Hop til indhold
Dion

Hvordan forsvares besøg hos GP'er når man er gift?

Recommended Posts

Bundstokken skrev, for 2 timer siden:


1. At din kone anser det for utroskab burde mest være hendes problem, og hendes manglende sex-lyst bør ikke medføre at hun fornægter dig sex.

2. Hvis det nu var den omvendte verden, hvor du ikke gad og hun manglede sex, så skulle du bare se hvordan alle  stod på nakken af hinanden for at råde hende til at "gå i byen" - og ingen - heller ikke Iscenesat Virkelighed ville drømme om at kalde det utroskab.

 

Ad pkt 1: jo, men om noget opfattes som utroskab, defineres jo af ens partner. Det er ret afgørende, og man må jo være rede til at tage konsekvensen, hvis man bliver opdaget; at hun ikke har den samme definition på utroskab som en selv. En konsekvens der kan ende med at blive meget stor, hvis man inderst inde stadig har følelser for hende. Hertil kommer så økonomiske konsekvenser. 

Samtidig er jeg enig i, at man som partner godt kan give sin kæreste noget (her sex) for at dække hans/hendes behov, selvom man måske ikke selv er sexuelt "sulten" for tiden. Netop fordi man elsker/holder af sin partner og gerne vil være god mod ham/hende. Jeg er måske mærkelig, men kan huske at jeg med en kæreste havde en periode uden så meget lyst til sex selv. Men det havde hun i den grad. Men jeg gav hende det hun havde brug for, så godt jeg kunne, fordi jeg gerne ville have, at hun havde det godt :-) 

ad pkt 2: Hvis man læser på diverse debatsider og brevkasser, synes jeg nok man kan fornemme en tendens i den retning ind i mellem. At mænds seksualitet er noget fy-ha og grimt, og at de svinske mænd må tage sig sammen, mens kvinders seksualitet er fin og sart eller i hvert fald noget man skal respektere højere end mænds ditto.

At gå så vidt som at udtale mig om hvad andre mennesker - herunder Iscenesat Virkelighed - tænker og synes, vil jeg aldrig gøre. Det tilkommer hende selv at give udtryk for, hvad hun evt. måtte mene om den sag. Bare lige for en sikkerheds skyld at pointere, at jeg ikke forsøger at pådutte hverken hende eller andre nogle holdninger her.

L

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dion, hvis du dybest nede kan mærke,  at du stadig har følelser for hende, har du så prøvet at gå hen og holde om hende og fortælle hende, at du savner hende du mødte engang, at du har brug for at mærke hende noget mere? Tale med hende? Hvad eer det hun savner? Hvad har hun brug for? VIse hende at du vil hende - ikke kun blomster og gaver men nærhed, som da I var kærester. De fleste glemmer sgu at være kærester. i hvert fald i perioder. 

Du skal ikke stå til regnskab, så det er ikke ment som en opfordring til at du skal svare her. Men tænker at du skal kæmpe for at få dit forhold til at fungere igen, i hvert fald hvis du kan svare ja til, at du stadig har følelser for hende. Måske er hende du forelskede dig i der stadigvæk. Inde bagved... ;-)

Med ønsket om alt godt til dig og din frue. God kamp!:-)

L

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dion skrev, for 2 timer siden:

Gerog jeg har været der. Prøvet hvad du foreslår. Faktisk brugte jeg mange år i starten på det. Men det er som om det bare bliver opslugt uden der kommer noget retur. Jeg kan blive ved med at give af mig selv uden at føle der kommer noget retur. Det er temmelig frustrerende og utiltalende. Derfor begynder jeg at miste lyste til at give hende mere.

Hvis det blot havde været en medarbejder jeg skulle fyre var der ingen problem. Det er udfordrende at gøre det på en ordentlig måde men kan lade sig gøre uden jeg lægger for mange følelser i det. Modsat en skilsmisse. Deri er der mange følelser involveret. Jeg er stadig ikke kommet til det punkt hvor det føles som eneste udvej. Måske køber jeg bare noget tid ved at udskyde det? Måske. Men hvis jeg skal leve må jeg have seksuelt afløb nu. Jeg har trods alt været gift med hende i mange år efterhånden så det er mit indtryk hun ikke vil eller kan indfri det. 

Kære Dion:)

Med fare for, at jeg af de diverse smagsdommere og fordømmere tildeles dødsstraf med 9 x stening til døde, så er mit råd til dig, at du fandeme skal gå ud og købe dig nogle dejligt slaw fisse:wub:, og har du brug for ungpige fisse:wub: - jamen så går du efter det,  -  du er ved at ødelægge dig selv, - for du skriver det her : Men hvis jeg skal leve må jeg have seksuelt afløb nu.  Ja kan du så komme afsted (ellers kalder jeg dig tøsedreng). 

Da du sådan set allerede lever et liv som skilt skal du overhovedet ikke have skam/dårlig samvittighed/bondeanger - jeg tolker det som en nødvendig overlevelses strategi for dig i en periode - betragt din købesex som noget håndskøbsmedicin = fremmed fisse til pleje af din krop.   ( Og lige koranen - er det vist nok - den nævner at manden har et legitimt krav på et samleje pr uge med sin kone;    -  til smagsdommerne : få nu ikke denne, - min joke forkert i halsen - vel;)

Det med, at kroppen kan skrige efter sex og nærhed med en kvinde og smelte sammen med hende, - det kender jeg kun for godt. Som jeg har nævnt noglegange herinde levede min kone og jeg (par i 20år) et hektisk liv ude i overhalingsbanen rigelig med penge og goder og et aktivt swingerliv/partnerbytte/osv --- og jeg selv funktionær + et selvstændigt erhverv = 60 - 70 timer/uge. Det gik ikke, og jeg blev overhalet af 2 alvorlige sygdomme (ikke HIV eller kræft) jeg valgte skilsmisse for bare at kunne bruge tid på min opkomst igen; men i virkeligheden var jeg syg i ca 3,5 år, så vendte jeg tilbage til livet igen som 53 årig. Det samme gjorde min pik, og efter 3,5 år uden sex og fisse, krævede den sin ret til at bidrage med det sidste skridt til et normalt liv. Den krævede sex/smelte sammen med en kvinde/fremmed fisse.    ( Vores pik Kaldes også "Man´s best friend )

Jeg gjorde det, at brugte min frække annonce i Ekstra Bladet fra min "gigolo" tid, og satte den i reklameavisen Ugeavisen fra Tåstrup, som var den eneste der stadig anvendte Billet mrk. Den gav flere god tilbud fra ligeså trængende skilte/gifte kvinder - bl.a. min gen - gen - genbo - nabokvinde ;). Det blev så en anden, hende den gifte på 62 år en rigtig sød flot og rar kvinde der vant til at være sin mand utro( hun havde haft mange forskellige elskere igen livet), og utro så vandet drev ned af væggene i deres soveværelse. Det foregik på den måde, at hun bildte sin mand ind ,at hun tog på weekend hos en veninde; men i virkeligheden weekend med overnatning hos mig. Hendes store 2mill Mecerdes og i min egen noget mindre bil gemte vi af vejen i min kulsorte mørke aflåste garage, entredøre låste, nødvendige gardiner nedrullede og mobiler slukkede - så var der dømt tryghed, hygge og afslapning - og sådan fortsatte weekenderne med hendes "veninde weekender" i flere måneder.

Jeg ved om noget hvordan din sexløse situation er, og hvordan din krop skriger!!!!!  - og løsningen er sex og eftersom du ikke er single er du nemmest tjent med at finde en rigtig sød GP:wub: - og så tager du situationen derfra - hele den situation du er i for tiden - gid det må lykkes for jer begge - nej hele familien på en eller anden måde.

Og jeg har iiiiiiiingen skruuuuupler ved at anbefale en GP:wub:   - det skal nok gå altsammen.

Til sidst i dette alt for lange skriv, så ved jeg godt at jeg er previlegeret  som single og det kan virke billigt sagt; men det er velment:wub:.

Mange hilsner 

Nyder livet.

 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
stump skrev, den 2. jan. 2016 at 21:36:

Jeg begyndte at læse dit indlæg, Mizz Skov, fordi jeg troede at du som kvinde ville se det fra kvindens side, og tjekke kønsroller, mandens involvering i de daglige familiepligter, mandens vægt, hvordan manden varmer sin kone op inden han stikker pikken ind, hvilken del han tager i opdragelse, hvem der handler ind, hvem der klarer tøjvask mindst hver anden gang, hvor de to sidst har haft en børnefri weekend med middag for to, teater, osv alene, osv osv.

Men godt at du på vegne af Dion er glad for Dions indlæg.

Nu er du jo en kvinde, Mizz Skov, går jeg nogenlunde ud fra, så jeg ville da glæde mig over, hvis du kunne give nogle gode råd. Hvordan påvirker det kvindens sexlyst altid at fise af sted kl 6 om morgenen med barn på cykl til børnehave, altid at skulle være den der henter, altid være den som handler, klarer tøjvask, mad, madpakker, osv.

Min erfaring er, at det hjælper rigtigt meget på seksuelle lyster hos kvinder, hvis de bliver båret lidt på hænder, bidt lidt i nakken, af manden, inden han klarer tøjvasken, eller aftensmaden osv osv.

... nu har jeg læst alle de indlæg af meget varierende karakter, som er skrevet på denne tråd. jeg er vist den eneste kvinde, som har svarer. og jeg er også blevet stillet et par spørgsmål i en tråd af Stump, så derfor vil jeg komme med yderligere en kommentar:

til stump: jeg ved sgu ikke helt, som jeg er repræsentativ for hvordan kvinder in general vil nurses i et parforhold for ikke at miste sexlysten, smiler. jeg har nemlig aldrig mistet den. første gang jeg blev skilt skete det som konsekvens af at min mand altid arbejdede. han var kun hjemme for at sove og skifte tøj og nogle gange for at spise. I weekenderne, hvis han ikke arbejdede der, så kunne han da godt hygge lidt med ungerne og mig. Vi havde udmærket sex et par gange om ugen,der klager jeg ikke. jeg måtte efter 3-4 års tid som en enmands hær dog konstatere, at jeg hellere ville være alenemor til to små børn end være i er ægteskab, hvor jeg faktisk følte mig ensom. Her tænkte jeg på mig selv og var totalt ligeglad med et mega fald i levestandard og det som følger med. 

For mig at se er der mega meget praktik i et ægteskab/parforhold. Når man har fuldtids job ++, transport, indkøb, madlavning, lektielæsning, sport, venner, vasketøj, rengøring mv., som tidsslugere, og så også lige lidt søvn hver nat, så er der ikke ret meget reel tid tilbage til de to voksne, der engang valgte at starte denne familie. selvfølgelig er det dejligt at få et goddag og et farvelkys, et klap i røven, når han lige går forbi midt i maden, og at han (her er jeg til ældre kønsrollefordelinger) klipper hækken, vasker bilen, maler udhænget og hænger lamperne op og samler IKEA-skabet..., smiler. så laver jeg gerne maden, hvis han ikke gider/dur til det, rydder op og vasker tøjet, bader ungerne og læser lektierne og sidder og fryser i hallen, når lille Peter, større Philip og store Kristian er til håndbold, fodbold og svømning - i hvert fald hver 2. gang.. Det er et større puslespil at få kalenderne til at gå op. og hvis man som jeg klart hellere er til morgensex, når jeg er frisk efter en gid nats søvn - fremfor en trist Forestilling ud på aftenen, når jeg hellere vil sove, ja, så må man sgu stille vækkeuret til kl. 05 og ha sex der - inden huset vågner og det praktiske 'helvede' gentager sig endnu engang. Jeg tænder klart på, at min mand giver mig udelt opmærksomhed - som en god middag, en biotur, en overnatning eller to på et fedt hotel/spa-sted eller hvis der går vildt for sig så en hel uges ferie uden børn, hvor man måske lige kan nå at drosle ned og finde hinanden igen..., smiler...

men det sker ikke af sig selv. der skal benhård prioritering til. ellers ender det der hvor konen lukker ned. hun vil ha (i mange tilfælde ha nærhed og en hel masse følen for at være klart til sex) hvor manden tit er modsat - gi ham noget sex, så skal han nok nusse og føle bagefter - groft generaliserer - ved godt. og det er her jeg er lidt anderledes. hvis jeg tænder på en mand, så vil jeg ha sex og så kan vi nusse bagefter. når vi er kommet... 

