Hop til indhold
Administrator

Eroguide.dk er blevet opdateret igen (28/10-2015)

Recommended Posts

Guest Aarhuselsker
Borende X skrev, for 11 minutter siden:

Nu har jeg ikke mobil – kors da for en fed og afstressende fred jeg har i det daglige – men kunne man ikke rent teknisk tilrette dette? Vi kan vel ikke have, at f.eks Århuselskeren ikke kan gå ud og elske mere?

Tak for omsorgen. Jeg kan jo altid elske med mig selv, det er jeg egentligt den nærmeste til :) 

Næ du, afstesset er du først når du pr mobil er fuldt opdateret med hvad der sker omkring verdens krumtap - EG. Du må have en smartbollofon så du kan se fotos af numsen på vejen mod borestedet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
nylonlover skrev, for 5 timer siden:


Hvad er der sket med at man kunne se alle indlæg "siden sidst"?
Skal man nu skrive op i en notesbog hvad tid man var logget på sidst og klikke alle forum enkeltvis for at se hvad der er sket?

Jeg kan godt se at man kan vælge "aktivitet, ulæst indhold"
Men det er ikke helt det samme som før, det er mere uoverskueligt. Listen fylder simpelthen meget mere. Og man skal selv huske hvornår man var logget ind sidst. Desuden medtages de læste ikke, dvs. en post forsvinder fra listen hvis man læser den. Hvis man fx. afventer nye svar på en tråden imens man er logget ind, skal man gennemlæse listen for at se, at den ikke er der (hvis der ingen nye svar er). Det var nemmere før at se at der ikke var nogen svar endnu, idet den så stod med "ikke fed" skrift. Ingen nye svar på en tråd er jo også en information.

Jeg synes det var nemt før lige at logge ind, og så med et klik se hvad der var sket siden sidst.   

Grunden til at listen fylder meget mere er også at hvis der er flere svar på en tråd nævnes det igen og igen for hver post. 

Hvis man ikke har været på bare et døgn er det uoverstigeligt at overskue hvad der er sket siden sidst

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 19 minutter siden:

Tak for omsorgen. Jeg kan jo altid elske med mig selv, det er jeg egentligt den nærmeste til :) 

Næ du, afstesset er du først når du pr mobil er fuldt opdateret med hvad der sker omkring verdens krumtap - EG. Du må have en smartbollofon så du kan se fotos af numsen på vejen mod borestedet. 

Ja, så er jeg altså håbløst bagefter teknologisk set – men jeg har da klaret mig alligevel.

Bortset fra, at jeg så sent som i formiddags var ved at blive bollet ned af en højredrejende bilist, der sad og skvadrede i mobiltelefon.

Med tidens mobilifonitis bliver det nok således, at det bliver den ligeudkørende cyklist, der har fejlen.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, den 28/10/2015 15.55.41:

Kan vi da ikke bare få den forrige version tilbage. Hvad godt nyt er der i denne opdatering????? 

Enig, "If it works dont fix it"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 11 minutter siden:

Hvor er mine smileys? :angry: 

De er i det lille 'kædeled' til h. for 'tandhjulet' oppe i værktøjsbjælken :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bundstokken skrev, Lige nu:

De er i det lille 'kædeled' til h. for 'tandhjulet' oppe i værktøjsbjælken :)

Jeg elsker dig! Tak :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bundstokken skrev, for 6 minutter siden:

De er i det lille 'kædeled' til h. for 'tandhjulet' oppe i værktøjsbjælken :)

Der ser ud til, at der er blevet byttet voldsomt rundt på ikonerne i forhold til deres egentlige funktion. :D 

Link, smileys, venstrestillet, centreret, højrestillet. Men der kommer vel (forhåbentligt) en rettefase.

Mvh,

/Gina.

Redigeret af Gina Faith

Del dette indlæg


Link til indlæg

Admin burde sgu få rabat på det software. 

De opdateringer kører ret dårligt, med en del bugs.

Ikoner m. m. behøver vel ikke at ændre sig bare fordi man opdaterer . 

Del dette indlæg


Link til indlæg
nylonlover skrev, for 20 timer siden:

Grunden til at listen fylder meget mere er også at hvis der er flere svar på en tråd nævnes det igen og igen for hver post. 

Hvis man ikke har været på bare et døgn er det uoverstigeligt at overskue hvad der er sket siden sidst

 

Nylonlover, se min tidligere post i denne tråd, problemet ér løst, med billeder og det hele :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bundstokken skrev, for 3 timer siden:

De er i det lille 'kædeled' til h. for 'tandhjulet' oppe i værktøjsbjælken :)

Bundstokken kan skrive igen ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 4 minutter siden:

Bundstokken kan skrive igen ;)

Ja - endelig fik jeg stykket så meget information sammen fra jer andre brugere at det lykkedes mig at komme igang igen efter opdateringen. 

Jeg kan så godt undre mig over at man gennemfører en opdatering UDEN at give en instruktion til IT-ignoranter i anvendelse af bare de mest basale funktionsændringer  :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Gina Faith skrev, for 3 timer siden:

Der ser ud til, at der er blevet byttet voldsomt rundt på ikonerne i forhold til deres egentlige funktion. :D 

Link, smileys, venstrestillet, centreret, højrestillet. Men der kommer vel (forhåbentligt) en rettefase.

Mvh,

/Gina.

Det er nok fordi du bruger Chrome.

Ikonerne bliver vist korrekt i Microsoft Edge. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bundstokken skrev, for 4 minutter siden:

...Jeg kan så godt undre mig over at man gennemfører en opdatering UDEN at give en instruktion til IT-ignoranter i anvendelse af bare de mest basale funktionsændringer  :shock:

Fordi man tror opdateringen vil gå gnidningsløst? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 9 minutter siden:

Det er nok fordi du bruger Chrome.

Ikonerne bliver vist korrekt i Microsoft Edge. 

Aha. Der kan man bare se. :D Tak for oplysningen.

/Gina.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg prøvet opdateringen fordomsfrit på kryds og tværs. Min konklusion er, at tingene er blevet alt for uoverskuelige.
 Kan vi ikke bare få den gamle version tilbage? Den fungerede upåklageligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dejligt med den nye version, virker til at vi endelig er med på udviklingen på fora af denne type...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ratata skrev, 1 time siden:

Dejligt med den nye version, virker til at vi endelig er med på udviklingen på fora af denne type...

... men du er jo heller ikke den hurtigste hund på havnen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 12 timer siden:

Nylonlover, se min tidligere post i denne tråd, problemet ér løst, med billeder og det hele :)

Jeg har selv gjort det samme, men dog glemt "condensed view", så tak for tippet. Det hjælper. Men det er stadig ikke samme funtionalitet som før.

1. Man kan ikke se hvor mange "Hits" en tråd har, altså om den er "hot"

2. Tråden er listet hver gang der er en post, fx. står der "modne damer 2" mange gange på listen, som derved bliver meget længere end før. Før var fx. tråden "modne damer 2" kun en gang på listen, uanset hvor mange nye poster der var siden sidst.

3. Selv når man har lavet sin egen "stream" tager det fire klik med musen i modsætning til 1 klik. For en webshop ville det være katastrofalt. Og sikkert også for et forum.

Men det værste er nok at mange brugere ikke vil finde ud af at lave deres egen stream og derved vil sitet få en mindre aktivitet, fordi de overser emner, medmindre man klikker sig igennem alle fora og har styr på hvornår man var logget ind sidst.

Det er en ommer.

Redigeret af nylonlover

Del dette indlæg


Link til indlæg
nylonlover skrev, for 40 minutter siden:

...1. Man kan ikke se hvor mange "Hits" en tråd har, altså om den er "hot"

Der er en lille taleboble ved hver tråd. Tallet til højre angiver antallet af svar i den tråd. 

nylonlover skrev, for 40 minutter siden:

2. Tråden er listet hver gang der er en post, fx. står der "modne damer 2" mange gange på listen, som derved bliver meget længere end før. Før var fx. tråden "modne damer 2" kun en gang på listen, uanset hvor mange nye poster der var siden sidst.

Har du ikke glemt flueben i "Content items only? Hvis du har ladet fluebenet være i "Content items, comments, and reviews", så listes hvert indlæg  (comments) separat, som du beskriver. 

nylonlover skrev, for 40 minutter siden:

3. Selv når man har lavet sin egen "stream" tager det fire klik med musen i modsætning til 1 klik. 

Den bedste nødløsning jeg har kunnet komme på  er at gå på din egen stream, og så gemme den som bogmærke, og ligge den på bogmærkelinien. Så er den trods alt besværet kun ét klik væk.

nylonlover skrev, for 40 minutter siden:

Det er en ommer.

Enig! IP Boards er det rageste skrammel. Der findes utallige bedre open scource alternativer. Den nok mest populære er phpBB. Gratis.

Redigeret af KF
Punktum var komma

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Borende X skrev, for 3 timer siden:

Nu har jeg prøvet opdateringen fordomsfrit på kryds og tværs. Min konklusion er, at tingene er blevet alt for uoverskuelige.
 Kan vi ikke bare få den gamle version tilbage? Den fungerede upåklageligt.

Præcis BX.

Alt nyt er ikke en forbedring og denne opdatering har tydeligt vist dette.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Føler mig speciel.... Jeg er nok den eneste der synes denne opdatering er perfekt... Endelig har jeg ingen problemer, fejl eller lign. på min Ipad.:-D

Måske også fordi denne version ligner meget den jeg bruger gennem mit arbejde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
John41 skrev, for 6 timer siden:

Føler mig speciel.... Jeg er nok den eneste der synes denne opdatering er perfekt... Endelig har jeg ingen problemer, fejl eller lign. på min Ipad.:-D

Måske også fordi denne version ligner meget den jeg bruger gennem mit arbejde.

Ja, du må være meget speciel :grin:. Selv har jeg stort set tabt overblikket overblikket over EG

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 12 timer siden:

Der er en lille taleboble ved hver tråd. Tallet til højre angiver antallet af svar i den tråd. 

Har du ikke glemt flueben i "Content items only? Hvis du har ladet fluebenet være i "Content items, comments, and reviews", så listes hvert indlæg  (comments) separat, som du beskriver. 

Den bedste nødløsning jeg har kunnet komme på  er at gå på din egen stream, og så gemme den som bogmærke, og ligge den på bogmærkelinien. Så er den trods alt besværet kun ét klik væk.

Enig! IP Boards er det rageste skrammel. Der findes utallige bedre open scource alternativer. Den nok mest populære er phpBB. Gratis.

Jeg har bemærket taleboblen, men mange svar er ikke nødvendigvis det samme som at der er mange views (et interessant emne). Jeg synes antal views er en god information og opmuntring, fx. hvis der er mange views på en anmeldelse man har lavet. En god anmeldelse resulterer ikke nødvendigvis i mange svar. Et tåbeligt pjattet spørgsmål kan derimod resultere i mange svar men få views.

Jo, jeg havde i første omgang glemt hakket i "Content items only?", men fandt ud af det senere (nu er samme tråd er ikke nævnt flere gange), men hvad hjælper det at vi to har fundet ud af det når de 99% af resten af brugerne har mistet overblikket, så falder kvaliteten og engagemenet jo. Og stadig er det 4 klik og man skal huske at vælge "condensed view" hver gang (det husker den ikke ). Desuden er overblikket stadig ikke så godt som før hvor det var opdelt i sider, nu bliver det en meget lang liste efterhånden som man læser den ind.

Tid mangler, kun en upræcis tid (fx. 1hr) er angivet. Det kan fx. være relevant at se om to poster ef lavet med 1 minut mellemrum. Det kan man ikke se når der er gået mere end en time. Kort tid imellem to ens poster antyder at den ene er en fejlpost, eller kan antyde fake anmeldelser, eller uøvet bruger, det kan man ikke se nu.

Ideen om et bogmærke er god nok, men af personlige grunde ikke aktuel for mig ( og sikkert heller ikke for en del andre ).

Men der er måske håb om at EG kan lave noget, der ligner den gamle "siden sidst" på en nem måde. Hvis man trykker aktivitet kan man se at der th. er nogle valgmuligheder der hedder "ulæst indhold" og "tråde jeg startede". Navnene på disse er de samme som i "My activity streams". Dvs. jeg kunne forestille mig at "programmøren" nemt kunne designe et færdigt menupunkt i stil med det af KF lavede "siden sidst"

Forslag til EG:
1. Lav et menupunkt under "Aktivitet" (eller endnu bedre direkte i topmenuen hvis muligt), der hedder "Siden Sidst" eller "Aktivitet siden Sidst"
Settings
Show me = Content items only
Content types = Tråde
Read Status = Everything
Ownership = Everything
Follow Status = Everything
Time Period = "Since my last visit"

2. Lav et menupunkt under "Aktivitet" (eller endnu bedre direkte i topmenuen) hvis muligt der hedder "Sidste uge"
Settings som ovenfor men
Time Period = "Specified number of days" ( setting 7 )

Grunden til at der også bør være fx. en uge eller et døgn er at hvis man kun er logget kortvarigt ind og ikke har tid til at kigge hele listen "siden sidst" igennem kan man bruge "seneste uge".

Jeg håber "Siden sidst" vender tilbage. Denne 1-kliks mulighed for "siden sidst" er efter min mening den single key feature der har gjort, at EG har fået meget mere luft under vingerne end tidligere boards af den type.


 

 

Redigeret af nylonlover

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...