Hop til indhold
trille28

SkatteFar

Recommended Posts

Bear skrev, for 3 timer siden:

Og det skræmmende er at det tilsyneladende er med den nuværende regerings billigelse, den har ihvertfald gjort det sværere for SKAT at fange skattesnydere og bekæmpe sort arbejde med nogle af de første lovforslag som V regeringen satte i søen.

 

Det bør til enhver tid være den enkles persons retsikkerhed der kommer før skattelovgivningen. Ellers kan vi ligeså godt skrotte grundloven først som sidst. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agent 007 skrev, for 24 minutter siden:

Klart det er den nuværende regerings skyld det hele. Hvad gjorde din egen regering og hvad kunne de have gjort?

Og det er med vilje jeg skriver DIN regering, for jeg følte ikke de var regering for mig!

Den forrige regering gjorde faktisk en hel del for at komme sort arbejde til livs, bla. krav om skiltning på byggepladser, håndværkerbiler mm, mulighed for SKAT at gå ind på byggepladser (også i private haver) for at tjekke hvem der udfører arbejde, ansvar for køb af sort arbejde hvis man betaler kontant, osv..osv.. Der blev faktisk lavet en hel del tiltag, desværre har den nuværende regering valgt at rulle nogle af dem tilbage, og derved besværliggøre bekæmpelsen af sort arbejde.

Det kan undre hvorfor regeringen ikke ønsker at bekæmpe sort arbejde..

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, Lige nu:

Det bør til enhver tid være den enkles persons retsikkerhed der kommer før skattelovgivningen. Ellers kan vi ligeså godt skrotte grundloven først som sidst. 

Retssikkerhed til at begå kriminalitet bage egen ligusterhæk?

Sjovt nok er de argeste modstandere af Skats arbejde de samme, der ønsker kameraer og spionprogrammer sat op alle steder i vores samfund!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agent 007 skrev, for 24 minutter siden:

Klart det er den nuværende regerings skyld det hele. Hvad gjorde din egen regering og hvad kunne de have gjort?

Og det er med vilje jeg skriver DIN regering, for jeg følte ikke de var regering for mig!

Du 'retter bager for smed'!

Det ER den nuværende regering, der lukker en masse SR-regerings initiativer ned!

Del dette indlæg


Link til indlæg
McQueen skrev, for 1 minut siden:

Retssikkerhed til at begå kriminalitet bage egen ligusterhæk?

Sjovt nok er de argeste modstandere af Skats arbejde de samme, der ønsker kameraer og spionprogrammer sat op alle steder i vores samfund!

 

Hvis skat mener de har noget at gøre på min grund må de få sig en dommerkendelse. Og jeg går på ingen måde ind for der skal hverken kameraer eller spionprogramme til! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bonobo skrev, for 2 minutter siden:

Jeg tilstår. Jeg har ikke betalt skat af de pebbernødder jeg har tjent som Billig Billy :D

Er der ikke også en bagatelgrænse? ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det siger han selv:  

 

"Billig Billy" :D

 

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 8 minutter siden:

 

Villig Billig Billiy, så kan der vist ikke stoppes flere L'er ind :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, for 24 minutter siden:

Villig Billig Billiy, så kan der vist ikke stoppes flere L'er ind :D 

Sagtens: Lille Villig Billig Billy

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 8 minutter siden:

Sagtens: Lille Villig Billig Billy

Nu nærmer vi os vist et personligt angreb :lol: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, for 19 minutter siden:

Nu nærmer vi os vist et personligt angreb :lol: 

Jeg tror at han kan tage det ;)

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 4 timer siden:

Det er egentlig bemærkelsesværdigt at diskussionen hurtigt drejer over på hvordan man får mest ud af at købe sort arbejde, istedet for at argumentere imod sort arbejde. Sort arbejde og skattesnyd er uden sammenligning det som koster vores velfærdssamfund mest, og dermed også den største trussel mod velfærden i Danmark.

Og det skræmmende er at det tilsyneladende er med den nuværende regerings billigelse, den har ihvertfald gjort det sværere for SKAT at fange skattesnydere og bekæmpe sort arbejde med nogle af de første lovforslag som V regeringen satte i søen.

Det sker hver gang. En af årsagerne er måske, at vi herovre på Djævleøen med misundelse må se på, at begrebet "moms" ikke anerkendes på prærien vest for Middelfart?

Jeg er helt på linie med det synspunkt, at den nuværende regering har gjort det livet surt for Skat at fungere ordentligt.

For det første var opfattelsen i Løkke 1-regeringen, at man ikke måtte lægge hindringer i vejen for de små erhvervsdrivende, og for det andet amputerede man Skat i en sådan grad, så væsenet nu ikke engang er i stand til at foretage rimelige ejendomsvurderinger. Og for at sikre, at der ikke sad gamle fossiler tilbage med den gode gamle embedsmands-etik, flyttede man så hele lortet til Ringkøbing med en følelig kompetenceflugt til følge. Og sidste tiltag er, at skat ikke længere må gå ind på privat ejendom og tjekke for sort arbejde.

Er der noget at sige til, at man lades tilbage med det indtryk, at regeringerne Løkke 1+2 gør alt for at bekæmpe tolderne og lette tilværelsen for synderne?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 minutter siden:

Det sker hver gang. En af årsagerne er måske, at vi herovre på Djævleøen med misundelse må se på, at begrebet "moms" ikke anerkendes på prærien vest for Middelfart?

Jeg er helt på linie med det synspunkt, at den nuværende regering har gjort det livet surt for Skat at fungere ordentligt.

For det første var opfattelsen i Løkke 1-regeringen, at man ikke måtte lægge hindringer i vejen for de små erhvervsdrivende, og for det andet amputerede man Skat i en sådan grad, så væsenet nu ikke engang er i stand til at foretage rimelige ejendomsvurderinger. Og for at sikre, at der ikke sad gamle fossiler tilbage med den gode gamle embedsmands-etik, flyttede man så hele lortet til Ringkøbing med en følelig kompetenceflugt til følge. Og sidste tiltag er, at skat ikke længere må gå ind på privat ejendom og tjekke for sort arbejde.

Er der noget at sige til, at man lades tilbage med det indtryk, at regeringerne Løkke 1+2 gør alt for at bekæmpe tolderne og lette tilværelsen for synderne?

Jeg kunne ikke være mere enig. 

Jeg sidder med en fornemmelse at det er en del af den "betaling" som nogle af de store bidragsydere skal have for deres generøse bidrag til de borgerlige partikasser.

En af de skjulte dagsordener som jeg synes at kunne se i regeringens politik er et forsøg på at få sat lønniveauet ned for de lavest lønnede, nok for at sikre industrien adgang til billig arbejdskraft. Problemet med det bliver bare at vi ender med en gruppe af "working poor" som det ses i f.eks. Tyskland og USA, hvor man faktisk ikke kan leve af et fuldtids lavtlønsjob

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 12 timer siden:

Det er egentlig bemærkelsesværdigt at diskussionen hurtigt drejer over på hvordan man får mest ud af at købe sort arbejde, istedet for at argumentere imod sort arbejde. Sort arbejde og skattesnyd er uden sammenligning det som koster vores velfærdssamfund mest, og dermed også den største trussel mod velfærden i Danmark.

Og det skræmmende er at det tilsyneladende er med den nuværende regerings billigelse, den har ihvertfald gjort det sværere for SKAT at fange skattesnydere og bekæmpe sort arbejde med nogle af de første lovforslag som V regeringen satte i søen.

 

Kære Bear:)

Noget af det sorte arbejde (og her tænker jeg mere ud det håndværksmæssige) der laves, vil slet ikke blive lavet af et firma med SEnr. fordi rekvirenten af det sorte arbejde SLET IKKE har pengene til at få det lavet "hvidt" - - - -  sådan er den barske virkelighed for mange med små indkomster. F.eks. den enlige med 2 børn og et lavtløns job 

- og nu noget som nok kan bringe dig op i det røde felt : sorte penge kommer ud i cirkulation igen til stort set forbrug - dvs der en en forsinkelse på en enkelt transaktion. Derfor kan sorte penge ikke pisse mig ret meget af, de beskattes på et senere tidspunkt

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
DETH skrev, for 16 timer siden:

Nu nærmer vi os vist et personligt angreb :lol: 

Ha ha ha. Ja jeg er MEGET såret nu...... jeg er ikke lille :P 

og undskyld afsporingen :P .. jeg føler mig lidt tilgivet iogmed alle bidrag indtil videre har været afsporinger :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Hmmmmm at betale skat, selvfølgelig skal man det, men jeg kan altså ikke hidse mig over, hvis nogen tjener lidt sort ved siden af. Og ja jeg er glad for at jeg kan komme på hospitalet gratis og kører på vejene, men lad den første person, der har betalt skat af AL indtægt kaste den første sten.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Esglædespige skrev, for 27 minutter siden:

 

Hmmmmm at betale skat, selvfølgelig skal man det, men jeg kan altså ikke hidse mig over, hvis nogen tjener lidt sort ved siden af. Og ja jeg er glad for at jeg kan komme på hospitalet gratis og kører på vejene, men lad den første person, der har betalt skat af AL indtægt kaste den første sten.

Den er hermed kastet. Som lønmodtager uden bijobs eller særlig håndværksmæssig fingerfærdighed har jeg ingen muligheder for unddragelse i den retning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Esglædespige skrev, for 3 timer siden:

Jeg tror alle på et eller andet tidspunkt i deres liv får/tjener penge eller modtager en gave (måske penge), der aldrig bliver registreret. Det kan sagtens være ubevidst.

Ja, glem ikke alle de pige,r der modtager gratis drinks i byen..... tror næppe skattefar kender til disse "gaver" :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, den 28/10/2015 10.48.35:

Og det skræmmende er at det tilsyneladende er med den nuværende regerings billigelse, den har ihvertfald gjort det sværere for SKAT at fange skattesnydere og bekæmpe sort arbejde med nogle af de første lovforslag som V regeringen satte i søen.

Hvorfor skal skattefolk have bedre rettigheder end politiet? Det er fair nok de har samme spilleregler hvad angår den private ejendomsret.
Og hvis skattefolkene skal kunne gå ind på en privat ejendom uden dommerkendelse, så skal politiet i hvert fald også kunne gøre det.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej..

politiet kan gå ind på en hver privat grund/område hvis de mener der sker en forbrydelse, uden at dommer har godkendt først...

det samme kunne jo være skatte folks ret, hvis de mener der sker sort arbejde/skatte unddragelse.....

Bear enig med dig, sjovt som folk synes om sort arbejde....

det er at snyde alle dansker....

 

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 17 minutter siden:

Hvorfor skal skattefolk have bedre rettigheder end politiet? Det er fair nok de har samme spilleregler hvad angår den private ejendomsret.
Og hvis skattefolkene skal kunne gå ind på en privat ejendom uden dommerkendelse, så skal politiet i hvert fald også kunne gøre det.

 

Politiet har da ret til at gå ind på privat ejendom hvis de mistænker at der foregår noget ulovligt. Eller synes du at enhver forbryder der flygter fra politiet blot skal kunne løbe ind i en privat have og derved forhindre politiet i at følge efter?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Esglædespige skrev, for 4 timer siden:

 

Hmmmmm at betale skat, selvfølgelig skal man det, men jeg kan altså ikke hidse mig over, hvis nogen tjener lidt sort ved siden af. Og ja jeg er glad for at jeg kan komme på hospitalet gratis og kører på vejene, men lad den første person, der har betalt skat af AL indtægt kaste den første sten.

 

 

Bonk! Stenen er kastet ;)

Mener du også at lidt socialt bedrageri er OK? Eller lidt tyveri?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...