... jeg går hellere fra et forhold, hvis det er kørt skævt over en længere periode og hvor diverse håndgreb ikke har ændret de basale udfordringer, fremfor at blive i noget, som ikke siger mig noget - og bliver heller ikke for børnenes skyld. hvis jeg skal kunne være en ordentlig mor, så skal jeg trives og have overskud og ikke blive drænet af et dårligt parforhold! ungerne er klart ikke tjent med to voksne som skændes og slides på hinanden og en møg stemning, som dræner al lyst til noget som helst.

jeg har tidligere hvor jeg var single indtaget rollen, som elskerinde for frustrerede mænd (ja ja en ad gangen griner) hvor de ikke havde nosser til at gå fra konen, fordi det jo var ih så praktisk at alt fungerede - bare ikke lige det seksuelle, smiler... så der er mange, mange derude, som ikke får den ønskede mængde sex i deres parforhold. det kan man så vælge at løse på forskellig vis...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Dion skrev, den 2. jan. 2016 at 23:12:

Jeg elsker mine børn over alt på jorden. Det er så som så med min kone. Engang imellem mindes jeg hvorfor jeg faldt for hende. Men det føles som evigheder siden. Nu er hun mere en hæmsko som suger min energi ud af mig. Jeg har prøvet at engagere i det hjemlige. Altså bidrage med at tage mere end halvdelen af huslige pligter. Samtidig tjener jeg meget mere end hende og arbejder måske 20 timer mere om ugen end hun gør. Virkelig tilsidesat fritid, venskaber og sport i perioder. Jeg har forkælet hende med børnefri weekendophold og gaver. Dyrket nærhed og samtaler. Foreslået parterapi eller psykologer når skænderierne bryder ud. Men det har ikke hjulpet. Hun mener ikke selv hun har et problem -- men måske er det mig? Jeg er derfor kommet til et punkt hvor jeg må have afløb for min frustration. Eller blive skilt. Men børnene betyder alt og for deres skyld vil jeg hellere prøve at lege far, mor og børn end byde dem en udmarvende skilsmisse. Samtidig betyder ægtepagten at jeg må starte fra bunden igen med at opbygge en formue. Men jeg har et stort sex-drive som jeg undertrykker men som giver mig mere energi når det sættes fri. Derfor er jeg endt her. Så er det mon rette vej? Kun jeg kan svare. Men tak for de mange kommentarer :)

Dion, jeg tror, at du er ved at være der, hvor en skilsmisse er det eneste rigtige... det er jo ikke fordi du har kæmpet for sagen..., gid min 1. mand havde haft bare en smule af dine kvaliteter, så var jeg måske blevet.., smiler... - uden sex er der ikke ret mange parforhold, som kan holde i længden. så væsentlig en faktor...

Redigeret af Mizz Skov

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dion skrev, for 7 timer siden:

Min egen definition på utroskab er langt fra konens. Jeg ser ingen problem med at få et blowjob i byen eller knalde en anden pige. Så længe jeg ikke lægger følelser i det udover min egen seksuelle drift. Sådan set er jeg enig med Blue man om at sex er et behov. Om jeg får muskelmassage eller prostatamassage eller masserer en vagina med pikken er det samme i min verden. Med fare for at fornærme nogen tror jeg mænd har en bedre evne til at adskille tingene. Men jeg har jo ikke været sammen med andre end min kone fordi hun anser det for utroskab. Mit dilemma er derfor at jeg ikke ser et problem som hun gør det eller ville gøre. Kan jeg derfor knalde andre uden jeg vil forfalde i min ærlighed, mest overfor mine børn? Kan jeg se dem i øjnene uden anger? Her efterlyser jeg andres erfaringer når de krydser grænsen :)

Hej Dion

Hvis du er enig i, at sex er et behov... så får jeg lyst til at spørge dig? Kan du se dine børn i øjnene, når du har mæsket dig i den størst bøf eller føler du anger? 

