Hop til indhold
Borende X

Er midaldrende mænd trættende?

Recommended Posts

Jeg kan godt lide og sætter egentlig pris på de lange blikke og opmærksomheden fra det modsatte køn. Den dag det stopper, tror jeg at jeg får nedtur på.

Men måske det er fordi jeg bare ikke er lækker nok til ligefrem at blive chikaneret, eller også bor jeg det forkerte sted...

Jeg ville med stor glæde pifte efter piger som dig på gaden ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men måske det er fordi jeg bare ikke er lækker nok til ligefrem at blive chikaneret, eller også bor jeg det forkerte sted...

Jeg tror på det sidste ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg møder en smuk kvinde på min vej, så kan det godt hænde at jeg komplimenterer hende for hendes udseende.

Jeg glor også på kvinder der i min optik stikker ud af mængden.....smukke som grimme. 
Dem der bare er grå mus ser jeg slet ikke.
Pift, tilråb, savlende adfærd osv., holder jeg for mig selv, men kan dog godt komme til at sige "whau" lidt for højlydt.
 
Den gravide kvinde får tit en bemærkning med på vejen om at hun ser dejlig ud.
Hende med ben helt op til øreflipperne glor jeg sgu efter.
 
Monica Bellucci, (tak Montezi) ville få mig til at stoppe alt hvad jeg end måtte være i gang med...ALT!!
Om jeg her ville få en bemærkning fremstammet, eller om jeg bare ville bryde min egen kodeks om ikke at at savle, ville så skulle komme an på en prøve.
 
 
 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Når jeg møder en smuk kvinde på min vej, så kan det godt hænde at jeg komplimenterer hende for hendes udseende.

Jeg glor også på kvinder der i min optik stikker ud af mængden.....smukke som grimme. 
Dem der bare er grå mus ser jeg slet ikke.
Pift, tilråb, savlende adfærd osv., holder jeg for mig selv, men kan dog godt komme til at sige "whau" lidt for højlydt.
 
Den gravide kvinde får tit en bemærkning med på vejen om at hun ser dejlig ud.
Hende med ben helt op til øreflipperne glor jeg sgu efter.
 
Monica Bellucci, (tak Montezi) ville få mig til at stoppe alt hvad jeg end måtte være i gang med...ALT!!
Om jeg her ville få en bemærkning fremstammet, eller om jeg bare ville bryde min egen kodeks om ikke at at savle, ville så skulle komme an på en prøve.
 
 
 
 

Jeg har det lidt omvendt, jeg er egentlig meget interesseret i hende den grå mus, specielt hvis hun har glimt og udstråling. Det beviser jo bare, at vi alle ikke har ens præferencer, og så har du ret, en gravid kvinde, der er da ikke noget smukkere og livsbekræftende!

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg er egentlig meget interesseret i hende den grå mus, specielt hvis hun har glimt og udstråling. 

Hvis en pige har 'glimt og udstråling' er hun per definition ikke en grå mus.. just saying.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis en pige har 'glimt og udstråling' er hun per definition ikke en grå mus.. just saying.

Det er jo individuelt, det kan ikke måles

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personligt, er jeg enormt trættende. Har ramt middelalderen, men føler mig jo stadigvæk som en på 25.Nu er jeg også pludselig kommet over den der generthed, som hæmmede mig i mine unge år, og tør rent faktisk tale med pigerne... Nu hører de konkret også efter..... Uhh, kvinder er dejlige - i alle aldre (dog skal de være over 18, og helst ikke ryge!!)... tag det som en kompliment, at jeg synes I er smukke alle sammen (arh - trækker stregen ved Jette Gottlieb og Vestager!!).

Bare man var stinkende rig, for måske kan penge ikke købe kærlighed, men det kan købe noget, der ligner til forveksling.... Uanset alder!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Midaldrende, gammel gris, men stadig 25 indeni.......det er mig :-)

Jeg blev "Grounded" af SKAT her i foråret fordi vi ikke var helt enige om hvordan skattereglerne skulle gradbøjes, så nu sidder jeg på bænken og glor på piger alt imens jeg drømmer om at besøge de dér søde tøser som jeg ikke lige pt. har midlerne til at besøge.

Bitterheden over SKAT's forkastelige indgreb i mine finanser, har gjort mig knotten. Derfor kan der godt komme et udbrud, der af nogle af de piger der går forbi, godt kan misforståes som et pift....... :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Midaldrende, gammel gris, men stadig 25 indeni.......det er mig :-)

Jeg blev "Grounded" af SKAT her i foråret fordi vi ikke var helt enige om hvordan skattereglerne skulle gradbøjes, så nu sidder jeg på bænken og glor på piger alt imens jeg drømmer om at besøge de dér søde tøser som jeg ikke lige pt. har midlerne til at besøge.

Bitterheden over SKAT's forkastelige indgreb i mine finanser, har gjort mig knotten. Derfor kan der godt komme et udbrud, der af nogle af de piger der går forbi, godt kan misforståes som et pift....... :-)

 

pyt med dem.. Solen er her, pigerne cykler med små kjoler, folk smiler og du er lige midt i det:-). Alt kommer til den der fortjener det.. 

Mange sommer knus fra mig til dig. 

Kh line 

Del dette indlæg


Link til indlæg

pyt med dem.. Solen er her, pigerne cykler med små kjoler, folk smiler og du er lige midt i det:-). Alt kommer til den der fortjener det.. 

Mange sommer knus fra mig til dig. 

Kh line 

Tak Line :-)

Jep, solen skinner og livet er dejligt........og som gode gamle Arnold sagde tilbage i 80'erne......"I'll be back..."

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er nok lidt konservativ men det er altså proletaragtigt at pifte eller råbe efter piger på gaden. En ting er at man kigger på pigerne, det gør jeg også.  Det er altså svært at lade være især nu i sommervarmen, men det kan nu også gøres på en diskret måde. Jeg synes ikke ligefrem at ovenstående adfærd kan betragtes som et overgreb, blot ucharmerende og plat. Synes nu heller ikke det er så slemt herhjemme, især hvis man sammenligner med sydeuropa eller mellemøsten.

Ifht artiklen der ansporede denne debat, så må jeg give forfatteren ret i at det er decideret vammelt når ældre mænd opfører sig sådan overfor piger der kunne være deres døtre. Tror ikke der er mange 18-20 årige der synes det er frækt eller bekræftigende når en 40+ fløjter, råber efter eller nedstirrer hende (medmindre måske det var Brad Pitt eller George Clooney). Og ja ungdommen går mere udfordrende klædt idag end da (v)i var unge, men det er ikke en invitation til klamhed. Var det min datter havde jeg rykket stodderen rundt hvor han stod.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er PÅ INGEN MÅDE datingscenen og kødmarkedet den her artikel handler om - og det er derfor den er relevant

den handler om at kvinder ikke kan gå i fred på gaden, i hverdagen, til/fra arbejde, når de cykler ect.... vi snakker ikke et diskotek hvor alle gør alt for at få opmærkesomhed

vi snakker om den uønskede opmærksomhed på alle de tidspunkter hvor den er komplet utilstedelig og ren chikane 

Jeg havde en spøjs oplevelse i lørdags, som måske kan give en lidt anden dimension. Vejret var dejligt og jeg var i vildt godt humør. Jeg gik en tur i Frederiksberg have. På stien foran mig står en ung mor og har en meget underholdende diskussion med et barn i en klapvogn omkring rimeligheden i at fordele klapvognens indhold udover underskoven. Da jeg nærmede mig så hun op og jeg smilede til hende fordi jeg syntes optrinnet var meget sødt og sjovt. Hun udbrød så¨: "hvad glor du på, dit gamle svin ?". Før da havde jeg egentlig ikke bemærket hvordan hun så ud. Men ved hendes udbrud noterede jeg mig de alt for små cykelbukser i str XXL, den forvaskede T-shirt der kæmpede en brav kamp mod de brysternes tsunamilignende bevægelser omkring bæltestedet, den fedtede hud og det tjavsede hår. Jeg syntes ikke rigtig jeg ville kommentere hendes udbrud, så jeg tænkte blot "in your dreams" og gik videre.

