Hop til indhold
Gæst

Nysgerrighed eller stalking?

Recommended Posts

Nille,

jeg har 2 - 3 venner, altså folk, som jeg kalder venner.

Og det gør jeg, fordi når jeg står i lort til halsen kl. 03.00, så ved jeg, at jeg kan ringe til dem, og at der skal være overordentlig vægtige grunde til, at de ikke kommer og trækker mig op ved de sparsomme hårtotter.

Og de ved, at de kan forvente det samme hos mig.

Alt det vennepis på de asociale medier, kan du stikke skråt op, hvor solen aldrig skinner, og familie og venner, du ved "rigtige uselviske venner" kan sagtens huske mit telefonnummer eller sende en mail, det er ikke noget, som hele verden behøver at læse på én eller anden imaginær væg.

Men når det kniber med at have et liv, så er man velsagtens nødsaget til at udstille manglen ved at lægge en masse ligegyldigheder op på Fjolsbog, så alle ens venner kan se, hvor populær man er, inden man skal se realityshow med andre uinteressante ligegyldigheder, som også kun flyder på vandhinden.

B t w, så kommer en af mine få venner om lidt med nye bundplader til min vandseng, fordi de gamle var blevet opløst af lidt vandudtrækning. De plader har han hentet og savet til her i eftermiddag, og jeg garanterer, at glæden i mine øjne er mere værd for ham end alskens "likes" på Fjolsbog.

Så, nu har vi monteret de nye plader, så nu mangler jeg kun at hælde 800 liter vand på for at kunne sove godt i nat. :)

Anlitzbuch unter alles.

Jeg forstår godt dine genvordigheder med din Wassermatratze. Prøvede selv engang at vågne op i en piblende strøm.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er også en af "udskuddet", der ikke bruger sladder spalten.

Jeg synes egentlig godt om baggrunden for at udvikle fb, men det har udviklet sig i en helt forkert retning

OG, det kan virkelig tænde mig af, at man flere steder også på licens betalte radio/tv stationer, kun kan kontakte via fb - hvad fanden er det for noget!!!!!

Som taget ud af min mund, godt brølt, løve! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

En vandseng :lol: sådan en har jeg ikke set siden 80'erne haha,

Det er så old school og umoderne... jeg siger det bare...

Har du prøvet at sove og for den sags skyld også lave dine unger i en vandseng, så sagde du ikke sådan - det er totalt karma for kroppen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det med FB er nok også noget med alder at gøre. Bananas, Borende X og Onslow er vist alle som en ingen vårhare mere. Men mere overordnet set er langt flere unge mennesker på facebook end ældre mennesker. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak Line, og i lige måde.

Vi delte en flaske Amarone i stedet med hjemmelavede Rösti til. ;)

Hjemmelavede Rösti??? Er det dig der laver den? Jeg er ellers den ukronede röstikonge. Muligtvis skulle vi heller ikke have noget at snakke om sammen, men vi kunne i hvert fald fylde munden med rösti og amarone, og det er ikke så slemt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Og hvis man har venner i nærområdet er FB sikkert kedeligt.... men hvis man har mange venner rundt omkring på kloden - måske fordi man har boet på flere kontinenter, og har venner hvor man har boet - er FB jo en fantastisk mulighed for at holde kontakt til dem.

Man kan selvfølgelig diskutere hvor nære venner skal være før man kalder dem venner, og der spiller alderen med garanti ind.....  Jeg har mere en 2-3 venner..... dem jeg har på min facebook venneliste ER mine venner, og der er mange. Men slet ikke så mange at de tælles i hundreder, som man ofte ser.

Man kan så prøve at fornærme folk ved at sige dumme mennesker bruger FB, man kan også gå den anden vej og sige hvis man virkelig kun har 3 venner, er man så socialt handicappet ? Nej, intet af det er rigtigt. Mangfoldigheden længe leve !!

Og det er så sidespring altsammen....... Humlen er jo, at stalking ikke kan sidestilles med noget så uskyldigt som nysgerrighed !!

TVR

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fuck Nille,

er du virkelig så overfladisk, som du giver udtryk for?

Jeg er i den grad pisse ligeglad med, hvad der er moderne eller old school.

Siden jeg fik den netop i slutfirserne, har jeg aldrig haft ondt i ryggen, hvad der førhen ofte var tilfældet.

Men i din verden er det åbenbart mere væsentligt at være smart, ung med de unge og fortælle om det på Fjolsbog.

Fjotte i Basserne gider de andre ikke snakke med, fordi hans taleboble er tom, og jeg får efterhånden en følelse af, at hvis vi 2 skulle dele et par bajere med sidevogn, så ville vi begge kede vores røve i laser.

Men derfor kan vi jo godt være ordentlige mennesker begge 2 alligevel. ;)

God aften.

Jamen undskyld hvis jeg har trådt dig over tæerne med din vandseng, så din vandseng er fra slut 80'erne,

hvad år har vi i år ? Lad mig se på min kugleramme.... den siger 2015... du har ligget i den i ca. 25 år :o

så tror pokkers at bunden er rådden, nu forstår jeg bedre din glæde over at vennen kan hente og save bunden til, du har jo dårlig ryg, det giver alt sammen mening....  Efter 25 år må der være bedre løsninger på market som afhjælper din ryg ?

Jeg gider gerne en bajer hvis vores veje krydser en dag, du skal ikke være nervøs for vi ikke har noget at tale om jeg har masser af røverhistorie fra det virkelig liv uden for EG, som jeg kan fortælle om. 

Det kan være vi strides her på EG, men jeg er ikke bleg for at møde folk som dig :lol: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Tak Line, og i lige måde.

Vi delte en flaske Amarone i stedet med hjemmelavede Rösti til. ;)

Prøv hør sådan her; Nu er jeg jo fan af 80 erne, elsker musikken tøjet osv men helt bestemt kan jeg huske en af de første kærester , som gav mig den bagfra i sin vandseng og se det var sgu frækt!!!

Amarone, rosti og vandseng fandme topgear i go stil min ven!

Nyd aften kæmpe knus herfra

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det med FB er nok også noget med alder at gøre. Bananas, Borende X og Onslow er vist alle som en ingen vårhare mere. Men mere overordnet set er langt flere unge mennesker på facebook end ældre mennesker. :)

Det kryber dog ned i aldrene. Jeg kender flere unge mennesker der har lukket sine FB-kontoer.  Og det siges mig (analogt) at det bliver fler og fler af de unge der stiger af, imens alt flere af de ældre stiger på. Så spørgsmålet er måske snart hvis det ikke drejer sig om sindet og behovet for at bevare sit unikhed, snarere end alder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og hvis man har venner i nærområdet er FB sikkert kedeligt.... men hvis man har mange venner rundt omkring på kloden - måske fordi man har boet på flere kontinenter, og har venner hvor man har boet - er FB jo en fantastisk mulighed for at holde kontakt til dem.

Man kan selvfølgelig diskutere hvor nære venner skal være før man kalder dem venner, og der spiller alderen med garanti ind.....  Jeg har mere en 2-3 venner..... dem jeg har på min facebook venneliste ER mine venner, og der er mange. Men slet ikke så mange at de tælles i hundreder, som man ofte ser.

Man kan så prøve at fornærme folk ved at sige dumme mennesker bruger FB, man kan også gå den anden vej og sige hvis man virkelig kun har 3 venner, er man så socialt handicappet ? Nej, intet af det er rigtigt. Mangfoldigheden længe leve !!

Og det er så sidespring altsammen....... Humlen er jo, at stalking ikke kan sidestilles med noget så uskyldigt som nysgerrighed !!

TVR

Mail er også en fantastisk mulighed for at holde kontakt. Og e-mail er ikke noget globaliseret monopol ejet af en amerikansk snotunge,

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvor mange herinde er ikke på Fjæsbog ?

Jeg kan tælle mindst 3: Bananas, BX, Onslow...

Flere ???

Opdaterer du så statistiken Nille?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har du prøvet at sove og for den sags skyld også lave dine unger i en vandseng, så sagde du ikke sådan - det er totalt karma for kroppen

Jo jeg har prøvet at knalde i en vandseng, det var ikke lige sagen, man jeg ku' ski da ikke støde ordentlig til i missionæren og doggy gik helt i fisk haha.

Jeg foretrækker en mellemhård seng med gode multi-posefjedre. 

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo jeg har prøvet at knalde i en vandseng, det var ikke lige sagen, man jeg ku' ski da ikke støde ordentlig til i missønæren og doggy gik helt i fisk haha.

Jeg foretrækker en mellemhård seng med gode multi-posefjedre. 

Nogle gange bliver man altså nødt at elske EG: Fra stalking til en doggy i en vandseng. Det er sagtens associationer af verdensklasse  :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Mail er også en fantastisk mulighed for at holde kontakt. Og e-mail er ikke noget globaliseret monopol ejet af en amerikansk snotunge,

Korrekt. Det er email. Men FB indeholder bare bedre muligheder for at holde sig opdateret med grupper af mennesker, uploading af billeder osv. Og bare fordi email er en god mulighed, betyder det ikke at FB ikke er.... og omvendt. Jeg er da glad for at valget findes.....

Og så er Facebook da vist heller ikke et monopol..... ejheller globaliseret, idet det er forbudt i Kina, for eksempel, og til sidst, publicly listed, så vist heller ikke ejet af en amerikansk snotunge, der iøvrigt i mellemtiden er blevet voksen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Korrekt. Det er email. Men FB indeholder bare bedre muligheder for at holde sig opdateret med grupper af mennesker, uploading af billeder osv. Og bare fordi email er en god mulighed, betyder det ikke at FB ikke er.... og omvendt. Jeg er da glad for at valget findes.....

Og så er Facebook da vist heller ikke et monopol..... ejheller globaliseret, idet det er forbudt i Kina, for eksempel, og til sidst, publicly listed, så vist heller ikke ejet af en amerikansk snotunge, der iøvrigt i mellemtiden er blevet voksen :)

Men helt alvorligt: Nok kan man betragte FB som et monopol, i det at der faktiskt ikke findes nogen konkurrence? Detsamme gælder Twitter og Google i øvrigt. Bagsiden af digital globalisering; den der tager markedet, tager virkelig markedet.

I øvrigt er det lige præcis alt det der uploadende af billeder og opdatering med grupper af mennesker som jeg gerne lader være. Måske kan du lide dine billeder, men jeg giver ikke ret meget for 99,9 procenter af de billeder som folk pludseligt mener skal publiceres og siden venter på at få likes på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det kryber dog ned i aldrene. Jeg kender flere unge mennesker der har lukket sine FB-kontoer. Og det siges mig (analogt) at det bliver fler og fler aasas de unge der stiger af, imens alt flere af de ældre stiger på. Så spørgsmålet er måske snart hvis det ikke drejer sig om sindet og behovet for at bevare sit unikhed, snarere end alder.

Nu foretrækker jeg undersøgelser fremfor hvad enkelte af mine bekendte gør eller ikke gør og så konkluderer noget ud fra et så dårligt grundlag. ;)

Den sidste undersøgelse jeg i et andet gøremål fandt viser at der er stigning i tilgangen til FB i alle aldersgrupper. :)

Andelen af 20årige på FB er i øvrigt tre gange så stort som andelen af 60årige målt i procent i forhold til hvor mange der er i de to grupper :)

Dog sker den største stigning i procent i tilgangen fra den ældre generation som åbenbart begynder at tage FB mere til sig end de tidligere har gjort. En af årsagerne til det skulle i øvrigt være at forældre og bedsteforældre gerne vil følge med i børnenes og børnebørnenes sociale på nettet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det har du helt ret i,

i dag alle børn og unge har en profil.

Alle erhverv og myndigheder med respekt for sig selv har en profil.

FB er komme for at blive om man vil eller ej.

Ligesom telefonen, hjemmesiderne, der findes stor set ikke nogle firmaer/erhverv som ikke har en hjemmeside i dag.

Dem som er imod FB, er måske også imod E-boks, Nem-id, Mobilepay osv.

Indset det venner ! tiden er løbet fra nogle af jer... e-tjenesterne er komme for at blive,

vi er mange som har stor glæde af e-tjenesterne i vores travle hverdag :D

Jeg har fx. ikke snakket med min bankrådgiver i flere år... jeg kan klare alle mine bankforretninger via email og netbank, det er ski da smart :D

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Men helt alvorligt: Nok kan man betragte FB som et monopol, i det at der faktiskt ikke findes nogen konkurrence? Detsamme gælder Twitter og Google i øvrigt. Bagsiden af digital globalisering; den der tager markedet, tager virkelig markedet.

I øvrigt er det lige præcis alt det der uploadende af billeder og opdatering med grupper af mennesker som jeg gerne lader være. Måske kan du lide dine billeder, men jeg giver ikke ret meget for 99,9 procenter af de billeder som folk pludseligt mener skal publiceres og siden venter på at få likes på.

konkurrence ? Jamen det kommer jo an på hvordan man har tænkt sig at bruge FB..... Du nævnte selv e-mail, hvilket jo så nok virker for dig, og dermed er konkurrence......