Jeg føler ingen anger overfor børn eller kone... jeg er der ikke mindre for dem, fordi jeg stiller mine behov... tværtimod!

Men igen er det Definitionen af Utroskab, der er på spil her... Definer det for dig selv og følg det, hvorhen det må bringe dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

.til Dion...

.. hvis sex er et basalt behov, som skal dækkes, for at man fungerer optimalt - som søvn, mad osv., og din kone forhindrer dig i at få det dækket inden for hjemmets 4. vægge andet ved at gøre det selv., så klar der dig via en GP og nyd det imens... og hvorfår blander du hele tiden børnene ind i dette. når man tager deres alder i betragtning, så er det nok ikke liiige sex, de tænker på, hvis de oplever, at far er mere glad og levende... tror du? smiler. og at din kone vil synes, at du er utro uanset hvordan behovet dækkes, det må så være sådan. men hun er en part i, at du er endt hvor, du er. skyld er et stort ord, men hvis jeg boede sammen med en dejlig mand og samtidig notorisk nægtede ham sex, så skal man selv som kvinde være tæt på snotdum (undskyld), hvis man ikke inderst inde godt ved, at så for han sgu nok det behov dækket andetsteds... uanset om man italesætter det eller anerkender det officielt. Tænker, lidt, at din kone ligger, som hun har redt... og må tage konsekvenserne uanset om det bliver utroskab eller skilsmisse...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... til dion... og du gennemlever ikke nødvendigvis en 40-års krise, men er blot 'vågnet op' og kan ikke længere byde DIG selv de omstændigheder, som du er underlagt længere... vær autentisk, tro mod dig selv og GØR noget - du må ikke lade stå til... det går ikke væk, bare fordi du lægger låg på for en periode...

Redigeret af Mizz Skov

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... og det er lettere at blive skilt, med den alder dine børn har nu end hvis du venter bare to-tre år... trust me been there mere end een gang... det varer ikke længe før de bliver ret opmærksomme på din og fruens kølige omgangstone og manglende kys og kram og knus og der er sikkert hellere meget humor mellem jer. alt bliver unaturligt og lidt 'stift' og da du skrev, at du ikke bryder dig om hendes duft længere, uff, så tænkte jeg, så kom da væk... og ægtepagten eller ej. penge er ikke alt... lykke er et stort ord, men lad nu bare være med st spilde dit liv. du er jo lige der aldersmæssigt, hvor du skulle begynde at nyde nyde nyde...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Med alt det du skriver om dine manglende følelser for konen, hendes duft og jeres samvær, er løsningen i mit hoved ikke GP, men skilsmisse. Specielt hvis du har prøvet kæresteweekender og parterapi er udelukket. Lad være med at holde dig selv og ikke mindst hende for nar. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dion skrev, den 2/1/2016 at 12:48:

....

Jeg er derfor meget nysgerrig efter at høre nogen erfaringer fra andre ægtemænd, hvad var jeres bevæggrunde for at kaste jer ud i disse erotiske eskapader, hvordan forsvarer I det overfor jer selv, har I ændret syn på jeres kone til det bedre/værre efterfølgende, kan I se jer selv i spejlet efterfølgende?

...

 

Det kan man heller ikke forsvarer, det er ikke ok når din kone ikke ved det eller har accepteret det, så simpelt kan det siges og det er utrolig dårlig moral at sige andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Leglover skrev, for 8 timer siden:

Dion, hvis du dybest nede kan mærke,  at du stadig har følelser for hende, har du så prøvet at gå hen og holde om hende og fortælle hende, at du savner hende du mødte engang, at du har brug for at mærke hende noget mere? Tale med hende? Hvad eer det hun savner? Hvad har hun brug for? VIse hende at du vil hende - ikke kun blomster og gaver men nærhed, som da I var kærester. De fleste glemmer sgu at være kærester. i hvert fald i perioder. 

Du skal ikke stå til regnskab, så det er ikke ment som en opfordring til at du skal svare her. Men tænker at du skal kæmpe for at få dit forhold til at fungere igen, i hvert fald hvis du kan svare ja til, at du stadig har følelser for hende. Måske er hende du forelskede dig i der stadigvæk. Inde bagved... ;-)

Med ønsket om alt godt til dig og din frue. God kamp!:-)

L

Jeg er faktisk nået et punkt hvor hun irriterer mig hvilket overskygger min lyst til at give mere. Mit bæger med overbærenhed er fyldt. Hun føles som en klods om benet som ikke kan unde mig et frirum uden jeg skal forsvare det. Jeg kan ikke bare sætte mig foran computeren uden at skulle forklare hvad jeg laver. For hvis det ikke er vigtigt går der jo tid fra hende :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mizz Skov skrev, for 6 timer siden:

Dion, jeg tror, at du er ved at være der, hvor en skilsmisse er det eneste rigtige... det er jo ikke fordi du har kæmpet for sagen..., gid min 1. mand havde haft bare en smule af dine kvaliteter, så var jeg måske blevet.., smiler... - uden sex er der ikke ret mange parforhold, som kan holde i længden. så væsentlig en faktor...

Ja, måske har du ret :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Blue man skrev, for 5 timer siden:

Hej Dion

Hvis du er enig i, at sex er et behov... så får jeg lyst til at spørge dig? Kan du se dine børn i øjnene, når du har mæsket dig i den størst bøf eller føler du anger? 

Jeg føler ingen anger overfor børn eller kone... jeg er der ikke mindre for dem, fordi jeg stiller mine behov... tværtimod!

Men igen er det Definitionen af Utroskab, der er på spil her... Definer det for dig selv og følg det, hvorhen det må bringe dig.

Ja, hvis jeg ikke vælger skilmisse skal jeg hente mere energi et sted. Hvis GP virker for dig er det måske en løsning :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mizz Skov skrev, for 5 timer siden:

.til Dion...

.. hvis sex er et basalt behov, som skal dækkes, for at man fungerer optimalt - som søvn, mad osv., og din kone forhindrer dig i at få det dækket inden for hjemmets 4. vægge andet ved at gøre det selv., så klar der dig via en GP og nyd det imens... og hvorfår blander du hele tiden børnene ind i dette. når man tager deres alder i betragtning, så er det nok ikke liiige sex, de tænker på, hvis de oplever, at far er mere glad og levende... tror du? smiler. og at din kone vil synes, at du er utro uanset hvordan behovet dækkes, det må så være sådan. men hun er en part i, at du er endt hvor, du er. skyld er et stort ord, men hvis jeg boede sammen med en dejlig mand og samtidig notorisk nægtede ham sex, så skal man selv som kvinde være tæt på snotdum (undskyld), hvis man ikke inderst inde godt ved, at så for han sgu nok det behov dækket andetsteds... uanset om man italesætter det eller anerkender det officielt. Tænker, lidt, at din kone ligger, som hun har redt... og må tage konsekvenserne uanset om det bliver utroskab eller skilsmisse...

Jeg blander mine børn ind i det fordi jeg gerne vil være en anstændig far for dem. Men hvis jeg selv føler GP er ok løsning betyder det måske ikke noget som Blue man skriver. I virkeligheden vil de jo se en far der ikke er autentisk hvis ikke mine behov forløses.

men Mizz det fungere for dig og dine børn nu? Der er ikke problemer ud over hvad man ellers må forvente at opleve? Jeg mener de har ikke haft brug for psykologer olign for at komme videre? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... svar til Dion ang. børnene efter skilsmissen... mine børn var 2 og 3 da jeg blev skilt fra min 1. mand. han havde arbejdet så meget, at han ikke havde fyldt ret meget i deres liv, så for dem fik de ham faktisk mere at se via de faste hver 2. weekend-end end de havde gjort, da vi var gift. han (fornemmer jeg af det du skriver) er/var så bare en helt anden type far end du er, så jeg tænker ikke, at du skal være så bekymret. Børnene vil da hellere have en far, som er glad og er der for dem omend i kortere tid end en fuldtids far, som ikke trives... noget afhænger selvfølgelig af, om din potentielle ex-kone udvikler sig til en totalt heks, som kun vil tale ondt/grimt om dig, hvis i bliver skilt. det kan jo påvirke børnene i nogen grad. det kan jeg ikke spå om, men hvis man er bare et nogenlunde normalt fungerende, voksent menneske, så bør man få samarbejdet omkring børnene til at fungere så optimalt som muligt og holde egne uoverensstemmelser med ex-en ude af det. og tage det udenom ungerne. det kaldes vist respekt. det skal dog siges, at jeg begge gange er gået og er blevet skilt uden at jeg har haft en anden. clean cut - ingen at være jaloux på, ingen ekstra grimme følelser i klemme... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dion skrev, den 2/1/2016 at 12:48:

 

 

Der er selvfølgelig tusinder af gode skilsmisse grunde. Og tit kan de også være det bedste for børnene. Men set fra børnenes side vil det dog altid være en traumatisk katestrofe. Men her er børnene så heldige, at deres far nævner hensynet til dem i samme sætning som hans bekymring for hans ægtepagt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... åhr midtj..., lige frem traumatisk... er det ikke at sætte baren lidt højt... - nogle ægteskaber kan da også give børn traumer så, tænker jeg...! man skal ikke bruge børnene som den eviggyldige grund til at blive sammen, hvis man ellers har forsøgt diverse genoplivningsforsøg ift. Et skrantende ægteskab...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mizz Skov skrev, for 5 minutter siden:

... åhr midtj..., lige frem traumatisk... er det ikke at sætte baren lidt højt... - nogle ægteskaber kan da også give børn traumer så, tænker jeg...! man skal ikke bruge børnene som den eviggyldige grund til at blive sammen, hvis man ellers har forsøgt diverse genoplivningsforsøg ift. Et skrantende ægteskab...

Mange gange er det naturligvis bedst for børnene. Men det ændrer ikke at det næsten altid og forhåbentlig er den største katestrofe de endnu har oplevet.

 

Redigeret af Midtj

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er stor forskel på kvinder! Det er der også på mænd og derfor selvfølgelig også på parforhold. Det er derfor svært at generalisere ud fra en debat - men man kan give udtryk for synspunkter og give råd.... Til syvende og sidst er det trådstarter der skal føle efter hvad han tror der er bedst for ham :)

Man er heldig hvis man har en kone der ligefrem påskynder at man ser andre kvinder ;) Det kan være et rigtig sprængfarligt emne at bringe på banen!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun

Hej Dion,

Der er kommet mange kommentarer og forskellige forslag til løsning af dine familieproblemer. :unsure:

Er du blevet klogere eller mere forvirret/usikker omkring, hvad der er den rigtige løsning for dig og børnene. :?:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak igen for alle kommentarerne. I starten troede jeg lidt sex ved siden af kunne give fornyet energi. Det tror jeg stadig. Men jeg er i tvivl om det er den rette løsning. Måske er skilmisse bedst. Men der er hensynet til børnene og deres oplevelse af det. Når jeg ser på mine forældre så har de aldrig været fysisk kærlige overfor hinanden udover lidt tantekys. Så jeg tror godt illusionen kan opretholdes. Så er der ægtepagten. Det er ikke fordi det er en katastrofe som sådan. Vi deler og så starter det hele fra nul i forhold til at indfri gæld osv. Jeg er ikke meget for at gøre alting op i tal men eftersom jeg måske har bidraget økonomisk med 80-90% og samtidig bidraget med måske 50% eller mere i hjemmet så mener jeg faktisk ikke det er rimeligt konen skal slippe så let ved skilsmissen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Søren Brun skrev, for 6 timer siden:

Hej Dion,

Der er kommet mange kommentarer og forskellige forslag til løsning af dine familieproblemer. :unsure:

Er du blevet klogere eller mere forvirret/usikker omkring, hvad der er den rigtige løsning for dig og børnene. :?:

Så Søren Brun jeg er vist kun i starten af processen :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dion skrev, 1 time siden:

Jeg er ikke meget for at gøre alting op i tal men eftersom jeg måske har bidraget økonomisk med 80-90% og samtidig bidraget med måske 50% eller mere i hjemmet så mener jeg faktisk ikke det er rimeligt konen skal slippe så let ved skilsmissen. 

Du gør det altså heller ikke nemt for dig selv - og jeg begynder at forstå din kone.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...