Hop til indhold
Gæst

Top 3 debattører

Recommended Posts

Den seneste meningsudveksling omkring FKK .......

 

....... Nu bliver jeg nok beskyldt for både det ene og andet - bl.a. - lefle for de "lyserøde"  men det vil jeg som journalisten Martin Krasnik bare tage som et kompliment :P

 

Hej Nyder Livet.

 

Tak for et indlæg med flere gode pointer.

 

Det sidste først:

At lefle for de lyserøde, er en betegnelse, som man må finde sig i herinde, hvis man i skrift eller likere er enig med en lyserød. Det er grundlæggende Janteloven, der stikker sit fjæs frem her, samt en underliggende fornemmelse af, at de lyserøde er en slags "modstandere", som ligger ovre i "den anden lejr" og kun tænker i $ og €.

 

Det første sidst:

Jeg undrede mig også over den skarphed, som FKK-debatten fik. Jeg undrede mig dog mest over, at en enkeltpersom fra ellers nøgterne debattører fik pålagt eneskylden for Venuslogens nedbrud.

 

Jeg har, som tidligere skrevet, aldrig været på VL, men at tillægge en enkeltperson "æren" for sammenbruddet, lyder lovligt panegyrisk i mine øren.

 

Lidt som i drengevittigheden: Kender du Det døde Hav? Ja, for det var min far, som slog det ihjel.

 

Det minder mig mest om vittigheden om de to bør, der prøver at overgå hinanden

  • Synes godt om 5

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det første sidst:

Jeg undrede mig også over den skarphed, som FKK-debatten fik. Jeg undrede mig dog mest over, at en enkeltperson fra ellers nøgterne debattører fik pålagt eneskylden for Venuslogens nedbrud.

 

Jeg har, som tidligere skrevet, aldrig været på VL, men at tillægge en enkeltperson "æren" for sammenbruddet, lyder lovligt panegyrisk i mine øren.

 

Enig - her tog den gode Louie De Palma munden fuld og rettede bager for smed, og udtalte sig om noget, som han ikke havde den fulde indsigt i. :angry:

 

Med venlig hilsen

:geek:

Redigeret af Benjamin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Nyder Livet.

 

Tak for et indlæg med flere gode pointer.

 

Det sidste først:

At lefle for de lyserøde, er en betegnelse, som man må finde sig i herinde, hvis man i skrift eller likere er enig med en lyserød. Det er grundlæggende Janteloven, der stikker sit fjæs frem her, samt en underliggende fornemmelse af, at de lyserøde er en slags "modstandere", som ligger ovre i "den anden lejr" og kun tænker i $ og €.

 

 

Ja og heldigvis for det og nej det har intet med janteloven at gøre. Det er almindelig sund fornuft eller kritisk sans. 

Det er netop forskelligheden, der er den største kvalitet ved Eroguide er, som jeg ser det. 

Redigeret af titman
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Se, årsagen til dette fænomen har jeg faktisk spekuleret meget over på det sidste... Selvom du åbenbart finder det underholdende, så synes jeg jo ikke selv, at ballade om min person ligefrem er videre morsomt (også selvom jeg ej heller tilhører nogen fløj) men det er jo svært at være herre over andet end sig selv og sine egne handlinger.

Så at du ligefrem ville komme til at savne den ballade, der kan opstå omkring min person, hvis jeg forsvandt, er ikke videre smigrende eller motiverende... :huh:

Men sådan er der jo så meget. :)

Du bestemmer jo selv hvor du vil bære tingene henad :-)

Du kommenterede på min tråd " er det ikke skønt? " prøv at læse tråden igennem! Der er flere kommentarer jeg kunne reagere på! Altså på en negativ måde... Jeg kunne sagtens opstarte nogle konflikter på nogle af de kommentarer. Eller nogle af de kommentarer som ofte kommer i mine tråde. Hvis det var min Agenda at være i konflikt med en masse, så har jeg rigelig mulighed for det. Men har ligeledes mulighed for at lade være! Nogle konflikter tager jeg, hvis jeg lyster... Men bestemmer selv hvornår hel og holden. Om jeg kan føre det i en retning jeg gerne vil have eller det ikke er noget interessant/ brugbar for mig.

Men sådan er der jo så meget :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du bestemmer jo selv hvor du vil bære tingene henad :-)

I dette har du helt ret. :)

Og hvis jeg undlod at kommentere på diverse angreb, beskyldninger, bagvaskelser og konspirationsteorier om mig, så bevægede det sig jo nok ikke så langt ud, som det til tider har gjort. Det er ikke altid og hver gang, at jeg har reageret.

Men det er ikke nemt. På dette punkt mener jeg, at det er lidt sværere at være lyserød (eller x-lyserød i hvert fald). Hvis jeg var totalt anonym (som dig f.eks) så ville jeg have meget nemmere ved at være ligeglad og ved ikke at tage det personligt.

Men når man ikke er anonym på samme måde, så kan det nogengange næsten føles æreskrænkende (især når sådanne personlige angreb kommer fra helt ukendte og anonyme personer) og derfor har jeg ikke altid lige nemt ved at holde mig fra at forsvare mig.

Og det var så lidt mere... :)

  • Synes godt om 6

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er dog en forfærdelig masse likerier. Selv ser jeg muligheden for at like noget som en kommunikationsværktøj og ikke som en karaktergivning. For eksempel likede jeg.

Ikke fordi jeg syntes indlægget er godt skrevet, genial eller særlig venlig. Men for at tilkendegive at jeg forstod hans trolleri.

 

Det er måske her, at problemet med likere opstår: Vi tolker dem forskelligt, og vi bruger den forskelligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er måske her, at problemet med likere opstår: Vi tolker dem forskelligt, og vi bruger den forskelligt.

Ja, jeg tør dårligt like noget mere... Sidst skulle jeg nemlig ikke kun stå til ansvar for, hvad jeg selv skriver, men også hvad andre har skrevet (fordi jeg har liket det) selvom der kan være flere grunde til at like et indlæg, som Midtj er inde på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja og heldigvis for det og nej det har intet med janteloven at gøre. Det er almindelig sund fornuft eller kritisk sans. 

Det er netop forskelligheden, der er den største kvalitet ved Eroguide er, som jeg ser det. 

 

Fostår jeg dig så ret: De lyserøde er vitterligt "vore" modstandere?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ville det så ikke være en mulighed med forskellige farver på LIKE's, og en fortolknings tabel,  ... så forvirringen kunne blive lige stor og total, ..efter næste afsnit af Soup... ;)  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ville det så ikke være en mulighed med forskellige farver på LIKE's, og en fortolknings tabel, ... så forvirringen kunne blive lige stor og total, ..efter næste afsnit af Soup... ;);)

Skulle den så gå fra:

Jeg kan lide noget af dit indlæg

Til...

Jeg slikker dig sgu lige hurtigt i røven :D

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

...... Hvis det var min Agenda at være i konflikt med en masse, så har jeg rigelig mulighed for det

 

Ja, det er sgu ikke noget problem herinde.

 

 

... Men har ligeledes mulighed for at lade være!

 

Den mulighed er der mange herinde, der ikke kender.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Fostår jeg dig så ret: De lyserøde er vitterligt "vore" modstandere?

 

Jeg udtaler mig ikke på dine vegne, X. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg tør dårligt like noget mere... Sidst skulle jeg nemlig ikke kun stå til ansvar for, hvad jeg selv skriver, men også hvad andre har skrevet (fordi jeg har liket det) selvom der kan være flere grunde til at like et indlæg, som Midtj er inde på.

 

Jeg ser din pointe.

Selv liker jeg at se dine likere, men jeg er også bevidst om, at andre ikke liker, at jeg liker dig eller at du liker mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg udtaler mig ikke på dine vegne, X. 

 

Så må jeg spørge dig mere konkret: Hvad mener du egenligt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

holstebronx sagde den 12 Dec 2014 - 6:31 PM:

Skulle den så gå fra:

Jeg kan lide noget af dit indlæg

Til...

Jeg slikker dig sgu lige hurtigt i røven :D

 

Eller noget med, fra : sorte kys til mig.+ tunge   .. til  ... sorte kys dig + tunge.... :D

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jeg har, som tidligere skrevet, aldrig været på VL, men at tillægge en enkeltperson "æren" for sammenbruddet, lyder lovligt panegyrisk i mine øren.

 

Udsagnet kan måske skabe lidt usikkerned, så derfor denne præsion:

 

Panegyrisk betyder "overdreven ros", men det var ikke min mening hermed at bifalde, at VL skulle gå ned. Hvad jeg mente, var, at det ikke i den grad var muligt for en enkeltperson at køre VL i sænk, som det ellers frejdigt er blevet påstået.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personligt finder jeg Holstebronx, Findus og BX, blandt de bedste debatørerne, da de er analyserende og skarpe, er reelle overfor de lyserøde og sjældent perfide i deres måde at debatterer på.

Der er andre (ingen nævnt ingen glemt) som jeg finder møgirriterende, smålige og som burde holde sig for gode til at debatere på så lavt niveau.

Blandt de lyserøde holder jeg meget af Jasmin (selv om hun kan gå over stregen), Nikita, Bly, SEM og faktisk adskillige andre...

Jeg holder også meget af LCs skarpe måde at være på.

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

I dette har du helt ret. :)

Og hvis jeg undlod at kommentere på diverse angreb, beskyldninger, bagvaskelser og konspirationsteorier om mig, så bevægede det sig jo nok ikke så langt ud, som det til tider har gjort. Det er ikke altid og hver gang, at jeg har reageret.

Men det er ikke nemt. På dette punkt mener jeg, at det er lidt sværere at være lyserød (eller x-lyserød i hvert fald). Hvis jeg var totalt anonym (som dig f.eks) så ville jeg have meget nemmere ved at være ligeglad og ved ikke at tage det personligt.

Men når man ikke er anonym på samme måde, så kan det nogengange næsten føles æreskrænkende (især når sådanne personlige angreb kommer fra helt ukendte og anonyme personer) og derfor har jeg ikke altid lige nemt ved at holde mig fra at forsvare mig.

Og det var så lidt mere... :)

Vinder du så noget på det?

Jeg lever ikke herinde :-) Har ligeledes en beskæftigelse. Hvor jeg skal høre meget før ørerne falder af. Men her adskiller vi os meget dig og mig!! For her vil jeg i endnu højere grad gerne styre hvor tingene bærer henad!!!! Som medvirker jeg er endnu mindre æreskær. Herinde kan jeg sagtens lade en konflikt udvikle sig, hvis jeg lyster. Lade den blive fuldstændig latterlig helt ude over kanten så lav niveau som tænkelig mulig dum og idiotisk, give den fulde hammer ind i muren. Det er jo skide ligegyldig for en " anonym" som mig. Men det er ikke skide ligegyldig når jeg er på arbejde! Så for mit vedkommende bliver det faktisk modsat scenarium " hvad ville være klogt her" kommer så i spil :-)

Se nu satte jeg anonym i " " for her har du nu udtalt dig om noget, som du ikke kan :-) jeg er total anonym for dig! Men er jeg det for samtlige de 9000 andre brugere herinde?

Og det var så endnu mere :-)

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Personligt finder jeg Holstebronx, Findus og BX, blandt de bedste debatørerne, da de er analyserende og skarpe, er reelle overfor de lyserøde og sjældent perfide i deres måde at debatterer på.

Der er andre (ingen nævnt ingen glemt) som jeg finder møgirriterende, smålige og som burde holde sig for gode til at debatere på så lavt niveau.

 

 

Tjaah men omvendt er der sikkert andre, der finder de debattører du nævner møgirriterende. Det er netop mangfoldigheden og forskelligheden, der gør EG til noget helt specielt.  

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personligt finder jeg Holstebronx, Findus og BX, blandt de bedste debatørerne, da de er analyserende og skarpe, er reelle overfor de lyserøde og sjældent perfide i deres måde at debatterer på.

Der er andre (ingen nævnt ingen glemt) som jeg finder møgirriterende, smålige og som burde holde sig for gode til at debatere på så lavt niveau.

Blandt de lyserøde holder jeg meget af Jasmin (selv om hun kan gå over stregen), Nikita, Bly, SEM og faktisk adskillige andre...

Jeg holder også meget af LCs skarpe måde at være på.

 

 

Tak.

 

Analyserende...måske nogle gange, men egentligt holder jeg mig helst fra de store og tunge debatter.

Men engang imellem har man jo et spørgsmål som man gerne vil høre andres mening om, eller man har et svar man gerne vil af med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vinder du så noget på det?

Jeg lever ikke herinde :smile: Har ligeledes en beskæftigelse. Hvor jeg skal høre meget før ørerne falder af. Men her adskiller vi os meget dig og mig!! For her vil jeg i endnu højere grad gerne styre hvor tingene bærer henad!!!! Som medvirker jeg er endnu mindre æreskær. Herinde kan jeg sagtens lade en konflikt udvikle sig, hvis jeg lyster. Lade den blive fuldstændig latterlig helt ude over kanten så lav niveau som tænkelig mulig dum og idiotisk, give den fulde hammer ind i muren. Det er jo skide ligegyldig for en " anonym" som mig. Men det er ikke skide ligegyldig når jeg er på arbejde! Så for mit vedkommende bliver det faktisk modsat scenarium " hvad ville være klogt her" kommer så i spil :smile:

Se nu satte jeg anonym i " " for her har du nu udtalt dig om noget, som du ikke kan :smile: jeg er total anonym for dig! Men er jeg det for samtlige de 9000 andre brugere herinde?

Og det var så endnu mere :smile:

 

 

Det er individuelt hvor meget tid man bruger herinde.

Men hvis man vil have et godt "board" så må man tage tingene seriøst, ellers går det jo op i hat og briller, og så ville man jo ikke gide at bruge tid herinde... ikke engang 5 sek.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vinder du så noget på det?

Nej, det er da ved Gud, jeg ikke gør. ;) Jeg kan højst vinde en nedtur og et dårligt humør. Heldigvis går der ikke så lang tid, før det forsvinder "fra mig" igen, så længe det er disse "småting". Men det afholder mig bare ikke altid fra at reagere i affekt, hvis jeg føler mig trådt på eller lignende. Sådan er vi nok egentlig bare som mennesker, tror jeg.

Jeg lever ikke herinde :-)

Jeg synes nu heller ikke, at jeg lever herinde... Men det er pga min beskæftigelse, at jeg overhovedet endte herinde, så jeg er ikke en anonym sexkøber som dig. Jeg er/var en selvstændig erhvervsdrivende, som er personhenførbar i en helt anden grad end dig, og derfor bliver det en helt anden følsom affære for mig, end det gør for dig, så du har helt ret... Vi er meget forskellige. :)

Hvor ærekær vi hver især er, har vel egentlig ikke noget med beskæftigelse at gøre, men er derimod et personlighedstræk. Og i EG-regi ville det nok hjælpe mig, hvis jeg var knap så ærekær... Men det er svært at lave om på. :)

  • Synes godt om 5

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg fik formuleret den med at leve herinde forkert. Eller essensen var tænkt anderledes. Det var ikke mængden af tid, men jeg naturligvis har et liv ved siden af ligesom du har. Her kender jeg til det med at være midtpunkt for anonymes udtalelser, hvor man ikke selv er anonym. Det var i den sammenhæng jeg mente vi har forskellige handlingsmønstre :-)

For som du siger ærekær har ikke noget med Brancher at gøre

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

 

Jeg har, som tidligere skrevet, aldrig været på VL, men at tillægge en enkeltperson "æren" for sammenbruddet, lyder lovligt panegyrisk i mine øren.

 

Lidt som i drengevittigheden: Kender du Det døde Hav? Ja, for det var min far, som slog det ihjel.

 

Det minder mig mest om vittigheden om de to bør, der prøver at overgå hinanden

 

Jeg tror nu mere at grunden til VL's sammenbrud er, at det kostede penge at få adgang til deres debatforum.

Jeg har selv været på VL en enkelt måned for at læse anmeldelser af nogle GPer. Jeg kan ikke huske det eksakte beløb, men det kostede mig mellem 150 og 200 kr for en måneds adgang.

Hvorfor betale for noget man kan få gratis andre steder?   

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...