Hvordan man bruger billeder og kontakt er da op til en selv, og jeg er ret sikker på at de fleste er ligeglade med "at du ikke giver ret meget for...". Og det siger jeg ikke for at fornærme dig,... du er heldigvis fri til IKKE at bruge FB, jeg er heldigvis fri til at bruge FB. Det gør ingen af os dummere. 

Men det sidestiller ikke stalking med almindelig nysgerrighed, for at komme tilbage til tråden..... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Russerne og kineserne har deres egne FB-klon som er ligeså god eller slem som FB.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det har du helt ret i,

i dag alle børn og unge har en profil.

Alle erhverv og myndigheder med respekt for sig selv har en profil.

FB er komme for at blive om man vil eller ej.

Ligesom telefonen, hjemmesiderne, der findes stor set ikke nogle firmaer/erhverv som ikke har en hjemmeside i dag.

Dem som er imod FB, er måske også imod E-boks, Nem-id, Mobilepay osv.

Indset det venner ! tiden er løbet fra nogle af jer... e-tjenesterne er komme for at blive,

vi er mange som har stor glæde af e-tjenesterne i vores travle hverdag :D

Jeg har fx. ikke snakket med min bankrådgiver i flere år... jeg kan klare alle mine bankforretninger via email og netbank, det er ski da smart :D

Nille for fanden. Du er jo en intelligent mand, selv om du lader som modsatsen. FB har ikke noget med e-books, flyvebokning eller milliarder andre ting at gøre. Det er sgu rigtigt dårlig argumentation at sige at bare for man ikke er interesseret i et digitalt monster, så er man modstandere til alt digitalt. FB, Twitter og Instagram interesserer mig ikke. Jeg har ikke tid for det, vil det ikke, det gør ikke noget godt ved mig. Men jeg bruger dagligdags mængder af andre digitale funktioner. Og har formentlig gjort siden du var blebarn.

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg er ret sikker på at de fleste er ligeglade med "at du ikke giver ret meget for...".

Ja, det er faktiskt et problem. De fleste burde lytte til mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Ja, det er faktiskt et problem. De fleste burde lytte til mig.

haha. Ja, det er vel der skoen trykker, og har intet med FB at gøre når det kommer til stykket ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

haha. Ja, det er vel der skoen trykker, og har intet med FB at gøre når det kommer til stykket ;)

Nej, ærligt talt trykker skoen i det at FB fungerer for mange, men ikke for alle. Vi er altså mange i alle aldre der ikke vil og ikke kan interessere os i den slags kommunikation som f.eks. FB tilbyder. For mig må altså hvem der vil bruge FB; jeg er ikke dets fjende, selv om jeg tror at rigtigt mange faktiskt misbruger FB i den bemærkelsen at de ikke længere har styr på hvorfor de faktiskt er der, eller hvor meget tid de egner det.

Men det mærkelige er at så mange af dem der bruger FB har problem med at jeg ikke gør det. Enten beror det på at jeg er for gammel, for altmodig, for udigital eller noget andet der er fejl med mig.

Men vi er altså mennesker i alle aldre der vælger FB fra. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nille for fanden. Du er jo en intelligent mand, selv om du lader som modsatsen. FB har ikke noget med e-books, flyvebokning eller milliarder andre ting at gøre. Det er sgu rigtigt dårlig argumentation at sige at bare for man ikke er interesseret i et digitalt monster, så er man modstandere til alt digitalt. FB, Twitter og Instagram interesserer mig ikke. Jeg har ikke tid for det, vil det ikke, det gør ikke noget godt ved mig. Men jeg bruger dagligdags mængder af andre digitale funktioner. Og har formentlig gjort siden du var blebarn.

Jeg forstår ikke hvorfor folk har så meget imod sociale medier ? 

Kan folk ikke finde ud af at bruge dem eller forstår folk ikke at skabe værdi af dem ?

Twitter og Instagram er en meget effektiv, direkte og hurtig kommunikationsform-udtryksform.

Er man en interessant person har man følgere og man følger selv interessante personligheder.

Alle myndigheder er også på Twitter, fx. politiet, politikere (indlandske såvel som udenlandske) er på Twitter man får nyheder før alle andre medier når at "kommer i tryk".

Der er masser af fordele... modtager man de sociale medier med åbne arme får man meget glæde af dem... dermed ikke sagt at man bruger dem med hovedet under armen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg tror skoen trykker hårdt men skostørrelsen er nok for lille så :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...