Hop til indhold
trille28

SkatteFar

Recommended Posts

Bear skrev, for 4 minutter siden:

Politiet har da ret til at gå ind på privat ejendom hvis de mistænker at der foregår noget ulovligt. Eller synes du at enhver forbryder der flygter fra politiet blot skal kunne løbe ind i en privat have og derved forhindre politiet i at følge efter?

Ikke hvad angår ransagninger

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej,

nej det må de ikke....

men så kunne skat gå ind da de måske ser noget der ligner sorte arbejde, spørger ejer og dem som arbejder...

ingen ulovlighed, så går de pænt igen og ønsker en god dag....

 

 

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Grundloven med kommentar fra Folketingets hjemmeside:

§ 72
Boligen er ukrænkelig. Husundersøgelse, beslaglæggelse og undersøgelse af breve og andre papirer samt brud på post-, telegraf- og telefonhemmeligheden må, hvor ingen lov hjemler en særegen undtagelse, alene ske efter en retskendelse.

§ 72 (Forklaring)
Denne paragraf værner om privatlivets fred. Den sætter grænserne for, hvilke indgreb offentlige myndigheder kan tillade sig i folks privatliv. Først og fremmest er folks boliger beskyttet. Det samme er ‘private’ lokaler og bygninger, hvor ikke alle og enhver har adgang. Beskyttelsen betyder, at politiet ikke bare kan bryde ind i private hjem og undersøge dem. Det kræver, at en dommer først siger ja. Politiet skal have en såkaldt retskendelse. Det gælder også, hvis de f.eks. ønsker at åbne folks breve eller aflytte deres telefoner. Der er dog visse undtagelser. Der er ikke altid tid til at skaffe en retskendelse. Hvis politiet f.eks. jager en forbryder, der gemmer sig i et hus, har politiet lov til at skaffe sig adgang til huset med magt, hvis der er fare for, at forbryderen ellers undslipper. Bagefter skal en dommer godkende denne handling.

I visse tilfælde kan andre myndigheder end politiet, f.eks. skattemyndighederne, undersøge folks private regnskaber uden først af få tilladelse af en dommer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 1 time siden:

Ikke hvad angår ransagninger

Der er da vist heller ingen der har ment at SKAT skulle kunne ransage private hjem, vel? 

Det som SKAT måtte før, og ikke må mere, er at gå ind i private haver hvor der foregår arbejde, og undersøge hvem der laver arbejdet. Der er ingen der har sagt at de skal kunne ransage huset.

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, Lige nu:

Der erv da vist heller ingen der har ment at SKAT skulle kunne ransage private hjem, vel? 

Det som SKAT måtte før, og ikke må mere, er at gå ind i private haver hvor der foregår arbejde, og undersøge hvem der laver arbejdet. Der er ingen der har sagt at de skal kunne ransage huset.

Men de må gerne gå ind i haven og snage

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, præcis som Politiet må hvis de mener at der kan foregå noget ulovligt. 

Med andre ord, SKAT har IKKE flere beføjelser end politiet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved du hvad, jeg laver ikke selv socialt bedrageri, jeg ryger heller ikke, men jeg peger heller ikke fingrer. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at hvis I kunne få rengøring, computerhjælp, håndværkerhjælp billigere og så få det billigere, så ville langt de fleste da det.

Jeg har andet at bruge min tid på end at lege politimand (eller kvinde). 

 

Hvis nu I stod overfor to glædespiger, og begge var lige tiltagende, den ene siger at I kunne få en halv time for 1100 kr  pga skat, og den anden tilbød det til 500 kr, men uden skat, jeg tror at de 500 kr vil være mest tillokkende for langt de fleste.

Jeg synes det er godt at man ikke kan  anmelde folk for bla sort arbejde anonymt, vi skal jo vel ikke have et stikkersamfund. Sådan noget kan i øvrigt bide anmelderen i egen røv. Men fordi en pensionist, enlig mor elign tjener lidt sort ved siden af for at få råd til at kunne betale regningerne, kan virkelig ikke optage mig.

Jeg er registreret som telefondame, ikke fordi jeg er hellig, eller fordi man tjener specielt meget, udelukkende jeg gider ikke problemerne.

Og nej jeg går ikke ind for tyveri.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Esglædespige skrev, for 6 minutter siden:

Ved du hvad, jeg laver ikke selv socialt bedrageri, jeg ryger heller ikke, men jeg peger heller ikke fingrer. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at hvis I kunne få rengøring, computerhjælp, håndværkerhjælp billigere og så få det billigere, så ville langt de fleste da det.

Jeg har andet at bruge min tid på end at lege politimand (eller kvinde). 

 

Hvis nu I stod overfor to glædespiger, og begge var lige tiltagende, den ene siger at I kunne få en halv time for 1100 kr  pga skat, og den anden tilbød det til 500 kr, men uden skat, jeg tror at de 500 kr vil være mest tillokkende for langt de fleste.

Jeg synes det er godt at man ikke kan  anmelde folk for bla sort arbejde anonymt, vi skal jo vel ikke have et stikkersamfund. Sådan noget kan i øvrigt bide anmelderen i egen røv. Men fordi en pensionist, enlig mor elign tjener lidt sort ved siden af for at få råd til at kunne betale regningerne, kan virkelig ikke optage mig.

Jeg er registreret som telefondame, ikke fordi jeg er hellig, eller fordi man tjener specielt meget, udelukkende jeg gider ikke problemerne.

Og nej jeg går ikke ind for tyveri.

Sort arbejde er præcis lige så skadeligt for samfundet som socialt bedrageri, og sort arbejde er reelt at betragte som tyveri fra den fælleskasse der skal betale for alle de velfærdsgoder som vi alle nyder godt af.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 2 timer siden:

Sort arbejde er præcis lige så skadeligt for samfundet som socialt bedrageri, og sort arbejde er reelt at betragte som tyveri fra den fælleskasse der skal betale for alle de velfærdsgoder som vi alle nyder godt af.

- jøsses dog - er der nogen der har tisset på sukkermaden:)

- sort arbejde udføres af mange forskellige og modtages af mange forskellige. Jeg har en bekendt der er skattemedarbejder og kompetencemæssigt placeret langt oppe på strået. Denne bekendte betroede for mig på et tidspunkt, at vedkommende og ved siden af sin ansættelse hos Skattevæsenets havde lavet noget konsulentarbejde for en privatperson, og at det havde udløst en aflønning på flere hundrede tusinde kr. . Jeg spurgte af nysgerrighed: "sådan en indkomst der ligger udenfor din sædvanlige funktionærløn, hvor meget skat betalte du egentlig af sådan en - det må da være temmelig meget, - nej det blev lavet sådan at det blev "kørt udenom" - dvs der blev ikke betalt skat af disse flere hundrede tusinde  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  - vedkommende er stadig en god bekendt som jeg sætter meget pris på - og jeg er sådan set derfor handlingslammet -  og hvorfor BEAR - det er svineri over alt svineri når en skattemedarbejder laver sådan en fiflen, og havde vedkommende ikke været min bekendte, så kan jeg godt love dig for, at så havde jeg brugt min smartphone og slået video til og lagt den i lommen - billedet er kulsort men al lyd er optaget, og så er det bare en gang til, at "fake sig ind på samtalen og få forbryderen i kassen, sende en mail vedhæftet filen til Poul Madsen/EB - jeg tror det ville være rigtigt guf for Poul og en passende straf for en sjuft, at komme på forsiden.  Det min bekendte gjorde var så groft - groft - groft - groft skattesvindel af en skattemedarbejder - så der er slet ingen nåde hos mig; men blev reddet af vores venskab - heldige svin. Og vedkommende får også udført sortarbejde og gør det stadig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En anden skattemedarbejder fra min håndværkertid hvor jeg også samtidig havde et sideløbende privat erhverv (og med cvr.nr og revisor) der blev da tit talt om på arbejdspladsen, at ham der "skattemanden" derovre nr -- ja , vi kunne kigge derover, - fik lavet sortarbejde og det bl.a. af en kollega der skulle derned i weekenden - he - he - ha - ha.

På et tidspunkt blev jeg af vedkommende "skattemand" kaldt til "torskegilde" - og det var min revisor der havde lavet en posteringfejl - ikke mig, det var lidt af en fryd for ham at vifte mig om næsen med en bøde på 2000kr. - tilmed havde revisoren sagt at hvis du får bøden på de 2000kr så betaler jeg den - fejlen er min. Hvis han virkelig havde givet mig bøden, så havde han fået sandheden om hans svindel via sortarbejde.

Mange hilsner

Nyder livet

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sikke mange der gerne vil betale skat og har ondt i røven over dem der ikke har lyst, ja det er jo lige som iskager....nogen kan li dem andre kan ikke.

Jeg syntes at alle dem der der er helt fjollet med at betale skat, skal betale topskat!...så kan jeg fandme få lov at snyde lidt...må være min tur!

Jeg syntes også at alle de der der altid har drømt om at være "Skoleinspektøre" der skal give en "dødsstrålerne" fra Zork når man glemmer, at blænde hurtigt nok ned skal udnævnes til parkeringsvagter!

Jeg syntes alle dem der har pissetravlt med at tænde deres tågebaglygter, fordi man ikke kan se en skid uden ens tågeforlygter bør blive skoleinspektør, med ret til at synge højt i skolen om lørdagen!

Jeg syntes dem der har så satans ondt i røven, over andre bør få en hemoride undersøgelse og nægtes at sidde på badering bagefter!

Gå dog ud og mål højen på jeres loft!hexe36.gif.1c23752d21935f68565ed385b3922

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 46 minutter siden:

Jeg syntes at alle dem der der er helt fjollet med at betale skat, skal betale topskat!...så kan jeg fandme få lov at snyde lidt...må være min tur!

Beklager skat, men jeg betaler allerede topskat, så jeg melder hus forbi :)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 9 minutter siden:

Beklager skat, men jeg betaler allerede topskat, så jeg melder hus forbi :)

der skal heller ikke meget til før at en lønmodtager skal betale det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg føler med jer....men mon ikke hvis i Henvender jer til skattedrengene...at de har en løsning...dobbelt-skat? skat på for meget brugt lukumsparpir?

Ekstra skat for for mange prutter og eder?...indebrændtheder?....liderlighed?

(der var den....er du for liderlig? så skal det beskattes hvis du ikke går ud og besøger piger! )

Skat på snebolde....

Skat på Springlervæske om vinteren!

Skat på solbrændthed om sommeren....des mørkere...mere skat....(så kan de bare komme med at vi er fremmedefjenske i sverig....nej da...)

Skat på en nedfaldne blade fra træerene om efteråret!

Skat på annemonerne om foråret!

:D:D:D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der var i flere år i 00'erne en konto man kunne betale frivillig ekstraskat ind på. Lad os bare sige at de ikke løb tør for cifre på lommeregneren når totalen skulle gøres op...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 3 minutter siden:

Jow...og endelig....folk skal helt vildt beskattes hvis de begynder på nogen form for julerrier ...sende julekataloger, pynte op eller andet med jul før 1 december!

Jeg stemmer for dette forslag :D

 

Redigeret af gerog

Del dette indlæg


Link til indlæg
Esglædespige skrev, for 14 minutter siden:

jeg stemmer for skat på solbrændthed, jeg kommer ikke til at betale en krone

jeg stemmer for skat på snebolde, - jeg haaader vinteren og al dens forbandede snehelved.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 30 minutter siden:
Lady Cherie skrev, for 30 minutter siden:

Jeg føler med jer....men mon ikke hvis i Henvender jer til skattedrengene...at de har en løsning...dobbelt-skat? skat på for meget brugt lukumsparpir?

Ekstra skat for for mange prutter og eder?...indebrændtheder?....liderlighed?

(der var den....er du for liderlig? så skal det beskattes hvis du ikke går ud og besøger piger! )

Skat på snebolde....

Skat på Springlervæske om vinteren!

Skat på solbrændthed om sommeren....des mørkere...mere skat....(så kan de bare komme med at vi er fremmedefjenske i sverig....nej da...)

Skat på en nedfaldne blade fra træerene om efteråret!

Skat på annemonerne om foråret!

:D:D:D 

Du skulle sende dette katalog ind til skatteministeriet. Måske kan de bruge noget. Det med lokumspapiret har en parallel til Romerriget, hvor kejser Vespasian lagde skat på toiletbesøg. "Penge lugter ikke", som han forklarede.

Men bare ikke vi får skat på bordelbesøg

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 29 minutter siden:

Jow...og endelig....folk skal helt vildt beskattes hvis de begynder på nogen form for julerrier ...sende julekataloger, pynte op eller andet med jul før 1 december!

- nå, :)som om det ikke er nok!!  - ALDI har sgu haft "Brunkager" i hele oktober - det ender nok med at de fås hele året 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 15 minutter siden:

 

Det er der allerede! :eek: -og har været der i mange år :eek::eek: - det forlyder at Skatteministeren i mange år har lusket rundt ved bordellerne, og har opkrævet dummebøder af dem lusker frem fra Utroskabenshule:wub:   - så pas du bare på.

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 7 minutter siden:

Min hund er hvid som sne hele året.....jeg forventer en ekstra skat, SATANS! :x

Tilgængæld er han god som spøjelset Kasper i et vindue om natten :D 

Er der skat på Spøjelser?

Kun hvis du er spøgelsesbilist :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 11 timer siden:

Jeg føler med jer....men mon ikke hvis i Henvender jer til skattedrengene...at de har en løsning...dobbelt-skat? skat på for meget brugt lukumsparpir?

Ekstra skat for for mange prutter og eder?...indebrændtheder?....liderlighed?

(der var den....er du for liderlig? så skal det beskattes hvis du ikke går ud og besøger piger! )

Skat på snebolde....

Skat på Springlervæske om vinteren!

Skat på solbrændthed om sommeren....des mørkere...mere skat....(så kan de bare komme med at vi er fremmedefjenske i sverig....nej da...)

Skat på en nedfaldne blade fra træerene om efteråret!

Skat på annemonerne om foråret!

:D:D:D 

Pålagt skat skal der selvfølgelig være lovhjemmel for.

Lovene vedtages af Folketinget.

Tror ikke "skattedrengene" arbejder sådan .... Men selvfølgelig er. en gang mobning af fagprofessionelle altid gangbart i "sjove Danmark".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...