kanonkongen 34395 Skrevet 25. August, 2015 Jeg har ca. samme problem med en kone, der er for tyk - vi har dog stadig ofte sex, da hun ofte er liderlig og ellers bliver sur og umedgørlig, hvis hun ikke får sex af og til, men jeg er bare nødt til at lukke øjnene og drømme om en eller anden slank lækker steg jeg lige har set/været sammen med - lidt potenspiller hjælper også Jeg er dog helt holdt op med at slikke hende, da jeg får hold i nakken, åndedrætsbesvær og ikke mindst kvalme Det er ikke fordi hun spiser slik og chips, men hun rører sig bare for lidt og spiser for meget alm. mad og hvidt brød.Jeg har efterhånden næsten opgivet at snakke med hende om det, da hun så bliver sur i 14 dage - og hun ville ellers være så flot højhælede sko Hej Jernsvinet.Kunne det tænkes, Hun udmærket er klar over, at hun måske ikke slår til i din verden. Med de ytringer du her fremkommer med. Som jeg personlig ikke bryder mig om, det er meget nedsættende Jernsvinet. Er godt klar over det er, dine følelser og du føler sådan. At du er utilfreds.Men da, jeg ikke tror hun kan vinde på ord, går hun så i dækning. Du får ret, og hun får fred, og hun giver dig sex. Din opgave består i at få hende til at kravle ud af sit beskyttelsesrum. Men ikke med de ytringer her. Der skubber du hende bare længere væk fra dig. Jeg tror sku Jernsvinet, at Hendes selvværd er helt nede på nul. Hun er tyk, føler sig uelsket af sin mand. Ja og gad vide om hun inderst inde måske ved du er er sammen med andre piger. Se det gør det da heller ikke bedre. Du skulle måske se indad og tænke. Hvordan kan jeg få denne snak, med hende om de følelser du har om hende. Og måske og tænke kunne du have en andel i at hun måske har taget på. Ja eller som andre skriver. Måske du skulle tænke på en skilsmisse. Eller ja ved ikke hvordan i har det sammen. Men mon ikke der er fejl på begge side og ikke kun din kone. Det lyder meget på mig du, påtager di offer rollen her. Ha en god dag Jernsvinet.KK 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 25. August, 2015 Hej Jernsvin Din kone respekterer dig ikke, du er ikke fysisk tiltrukket af din kone, skriver du.Nu du selv skriver om dit privatliv så spørger jeg. Hvorfor forlader du ikke din kone eller giver hende et ultimatum om at tabe sig ? Er det børn, penge ved skilsmisse, dovenskab eller noget andet der afholder dig, eller måske elsker du hende stadig ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 25. August, 2015 Det problem som bliver beskrevet i sex-brevkassen, og som Jernsvinet åbenbart kan genkende i sit eget forhold, er et problem for rigtigt mange mænd.Det sexologen i sexbrevkassen helt glemmer/negligere, er, at mange mænds seksualitet er tæt knyttet til det visuelle.Kvinders seksualitet er derimod i langt højere grad bundet op på følelser og det at "mærke" partnerens/partneres lyst til hende.Sexologens svar ligner et forsøg på at putte en kvindes seksualitet ind i en mand. Det er jo nærmest patetisk.Det, at manden skriver til sexbrevkassen (og det at Jernsvinet skriver om sit tilsvarende problem), skal tolkes som et råb om hjælp. Disse mænd gør det IKKE fordi de vil nedgøre/latterliggøre sin partner, eller i det hele taget mangler respekt for sin partner, men derimod et udtryk for, at de har et behov for at snakke med nogle om sine frustrationer.Jeg synes, at det vil være en langt mere interessant debat, at debattere hvorledes man kan løse problemet med, at kvinden i et forhold, af den ene eller anden grund, ikke længere visuelt kan stimulere hendes mands seksualitet.En løsning kunne f.eks. være, at de (kvinden og manden) gik til nogen fælles tantra, sexolog eller anden sex-undervisning, hvor de lærer at stimulere hinanden på anden vis, end via den "traditionelle vej".Manglende sex/seksuelle problemer i et forhold, er ikke kun et problem for den ene part. Det er et FÆLLES problem, og det bør løses i fællesskab. 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 25. August, 2015 For nu lige at komme "lidt grus i maskineriet" - - så ser og kender jeg da indtil flere ægteskaber hvor jeg tænker. - " ja det største og mest umulige barn i hendes børneflok er sguuuuu hendes egen mand - - - - og mon ikke, vi alle godt ved det Og der findes ikke ægteskaber hvor der er kvinden der er den urimelige ???????? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 25. August, 2015 Det problem som bliver beskrevet i sex-brevkassen, og som Jernsvinet åbenbart kan genkende i sit eget forhold, er et problem for rigtigt mange mænd.Det sexologen i sexbrevkassen helt glemmer/negligere, er, at mange mænds seksualitet er tæt knyttet til det visuelle.Kvinders seksualitet er derimod i langt højere grad bundet op på følelser og det at "mærke" partnerens/partneres lyst til hende.Sexologens svar ligner et forsøg på at putte en kvindes seksualitet ind i en mand. Det er jo nærmest patetisk.Det, at manden skriver til sexbrevkassen (og det at Jernsvinet skriver om sit tilsvarende problem), skal tolkes som et råb om hjælp. Disse mænd gør det IKKE fordi de vil nedgøre/latterliggøre sin partner, eller i det hele taget mangler respekt for sin partner, men derimod et udtryk for, at de har et behov for at snakke med nogle om sine frustrationer.Jeg synes, at det vil være en langt mere interessant debat, at debattere hvorledes man kan løse problemet med, at kvinden i et forhold, af den ene eller anden grund, ikke længere visuelt kan stimulere hendes mands seksualitet.En løsning kunne f.eks. være, at de (kvinden og manden) gik til nogen fælles tantra, sexolog eller anden sex-undervisning, hvor de lærer at stimulere hinanden på anden vis, end via den "traditionelle vej".Manglende sex/seksuelle problemer i et forhold, er ikke kun et problem for den ene part. Det er et FÆLLES problem, og det bør løses i fællesskab.Der er vist det mest fornuftige indlæg der er skrevet på denne debat indtil videre og sparker bolden op til en spændende diskussion omkring hvorfor Jernsvinet og andre mænd i hans situation føler det de gør fremfor bare at svine ham til Er gnisten med årerne forsvundet og konen/kæresten ikke så attraktiv mere så prøv nye ting. Bind for øjnene og lad din partner udforske din krop og ride dig til sidst, meget pirrende hvor man helt er overladt til sine sanser. Det kan feks anbefales som en start og erotisk massage kan også pifte det hele lidt op Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 25. August, 2015 Jeg synes måske det er hende, der ikke respekterer mig ved ikke at holde den slanke linie - for mig at se, er det værre end utroskab.Så vær dog en mand og bed om skilsmisse... hvis du virkelig ikke kan få øje på at hendes vægt INTET har at gøre med respekt for dig!! - så har hun virkelig fortjent at du finder dit nem-id kort frem så hurtigt du kan finde det... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 25. August, 2015 Så vær dog en mand og bed om skilsmisse... hvis du virkelig ikke kan få øje på at hendes vægt INTET har at gøre med respekt for dig!! - så har hun virkelig fortjent at du finder dit nem-id kort frem så hurtigt du kan finde det... Hmmm... Jeg synes, at det her lugter lidt af voksenmobning. Selvom Jernsvinet skriver meget bombastisk sort/hvidt om sit forhold til sin kone, og det kan virke meget nedladende og respektløst, så er jeg helt sikker på, at der er langt flere aspekter i deres forhold, end det som lige kommer frem i hans skriverier her på EG. Det virker temmelig useriøst, at anbefale skilsmisse på et så løst grundlag.At Jernsvinet skriver, at hans kone ikke respektere ham, fordi hun ikke holder den slanke linie, er selvfølgelig helt forkert! Og du har helt ret i, at konens vægtøgning intet har at gøre med disrespekt. Men det ændrer ikke ved, at Jernsvinet følelsesmæssigt kan opleve det som sådan. Og at hans skriveri er en måde at udtrykke hans frustration over, at have svært ved seksuelt at tænde på den kvinde han (måske?) elsker højt. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 25. August, 2015 Er gnisten med årerne forsvundet og konen/kæresten ikke så attraktiv mere så prøv nye ting. Bind for øjnene og lad din partner udforske din krop og ride dig til sidst, meget pirrende hvor man helt er overladt til sine sanser. Det kan feks anbefales som en start og erotisk massage kan også pifte det hele lidt op Jeps. Et bind for øjnene på manden, kan netop gøre, at den visuelle side af mandens seksualitet bliver dæmpet eller helt sat ud af kraft. Faktisk bruger Jernsvinet allerede lidt denne teknik, idet han jo lukker øjnene når han har sex med konen. Problemet er dog, at han ikke inddrager konen heri, således at fællesskabet i sex'en delvist mistes. En anden traditionel løsning er at have sex med lyset slukket.Problemet for Jernsvinet er nok, at han har ufattelig svært ved at tale med sin kone om at han har det seksuelt svært med hendes nuværende udseende(vægt), og vel at mærke på en måde der ikke sårer hende. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 25. August, 2015 Problemet for Jernsvinet er nok, at han har ufattelig svært ved at tale med sin kone om at han har det seksuelt svært med hendes nuværende udseende(vægt), og vel at mærke på en måde der ikke sårer hende.Og hvem skulle ikke have ufattelig svært ved det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 25. August, 2015 Hmmm... Jeg synes, at det her lugter lidt af voksenmobning. Selvom Jernsvinet skriver meget bombastisk sort/hvidt om sit forhold til sin kone, og det kan virke meget nedladende og respektløst, så er jeg helt sikker på, at der er langt flere aspekter i deres forhold, end det som lige kommer frem i hans skriverier her på EG. Det virker temmelig useriøst, at anbefale skilsmisse på et så løst grundlag.Jeg kunne ikke være mere uenigNu har vi lige siden jeg kom på EG hørt hvor lidt han respekterer sin kone.... alene måden han udpensler hvor meget han væmmes ved hendes fysik... og nu skriver han direkte han får kvalme..... det er ikke bombastisk - det er sådan manden har det og det hører ikke hjemme i et ægteskab hvis du spørger mig! Hvis man VIRKELIG er gift med en person man får det fysisk dårligt af at være intim sammen med - så har man uanset hvordan du vender og drejer det ikke meget tilbage der handler om kærlighed.... Der kan være mange grunde til at intimiteten daler med årene - men hvis man over en årrække - som set med JS - kontinuerligt har flere og flere hæslige ord at bruge om sin partners fysisk... så er der intet useriøst i det forslagAlene det at JS vælger at beskrive sin kone - sin nuværende partner - som han gør til 10.000 mennesker er i min optik grund nok.... jeg ville aldrig kunne tilgive min mand hvis han gjorde det.... han ville blive fyret på gråt papirNår man taler sådan om det menneske man burde elske højere end noget andet... hvad er det så lige der er tilbage ? Respekten og den intimitet der bunder i kærlighed er væk... han knalder hende for at hun ikke skal være mopset??? hvad er man gift for hvis de 2 afgørende faktorer er væk??? og lad nu være med at nævne al mulig praktisk og logistisk..... hvad er man gift for hvis man ikke respekterer sin partner ? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 25. August, 2015 hvad er man gift for hvis man ikke respekterer sin partner ? Jeg er helt enig i, at der skal være gensidig respekt i et parforhold.Det jeg opponerer imod er, at selvom Jernsvinets - åbenbart gentagne - skriverier om sine kone virker nedladende og respektløse, så er det simpelthen på et for tyndt grundlag at konkludere disrespekt og skilsmisse mv. Så vidt jeg ved, så kender du ikke Jernsvinet eller hans kone, du har aldrig talt med dem IRL, du kender ikke deres individuelle og fælles baggrund osv. osv. Det eneste du har at ligge til grund, er Jernsvinets frustrerede skriverier på et anonymt debat-forum om købesex.Det svarer lidt til, at en parforholds-terapeut har en chat-session på nettet med kun manden i et parforhold, og derefter konkluderer at de skal skilles, fordi manden konsekvent omtaler sin kone som "sin skide kone", og uden at opdage, at manden faktisk er ordblind, og at han mente "sin skønne kone"....En professionel tilgang vil selvfølgelig skulle gå dybere til værks, og f.eks. forsøge at afdække HVORFOR Jernsvinet vælger at udtrykke sig så respektløs i omtalen af sin kone. Og selvfølgelig også får konens version af historien osv. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 25. August, 2015 Og hvem skulle ikke have ufattelig svært ved det? Jeg mener at have læst, at nogle kvinder bliver lettere opstemte, når de få budskaber serveret på klingende svensk.... så måske du skulle have det lettere end andre? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 25. August, 2015 Det jeg opponerer imod er, at selvom Jernsvinets - åbenbart gentagne - skriverier om sine kone virker nedladende og respektløse, så er det simpelthen på et for tyndt grundlag at konkludere disrespekt og skilsmisse mv. virker ?? - det er da ikke noget de virker - det er noget de ER! undskyld mig... men hvor langt skal barren ned ... det er muligt vi er på et anonymt forum.... sort of.... men det er helt ordinær kommunikation det herder er ikke nogen tvivl om hvad der bliver skrevet... en gang ... så ville jeg måske have sagt fair nok... men ikke 2-3-4 gang samme budskab dukker op i samme jargon.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 25. August, 2015 Jeg kunne ikke være mere uenigNu har vi lige siden jeg kom på EG hørt hvor lidt han respekterer sin kone.... alene måden han udpensler hvor meget han væmmes ved hendes fysik... og nu skriver han direkte han får kvalme..... det er ikke bombastisk - det er sådan manden har det og det hører ikke hjemme i et ægteskab hvis du spørger mig! Hvis man VIRKELIG er gift med en person man får det fysisk dårligt af at være intim sammen med - så har man uanset hvordan du vender og drejer det ikke meget tilbage der handler om kærlighed.... Der kan være mange grunde til at intimiteten daler med årene - men hvis man over en årrække - som set med JS - kontinuerligt har flere og flere hæslige ord at bruge om sin partners fysisk... så er der intet useriøst i det forslagAlene det at JS vælger at beskrive sin kone - sin nuværende partner - som han gør til 10.000 mennesker er i min optik grund nok.... jeg ville aldrig kunne tilgive min mand hvis han gjorde det.... han ville blive fyret på gråt papirNår man taler sådan om det menneske man burde elske højere end noget andet... hvad er det så lige der er tilbage ? Respekten og den intimitet der bunder i kærlighed er væk... han knalder hende for at hun ikke skal være mopset??? hvad er man gift for hvis de 2 afgørende faktorer er væk??? og lad nu være med at nævne al mulig praktisk og logistisk..... hvad er man gift for hvis man ikke respekterer sin partner ? Skal en kvinde, så også forlade sin mand, hvis hun ikke bryder sig om at give ham blow-jobs? Min kone har aldrig brudt sig særlig meget om at give mig blow-jobs - ihvertfald ikke noget hun særlig ofte selv har taget initiativ til - og slet ikke særlig dybt eller i længere tid og aldrig nogensinde til afslutning. Boller slikker hun heller aldrig.Hun har engang udtalt at hun da sagtens kunne slanke sig - men så blev det uden mig!Jeg er lidt ked af at min omtale af min kone ikke opfattes som et alment eksempel - jeg har bare forsøgt at gøre det mere forståeligt ved at gøre det personligt, fremfor at væve rundt i tænkte eksempler eller f.eks. skrive noget i retning af: Jeg kender en hvis kone......Og hvis du Jasmin læste flere af mine anmeldelser, fremfor kun dem af dig selv, ville du se at jeg flere gange har besøgt let buttede piger og blevet tændt af det f.eks.:https://www.eroguide.dk/forum/topic/25673-herningvej-9-6870-ølgod/?do=findComment&comment=231730 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 25. August, 2015 virker ?? - det er da ikke noget de virker - det er noget de ER! Enig. De er nedladende. Erstat du bare "virker" med "er". undskyld mig... men hvor langt skal barren ned ... det er muligt vi er på et anonymt forum.... sort of.... men det er helt ordinær kommunikation det herEnig igen. Jeg så også gerne, at jargon'en her på EG samt i herrernes omklædningsrum, diverse skurvogne og skumle bodegaer i det ganske land, bliver renset for det respektløse og perfide.der er ikke nogen tvivl om hvad der bliver skrevet... en gang ... så ville jeg måske have sagt fair nok... men ikke 2-3-4 gang samme budskab dukker op i samme jargon.. næ, der er ingen tvivl om hvad der bliver skrevet. Det står sort på hvidt.Men jeg holder stadig på, at det er umuligt, at foretage en seriøs analyse på HVORFOR Jernsvinet formulerer sig som han gør, udelukkende baseret på lidt skriverier på EG.Og hvis man ikke engang kan finde ud af hvorfor Jernsvinet formulerer sig således, så er det altså på et meget tyndt grundlag, at konkludere disrespekt og skilsmisse. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 25. August, 2015 Jeg har det nok som Filosoffen. Jeg kan godt abstrahere fra Jernsvinet måde at formulere sig på, og se en problemstilling der sikkert er mere generel end man skulle tro. Mon ikke man sådant groft kan opdele omdrejningspunkterne i et længere varende forhold i1) Gensidig kærlighed2) Gensidig erotisk tiltrækning3) Gensidig nydelse af et venskabSelvfølgelig kan der være forskelle i behovsdækning, men piles der markant ved en af ovenstående 3 pkt. er jeg rimelig overbevist omkring at der hos en eller begge parter skabes dels skuffelse og dels et understimuleret behov.Kvinder og mænd er forskellige på mange områder, men umiddelbart ser jeg egentligt en større ensartet opfattelse af pkt. 1 og 3, eller sagt anderledes disse punkter er nok mere stationære en punkt 2. Det er jo nok ingen hemmelig, at sexlivet i længere varende forhold, har det med at gå lidt ned af bakke med tiden, sådant set meget generelt. Den forskel som Filosoffen taler om, hvor mænd generelt er mere visuelle en kvinder, må jo således for nogen, uden at jeg skal sætte procenter på, udløse forskellige former for visuelle problemstillinger, da vi nu engang alle bliver ramt af alderen.Er man den type mand, hvor balancen imellem det visuelle og det indre i personen med årene skubbes mere og mere i retning af: Det indre i personen, så tror jeg såmænd ikke at man som mand vil opleve det som Jernsvinet skriver om. Jeg kan sagtens forstille mig, at nogen mænd oplever at pkt 1 og 3 fungere perfekt i deres forhold, men at pkt. skaber udfordringer, og igen vægtningen af pkt. betyder måske også mere for manden end for kvinden (selvfølgelig taler jeg om nuanceforskelle)Jo ændre man bliver som eksempelvis søgende single, jo mere er man jo nødt til at forholde sig til, at de potentielle partnere som en ens selv, bliver ældre og ældre, hvorfor det for nogen kan blive en enorm udfordring af finde en partner, hvis modparten skal ligne en model. Jeg er enig i, at de mænd der er for meget fokuseret på ungdommens skønhed med tiden bliver præcenteret for den kendsgerning, at de er nødt til at flytte på balancen imellem det visuelle og det indre, med mindre de ønsker at loope rundt i nogle rigmænd underlige alderdomsskræk, hvor de løbende udskifter konen med en yngre model.Jeg føler ikke specielt lyst til at banke Jernsvinet i hovedet, men blot konstatere, at har man det således, og er man i øvrigt vildt tilfreds med de andre elementer af ægteskabet, så skal manden nok arbejde lidt med det visuelle, og........jeg synes egentligt også at man skal tage "fænomenet" alvorligt uden at dele skyld og ansvar ud. Jeg er rimelig sikker på, at de flere tager kvindens overgangsalder rimeligt seriøs, hvorfor jeg egentligt også vil opfordre til, at man kan tage prostillingen, som vel også har et ben nede i noget der der måske også kunne have lidt lighedspunkter med en mindre midtvejskrise.Personligt vil jeg ikke vælge en bebrejdende tilgang til konen. Jeg vil nok snarere ligge ud med, en langt mere generel og åben tilgang som "Vi bliver squ begge ældre, hvordan har vi det egentligt med det ?, og hvad kan vi eventuelt gøre for, at vi begge inden for rimelighedes grænser gør os lidt lækre til hinanden"Det fordre som jeg ser det ikke, at kvinden skal føle, at hun skal fremfinde den figur som hun havde i sine yngre dage, men blot vise forståelse for, at selvfølgelig skal begge parter da arbejde aktivt for at bibeholde eller genfinde et sundt og velfungerende sexliv. Det stiller selvfølgelig også krav til manden, for mon ikke også kvinden har lidt ønsker til ham Jeg kunne sagtens forstille mig at gode konstruktive samtaler omkring deres sexliv kunne på fokus mange andre aspekter som jeg umiddelbart vil mene har større indflydelse på den fælles nydelse, end blot det visuelle. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 25. August, 2015 Og der findes ikke ægteskaber hvor der er kvinden der er den urimelige ???????? Kære Uldjyden- - selvfølgelig gør der det; - men knap så mange!!!!!!!!! - - jeg ser og kender alt for mange ægteskaber hvor alt det der hedder det huslige (al tøjvask - al rengøring -alle indkøb - al madlavning - al opvask - al det med børnene - al - al - al ) hænger på konen!!! - så tro fanden da - vist hun ikke har lyst til sex sidst på dagen.Der er vitterlig mænd hvor jeg er flov på mit eget køns vegne Mange hilsnerNyder livet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 25. August, 2015 (edited) Kære Uldjyden- - selvfølgelig gør der det; - men knap så mange!!!!!!!!! - - jeg ser og kender alt for mange ægteskaber hvor alt det der hedder det huslige (al tøjvask - al rengøring -alle indkøb - al madlavning - al opvask - al det med børnene - al - al - al ) hænger på konen!!! - så tro fanden da - vist hun ikke har lyst til sex sidst på dagen.Der er vitterlig mænd hvor jeg er flov på mit eget køns vegne Mange hilsnerNyder livet Det var dog nogle kedelige venner du kender og omgås. I det omfang du udtaler sådan er det heldigvis ikke i min familie og vennekreds, selvom jeg da kender et par stykker men ikke så mange som dig. Blandt de yngre jeg kender der er der i den grad ligestilling i 9 ud af 10 forhold Du bevæger dig meget i thaimiljøet, er det rigtigt ? Har det noget at sige i denne forbindelse af vurdering af ægteskaber og mænd ? Du er vist iflg dig selv lidt oppe i årerne, har det noget at sige også ? Kønsrollemønsteret udvikler sig jo hele tiden Redigeret 25. August, 2015 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 25. August, 2015 Enig. De er nedladende. Erstat du bare "virker" med "er". Enig igen. Jeg så også gerne, at jargon'en her på EG samt i herrernes omklædningsrum, diverse skurvogne og skumle bodegaer i det ganske land, bliver renset for det respektløse og perfide.næ, der er ingen tvivl om hvad der bliver skrevet. Det står sort på hvidt.Men jeg holder stadig på, at det er umuligt, at foretage en seriøs analyse på HVORFOR Jernsvinet formulerer sig som han gør, udelukkende baseret på lidt skriverier på EG.Og hvis man ikke engang kan finde ud af hvorfor Jernsvinet formulerer sig således, så er det altså på et meget tyndt grundlag, at konkludere disrespekt og skilsmisse. jamen det er der hvor du og jeg er 100% uenige.... for jeg er faktisk af den opfattelse at den analyse er irrelevant for når man først skriver sådan om det menneske man BURDE sætte over alle andre og alt andet... så er hvorfor lige meget... for så er det sket.... point of nu return er nået for længst... så kan hvorfor han skriver det være inderligt ligemeget..... der er intet grundlag, ingen årsager eller nogen som helst legitim grund til at skrive på den måde om sin partner..... uanset hvilke problemstillinger der er gået forud.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 25. August, 2015 Kære Uldjyden- - selvfølgelig gør der det; - men knap så mange!!!!!!!!! - - jeg ser og kender alt for mange ægteskaber hvor alt det der hedder det huslige (al tøjvask - al rengøring -alle indkøb - al madlavning - al opvask - al det med børnene - al - al - al ) hænger på konen!!! - så tro fanden da - vist hun ikke har lyst til sex sidst på dagen.Jeg kender så også nogen, hvis koner påtager sig alt det huslige, opdragelsen, kontakt med skole og institutioner, varter børnene op i hoved og røv og nærmest gør manden overflødig, bortset fra at han skal stå til rådighed, når hun vil have intim kontakt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 25. August, 2015 Jeg kender så også nogen, hvis koner påtager sig alt det huslige, opdragelsen, kontakt med skole og institutioner, varter børnene op i hoved og røv og nærmest gør manden overflødig, bortset fra at han skal stå til rådighed, når hun vil have intim kontakt Er der mange af dem derovre i Midtjylland? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mickey 7 Skrevet 25. August, 2015 hvad er man gift for hvis de 2 afgørende faktorer er væk??? og lad nu være med at nævne al mulig praktisk og logistisk..... hvad er man gift for hvis man ikke respekterer sin partner ? Jasmin, det er bare ikke altid så simpelt.Jeg forstår dig godt, havde selv samme holdning nogle år tilbage... Livet har det bare med at vise sig fra nye sider efterhånden som vi forsøger at lærer det at kende.... Det gør det ikke nemmere... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9571 Skrevet 25. August, 2015 Jeg er dog helt holdt op med at slikke hende, da jeg får hold i nakken, åndedrætsbesvær og ikke mindst kvalme - og hun ville ellers være så flot højhælede sko Hold i nakken? Er det ikke bare et spsml om at indrette sig? Men "kvalme"? Er det fordi du bliver søsyg, eller hvad? Kommentaren med højhælede forstår jeg ikke relevansen af - er det fordi hun skal tabe sig, før hun kan gå i højhælede?! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9571 Skrevet 25. August, 2015 (edited) Redundant Redigeret 25. August, 2015 af Bebop Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 25. August, 2015 jamen det er der hvor du og jeg er 100% uenige.... for jeg er faktisk af den opfattelse at den analyse er irrelevant for når man først skriver sådan om det menneske man BURDE sætte over alle andre og alt andet... så er hvorfor lige meget... for så er det sket.... point of nu return er nået for længst... så kan hvorfor han skriver det være inderligt ligemeget..... der er intet grundlag, ingen årsager eller nogen som helst legitim grund til at skrive på den måde om sin partner..... uanset hvilke problemstillinger der er gået forud.. Ak ja, jeg må så trist konstatere, at du ikke levner meget plads til sprogligt handicappede personer, eller personer der tænker sprogligt anderledes end dig selv.Ord og sproglige formuleringer har ikke nødvendigvis den samme betydning og valorisering på tværs af mennesker.Det er lidt det samme som i "Jeg elsker dig"-tråden. For nogle er de tre ord tillagt en helt bestemt betydning, som er dybt problematisk i en købesex-situation. Og for andre er de tomme floskler man lige så godt kunne have sagt til sin kat eller kaffemaskine.Mao. man kan ikke være sikker på, at den betydning Jernsvinet selv tillægger sine ord, er den samme, som den betydning du tillægger hans ord.F.eks. så kendte jeg engang et ældre ægtepar (de er nu afdøde, men havde levet sammen i mere end 60 år), som havde udviklet deres helt egen jargon, hvor de nærmest konstant svinede hinanden til. Det skete både overfor hinanden og når de skulle tale om "den anden" overfor andre mennesker. De var nærmest fuldkommen respektløse i deres omtale af hinanden. Ja, selv i forhold til det seksuelle kunne de i fuld offentlighed svine hinanden til (i øvrigt ganske sjovt at høre på, at konens BH nu var overflødig, idet hængepatter nu kunne holdes på plads i trusserne, og at mandens vedhæng var sammenlignelig med en syltet agurk, når de nu begge var over 80 år gamle). Men jeg er dog temmelig sikker på, at alle omkring dem, overhovedet ikke var i tvivl om, at de to gamle mennesker inderst inde havde den dybeste respekt (og kærlighed!) overfor hinanden. Og det på trods af, at deres talte og skrevne ord om hinanden umiddelbart gav udtryk for en dyb foragt. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg