derfor netop være at definere sexsalg som et socialt problem. Omvendt vil anerkendelse af erhvervet gøre det helt umuligt at hindre udenlandske EU-borgere i at sælge sex her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 42 minutter siden:

Det kunne lige så godt kaldes profitbegær. Altså at folk søger hen, hvor fortjenesten er størst.

Jeg tror pointen er, at der i det hele taget er en langt større rate af prostitution i fattige lande. At de rejser ud er en nødvendighed på grund af den begrænsede købekraft hos "forbrugerne" i det fattige land. Derfor er det et fattigdomsproblem med store dele af de migrerende prostituerede. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Trinetease skrev, for 18 timer siden:

Kunne man ikke gøre de udenlandske piger ‘forbudt’ i Danmark ?

uha uha - hele det kulturradikale parnas vil - af principielle grunde (de er modstandere af prostitution) fare over dig dæmonisere dig kalde dig racist - og det der er ondere, eksempelvis DFer, ingen kan alene med statsborgerskab udelukkes fra arbejdsmarkedet så længe de er EU borgere...:) Men kafferpigerne - latinpigerne - thaipigerne  kan sagtens udelukkes hvis de ikke har ophold/arbejdstilladelse, sådan er det også i dag.Har de statsborgerskab nyder de samme rettigheder som danskere.

Alko 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Trinetease skrev, for 12 timer siden:

@TheVoice Burde en skat/Moms betalende GP, ikke have de samme muligheder/rettigheder som dig ( som selvstændig)? 

 

Helt og aldeles...alt andet er hykleri..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Flax

Det kan vel ikke undre at regeringen ser prostition som et socialt problem, Statsministeren har jo tidligere gået ind for et forbud mod købesex, ligesom flertallet af de kvindelige politikere på venstrefløjen. Jeg talte for et stykke tid siden med en kvindelig politiker, kvindesags forkæmper og venstreorienteret ad helvede til, hun sagde at verden udelukkende skulle styres af kvinder, så ville alle problemer være løst.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lige set Deadline i DR2.

Her var der et indslag om prostitution. Astrid Krag kunne ikke selv møde op, hvorfor en substitut ved navn Fabricius blev sendt på banen. Hun skulle diskutere med Mai Mercado.

Jeg må konstatere, at den konservative Mercado var langt mere progressiv end den regressive betonsocialdemokrat Fabricius.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå kunne ikke sove. Så tændte for DR2. Og der debatterede om Astrid Krags og socialdemokraternes forkastede arbejdsgruppen. Først talte Christian Gross  Bla. Om de ting der sker i Norge, Sverige, Tyskland, Holland og New Zealand. Ja, jeg synes det er underligt at S skrotter den arbejdsgruppe.

Og derefter debat mellem Mai Mercado (som startede gruppen op) Og Camilla Fabricius socialordfører fra S. Da Astrid Krag ikke kunne deltage. Må så indrømme, er lidt overrasket over Camilla F. Som jeg synes er ret snæversynet. 

Men ret interessant debat. I kan se den her. https://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-10/deadline-2019-10-31 I skal 13.20 sek. ind i udsendelsen

Sov godt derude

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 7 minutter siden:

Nå kunne ikke sove. Så tændte for DR2. Og der debatterede om Astrid Krags og socialdemokraternes forkastede arbejdsgruppen. Først talte Christian Gross  Bla. Om de ting der sker i Norge, Sverige, Tyskland, Holland og New Zealand. Ja, jeg synes det er underligt at S skrotter den arbejdsgruppe.

Og derefter debat mellem Mai Mercado (som startede gruppen op) Og Camilla Fabricius socialordfører fra S. Da Astrid Krag ikke kunne deltage. Må så indrømme, er lidt overrasket over Camilla F. Som jeg synes er ret snæversynet. 

Men ret interessant debat. I kan se den her. https://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-10/deadline-2019-10-31 I skal 13.20 sek. ind i udsendelsen

Sov godt derude

KK

Snork ZZZZZZZ :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

- Hvis man har så mange sexpartnere, så bliver ens slimhinder ødelagt for evigt, fordi man bliver taget forfra og bagfra. 

Camilla F.

Der kan i bare høre piger, fra en som har viden. Men hvis i nøjes med forfra eller bagfra, så skal det nok gå.

Det er godt den politiske debat har så mange indsigtsfulde eksperter i sving. Husker stadig hun i Sverige som mente at den svenske lov skulle vise unge mennesker at sex er noget for to mennesker som elsker hinanden.

Ergo: Elske hinanden og enten forfra eller bagfra - ikke begge dele.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, 1 time siden:

Nå kunne ikke sove. Så tændte for DR2. Og der debatterede om Astrid Krags og socialdemokraternes forkastede arbejdsgruppen. Først talte Christian Gross  Bla. Om de ting der sker i Norge, Sverige, Tyskland, Holland og New Zealand. Ja, jeg synes det er underligt at S skrotter den arbejdsgruppe.

Og derefter debat mellem Mai Mercado (som startede gruppen op) Og Camilla Fabricius socialordfører fra S. Da Astrid Krag ikke kunne deltage. Må så indrømme, er lidt overrasket over Camilla F. Som jeg synes er ret snæversynet. 

Men ret interessant debat. I kan se den her. https://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-10/deadline-2019-10-31 I skal 13.20 sek. ind i udsendelsen

Sov godt derude

KK

Tja. pudsigt nok var der en der vidste noget (manden i indledningen, der har forsket i emnet)  Det gik jo allerede faktuelt galt i indledning, de tal man nævnte har forandret sig markant siden man sidst prøvede at skabe sig et overblik. 

Jeg synes det er en skam at man har nedlagt arbejdsgruppen, men samtidigt synes jeg også at en del at arbejdsgruppen formål skulle omhandler at få kortlagt branchen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...