DETH 5572 Skrevet 21. April, 2015 Jeg går nok lidt i mod strømmen: men efter at have været vidne til en dødsulykke, hvor en yngre mor blev dræbt for øjnene af sin lille søn, siger jeg: flere fotovogne. Vi kom kørende op ad bakke med godt 80 i timen. Da en syntes det gik for langsomt og lige ville udenom. Han ramte en modkørende frontalt. Han blev kvæstet, men ikke alvorligt (nogle brud på arme og ben). Hun ( i den modkørende: dræbt). Vågner jævnligt med barnets kalden i ørerne: mor, mor.kør ordentligt, fartgrænserne er ikke lavet for at genere eller give bødeindtægter. Vågnede igen i nat kl. 4. Det er nu nogle år siden, den bliver hængende.måske hjalp det at skrive her.venligst OTGrim oplevelse, men hvordan skulle flere foto vogne hjælpe? Med mindre de bliver sat op for hver 500m? Tror mere nuanceret fartgrænser ville hjælpe mere. I dag er den generale fartgrænse på landevej 80 kmt, få steder 60kmt, om så vejen er 3 eller 6m bred og man kan se 50m eller 1km frem. Feks tingvejen fra grindsted syd over, der kunne man sagtes sætte fartgrænsen op til 100kmt, det eneste der ville ske ved det er at færre ville overtræde fartgrænsen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oldtimer 4625 Skrevet 21. April, 2015 I min optik vil flere fotovogne forhåbentligt få bilisterne til at overholde fartgrænserne. Disse gælder reelt fra skiltet til de ophæves. D.v.s. at når du passerer skiltet, må din fart ikke være over den angivne og du må først sætte farten op når du passerer ophævelsesskiltet (eller de andre situationer hvor hastigheden ophæves).Det bedste ville være hvis vi slap for fotovogne, chikaner eller bump, fordi folk fulgte reglerne, men sådan er det desværre ikke og så må vi til lommerne, når vi bliver taget i at bryde reglerne. Jeg kører da heller ikke altid helt lovligt, men bestræber mig på at overholde hastighedsgrænserne i byområder eller ved vejkryds, her er risikoen for ulykker størst. Jeg skal ikke gøre mig bedre end jeg er.Men et fortvivlet barn, der kalder på sin døde mor, er noget af det værste, man kan høre. Barnet vidste godt, at den var gal.Pas på jer selv og andre i trafikken og "speed kills".Sætter forskellige politimyndigheder foto"fælder" op, så er det vor egen skyld når de går i dem.Jeg har kørt langt over én million kilometer, haft to uheld (et uforskyldt, et på grund af uagtsomhed fra min side) og aldrig en fartbøde. Man kan godt undgå det. Jeg tror jeg er blevet blitz'et en gang, men da var der flere biler billedfeltet, og så fik man ikke bøde (dengang).Vi skal selvfølgelig ikke have kinesiske tilstande, hvor alle nummerplader fotograferes når man passerer større kryds. Der skal være plads til privatliv og fejltagelser.Nå, der kan spindes mange og lange ender på dette tema. Mit budskab er bare, kør pænt og ordentligt, så kommer vi alle sikkert ud til pigerne og hjem igen. Venligst OT 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 21. April, 2015 Fart slår ikke ihjel, hvor hurtigt skal jeg køre for at dø af det? Forskel i fart slår ihjel. Hvis folk tog mere hensyn til andre på vejen ville det hjælpe mere end 1000 fotovogne. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 21. April, 2015 http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/konservative-vil-af-med-fotovognene-igen/5532636 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. April, 2015 (edited) http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/konservative-vil-af-med-fotovognene-igen/5532636 Det viser jo igen hvad c er, de fatter ikke en bjælde, det er ofte pensionerede betjente der passer vognene!At det så siges af en der er på vej ud af folketinget..... Han vil bare gerne score nogle point, fra dem der ikke overholder færdselsreglerne, det er da utroligt let, kør efter tavlerne!hvis alle kørteefter forholdene, så behøvede man ikke regler, men vi mennesker er jo sådan indrettet, at vi laver regler der passer til os selv - derfor er der regler Redigeret 21. April, 2015 af Info9 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 21. April, 2015 Det viser jo igen hvad c er, de fatter ikke en bjælde, det er ofte pensionerede betjente der passer vognene!At det så siges af en der er på vej ud af folketinget..... Han vil bare gerne score nogle point, fra dem der ikke overholder færdselsreglerne, det er da utroligt let, kør efter tavlerne!hvis alle kørteefter forholdene, så behøvede man ikke regler, men vi mennesker er jo sådan indrettet, at vi laver regler der passer til os selv - derfor er der reglerDe pensionerede erfarne betjente kunne gøre mere gavn andre steder og så op med stærekasser på de veje der er farlige.Regler der passer til virkeligheden bliver ikke overtrådt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 21. April, 2015 (edited) Folk sætter desværre ofte lighed mellem uansvarlig kørsel og høj hastighed, men det kan jo være mere uansvarligt at overhale med 60 km/t op ad en uoverskuelig bakketop end at køre nedad den samme bakke med 120 km/t.Jeg kører ofte selv 120 km/t og enkelte steder 140 km/t på større brede veje med gode oversigtsforhold, hvor der til min forundring stadig er 80 km/t fartbegrænsing - men jeg sætter altid farten ned, hvis der f.eks. står børn ved vejen, kommer anden trafik, gennem mindre bysamfund, ved sving, bakketop - eller hvor der i det hele taget kan dukke uventede forhindringer op.Fotovognene kan desværre kun sjældent bruges til at fange bilister, der ikke kender færdelsreglerne, kører uansvarligt eller ikke fysisk er i stand til at føre et køretøj forsvarligt og jeg mener at man burde indføre at alle skulle bestå både en teori- og køreprøve hvert 10. år + en uafhængig lægeattest, ligesom bilerne også skal til syn med jævne mellemrum - de fleste færdselsuheld skyldes jo førerfejl og meget sjældent fejl på køretøjerne Redigeret 21. April, 2015 af Jernsvinet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 22. April, 2015 Egoister hele bundtet. IGEN, mig, mig, mig og KUN mig, skide være med dem der udfører et stykke arbejde.Hvor herre bevares.http://lokalavisen.dk/dyre-selvportraetter-1562-bilister-knaldet-ved-vejarbejde-/20150421/artikler/150429761/1265?ref=eblistermestVenligst Landsbytossen - nu med tablet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. April, 2015 De pensionerede erfarne betjente kunne gøre mere gavn andre steder og så op med stærekasser på de veje der er farlige.Regler der passer til virkeligheden bliver ikke overtrådt. Så du synes 192 gennem Limfjords tunnelen det er ok?En der kører over 200 med en heste trailer , der er reglerne der ikke duerJO, vi laver alle vores fortolkning af reglerne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 22. April, 2015 Så du synes 192 gennem Limfjords tunnelen det er ok?En der kører over 200 med en heste trailer , der er reglerne der ikke duerJO, vi laver alle vores fortolkning af reglerneHvis du nu tænker dig om, hvad tror du så selv? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. April, 2015 Hvis du nu tænker dig om, hvad tror du så selv? Det er jo ligesom DIG, der ikke mener der skal laves reglerHvordan synes du selv det går? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 22. April, 2015 Det er jo ligesom DIG, der ikke mener der skal laves reglerHvordan synes du selv det går?Hvor har jeg nævt der ikke skal laves regler? Jeg skrev at regler der passer til virkeligheden ikke bliver overtrådt, hvis man må køre 80 på en 4m bred vej med sving, hvorfor kan man så ikke køre mere end 80 på en 6m bred lige vej? Sjovt nok står der oftes fotovogne på den sidste slags vej. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 28. April, 2015 Afsløring - eller hvad vi hele tiden har vidst:http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/afsloering-fotovogne-er-en-pengemaskine/5542653Sætningen som får Karsten Lauritzen op i det røde felt lyder således:"I vedhæftede har vi hævet antallet af biler til 75, hvilket ikke er clearet herovre, men vi vil bede jer om at forholde jer til, om dette vil kunne lade sig gøre og give de provenuer, der er skrevet i tabellen."- Det er en mistanke vi har haft i længere tid, at det her (Købet af fotovogne, red.) ikke handler om trafiksikkerhed. Og det forklarer hvorfor de bliver stillet op steder, hvor de ikke er til fordel for trafiksikkerheden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 29. April, 2015 Eb er nok ikke den evige sandhed! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 29. April, 2015 Eb er nok ikke den evige sandhed!Du tvivler da ikke på hvad staten udgiver når man beder om aktindsigt? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50865 Skrevet 14. Maj, 2015 http://politiken.dk/bagsiden/atsbagsiden/ECE2538954/ats-forbrydere-bag-et-rat/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 2. Juni, 2015 (edited) Altid godt når de politikere der siger hvor vigtigt det er man overholder fartgrænsen, ikke selv gør det... Det Danmark du kender... *suk*Uffe Elbæk dog... 104 km/t på landevejen Redigeret 2. Juni, 2015 af gerog 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. Juni, 2015 (edited) Altid godt når de politikere der siger hvor vigtigt det er man overholder fartgrænsen, ikke selv gør det... Det Danmark du kender... *suk*Uffe Elbæk dog... 104 km/t på landevejenRolig nu Som han skriver, så var det pga. en overhaling, og så må man jo godt Mon det var over dobbelt optrukne linjer?? Redigeret 2. Juni, 2015 af Info9 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 2. Juni, 2015 Rolig nu Som han skriver, så var det pga. en overhaling, og så må man jo godt Mon det var over dobbelt optrukne linjer?? Det er heller ikke tilladt.Ifølge færdselsloven er den angivede hastighed den højeste hastighed, det er tilladt at køre på stedet. Det betyder, at det ikke er tilladt at overskride hastigheden i forbindelse med overhaling. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 2. Juni, 2015 Rolig nu Som han skriver, så var det pga. en overhaling, og så må man jo godt Mon det var over dobbelt optrukne linjer?? Vil det sige at man kan slippe for en bøde ved at påstå at det var i forbindelse med en overhaling? Jeg tvivler, men vil da forsøge næste gang jeg får en bøde - med henvisning til Uffe 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 2. Juni, 2015 Vil det sige at man kan slippe for en bøde ved at påstå at det var i forbindelse med en overhaling? Jeg tvivler, men vil da forsøge næste gang jeg får en bøde - med henvisning til Uffe Bare sig "Alternativet" samtidig med du blinker med det ene øje 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 2. Juni, 2015 Bare sig "Alternativet" samtidig med du blinker med det ene øje Mon ikke Politiet vil kalde det en "Alternativ" forklaring 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. Juni, 2015 Vil det sige at man kan slippe for en bøde ved at påstå at det var i forbindelse med en overhaling? Jeg tvivler, men vil da forsøge næste gang jeg får en bøde - med henvisning til Uffe Og GerogDet er heller ikke tilladt.Ifølge færdselsloven er den angivede hastighed den højeste hastighed, det er tilladt at køre på stedet. Det betyder, at det ikke er tilladt at overskride hastigheden i forbindelse med overhaling. Fangede I ikke ironien?Beklager, jeg skærer det ud i pap en anden gang 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 2. Juni, 2015 Og GerogDet er heller ikke tilladt.Ifølge færdselsloven er den angivede hastighed den højeste hastighed, det er tilladt at køre på stedet. Det betyder, at det ikke er tilladt at overskride hastigheden i forbindelse med overhaling. Fangede I ikke ironien?Beklager, jeg skærer det ud i pap en anden gangFørst nu. Jeg lagde ikke mærke til smileyen første gang 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 2. Juni, 2015 Og da Carsten Hansen og Kristian Jensen var ude og kigge på Lolland Falster, der kørte Carsten Hansen også for hurtigt og holdte hænderne "skødesløst" på airbaggen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg