Hop til indhold
Borende X

Er midaldrende mænd trættende?

Recommended Posts

Gæst

​#notallmen

​ 

Nej, kun 99,9 %. Og det er naturligvis alle de andre, og ikke mænd herinde der er sådan! ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

​Føler du dig ramt? Børst sandet af dine knæ og kom videre!

 

Jep for jeg er åbenbart en minioritet. 

Nej Bly- den kom du sgu for billigt til. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fløjt og kommetarer er velkomne når mænd træder ind af døren og jeg er Jasmin... det er den rette setting hvor fløjtet er et udtryk for et kompliment og hvor jeg bliver glad. Når jeg er Jasmin - så er det "uskyldige udslag af livsglæde" helt fint

Men når jeg ikke er Jasmin og bare vil være mig selv på gaden uden at skulle være kilde til mænds opstemthed - så er det belastende og frastødende. 

Hver ting til sin tid - og som svar på det jeg har markeret: 

Når jeg går stilfærdigt på gaden i mine egne tanker og bare er mig, så ønsker jeg ikke at blive antastet med tilråb der er baseret på en tilfældig mands mangel på kontrol over hans liderlighed! 

Derfor. 

​Har du samme påklædning på og udstråling når du er Jasmin og når du ikke er Jasmin, er dine roller helt klart trukket op som Dr. Jekyll og Mr. Hyde ?

Jeg har svært ved at tro at du skifter personlighed og udstråling når du er Jasmin og når du er dig selv. Det er vel ikke alle kvinder som bliver piftet efter på gaden ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

​ 

Nej, kun 99,9 %. Og det er naturligvis alle de andre, og ikke mænd herinde der er sådan! ;)

​Der er nuancer mellem at kigge og at glo. Jeg kigger, naturligvis. Jeg går da ud fra det er meningen at blive set på, når man klæder sig for at blive set. Klæder man sig ikke sådan, så kigger jeg nok heller ikke (så meget - her ser vi bort fra et smukt ansigt, naturligvis).

Jeg har aldrig i mit liv råbt en kommentar (bortset fra fx "fjols" i trafikken - men altså aldrig en sexistisk. Jeg faktisk aldrig udtalt en kommentar om udseende til en fremmed kvinde som henvendelse (men naturligvis kan jeg finde på at komme med et kompliment, når jeg har hilst på hende). Jeg ved at det samme kan siges om hovedparten af de mænd, jeg kender ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Føler du dig ramt? Børst sandet af dine knæ og kom videre!

Det er primitivt at pifte og råbe, har man en umådelig trang til at kommentere på andres udseende uden at blive spurgt, så ville et stille "Gud, hvor er din bluse, dit hår, whatever pænt" nok blive taget noget pænere imod.

​Hvad råber de, som er frastødende ?

Er "Hej Smukke" frastødende :P

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ih Guder - tag lige og kravl ned af piedestalen piger... 

Er det charmerende med mænd der pifter, råber eller dutter af kvinders udseende i det offentlige rum? Nej, langtfra

Er der tale om overgreb, krænkelse eller kvindeundertrykkelse? Nej, heller ikke

Faktisk synes jeg det er uforskammet at antyde den slags, både over for kvinder som bliver udsat for rigtige overgreb, men også overfor mænd som måske bare er lidt brovtende, ubetænksomme og kejtede i deres begejstring.

Den hysteriske tone klæder ikke debatten

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Der er nuancer mellem at kigge og at glo. Jeg kigger, naturligvis. Jeg går da ud fra det er meningen at blive set på, når man klæder sig for at blive set. Klæder man sig ikke sådan, så kigger jeg nok heller ikke (så meget - her ser vi bort fra et smukt ansigt, naturligvis).

Jeg har aldrig i mit liv råbt en kommentar (bortset fra fx "fjols" i trafikken - men altså aldrig en sexistisk. Jeg faktisk aldrig udtalt en kommentar om udseende til en fremmed kvinde som henvendelse (men naturligvis kan jeg finde på at komme med et kompliment, når jeg har hilst på hende). Jeg ved at det samme kan siges om hovedparten af de mænd, jeg kender ...

​Jeg var på café med en ven fornylig, der sad vi og snakkede om piger, gangbang og hvem vi har knaldet... og vi kiggede på pigerne i caféen, vores samtale blev sat på pause når der kom en smuk pige ind eller gik fordi.... var vores opførsel total upassende ? :P

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jubii jeg er 0,01%. Vrøvl Bly. Det er hvad du lægger i det. Det gør mænd altså ikke. Mænd kan godt udtrykke beundring, uden at ville knalde- jo sgu:) 

​Det er en konvention. Piftet er det samme som at sige #kugodt eller "knepbar". Det ligger jo i, at det netop benyttes på så lang afstand at det er umuligt at forholde sig til andre kvaliteter end sexethed. Man pifter jo ikke mens man giver hånd, eller hvis kvinden bare fortjener et kompliment for sin velklædthed eller soignering.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ih Guder - tag lige og kravl ned af piedestalen piger... 

