Hop til indhold
trille28

SkatteFar

Recommended Posts

Gæst

Dem der ikke gør, de ville nok normalt holde ret lav profil og ikke skrive om det, på et offentligt forum. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

...spørger om folk betaler skat 

Et par citater af salig Mogens Glistrup springer frem i forreste række..

"Der er mange andre som ikke betaler skat, jeg skriger bare lidt mere op om det".

&

"Skattesnyderne i dag er at sammenligne med jernbanesabotørerne under besættelsen: De gør et farligt job, men de gør et fædrelandsnyttigt job”.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså man må jo tjene 50000 om året uden at skulle have et cvr nummer men selvfølgelig bare skrive det på ens selvangivelse.

Hvis du vil bruge en privat mobilpay konto kan du jo bare få en ny konto i banken med eget kort til og så oprette en ny privat mobilpay til det telefon nummer du bruger når du laver aftaler med dine elskere. 

Nå du så opretter dine mobilpay konto skriver du bare trille istedet for dit rigtige navn på den. Så kommer der bare til at står trille på modtagerens kontoudtog men dog stadig med dit arbejds telefonnummer på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Udsprunget fra en anden tråd.

Håber mine meddebattører kan læse det med rødt mellen linjerne

 

Hvor mange herinde belønner SkatteFar? i form at deres besøg diverse steder

 

 

Men er det ikke sådan at hvis en håndværker tager 1000 kr "hvidt", så tager han kun 700 kr "sort" ellers ville der jo ikke være en ide med at købe sort arbejde...  

Så du burde faktisk sætte dine priser ned ;)  

Eller nu kender jeg ikke dine priser, men så i hvert fald have meget lave priser :)  

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Men er det ikke sådan at hvis en håndværker tager 1000 kr "hvidt", så tager han kun 700 kr "sort" ellers ville der jo ikke være en ide med at købe sort arbejde... 

Det er kun momsen, han slår af over for kunden. Altså det beløb, han administrerer for staten. Han skærer ikke sin egen timeløn. Og den beholder han endda skattefrit.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er kun momsen, han slår af over for kunden. Han skærer ikke sin timeløn. Og den beholder han endda skattefrit.

Måske på Øerne, men her på fastlandet går dén ikke.. Så ville han være den eneste murer der har tid til at hygge med konen søndag eftermiddag!.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er kun momsen, han slår af over for kunden. Altså det beløb, han administrerer for staten. Han skærer ikke sin egen timeløn. Og den beholder han endda skattefrit.

Nå så 800 kr sort da  :ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 13 timer siden:

Det er kun momsen, han slår af over for kunden. Altså det beløb, han administrerer for staten. Han skærer ikke sin egen timeløn. Og den beholder han endda skattefrit.

ahhh - det er nu ikke den model jeg har oplevet i mit nabolag. Der er det halv pris ifht normal timepris + moms....  så hvis prisen er 400 inkl moms, så er det 200 sort :) 

Det virker nu også lidt mere rimeligt vil jeg  sige... de andre modeller snyder enten kunden eller håndværkeren hvis man spørger mig. 

Håndværkeren får ca 25% mere i hånden for det samme arbejde... og kunden betaler det halve af normalprisen for samme arbejde... det er jo rimeligt nok (hvis man kan bruge det ord  i en ellers ulovlig transaktion) 

Arbejdet i sig selv er ikke 100% mere værd per se fordi det er lavet sort - så at håndværkeren skal beholde sin egen timeløn og kun slå momsen af - det er utænkeligt i min bog. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 13 minutter siden:

ahhh - det er nu ikke den model jeg har oplevet i mit nabolag. Der er det halv pris ifht normal timepris + moms....  så hvis prisen er 400 inkl moms, så er det 200 sort :) 

Det virker nu også lidt mere rimeligt vil jeg  sige... de andre modeller snyder enten kunden eller håndværkeren hvis man spørger mig.

Det kan være geografisk bestemt. Jeg har i Storkøbenhavn aldrig oplevet andet, end at håndværkeren kun slår af på momsbeløbet. Og det er jo ikke fair, for det er jo ikke hans penge, men blot nogle han indkræver for staten.

Var der, som du er inde på, rimelighed i tingene, gik man også ind i timelønnen. Men næ, håndværkeren vil have det hele, så det er en 100%-forretning for ham.

Jeg er engang, da jeg påpegede forholdet, blevet spurgt, om jeg ville have 25% eller intet, for timelønnen blev der ikke pillet ved.  Andre er blevet mugne, hvis jeg har forlangt regning på et særligt arbejde, så jeg ikke på forhånd afskrev mig reklamationsretten.

Det sørgelige er så, at dansk håndværk – ud over at være for dyrt i hvid udgave – også er for dårligt. Jeg har f.eks hørt om murere, der ikke kunne lave fald på et badeværelsesgulv, VVS'ere der tilsluttede radiatorer forkert o.s.v.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 7 minutter siden:

Var der, som du er inde på, rimelighed i tingene, gik man også ind i timelønnen. Men næ, håndværkeren vil have det hele, så det er en 100%-forretning for ham.

Jeg er engang, da jeg påpegede forholdet, blevet spurgt, om jeg ville have 25% eller intet, for timelønnen blev der ikke pillet ved.

Hvis det var mig der var kunde der ville jeg promte sige "intet tak" og henvende mig til den næste for det er bare bad business... på alle måder

Hvis de kan tillade sig den adfærd har de nok at lave og så har de også råd til ikke at lave tingene for endnu en kunde....  så skal de bare smutte igen :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, Lige nu:

Hvis de kan tillade sig den adfærd har de nok at lave og så har de også råd til ikke at lave tingene for endnu en kunde....  så skal de bare smutte igen :) 

Derfor er det også vældig sundt med jævnlige byggekriser. Så bliver de mere medgørlige.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er egentlig bemærkelsesværdigt at diskussionen hurtigt drejer over på hvordan man får mest ud af at købe sort arbejde, istedet for at argumentere imod sort arbejde. Sort arbejde og skattesnyd er uden sammenligning det som koster vores velfærdssamfund mest, og dermed også den største trussel mod velfærden i Danmark.

Og det skræmmende er at det tilsyneladende er med den nuværende regerings billigelse, den har ihvertfald gjort det sværere for SKAT at fange skattesnydere og bekæmpe sort arbejde med nogle af de første lovforslag som V regeringen satte i søen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 3 timer siden:

Det er egentlig bemærkelsesværdigt at diskussionen hurtigt drejer over på hvordan man får mest ud af at købe sort arbejde, istedet for at argumentere imod sort arbejde. Sort arbejde og skattesnyd er uden sammenligning det som koster vores velfærdssamfund mest, og dermed også den største trussel mod velfærden i Danmark.

Og det skræmmende er at det tilsyneladende er med den nuværende regerings billigelse, den har ihvertfald gjort det sværere for SKAT at fange skattesnydere og bekæmpe sort arbejde med nogle af de første lovforslag som V regeringen satte i søen.

 

Klart det er den nuværende regerings skyld det hele. Hvad gjorde din egen regering og hvad kunne de have gjort?

Og det er med vilje jeg skriver DIN regering, for jeg følte ikke de var regering for mig!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...