Da jeg fik efterrationaliseret lidt omkring hændelsen kom jeg til at tænke på, at nu var jeg så indgået i statistikken over ækle gamle mænd med upassende opførsel - på trods af, at jeg ikke har piftet af en pige siden pubertetsalderen og aldrig har klappet nogen bagi (med mindre der blev tydeligt lagt op til det). - fordi jeg gjorde noget så grænseoverskridende og formasteligt som at smile til en person jeg ikke kendte.

Jeg er helt med på, at mange mænd (i alle aldre - ikke kun ældre) går over stregen og at det må være grænseløst irriterende. Men jeg er ligeså sikker på at den politisk korrekte paranoia, som ofte ses, er skyld i adskillige misforståelser, som den jeg var ude for.

Men jeg vil ikke lade mig skræmme til at holde op med at smile.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men jeg er ligeså sikker på at den politisk korrekte paranoia, som ofte ses, er skyld i adskillige misforståelser, som den jeg var ude for.

Det har ikke noget med "politisk korrekthed" at gøre. Bare paranoia. Spørg mørklødede mænd på aftentur, hvor ofte de oplever at folk de møder føler sig intimiderede af deres "truende adfærd".

At nogle mørklødede faktisk er truende og at nogle mænd af alle farver faktisk er uopdragne over for fremmede kvinder fører desværre til generaliseringer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det har ikke noget med "politisk korrekthed" at gøre. Bare paranoia. Spørg mørklødede mænd på aftentur, hvor ofte de oplever at folk de møder føler sig intimiderede af deres "truende adfærd".

At nogle mørklødede faktisk er truende og at nogle mænd af alle farver faktisk er uopdragne over for fremmede kvinder fører desværre til generaliseringer.

jo, jeg synes netop der er tale om politisk korrekthed fordi en påstand om at midaldrende mænd er trættende sender omgående de fleste i forsvarsposition "jamen jeg fløjter aldrig" hvorimod en tilsvarende påstand om mørklødede mænd omgående vil udløse skrig om at anklagerne er racister.  Den ene påstand udløser forsvar, den anden udløser angreb.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

pyt med dem.. Solen er her, pigerne cykler med små kjoler, folk smiler og du er lige midt i det:-). Alt kommer til den der fortjener det.. 

Mange sommer knus fra mig til dig. 

Kh line 

Hej Line

Jeg synes du laver et dejligt befriende indlæg, istedet for alle anklagerne, hvis jeg henvender mig til kvinde og kigger, smiler eller hilser på hende, så er det altid et forsøg på at anerkende hende, at nogle opfatter det nedladende, nedværdigende, det kan i min optik kun være deres problem, prøv nu at lade være med at se spøgelser alle steder. De mænd jeg kender respekter ALLE de kvinder de møder, uanset om de hilser på dem eller ej.

Helt ærlig, jeg synes den her tråd er WAY over....

Del dette indlæg


Link til indlæg

jo, jeg synes netop der er tale om politisk korrekthed fordi en påstand om at midaldrende mænd er trættende sender omgående de fleste i forsvarsposition "jamen jeg fløjter aldrig" 

 

Du mener "sender de fleste mænd i forsvarsposition"

hvorimod en tilsvarende påstand om mørklødede mænd omgående vil udløse skrig om at anklagerne er racister.  

... fra (fx) "politisk korrekte."

Men nu var der ikke tale om "påstande" og hvordan de udløser reaktioner i en debat - men omvendt, hvordan debat udløser adfærd i hverdagen.

