Hop til indhold
Rejsenetværk

Kan man være prostitueret uden at få ar på sjælen?

Recommended Posts

Hej, du ret i en del vælger at være luder pga af opvækst..

nogle vælger det fordi de ikke kan tjene den slags penge på anden måde...

og artiklen viste at man tager skade, hvis man vælger at være luder fuld tid i mange år, så får man ar på sjælen...

også at folk behandlede hendes børn dårligt pga af hendes valg, hvilke viser dansker dobbeltmoral, hvilket er trist, vi skulle forstille at være så frie og respektere folk egen valg og så straffes folks børn for forældre valg,

og det med fordi man har en stor sexlyst, jo sikkert det hjælper hvis man er i faget, men kender da et par piger som også har det, men ikke er luder, de er i sexklub og har bollevenner... de valgt ikke at tage..

folk går i voldsom forsvare for faget og pigerne.. det vi set flere gange, de blev lidt stille omkring effekt af Bonnies valg....

men hun er en modig kvinde, står frem og fortæller ærligt omkring hendes valg og liv samt de konsekvenser det har haft..

dyb respekt har jeg for hende...

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

PS: Jeg har i "Hvide Løgne" tråden http://www.eroguide.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=3247&start=110 kommenteret Bananas´påstande om at jeg mistænkeliggør og kriminaliserer prostituerede i Danmark.

What? Jeg forstår ikke en dyt. Hvor har jeg sagt at du kriminaliserer prostituerede i Danmark? Jeg er nok sagtens på vej at blive senil, men det kan jeg ikke huske.

B

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Forhåbentlig debattere vi ud fra egne erfaringer og oplevelser... Det burde give grobund for forskellige opfattelser af pigerne, branchen og følgerne. Og dermed muligheden for at være aktiv her på dette super gode forum, som Eroguide.dk er efter min mening.

Stump, jeg syntes du fornægter andres erfaringer og holdninger i sådan en grad, at flere ikke "gider" deltage i din, til tider meget snæversynet måde at debattere på... Jeg har stor respekt for din thaividen, som er et område, hvor jeg ingen erfaring har, og aldrig får. Når du konsekvent nægter at bruge ordet Glædespige, så sender du nogle nedgørende signaler som generaliserer samtlige piger i faget.

Jeg har on/off benyttet mig af købesex siden 1988, og udelukkende benyttet danske glædespiger.. :) Jeg har en hel anden opfattelse af pigerne og miljøet end du... Selvfølgelig har jeg stødt på piger som har fået ar på sjælen... :( Har også mødt incest ofre, set piger med præstekraver af Kokain omkring næseborene, truffet griske kællinger som kun tænkte på dine penge osv.. Men samtlige af disse skæbner, har jeg også truffet i den virkelige verden. I omklædningsrum fyldt med elitesportsfolk, i skurvogne, blandt medarbejdere, hos familiemedlemmer og venner.

Men i langt hovedparten af mine bekendtskaber, findes der et helt normalt menneske, som slås med de samme hverdagsproblemer som alle vi andre. Dog, er jeg helt på det rene med den risiko, der medfølger, når man hurtigt, kan tjene store penge, og dermed skabe et usundt overforbrug.

Jeg har i dag, flere bekendtskaber/venskaber blandt nuværende og tidligere glædespiger, samt kontakt til 2 forskellige indehavere af et bordel. Disse forbindelser har gennem årene, givet mig et andet og anderledes syn på livet som glædespige. Jeg har via mit erhverv "håndværker" kommet på flere bordeller både i København og i provinsen, mødt mange vagthavende piger, som har fortalt, om deres forudsætninger for et job eller bijob i branchen. Den hyppigste årsag, jeg kender til, er enlige mødre, som ønsker det bedste for deres børn uden at skulle tænke for meget over økonomien, og uden at bruge for meget tid på arbejdsmarkedet... :) Respekt for den beslutning :)

Hermed også årsagen til mit forsvar af de lyserøde her på Eroguide.dk. Det handler hverken om "GRATIS CHAT" eller grupperinger... :shock: Men ønsket om en bred debat, hvor alle uanset køn kan bidrage til et bredere perspektiv i de forskellige tråde.

Kunne det tænkes, at der blandt os købere og brugere, findes mænd med ar på sjælen...? Måske nogen har tilbragt for mange år i selskab med en selvstændig og stærk kvinde.. ;)

Jeg finder disse typer kvinder særdeles attraktive... :)

VH Ludvig

Del dette indlæg


Link til indlæg

der er to mindre grupper, sikkert helt uformelle, det er vel skæbnefællesskabet som får de brugere til at virke som en gruppe. Og gruppen består vel ikke i andet, end at man klapper hinanden på skulderne, og undlader at kritiserer hinanden.

De prostituerede har ventet på os hele deres liv- og i øvrigt gør det d e t for at få dækket deres sexbehov. De prostituerede, som i gruppen kaldes alt andet end prostituerede, har valgt deres job med glæde, og de elsker deres erhverv

Hej Stump.

Nu er jeg er jo ikke dummere, end at jeg godt kan se, at det bl.a. er mig, du hentyder til. Selvom jeg næsten står med et ben i et fly, og selvom jeg havde lovet mig selv ikke at lade mig provokere, sidder mit tastatur alligevel og udsender lokketoner.

Der, hvor jeg har mit store problem med dig, er din måde at debattere på.

Vi diskuterer jo ikke på lige præmisser, når den ene part – in casu dig – laver sine egne spilleregler. Bl.a. argumenterer du ud fra, hvad du t r o r, modparten skriver, og ikke hvad han rent f a k t i s k skriver. Og så påduttes man synspunkter, man ikke har givet udtryk for.

Det har jeg oplevet i denne streng, og jeg "gider" simpelthen ikke at skulle bruge halvdelen af mit næste indlæg til at korrigere dig i dine "fejllæsninger", inden jeg når frem til det væsentlige. For så at erkende, at du fremturer og er meget lidt modtagelig for andres synspunkter.

Gina beskrev det jo så rammende i et indlæg.

Min manglende deltagelse i thaidebatten – du kalder det "rygklapperi" – er affødt dels af, at jeg ikke ved så meget faktuelt, dels af at jeg ikke vil udsætte mig for ringeagtende bemærkninger a la "kan du da ikke forstå det?", når man er uenig med dig. Nu har jeg så også oplevet at blive reduceret til "akademikeren, der kun ser på indpakningen og ikke indholdet" – her kunne du jo ikke engang gennemskue, at jeg med "indpakningen" mente din måde at debattere på.

Jeg tror, der er flere end mig, der holder sig tilbage grundet din form. Yellow Fever giver jo et pænt udpluk af de ringeagtsytringer, du møder folk med, og det "gider" jeg ikke udsætte mig selv for.

Jeg bemærkede, at du i direkte fortsættelse af denne streng prøvede at starte en ny om, hvem der udnyttede hvem. Ikke et eneste indlæg kom der, og da du grundlagde strengen om de hvide løgne, gik der tre døgn, før det første pip kom. Det synes jeg, er meget sigende.

Jeg går gerne ind i en debat, men når den grunder sig på manglende respekt for andre og deres synspunkter, ja så undviger jeg.

Hav i øvrigt et godt nytår

Del dette indlæg


Link til indlæg

og artiklen viste at man tager skade, hvis man vælger at være luder fuld tid i mange år, så får man ar på sjælen...

prøvemanden

Hold nu op, for en gang fordømmende tankespind. Artiklen stod altså ikke som et facit og viste at man absolut tager skade af denne branche. Man KAN tage skade - alt efter hvem man er. Dog vil jeg da vove den påstand, at Bonnie allerede havde så rigeligt mange ar på sjælen INDEN hun overhovedet trådte ind i branchen og derfor havde de "bedste" forudsætninger for at blive ramt så hårdt som hun så altså er blevet.

Det underlige er, at man kunne placere seks piger omkring et bord. De fem af pigerne har det rigtigt godt med deres valg, arbejder inden for deres egne grænser, nyder det de gør for andre mennesker, nyder det som andre mennesker gør for dem. De kan stå frem i artikler, de kan skrive indlæg, de kan deltage i debatter - og hele tiden gøre opmærksom på, at de tilhører den gruppe af piger, som udmærket er i stand til at overskue deres eget liv. Den sjette pige omkring bordet har en historie meget lig Bonnies - og det er HENDE, der bliver retningspil for alle seks piger, de fem andre MÅ være desillusioneret.

Hvem er det mon, der kan gøre det "svært" for os bare at være GLÆDESpige?

/Gina.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvem er det mon, der kan gøre det "svært" for os bare at være GLÆDESpige?

/Gina.

Jahh, indtil nu har jeg ment det hovedsageligt var prostitutionsmodstanderne der var årsag til den stigmatisering I bliver udsat for og myndighederne -sociale myndigheder, hvis I har børn, Skat og politi - der i det daglige stresser jer helt urimeligt.

Efter at have læst denne forfærdelige streng, må jeg spørge mig selv om ikke også vi sexkunder bidrager til sigmatiseringen, ikke ved at komme hos jer som gæster, men ved at "kloge os" på jeres liv efterfølgende.

Med ønsket om et godt og lykkebringende nytår til Dig, Gina F. og alle Dine dejlige kolleger.

Venligst

Bundstokken/Spunsen :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

What? Jeg forstår ikke en dyt. Hvor har jeg sagt at du kriminaliserer prostituerede i Danmark? Jeg er nok sagtens på vej at blive senil, men det kan jeg ikke huske.

B

Bananas. Du har ret. jeg huskede forkert. Modtag min undskyldning og beklagelse. det du skrev, som jeg tænkte på, var dette:

Personlig synes jeg det Stump og andre udretter er meget tæt på det man i lang tid har prøvet i Danmark og Sverige: at erklære hvordan prostituerede kvinder er og har det. Og herinde har vi protesteret og hævdet at man ikke kan skære alle prostituerede over samme offerkam. Men nu når vi snakker om Thaier så er de pludseligt støbt i samme form.

Thaier er ikke støbt i den samme form. Men de kommer fra den samme kultur. Og på nogle områder opfører langt de fleste sig, som deres kultur siger at de skal. Hvide løgne i stedet for direkte konfrontation. Hvide løgne i stedet for at såre, osv osv.

Det er ikke noget jeg har fundet på, og det er ikke noget jeg tager patent på. det er bare sådan, ligesom de fleste thailændere har sort hår og brune øjne. ;) Eller at man i England kører i den modsatte side af vejen, i forhold til os i Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det underlige er, at man kunne placere seks piger omkring et bord. De fem af pigerne har det rigtigt godt med deres valg, arbejder inden for deres egne grænser, nyder det de gør for andre mennesker, nyder det som andre mennesker gør for dem. De kan stå frem i artikler, de kan skrive indlæg, de kan deltage i debatter - og hele tiden gøre opmærksom på, at de tilhører den gruppe af piger, som udmærket er i stand til at overskue deres eget liv. Den sjette pige omkring bordet har en historie meget lig Bonnies - og det er HENDE, der bliver retningspil for alle seks piger, de fem andre MÅ være desillusioneret.

Hvem er det mon, der kan gøre det "svært" for os bare at være GLÆDESpige?

/Gina.

Synes da ellers du høstede velfortjent bifald og stor anerkendelse for den gode artikel i Politiken.

Op med humøret og godt nytår til dig og alle andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Osse godt nytår til alle - og især til Gina Faith, som altid skriver tankevækkende, velformulerede og underholdende indlæg. :D

Hvis man da sådan må fremhæve én af de lyserøde uden at få Stump og andre på nakken! :shock:

Nå, men bortset fra det, så tænker jeg lidt på det dér, som der skrives om Stump og hans måde at argumentere på. Jeg forsøgte selv at argumentere med ham længere oppe ad strengen for snart lang tid siden - og ja, hans debatmåder er ikke nemme at have med at gøre.

Og så tænker jeg på det dér med, at hans indlæg og trådstartere ignoreres, fordi ingen gider debattere med ham.

Problemet er, at hver gang, jeg ser et af Stumps oplæg, gibber det helt voldsomt i min højre arm. Jeg er nemlig én af dem, som aldrig fik lært tifingersystemet, så jeg skriver kun med én finger - nemlig fuckfingeren på min højre hånd. :P

Grunden til, at det gibber, er, at jeg synes, sådanne uimodsagte indlæg/oplæg er farlige. Når et sådant indlæg som Stumps ikke bliver modsagt, ser det i hvert fald i mine øjne ud, som om de, er læser sådan et indlæg, samtykker i det, de lige har læst.

Og det synes jeg er direkte uhyggeligt, når det drejer sig om den slags indlæg som Stumps.

Desværre for mig er der så en anden grund til, at jeg ikke griber bolden hver gang. Eller rettere: der er to grunde. Den ene grund er, at Hvor meget jeg end har lyst til at gribe bolde her på stedet, er det temmelig begrænset, hvor meget tid, jeg kan bruge på det - og den anden grund er lay out'et herinde på siden - eller hvad det nu hedder.

Når man læser indlæg herinde på Eroguide, kan man faktisk ikke se, hvem det er, der skriver det indlæg, man er ved at læse, med mindre, man sidder og scroller frem og tilbage hele tiden for at se avataren/ikonet/brugernavnet ude i siden. Jeg mener - teksten fylder hele skærmen, og hvis den er lang og ligner de andre tekster i strengen, glemmer jeg nemt, hvem der nu lige skriver det indlæg, jeg lige nu er ved at læse. Det er naturligvis et luksusproblem - men det er årsagen til, at jeg ofte taber tråden under læsningen af de til tider meget lange debatter herinde.

Men tilbage til debatten.

Stump - du anfører længere oppe ad strengen, at der er to grupper af læsere/brugere her på stedet. Den ene af grupperne karakteriserer du nærmest som en flok tilbedere, der ligger næsegrus i beundring for massagepigerne her på sitet - ikke dit ordvalg, men min måde at referere det på.

Det er nemlig farligt at fejlcitere dig - derfor denne præcision.

Andre skriver noget i retning af, at "pigerne kan være her - vi (mænd) skal være her".

Sidstnævnte ytring er jo næsten til at grine ad. :lol:

Hvis det ikke var for massagepigernes eksistens, ville ingen af os mænd være her overhovedet! Og hvordan har I tænkt jer at forhindre pigerne i at være på et site, hvor man bare kan "komme ind fra gaden", om man så må sige, uden at behøve opfylde nogen kriterier for at måtte være her?

Og hvorfor må man efter nogens mening ikke være på pigernes side i en debat uden at blive kaldt alt muligt? Må man kun sige sin mening, hvis man er enig med jer og ikke, hvis man er enig med pigerne?

Så standser da al debat!

I forbindelse med, at jeg har mødt det synspunkt herinde nogle gange, at pigerne helst ikke skal blande sig (for meget) i debatten, har jeg et par gange slynget følgende spørgsmål ud i luften:

"Hvorfor opretter de, som helst ikke ønsker pigernes medvirken herinde, ikke bare et tilsvarende site uden pigeadgang?"

Det må da kunne lade sig gøre at oprette et lignende site som dette her kun for mænd! Ja, jeg ved ikke hvordan. Men nogen må da vide hvordan. Og da det åbenbart stadig er meget magtpåliggende for nogen at undgå pigedeltagelse herinde, kunne jeg da snart godt tænke mig at få svar på, hvorfor der ikke er nogen, der gør det!

Fordi så ville alle jo være tilfredse!

Os, der godt gider debattere med deltagelse fra pigerne og chatte lidt og sådan kunne gøre det - og I andre kunne mandehørme for jer selv!

Og man kunne endda deltage begge steder alt efter, hvad man nu havde lyst til! :)

Men tilbage til debatten.

Det virker ydermere, som om Stump med flere er dybt indignerede over at blive modsagt, når de fremfører sådanne synspunkter som dem, Stump gør sig til talsmand for længere oppe ad denne snart alenlange streng. Det virker, om om Stump med flere mener, at de har fundet sandheden, og at alle andre udtalelser, der går ud på noget andet, er dybt forkastelige.

Men alle har jo ret til at have en mening og fremføre den - også vi, der er uenige med Stump og i hans generaliseringer. Og også vi, der anerkender, at pigerne her på stedet trods alt kender mere til branchen end nogen af os andre nogen sinde kommer til - fordi de arbejder i den og kender den indefra, medens vi andre kun er på besøg og kun kender den udefra.

Hvorfor ikke gribe denne enestående chance til med pigernes hjælp at blive lidt klogere på denne branche, som vi alle sammen er blevet tiltrukket af på et eller andet tidspunkt?

Som Bundstokken nævner lidt længere oppe ad stengen, ser det ud til, at der nu osse i egne rækker - købesexkøbernes - bidrages til stigmatiseringen af pigerne, nemlig ved at folk på bedste formynderiske og bedrevidende vis sidder og "kloger" sig på pigernes liv hen over hovederne på pigerne.

Det er en lidt farlig udvikling, synes jeg.

Var det ikke en bedre idé at nøjes med, når I danner jer jeres mening om branchen, udelukkende at tage udgangspunkt i de piger, I rent faktisk selv har mødt irl og kender personligt og således danne jer jeres egen mening udelukkende på baggrund af disse jeres egne personlige erfaringer med pigerne og branchen?

En lidt mere forfriskende synsvinkel end den, Stump taler ud fra med diverse statistikker, der alligevel ikke matcher det danske samfund og forudfattede meninger og generaliseringer og skæren alle over én kam og jeg ved ikke hvad...

Jeg mener: Vi - os herinde - sexkøberne - vi har da i det mindste den fordel frem for de fleste af købesexmodstanderne derude, at vi kender branchen som brugere, og at vi trods alt hver især kender nogle af de piger, der arbejder i branchen.

Eller skal vi måske til både at være i opposition til købesexmodstanderne og til pigerne?

Jeg mener, at Stump et eller andet sted oppe i DAS (Den Alenlange Streng), anfører, at han ikke er købesexmodstander. Måske husker jeg forkert. Men hvis så er, og man alligevel også står i opposition/modsætningsforhold til pigerne i branchen, som man imidlertid gerne køber sex af, bare de opfører sig ordentligt og i øvrigt tier i debatter - hvor er vi så på vej hen?

Vi er højst sandsynligt på vej hen til Etstedjegikkeønskeratvære, tror jeg... ;)

Men det er måske bare mig. :(

Spider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Jeg mener: Vi - os herinde - sexkøberne - vi har da i det mindste den fordel frem for de fleste af købesexmodstanderne derude, at vi kender branchen som brugere, og at vi trods alt hver især kender nogle af de piger, der arbejder i branchen.

Eller skal vi måske til både at være i opposition til købesexmodstanderne og til pigerne?

Jeg mener, at Stump et eller andet sted oppe i DAS (Den Alenlange Streng), anfører, at han ikke er købesexmodstander. Måske husker jeg forkert. Men hvis så er, og man alligevel også står i opposition/modsætningsforhold til pigerne i branchen, som man imidlertid gerne køber sex af, bare de opfører sig ordentligt og i øvrigt tier i debatter - hvor er vi så på vej hen?

Hej Spider. Du nævner mit profilnavn, som det eneste i dine kommentarer i dette indlæg. Men du nævner mange kommentarer, som ikke stammer fra mig. Det synes jeg er både urimeligt overfor læserne, og urimeligt overfor mig.

Hvordan i alverden du kan begynde at flirte med tanken om at jeg er modstander af prostitution, det fatter jeg ikke. Enten har du ikke læst på dine lektier, eller også skriver du det af ond vilje.

Fordi man er tilhænger af betalt sex, kan man da som forbruger godt have et positivt kritisk fokus på de prostituerede. De får vores penge, ofte før levering, og så er det da mere end ærgerligt, hvis de ikke leverer varen.

Når der er penge mellem folk, sælger og køber, af en vare, vil der altid være mulighed for en interessekonflikt.

Og hvis den ikke kan komme frem her i et forum som dette, så ved jeg ikke hvor det skal frem. Husk lige, at den ene bruger efter den anden her på EroGuide fortæller, at det var de prostitueredes magt på Venus Logen, som smadrede det forum. Jeg var ikke med den gang, så jeg kan kun lytte til hvad der bliver sagt om den periode.

Men alt det modstand, som der er mod almindelig debat, ganske almindelig debat, om sexbrancen og den parter, her på EroGuide, er da taget til efterretning. Hvis det ikke er stedet at diskutere frit og åbent om brancen, ja så er det ikke stedet. Og det vil mine fremtidige skriverier her, da også blive præget af.

Spider, på mange måder er dit lange indlæg, skrevet med fuckfingeren, meget typisk for den modsatnd jeg har mødt. Fejlfortolkninger af det jeg har skrevet, forsøg på censur, antydninger af hensigter, som er helt ude i det sorte.

Ok, er det sådan det skal være, ja men så er der vel ikke ret meget mere at diskutere. Censuren har talt.

Hvordan var det Haugård: Har flertallet ret, eller får de bare ret, fordi de er flest... det er citeret efter hukommelsen, det er sikkert ikke ordret, men meningen er der da.

Held og lykke!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej jeg uenig med dig spider vigtigt at vi mænd har forum for os, uden at pigerne dominere forum, du så ret i at uden dem, var vi ikke sexkøber, kan også vende om, ingen kunder, ingen piger...

men det gøre det ikke til must at de skal være her, de velkommende, men stedet er først for køberne af sex, ikke sælgerne...

så må jeg sige hvorfor opretter du ikke et sted for dem som også ønsker pigerne med som vigtigt deltager, og chatte med dem? lige som det spørgsmål du sætter?

jeg tror også at dem som lavet side mente det var for køberne og ikke sælgerne-- primært. eller har jeg misforstået det??

Jeg så hvordan VL forandre sig, ikke kun pga af pigerne men også den gruppe som opstod, men at piger var gudinder, så forstummet alt kritisk snak...

hvis vi ender der, så det trist...

personligt ser jeg ingen problemer med pigerne deltagelse.... men når de er med i anmeldelser osv, begynder det glide lige så stille, vi så det med en anmeldelse at cherie, flot at moderater holdt fanen højt--- stor respekt fra mig af til dem... . og selvfølgelige skal ingen svine en piges ydelser, en anmeldelse skal fortæller hvad der godt og skidt, på en ok måde...

måske vi skulle ændre det så pigerne anmeldte deres kunder?

så kunne vi deltage der...

synes det er så småt ved at komme her i nogle debatter, at forsvaret for pigerne når højde der minder lidt om næsegrus, som tale ned til de som er lidt kritisk for den fulgte linier...

men at man fordi man mener det kan og giver skader på de som vælger faget, så stigmatisere dem, må jeg tage afstand fra...

på ingen måde, jeg stigmatisere ingen, ved at gør obs på at mange piger får skader, læste en gang en rapport hvor cirka 92% af piger fik skader, psykisk eller fysisk----i større og mindre grad....

vil sige dem som modsætter sig at piger har store risiko for at få skader og hoppe på den som sexkøber tilhænger, hvor alt er vel og den lykkelige luder sang skyder sig i foden...

lad os være åbne om skaderne, også til kunder, der er også kunder som tager skade..

bliver sex afhænge, kan ikke holde med at købe sex selv om de er i et forhold, sætter sig i gæld for at købe sex, eller begå forbrydelse for at kunne få råd til det, have problemer med forhold og sex hvad man skal forvente af kæresten kontra en luder... osv.

det går begge veje----

vise dem som for et forbud at vi ved der er skader, men som voksne mennesker acceptere man risikoen....

og kæmpe for retten til at vælge og tage ansvaret for sine egen valg....

der er altid en som ikke passer på billede, kender en mand som har røget siden han var 14 år gamle nu er han 82 ryger stadigvæk, ingen problemer med hjerte eller lungerne eller andet,

skal jeg så kæmpe for det sundt at ryge? fordi jeg bekendt med en som kan tåle det...

nej, jeg skal advare og sige du kan tage skade, det er vigtigt du ved det, og jo længer du ryger jo større er risikoen for at skader opstår....

vælger du at ryge, så tager du også risikoen, men jeg vil kæmpe for din ret til at vælge hvad du vil....

skal så vide hvordan vi fremover skal vurdere tingene, holder op med at kigge på det data som er der? eller kun snakke om

synes du uhøfligee over for strump og en del af problemet om at være høfligt, med en tale på jeg skriver med fuckfinger....

jeg deltager gerne i debat, også med folk jeg uenig med ellers ingen debat, men jeg ønsker at behandle og skrive pænt til alle... også dem jeg uenig med...

men at artiklen om Bonni, var god, fortalt mange ting, ja hun havde skader da hun starte... det kunne jeg læse, men at hun ikke har fået nogle flere som følge af arbejde, vil jeg sige vi lyver for os selv....

men hun er åbne om det, og siger det lever hun med, respekt for hende har jeg, hun står ved sine valgt, og måde hun tjener penge på.... klager ikke, men ked af at hendes børn lider under andres fordomme, hvilke folk burde skamme sig over... behandle børn dårligt fordi moren er luder, er under alt kritik... de burde skamme sig....

god lørdag til jer...

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

men stedet er først for køberne af sex, ikke sælgerne...

jeg tror også at dem som lavet side mente det var for køberne og ikke sælgerne-- primært. eller har jeg misforstået det??

Om du har misforstået noget eller ej, må være op til dig selv at vurdere.

Jeg kan kun hjælpe dig med dine tvivlsspørgsmål ved at linke til den debat, hvor det bliver slået fast fra ledelsens side, at der ikke findes primære og sekundære brugere af dette site.

viewtopic.php?f=16&t=3198&start=10

Øverst på siden ved Eroguide's "logo" står der heller ikke noget, der kan antyde, at sitet er mere for nogen end andre.

"En gratis guide til sex, massage, escort og prostitution"....primært for kunderne? Næææh, det står der intet om.

Jeg er helt enig med Spider, når han skriver, at det er svært at se visse indlæg stå uimodsagt. Sådan har jeg det osse. Både med nogle af Stump's indlæg og prøvemandens - specielt prøvemandens sidste i denne tråd.

Men Spider, du rammer problemet bullseye! De mandlige brugere risikerer at blive beskrevet som riddere på hvide damecykler, som "fedter" for pigerne. Som små naive tosser, der er helt forblændet af pigernes "skuespil". Jeg kan godt forstå, hvis der er mange, som ikke orker dette.

Os piger risikerer at blive belært om hvordan vi i "virkeligheden" har det, og hvor meget skade vi er ved at gøre på os selv. Hvis vi da ikke allerede er skadet i forvejen, for ellers kunne vi da ikke vælge denne branche. Vi risikerer, at der bliver langet ud efter vores forældre, for ikke at have opdraget os ordentligt.

Jeg har osse svært ved at læse indlæg som f.eks prøvemandens, som er fyldt med teorier, formodninger, påstande om store skadevirkninger, høje procenter og lignende som bliver dækket ind under, at man da bare er åben omkring "realiteterne" og alle andre, der skulle mene noget andet, er naive og skyder sig selv i foden.

Jeg har før skrevet, at alle burde holde sig for gode til at udtale sig på mange andre menneskers vegne. Holde sig for gode til udtale sig om andre menneskers sindstilstand og følelser. For hvordan kan man det? Dermed ikke sagt, at man ikke kan debatere spørgsmålet om, hvorvidt det er skadeligt at være sexsælger eller ej. Men det er et individuelt spørgsmål. Jeg kan fortælle, hvad jeg føler. Gerda fra Skagen kan fortælle, hvad hun føler. Osv. Men så oplever man at en forbruger af købesex, da osse lige skal fortælle hvordan 92% af pigerne i branchen har det - eller ender med at have det - og det er dét, som jeg mener, at man burde holde sig for god til. For det er hverken sagligt eller oplysende.

Det kan man så i princippet blive ved med at gentage hver eneste gang, at det er relevant. Hvis man orker. Det gør de fleste selvsagt ikke, og derfor ender det desværre med, at mange af sådan nogle indlæg står uimodsagt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak Nikita og kollegaer

Det er godt og dejligt at læse Jeres indlæg her på forum.

Har selv den holdning, at man kan tage skade af alt, hvis det overskrider ens grænser. Og sådan er det i alle livets forhold. Så hvorfor diskutere emnet i denne tråd. Jeg har det da meget godt med mit arbejde som funktionær, selv om jeg også har fået ar på sjælen af det, men ar eller ej, så er jeg blevet et meget rigere menneske med erfaring og alder, vil påstå at det gælder alle erhverv. Ingen bedre erhverv end andre, hvis vi er glade og trygge ved det, som vi gør. Der vil altid være undtagelser i alle erhverv.

Jeg er glad for glædespiger, har kun få og udvalgte, hvor kemien er i orden for mig, har jo selv valgt det sådan, efter mit behov.

Kan vi ikke lige stoppe denne "ar" diskussion.

Og holde fast i den positive dialog. Jeg synes bestemt ikke at det kan være ok at pigerne hele tiden skal forsvare sig, kom frit frem piger. :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg tror årsagen til ”skyttegravsstillingerne” i denne debat bunder i, at der generaliseres for meget. Nogle føler sig stødt på manchetterne fordi modpartens synspunkter tages som om alle tager skade i branchen og omvendt føler den anden part sig stødt, fordi modpartens synspunkt tages som om ingen overhoved tager skade i branchen.

Uden at skulle gøre mig til dommer i opgøret, så er det først og fremmest min opfattelse, at generalisering er af det onde. Lad være med det. Svaret findes et sted mellem de to ”skyttegrave”. Ryk dog lidt tættere på hinanden uden våben i hånd. Jeg mener godt emnet kan diskuteres, det skal da ikke forties.

Vi læser om bl.a. Nikita og Gina, der elsker branchen og det de laver, og at de har det godt med det. Det er rigtigt dejligt at høre. Vi læser bl.a. om Bonnie/Patricia, der måske ikke altid har det så godt med det hun laver. Alle udsagn kommer fra hestens egen mund og må tages for gode varer. Det er jo sådan de selv opfatter tingenes tilstand.

Os mænd der ikke er i branchen og som derfor ikke kan udtale os om branchen på den baggrund, som de kvindelige skribenter, kan vel godt deltage i debatten alligevel. Der er vel heller ingen af de kvindelige skribenter, der kender alle kvinderne i branchen og deres skæbner og kan vel ikke udtale sig på alle disse kvinders vegne.

Men vi mænd har vel lov til at ty til bl.a. diverse, relevante vel at bemærke, undersøgelser, herunder SFI’s Prostitution i Danmark fra 2011, kapitel 9, side 209-213. SFI har trods alt talt med lidt flere personer, end de fleste kvinder og os mænd hver især nogensinde kommer i kontakt med i branchen.

Det er meget vigtigt (afgørende) for mig, at den pige, jeg skal købe sex af, har det godt med det hun laver. Derfor er mit valg af piger endog meget smalt (kan tælles på en svært fyrværkeriskadet hånd) og omfatter ikke gadepiger eller udenlandske piger (Ups, der generaliserede jeg, men det er bare mit valg, uden at jeg skal pådutte nogen noget.). SFI’s undersøgelse viser, at ikke alle kan undgå følgevirkninger (pigernes egne udsagn), så min opfordring er, at passe godt på pigerne, og være mand nok til at gå igen, hvis man(d) føler, der er ugler i mosen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja diskussionen kan fortsætte i det uendelige, sagligt, usagligt samt om div.statistikker (læs løgne) der ikke kan bruges til en skid.

Jeg er opdraget med at der er kun en der kan tage ansvar for det enkelte individ, nemlig dig selv og hvis du ikke magter det, så ligger du som du selv har redt.

Kan du ikke klare det så søg hjælp, når du får den, men misbruger hjælpen (får tilbagefald) så har du beviser du ikke har nået bunden. Det er bare sørgeligt at hvis der er børn som det går ud over.

PS. Selvfølgelig skal de lyserøde da være her, det andet er en gang ævl at lukke ud af ædespalten.

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Venlig hilsen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ugler i mossen skal man være opmærksom på. I mossen skal vi ikke have nogle ugler. Skal vi ikke.owl.gif

En ting tror jeg vi kan slå fast. Sex er farligt, og potentielt meget skadeligt. Købt eller ikke. Første gang med en pige... shit hvad var det ærgerligt. Jeg kom på to sekunder blankt. Og hun grinede ad mig. Aldrig mer skulle jeg have sex. No way og never. Og det havde jeg heller ikke i to uger. Og sådan har livet været: nogle gange har jeg været så dårlig til det at jeg har tabt al selvtillid. Nogle gange har det været så godt at jeg er overbevist om at jeg er kongen af seksuelle prestationer. Nogle gange har jeg været min kvinde utro, og det har gjort hende meget ondt. Nogle andre gange har min kvinde været mig utro, og det har været frygteligt.

Og jeg har har været sammen med piger der fuldstændigt savner kropslig selvtillid; der ikke kan nyde af sex fordi de synes deres kropper er forfærderlige at vise frem. Og jeg har været sammen med piger der bruger sex for at føle sig accepterede og andre der simpelthen har tagit sig frem i livet med hjælp af sex ... til den dag det ikke fungerer længere. Den dag de vågner op noget steds i fyrrerne og opdager at mænden ikke ser dem på samme måde længere og de bliver nødt at fuldstændigt omvurdere sig selve og livet.

Jeg har gjort piger gravide der gerne ville have børn, men også andre der ikke ville. Der har gjort abort og siden i uger og måneder har haft angst over aborten.

Jeg har mødt kvinder der er blevet tilintetgjorde fordi jeg ikke har haft lyst at have sex med dem, og jeg har mødt kvinder der har forfulgt mig efter et one night stand.

Og jeg kender kvinder der har sex med sine ægtefæller på trods af at de hader det, og jeg kender mænd der har sex med sine ægtefæller på trods af at de hader det. Og jeg kender par der fuldstændigt holder op med at have sex, fordi de ikke har lyst til hinanden mer, men alligevel ikke kan forlade hinanden. Og lever år efter år i en stor savn efter sex. Jeg har mødt teenagere der har sådan angst over sex at det helt kvæler dem, og andre der egner mange år til at skamme sig over at de egentlig vil have sex med nogen af samme køn.

Sex er simpelthen så kompliceret, så svært at håndtere, så dominerende i vores liv og så stærkt i vores sind at mennesker hele tiden, hver dag og hver time tager skade af det. Selvfølgelig også prostituerede og deres kunder.

Og på samme gang lever vi i en tid og en verden hvor vi har lært at sex er det fineste der findes; noget som mennesker der elsker hinanden kan opnå sand lykke med, og noget som - hvis det ikke fungerer som det skal tilfølge de mediale myterne - kan ødelægge dig, dit forhold og måske tilmed dit liv. Myten om det vidunderlige sexliv er noget af det sværeste ethvert par før eller siden bliver nødt at konfrontere.

Selvfølgelig er det skadeligt. Selfølgelig giver det ar. For livet.

Og nogen gang imellem er det så vidunderligt at vi ikke kan lade være.

Ar på sjælen?

Jeg er en gammel mand nu, og hvis jeg ikke havde haft nogle ar på sjælen (og kroppen) havde jeg nok spurgt mig selv hvor fanden jeg havde skjult mig hele livet.

Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er nok mit ubevidste machorkistiske gen, der får mig til at deltage her i denne debat. ;)

Der er som udgangspunkt ingen, der tager skade af dette job, hvis de altså ikke bliver udsat for vold, trusler, tvang og lignende, med mindre de har skaden i forvejen.

Disse meget omtalte eksempler, hvor tidligere prostituerede klager deres nød, er vist i virkeligheden bare den gamle historie om, at når fanden bliver gammel, går han i kloster, om igen.

Hvis det ikke var for alle disse Gutmenschen, som er så klåge på pigernes situation, ville problemet slet ikke være der, i hvert fald ikke i større omfang, end hvad der gælder for andre stigmatiserede erhvervsgrupper, skraldemænd, rengøringspersonale og lignende, altsammen stillingsbeskrivelser, som disse til intet uddannede akademikere ikke kan forholde sig til, fordi stigmatiseringen i studietiden til deres måske, måske snarere ikke fuldførte studier, satte dagsordenen.

Og når Dovne Robert og andre taler om skodjobs, ja så kalder det jo på vores midlidenhed med staklen, fordi den onde kapitalisme ikke kan få fingrene ud og give ham et job, hvor han kan realisere sig selv, mens han soler sig i parnassets beundring.

Jeg må indrømme, at jeg også har ondt af ham, fordi jeg synes, det er synd, at han tilsyneladende ikke ejer ære i livet, og at den tilfredshed, der er ved at klare sig selv, åbenlyst ikke eksisterer i hans univers. Stakkels mand!

Og stakkels mig, da jeg i sin tid læste klassisk filologi på uni, kom oliekrisen, og ihukommende, at en stilling som gymnasielærer nok var rykket bag horisonten, hylede jeg og havde ondt af mig selv, weekenden over, derefter startede jeg som arbejdsmand i bygge- og anlægsbranchen.

Og bortset far de sidste år, har jeg været der på forskellige niveauer lige fra arbejdsleder til adm. direktør. Lidt uddannelse er det også blevet til, bla. a. er jeg kloakmester, forestil jer, at en halvakademiker igennem 40 år har rodet i andres lort, må det ikke have givet utallige ar på sjælen, jeg kender da en del, der har givet udtryk for, at de hellere ville sprede ben end at stå i en stoppet kloak i lort til midt på benene.

Så jeg må da have haft et dårligt liv, ikke sandt? Eller er det det faktum, at jeg er mand, der gør, at typer som Mette Frederiksen, Zenia Stampe og Pernille Skipper (sidstnævnte skulle godt nok have været i det vandrette kavalleri, jeg ville være stamkunde) ikke falder over hinanden for at komme til at sætte gang i undersøgelser af min fysiske og mentale habitus?

Jeg har i et tidligere indlæg i en anden tråd været inde på, hvad der kom først, hønen eller ægget, og jeg vil hermed gerne gentage min påstand om, at de kvindelige erhvervsdrivende, der post laboram står frem som skadede, har haft defekten, inden de overhovedet kom ind i branchen og er begyndt her, qua denne skade.

De velfungerende og -begavede selvstændige kvinder, der gør sig i dette metier, vil ikke tage mere skade af det end ved ethvert andet job!

Der, hvor hele kavalleriet skulle køres i stilling med psykologbehandling og, hvad hjertet ellers kan begære, er hos de tre overfor nævnte kvinder og deres ligesindede. Den type mennesker, der bare pr. defifition ved, hvad der er bedst for andre, er mærkværdigvis? også den samme type, som elsker at være gode for andres penge og se omverdenen ud fra deres eget indskrænkede univers, mens de beundre deres glorie uden at ænse, at det faktisk er deres horisont!

HJÆLP DE STAKLER!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prøv at læse det med rødt fremhævede citat, jeg er stadig overbevist om at en del af indlægenene i denne streng bidrager til stigmatiseringen.

Sex work isn’t stigmatised because it is dangerous. Sex work is dangerous because it is stigmatised.

http://www.newstatesman.com/society/201 ... -actresses

Venligst

Bundstokken/Spunsen :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja, så giver jeg op. Straks er der en der generaliserer, og udgiver sig for at være alvidende. Og det er ikke Bundstokken men herren før.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

En rengøringsassistent og en asafaltarbejder har større risiko for at få en fysisk arbejdsskade end en gennemsnitsarbejder.

Sådan kan man helt sikkert finde mange eksempler på erhverv der er risikobetonet, her er et mere:

En massagepige har større risiko for at få psykiske men end en gennemsnitsarbejder. (så mange undersøgelser mv tager ikke fejl og det siger vel også lidt sig selv at erhvervet kan give ar på psyken, det er jo ikke alle og enhver der vil kunne klare et sådant erhverv).

Der er altså mange risikoerhverv.

Hvad gør man så ?

Man forsøger at forbedre forholdene for personerne i disse erhverv. Man erkender problemerne fordi man ønsker at løse dem.

Konkret vedr massagepiger:

Lovliggørelse af erhvervet 100 %, ret til a-kasse på linje med andre erhverv, etablering af en fagforening, droppe stigmatiseringen af pigerne og erhvervet, og sikkert meget andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En rengøringsassistent og en asafaltarbejder har større risiko for at få en fysisk arbejdsskade end en gennemsnitsarbejder.

.

Med risiko for at lægge mig ud med samtlige ansatte på kunstmuseet vil jeg dog tillade mig at stille mig noget spørgende overfor det postulat, sådan lige inden stjernesønnen råber om om generalisering. ;)

Rengøringsbranchen har jeg ikke den store erfaring med, hvilket onde tunger nok vil påstå, tydeligt fremgår af min lejlighed. :D

Asfaltbranchen derimod stiftede jeg bekendtskab med allerede i gymnasietiden, hvor jeg i mine sommerferier skovlede mange tons af det varmtplastiske materiale.

Sidenhen havde jeg også fornøjelsen af at være såvel tilsynsførende som projektleder på adskillige asfaltentrepriser, bla. a. på motorvejen i de sydlige bastioner.

Uden ønske om at være alvidende vil jeg indskyde, at jeg over de mere end 30 år, jeg havde berøring med branchen, aldrig har oplevet én eneste arbejdsulykke i forbindelse med de arbejder, jag har været involveret i.

Hvis der er statistisk materiale, der tyder på, at den branche har flere ulykker end andre, så må jeg jo bøje mig for tallene, blot med den skepsis, med hvilken jeg tilgår enhver statistik, nemlig at man nemt får de tal, man gerne vil have alt efter spørgemetode.

Mine ydmyge iagttagelser desangående går i al sin enkelthed ud på, at en given overpræsentation bunder i, hvilken type mennesker, jobbet og branchen appellerer til.

Mit indtryk er, at asfaltarbejdere i lighed med skovarbejdere, landmænd, fiskere og lastbilchauffører hører til denne verdens sidste frihedselskende cowboys, som nyder det frie liv på landevejen. Der er altid en fare ved at opholde sig i trafikken, ikke mindst at arbejde der, og når man så typemæssigt er af antiautoritær substans, så opstår der naturligvis muligheder for uheld, hvor man kan komme til skade.

Tager du dermed en kontorfunktionær fra f. eks. arbejdstilsynet eller en helt anden type job, så vil denne givetvis have langt mindre sandsynlighed for tilskadekomst, både fordi han hele tiden ville være fokuseret på sin sikkerhed og fordi, han nok hurtigt ville blive fyret p. g. a. manglende produktion. :)

Men nu er jeg jo igen på tynd is, fordi jeg vover den påstand, at nogle typer går efter andre arter beskæftigelse end andre, se blot på de menneskelige forskelle på offentligt ansatte og selvstændige iværksættere.

Et forhold, som du i min verden kan overføre til denne branche, hvor den ene type får ar og alt muligt, mens andre efter i en årrække at have behaget os fjollerikker på bedste vis kan stoppe og fortsætte i et almindeligt erhverv.

God aften.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Stor ros til de "lyserøde" Gina Faith og Nikita for deres velformulerede bidrag, som er vigtige for at denne debat nuanceres bare en lille smule. :)

Nok ikke særligt overraskende, at det kommer fra den kant. :D

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stor ros til de "lyserøde" Gina Faith og Nikita for deres velformulerede bidrag, som er vigtige for at denne debat nuanceres bare en lille smule. :)

Nok ikke særligt overraskende, at det kommer fra den kant. :D

Mvh

smo

Ja de to piger er nok den smukkeste "hjenefond" der findes derude i det ganske land :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Hej Onslow - du er en af miine favoritskuespillere ;) eller rettere var for han er her jo ikke mere :cry:

Nu var rengøringsassistenten og asfaltarbejderen jo bare eksempler og intet andet,

det var eksempler på risikobetonede erhverv. Jeg kunne også have valgt andre, det var eksempler. Jeg synes faktisk at det er ret irelevant om de 2 erhverv er risikobetonede i forhold til denne debat, men grunden til at jeg lige netop nævnte de 2 erhverv skyldes jo at det mange gange er nævnt i pressen at dampene fra asfaltarbejdet kunne medføre lungekræft, og at asfaltarbejdere får lungekræft i langt højere grad end gns.arbejderen og at lungekræft under visse omstændigheder for en der har arbejdet med asfalt rent faktisk ville kunne være at betragte som en arbejdsskade, hvis han ikke var ryger. Vedr. rengøringsassitent så nævnte jeg dette fordi jeg også i pressen har læst at de nedslides hurtigere grundet dårlige arbejdsstillinger end den typiske gns.arbejder. Derfor skrev jeg at disse to fag var mere risikobetonede end andre fag. Om der er taget hånd om problemerne i disse erhverv aner jeg ikke, men hvis der er, er det jo kun godt, og bekræfter sådan set bare min tese. Jeg kunne have valgt mange andre fag, det var som sagt bare eksempler !

For mig at se er der fuldkommen underordnet hvem af persontyper hvilke fag tiltrækker.

Hvis der er forhold der skader arbejderen i et fag, mener jeg, at man i så vidt muligt omfang skal og bør arbejde for at forbedre disse forhold uanset hvilket fag det drejer sig om. På den måde hjælper man mennesker. Det gør man ikke ved at feje problemerne ind under gulvtæppet eller lade som om at det hele bare er fint og neglicerer det som så mange undersøgelser, beretninger mv viser.

Jeg har selv smidt nogle bud på hvordan man kunne hjælpe massagepigerne/massageerhvervet i mit foregående indlæg, og jeg mener egentlig at vil man noget i denne debat, medmindre det er at forbyde erhvervet man vil, ja så er vejen frem altså erkendelse af problemerne og søge løsningerne på dem.

Hvis erhvervet blev lovliggjort så ville det sende et positivt signal, i stedet har man talt om at forbyde kunderne deres amoralske opførsel. Hvis erhvervet blev lovliggjort kunne såvel en a-kasse som en fagforening stables på benene, og et bedre talerør ville kunne etableres end SIO allerede er. Der ville kunne arbejdes i det fri, i stedet for nu, og selve det at de blev betragtet som selvstændige erhvervsdrivende ville helt sikkert også afhælpe noget af stigmatiseringen ligesom lovliggørelsen af erhvervet ville, og som fagforeningen helt sikkert også ville arbejde for, og fagforeningen ville kunne stå parat med rådgivning for dem der måtte få det skidt i deres erhverv, noget som det offentlige jo ikke helt formår at gøre optimalt nu.

God aften til dig også.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...