Hop til indhold
Borende X

Er midaldrende mænd trættende?

Recommended Posts

Gæst

​Det er jo det Jasmin gør, altså er almindelig klædt og alligevel synes hun, hun bliver krænket med pift, stirrende blikke og upassende kommentarer, selv når hun fisker noget op fra en kølediske i supermarkedet :P 

​Ja det havde jeg læst og ? ? ? ? Hvor vil du hen med det ? 

Det er en generel kommentar om at går en pige almindelig klædt finder jeg det ret upassende at pifte efter hende, og det mener jeg uanset om det er Jasmin eller hvilken som helst anden. Og ?

Men jeg mener ikke som Montezi og andre, at det er et voldsomt krænkende overgreb når det sker.

Redigeret af Frasier

Del dette indlæg


Link til indlæg

I piger glemmer meget behændigt at der er noget der hedder blufærdighedskrænkelse. Liv, du skriver at du gør dig lækker for dig selv, dine veninder og din kæreste, men når du bevæger dig ud i det offentlige rum så er der altså også andre mennesker, om du kan lide det eller ej, og de har også ret til at være der. 

Undskyld hvis jeg lyder sippet men jeg synes ind i mellem at unge piger klæder sig lige på grænsen til det anstændige. Jeg har ikke lyst til at få smækket røv og patter op i ansigtet når jeg går ned ad gaden (når det behov melder sig logger jeg på brazzers.com :) )

Det er ikke i orden at pifte efter folk, det er vildt provokerende, men inden i piger brokker jer alt for højt burde i måske lige feje for egen dør først!

Undskyld, men hvad f... tror du jeg har på? Vi taler om helt almindeligt tøj her. Lækker er ikke lig med halvnøgen i min optik.

Mht til de unge piger, så ser jeg altså sjældent nogen i uanstændig påklædning, og hvis jeg gjorde og ikke kunne li det, ville jeg bare kigge væk ;-) 

Redigeret af Liv
tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Well, allow me to laugh..

 

Efter at have læst de fleste indlæg herinde, hvor det lader til at være en rødstrømpedebat om kvindernes kamp imod de undertrykkende mænd, så bliver jeg sgu nødt til at give mit besyv med. 

 

Er da enig i, at tilråb og højlydt piften i det offentlige rum kan virke primitivt og utiltalende. Men så er det vel heller ikke værre end det? Og nej, det svarer ikke til at pege på en mands pik og skraldgrine af den, for det er jo direkte latterliggørelse af hans køn og en hån imod hvad manden nu engang er udstyret med. Det sårer.

 

Men når pigerne hiver den korteste nederdel på de kan finde, eller de meget korte shorts der liiiige viser lidt balle, og en stram top der sørger for, at brysterne lige kigger op og siger hej til omverdenen.. så skal I, kvinder, sgu ikke komme og bilde mig ind det ikke er for at få opmærksomhed! Vi kan vel alle godt lide opmærksomhed fra det modsatte køn... netop derfor pigerne ofte taget det lidt udfordrende tøj på i byen og lægger deres make-up derefter, og mænd også liiiige gør lidt ekstra ud af at se ordentlige ud og være velduftende. 

 

Når piger så vælger et typisk "gå-i-byen-udfordrende-outfit" til en almindelig gåtur i byen, så ved de også godt de VIL få den opmærksomhed det outfit normalt tiltrækker. Og lad nu være med at spille dum... selvfølgelig ved I da det. Men I holder på jeres ret til ikke at blive objektificerede, så vi mænd skal bare finde os i, at I må klæde jer som I vil, men vi må ikke reagere som I ved vi vil gøre, allerede inden I forlader hjemmet. Det er jo en gang fis at fyre af... og utroligt nok kommer al den kritik af glædespiger, som sætter en ære i, at mænd kan få styret deres lyster efter frække piger i udfordrende påklædning mm. Lidt dobbeltmoralsk måske...?

 

Og ja.. jeg har tit, da jeg var lidt yngre, fået tilråb som "Min veninde synes du er lækker!!!" og "GOD RØV!!!"... og hver eneste gang har jeg følt mig komplimenteret. Det har på ingen måde virket krænkende. Nærmere bekræftet mig i, at jeg ikke var/er helt utiltrækkende for det modsatte køn.

 

Jeg går ud fra den filosofi, hvad enten man er M eller K, at vil man have opmærksomhed, så klæder man sig derefter. Vil man ikke, så klæder man sig efter det.

Men er da enig i, at tilråb osv. kan være primitive.. især hvis de kommer fra en stiv stodder på 60+ med ca. 80 kg for meget.. "AD! Klamme gamle svin!". Men hvis det havde været Brad Pitt der lige gik forbi og fløjtede, så ville I nok tænke "WOW! Brad Pitt synes jeg er lækker!"

 

Kom ned af den hest tøser og glæd jer over den positive respons I får på jeres udseende... det er jo ikke for at latterliggøre jer og gøre jer til genstand for offentlig ydmygelse. Det er hvad det altid har været... beundring og komplimenter fordi I udseendesmæssigt hæver jer over det kedelige grå gennemsnit i gadebilledet!

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Kom ned af den hest tøser og glæd jer over den positive respons I får på jeres udseende... det er jo ikke for at latterliggøre jer og gøre jer til genstand for offentlig ydmygelse. Det er hvad det altid har været... beundring og komplimenter fordi I udseendesmæssigt hæver jer over det kedelige grå gennemsnit i gadebilledet!

​Der kunne også være mindre positive tilråb, som "hun er grim eller har hængepatter"... :P der er mange piger i Kbh som har grimt tøj på....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det ville være useriøst at hævde, at mænd ikke dels er visuelle og dels at det at det ikke ligger rimeligt dyb i mandens natur at der kigges efter piger, for sådan er det nu engang. Men men......Forskellen på de typer mænd der kommer med uopfordrede tilråd eller som glor "med pikken ude af bukkerne" og dem der blot diskret bemærker en smuk kvinde, eller som i ny og næ giver en kvinde et kompliment er situations fornemmelse og almen dannelse.

Førstnævnte har intet med komplimenter at gøre. Det burde være almen viden, at før man kan fyrer et kompliment af, skal der ligesom være skabt en eller anden for kontakt, og man skal nok også være indenfor en passende tale-afstand til hinanden.  og....man vist og roligt gå ud fra, at der meget stort forskel på at få at vide, at man ser dejlig og få at vide at man har en lækker røv eller et par gode patter. At man sagtens kan finde eksempler på kvinder der kan glædes over de mest utrolige tilråb, ændre nok ikke meget på nogle grundregler når man ønsker at komplimentere en kvinde.

For at gå et bette skridt videre, kan jeg godt forstå, at mange kvinder med udenlandsk baggrund siger at danskerne typisk mangler stil/klasse og at de er håbløse til almen flirt.

I øvrigt mener jeg så ikke, at uopfordrede tilråb omkring kvinders seksuelle tiltrækningskraft, har ret meget med rødstrømpe-bevægelse af gøre - Igen det har noget med opførsel at gøre.

 

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er for meget at bryde op i enkelt citater så jeg svarer bare med rød 

Well, allow me to laugh..

Jamen grin alt det du vil... det er jo heller ikke dig det går ud over... det er altid let at grine når det ikke er en selv der skal stå model til det. Det er ligesom at sige til sekretæren der bliver chikaneret eller skolepigen der bliver mobbet "lægger du ikke lidt for meget i det???"

så grin bare

Efter at have læst de fleste indlæg herinde, hvor det lader til at være en rødstrømpedebat om kvindernes kamp imod de undertrykkende mænd, så bliver jeg sgu nødt til at give mit besyv med. 

 

Er da enig i, at tilråb og højlydt piften i det offentlige rum kan virke primitivt og utiltalende. Men så er det vel heller ikke værre end det?

Jo - for vi har ikke bedt om det... vi har ikke bedt om mænds primitive tilkendegivelser og vi vil ikke høre dem for de hører ingen steder hjemme

Og nej, det svarer ikke til at pege på en mands pik og skraldgrine af den, for det er jo direkte latterliggørelse af hans køn og en hån imod hvad manden nu engang er udstyret med. Det sårer.

