Hop til indhold
ppd

Forslag:Få eftergivet gæld?

Recommended Posts

Guest Grækeren

kan af gode grunde ikke udtale sig om hvordan skat.dk håndterer skyldnere i denne branche...har en god bekendt der arbejder som sagsbehandler i skat, og efter hvad han fortæller så er der 2 grupper af skyldnere til det offentlige herunder bla. skat ...den første er dem som ikke vil betale men de kan godt, den anden er dem som ikke kan men de vil gerne, og i den gruppe er der altid en mulighed for individuel aftale...den første gruppe spotter de lynhurtig :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Grækeren skrev, for 2 timer siden:

kan af gode grunde ikke udtale sig om hvordan skat.dk håndterer skyldnere i denne branche...har en god bekendt der arbejder som sagsbehandler i skat, og efter hvad han fortæller så er der 2 grupper af skyldnere til det offentlige herunder bla. skat ...den første er dem som ikke vil betale men de kan godt, den anden er dem som ikke kan men de vil gerne, og i den gruppe er der altid en mulighed for individuel aftale...den første gruppe spotter de lynhurtig :-)

Lige præcis, men det virker som om at alle fra chef-  til minister niveau, er idioter specielt på den måde det sejler i SKAT. Men det er vel det de ønsker. Som chef ligeså sine undersåtter, uduelige inkompetente skiderikker.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 22 timer siden:

Hmmm....

Så kan de lige så godt tage fat om roden... dvs. gør indkomst fra salg af sex fuldkommen skatte- og afgiftsfri !!

Personligt anerkender jeg ikke, at man overhovedet kan købe/sælge sex (i erhvervsmæssig forstand).

Derimod kan man give en gave (penge), og så håbe på, at man bliver belønnet (med sex mv.)

Dvs. der er ikke tale om et erhvervsmæssigt forhold, hvor køber har krav mod sælger om levering osv.

Så ville vi også være uden om de problemer, hvor gave-giver(sex-køber) og en gave-modtager(sex-sælger) forinden aftaler(foreslår) diverse ydelser, og det under akten hvis sig, at der er forskellige opfattelser/uoverensstemmelser af hvad der er "aftalt" (og hvad der normalt er inklusiv) med det resultat, at gæsten kræver tilbagebetaling osv.

Når en gave er givet, er gaven givet!! Og der vil aldrig kunne kræves tilbagebetaling/erstatning osv.

Interessant måde at anskue problematikken på...især når erhvervet(i mangel af bedre beskrivelse) nu engang et så unikt på mange måder.

Dejligt forfriskende med nytænkning.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Prinz skrev, for 22 timer siden:

Det er i og for sig korrekt. Men en modtager af gaver, som ikke forstår at belønne disse på behørig vis, vil næppe fremover modtager gaver ;) 

Helt korrekt. Men det er ingen forskel til den nuværende situation. Hvis man har været hos en udbyder(pige), og det ikke har været en god oplevelse, så kommer man næppe igen. Og det uanset om man giver gaver for sex, eller køber sex.

Prinz skrev, for 22 timer siden:

Men ellers er jeg enig i at en fritagelse af erhvervet for skat, vil være en fremragende ide :) 

Desværre er der utroligt mange, der får ondt i røven over at gøre noget skatte/afgiftsfrit, og straks kræver millimeter-retfærdighed :(

Men jeg kan simpelthen ikke få ind i mit hoved, at man som samfund kan definere prostitution som et "socialt problem", og at man vil bruge massere af skattekroner på at trække mennesker ud af prostitution, og så samtidigt sige, at disse prostituerede, som prøver at overleve vha. et "socialt problem", yderligere skal belastes med, at skulle betale skat mv. Det giver overhovedet ingen mening.

Desværre så sker det også, at en del prostituerede har rigtigt svært ved at dokumentere størrelsen af deres indtægt. Og hvis de så får en sag med SKAT, hvor SKAT skønner deres indtægt væsentligt større end den reelt har været, så risikerer den prostituerede pludselig at stå med en kæmpe restskat, fordi de simpelthen ikke kan modbevise SKAT's skøn.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, den 25. februar 2016 at 19:09:

Hmmm....

Så kan de lige så godt tage fat om roden... dvs. gør indkomst fra salg af sex fuldkommen skatte- og afgiftsfri !!

Personligt anerkender jeg ikke, at man overhovedet kan købe/sælge sex (i erhvervsmæssig forstand).

Derimod kan man give en gave (penge), og så håbe på, at man bliver belønnet (med sex mv.)

Dvs. der er ikke tale om et erhvervsmæssigt forhold, hvor køber har krav mod sælger om levering osv.

Så ville vi også være uden om de problemer, hvor gave-giver(sex-køber) og en gave-modtager(sex-sælger) forinden aftaler(foreslår) diverse ydelser, og det under akten hvis sig, at der er forskellige opfattelser/uoverensstemmelser af hvad der er "aftalt" (og hvad der normalt er inklusiv) med det resultat, at gæsten kræver tilbagebetaling osv.

Når en gave er givet, er gaven givet!! Og der vil aldrig kunne kræves tilbagebetaling/erstatning osv.

Er gaver ikke skattepligtige?

Kald det hvad du vil. Noget er til salg eller til fals for cool cash. Det ændrer intet. Det er skattepligtigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 1 time siden:

Desværre så sker det også, at en del prostituerede har rigtigt svært ved at dokumentere størrelsen af deres indtægt. Og hvis de så får en sag med SKAT, hvor SKAT skønner deres indtægt væsentligt større end den reelt har været, så risikerer den prostituerede pludselig at stå med en kæmpe restskat, fordi de simpelthen ikke kan modbevise SKAT's skøn.

Der er sjovt nok en del prostituerede, der ifølge deres selvangivelser, er i stand til at leve for en indkomst, er ligger under og nogle gange langt under kontanthjælp.

Man kan sige at de har selvangivet et socialt problem, hvilket SKAT så ikke tror på i alle tilfælde.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
News skrev, 1 time siden:

Der er sjovt nok en del prostituerede, der ifølge deres selvangivelser, er i stand til at leve for en indkomst, er ligger under og nogle gange langt under kontanthjælp.

Man kan sige at de har selvangivet et socialt problem, hvilket SKAT så ikke tror på i alle tilfælde.

 

Hvor ved du det fra?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

jeg kendte en for et par år siden

et år da satte flere penge ind i banken end han tjente,

det var dumt gjordt

Del dette indlæg


Link til indlæg
lases skrev, for 25 minutter siden:

jeg kendte en for et par år siden

et år da satte flere penge ind i banken end han tjente,

det var dumt gjordt

Nej det må man nok sige ikke var videre gennemtænkt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
News skrev, for 9 minutter siden:

Set med egne øjne.

jeg er pensionist, jeg ved ikke hvor meget der udbetales i kontant hjælp, men det er nok mere end der udbetales i folkepension

men min købmandsregning løber op i ca 1500 kr om måneden, jeg kan spare op når alt er betalt

Del dette indlæg


Link til indlæg
lases skrev, for 8 minutter siden:

jeg er pensionist, jeg ved ikke hvor meget der udbetales i kontant hjælp, men det er nok mere end der udbetales i folkepension

men min købmandsregning løber op i ca 1500 kr om måneden, jeg kan spare op når alt er betalt

?

Kontanthjælp enlig: 10.968

Folkepension enlig: 12.462

Del dette indlæg


Link til indlæg
News skrev, for 3 timer siden:

Er gaver ikke skattepligtige?

Nogle er. Nogle er ikke. Mig bekendt, så er gaver givet i led med den normale menneskelige kurtisering skattefrie. Det er f.eks. når man giver kaffe, drinks, middage, chokolade, undertøj, smykker osv.

News skrev, for 3 timer siden:

Kald det hvad du vil. Noget er til salg eller til fals for cool cash. Det ændrer intet. Det er skattepligtigt.

