Nille 6301 Skrevet 24. Marts, 2015 (edited) Fordi jeg keder mig og er nysgerrig. Nogle læser "Se og hør" og "hjemmet", men jeg synes det er god tidsfordriv at søge på GP på facebook eller andre sociale medier, prøve at slå GP numre op på krak og nogle gange finder jeg noget. Jeg gør det mest for at hjælpe pigerne og selvfølgelig må jeg indrømme at det også er interessant at vide lidt om pigernes privatliv. Det er vel ikke anerledes end at nogle folk læser bladene, eller den sladder som findes blandt naboer. Det er dog ikke sådan at jeg ringer pigen op eller kontakter hende på facebook for at fortælle, at jeg har fundet hende, men hun får det at vide, hvis jeg mødes med hende. Og Trine kom ikke og sig at du ikke også er interesseret i at vide noget om dine medmennesker! Og nej jeg bruger ikke det jeg finder til at wanke til Nej selvfølgelig vil jeg ikke det, men Trine for at sige det hårdt og kontant: Hvis du ikke selv sørger for at beskytte dine private oplysninger bedre, så kan du lære det Som jeg også er inde på i et tidligere svar, er der nogle piger i branchen, som ikke har hemmeligt GP nummer og er de ikke selv udenom at folk finder frem til dem? Iøvrigt med hensyn til at lure på mig, så er du da velkommen til at prøve at finde mig. Jeg har intet at skjule, men jeg synes heller ikke at jeg vil dele mere af mit privatliv ud end jeg allerede har gjort her på EG. Dog vil du nok finde ud af at jeg er en usædvanlig kedelig person Jeg har selv lavet et par dumme fejl, hvor jeg også følte mig udstillet på nettet. En gang var da jeg brugte mit facebook login til at oprette mig på en udenlandsk dating side. Det var for at slippe for at oprette mig igennem en lang oprettelsesformular, så kunne man blive lynoprettet ved at bruge sit facebook login. Jeg skulle dog aldrig have videregivet have gjort det fordi det resulterede i at siden "støvsugede" min facebook konto for private oplysninger og billeder! Konfirmations billeder og billeder hvor jeg lå stangstiv og fordrukken i en hæk blev nu pludselig tilgængelig på dating siden. Pinligt ! Og jeg er ellers meget it kyndig og har en it uddannelse. En anden gang var da jeg lagde et billede op af min stive pik på scor.dk. Desværre var der ikke mange piger, der så den, men en trans havde været inde og se Bare fordi man er klogere end andre eller har special viden, behøver man ikke bruge den viden på en lusket måde og af bagveje. Hvis din hensigt er at hjælpe og beskytte pigernes FB-profil, så sig det til pigen face2face inden du laver det nummer : "Søde jeg er IT kyndig, har du sikre din FB mod mænd som har en hobby i at lede efter jeres FB-profiler og private oplysninger ?" Du kan så give hende råd om at beskytte hendes FB. I stedet for at lave noget bag ryggen på pigerne. Hvis jeg arbejdede i Securitas, behøver jeg ikke at bryde ind eller tjekke om folks døre og vinduer var låste og sikret, bare for at overbevise folk om at deres sikkerhed er elendig... man kan nøjes med at rådgive uden at udføre det. Hvis du virkelig var IT kyndig, har du selv lavet en megabrøler der på scor.dk... Redigeret 24. Marts, 2015 af Nille 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentleman and a Scholar 1247 Skrevet 24. Marts, 2015 (edited) Iøvrigt tror jeg at problemet strækker sig til mange mange flere mænd en Titman. Jeg har ihvertfald fået ca 20 mails på fb igennem tiden fra forskellige som liiiiiiige skulle høre om jeg ikke er...? Eller prisen på et eller andet tumpet. Uanset vores erhverv og uanset div mænds holdning til Fb osv så skal vi fandeme også have ret til et privatliv! Jeg var med i mange forskellige grupper på Fb. Grupper som desværre kun eksistere gennem fb. Det kan jo ikke være rigtigt at jeg ikke kan være en del af den del af mit sociale liv fordi at en håndfuld mænd ikke kender grænser mellem Trine og mit private navn. Jeg kan huske at Mia Lyhne udtalte i et interview at folk blev skuffede når de opdagede at hun i sit private liv ikke er ligesom "Mia" karakteren i tv serien Klovn. På samme måde er skuespillere blev stoppet i supermarkeder af tv seere som lige har nogle ord at sige til den karakter skuespilleren portrætterer på skærmen uge efter uge. Det er bare noget som kommer med jobbet.. Du ved nok godt hvor jeg vil hen. Du, Trinetease, siger at problemet er mænd. Jeg siger at problemet er at du har en forventning om at medmennesker generelt kan finde ud af at sondere mellem de to personer du selv har splittet dig op til at være. Det kan de ikke, og det er en urealistisk og også lidt mærkelig forventning at have. Altså, hvis du lige prøver at betragte det fra 30.000 fods højde, kan du så ikke se hvad jeg mener? Desuden er problemet ikke "mænd". Kvinder kan såmænd heller ikke finde ud af dine to roller og vil heller ikke skelne. En anden ting som jeg ikke kan få til at hænge sammen her er at sexsælgere skulle have et særligt privilegie i forbindelse med sociale netværk. Der bliver da luret på alle piger og drenge der. Er det så også problematisk at opsøge naboens datters facebook profil? Eller kassedamens? Eller kollegaens? Franciscos kommentar med voyeurisme er lige i øjet. Nu behøver de bare ikke at nøjes med at lure på vinduer længere. I øvrigt så er det meget forskelligt hvorledes folk reagerer på voyeurs. Trinetease, du har udtalt at du følte dig enormt krænket over at blive genkendt på facebook. Jeg gætter på at du ville føle dig ligeledes krænket hvis nogen gloede ind af dine vinduer, eller hvis du vidste at den gamle kælling der har gjort ophold udenfor dit lokale supermarked udelukkende står der fordi hun så kan holde lidt øje med de lokale som kommer ind og ud. Andre vil måske tendere til ikke at føle at en voyeur er et personligt anslag. Den tredje ting er en generel betragtning om det her med privatliv på Internet. Da jeg begyndte at bruge nettet i 1994 skrev jeg også en artikel om netop privatliv der. God "netiquette" dengang var at "hvis man ikke har lyst til at blive citeret for det i nyhederne kl 21, så skal man ikke skrive det på nettet". Så selv siden World Wide Webs fødsel har det været således at man selv er nødt til at agere filter på hvad man lægger ud, og at man må forholde sig til, at det man lægger ud kan blive set og læst. Vel og mærke af alle. Sådan var det for 20 år siden, sådan er det i dag, og selv om man skal passe på med at lave profetier, så vil jeg påstå at det også er sådan om 20 år. Redigeret 24. Marts, 2015 af Gentleman and a Scholar 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 24. Marts, 2015 Så må jeg vist hellere slette min profil Men netop fordi jeg ikke kan finde ud af alle dens funktioner er jeg meget påpasselig med hvad jeg ligger ud - især da jeg synes det er svært at finde ud af hvad man deler - med hvem og hvordan. Hvis du klikker på de tre prikker i højre hjørne på coverfotoet, har du mulighed for at se, hvordan din FB-profil ser ud for offentligheden eller for en bestemt person. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 24. Marts, 2015 Hvis du klikker på de tre prikker i højre hjørne på coverfotoet, har du mulighed for at se, hvordan din FB-profil ser ud for offentligheden eller for en bestemt person. Du mener ved siden af hængelåsen? Jeg tror dog man skal logge helt ud - og så se hvad man kan se udefra. Der hvor jeg synes det hurtigt kan blive problematisk er hvis nogen, selvom man har garderet sig - kan se hvilke grupper man ellers er med i - og at de så også tilmelder sig disse grupper og af den vej kontakter en - derfor har jeg (håber jeg) lavet det sådan at venner i disse grupper ikke kan se alt. Men jeg synes godt nok det er svært at overskue - da er Eroguide sgu nemmere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 24. Marts, 2015 (edited) Du mener ved siden af hængelåsen? Jeg tror dog man skal logge helt ud - og så se hvad man kan se udefra. Der hvor jeg synes det hurtigt kan blive problematisk er hvis nogen, selvom man har garderet sig - kan se hvilke grupper man ellers er med i - og at de så også tilmelder sig disse grupper og af den vej kontakter en - derfor har jeg (håber jeg) lavet det sådan at venner i disse grupper ikke kan se alt. Men jeg synes godt nok det er svært at overskue - da er Eroguide sgu nemmere Nej, det er på coverfotoen, lige til højre for "vis aktivitetslog" Redigeret 24. Marts, 2015 af Michelangelo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 24. Marts, 2015 Nej, det er på coverfotoen, lige til højre for "vis aktivitetslog" Det er vist næsten den samme funktion Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claire 4321 Skrevet 24. Marts, 2015 Man skal bare vælge "Få vist som" så kan man se hvordan ens fb ser ud fra andre (venner, specifikke venner og andre..) 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 24. Marts, 2015 Jeg kan huske at Mia Lyhne udtalte i et interview at folk blev skuffede når de opdagede at hun i sit private liv ikke er ligesom "Mia" karakteren i tv serien Klovn. På samme måde er skuespillere blev stoppet i supermarkeder af tv seere som lige har nogle ord at sige til den karakter skuespilleren portrætterer på skærmen uge efter uge. Det er bare noget som kommer med jobbet.. Du ved nok godt hvor jeg vil hen. Du, Trinetease, siger at problemet er mænd. Jeg siger at problemet er at du har en forventning om at medmennesker generelt kan finde ud af at sondere mellem de to personer du selv har splittet dig op til at være. Det kan de ikke, og det er en urealistisk og også lidt mærkelig forventning at have. Altså, hvis du lige prøver at betragte det fra 30.000 fods højde, kan du så ikke se hvad jeg mener? Desuden er problemet ikke "mænd". Kvinder kan såmænd heller ikke finde ud af dine to roller og vil heller ikke skelne. En anden ting som jeg ikke kan få til at hænge sammen her er at sexsælgere skulle have et særligt privilegie i forbindelse med sociale netværk. Der bliver da luret på alle piger og drenge der. Er det så også problematisk at opsøge naboens datters facebook profil? Eller kassedamens? Eller kollegaens? Franciscos kommentar med voyeurisme er lige i øjet. Nu behøver de bare ikke at nøjes med at lure på vinduer længere. I øvrigt så er det meget forskelligt hvorledes folk reagerer på voyeurs. Trinetease, du har udtalt at du følte dig enormt krænket over at blive genkendt på facebook. Jeg gætter på at du ville føle dig ligeledes krænket hvis nogen gloede ind af dine vinduer, eller hvis du vidste at den gamle kælling der har gjort ophold udenfor dit lokale supermarked udelukkende står der fordi hun så kan holde lidt øje med de lokale som kommer ind og ud. Andre vil måske tendere til ikke at føle at en voyeur er et personligt anslag. Den tredje ting er en generel betragtning om det her med privatliv på Internet. Da jeg begyndte at bruge nettet i 1994 skrev jeg også en artikel om netop privatliv der. God "netiquette" dengang var at "hvis man ikke har lyst til at blive citeret for det i nyhederne kl 21, så skal man ikke skrive det på nettet". Så selv siden World Wide Webs fødsel har det været således at man selv er nødt til at agere filter på hvad man lægger ud, og at man må forholde sig til, at det man lægger ud kan blive set og læst. Vel og mærke af alle. Sådan var det for 20 år siden, sådan er det i dag, og selv om man skal passe på med at lave profetier, så vil jeg påstå at det også er sådan om 20 år. Jeg tipper igen om den koreansk-tyske filosofen Byung-Chul Han. "Vi lever i et stadigt mere totalitært og accelererende transparenssamfund, der gør os gennemsigtige og berøver os vore hemmeligheder og menneskelige sindigheder." Enten er vi "på" og opgiver det som det gamle analoge mennesket skulle kalde privat. Eller så er vi "af" og går glip af moderne kommunikationsmuligheder. Selv er jeg af, men jeg har jo på den anden side de svenske skove at fordrive min overskudstid i, hellere end at jagte menneskers FB-profiler. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 24. Marts, 2015 (edited) Man skal bare vælge "Få vist som" så kan man se hvordan ens fb ser ud fra andre (venner, specifikke venner og andre..) Man skal nok også huske en gang imellem at google sig selv og sine profiler - ja, bare en billedsøgning kan give sjove og uventede resultater Redigeret 24. Marts, 2015 af Jernsvinet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 24. Marts, 2015 Enten er vi "på" og opgiver det som det gamle analoge mennesket skulle kalde privat. Eller så er vi "af" og går glip af moderne kommunikationsmuligheder. Selv er jeg af, men jeg har jo på den anden side de svenske skove at fordrive min overskudstid i, hellere end at jagte menneskers FB-profiler. Jeg orker heller ikke dette moderne