Hop til indhold
Rejsenetværk

Jer der har børn

Recommended Posts

Jeg begriber ikke hvordan I klarer at få børn :shock:

Hvordan er det muligt at køre bil til arbejdet, passe og beholde et arbejde når ens nattesøvn konstant bliver afbrudt af et skrigende barn, I derfor må stå op og gå i seng flere gange hver nat, I af samme årsag får alt for lidt søvn.

Uanset om i er enlige, eller 2 om opgaven 24/7 at passe et spædbarn, der forekommer det mig at udgøre en livsinvaliderende opgave, der udelukker alle andre forpligtelser i tilværelsen :???:

Jeg selv har med mit natarbejde en eneste førsteprioritet, at formå at kunne sove sammenhængende uforstyrret længe nok, og at kunne veksle mellem at sove om dagen når jeg arbejder, og at sove om natten når jeg har fri.

Det forekommer mig at være vand, ved siden af at overvinde alle de udfordringer et spædbarn stiller til at få hverdagen til at fungere.

Har I aldrig oplevet selv, eller set kolleger dejse om over skrivebordet, eller på fabrikken etc, af udmattelse efter endnu en søvnløs nat som nybagt forælder?

Godt jeg ikke har børn, og nu med sikkerhed aldrig får nogle.
’Jeg skammer mig over den vrede, jeg har følt’

Der er så meget, man ikke er forberedt på, når man får børn: følelseskaos, søvnmangel og fysisk smerte. Det har Rolf Sparre Johansson skrevet om i sin poesidebut ’Søvn’, for hvis det ikke synliggøres i litteraturen, vil vi aldrig kunne inkludere det i vores samtale om samfundets indretning, siger han
http://www.information.dk/534067

---------------------------------------
Venlig hilsen
Rejsenetværk

 

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fordi vi er Heroes, som nogen sang den anden dag og fick pris for ;-)

Ved du hvad det fine er, Rejse: når det gælder børn, så bare klarer man det. Ingen af os aner i forvejen hvad det indebærer, men når vi vel har dem i boxen, så klarer  man det bare. Selv har jeg en hel bunke af dem, og når jeg kigger tilbage på hvordan man havde det: shiiiit hvordan i helvede klarede man det?

Men det fine er altså: det gør man bare.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej rejse.

Nu har jeg godt nok ikke børn, men har arbejdet med børn og forældre i mange år efterhånden. Jeg har venner med børn, Og ja har set deres frustrationer, træthed, ja hvor de ikke kunne hænge sammen. Men næsten fælles for dem alle. Når man snakker med dem, og spørger, hvorfor fik i egentlig børn, med alle de fravalg det kræver. Og alle de ting i som forældre skal tilsidesætte.så hvorfor pokker får mennesker,dem egentlig. Altså børnene. Kommer der næsten enslydende svar.

Fordi dem jeg har snakket med siger, det er det fedeste i hele verden. Det største øjeblik i deres liv.

Langt de fleste siger også at de troede, de kendte til kærlighed. Men da deres guldklump bliver født.og, kom ud til, deres arme. Åbnes en ny skuffe af store følelser, som de ikke anede de rummede.

De mærker, udover kærligheden, at det først er nu de oplevede, hvad meningen med livet var.

Ja som min gode ven sagde. jeg er her for at bevise mit ansvar, og at han var stor nok til at få et barn, være der for hans lille guldklump til det kan klare sig selv. og så er hans mission fuldført Og uanset hvor udkørt, eller udfordringer han havde haft ville han gøre det igen. Det er det jeg synes er en smuk tanke om hvorfor folk får børn.Selvom det garanteret er møg hårdt til tider. Men er det ikke sådan i livet. Det går op og ned. Det er hvordan man selv vælger den vej man vil leve sit liv.

Rigtig god 2 pinsedag. Og respekt til jer forældre.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjah, kolikdrenge, ørebørn, 2-års krise... Er du ikke glad for at der er nogen der gider? Der skal jo komme nye skatteydere til som statsmaskinen kan snylte på hvis "velfærden" ikke skal finansieres af fantasillioner.

Jeg kan huske at have siddet ret op og ned og sovet på konsulentarbejde hos en kunde, hvor kunden kom og vækkede mig med et grin og et "blunder du?". Pinligt, men dog tilgiveligt. Man kan føle sig presset når man ikke har sovet, og vreden/skammen kan jeg også genkende.

Jeg synes at barren for en børnefamilie er meget højere i dag end da jeg selv var barn. Har et billede af mig selv som nyfødt, stadig på fødeanstalten, med et askebæger på min dyne, og en tante og min far der står og ryger inde på fødestuen mens de sådan ligesom mødes over min vugge. Der var godt nok mange ting man ikke skulle den gang som man skal i dag.

Redigeret af Gentleman and a Scholar

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes, dit indlæg bærer præg af en teoretisk tilgang til tingene, idet du får fremmanet alle ulemperne. Det er ikke altid, de indtræffer. Ikke dem alle.

Jeg har f.eks aldrig haft problemer med at få fred til at sove med småfolk i huset, så jeg har ikke selv oplevet noget "livsinvaliderende".

Bevares, jeg kender da til venner og kolleger, som har berettet om kolik og om dårlige nætter, men det er en overgangsfase. Selv sad jeg før mit første barns fødsel i stile stunder og filosoferede over, at jeg nok ikke fik sovet de næste fem år. Det kom heldigvis ikke til at slå til.

Som Bananas siger: At få børn er bare noget, man gør. Tænkte man for meget over det, blev børn vist ofte et fravalg. Det ville være synd, da glæderne overstiger vanskelighederne.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har været forskånet, jeg har det nemmeste, bedste, pæneste og dejligste barn i heeeeele verden. :D  Hov, og sjoveste!

Jeg har aldrig rigtig været udsat for tortur agtigt lidt søvn, kolik og så videre. Men man får sgu alligevel lyst til at skrigegræde, når man aldrig kan få lov til bare at skide i fred, eller man er syg samtidig med at man skal tage sig af et barn.

Man skal klare det, måske bliver man skilt i mellemtiden, men man klare det! Andre får den vanvittige idé at gøre det hele igen, så måske er det slet ikke så slemt som du gør det til, Rejse. ;)

Redigeret af Bly

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg har det nemmeste, bedste, pæneste og dejligste barn i heeeeele verden. :D  Hov, og sjoveste!

 

​hahaha Bly. Det har jeg også. Men ikke med dig, tror jeg ;)

Sådan synes de fleste forældre, og hurra for det. Det er det der gør det hele værd, og sikrer artens overlevelse.....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dine fordomme er ikke fordomme Rejse. Sådan er det. Men det er jo ikke the whole picture. Der findes også glæder; i de fleste fald langt langt flere, end problemer.

Men ved du hvad det sværeste for mig var? Det var ikke det at ikke sove, at ikke nå alt man ville, etc etc etc. Det var den nye bekymring der dukkede op. Jeg er et typisk risico-menneske, og det fik jeg helt holde op med. Nu når jeg havde ansvar for så mange små, kunne jeg jo hverken sætte liv, helse eller økonomi på spil.

Jeg tror det er grunden til at jeg har været så glad for at snige mig rundt i GP-junglen i gamle dage. Nogen form for payback time. Ikke payback for mine unge, men for livet :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg plejer at bruge det her Citat når ungerne er værst:

I think God gives us children, so death wont come as such a disappointment :grin:

Lind

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej rejse.

Nu har jeg godt nok ikke børn, men har arbejdet med børn og forældre i mange år efterhånden. Jeg har venner med børn, Og ja har set deres frustrationer, træthed, ja hvor de ikke kunne hænge sammen. Men næsten fælles for dem alle. Når man snakker med dem, og spørger, hvorfor fik i egentlig børn, med alle de fravalg det kræver. Og alle de ting i som forældre skal tilsidesætte.så hvorfor pokker får mennesker,dem egentlig. Altså børnene. Kommer der næsten enslydende svar.

Fordi dem jeg har snakket med siger, det er det fedeste i hele verden. Det største øjeblik i deres liv.

Langt de fleste siger også at de troede, de kendte til kærlighed. Men da deres guldklump bliver født.og, kom ud til, deres arme. Åbnes en ny skuffe af store følelser, som de ikke anede de rummede.

De mærker, udover kærligheden, at det først er nu de oplevede, hvad meningen med livet var.

Ja som min gode ven sagde. jeg er her for at bevise mit ansvar, og at han var stor nok til at få et barn, være der for hans lille guldklump til det kan klare sig selv. og så er hans mission fuldført Og uanset hvor udkørt, eller udfordringer han havde haft ville han gøre det igen. Det er det jeg synes er en smuk tanke om hvorfor folk får børn.Selvom det garanteret er møg hårdt til tider. Men er det ikke sådan i livet. Det går op og ned. Det er hvordan man selv vælger den vej man vil leve sit liv.

Rigtig god 2 pinsedag. Og respekt til jer forældre.

KK

​bare ::):):):) til dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej derude :)

Rejse...   skriver i overskriften : Jer der har børn   og dernæst : Jeg begriber ikke hvordan I klarer at få børn.

Rejse.. kunne også have skrevet : Jer der ikke har børn   og dernæst : Jeg begriber ikke hvordan I klarer ikke at få børn.

Det kan jeg svare på for jeg har desværre aldrig fået børn -. ej heller nogle på "guleplader" i mine forhold efter skilsmissen. Jo ældre jeg bliver, to større et afsavn er det -  det er virkelig en mangel.:sad:

Mange hilsner

Nyder livet - - alligevel :P

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo ældre jeg bliver, to større et afsavn er det -  det er virkelig en mangel.:sad:

​Det var lige præcis dét, jeg var bange for skulle indtræffe, før jeg fik børn. Så er en rædselsnat eller to samt utallige bæ-bleer vel al besværet værd for at undgå det forudsete afsavn.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej igen:)

Jeg gentager lige : - Det kan jeg svare på for jeg har desværre aldrig fået børn -. ej heller nogle på "guleplader" i mine forhold efter skilsmissen. Jo ældre jeg bliver, to større et afsavn er det -  det er virkelig en mangel.:sad:  

Så :

Hvis I har ind imellem har problemer med pasning eller bare slappe af - så kom bare med en unge eller to - så skal jeg nok klare det i et par dage.  - OBS - tilbuddet gælder fortrinsvis enlige mødre:wink: ;-) med unger der som minimum har fuldt blivende tandsæt:mrgreen:

Her hvor jeg bor var der søndag aften helt vindstille - og alle naboernes unger var samlet i en af haverne hvor der er både er gynger, trampolin, bolde og en "sæbekassebil" og noget andet på 4 hjul med motor. Den ene af fædrene et rigtigt "legebarn" holdt dem beskæftiget lige til tusmørket. Al den hugende - skrigen - grin - latter er for mig noget af det mest livsbekræftende der er til for mig - men øv det ikke er mine unger. Ham "legebarnet" er åbenbart den (kæresten) af dem der henter børnene i børnehaven, og når vejret (også i vinter) tillader det, så leges der videre udenfor med farmand - jeg tror han er en rigtig god far for sine børn - der er i hvert fald den samme "larm" fra ungerne - livsbekræftende.

Så hvis denne "larm" på en eller måde skulle komme til at genere min søvn  - så er det bare et luksusproblem - ørepropper.

Mange hilsner

Nyder livet

 

 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det var lige præcis dét, jeg var bange for skulle indtræffe, før jeg fik børn. Så er en rædselsnat eller to samt utallige bæ-bleer vel al besværet værd for at undgå det forudsete afsavn.

:):):);)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Neeeeej rejse ikke dig..Tænk omvendt, tænk ikke kun i sort / hvidt, men tænk, glæderne i folks liv er forskellige de der kan se glæden i forskelligheden kan være rummelige og fordomsfrie.. 

Kære rejse, da jeg fik min elskede dreng for mange år siden, var det absolut SKØNNESTE og mest glædefyldte der nogen sinde er sket i mit liv og ligeledes med nummer 2.. 

Lykken ved at få et barn er usigeligt, glæden i glæden om du vil.. At se og mærke sit eget lille afkom vokse, leve, le, lege, ,glad og fordomsfrit udforske livet og vores skønne jord, er livet og glæden.. 

Det der er glæde for nogen er nødvendigvis ikke for andre nej, men vores naturlige lyst til at formere os, slå sammen som mennesker og bidrage til jorden, ja den er der nok af en grund smil. 

Jeg ELSKER mere end noget andet at være mor, også for de børn der ingen har på mit job, jeg elsker børn, det er for mig den ægte UBETINGET kærlighed..

Mange knus line 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Neeeeej rejse ikke dig..Tænk omvendt, tænk ikke kun i sort / hvidt, men tænk, glæderne i folks liv er forskellige de der kan se glæden i forskelligheden kan være rummelige og fordomsfrie.. 

Kære rejse, da jeg fik min elskede dreng for mange år siden, var det absolut SKØNNESTE og mest glædefyldte der nogen sinde er sket i mit liv og ligeledes med nummer 2.. 

Lykken ved at få et barn er usigeligt, glæden i glæden om du vil.. At se og mærke sit eget lille afkom vokse, leve, le, lege, ,glad og fordomsfrit udforske livet og vores skønne jord, er livet og glæden.. 

Det der er glæde for nogen er nødvendigvis ikke for andre nej, men vores naturlige lyst til at formere os, slå sammen som mennesker og bidrage til jorden, ja den er der nok af en grund smil. 

Jeg ELSKER mere end noget andet at være mor, også for de børn der ingen har på mit job, jeg elsker børn, det er for mig den ægte UBETINGET kærlighed..

Mange knus line 

​Kære Line

bare :):):):);)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er bare ikke normal så :???:

Jeg har aldrig ønsket mig børn, og har aldrig følt et savn over ikke at have fået børn.

Det eneste der skær mig dybt i hjertet, er sager om misbrug af børn, og mistrivsel i familier, her kan jeg nogen gange føle mig lidt fej fordi jeg ikke altid kan holde ud at læse en artikel til ende, men lukker øjnene bare jeg læser overskrift og indledning, hvis det er om det værste af det værste :-(

Jeg har det på samme måde når det er dyr det går ud over, for hvem er mere forsvarsløse end barnet og hunden i andres varetægt.

Men den der med den lykkelige familie og de små i barnevogne, eller hånd i hånd med mor og far, der tænker jeg ikke bare det var mig, men godt det ikke er min udgift.

Mens jeg tænker på hvornår jeg har råd til den næste FKK tur til Tyskland, for de penge måtte unægtelig gerne gå til noget andet, hvis jeg kunne det der med kvinder uden at skulle betale for sex - sikke mange habitter og smøre middage det kunne være blevet til i årenes løb, hvis altså jeg kunne det der med kvinder, og uden at ende som far ;-)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fordi vi er Heroes, som nogen sang den anden dag og fick pris for ;-)

​En gammel David Bowie-samg, som har fået nyt liv gennem Alesso og Tove Lo's single - og tak for det. :)

I filmen "The Perks of Being a Wallflower" blev den osse brugt og af personerne i filmen kaldt "tunnelsangen".

Èn af de bedste sange, jeg kender - vi er alle "heroes" på hver vores måde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Men den der med den lykkelige familie og de små i barnevogne, eller hånd i hånd med mor og far, der tænker jeg ikke bare det var mig, men godt det ikke er min udgift.


Bliver det aldrig trættende at gøre alting op i penge?

Jeg bliver helt trist over den linje. At få et barn, det handler om så meget mere og andet end penge. Der er mange måder at være en glad familie på, helt uden at man behøver have en halvdyr Odder barnevogn stående. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er bare ikke normal så :???:

Jeg har aldrig ønsket mig børn, og har aldrig følt et savn over ikke at have fået børn.

Det eneste der skær mig dybt i hjertet, er sager om misbrug af børn, og mistrivsel i familier, her kan jeg nogen gange føle mig lidt fej fordi jeg ikke altid kan holde ud at læse en artikel til ende, men lukker øjnene bare jeg læser overskrift og indledning, hvis det er om det værste af det værste :-(

Jeg har det på samme måde når det er dyr det går ud over, for hvem er mere forsvarsløse end barnet og hunden i andres varetægt.

Men den der med den lykkelige familie og de små i barnevogne, eller hånd i hånd med mor og far, der tænker jeg ikke bare det var mig, men godt det ikke er min udgift.

Mens jeg tænker på hvornår jeg har råd til den næste FKK tur til Tyskland, for de penge måtte unægtelig gerne gå til noget andet, hvis jeg kunne det der med kvinder uden at skulle betale for sex - sikke mange habitter og smøre middage det kunne være blevet til i årenes løb, hvis altså jeg kunne det der med kvinder, og uden at ende som far ;-)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Kære rejse. 

Lige netop her viser du din sårbarhed, ærlighed og menneskelighed. Alt sammen det der ville gøre dig til en god ægtemand og far smil. 

Der er en mening med alt og alt sker hvis det skal.. Smil. 

Mange knus line 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej Bly, jeg bliver aldrig træt af at gøre alt op i penge, så længe jeg altid har levet alene, og stadig lever alene.

Min oplevelse er at jeg jo må betale for sex for at få sex, så allerede her drejer det sig om at have eller ikke have penge, for har du ingen kan du ikke få.

Det er rigtigt at jeg har svært ved at fokusere på at opleve, og glædes over oplevelser der ikke koster penge, for den med sol, strand og natur siger mig meget lidt.

Det kommer sig nok af at jeg ikke selv er sådan rigtig fattig, og at mit netværk af kun mandlige venner, nogle har mindre end jeg, mens andre har noget bedre råd end jeg,  vi har vænnet os til at samvær har en ramme, der indebærer en udgift, som vi gladelig påtager os.

Det har nok meget at gøre med at jeg aldrig har været i forhold, og at jeg til hverdag kun har mit eget selskab, mens jeg glæder mig til næste aftale når jeg og venner har fri, tid, råd og lyst.

Så ja, jeg er ekstremt angst for at komme på understøttelse, ikke længer at have råd, for ja jeg har få gratis glæder for kun lidt her i livet er gratis, særligt som enlig uden at kunne score, men det er også et uforpligtende godt liv.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Til Rejse...

Jeg ved godt vi sjældent er enige - men her skal du vide, at jeg sgu føler med dig når du siger at du aldrig har været i forhold med en kvinde - så er du fandeme gået glip af det aller mest vidunderlige i livet!!! - men du kan gøre noget ved.

Nu vil jeg fortælle dig noget fra mit liv som endte med, at jeg med et fingerknips ændrede mig til "Nyder livet". Måske du har bemærket at en stor del af mit liv har været ingeniør altså funktionær og på hjemmefronten med min egen virksomhed - begge dele sjovt og spændende og lange dage. I forhold til andre ved jeg at jeg på begge fronter skabte mange mange resulter og mange penge. Min kone og jeg levede faktisk et liv ude i "overhalingsbanen" - biler - B&O - osv -osv, og da den sidste låne omlægning var i hus og økonomien toptrimmet = endnu flere penge i lommerne, så 2 mdr.senere blev jeg ramt af 2 alvorlige sygdomme,- kroppen sagde stop - og nødsaget til skilsmisse. De næste 3 år var en kamp for livet, og da jeg var ved at være lidt bedre blev jeg klar over at det sidste stykke krævede professionel hjælp. Det blev en ældre garvet cand. psyk. Efter sådan et par måneder sagde hun (Meget velovervejet og bevidst) en enkelt sætning til mig - og der vendte jeg så fuldstændig rundt på en tallerken og fik mig en ny livsførelse : "Nyder livet" og sådan ser jeg stadig livet -  det er til for at nydes og spises af.

Rejse.. det jeg har skrevet om, er fortiden i mit liv hvor et hæsblæsende liv (+ de fede frække swingerfester;)) som førte til min egen undergang, og hvordan jeg kom på højkant med en mere fornuftig livsførelse ved hjælp fra en cand. psyk -  jeg håber du læser det et par gange og tænker lidt over det - særligt med den professionelle hjælp;).

Det jeg har skrevet om er mit eneste mulige bidrag - jeg kan ikke skrive om hvordan andre har fået ændret til en bedre livsførelse - jeg er jo ikke inde i deres krop og kender dem heller ikke.

Det er aldrig for sent. Kan også skrives sådan : Det er aldrig for sent at få et godt liv.   - - - - - - - -   noget for dig!

Rejse...  du er god nok;) og du fortjener et bedre liv.

Og husk penge - gods - og guld er nødvendigvis ikke = med et godt liv - det fandt jeg da ud af - alt for sent - men for helved hvor var det sjovt og fedt -så længe det stod på - og det mener jeg af hele mit hjerte og sender søde hilsner til min x-kone - tak fordi jeg fik mulighed for at dele det med lige netop dig.

Nå ikke mere herfra 

Mange hilsner

Nyder livet.

(Og til alt held er mit behov for damer ikke gået tabt i processen;))

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

RESPEKT FOR 'NYDER LIVET''S INDLÆG . . 

MEN det er ikke kun små børn der ødelægger nattesøvnen . . . ;-);-)

Teenagedatteren er til efterskolefest - kærestesorger . . . . . 'Kan du ikke hente mig ?' Klokken efter midnat - 200 km . . . - SKET flere gange . . . 

Vi bor på landet, så skal altid være beredt på, at børnene skal hentes klokken sent, efter fester - ikke kun i weekender . . .

DET kan også mærkes, når man har valgt at få børn i en sen alder, fordi de unge år skulle nydes fuldt ud . . .

MEN VIL SQU IKKE UNDVÆRE DEM . . . . LIVETS GULD . . . TRODS ALT . . . ;-);-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har 3 børn og elsker dem så højt at jeg ville sælge min røv, til fri afbenyttelse for bly, hvis det betød at jeg kunne gøre mere for dem end jeg allerede gør ;-)

Børn er skønne og kan slet ikke forestille mig et liv uden dem, ej heller kan jeg se mig selv blive gammel og ikke skulle se dem vokse op og skabe et liv for dem selv

 

Bare mine 10 cent :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...