Er det charmerende med mænd der pifter, råber eller dutter af kvinders udseende i det offentlige rum? Nej, langtfra

Er der tale om overgreb, krænkelse eller kvindeundertrykkelse? Nej, heller ikke

Faktisk synes jeg det er uforskammet at antyde den slags, både over for kvinder som bliver udsat for rigtige overgreb, men også overfor mænd som måske bare er lidt brovtende, ubetænksomme og kejtede i deres begejstring.

Den hysteriske tone klæder ikke debatten

​Nu får jeg nok nogle på nakken ved at sige dette: Sjovt at det er GP'er som føler sig mest krænket i det offentlige rum, måske har GP'er mødt for mange krænkende og ubehagelige mænd at de antager at et tilråb og pift = "jeg har lyst til at kneppe dig"...

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Sjovt at det er GP'er som føler sig mest krænket i det offentlige rum,

​"Mest" sammenlignet med hvem? Kritikken i referencen i startindlægget er jo ikke fra en GP. Og du kan finde vognlæs af samme slags fra ikke-GP'er.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jep for jeg er åbenbart en minioritet. 

​jamen uanset om du er minoritet eller en del af flertallet - så er det stadig uvelkomment at du pifter

vi ønsker ikke din beundring når du ikke kan finde på en bedre måde at udtrykke den... fx en måde hvor det virkelig ER et kompliment...og ikke noget sleskt og klistret

​Har du samme påklædning på og udstråling når du er Jasmin og når du ikke er Jasmin, er dine roller helt klart trukket op som Dr. Jekyll og Mr. Hyde ?

Jeg har svært ved at tro at du skifter personlighed og udstråling når du er Jasmin og når du er dig selv. Det er vel ikke alle kvinder som bliver piftet efter på gaden ?

​Nej naturligvis går jeg ikke nøgen rundt på gaden.... det er jo det der er HELE pointen.... jeg har alm tøj på når jeg er i det off. rum...det alene burde være en showstopper for mænd og deres mundtøj

Selvfølgelig har jeg udstråling og jeg udstråler uden tvivl selvsikkerhed og ro omkring hvem jeg er... det er muligvis sexet - men er jeg ligeglad eller er jeg ligeglad,... hvis mænd vil kigge - så feel free... men KIGGE er ikke det samme som carte blanche til at påtvinge mig deres bemærkninger.. 

de skal dælme holde deres mund med deres "beundring" deres "komplimenter" deres "fjernkærtegn" eller alle de andre mærkelige synonymer de har for deres manglende evne til selvkontrol

​Hvad råber de, som er frastødende ?

Er "Hej Smukke" frastødende :P

 

JA!!!!

det er meget frastødende når det kommer fra en komplet ukendt mandsperson man aldrig har set før, ikke ønsker nogen kontakt med - det er en meget frastødende måde at invadere en kvindes privatsfære på

Er der tale om overgreb, krænkelse eller kvindeundertrykkelse? Nej, heller ikke

Faktisk synes jeg det er uforskammet at antyde den slags, både over for kvinder som bliver udsat for rigtige overgreb, men også overfor mænd som måske bare er lidt brovtende, ubetænksomme og kejtede i deres begejstring.

Den hysteriske tone klæder ikke debatten

​Overgreb behøver ikke være fysiske... det i mænd gør her er verbale overgreb. Det i gør får os kvinder til at føle os utilpas, nervøse - for nogens vedkommende ligefrem bange... for mit tilfælde vred og indigneret.  Det er definitionen på krænkende når man bevidst behandler andre mennesker (m/k) på den måde...  

det er i bedste fald en form for mobning og i værste fald chikane... og begge dele kan defineres som værende overgreb.... 

At være dum, brovtende, eller klodset er ingen undskyldning for respektløshed.... uanset hvor meget man besidder af disse ucharmerende egenskaber kan man godt have respekt...  

Det er den komplette mangel på respekt for et andet menneske der er tale om her...  og det er ikke hysteri at sige fra overfor den slags.... 

​Nu får jeg nok nogle på nakken ved at sige dette: Sjovt at det er GP'er som føler sig mest krænket i det offentlige rum, måske har GP'er mødt for mange krænkende og ubehagelige mænd at de antager at et tilråb og pift = "jeg har lyst til at kneppe dig"...

​Nej Nille - de eneste kvindelige debattører der er her på EG er GPer.... ude i den virkelige verden er der MANGE kvinder der tager afstand fra den form for adfærd... 

De mænd der besøger mig er velkomne til at pifte af mine fine bryster og gode røv for det er de inviteret til da de gik ind af døren... men ve den mand der gør det når jeg træder uden for igen og bare er mit normale selv..  han skal ikke udtrykke sin beundring højt i mit påhør... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor mange gange møder I piger pift og tilråb på en måned ? Det lyder til I gør det til et kæmpe problem.

Er det en bestem type mænd som kommer med disse tilnærmelser ?

​AT vi møder pift og tilråb i sig selv er et problem... størrelsen på problemet kommer jo an på hvor meget vi går ud, hvor vi går og hvilken tid på året der er flest mænd på gaden...  problemet er ikke hvor ofte det sker - problemet er AT det sker!!!

men ligenu og de næste par måneder frem er problemet faktisk stort... og om det er en bestemt type - nææ - det er faktisk alle typer af mænd der gør det.. desværre 

Men det er primært mænd i grupper og enkelte der tør gøre det uden back-up ... typisk på gadecafeer, når de passerer en på gaden og når man har fisket noget op af køledisken - det er der jeg personligt oplever det er værst. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​AT vi møder pift og tilråb i sig selv er et problem... størrelsen på problemet kommer jo an på hvor meget vi går ud, hvor vi går og hvilken tid på året der er flest mænd på gaden...  problemet er ikke hvor ofte det sker - problemet er AT det sker!!!

men ligenu og de næste par måneder frem er problemet faktisk stort... og om det er en bestemt type - nææ - det er faktisk alle typer af mænd der gør det.. desværre 

Men det er primært mænd i grupper og enkelte der tør gøre det uden back-up ... typisk på gadecafeer, når de passerer en på gaden og når man har fisket noget op af køledisken - det er der jeg personligt oplever det er værst. 

 

​Jeg kan lige se scenen for mig, du er ved at fiske en pose frosne ærter op af køledisken... så står der en halvfed gut bag dig, savler over din røv og råber: Lækkermås ! :P Du vender dig om og smadrer ham med en pose grønne ærter :lol:

Lars.thumb.jpg.bd1652a123f5ee82616560d9f

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Jeg kan lige se scenen for mig, du er ved at fiske en pose frosne ærter op af køledisken... så stor er en halvfed gut og savler og din røv og råber:Lækkermås ! :P Du vender dig om og smadre ham med en pose grønne ærter :lol:

​Hvis han er dum nok til at stå tæt på så tror jeg at jeg vælger en hel frossen laks fremfor en lille pose ærter.... 

men det er da godt du kan se noget sjovt i det... for jeg indrømmer gerne at humoren i den scene fuldkommen undslipper min opmærksomhed 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hvis han er dum nok til at stå tæt på så tror jeg at jeg vælger en hel frossen laks fremfor en lille pose ærter.... 

men det er da godt du kan se noget sjovt i det... for jeg indrømmer gerne at humoren i den scene fuldkommen undslipper min opmærksomhed 

​Hvis det er hovedrollen i denne scene er det klar du ikke kan se humoren,

jeg synes det er perverst og utilgiveligt hvis det virkelig er sådan at mænd opfører sig i det offentlige rum, jeg var ikke klar over at disse ting sker så ofte for jer piger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hvis det er hovedrollen i denne scene er det klar du ikke kan se humoren,

jeg synes det er perverst og utilgiveligt hvis det virkelig er sådan at mænd opfører sig i det offentlige rum, jeg var ikke klar over at disse ting sker så ofte for jer piger.

​Jo desværre... og siden jeg fik bryster har jeg haft hovedrollen i forskellige udgaver af denne scene... 

det er sådan mange (naturligvis ikke alle men mange) mænd opfører sig i det offentlige rum :( 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​ 

det er sådan mange (naturligvis ikke alle men mange) mænd opfører sig i det offentlige rum :( 

​WHAT!!!!!!!!!!:shock::shock::shock:

Giver du dem så tørt på hver gang????

Hva fanden driver dem????

Redigeret af dråben

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

​   ​Overgreb behøver ikke være fysiske... det i mænd gør her er verbale overgreb. Det i gør får os kvinder til at føle os utilpas, nervøse - for nogens vedkommende ligefrem bange... for mit     tilfælde vred og indigneret.  Det er definitionen på krænkende når man bevidst behandler andre mennesker (m/k) på den måde...  

det er i bedste fald en form for mobning og i værste fald chikane... og begge dele kan defineres som værende overgreb.... 

At være dum, brovtende, eller klodset er ingen undskyldning for respektløshed.... uanset hvor meget man besidder af disse ucharmerende egenskaber kan man godt have respekt...  

Det er den komplette mangel på respekt for et andet menneske der er tale om her...  og det er ikke hysteri at sige fra overfor den slags.... 

 

​Jamen jeg anerkender skam såvel psykiske som verbale overgreb - men at kalde dette for overgreb er imho at skyde gevaldigt over målet, og jeg synes det er kvalmende at du og andre kvinder konstant kaster sig ind i offer-rollen og råber overgreb og krænkelse ,hver gang nogle mænd gør den mindste smule som ikke passer ind i jeres feministiske selvforståelse. Hvis der virkelig ikke skal mere til før I føler Jer som ofre for et overgreb, bør I nok kigge lidt nærmere på Jer selv fremfor at pege fingre af mænd og skyde med spredehagl over hver evig eneste lille modgang livet byder Jer. Det er direkte ynkeligt - mage til selviscenesat klynk :(

Nu er du igen ude i en klassisk Jasmin-stråmand; jeg har vist på intet tidspunkt sagt noget om at det skulle være en undskyldning for den slags adfærd (nøjagtig som jeg ikke mener at det at være en forstyrret hystade, er en undskyldning for at kalde andre for kvindehadere blot fordi man ikke kan få sin vilje). Men det kunne derimod være en forklaring på deres adfærd, en forklaring som ikke nødvendigvis bunder i et hadsk kvindesyn.

Jeg synes det er hysteri at hidse sig op over den slags og begynde at kalde det overgreb.... Gud ved hvor mange mænd der ville sidde og flæbe og kæfte op om overgreb hvis en kvinde de fandt uattraktiv tog dem på røven... det er sket for mig talrige gange uden at jeg har fundet grund til at flippe ud over det... så jo - det er klassisk kvindehysteri efter min mening.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg færdes meget i det offentlige rum også hvor der er unge smukke slanke piger, jeg har set mænd glo efter flotte unge slanke piger, det gør rigtig mange, jeg kan heller ikke selv lade være altid men prøver at være diskret, men det med pifteri oplever jeg slet ikke den grad som Jasmin påstår. Slet ikke på nogen måde. Det kan da ske en kommer med et pift men det er mega sjældent jeg hører det.

Hvis en pige sætter sine babser op og viser halvedelen af dem og hvis hun har en kort nederdel på og spankulerer med den sædvanlige cool og vigtige attitude ned af strøget i ført solbriller, I kender selv typen, så må hun fandme også kunne klare at nogle mænd pifter af hende selvom det stadig er upassende principielt at pifte efter en pige.

Jeg pifter  ikke selv af piger, det ligger ikke i min natur, men at andre måtte komme med et pift er upassende men lidt forståeligt nok, når hun selv spiller sådan op. 

Ellers må hun lade være med at klæde sig sådan.

Hvis hun går klædt ganske almindeligt så er det endnu mere upassende og uhøfligt at pifte af piger synes jeg.

Men hvis der kommer et pift er det selvfølgelig ikke et voldsomt krænkende overgreb. Hvis man ikke kan klare det, så vil jeg anbefale en tur til psykologen, for så må der ligge noget helt andet og dybere bag en så voldsom psykisk reaktion på  bare et pift.

Hvis en mand begynder at klappe en pige i numsen, røre ved hende mv kan jeg lidt bedre forstå at hun føler det som et mindre overgreb, men stadig ikke noget der burde sætte hende mentalt ud af spillet, men jeg kan da godt forstå hun synes det er ubehageligt og en form for et overgreb.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan man ikke bare som GP bruge sit outfit i det offentlige rum, og så stikke de formastelige sit visitkort, med sted, tider, ydelser og priser :razz::wink:

Særligt dem på tur med konen, der troede hun ikke så at de gloede :oops:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Hvis hun går klædt ganske almindeligt så er det endnu mere upassende og uhøfligt at pifte af piger synes jeg.

​Det er jo det Jasmin gør, altså er almindelig klædt og alligevel synes hun, hun bliver krænket med pift, stirrende blikke og upassende kommentarer, selv når hun fisker noget op fra en kølediske i supermarkedet :P 

men kvinder kigger også :lol: 

womanlooking_1455757c.jpg

Det starter i en tidlig alder:

post-11369-Boy-staring-at-girl-He-got-no

 

 

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...