Hop til indhold
NK19

Hvordan afviser man pænt?

Recommended Posts

Jeg har en forspørgsel, der vedrøre måden hvorpå man så at sige "pænt" afviser et andet menneske. Jeg er selvfølgelig som præmis fuldstændig klar over, at en afvisning aldrig er rar, men for mig, er det desværre et tilbagevendende problem, at mine afvisninger nogle gange medfører knap så pæn respons. 

For at præciserer lidt, er jeg aktiv på sugardating og heraf fra tid til anden modtager diverse tilbud. Jeg har af flere omgange oplevet at når jeg pænt har takket nej (se eksempel nedenunder), bliver jeg mødt med en vred mine, negative kommentarer om min person samt dårlige ratings (se ligeledes eksempel). Efterhånden er dette begyndt at gå mig på og jeg er egentlig nået til det punkt, hvor jeg ville ønske det ikke var dårlige manér simpelthen at undlade at svare eller om jeg helt skal slette min profil. Derfor er mit spørgsmål vel egentlig bare om jeg skal ignorerer de mænd jeg ikke ønsker at se eller om i har bedre måder at formulere en "afvisning" på? Eventuelt hvad i selv tænker, vil i helst have afvisningen eller bare undlade svaret? 

Måske de andre sugarbabes herinde ligeledes har tanker og gode råd til emnet? 

 

Skærmbillede 2016-08-29 kl. 23.58.42.png

Skærmbillede 2016-08-29 kl. 23.59.03.png

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes din afvisning var pæn. Du kan bare være glad for at du ikke lavede en aftale med sådan et menneske, som taler på den måde. 

Lad det prelle af. Der kommer mange af de her og du skal bare være dig selv.

Kh

StudineMILF ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Synes dit afslag er så pænt som det kan være.... Hvis en mand (i det her tilfælde komplet idiot) svarer på den måde må du absolut ikke lade det gå dig på.... det er ham der har et problem ikke dig ! I samme kontekst er jeg begyndt at forstå at der er mange piger der ikke gider svare...takke nej eller i det mindste blot tilkendegive en eller anden form for accept af at man har taget kontakt til dem da de er interessante.... Hvis det er den slags "svar" man som pige kan forvente forstår jeg bedre at man slet ikke gider svare...omend jeg synes det er dårlig stil ikke i det mindste at takke nej, men tak for interessen.... (skrevet udfra at jeg normalt bruger tid på at formulere et brev og ikke bare skriver.... skal vi knalde..... og andet ligegyldigt).....

Del dette indlæg


Link til indlæg
NK19 skrev, for 15 minutter siden:

Jeg har en forspørgsel, der vedrøre måden hvorpå man så at sige "pænt" afviser et andet menneske. Jeg er selvfølgelig som præmis fuldstændig klar over, at en afvisning aldrig er rar, men for mig, er det desværre et tilbagevendende problem, at mine afvisninger nogle gange medfører knap så pæn respons. 

For at præciserer lidt, er jeg aktiv på sugardating og heraf fra tid til anden modtager diverse tilbud. Jeg har af flere omgange oplevet at når jeg pænt har takket nej (se eksempel nedenunder), bliver jeg mødt med en vred mine, negative kommentarer om min person samt dårlige ratings (se ligeledes eksempel). Efterhånden er dette begyndt at gå mig på og jeg er egentlig nået til det punkt, hvor jeg ville ønske det ikke var dårlige manér simpelthen at undlade at svare eller om jeg helt skal slette min profil. Derfor er mit spørgsmål vel egentlig bare om jeg skal ignorerer de mænd jeg ikke ønsker at se eller om i har bedre måder at formulere en "afvisning" på? Eventuelt hvad i selv tænker, vil i helst have afvisningen eller bare undlade svaret? 

Måske de andre sugarbabes herinde ligeledes har tanker og gode råd til emnet? 

 

Skærmbillede 2016-08-29 kl. 23.58.42.png

Skærmbillede 2016-08-29 kl. 23.59.03.png

Jeg kan kun tale for mig selv på SD, jeg accepterer alle begrundelser for afvisning og takker altid for at pigen gav sig tid til at svare - underforstået ingen svar er det værste, og en begrundes er altid ok hvis den er sand. Hvis jeg ikke synes om en pige vil jeg ikke være sammen med hende eller betaler, hvorfor skulle pige ikke omvendt kunne sige det samme, det giver da mening - desuden, hvis du gjorde det alligevel hvor god en opleves ville du da give.

Men du kunne måske søde din afvisning med den begrundelse, at du ikke ville kunne yde en tilfredsstillende oplevelser fordi bla bla...på den måde, følger manden sig måske endda reder for en dårlig opleves i din afvisning. Jeg ved det ikke, men det kunne måske tage nogle af de sure svare.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lowmax

Det er en fin måde at afvise på. jeg kan godt forstå at sådan en reaktion går dig på. Du kan evt undlade at begrunde din afvisning og i stedet skrive, at du for tiden ikke laver nye aftaler.

Men anyway – sociale medier gør det nemt for nogen at svine folk, fordi man jo ikke står ansigt til ansigt med hinanden. . sgu lidt trist, ikk?

Del dette indlæg


Link til indlæg
NK19 skrev, 1 time siden:

Jeg har en forspørgsel, der vedrøre måden hvorpå man så at sige "pænt" afviser et andet menneske. Jeg er selvfølgelig som præmis fuldstændig klar over, at en afvisning aldrig er rar, men for mig, er det desværre et tilbagevendende problem, at mine afvisninger nogle gange medfører knap så pæn respons. 

For at præciserer lidt, er jeg aktiv på sugardating og heraf fra tid til anden modtager diverse tilbud. Jeg har af flere omgange oplevet at når jeg pænt har takket nej (se eksempel nedenunder), bliver jeg mødt med en vred mine, negative kommentarer om min person samt dårlige ratings (se ligeledes eksempel). Efterhånden er dette begyndt at gå mig på og jeg er egentlig nået til det punkt, hvor jeg ville ønske det ikke var dårlige manér simpelthen at undlade at svare eller om jeg helt skal slette min profil. Derfor er mit spørgsmål vel egentlig bare om jeg skal ignorerer de mænd jeg ikke ønsker at se eller om i har bedre måder at formulere en "afvisning" på? Eventuelt hvad i selv tænker, vil i helst have afvisningen eller bare undlade svaret? 

Måske de andre sugarbabes herinde ligeledes har tanker og gode råd til emnet? 

 

Skærmbillede 2016-08-29 kl. 23.58.42.png

Skærmbillede 2016-08-29 kl. 23.59.03.png

Jeg er nu ikke helt uforstående overfor, at din "pæne" afvisning skaber en vis oprørthed hos modtageren ... han er så 30 ældre og det gider du ikke lige ... hvorfor så ikke bare skrive "Tak for din mail. Du ser rar ud, men jeg søger nogen på min egen alder" ? 

Den måde du formulerer dig på gør, at modtageren oplever det som et problem, at vedkommende overhovedet henvendte sig, og samtidig får du plantet beskeden om at vedkommende er "gammel" ... tænker, at det er årsagen til at vedkommende forfalder til landbrugsmæssige udtryk ;o)

Del dette indlæg


Link til indlæg

du kan jo i dine indstillinger for hvem der kan se din profil sætte en grænse for hvem der kan se dig, også aldersmæssigt

så hvorfor har du ikke gjort dette, det undrer da også mig at du lader mænd på en alder du ikke gider , se din profil

og bagefter trækker alderskortet, men derfor kan man jo godt acceptere et nej,

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2

Marqui:

Jeg synes at dit svar er helt ude i hampen.

Hun har jo  pænt svaret tilbage og givet ham en sober begrundelse for sit afslag.

Sandheden er jo at meget få mennesker overhovedet  tænder på så stor aldersforskel og ærlig talt: hvilken mand ønsker sex med en modvillig/ubehagelig til mode kvinde ? 

30 år er en kæmpe aldersforskel og i en 20-årigs  øjne  er 50plus altså gammelt, thats a fact og sådan har det altid været :-)

Selv har jeg passeret de 50 og jeg har skam også fået et pænt nej tak ind i mellem pga. aldersforskel , og det tager jeg ikke personligt, tværtimod er det da en hjælp til at undgå en kikset/ubehageligt aftale.

Så NK19:

Hvis dit pæne  afslag  er et problem, så er det modtagerens problem.

Hans svar indikerer jo tydeligt, at han er  en ubehaglig type.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster

Syntes din afvisning er helt fair, og når reaktionen er sådan - så er det jo et meget fint bevis på at afvisningen var berettet.

Du er ikke den eneste der får den slags svar, flere piger jeg har snakket med sender slet ikke afvisninger tilbage, da det ofte ender med negativ feedback og en sviner. 

Jeg har det personligt selv fint med ikke at få et svar, der er så mange profiler, der kommer nye hver dag - pt. ser jeg en fast, men gjorde jeg ikke, så er det på alle måder et "numbersgame" - en besked med "ellers tak" beriger mig ikke på nogen måde, selv om jeg værdsætter den almindelige dannelse der ligger bag, derfor skriver jeg altid i mine henvendelser, at hvis jeg ikke er noget for dem, så kan de hoppe videre med god samvittighed :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sugarbabe

Jeg slipper faktisk helt for de sure opstød, om det er fordi jeg er mester i afvisninger tvivler jeg på. Har nok en profiltekst som lægger op til, at kun de seriøse og dannede sugardaddys skriver. Derudover sørger jeg for, at en afvisning aldrig kan tages personligt, og belønner altid deres gode respons på min afvisning med et like.

Har så tilgengæld det problem at mine afvisninger nok er for søde, og at de bliver ved og ved med at skrive efterfølgende, på trods af deres på overfladen accepterende svar :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

enig , hvorfor overhovedet begrunde afvisning mad nogle personlige data ??

det kan da kun opfattes negativt, du skal lære at bare sige nej tak , har en anden , eller hvad du vil

jeg siger jo heller ikke nej tak til en 18 årig , og begrunder det med at hendes manglende erfaring sikkert ikke vil

tilfredsstille mig )

Redigeret af cokken

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har været på både sugardating og dating.dk og jeg vil sige at ingen svar, er oftest bedre end en pæn afvisning - og på sugardating kan du jo bare blokere vedkommende bruger, så vedkommende ikke kan se dig mere, medmindre han altså opretter en ny profil. Men tænk på at vedkommende måske har sendt 20 - 30 næsten enslydende forespørgsler til andre piger - så en afvisning fra eller til gør sikkert ikke den store forskel - men får han ingen svar fra alle - begynder han nok at ændre taktik og forbedre sig selv.

Men en blokering gør at man er helt fri for at spekulere mere på vedkommende profil og kan koncentrere sig om alle de andre søde piger :-D

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej...jeg forstår godt din frustration, men ikke at du gider bruge tid på det. Benyt dig da af muligheden for at blokere den "daddy" du ikke ønsker at tale med.

L

Del dette indlæg


Link til indlæg
nicegent2 skrev, for 2 timer siden:

Marqui:

Jeg synes at dit svar er helt ude i hampen.

Hun har jo  pænt svaret tilbage og givet ham en sober begrundelse for sit afslag.

Sandheden er jo at meget få mennesker overhovedet  tænder på så stor aldersforskel og ærlig talt: hvilken mand ønsker sex med en modvillig/ubehagelig til mode kvinde ? 

30 år er en kæmpe aldersforskel og i en 20-årigs  øjne  er 50plus altså gammelt, thats a fact og sådan har det altid været :-)

Selv har jeg passeret de 50 og jeg har skam også fået et pænt nej tak ind i mellem pga. aldersforskel , og det tager jeg ikke personligt, tværtimod er det da en hjælp til at undgå en kikset/ubehageligt aftale.

Så NK19:

Hvis dit pæne  afslag  er et problem, så er det modtagerens problem.

Hans svar indikerer jo tydeligt, at han er  en ubehaglig type.

Jeg mener at have redegjort for, hvorfor jeg læser hendes svar som 'mindre' pænt, omend jeg forstår, at intentionen var en anden i udgangspunktet. At De så gør gældende, at 'problemet' er modtagerens synes dog misforstået iden forstand, at det er afsender, der sidder med bekymringen og oplevelsen. Desuden vil hun ikke på forhånd vide, om den person hun måtte afvise kunne finde på, at tage på vej, og derfor, for at undgå dette, måske bare skal holde sig på egen banehalvdel.

Omend jeg er dog ganske enig med Dem i, at modtageren reagere voldsomt og ganske ude af proportion, mener jeg ikke mit svar kan karakteriseres som "ude i hampen".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2

Marqui

Jeg er lodret uenig:

Manden har fået et meget sobert afslag, han behøver ikke at tænke på, om det skyldes hans udseende, etnictet, evt. handikap eller lign,

At han så vælger at reagere som voldsomt må skyldes at han enten  ikke kan håndtere sin egen alder, eller blot er dundrende ligeglad med pigens grænser

(Jeg gad vide hvad der ville ske, hvis de mødtes og han ikke kunne performe: mon ikke hun ville få skylden ?).

Det er jo ren win-win: Han slipper for en akavet/dårlig oplevelse, hun slipper for at gå på kompromis med sine egne grænser.

Men det er jo typisk for psykopater og arrogante personer, at han får vendt situationen, så pigen tvivler på om hun har handlet rigtigt.

Når man stikker snuden frem, må man være forberedet på at ikke alt nødvendigvis går efter ens eget hoved.

Så I min optik er det bedre med et pænt og ærligt svar end en let gennemskuelig løgn og jeg synes absolut, at hun ikke behøver tvivle på sig selv hvad det her angår.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

hm. Den er lidt svær, fordi når man afviser kunder pænt, uden nogen grund, føler kunden sig ofte berettiget til en grund, det er altså langt fra alle mænd, der kan acceptere et afslag uden at vide hvorfor. -Og det er aldrig sjovt for en pige at skulle begrunde sit afslag.
Men hvis man så afviser dem og begrunder dette, så er det også et problem.

Jeg tror hovedpinen ligger i, at det aldrig er sjovt at blive afvist, uanset af hvem eller hvordan, det handler om hvordan man håndtere sig selv i sådan en situation.
Selvfølgelig vil man tage en afvisning personligt, den er jo personlig, man må bare sige "op på hesten" og så bekymre sig om sin egen opførsel, fremfor hvordan andres opførsel kunne tolkes.

Jeg plejer at sige "Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med noget", og hvis kunden spørger "hvorfor", forsøger jeg -for det meste, at levere grunden venligt, men man kan altså som pige ikke værne sig mod kundernes sårede stolthed, og jeg syntes bestemt ikke at @NK19 har gjordt noget forkert, bare glem ham.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der vil altid være nogen der ikk vil godkende måden man afviser på.... Lige meget hvordan man gør det... Er der selv og afviser altid på en pæn og ordenlig måde.. Oplever nu aldrig at blive svinet til bagefter men bliver da tit blokeret... Og det må de så selv om... Jeg blokere skam selv i ny og næ... :) 

Så bloker ham så han ikk har mulighed for at svine mere til og så glem ham.. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er bestemt ikke let. Der er jo altid et forsmået menneske bag, og vi reagerer vel alle forskelligt på afvisning. 

Jeg har afvist i alt 4 gp'ere, som har kontaktet mig og ønsket et besøg - det er helt sikkert meget langt fra dit erfaringsgrundlag, men jeg fandt ikke en formel, og reaktionerne var lige så forskellige som pigerne selv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hej NK19, sikke et kedeligt, ja trist svar du fik, og jeg har den mening om din afvisning at den er fin og pæn, og i orden, jeg tænker du kunne i din profil tekst - nej jeg har ikke set dit opslag på hjemmesiden, jeg er ikke til SD, men forebygge at du får henvendelse fra nogen du ikke vil SD med, eksempelvis begrænse alder og vægt i den profil, så DM der vil reagere og ikke er "inde for skiven" heller ikke henvender sig...

 

vh

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du bør, som nævnt tidligere ændre dit filter ift. alder på dem, som kan se din profil. Og ellers er rådet 'bloker' den eller de brugere på SD, som du ikke ønsker at få/ha yderligere kontakt med.

Som kvinde på SD kan det være meget tidskrævende ellers. Uanset hvor sød eller hvor velformuleret man er, kan man træffe at få en 'svinder' retur. Lev med det, men du må ikke tage det ind. Det er blot udtryk for frustrationen ift. afvisningen. Det skal du lære at slippe. Det kommer med modenhed og livserfaring. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ida sunshine skrev, for 15 timer siden:

hm. Den er lidt svær, fordi når man afviser kunder pænt, uden nogen grund, føler kunden sig ofte berettiget til en grund, det er altså langt fra alle mænd, der kan acceptere et afslag uden at vide hvorfor. -Og det er aldrig sjovt for en pige at skulle begrunde sit afslag.
Men hvis man så afviser dem og begrunder dette, så er det også et problem.

Jeg tror hovedpinen ligger i, at det aldrig er sjovt at blive afvist, uanset af hvem eller hvordan, det handler om hvordan man håndtere sig selv i sådan en situation.
Selvfølgelig vil man tage en afvisning personligt, den er jo personlig, man må bare sige "op på hesten" og så bekymre sig om sin egen opførsel, fremfor hvordan andres opførsel kunne tolkes.

Jeg plejer at sige "Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med noget", og hvis kunden spørger "hvorfor", forsøger jeg -for det meste, at levere grunden venligt, men man kan altså som pige ikke værne sig mod kundernes sårede stolthed, og jeg syntes bestemt ikke at @NK19 har gjordt noget forkert, bare glem ham.

Godt svar, jeg er helt enig i at det er aldrig er sjovt at blive afvist og afvisning er personlig pr. definition, men er på SD af en grund og når person X så ikke er ok, er det personligt og ikke konceptetmæssiget.

Som andre også har sagt bloker, det bruger jeg selv for at holder står på dem som jeg har afklaret med og som der ikke skal bruges tid på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
nicegent2 skrev, for 15 timer siden:

Marqui

Jeg er lodret uenig:

Manden har fået et meget sobert afslag, han behøver ikke at tænke på, om det skyldes hans udseende, etnictet, evt. handikap eller lign,

At han så vælger at reagere som voldsomt må skyldes at han enten  ikke kan håndtere sin egen alder, eller blot er dundrende ligeglad med pigens grænser

(Jeg gad vide hvad der ville ske, hvis de mødtes og han ikke kunne performe: mon ikke hun ville få skylden ?).

Det er jo ren win-win: Han slipper for en akavet/dårlig oplevelse, hun slipper for at gå på kompromis med sine egne grænser.

Men det er jo typisk for psykopater og arrogante personer, at han får vendt situationen, så pigen tvivler på om hun har handlet rigtigt.

Når man stikker snuden frem, må man være forberedet på at ikke alt nødvendigvis går efter ens eget hoved.

Så I min optik er det bedre med et pænt og ærligt svar end en let gennemskuelig løgn og jeg synes absolut, at hun ikke behøver tvivle på sig selv hvad det her angår.

 

 

For en god ordens skyld så er både udseende, etnicitet og handikap også rimelige begrundelser, ikke fordi overfladiskhed, racisme eller diskrimination er positive egenskaber men fordi SD jo altså er frivillige aftale og ikke en del af et i øvrigt lønnet job.

Havde det været på et bordel med offentlig adgang, havde det være en anden sag, faktisk ulovlige begrundelser, hvor man kan miste retten til at ernære sig som prostituerede. Men ikke når der ikke er offentlig adgang, så er alle begrundelser eller slet ingen begrundelser ok.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
mm812 skrev, 1 time siden:

For en god ordens skyld så er både udseende, etnicitet og handikap også rimelige begrundelser, ikke fordi overfladiskhed, racisme eller diskrimination er positive egenskaber men fordi SD jo altså er frivillige aftale og ikke en del af et i øvrigt lønnet job.

Havde det været på et bordel med offentlig adgang, havde det være en anden sag, faktisk ulovlige begrundelser, hvor man kan miste retten til at ernære sig som prostituerede. Men ikke når der ikke er offentlig adgang, så er alle begrundelser eller slet ingen begrundelser ok.

Man kan altså ikke 'miste' retten til at være prostitueret i Danmark. Enhver pige, Sugarbaby eller Gp har 100% ret til selv at bestemme hvem de ønsker at være intime med.....penge eller ej. 

Er det ikke 100 gange bedre at en Gp eller Sugarbaby ( same same ) siger Nej tak end at du/i får en skrækkelig oplevelse med en pige som ønsker sig langt væk ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster

Amen! Hvem vil være sammen med en, der ikke vil være sammen med dem? 

Lige gyldigt hvad motivationen så er, så skal der være en fælles interesse i at mødes :) 

Redigeret af Sparkster
For hurtig på aftrækkeren...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 4 timer siden:

Man kan altså ikke 'miste' retten til at være prostitueret i Danmark. Enhver pige, Sugarbaby eller Gp har 100% ret til selv at bestemme hvem de ønsker at være intime med.....penge eller ej. 

Er det ikke 100 gange bedre at en Gp eller Sugarbaby ( same same ) siger Nej tak end at du/i får en skrækkelig oplevelse med en pige som ønsker sig langt væk ?

Jo det er 100 gange bedre at en Gp eller Sugarbaby ( same same ) siger Nej tak end at du/i får en skrækkelig oplevelse med en pige som ønsker sig langt væk, det sagde jeg jo tidligere.

Nej, man kan helt sikkert miste retten til at erhverv sig ved prostitution i Danmark, hvis man gentagen gange dømmes for overtrædelse af lovgivning - der finde ingen fortilfælde, men lovgiven er sådan skuet sammen. Prostitution er ikke et formelt lovligt enhver, men retten til prostitution er stadig en ret du kan miste, ligesom retten til enhver anden form for lovligt erhverv.
Du kan dog aldrig miste renten til at dyre sex uden at modtage penge, men du kan miste retten til at modtage penge ved sex.

Men lovkravene regulere kun prostitution med offentlig adgang, dvs. komme ind fra gaden. Du kan give individuelle tilbud som er ureguleret i privat regi. Det er dog forbudt at diskriminerer via offentlig annoncering/markedsføring med eksempelvis race eller national diskrimination. Derimod er det lovligt at stille alle de krav du vil til private dating annoncer. Det er dog lovligt at diskriminerer handicappede, fede mennesker og at sætte aldersgrænser.
Det er altså alene om det er privat (gratis) eller erhverv (for penge), som afgøre hvilke krav du stilles over for.

I praksis er det nok mest SKAT du skal være bange for, ingen vil i fuld alvor anmelde dig for overtrædelse af markedsføringsloven eller FN's racediskriminationskonvention som Danmark er tilslutte og derfor også er forpligtigede til at håndhæve (kræver en politianmeldelse).

Men bare fordi det i praksis ikke håndhæves grundet manglende anmeldelser, betyder ikke, at lovgivning ikke er på plads eller at prostitution er juridisk undtaget, idet at nævnte lovgivning er beskyttelses præceptive og derfor ikke kan fraviges. De undtagelser som prostitution har i Dansk lov omfatter ikke de to førnævnte nævnte love og konventioner.

Redigeret af mm812
tilføj pointe

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...