Hvad fanden tror du jeres pifteri gør.... nogen gør det vrede, andre sårer det, nogle gør det bange, andre nervøse.... pointen er at begge dele skaber ubehag hos modparten og det er det der er utilgiveligt. Om det er latterliggørelse eller en fuldkommen uønsket sexualisering kan komme totalt ud på et - begge dele er hæsligt for den det går ud over

Men når pigerne hiver den korteste nederdel på de kan finde, eller de meget korte shorts der liiiige viser lidt balle, og en stram top der sørger for, at brysterne lige kigger op og siger hej til omverdenen.. så skal I, kvinder, sgu ikke komme og bilde mig ind det ikke er for at få opmærksomhed!

Nej - men det er heller ikke de piger der har problemet. Det er os der i almindeligt stramtsiddende tøj der dækker alting skal lægge øre og krop til klamme tilnærmelser og fløjt/pift 

Vi snakker ikke de piger der har behov for at få den opmærksomhed for at trives.... vi snakker om alle os der trives bedst uden.... det er os i skal respektere for vi er ikke svære et genkende. Alle os der IKKE har klædt os på for jeres skyld

Vi kan vel alle godt lide opmærksomhed fra det modsatte køn...

NEJ!!! - når jeg er ude bare helt for mig selv - så vil jeg sgu ikke have jeres opmærksomhed.... hvad skal jeg med den... det er det der er hele pointen med artiklen.... hvad pokker får jer til at tro vi vil have jeres opmærksomhed??

netop derfor pigerne ofte taget det lidt udfordrende tøj på i byen og lægger deres make-up derefter, og mænd også liiiige gør lidt ekstra ud af at se ordentlige ud og være velduftende. 

Ikke ubetinget nej - det er fordi mange bare godt kan lide at se sådan ud...  der er helt sikkert nogen piger der gør det for opmærksomhed - men det er ikke dem der er kvikke nok til at skrive en hel kronik om jeres uønskede adfærd... 

Når piger så vælger et typisk "gå-i-byen-udfordrende-outfit" til en almindelig gåtur i byen, så ved de også godt de VIL få den opmærksomhed det outfit normalt tiltrækker. Og lad nu være med at spille dum... selvfølgelig ved I da det.

Ja - men det er heller ikke de piger der har et problem... det er alle os andre der IKKE laver den slags stupide stunts

Men I holder på jeres ret til ikke at blive objektificerede, så vi mænd skal bare finde os i, at I må klæde jer som I vil, men vi må ikke reagere som I ved vi vil gøre, allerede inden I forlader hjemmet. Det er jo en gang fis at fyre af...

Det kan aldrig aldrig aldrig nogensinde være vores påklædning - uanset hvor smagsløs nogle piger gør den - der skal være afgørende for at i mænd styrer jeres liderlighed. Skal det så også være pigens skyld når manden gør mere end bare at pifte?? 

Gu skal i mænd finde jer i at vi klæder os som vi vil - NØJAGTIG som vi finder os i det i vælger at tage på. Hvad er det for en muslimsk holdning at have... skal vi også til have tørklæder på så vi ikke frister jer over evne eller var det en ide at i fik styr på lysterne ??? 

og utroligt nok kommer al den kritik af glædespiger, som sætter en ære i, at mænd kan få styret deres lyster efter frække piger i udfordrende påklædning mm. Lidt dobbeltmoralsk måske...?

NEJ - for det er hos os at det er i orden at i ter jer sådan... men  når vi går ud af døren er vi helt almindelige kvinder og der er det IKKE i orden at i ter jer sådan... der er intet dobbeltmoralsk i at forlange respekt på rette tid og sted

og selvfølgelig kommer den fra os - vi er de eneste kvinder herinde!!! 

Og ja.. jeg har tit, da jeg var lidt yngre, fået tilråb som "Min veninde synes du er lækker!!!" og "GOD RØV!!!"... og hver eneste gang har jeg følt mig komplimenteret. Det har på ingen måde virket krænkende. Nærmere bekræftet mig i, at jeg ikke var/er helt utiltrækkende for det modsatte køn.

Jamen vi er kvinder - vi har ikke brug for den bekræftelse!!! Fra vi er 15 år ved vi at det eneste vi skal gøre for at få sex er fysisk at være til stede!!!  Vi har virkelig ikke brug for den bekræftelse og det gør den anmassende og ubehaglig!!

Jeg går ud fra den filosofi, hvad enten man er M eller K, at vil man have opmærksomhed, så klæder man sig derefter. Vil man ikke, så klæder man sig efter det.

Ja - og jeg vil sgu ikke have den opmærksomhed i det frie rum.... og klæder mig derefter.... men det hjælper ikke en skid.. 

Men er da enig i, at tilråb osv. kan være primitive.. især hvis de kommer fra en stiv stodder på 60+ med ca. 80 kg for meget.. "AD! Klamme gamle svin!". Men hvis det havde været Brad Pitt der lige gik forbi og fløjtede, så ville I nok tænke "WOW! Brad Pitt synes jeg er lækker!"

Hvorfor tror i at bare fordi fyren ser godt ud så er han velkommen til at chikanere os... sådan hænger det ikke sammen. jeg ville være fucking ligeglad med om det var sam worthington/brad pitt/clooney chippendale  mix mand der gjorde det... hvis han pifter efter mig er han stadig en klam stodder... 

Når en mand ikke respektere min plads i det frie rum kan han være så lækker det skal være... i det sekund han despekterer mig er han ikke lækker længere!!!

Kom ned af den hest tøser og glæd jer over den positive respons I får på jeres udseende... det er jo ikke for at latterliggøre jer og gøre jer til genstand for offentlig ydmygelse. Det er hvad det altid har været... beundring og komplimenter fordi I udseendesmæssigt hæver jer over det kedelige grå gennemsnit i gadebilledet!

Jamen vi vil ikke have den respons... vi vil bare gerne være i fred... forstå det dog

Hvor svært kan det dog være at lade os være i fred i det offentlige rum

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg elsker jer drenges blikke og kommetare når jeg er på stålvalseværket og jeg er omklædt i passende seletøj, eller andet der passer til det jeg skal med fyren, bliver der for mange superlativer, kan jeg jo bare stoppe noget i munden på ham :D:D:D

Men når jeg går hjem og har taget "hjemmehammen" på, og skal lufte hunden, tanke bilen, eller købe en liter mælk, hvor "hjemmehammen" IKKE indbefatter at beskueren, får trækninger syd for navlen, tak så vil jeg meget gerne være fri for bemærkninger.

Nys hjemkommet fra det jyske kan "hjemmehammen" der består af praktisk, kørelangt tøj og gå-med-hund-tøj (jogging-bukser, træningssko, løs-T-shirt, stor skjorte, ingen krigsmaling og håret sat op) få den jyske ungdom helt op i gear, når man låser sig ind på et bordel, (jeg er altså en ældre dame på 107 år)

Bilen var kørt helt op på siden af bordellet, imens jeg bar mine ting ind, alligevel måtte de friske herre helt hen for at komme med friske tilråb...så som: Sexy mama osv

(deres mor og søstre sad på altanen, lidt længre henne og glanede ned, for at få det hele med)

(deres fædre fra pizzariaet fulgte med fra hjørnet, så har jeg vist vist hvor jeg sætter mit X i valget i dag)

Jeg bliver glad for et blink, eller et smil, eller et anerkendene hej på min hjemmevej, eller en fælles hundeklappesnak, med naboen, som ved hvad der sker på adressen, men alt det andet, syntes jeg er nedgørenden og undøvendigt, jeg vil godt have lov til at være lige så annonym som andre, uden fest tilråb (hov var vist ved at bevæge mig væk fra emnet :D )

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mht til de unge piger, så ser jeg altså sjældent nogen i uanstændig påklædning, og hvis jeg gjorde og ikke kunne li det, ville jeg bare kigge væk ;-) 

Men hvis du ser det og kan lide det - ser du så også væk? Det er jo det, der er det interessante, når "mænd" anklages for "at glo". Det er noget vås at skrive at man "bare kan se væk," hvis man ikke kan håndtere det man ser.

Der er den væsentlige forskel på visuelle udtryk og tilråb, at man ikke kan "lukke ørerne," men godt øjnene. Så langt er vi enige, og også derfor er tilråb/pift helt ude i hampen. 

Det interessante er heller ikke "uanstændig" påklædning; det er jo et spørgsmål om lovgivning (blufærdighedskrænkelse). Det interessante er "udfordrende" påklædning. Fx, som allerede nævnt af andre, push up+stor udskæring i kombination med fx knæstrømper der stopper et godt stykke under kanten på nederdelen. Eller den åbenbart irriterende nok stadigt populære kombination af en sort bh under en tynd, hvid skjorte. Det er jo "påfaldende" påklædning - så det er svært ikke at "glo". Det har jeg også talt med flere såvel yngre som ældre kvinder om, og de er da helt enige: Man kigger uvilkårligt. Derfor siger "vi": Hvis man ikke vil kigges på af så mange, så må man lade være med at klæde sig sådan. Hvorfor skal alle vi andre dog forsøge at kontrollere vores "automatiske" reaktioner, når det langt lettere kan håndteres ved at klæde sig mere neutralt?

Hvor svært kan det dog være at lade os være i fred i det offentlige rum

Når du svarer inden i et citat kan vi andre ikke citere dig og svare igen på letlæselig måde, derfor lader jeg dig (næsten) være i dette rum ...

 

i det sekund han despekterer mig er han ikke lækker længere!!!

Du får dog lige en kudos for både at finde på et nyt ord og bruge det i et klart forståeligt argument for en indlysende pointe.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som nævnt adskillige gange i denne tråd, så er der forskel på at kigge og glo, og der er forskel på et anerkendende blik og et sjofel tilråb. Jeg kan godt se på en pige, at hun er lækker, uden jeg behøver at råbe eller pifte efter hende.

Hvis jeg ikke kan håndtere det jeg ser, så er det mig og ikke pigen, der har et problem. Og lægger jeg mærke til farven på en BH under en skjorte, så kigger jeg altså det forkerte sted ;-) 

Og til ham, der skrev at vi er dobbeltmoralske, undskyld, men fordi man er sexarbejder, så skal man finde sig i liderlige mænd i fritiden, nej vel? Jeg forventer faktisk også ordentlig tale fra min gæster, hvis indgangreplikken handler om fisse, kneppe mv, så bliver der ingen aftale med mig.

Slut herfra

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg gad godt... bare for én enkelt dag at komme ind i hovedet på en smuk 20årig gymnasiepige og se hvad fanden det er hun ser. Sådan lidt Being John Malkovich agtigt.

Så kunne jeg bedre få en first-hand feeling med hvad fanden problemet er og hvor stort det er. 

Synes jeg har hørt og læst denne historie så mange gange før om sexisme i det offentlige rum og hvordan kvinder ikke kan være i fred uden at mænd klister fast til bagdelen. Det er aldrig skrevet meget personligt og i en affekt tilstand.

Men jeg er da også i det offentlige rum. Hver dag. Omgivet af hundredevis af mennesker på gaden, arbejde, togstationer, butikker, osv osv. Og forekomsten af mænd som råber eller fløjter efter pigerne er sjældnere end en solformørkelse.

Jeg ved simpelthen ikke om det faktisk er et problem? Er det ulideligt at være en smuk ung pige i byen, eller husker pigen bare den ene halvfulde håndværker der råbte "god røv" mens 800 andre mænd er kørt forbi hende som ikke turde sige noget flatterende om hendes udseende?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og hvorfor lige midaldrende mænde. Er det da OK hvis det er uge fyre som pifter og råber "lækkermås"?

Er ikke selv en årsunge og kunne aldrig finde på at komme med tilråb til en kvinde på gaden, det ER da bare dårlig stil, men hvis hun er pisseflot og udfordrende klædt, så kigge jeg altså. Jeg er jo ikke død endnu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg gad godt... bare for én enkelt dag at komme ind i hovedet på en smuk 20årig gymnasiepige og se hvad fanden det er hun ser. Sådan lidt Being John Malkovich agtigt.

Så kunne jeg bedre få en first-hand feeling med hvad fanden problemet er og hvor stort det er. 

 

En ting er den dårlige opførsel der sker fuldstændigt uopfordret, lidt dybere handler det nok om en, for nogen kvinder meget skæv fordeling af interessen for mennesket og interessen for sex.

Omvendt kan man jo som hævde, at fordeling for os, jo også kan ganske skæv, uagtet om vi er nogle pragtfulde drenge/mænd. Det er vel rimeligt indlysende, at når kvinder ser os langt mere som mennesker en som lækre sexobjekter, så er vi vel rimelige tolerante omkring udførelsen, når der en sjældent gang vises særlig seksuel interesse for  os. :)

I det perfekte samfund, ville der nok være lidt mere balance i tingene.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

I det perfekte samfund, ville der nok være lidt mere balance i tingene.

I et perfekt samfund spiller kønsroller ingen rolle, alle får sex og er tilfredse, der er slet ikke behov for at glo og pifte efter hverken mænd eller kvinder.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og lægger jeg mærke til farven på en BH under en skjorte, så kigger jeg altså det forkerte sted ;-)

Hvad betyder smileyen? Jeg spørger, fordi du jo umuligt kan mene det du skriver alvorligt. Pointen med sort bh under hvid skjorte er at man skal se det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad betyder smileyen? Jeg spørger, fordi du jo umuligt kan mene det du skriver alvorligt. Pointen med sort bh under hvid skjorte er at man skal se det.

Det kunne også være, at hun bare ikke havde flere rene i nude...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du får dog lige en kudos for både at finde på et nyt ord og bruge det i et klart forståeligt argument for en indlysende pointe.

gør dog din research inden du spiller smart

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=despekt

 

Og til ham, der skrev at vi er dobbeltmoralske, undskyld, men fordi man er sexarbejder, så skal man finde sig i liderlige mænd i fritiden, nej vel? Jeg forventer faktisk også ordentlig tale fra min gæster, hvis indgangreplikken handler om fisse, kneppe mv, så bliver der ingen aftale med mig.

og jeg kan så sige at jeg har det på samme måde.... hvis der ikke er respektfuld tone pr første sms - no deal 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er for meget at bryde op i enkelt citater så jeg svarer bare med rød 

Hvor svært kan det dog være at lade os være i fred i det offentlige rum

Slap dog af.. Tror du at alt hvad du foretager dig i det offentlige rum er accepteret af alle? Tvivler på det ikke skulle være en enkelt ting nogle vil finde upassende..

Og hvis din sammenligning mht at pege og grine skal holde stik, så tror jeg nu egentlig hellere du vil have et lille fløjt end en eller anden der stiller sig op, peger på dine bryster og bryder ud i hånlatter.

Alle mennesker har deres egen vilje, egen personlighed, egen historie osv. Og alle menneskers lort lugter. Også din. 

Hvis du er så stødt over ting du ikke selv har en jordisk chance for at kontrollere, så hold dig da væk fra det farlige og kvindeundertrykkende offentlige rum? Men lad i det mindste være med at prøve at bestemme hvordan samtlige mænd du ser i det offentlige rum skal gebærde sig. Live and let Live.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og hvis din sammenligning mht at pege og grine skal holde stik, så tror jeg nu egentlig hellere du vil have et lille fløjt end en eller anden der stiller sig op, peger på dine bryster og bryder ud i hånlatter.

er det helt umuligt for dig at forstå at begge dele er ubehagelige og at vi slet ikke burde opleve at andre mennesker behandlede os sådan ... overhovedet - nogen af os 

det handler ikke om at vælge det mindste af 2 onder... ingen af delene er ok og bør ikke finde sted

Vi har alle krav på at blive behandlet med respekt... 

Alle mennesker har deres egen vilje, egen personlighed, egen historie osv. Og alle menneskers lort lugter. Også din. 

Hvad i alverden har det ene at gøre med det andet... siden hvornår har 2 wrongs nogensinde udgjort 1 right ???  minus minus giver ikke plus her... 

Hvis du er så stødt over ting du ikke selv har en jordisk chance for at kontrollere, så hold dig da væk fra det farlige og kvindeundertrykkende offentlige rum? Men lad i det mindste være med at prøve at bestemme hvordan samtlige mænd du ser i det offentlige rum skal gebærde sig. Live and let Live.

Nej fandme nej... vi skal allesammen være her og skal kunne bevæge os frit uden at blive forulempet..... os alle sammen....  dem der bliver chikaneret er da ikke dem der skal bøje hovedet og forlade rummet.... dem der chikanerer skal ikke have lov at sætte dagsordenen---

Det er muligt det ikke kan kontrolleres... men det skal i hvert fald påtales lige indtil der sker et skifte... for det kan ganske enkelt ikke være rigtigt at mange kvinder skal føle sig ubehageligt til mode i det offentlige regi blot fordi de nogle mænd ikke kan styre deres  handicap

Del dette indlæg


Link til indlæg

gør dog din research inden du spiller smart

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=despekt

 

Jeg spiller ikke smart. Du linker til et navneord, men jeg kommenterede dit udsagnsord. Tag dog imod et kompliment, når du får det :-)

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=despektere

Vi har i øvrigt et låneord fra engelsk, kommer jeg lige i tanker om:

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?select=disse,2&query=disse

 

 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du rører her ved det problem at danske kvinder modtager komplimenter med mistænksomhed og sommetider vrede. Resultatet af en forkert påvirkning i opdragelsen. 

Der er forskel på komplimenter og sjofle tilråb

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Der er forskel på komplimenter og sjofle tilråb

jep, men jeg har hele tiden talt om et lille fløjt/pift. Kan ikke pifte, så det bliver et fløjt efterfulgt af et smil- nu jeg har fanget din opmærksomhed.  :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du rører her ved det problem at danske kvinder modtager komplimenter med mistænksomhed og sommetider vrede. Resultatet af en forkert påvirkning i opdragelsen. 

Man er altså nødt til at skelne imellem komplimenter der udelukkende sender signalet "jeg har lyst til at komme i bukserne på dig" og komplimenter, der omhandler kvinden som person.  At mange kvinder modtager komplimenter med mistænksomhed, handler nok mere omkring kvindernes erfaring med unge drenge og senere mænds intentioner end far og mors opdragelse.

Man er ligeledes nødt til at forholde sig dels situationsfornemmelse, stil og elegance. Det er i hvert fald mit indtryk af kvinder, at hvis man sætter sig dels lidt ind i det feminine univers og dels hvem kvinden er, så kan man sagtens slippe afsted med at give komplimenter uden at man opfattes som en klam støder eller at man mistænkes for at have skjulte hensigter. Lige netop det med skjulte hensigter tror jeg faktisk at stort set alle kvinder kender til.

Springer vi ind i universet for flirt, så vil jeg give mange udenlandske kvinder ret i, at vi i norden ikke rigtigt evner at dyrke detaljerne i det. Jeg har tit hørt fra disse kvinder, at hvis de giver en mand et kompliment, så tror manden lidt plat sagt "Fedt så skal vi i seng sammen". Jeg har ligeledes hørt fra mange kvinder, at de såmænd sagtens kan håndtere og nyde komplimenter der omhandler deres udseende, men at de ønsker uopfordrede tilråb og sjofle komplimenter erstattet med finesse, stil osv. herunder også situationsfornemmelse.

Jeg må tilstå, at jeg sagtens kan følge kvinderne. Og......jeg må ligeledes sige, at jeg selv nyder at få komplimenter fra kvinder, der klart røber, at de dels har gjort sig nogle overvejelser før de giver det og dels at de har fravalg at gøre det på en plat og sjofel måde. Alt i alt kan jeg sagtens forstå, at kvinder efterspørger bare et gram af elegance og god opførsel når mænd mere eller mindre uopfordret ønsker at komme i dialog med dem.

 

 

 

Redigeret af Bluejacket

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...