Du har ret i, at den politiske og juridiske overbevisning i øjeblikket er, at det er skattepligtigt. Men denne overbevisning er primært baseret på, at den prostituerede kan gøre det til en levevej, og det derfor bør være skattepligt. Dette er en ren politisk beslutning, som sagtens kan ændres (hvilket er grundpræmissen i trådstarters første indlæg).

Og da der ingen forskel er på at give en drink/middag/smykker til en pige (med en implicit forventning om sex), og give hende penge (med samme forventning om sex), giver det ingen mening, at det ene er skattefri og det andet er skattepligtigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
News skrev, for 35 minutter siden:

?

Kontanthjælp enlig: 10.968

Folkepension enlig: 12.462

Folkepensionens grundbeløb for enlig kr 6,063/måned, men selvfølgelig er der forskel på grundbeløbet og det en enlig kontanthjælpsmodtager får når vedkommende blive folkepensionist.

Del dette indlæg


Link til indlæg
News skrev, for 3 timer siden:

Der er sjovt nok en del prostituerede, der ifølge deres selvangivelser, er i stand til at leve for en indkomst, er ligger under og nogle gange langt under kontanthjælp.

Ja, det er netop denne tankegang hos SKAT, som fører til, at prostituerede bliver endnu mere pressede. De kan sagtens have haft en meget rodet økonomi, og derfor ikke kan hverken be- eller afkræfte hvordan deres livsførelse er blevet finansieret. Om der har været solgt privat indbo, kontante opsparinger, private lån eller familiære almisser osv. osv.

Men du har da ret i, at der sikkert også er nogle, som har tjent væsentligt mere, end de har selvangivet. Og SKAT er derfor nød til at forfølge skatteborgerne med dette udgangspunkt. Men det kommer altså til at gå ud over de svage, som faktisk har rent mel i posen, men bare har rod i deres private forhold.

Og jeg er ikke i tvivl om, at skattelovgivningen indirekte har en hel del selvmord på samvittigheden...

Redigeret af Filosoffen
tastefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 24 minutter siden:

Nogle er. Nogle er ikke. Mig bekendt, så er gaver givet i led med den normale menneskelige kurtisering skattefrie. Det er f.eks. når man giver kaffe, drinks, middage, chokolade, undertøj, smykker osv.

Du har ret i, at den politiske og juridiske overbevisning i øjeblikket er, at det er skattepligtigt. Men denne overbevisning er primært baseret på, at den prostituerede kan gøre det til en levevej, og det derfor bør være skattepligt. Dette er en ren politisk beslutning, som sagtens kan ændres (hvilket er grundpræmissen i trådstarters første indlæg).

Og da der ingen forskel er på at give en drink/middag/smykker til en pige (med en implicit forventning om sex), og give hende penge (med samme forventning om sex), giver det ingen mening, at det ene er skattefri og det andet er skattepligtigt.

Kan man få sex hos en prostitueret uden at skulle aflevere cash?

Aldrig hørt at det skulle være tilfældet. Tror ikke du får meget for en pose kaffe eller en æske chokolade.

Ps: hvordan når du frem til trådstarters grundpræmis som du skriver?

Redigeret af News

Del dette indlæg


Link til indlæg
Søren Brun skrev, for 12 minutter siden:

Folkepensionens grundbeløb for enlig kr 6,063/måned, men selvfølgelig er der forskel på grundbeløbet og det en enlig kontanthjælpsmodtager får når vedkommende blive folkepensionist.

Hvis man ikke er formuende og har andre indtægter, som en kontanthjælpsmodtager, så får en pensionist et tillæg på 6.399 oveni og når op på 12.462.

Det skal jo være sammenligneligt, ikk?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
Filosoffen skrev, den 25/2/2016 at 19:09:

Hmmm....

Så kan de lige så godt tage fat om roden... dvs. gør indkomst fra salg af sex fuldkommen skatte- og afgiftsfri !!

Personligt anerkender jeg ikke, at man overhovedet kan købe/sælge sex (i erhvervsmæssig forstand).

Derimod kan man give en gave (penge), og så håbe på, at man bliver belønnet (med sex mv.)

Dvs. der er ikke tale om et erhvervsmæssigt forhold, hvor køber har krav mod sælger om levering osv.

Så ville vi også være uden om de problemer, hvor gave-giver(sex-køber) og en gave-modtager(sex-sælger) forinden aftaler(foreslår) diverse ydelser, og det under akten hvis sig, at der er forskellige opfattelser/uoverensstemmelser af hvad der er "aftalt" (og hvad der normalt er inklusiv) med det resultat, at gæsten kræver tilbagebetaling osv.

Når en gave er givet, er gaven givet!! Og der vil aldrig kunne kræves tilbagebetaling/erstatning osv.

Fint nok, lidt af en udmelding. Hvilke erhverv skal så også være fritaget for at betale skat og moms, og hvorfor? At du ikke anerkender at man kan sælge sex i erhvervsmæssig forstand er nok lidt af en illusion. Jeg tror rent personligt at de fleste kvinder, der er på EG hører til i gruppen, der sælger sex for at tjene penge og forhåbentlig samtidig er glade for det. For en del af dem er det måske hovederhvervet, men derfor er det vel stadig skattepligtigt.   

Dine betragtninger om gaver er nok også lidt langt ude; vil det sige at sugardaters ikke skal være skattepligtige. Hvad er forskellen mellem at betale direkte for en ydelse i DKK og betale i naturalier, altså andet end at forsøge på at undgå beskatning.

At kalde det gaver er da naivt og et åbenbart forsøg på at omgå lovgivningen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
News skrev, for 10 minutter siden:

Hvis man ikke er formuende og har andre indtægter, som en kontanthjælpsmodtager, så får en pensionist et tillæg på 6.399 oveni og når op på 12.462.

Det skal jo være sammenligneligt, ikk?

Enig, synes bare at du burde ha skrevet at der er forskel på grundbeløb og beløb inkl max pensionist tillæg.

Fremtidige pensionister får måske $ -tegn i øjnene indtil de støder ind i virkeligheden.:-D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
Filosoffen skrev, for 32 minutter siden:

Ja, det er netop denne tankegang hos SKAT, som fører til, at prostituerede bliver endnu mere pressede. De kan sagtens have haft en meget rodet økonomi, og derfor ikke kan hverken be- eller afkræfte hvordan deres livsførelse er blevet finansieret. Om der har været solgt privat indbo, kontante opsparinger, private lån eller familiære almisser osv. osv.

Men du har da ret i, at der sikkert også er nogle, som har tjent væsentligt mere, end de har selvangivet. Og SKAT er derfor nød til at forfølge skatteborgerne med dette udgangspunkt. Men det kommer altså til at gå ud over de svage, som faktisk har rent mel i posen, men bare har rod i deres private forhold.

Og jeg er ikke i tvivl om, at skattelovgivningen indirekte har en hel del selvmord på samvittigheden...

Mht punkt 1 har du sikkert ret, men det gælder vel ikke kun i prostitutionsmiljøet. Mit indtryk er, at de kloge piger får en revisor, som så tager sig af alt det økonomiske mht regnskab og indberetning til offentlige myndigheder og som rådgiver dem mht nødvendig dokumentation.

Mht punkt 2 har du måske ret, men hvordan kan myndighederne vide hvem der er 'the good girls'?

Mht punkt 3 ved jeg ikke noget konkret selvom jeg har hørt rygter om at det er sket. Hvad du mener med en hel del, det synes jeg kræver lidt uddybning (ingen navne) men måske lidt statistik; men jeg kan kun være enig i at et selvmord er et for meget,  Men det sker altså også i andre brancher, og der er det ligeså tragisk at nogen vælger den løsning.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
News skrev, for 9 timer siden:

Kan man få sex hos en prostitueret uden at skulle aflevere cash?

Kan ikke lige se, hvad det har med sagen at gøre?!?

Men jo, det kan godt lade sig gøre, at have sex med en prostitueret uden at skulle betale for det. Prostituerede er helt almindelige mennesker, som selv har en interesse i at have sex med andre. Interessen kan være i form af seksuel nydelse, men også i form af at hjælpe andre/gøre noget godt for andre. Når man giver penge til en prostitueret, så forøger man den prostitueredes lyst til at give noget retur. Men den prostituerede har på hvilket som helst tidspunkt ret til at ændre sin lyst, og smide sin gæst ud - uden at gæsten kan gøre krav mv. gældende. Sexsælgere/glædespiger/prostituerede er intet andet end elskerinder (som dog er lette på tråden) der har sat deres seksualliv i system.

Personligt har jeg mange gange oplevet "betalingsfri" sex med en diverse elskerinder - på trods af, at disse elskerinder havde en klar overbevisning om, at man skulle give gaver mv. før man kunne nå til "3. base" (dvs. prostituerede).

News skrev, for 9 timer siden:

Aldrig hørt at det skulle være tilfældet. Tror ikke du får meget for en pose kaffe eller en æske chokolade.

Da omtale af seksuelle forhold og omstændigheder hertil, er meget tabu, er det helt normalt, at mange mennesker er uvidende om hvad der reelt sker. Så din uvidenhed siger intet i denne sammenhæng.

I øvrigt har jeg selv haft en seksuelt forhold til en sugarbabe, efter hun fik en gavekurv med kaffe, chokolade og vin... men man kan jo så diskutere, om en sugarbabe er prostitueret eller ej... jeg kan ikke se den store forskel...

News skrev, for 9 timer siden:

Ps: hvordan når du frem til trådstarters grundpræmis som du skriver?

Trådstarter linker til en artikel, hvor politikere ønsker at ændre regler/praksis. Dvs. et ønske om politisk at ændre tidligere politiske beslutninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 14 minutter siden:

Kan ikke lige se, hvad det har med sagen at gøre?!?

Men jo, det kan godt lade sig gøre, at have sex med en prostitueret uden at skulle betale for det. Prostituerede er helt almindelige mennesker, som selv har en interesse i at have sex med andre. Interessen kan være i form af seksuel nydelse, men også i form af at hjælpe andre/gøre noget godt for andre. Når man giver penge til en prostitueret, så forøger man den prostitueredes lyst til at give noget retur. Men den prostituerede har på hvilket som helst tidspunkt ret til at ændre sin lyst, og smide sin gæst ud - uden at gæsten kan gøre krav mv. gældende. Sexsælgere/glædespiger/prostituerede er intet andet end elskerinder (som dog er lette på tråden) der har sat deres seksualliv i system.

Personligt har jeg mange gange oplevet "betalingsfri" sex med en diverse elskerinder - på trods af, at disse elskerinder havde en klar overbevisning om, at man skulle give gaver mv. før man kunne nå til "3. base" (dvs. prostituerede).

Da omtale af seksuelle forhold og omstændigheder hertil, er meget tabu, er det helt normalt, at mange mennesker er uvidende om hvad der reelt sker. Så din uvidenhed siger intet i denne sammenhæng.

I øvrigt har jeg selv haft en seksuelt forhold til en sugarbabe, efter hun fik en gavekurv med kaffe, chokolade og vin... men man kan jo så diskutere, om en sugarbabe er prostitueret eller ej... jeg kan ikke se den store forskel...

Trådstarter linker til en artikel, hvor politikere ønsker at ændre regler/praksis. Dvs. et ønske om politisk at ændre tidligere politiske beslutninger.

Tror vist bare vi en meget forskellig opfattelse af, hvad en prostitueret er, og hvorfor de er i branchen.

Artiklen i trådstart har intet med vores diskussion at gøre. Jo hvis du mener lovændringer helt generelt. Men så kan vi under den paraply debattere enormt mange emner her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Søren Brun skrev, for 10 timer siden:

Fint nok, lidt af en udmelding. Hvilke erhverv skal så også være fritaget for at betale skat og moms, og hvorfor?

Alle erhverv er skattepligtig.

Men alt hvad der indgår i den menneskelig kurtisering/seksualitet kan ikke være et erhverv.

Søren Brun skrev, for 10 timer siden:

At du ikke anerkender at man kan sælge sex i erhvervsmæssig forstand er nok lidt af en illusion. Jeg tror rent personligt at de fleste kvinder, der er på EG hører til i gruppen, der sælger sex for at tjene penge og forhåbentlig samtidig er glade for det.

GP'ere kan ikke sælge sex.

Sex er defineret som en fælles handling mellem minimum to mennesker. En GP'ere kan højest give løfte/forventning om at deltage i sex. Og en GP'er har - lige som alle andre mennesker - retten til på hvilket som helst tidspunkt at vælge at ikke at deltage i sex.

Og at man får penge, er ikke ensbetydende med, at man tjener penge. Man kan f.eks. ikke tjene sig til en lottogevinst.

Søren Brun skrev, for 10 timer siden:

For en del af dem er det måske hovederhvervet, men derfor er det vel stadig skattepligtigt.   

Som reglerne er nu, er det skattepligtigt.

Men det jeg argumenterer for, at ikke hvad reglerne er, men hvad de burde være.

Søren Brun skrev, for 10 timer siden:

Dine betragtninger om gaver er nok også lidt langt ude; vil det sige at sugardaters ikke skal være skattepligtige.

Ja.

Søren Brun skrev, for 10 timer siden:

Hvad er forskellen mellem at betale direkte for en ydelse i DKK og betale i naturalier, altså andet end at forsøge på at undgå beskatning.

Ingen

Søren Brun skrev, for 10 timer siden:

At kalde det gaver er da naivt og et åbenbart forsøg på at omgå lovgivningen.

Jeg opfordrer ikke til at omgå lovgivningen. Jeg argumenterer i forhold til hvad lovgivningen burde være.

Del dette indlæg


Link til indlæg
News skrev, for 4 minutter siden:

Tror vist bare vi en meget forskellig opfattelse af, hvad en prostitueret er, og hvorfor de er i branchen.

Ja, vi har forskellige opfattelser - det er vel derfor vi debatterer.

Jeg har i øvrigt overhovedet ikke forholdt mig til hvorfor prostituerede er i "branchen".

News skrev, for 4 minutter siden:

Artiklen i trådstart har intet med vores diskussion at gøre. Jo hvis du mener lovændringer helt generelt. Men så kan vi under den paraply debattere enormt mange emner her.

Artiklen forslår ændringer af regler der har betydning for prostituerede, for at forbedre de prostituerede forhold (specifikt ved eftergivelse af skattegæld)

Jeg foreslår, at man tager fat om problemets rod, og at man gennemgribende ændrer reglerne for at forbedre de prostitueredes forhold (total skatte- og afgiftsfrihed).

Jeg kan ikke se, at dette skulle give plads til at debattere "enormt mange emner".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 2 minutter siden:

Ja, vi har forskellige opfattelser - det er vel derfor vi debatterer.

Jeg har i øvrigt overhovedet ikke forholdt mig til hvorfor prostituerede er i "branchen".

Artiklen forslår ændringer af regler der har betydning for prostituerede, for at forbedre de prostituerede forhold (specifikt ved eftergivelse af skattegæld)

Jeg foreslår, at man tager fat om problemets rod, og at man gennemgribende ændrer reglerne for at forbedre de prostitueredes forhold (total skatte- og afgiftsfrihed).

Jeg kan ikke se, at dette skulle give plads til at debattere "enormt mange emner".

Det kan du ikke se? Du er ellers godt i gang.

De fleste prostituerede, nok næsten alle,  er i branchen for pengene. Derfor er det et erhverv, hvor indtægt er skattepligtigt. Længere er den ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...