Det ene var en (medieformidlet) klage fra kvinder om at mænd er sexister, som får kvinder til at overfortolke smil og blikke som om de er objektgørende. Derfor råbte kvinden i Frederiksberg Have ad dig: Hun har læst for meget om sexisme og misforstod dit udtryk.

Det andet er historierne i medier om ikke-vestlige indvandrerunge (mænds) negative adfærd, som påvirker de flestes syn på dem, når de møder unge, mørklødede mænd på gaden. Ofte går folk over på det andet fortov, når de møder dem (det gør jeg faktisk selv indimellem).

Så min pointe var, at en overdreven og vinklet medieopmærksomhed skaber "paranoia".
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

...... det synes en ung gymnasieelev åbenbart, og det har affødt et læserbrev i korrekthedens højborg: http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE2716363/hvor-er-jeg-dog-traet-af-tilraab-fra-midaldrende-maend/

Jeg lægger ikke skjul på, at jeg kan lide kvinder, omend mit "målområde" unægteligt er i en lidt højere aldersklasse.

Pigen i artiklen har focus på midaldrende mænds – hvordan det så skal forstås, for i den alder er jo selv en på 25 "gammel" –  reaktion på hendes tilstedeværelse i det offentlige rum.

I den alder er piger ikke altid helt afklarede, og ikke alle piger er klar over, hvilke signaler de bl.a. via påklædning selv udsender. Jeg så således engang i fjernsynet et klip med en nydelig ung pige med brune øjne og slør – for nu at nævne et yderligtgående tilfælde – der på samme måde rasede over fyrenes interesse og tilnærmelsesforsøg.

Man kunne nemt få sympati for pigens udsagn, hvis ikke billederne på skærmen talte et helt andet sprog: Hun havde lagt en dristig make up med bl.a. lange øjenvipper, og også de velmanicurerede hænder var designet til at vække opmærksomhed.

Kan man, for nu at vende tilbage til artiklen, forvente, som gymnasieeleven tilsyneladende mener, at mere frigjorte unger- og lidt ældresvende i en sådan situation skal vende hovedet væk og undlade et uskyldigt "pift"?

I maj måned blev jeg kørt i ambulance på sygehuet. jeg var virkelig syg,jeg havde kastet op, og resterne herfra var i håret, så det var ikke kønt eller duftede godt. jeg svedte, tøjet var i uorden og ikke efter sex e.lign, det forhindrede ikke falckmanden i at flirte og han fik faktisk mit nr., ikke fordi jeg var interesseret i en date, men af andre og private årsager.  Et par uger sender han en sms, og en lang historie kort, han var interessseret i sex. Så det med make up, udfordrende tøj mv er ikke nødvendigvis en årsag til at mænd kan blive belastende. Han blev ikke direkte afvist, jeg stoppede bare med at svare ham.

Men det er på sin vis okay, for ellers ville vi piger jo ikke tjene de penge vi gør, glædespiger og tlfpiger. Men når jeg er migselv, så er det helt andre ting der skal til.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Man kunne nemt få sympati for pigens udsagn, hvis ikke billederne på skærmen talte et helt andet sprog: Hun havde lagt en dristig make up med bl.a. lange øjenvipper, og også de velmanicurerede hænder var designet til at vække opmærksomhed.

Det er jo ikke sikkert, at det er din opmærksomhed, hun ønsker :smile:

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En pige som har bikini på, afslører 90% af hendes krop.

- Mænd er så høflige, at de kun kigger på de tildækkede 10%..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, den 16/6/2015 at 17:33:

Mænd de GLOR, pifter og selv synes at det er rigtig kækt at råbe "god røv!", de er altid trættende og prollet, uanset alder. :)

Jeps, enig.

 

Hvis jeg skal rose en kvinde, så gør jeg det om hendes påklædning (når man kan se hun har gjort sig umage; til en fest eller lign). Det plejer faktisk at blive modtaget godt, og jeg er hverken specielt flot eller grim - nok meget almindelig. 

Aldrig til en tilfældig kvinde på gaden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...