Hop til indhold
Lillemorten

Astrid Kragh's hjerneblødning

Recommended Posts

Guest Hybris
Lillemorten skrev, for 56 minutter siden:

Man kan have en ide om, at politikere er hekt ude af trit med, hvor fokus bør rettes hen... 

 

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10-30-regeringen-stopper-arbejde-med-prostitueredes-vilkar

Bær over med hende.

Hun er for det første kvinde og dernæst særdeles naiv. Så hun mener at prostitution skal afskaffes.

Det bliver som at tømme Øresund for at fange en fisk !

Held og lykke Astrid Kragh ………..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Jeg må indrømme at jeg føler at det er en mavepuster. Vi blev lige bombet 10 år tilbage. Selv om jeg havde ventet det, så er det alligevel så trist. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man har den holdning som Astrid Krag har:

>>- Det er i mine øjne helt forkert og en mærkelig forskønnelse at tale om prostitution som et erhverv på lige linje med det at være tømrer eller folkeskolelærer. Prostitution er først og fremmest et socialt problem.<<

så giver det jo ret god mening at ændre fokus på undersøgelsen.

At jeg er uenig med hende er en anden sag, der burde i virkeligheden nok fokuseres på begge dele, dvs. både på at forbedre vilkårene, OG på at forbedre mulighederne for dem der bør hjælpes ud af prostitution.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der blandes æbler og pærer her. 

Man kan udmærket gøre begge ting. 

1. Gør glædespigers arbejdsforhold ligestillede med alle andres

2. Hjælp de piger som har brug for hjælp. 

Det er to helt forskellige ting

 

Den har beslutning bunder ikke i at man hellere vil hjælpe en gruppe, i stedet for en anden. Den bunder i gammeldags bornerthed og moralbegreber. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Men når nu vi er reduceret til et Socialt problem, mon vi så slipper for skat og moms..... Næppe. Men man kan sq ikke beskatte sociale problemer. 

Det er en trist trist dag.....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er godt nok sørgeligt at vi i 2019 ikke er nået længere end at kalde det for en socialt problem. Hendes begrundelse for at nedlægge den eksisterende arbejdsgruppe, fordi de havde fokuseret på en mindre gruppe stærke kvinder, og ikke det store svage flertal, viser imø at det er hendes idealisme og manglende kendskab der taler.

Bevares, der findes gp’er som ikke burde være i branchen, og de handlede kvinder findes også, men det er ud fra min erfaring ikke dem der udgør flertallet. Det eneste positive jeg kan se i den sorte udmelding, er at de vil lave en exit-pakke for dem har har brug for hjælp til at komme videre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Midt i skuffelsens time, er nok vigtig dels at konstatere, at forholdene er uændret, man er altså ikke sat tilbage i tiden med hensyn til gældende lovgivning.  Dernæst er det ej heller en ny blomst der vokser i den socialdemokratiske have.  Mig bekendt har man omtalt prostitution som et socialt problem i mange år.  Mette Frederiksen har nok skiftet standpunkt omkring at indføre et forbud, til nu at kalde det et socialt problem. Men derfra og så til at ville anerkende prostitution som et erhverv er der lang vej.

Personlig synes jeg nu godt, man kunne have færdiggjort arbejdsgruppens arbejde.  Det forpligter jo ikke nogen til efterfølgende at gennemføre nogen lovændring, men.... det fede ville være, at man dels kunne offentliggøre gruppens arbejdsgruppens resultat og anbefalinger/udfordringer og dels at interesserede kunne få indsigt i hvad f.eks afskaffelse af rufferiloven, indførelse af dagpenge m.v.  vil kunne få af indflydelse både positivt og negativ.

Jeg har igennem mange år haft en særlig interesse for det emne.  Jeg må så bare indrømme, at som årene er gået sammenholdt med det massive indtog vi har fået fra udenlandske kvinder, synes jeg faktisk at de nuværende regler er et fint kompromis imellem fuld legalisering eller total forbud.

Ændre man reglerne vil de selvfølgelig også komme til at gælde for det udenlandske segment.  Uagtet om nogen synes at der findes mange skønne og selvstændige udenlandske glædespiger i Danmark, så er man også nødt til at erkende, at den del af branchen også udmærker sig at fylde mest, når snakken falder på medaljens bagside. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
TheVoice skrev, for 10 minutter siden:

Midt i skuffelsens time, er nok vigtig dels at konstatere, at forholdene er uændret, man er altså ikke sat tilbage i tiden med hensyn til gældende lovgivning.  Dernæst er det ej heller en ny blomst der vokser i den socialdemokratiske have.  Mig bekendt har man omtalt prostitution som et socialt problem i mange år.  Mette Frederiksen har nok skiftet standpunkt omkring at indføre et forbud, til nu at kalde det et socialt problem. Men derfra og så til at ville anerkende prostitution som et erhverv er der lang vej.

Personlig synes jeg nu godt, man kunne have færdiggjort arbejdsgruppens arbejde.  Det forpligter jo ikke nogen til efterfølgende at gennemføre nogen lovændring, men.... det fede ville være, at man dels kunne offentliggøre gruppens arbejdsgruppens resultat og anbefalinger/udfordringer og dels at interesserede kunne få indsigt i hvad f.eks afskaffelse af rufferiloven, indførelse af dagpenge m.v.  vil kunne få af indflydelse både positivt og negativ.

Jeg har igennem mange år haft en særlig interesse for det emne.  Jeg må så bare indrømme, at som årene er gået sammenholdt med det massive indtog vi har fået fra udenlandske kvinder, synes jeg faktisk at de nuværende regler er et fint kompromis imellem fuld legalisering eller total forbud.

Ændre man reglerne vil de selvfølgelig også komme til at gælde for det udenlandske segment.  Uagtet om nogen synes at der findes mange skønne og selvstændige udenlandske glædespiger i Danmark, så er man også nødt til at erkende, at den del af branchen også udmærker sig at fylde mest, når snakken falder på medaljens bagside. 

 

Kunne man ikke gøre de udenlandske piger ‘forbudt’ i Danmark ? Altså simpelthen sige at man skal være dansk statsborger for at udøve erhvervet? 

Hvis det vitterligt er frygten for handlede kvinder, der fylder så meget i Deres samvittighed, så burde de gøre langt mere, for at hjælpe dem. 

Personligt tror jeg at man ved at have, givet pigerne rettigheder, så havde man kunne holde langt bedre styr branchen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Runaldo

Dumme mennesker er der jo nok af. Hvorfor gå ud i medierne og gøre opmærksom på man er idiot af rang? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 3 minutter siden:

Kunne man ikke gøre de udenlandske piger ‘forbudt’ i Danmark ? Altså simpelthen sige at man skal være dansk statsborger for at udøve erhvervet? 

Hvis det vitterligt er frygten for handlede kvinder, der fylder så meget i Deres samvittighed, så burde de gøre langt mere, for at hjælpe dem. 

Personligt tror jeg at man ved at have, givet pigerne rettigheder, så havde man kunne holde langt bedre styr branchen. 

Er du gal Trine!!!

Så bliver du og de andre søde piger jo bollet totalt i hegnet :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 44 minutter siden:

Kunne man ikke gøre de udenlandske piger ‘forbudt’ i Danmark ? Altså simpelthen sige at man skal være dansk statsborger for at udøve erhvervet? 

Hvis det vitterligt er frygten for handlede kvinder, der fylder så meget i Deres samvittighed, så burde de gøre langt mere, for at hjælpe dem. 

Personligt tror jeg at man ved at have, givet pigerne rettigheder, så havde man kunne holde langt bedre styr branchen. 

Det vil ikke kunne lade gøre, hvorfor? EU regler omk. arbejdstagers ret til bevægelighed. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
jenslillemandhansenv2 skrev, for 13 minutter siden:

Det vil ikke kunne lade gøre, hvorfor? EU regler omk. arbejdstagers ret til bevægelighed. 

Det er jeg godt klar over. Men når nu man er så bekymret for handlede piger, at man rammer Danske statsborgeres ( manglende) rettigheder, så må man kunne gøre et eller andet i forhold til de EU regler. 

Og da prostitution ikke er et anerkendt erhverv, så er det jo egentligt lidt sært, at man har lov til at udøve det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 44 minutter siden:

Kunne man ikke gøre de udenlandske piger ‘forbudt’ i Danmark ? Altså simpelthen sige at man skal være dansk statsborger for at udøve erhvervet? 

Hvis det vitterligt er frygten for handlede kvinder, der fylder så meget i Deres samvittighed, så burde de gøre langt mere, for at hjælpe dem. 

Personligt tror jeg at man ved at have, givet pigerne rettigheder, så havde man kunne holde langt bedre styr branchen. 

New Zealand har jo i dag en lov der siger, at det kun er lovligt for deres statsborgere.  Inspireret af dem kan måske begrænse det til, at det kun tilladt  for EU-borgere.  Hvis der er vilje er der sikkert også en vej.  

Personligt tror jeg ikke det  ændre specielt meget i forbindelse med, at have bedre styr på branchen om man eksempelvis gør det lovligt eller ej.  Det er ikke mit indtryk at forholdene i Tyskland er speciel bedre, her "udnytter" man bare pigerne indenfor eller på kanten af lovens rammer.   

Det hele må jeg ganske enkelt starte med "Har du lyst til, at være registreret på dit rigtige navn og personnummer".  Der kan sagtens laves et system hvor alle og enhver ikke se det, men de instanser der skal sikre at alt foregår efter loven, skal jo kunne identificere pigerne.   Allerede her vil en del kvinder nok sige "Nej tak, så hellere som i dag".   Jeg ved ikke hvor mange der fifler med moms og skat,  sociale ydelser m.v.  men hvis man ændre på lovligningen, vil det være naturligt at der følger den slags kontrol og registreringer sted.

Nogle helt andre vinkler hvis man betragter det som et erhverv, vil jo give en del udfordringer med købelov, markedsføringslove m.v.  Uden at skrive en længere smøre, er det faktisk ikke noget man sådan bare lige kan gøre med et snuptag.    

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej med jer alle. :)

I aftenshowet kl 19. Er Astrid Kragh i panelet. Og, jeg går ud fra hun, skal snakke om, hvorfor. Projektet, er taget af bordet. Den tidligere minister bliver vist også interviewet om, hvorfor, hun mener det, er forkert. Det regeringen. Har gang i. 

TheVoice skrev, for 3 timer siden:

Det hele må jeg ganske enkelt starte med "Har du lyst til, at være registreret på dit rigtige navn og personnummer".  Der kan sagtens laves et system hvor alle og enhver ikke se det, men de instanser der skal sikre at alt foregår efter loven, skal jo kunne identificere pigerne.   Allerede her vil en del kvinder nok sige "Nej tak, så hellere som i dag".   Jeg ved ikke hvor mange der fifler med moms og skat,  sociale ydelser m.v.  men hvis man ændre på lovligningen, vil det være naturligt at der følger den slags kontrol og registreringer sted.

@TheVoice Er helt enig i dine betragtninger her. Og det er debatteret før herinde. Og flere GPere, har ytret. Igennem tiderne, at de ikke vil registreres. Så, kan det jo være ganske svært for myndighederne. For vil de gerne, have rettighederne. Så må de jo også følge lovgivningen. Og nej selvfølgelig, er det kun rette myndigheder der, skal kunne se GPrs data. 

Da SIO med Susanne Møller i spidsen arbejdede benhårdt for rettigheder for branchen. Men i dag, er SIO vel stendød. Sofie Brandvarm. Og to andre er godt i gang med en ny forening. Og her, kommer så mit men. Hvordan kommer det godt op at køre, hvis der ikke kommer en opbakning til det. Fint at sige ja godt gået. Men går man ikke ind i kampen. Så vil det i mine øjne ende som SIO. Desværre

Men håber da at. Foreningen, får stor succes. Men Sofie og de to andre, skal have opbakning. Ellers ender det også med de står af. Og ja bakker ud. Jeg, har faktisk hørt flere mennesker tale positivt om de programmer om Sofie Brandvarm. Har lavet. Men selvfølgelig også de dilemmaer der, er kommet frem. 

Men god udsendelse til jer. Og god onsdag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

@kanonkongen SIO kæmpede mod et decideret forbud. Og da det ikke kom, så gik gassen af ballonen. 

Hvis Vi vil have rettigheder, så skal vi også registreres. Alt andet er hykleri. Vi kan ikke kræve med den ene hånd - og så ikke ville stå ved hvad vi laver.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 2 minutter siden:

@kanonkongen SIO kæmpede mod et decideret forbud. Og da det ikke kom, så gik gassen af ballonen. 

Hvis Vi vil have rettigheder, så skal vi også registreres. Alt andet er hykleri. Vi kan ikke kræve med den ene hånd - og så ikke ville stå ved hvad vi laver.

 

Hej @Trinetease

Er helt enig i det du skriver. SIO arbejdede vel også for ordnede forhold. Og selvfølgelig imod et forbud. Og de debatterede jo livligt om mange aspekter. Jeg tror personligt på, at Susanne Møller opgav til sidst. Netop fordi opbakningen ikke, var der til sidst.

God aften Trine.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Jeg har den største respekt for Susanne Møller og medlemmerne af SIO. De var meget meget modige og var dygtige til at argumentere. 

Men de var en lukket kreds af kvinder, som ikke rigtigt inviterede på dialog med andre, end medlemmerne af deres lukkede kreds. 

Lige der er Den nye forening allerede, længere fremme. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 38 minutter siden:

Hvis Vi vil have rettigheder, så skal vi også registreres. Alt andet er hykleri. Vi kan ikke kræve med den ene hånd - og så ikke ville stå ved hvad vi laver.

 

Jamen hvis de aktive i sexbranchen er helt med på det,  så kan man da sige, at første udfordring er manet til jorden.  Nu kan jeg så forstå, at den nye forening kun tæller kvinder, eller måske mere korrekt kun aktive sexsælgere.  

Det kan såmænd også fungere, hvis man så også har nogle kvinder der rent faktisk ved noget om selskabsformer, skatte, og momsregler, forhold og rettigheder for almindelige selvstændige osv .   

Jeg er selvstændig og tænker tit at nogle af de rettigheder man ønskes ej heller gælder for mig.  Der er nogle forskelle.  Jeg kan eksempelvis sagtens tegne og betale for en sygeforsikring. Jeg kan ikke umiddelbart få adgang til dagpenge, så længe mit selskab er aktivt.  Jeg kan nok fratrække lidt flere omkostning i mit regnskab end en GP.  Til gengæld er jeg omfattet af en helvedes masse love og regler.  Skårret ind til benet, så har jeg meget nemmere ved at leje et kontorlokale og tilkøbe hjælpefunktioner, og det er vel der at rufferiloven kommer ind i billedet, som den mest iøjnefaldende forskel.

Klinikker ønskes forhåbentlig stadig drevet således, at hver sexarbejder betragtes som selvstændig.  Forhåbentlig er der ingen der ønsker at man kan ansatte prostituere.  Det er klart at sammenligner man lønansatte, så taler vi løn under sygdom, feriepenge mv.   Det er så bare her at jeg stilfærdigt gør opmærksom på, at hvis hver sexarbejder selv vil bestemme hvilke kunder man ønsker at betjene, selv bestemme sine priser, ydelser m.v.  så harmonere det ikke særligt godt med at betragte det som et traditionelt job

Det bedste vil nok være, at se på en model hvor hver sexarbejder betragtes som selvstændig, og så komme med et konstruktivt forslag til hvordan man kan lempe lidt på rufferiloven, således at der lovligt kan tjenes et beløb på at facilitere de behov sexarbejderne kan have, og hvor man ikke blander sig i sexarbejdernes måde at drive forretning på

 

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

@TheVoice Burde en skat/Moms betalende GP, ikke have de samme muligheder/rettigheder som dig ( som selvstændig)? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 22 minutter siden:

Det bedste vil nok være, at se på en model hvor hver sexarbejder betragtes som selvstændig, og så komme med et konstruktivt forslag til hvordan man kan lempe lidt på rufferiloven, således at der lovligt kan tjenes et beløb på at facilitere de behov sexarbejderne kan have, og hvor man ikke blander sig i sexarbejdernes måde at drive forretning på

Jeg er i den grad enig!

Jeg kan ved grød ikke forstå, hvorfor Sofie Brandvarm og de andre i gruppen ikke søgte kontakt til hele spektret af partier, og fik nedsat en arbejdsgruppe med medlemmer fra flest mulige partier.
Det kan godt være der ikke var opnået så meget i forhold til liberalisering, men måske - MÅSKE - kunne man have opnået noget, der var langtidsholdbart. Tiltag som den @TheVoice nævner.

Den arbejdgruppe, der blev nedsat, virkede mere som politisk drilleri - eller ligefrem provokation.
Det var indlysende, at den ikke havde de bedste kort på hånden - på grund af de mange udenlandske prostituerede, og f. eks. erfaring med dekriminalisering i Tyskland.
Og lige så indlysende - og faktisk forståeligt - at den fik socialdemokraterne op i det røde felt.

På meget langt sigt, er dekriminalisering en god idé - det tyder på at det fungerer i New Zealand; det skyldes nok at landet er ret svært tilgængelig - der kommer ikke så mange udenlandske piger.
Hér og nu, ser det godt nok ikke for godt ud, her i Europa.
Som det ser ud nu, så importerer branchen de sociale problemer fra andre europæiske lande ... så på dén måde har Astrig Krag da en pointe ... 
 

 

 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 6 timer siden:

Kunne man ikke gøre de udenlandske piger ‘forbudt’ i Danmark ? Altså simpelthen sige at man skal være dansk statsborger for at udøve erhvervet? 

Hvis det vitterligt er frygten for handlede kvinder, der fylder så meget i Deres samvittighed, så burde de gøre langt mere, for at hjælpe dem. 

Personligt tror jeg at man ved at have, givet pigerne rettigheder, så havde man kunne holde langt bedre styr branchen. 

Det kommer med garanti til at være i strid med EU´s indre marked og den frie bevægelighed for arbejdskraft - og mon ikke de ansatte i både landbrug, transport-sektoren og byggebranchen også gerne ville have den slags beskyttelse mod konkurrence fra billig udenlandsk arbejdskraft?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Montezi skrev, for 9 minutter siden:

Det kommer med garanti til at være i strid med EU´s indre marked og den frie bevægelighed for arbejdskraft - og mon ikke de ansatte i både landbrug, transport-sektoren og byggebranchen også gerne ville have den slags beskyttelse mod konkurrence fra billig udenlandsk arbejdskraft?

Jeg tænker bare at når man er bange for menneskehandel ( som er et af deres tunge argumenter ), så burde man kigge mere på muligheder for at undgå det ( menneskehandel), istedet for bare at lade lort være lort.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...