kommunikationshelvede. Så jeg er også "af". Skånske skove - hvis det er det, du mener - har vi heller ikke rigtigt herovre i det vestensundske. Vi har derimod mange oplevelser for dem, der opsøger den slags, men til søs er kommunikationsmulighederne begrænset til radioens vejrmelding på en eller anden nedskåret bølgelængde. Så selv i vor moderne tid kan man ikke på den barske bølgen blå stole helt på mobilnettet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 24. Marts, 2015 Jeg orker heller ikke dette moderne kommunikationshelvede. Så jeg er også "af". Skånske skove - hvis det er det, du mener - har vi heller ikke rigtigt herovre i det vestensundske. Vi har derimod mange oplevelser for dem, der opsøger den slags, men til søs er kommunikationsmulighederne begrænset til radioens vejrmelding på en eller anden nedskåret bølgelængde. Så selv i vor moderne tid kan man ikke på den barske bølgen blå stole helt på mobilnettet. At ikke kunne stole på mobilnettet kan være meget afslappende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 24. Marts, 2015 Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor man bruger FaceBook overhovedet??? Så er vi 2 -------- mindst. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 24. Marts, 2015 (edited) Hvor mange herinde er ikke på Fjæsbog ? Jeg kan tælle mindst 3: Bananas, BX, Onslow... Flere ??? Redigeret 24. Marts, 2015 af Nille 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 24. Marts, 2015 (edited) At ikke kunne stole på mobilnettet kan være meget afslappende. Ja, hvis det ikke lige var til søs. Mange af "bølge-kanalerne" med meddelelser til de søfarende er blevet nedlagt, og mobilen er ikke stabil derude på havet. Selv går jeg ikke med mobil. Jeg har kun en sådan med, når jeg drager ukendte steder hen – eller netop er til søs. Redigeret 24. Marts, 2015 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
leraar 745 Skrevet 24. Marts, 2015 Hvor man herinde er ikke på Fjæsbog ? Jeg kan tælle mindst 3: Bananas, BX, Onslow... Flere ??? Jeg gider heller ikke. Har hørt, at der er mere status ved ikke at være der Det skulle der efter sigende have været de seneste par år, hvor der har været en del fokus på de negative følger. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 24. Marts, 2015 Har du ingen FB-venner ??? FB er smart og nemt til at forbinde med venner og familie, især hvis de er spredt over hele verden. Nille, jeg har 2 - 3 venner, altså folk, som jeg kalder venner. Og det gør jeg, fordi når jeg står i lort til halsen kl. 03.00, så ved jeg, at jeg kan ringe til dem, og at der skal være overordentlig vægtige grunde til, at de ikke kommer og trækker mig op ved de sparsomme hårtotter. Og de ved, at de kan forvente det samme hos mig. Alt det vennepis på de asociale medier, kan du stikke skråt op, hvor solen aldrig skinner, og familie og venner, du ved "rigtige uselviske venner" kan sagtens huske mit telefonnummer eller sende en mail, det er ikke noget, som hele verden behøver at læse på én eller anden imaginær væg. Men når det kniber med at have et liv, så er man velsagtens nødsaget til at udstille manglen ved at lægge en masse ligegyldigheder op på Fjolsbog, så alle ens venner kan se, hvor populær man er, inden man skal se realityshow med andre uinteressante ligegyldigheder, som også kun flyder på vandhinden. B t w, så kommer en af mine få venner om lidt med nye bundplader til min vandseng, fordi de gamle var blevet opløst af lidt vandudtrækning. De plader har han hentet og savet til her i eftermiddag, og jeg garanterer, at glæden i mine øjne er mere værd for ham end alskens "likes" på Fjolsbog. Så, nu har vi monteret de nye plader, så nu mangler jeg kun at hælde 800 liter vand på for at kunne sove godt i nat. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 24. Marts, 2015 Hvor mange herinde er ikke på Fjæsbog ? Jeg kan tælle mindst 3: Bananas, BX, Onslow... Flere ??? Og jeg og en del meget tæt på mig smil... Kommer det heller aldrig! Foretrækker en tur ud i det fri frem for at følge med hvem der bager Hvadfor nogle kager og hvornår de skider... Foretrækker at kramme og knuse mennesker jeg holder af, frem for at glo på deres billede... Og sådan kunne jeg blive ved, men helt klart jeg aldrig vil være der i den tid jeg arbejder som luder, det beviser sitet her jo så ganske udemærket, at det i hvert fald er en dårlig ide hvis man vi passe på sig selv og sin familie , og hvem vil ikke det? Knus minus nysgerrige Line .. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 24. Marts, 2015 En vandseng sådan en har jeg ikke set siden 80'erne haha, Det er så old school og umoderne... jeg siger det bare... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14443 Skrevet 24. Marts, 2015 Hvor mange herinde er ikke på Fjæsbog ? Jeg kan tælle mindst 3: Bananas, BX, Onslow... Flere ??? Jeg er ikke på FB og har aldrig været det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 24. Marts, 2015 Nille, jeg har 2 - 3 venner, altså folk, som jeg kalder venner. Og det gør jeg, fordi når jeg står i lort til halsen kl. 03.00, så ved jeg, at jeg kan ringe til dem, og at der skal være overordentlig vægtige grunde til, at de ikke kommer og trækker mig op ved de sparsomme hårtotter. Og de ved, at de kan forvente det samme hos mig. Alt det vennepis på de asociale medier, kan du stikke skråt op, hvor solen aldrig skinner, og familie og venner, du ved "rigtige uselviske venner" kan sagtens huske mit telefonnummer eller sende en mail, det er ikke noget, som hele verden behøver at læse på én eller anden imaginær væg. Men når det kniber med at have et liv, så er man velsagtens nødsaget til at udstille manglen ved at lægge en masse ligegyldigheder op på Fjolsbog, så alle ens venner kan se, hvor populær man er, inden man skal se realityshow med andre uinteressante ligegyldigheder, som også kun flyder på vandhinden. B t w, så kommer en af mine få venner om lidt med nye bundplader til min vandseng, fordi de gamle var blevet opløst af lidt vandudtrækning. De plader har han hentet og savet til her i eftermiddag, og jeg garanterer, at glæden i mine øjne er mere værd for ham end alskens "likes" på Fjolsbog. Så, nu har vi monteret de nye plader, så nu mangler jeg kun at hælde 800 liter vand på for at kunne sove godt i nat. Og en kold øl med din ven SMIL! Nat nat knus Line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
david a 135 Skrevet 24. Marts, 2015 Hvor mange herinde er ikke på Fjæsbog ? Jeg kan tælle mindst 3: Bananas, BX, Onslow... Flere ??? Du kan også sætte mig på listen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 24. Marts, 2015 En vandseng sådan en har jeg ikke set siden 80'erne haha, Det er så old school og umoderne... jeg siger det bare... Fuck Nille, er du virkelig så overfladisk, som du giver udtryk for? Jeg er i den grad pisse ligeglad med, hvad der er moderne eller old school. Siden jeg fik den netop i slutfirserne, har jeg aldrig haft ondt i ryggen, hvad der førhen ofte var tilfældet. Men i din verden er det åbenbart mere væsentligt at være smart, ung med de unge og fortælle om det på Fjolsbog. Fjotte i Basserne gider de andre ikke snakke med, fordi hans taleboble er tom, og jeg får efterhånden en følelse af, at hvis vi 2 skulle dele et par bajere med sidevogn, så ville vi begge kede vores røve i laser. Men derfor kan vi jo godt være ordentlige mennesker begge 2 alligevel. God aften. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 24. Marts, 2015 Og en kold øl med din ven SMIL! Nat nat knus Line Tak Line, og i lige måde. Vi delte en flaske Amarone i stedet med hjemmelavede Rösti til. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 24. Marts, 2015 Hvor mange herinde er ikke på Fjæsbog ? Jeg kan tælle mindst 3: Bananas, BX, Onslow... Flere ??? Heller ingen Facebook her. Hvornår fanden skulle jeg få tid til at kigge derinde 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sailor 340 Skrevet 24. Marts, 2015 Hvor mange herinde er ikke på Fjæsbog ? Jeg kan tælle mindst 3: Bananas, BX, Onslow... Flere ??? Jeg er også en af "udskuddet", der ikke bruger sladder spalten. Jeg synes egentlig godt om baggrunden for at udvikle fb, men det har udviklet sig i en helt forkert retning OG, det kan virkelig tænde mig af, at man flere steder også på licens betalte radio/tv stationer, kun kan kontakte via fb - hvad fanden er det for noget!!!!! 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg